PDA

View Full Version : zastopani injektori


AXE COUNTER
02.01.2007., 14:22
kojim aditivom ih priobati ocistiti ... netko je pisao ali nikako da nađem posto postoji "suma" tih aditiva a sada imam problem sa voznjom na benzin (trza, gasi se u leru)...
Poz i hvala

P.S Sve NAJ U Novoj ;)

I wonder
02.01.2007., 15:48
a kaj to?
najbolji auto? najzgodniji komadi? nadam se da je tako.

navodno je STP injector cleaner najbolji. kod mene je donijelo znatnu razliku na bolje, ali...
istovremeno sam natočio i novi benzin pa još uvijek neznam koliko je do benzina a koliko do aditiva.
ako ti je benza starija od 2 tjedna, i zbog nje hoće trokirati i slabo raditi na leru.

Igor.K
02.01.2007., 16:13
ako auto vec trokira i gasi a siguran si da je do injektora onda ti nece bas puno pomoci niti jedan cleaner... probaj sa liqui moly ili STP ali sumnjam da ces nesto postici... najbolje rijesenje ti je skinuti injektore i odfurati ih na ultrazvucno ciscenje... to kosta oko 100 kn po injektoru + montaza i demontaza sto ovisi o samom motoru. Za 4-cilindricne motore ti je to negdje od 100-200 kn...

AXE COUNTER
02.01.2007., 21:29
ok hvala na odgovorima e sada novo pitanjke za koliko cu opet morati ih čistiti tj svako koliko se zarljaju ako vozim na plin jer s plinom sam napravio nekih 6-7 tkm a po toj logici moram ici min 3x godisnje STO SE UOPĆE NE ISPLATI tj takva vožnja na plin dođe jaaaaako skupa... auto (još uvijek) je polo 1.4 16v za cca 87 tkm

I wonder
03.01.2007., 08:30
a dobro, kaj te košta natočiti novi benzin?
u mojem rezervaru je još uvijek benzin od ljeta, sa STP-om izmiješanim unutra a još pred 2-3 mjseca je počeo trokirati. teže pali ujutro, troka na leru, neće primati gas kako treba. situacija je malo bolja ako se motor ugrije.
ali, da sad natočim novi bezin unutra, toga svega bi vjerojatno nestalo.

3 puta godišnje nitko ne čisti injektore. to je pretjerano i bespotrebni trošak.
natoči benzu. ionako će ti ostati u autu a ništa ne gubiš.

Svicar
03.01.2007., 08:49
Ljudi,dali je se tko sjetio da tuzi INU ili tkovam vec daje takav plin,dosta kukanja,pisite presedniku,pisete Briselu,nije sala,ovice vam stavit glavu na panj a vi sutite kao jaganci

I wonder
03.01.2007., 09:32
pa nije problem u plinu.
svi auti koji voze na plin s vremenom imaju taj isti problem. vezano je s hlađenjem i čišćenjem benzinskih injektora.

AXE COUNTER
03.01.2007., 15:13
evo danas sam stavio "novi" bnzin (oko 3/4 rezervoara) skupa sa STP injector cleaner-om vozio oko 30km i ne vidim neka veća poboljšanja, manje "šteka" u vpžni na nižim obrtajima 1500-2000 ali se opet na svakom semaforu gasi.. probat cu malo na benzin pa cu vidjeti možda dođe sebi...

u glavnom malo mi je cudno da su se tako brzo zacepili inekrot-i...

tryer
04.01.2007., 05:39
[QUOTE=AXE COUNTER]kojim aditivom ih priobati ocistiti ... netko je pisao ali nikako da nađem posto postoji "suma" tih aditiva a sada imam problem sa voznjom na benzin (trza, gasi se u leru)...
pročitaj: http://www.forum.hr/showthread.php?t=163060&page=2

I wonder
04.01.2007., 07:36
evo danas sam stavio "novi" bnzin (oko 3/4 rezervoara) skupa sa STP injector cleaner-om vozio oko 30km i ne vidim neka veća poboljšanja, manje "šteka" u vpžni na nižim obrtajima 1500-2000 ali se opet na svakom semaforu gasi.. probat cu malo na benzin pa cu vidjeti možda dođe sebi...

u glavnom malo mi je cudno da su se tako brzo zacepili inekrot-i...
izgleda da su ipak zapekli injektori.

dosad ovo nije ništa koštalo. to što si potrošio, dobio si toliko benzina.
ovisno o tome koliko je ozbiljno, ili ćeš morati stvarno čistiti injektore ultrazvučno ili bi mogao probati skuriti jedan cijeli tank benzina. nema garancija da bi vožnja na benzin popravila rad motora.
u ovisnosti od rezultata, možda ustanoviš da bi i inače trebao češće voziti na benzin da spriječiš ovakve kvarove. neznam, možda jedan tank benzina na svakih 5 ili 10 točenja plina.

AXE COUNTER
04.01.2007., 14:18
tryer hvala na linku ...
ma odvozit cu ovo sto je u rezervoaru benze pa cu vidjeti..samo mi je malo nezgodno stalno prebacivati plin-benz...ono prije svakog semafora na plin pa opet na benz..raspitao sam se malo tu u Ri ih mogu očistiti za 500 kn pa cu vjerojatno to i uraditi nakon što isprobam i ovaj TEC 2000 tj ako ga uspijem naći...

RoDoLoMa
05.01.2007., 14:03
Ja sam bija na čišćenju injektora jer mi je isto trokira na benzin, ali je uredno palija i hladan i vruć. Posli čišćenja, na benzin vozi ka na plin, ali zato sad pali iz desete.
A šta se tiče gašenja na leru, triba mu malo smanjit dovod zraka ( npr. otvor od 6 cm smanjit na 2 cm). To se može napravit sa onom armiranom ljepljivom trakom.
P.S. ni jedan od tih pustih aditiva meni nije pomoga

AXE COUNTER
05.01.2007., 14:33
kupio sam jos neki aditiv (STP-mislim) i 1/2 izlio u taknk pa kad je bal nek je maskembal... ma auto radi za 5 preko cca 1.200 ali cim pustim gas ugasi se pali bez problema i odlicno vuce (bez uočljive promjene) pa mi nije bas najjasnije jer ako je stvar u injektorima zar ne bi auto trebao slabije vuci i na visim o/min ono po nekoj mmojoj logici ...
?

ROAD RUNNER
05.01.2007., 18:18
kupio sam jos neki aditiv (STP-mislim) i 1/2 izlio u taknk pa kad je bal nek je maskembal... ma auto radi za 5 preko cca 1.200 ali cim pustim gas ugasi se pali bez problema i odlicno vuce (bez uočljive promjene) pa mi nije bas najjasnije jer ako je stvar u injektorima zar ne bi auto trebao slabije vuci i na visim o/min ono po nekoj mmojoj logici ...
?


Auto ti negdje vuče falš zrak!

Provjeri sva crijeva oko usisa i sve spojeve od filtera do klapne za gas

AXE COUNTER
05.01.2007., 22:39
ali na plinu radi odlično ... pa mi sada RR nije to bas jasno ali svakako ću vidjeti iako sam danas samo letimično bacio oko i činilo mi se sve o.k

...mislim ako vuce falš zrak zar ga ne bi vukao (gasio se ako je to) i kada vozim na plin ????
p.s kod mene je klasična "plinifikacija" na kojoj auto radi bez problema samo me zadnjih 10-tak dana benzin zeza (dok se ne prebaci na plin)

AXE COUNTER
06.01.2007., 14:26
Auto ti negdje vuče falš zrak!

Provjeri sva crijeva oko usisa i sve spojeve od filtera do klapne za gas


evo upravo sam detaljnije obratio pozornost na ovo ... zaključak sve izgleda ok (bar koliko ja vidim-"znam") ali kada sam skinuo poklopac filtera upalio sam auto i tako mi radi (sve otvoreno do klapne) ali i tada trza tj neravnomjerno radi ali se NE GASI (kao da radi na na 3 svjećice)...tako da ne vjerujem da su injektori odnosno ne vjerujem da je samo stvar u injektorima

btw kvar dogodio u roko max 2-3, tj odjednom se pčeo gasiti na leru benzina

fulcrum
07.01.2007., 21:18
Aditive zaboravite....

Meni se poštopao i probao sam svašta dodat ali nije išlo. Na kraju lijepo ultrazvučno oprao brizgaljke i od tad su beba. Ne točim više na ini i točim samo OMV 100.

Prije čišćenja brizgaljki išle su na tester.... ( ml goriva u jedinici vremena).
Vrijednosti su bile otprilike : 92, 86, 87 63!!!
Auto mi se tresao jer na ovoj zadnjoj jedva da je cilindar radio.

Isus
07.01.2007., 22:36
Često je za tresku kriv kabel ili sama svjećica. Često pomogne i čišćenje bobina.

tryer
08.01.2007., 05:53
Aditive zaboravite....

Meni se poštopao i probao sam svašta dodat ali nije išlo. Na kraju lijepo ultrazvučno oprao brizgaljke i od tad su beba. Ne točim više na ini i točim samo OMV 100.

Prije čišćenja brizgaljki išle su na tester.... ( ml goriva u jedinici vremena).
Vrijednosti su bile otprilike : 92, 86, 87 63!!!
Auto mi se tresao jer na ovoj zadnjoj jedva da je cilindar radio.

Aditivi i sredstva za čišćenje sustava za ubrizgavanje nisu ista stvar. Pravilnom upotrebom sredstva za čišćenje slučajevi kao što je bio tvoj rješavaju se 100%. Predpostavljam da ih nisi ultrazvukom čistio sam i vjerojatno čišćenje platio oko 500,00 kn. Ultrazvukom si očistio samo injektore, a sredstvom za čišćenje bi očistio rezervar od vode i taloga, pumpu goriva, regulator pritiska, injektore, usisne ventile, Lambda sondu, i katalizator. Ne pišem napamet, ovaj način uspješno primjenjujem već godinama, a o broju spašenih već skoro mrtvih sondi i katalizatora da ni ne govorim.
Ultrazvučno čišćenje se mora primjeniti samo kod totalno začepljenih injektora, kada bi sredstvo za čišćenje jedva prolazilo kroz njega, pa bi postupak trajao jako dugo. Evo jedan primjer: Toyota RAV4, Ultrazvučno čićenje bilo bi oko 1800,00 kn jer treba skidati granu, a to je na njoj komplicirano, a sredstvom za čišćenje 210,00 kn (3 doze) i 100,00 kn benzin Trajalo je mjesec dana. Naravno vozilo je bilo u normalnoj eksploataciji cijelo vrijeme, samo je paljeno na benzin, vožnja pogradu na plin, a otvorena cesta benzin.
Koristim firstlook senzor(http://www.picotech.com/auto/engine_diagnostics_sensor.html) mjerim protok pojedinog injektora i donosim odluku o načinu čišćenja.

ROAD RUNNER
08.01.2007., 07:46
evo upravo sam detaljnije obratio pozornost na ovo ... zaključak sve izgleda ok (bar koliko ja vidim-"znam") ali kada sam skinuo poklopac filtera upalio sam auto i tako mi radi (sve otvoreno do klapne) ali i tada trza tj neravnomjerno radi ali se NE GASI (kao da radi na na 3 svjećice)...tako da ne vjerujem da su injektori odnosno ne vjerujem da je samo stvar u injektorima

btw kvar dogodio u roko max 2-3, tj odjednom se pčeo gasiti na leru benzina

TEST INJEKTORA:

Odštekavaj i vraćaj kablove od injektora dok auto radi na benzin. Ako koji injektor ne radi, nećeš osjetiti pad okretaja i promjenu rada motora dok je pojedini injektor ištekan!
Isto možeš ištekavati i kablove sa svijećica, ali uzmi neku krpu da te ne strefi struja ;)

fulcrum
08.01.2007., 14:30
Aditivi i sredstva za čišćenje sustava za ubrizgavanje nisu ista stvar. Pravilnom upotrebom sredstva za čišćenje slučajevi kao što je bio tvoj rješavaju se 100%. Predpostavljam da ih nisi ultrazvukom čistio sam i vjerojatno čišćenje platio oko 500,00 kn. Ultrazvukom si očistio samo injektore, a sredstvom za čišćenje bi očistio rezervar od vode i taloga, pumpu goriva, regulator pritiska, injektore, usisne ventile, Lambda sondu, i katalizator. Ne pišem napamet, ovaj način uspješno primjenjujem već godinama, a o broju spašenih već skoro mrtvih sondi i katalizatora da ni ne govorim.
Ultrazvučno čišćenje se mora primjeniti samo kod totalno začepljenih injektora, kada bi sredstvo za čišćenje jedva prolazilo kroz njega, pa bi postupak trajao jako dugo. Evo jedan primjer: Toyota RAV4, Ultrazvučno čićenje bilo bi oko 1800,00 kn jer treba skidati granu, a to je na njoj komplicirano, a sredstvom za čišćenje 210,00 kn (3 doze) i 100,00 kn benzin Trajalo je mjesec dana. Naravno vozilo je bilo u normalnoj eksploataciji cijelo vrijeme, samo je paljeno na benzin, vožnja pogradu na plin, a otvorena cesta benzin.
Koristim firstlook senzor(http://www.picotech.com/auto/engine_diagnostics_sensor.html) mjerim protok pojedinog injektora i donosim odluku o načinu čišćenja.


Samo naravno nisam napomenuo da sam motor "kemijski očistio" 5 mjeseci prije toga ( 450kn ). Na dovod goriva u motor mi je spojio neki spremnik u kojem je smjesa "nečega" i motor radi 20min. I tako 3 puta. Eko test se duplo poboljšao ali nije baš pomoglo kod brizgaljka. Auto je postupno sve lošije išao dok nisam brizgaljke sredio.

tryer
09.01.2007., 05:31
Samo naravno nisam napomenuo da sam motor "kemijski očistio" 5 mjeseci prije toga ( 450kn ). Na dovod goriva u motor mi je spojio neki spremnik u kojem je smjesa "nečega" i motor radi 20min. I tako 3 puta. Eko test se duplo poboljšao ali nije baš pomoglo kod brizgaljka. Auto je postupno sve lošije išao dok nisam brizgaljke sredio.
Prije jedno 5 godina došla je kod mene ekipa na prezentaciju uređaja za takvo čišćenje motora. "Oprali" su jedan Ford Orion dizel (od mog kuma) i od tog "pranja" do dan danas auto pali uz posebne procedure, neuspio pokušaj. Drugi auto bio je Fiat Tipo 1,6 benzinac (od mušterije) i nikakvih promjena nije bilo, niti na bolje niti na lošije.
Eksperimentom sam došao do načina čišćenja sustava za ubrizgavanje koje sam opisao. Koristim TEC2000 i rezultati su stvarno OK.

AXE COUNTER
09.01.2007., 13:26
PRVO HVALA SVIMA NA ODGOVORIMA I SAVJETIMA

problem rješen nakon par sati provedenih u servisu
- prvo su provjerili svu struju od bobine do svećice (sve ok)
- zatim su na red došla crijeva ()jedno oštećeno) ali stavljanjem novog isto sranje
- onda vađenje i provjera injektora (nisam dao da ih čiste, jer su radli dobro tj podjednako), iako sam bio siguran nakon svega napisanog da nije stvar u njima (svi ok)
- zatim opet proovjera svakog jebenog crijeva (svi ok)
-čišćenje usisa i klapne nekim sprejem

.....nakon svega toga auto je radio malo bolje ali opet kilavo, onda je dečko u servisu isključivao injektor po injektor (uvijek je bilo isto-nije bilo promjena) da bih se sjetio kada ću krenuti doma da probamo odvojiti akumulator (klemu) ra reset ECU-a (nisam siguran netko je to ovdje spomenuo) nakon toga auto se "preporodio"...kao da ništa nije nikada bilo...ma radi kao radilica :)

nisam siguran tko je o odvajanju akumulatora pisao ali OD SRCA MU HVALA !

bozo75
22.01.2007., 19:41
Jedno pitanje: Imam VW Polo 1.4, 2001/02 g. Plin sam ugradio u 5/06 u Autotimu. Danas sam bio u servisu i cistio dizne. Sve je bilo OK i auto sad radi dobro. Ono što me muči je izjava majstora koji je rekao da Polo ima plastične dizne koje se ne mogu čistiti (meni ih je danas uspio očistiti) nego kad se zaštopaju da se mijenjaju. Je li to istina?

AXE COUNTER
22.01.2007., 22:11
iskreno nemam pojma kod mene...tj sada je bratov je iz 99; a koliko znami injektori se mogu cistiti (od prljavštine ) ali injektror može i crknuti i tada se mjenja

octavius
23.01.2007., 15:24
a kaj to?
najbolji auto? najzgodniji komadi? nadam se da je tako.

navodno je STP injector cleaner najbolji. kod mene je donijelo znatnu razliku na bolje, ali...
istovremeno sam natočio i novi benzin pa još uvijek neznam koliko je do benzina a koliko do aditiva.
ako ti je benza starija od 2 tjedna, i zbog nje hoće trokirati i slabo raditi na leru.

:flop:
moj benzin je već 2 mjeseca u rezervaru i tek sam pola tanka potrošio,pa još nema ni cukanja ni gašenja na leru ni nikakvih problema.

I wonder
23.01.2007., 15:52
je.
i u susjedovom autu je isti benzin 5 mjeseci i ništa ne cuka.
ali, on ne vozi na plin.

ako se kod tebe još nije pojavio taj problem, hoće.
svi auti koji voze na plin i imaju benzinsko ubrizgavanje bi trebali imati taj problem i od toga se je teško zaštititi.
važnije je da vozač zna da to nije kvar i da se događa većini.

TRIQ
01.02.2007., 18:12
Nama u firmi na novom Peugeot partneru (07/06) je na 20000 otišao injektor zamijenili su ga novim cca 2000 Kn. Super.

octavius
02.02.2007., 10:26
je.
i u susjedovom autu je isti benzin 5 mjeseci i ništa ne cuka.
ali, on ne vozi na plin.

ako se kod tebe još nije pojavio taj problem, hoće.
svi auti koji voze na plin i imaju benzinsko ubrizgavanje bi trebali imati taj problem i od toga se je teško zaštititi.
važnije je da vozač zna da to nije kvar i da se događa većini.




Dobro,daj mi objasni kaj se odgađa ako benzin stoji duže u rezervaru.Koja se to kremijska reakcija stvara dok stoji da izgubi svoja svojstva da auto mora cukati???

I wonder
05.02.2007., 09:51
Dobro,daj mi objasni kaj se odgađa ako benzin stoji duže u rezervaru.Koja se to kremijska reakcija stvara dok stoji da izgubi svoja svojstva da auto mora cukati???

nije stvar do benzina nego do injektora.

kad motor počne raditi na plin, benzin koji se nalazi u injektorima polako isparava zbog vrućine motora. benzin je prljav i ostavlja talog na injektorima a rupice kroz koje benzin šprica u motor ne raspršuju gorivo na dobar način jer se djelomično začepe. tada motor trokira u radu na leru, neravnomjerno radi i ne prma gas kako treba.

za pitanje o sastavu benzina trebamo stručnjaka.
ja samo znam da benzin jako lako isparava. nakon dužeg perioda isparavanja, normalno da nemože biti istog sastava kao i svježe prerađeni benzin. a što se pritom gubi, neznam.

CDRW
05.02.2007., 11:15
Benzin se sastoji od različitih frakcija - lakših i težih (F1 gorivo čak do 10.000 komponenti, običan benzin cca 200). I sad ako on stoji iz njega prvo ispare najlakše frakcija a one teže ostaju u tekućem stanju. Problem je u tome što upravo te lakoisparljive frakcije osiguravaju ravnomjeran rad motora u svim režimima rada. Ako njih nema onda auto u određenim režimima rada (hladan, mali broj okretaja - veliko opterećenje itd) "cuka" jer je paljenje i izgaranje smjese nepravilno.

I wonder
05.02.2007., 11:46
Benzin se sastoji od različitih frakcija - lakših i težih (F1 gorivo čak do 10.000 komponenti, običan benzin cca 200). I sad ako on stoji iz njega prvo ispare najlakše frakcija a one teže ostaju u tekućem stanju. Problem je u tome što upravo te lakoisparljive frakcije osiguravaju ravnomjeran rad motora u svim režimima rada. Ako njih nema onda auto u određenim režimima rada (hladan, mali broj okretaja - veliko opterećenje itd) "cuka" jer je paljenje i izgaranje smjese nepravilno.

eto, kako rekoh.
trebali smo stručnjaka, i našli smo ga.
sva pitanja o hlapljivosti benzina ubuduće uputite na prazni CD koji se da presnimavati.

octavius
08.02.2007., 15:48
i koja je preporuka?svako malo uliti koju litru svježeg benzina?
:confused:
a jel istina da pumpa od goriva mora biti potopljena bar u pola rezervara goriva da ne pregori?ili bolje ugraditi kakav prekidać da se isključi ručno dok se prebaci na plin???

METAN RUNNER
10.02.2007., 00:37
eto i mene, nisam mogao izdrzat da i ja ne dodam neku svoju pametnu,....benzin ne stari tak lako i ne treba doljevat friskog svako tolko, imam jednu toyotu koju zena skoro uopce ne vozi, a benzin je unutra po godinu dana, i nis mu ne fali, niti cuka, niti trese, vozi savršeno

problem ocito nastaje, kada se rijetko vozi na benzin, pa se na diznama natalozi govana, po meni, i koliko sam se ja informirao, trebalo bi svakodnevno, ili sto cesce 10-20 % prevaljenog puta odvozit na benzin, i ti bi se problemi velikim djelom izbjegli !

Wesper
11.02.2007., 12:47
eto i mene, nisam mogao izdrzat da i ja ne dodam neku svoju pametnu,....benzin ne stari tak lako i ne treba doljevat friskog svako tolko, imam jednu toyotu koju zena skoro uopce ne vozi, a benzin je unutra po godinu dana, i nis mu ne fali, niti cuka, niti trese, vozi savršeno

problem ocito nastaje, kada se rijetko vozi na benzin, pa se na diznama natalozi govana, po meni, i koliko sam se ja informirao, trebalo bi svakodnevno, ili sto cesce 10-20 % prevaljenog puta odvozit na benzin, i ti bi se problemi velikim djelom izbjegli !

Složio bih se s tobom METAL RUNNER. Postoje aditivi namjenjeni prevencije blokiranja benzinskih dizni koji se dodaju u benzin te čiste (i štite) cjelokupan benzinski sistem od taloga i korozije. Pitanje je samo koji odabrati, prema iskustvima "s terena". Ima ih STP, LiquiMoly, Sonax. Netko je spominjao kao najbolji izvjesni TEX 2000 (ili tako nekako). Uz talog na njima, kod vožnje na plin, kada na benzinskim diznama ima taloga, one se s vremenom zapeku. A to onda traži skidanje i čišćenje (što baš nije jeftino).
Prijedlog: ajmo skupit iskustva i pokušati izabrati optimalni aditiv (najbolji efekti tj. prevencija uz razumnu cijenu).

METAN RUNNER
11.02.2007., 17:35
[Postoje aditivi namjenjeni prevencije blokiranja benzinskih dizni koji se dodaju u benzin te čiste (i štite) cjelokupan benzinski sistem od taloga i korozije. Pitanje je samo koji odabrati, prema iskustvima ..


da, i da bi ti aditivi djelovali, treba svaki dan, ili što češće odvozit koji kilometar na na benzin, tj. potrošit kojih 100 - 200 kn benzina mjesečno, jel ako auto samo pali na benzin, i nakon par sekundi prebacuje se na plin, ti aditivi nemaju kada djelovat i otapat govna sa injektora ( i to, tih par sekundi još dok dok je auto hladan, tj.pod čokom u nekakvim ˝nezdravim˝ uvjetima za rad motora

Auto je ipak u prvom redu napravljen da bi vozio na benzin, i zato dajte mu malo tog zadovoljstva, i vrtite ga, dajte mu gasa, potjerajte ga na 4000-5000 okretaja, to će mu pasati, da može normalno disati, i izbacat govna iz sebe van !

a šta se tiče aditiva, ja sam probao sa MOTUL-ovim injector cleanerom ( tak se nekak i zove ), i dalo je nekakve rezultate, makar jos nije savrseno

Sviba
20.02.2007., 10:47
Evo da ja nekaj pitam pošto se ne kužim na u detalje.

Bio sam prije par dana na servisu za plin. Mijenjao sam filter nakon 15k km.
Mehaničar me pita dali ima kakvih problema, ja kažem nikakvih.

Primjetio sam na zidu cjenik gdje je navedeno:

Servis plinske instalacije (izmjena filtra): xxx kn
Čišćenje isparivača: xxx kn

Promjenio je filter i spojio instalaciju na komp i sve je bilo OK.

Pitam ga dali bude čistio isparivač, a on odgovori da ukoliko nema problema s cukanjem i sličnim pizdarijama da nema potrebe.

Ima li redovito čišćenje isparivača veze s zaštopavanjem injektora?

Kada se čisti isparivač? Kada se primjete problemi ili u nekim intervalima?

I wonder
20.02.2007., 11:02
....
isparivač nema veze sa injektorima.
prljavština iz isparivača može eventualno zaprljati injektore plina. sa benzinskim injektorima to nema veze jer to što prođe kroz isparivač, neide kroz benzin injektore.

Wesper
20.02.2007., 11:58
isparivač nema veze sa injektorima.
prljavština iz isparivača može eventualno zaprljati injektore plina. sa benzinskim injektorima to nema veze jer to što prođe kroz isparivač, neide kroz benzin injektore.

Točno, uz malu korekciju. Filter plina je na cijevi ispred plinskih injektora upravo iz razloga da se ne zaštopaju.
Čišćenje isparivača (i servis) radi se nakon cca 100.000 km, odnosno ako se primjete problemi u radu na plin nakon "respektabilne" kilometraže. "Klasični" isparivači su trebali servis na cca 60.000 km, iako su znali izdržati osjetno duže (npr. ja sam na 1. autu (karburator) preventivno mijenjao membrane na cca 90.000 km a da nije bilo problema u radu motora na plin ( nemiran rad i sl. zbog otvrdnjele glavne membrane).

Mislim da današnji isparivači za injection osiguravaju samo redukciju plina na potrebni (pred)tlak, a doziranje se ionako vrši preko plinskog CPU-a (a ne preko membrane isparivača).

Lepus daj reci i ti nešto. Ovo je tvoj fah. :Pivo:

I wonder
20.02.2007., 12:09
Točno, uz malu korekciju. Filter plina je na cijevi ispred plinskih injektora upravo iz razloga da se ne zaštopaju.

...a kao što svi znamo, nijedan filter ne obavlja svoju funkciju u potpunosti.
uvijek prođe nešto smeća kroz njih. nekad više, nekad manje.
a i vlasnici ne mijenjaju filtere uvijek u pravom trenutku.

pa iz toga dolazi preporuka da se isparivači povremeno očiste od ulja, jer u njima ima i smeća.
po meni, bolje je da ulje ostane u isparivaču, gdje ga mogu očistiti nego da prođe do filtera ili injektora, gdje će i ostati.

Wesper
20.02.2007., 13:22
...a kao što svi znamo, nijedan filter ne obavlja svoju funkciju u potpunosti.
uvijek prođe nešto smeća kroz njih. nekad više, nekad manje.
a i vlasnici ne mijenjaju filtere uvijek u pravom trenutku.

pa iz toga dolazi preporuka da se isparivači povremeno očiste od ulja, jer u njima ima i smeća.
po meni, bolje je da ulje ostane u isparivaču, gdje ga mogu očistiti nego da prođe do filtera ili injektora, gdje će i ostati.

Načelno si u pravu. Niti jedan filter nije idealan ali valjda su ih napravili dovoljo kvalitetnima za ovu namjenu. Kompetentnije ti može na ovo odgovoriti neki serviser autoplina. ;)
Gdje si Lepus ? Kaj si otišao u Kinu po OBD 2 inerface ?:)

bonifacio
07.09.2007., 12:16
Meni na fordu i djevojci na vw se gasio u ler gasu i trokiro mi je, kad sam pocistio s karburator sprejom od STP rijesio sam sve muke.Ali tesko gdje mogu naci STP sprej jer ga nigdje nema.Pomoc ako znate gdje ima?

Crodra
07.09.2007., 16:15
Meni na fordu i djevojci na vw se gasio u ler gasu i trokiro mi je, kad sam pocistio s karburator sprejom od STP rijesio sam sve muke.Ali tesko gdje mogu naci STP sprej jer ga nigdje nema.Pomoc ako znate gdje ima?

Ak si u Zagrebu, imaš Molydon, a ak si bio pa nemaju probaj na ROX-u(kod OKI-a), jer tamo ima dosta tih igrarija a slabo se prodaju, pa možda nije ponestalo.

bonifacio
07.09.2007., 16:40
Ak si u Zagrebu, imaš Molydon, a ak si bio pa nemaju probaj na ROX-u(kod OKI-a), jer tamo ima dosta tih igrarija a slabo se prodaju, pa možda nije ponestalo.

Koji Molydon?Gdje se nalazi? Ovaj kod Rox znam gdje

octavius
07.09.2007., 18:22
negdje u savskoj sa lijeve strane poslije vjesnika.

I wonder
07.09.2007., 20:42
molydon u savskoj je kod semafora sa ulicom prisavlje. ustvari, točno preko puta prisavlja.
ima još jedan na ribjaku. putem prema mirogoju, s lijeve strane, prije semafora sa grškovićevom.

Crodra
07.09.2007., 21:56
Imaš Molydon i na aveniji dubrava, kad ideš od Dubrave prema Sesvetama pa na pol puta je Brestje, s desne strane. Tam je u istom dvorištu i Mazda salon.

sigor
16.11.2007., 22:36
je.
i u susjedovom autu je isti benzin 5 mjeseci i ništa ne cuka.
ali, on ne vozi na plin.

ako se kod tebe još nije pojavio taj problem, hoće.
svi auti koji voze na plin i imaju benzinsko ubrizgavanje bi trebali imati taj problem i od toga se je teško zaštititi.
važnije je da vozač zna da to nije kvar i da se događa većini.


Evo mog iskustva: dizne se zacepe zbog nevoznje na benzin, benzin isparava na visokoj temperaturi i kao sto neko rece, talozi se gomila smeca. To je prvo sto se desava. ako nakon toga dizne ne ocistite ultrazvukom (kiselina ne pomaze, provereno :flop: ) auto ce sve slabije ici na benzin. Meni se desilo da je trosio benzin dok je isao na plin... kome god sam rekao rekli su skoro pa.. ti si lud. Na kraju je ispalo da su dizne propustale benzin dok je auto radio na plinu :s .

Rezultat svega su 4 izgorena ventila na jednom cilindru :mad: . Sad radi i na plin i na benzin. Sto rece u uvodu... na benzin se vozi, na naftu grije a na plin se kuva.

octavius
29.11.2007., 19:19
prije par mjeseci sam primjetio da mi motor dosta nemirno radi na benzin.već sam počeo hodati po benzinskim pumpama i dučanima sa auto dijelovima u potrazi sa naj jeftinijim i najboljim sredstvom za čišćenje injektora,nije bilo žurbe... ali... taj sitni ali mi je uštedio vrijeme i novac.
slučajno sam jednom prebacio na benzin i tako se vozio jedno 50km.drugi dan prilikom paljenja motora nije bilo podrhtavanja i sl.(nemiran rad je bio jako izražen dok je motor još bio hladan).pa sam do jučer(počevši prije 3 mj) imao praksu da svaki puta nakon duže vožnje(barem jednom tjedno skočim do Zagreba) ne gasim motor,već prebacim na benzin da motor radi bar 10-15 sec. na tom gorivu.

miroslav k
30.11.2007., 14:55
prije par mjeseci sam primjetio da mi motor dosta nemirno radi na benzin.već sam počeo hodati po benzinskim pumpama i dučanima sa auto dijelovima u potrazi sa naj jeftinijim i najboljim sredstvom za čišćenje injektora,nije bilo žurbe... ali... taj sitni ali mi je uštedio vrijeme i novac.
slučajno sam jednom prebacio na benzin i tako se vozio jedno 50km.drugi dan prilikom paljenja motora nije bilo podrhtavanja i sl.(nemiran rad je bio jako izražen dok je motor još bio hladan).pa sam do jučer(počevši prije 3 mj) imao praksu da svaki puta nakon duže vožnje(barem jednom tjedno skočim do Zagreba) ne gasim motor,već prebacim na benzin da motor radi bar 10-15 sec. na tom gorivu.

Ubaci Tunap aditiv u benzin prije nego ti se injektori zaštopaju do kraja jer buš onda ultrazvučno moral čistiti injektore, a to ti je skuplje od aditiva.Imaš ga kod nas pa navrati koji dan.

octavius
30.11.2007., 16:04
bunem navratio... samo tek za 2 tj.ako ću stići... znaš kak je to... faks,žena,djeca,rodbina,ljubavnica... dok sve obiđem i zadovoljim njihove potrebe već je mrak :D
a se smije taj TUNAP aditiv kombinirati sa stabilizatorom benzina koji sam kupio kod vas?

miroslav k
30.11.2007., 16:15
bunem navratio... samo tek za 2 tj.ako ću stići... znaš kak je to... faks,žena,djeca,rodbina,ljubavnica... dok sve obiđem i zadovoljim njihove potrebe već je mrak :D
a se smije taj TUNAP aditiv kombinirati sa stabilizatorom benzina koji sam kupio kod vas?

Smije. Pazi samo da ne potrošiš svu lovu na sve što si naveo pa nebuš imal za aditiv.A i božić dolazi pa ti si čovječe prodan do nove godine.

octavius
30.11.2007., 17:01
e ima još toga ... samo nesmijem kazat :)

kerbi
30.11.2007., 19:22
Ubaci Tunap aditiv u benzin prije nego ti se injektori zaštopaju do kraja jer buš onda ultrazvučno moral čistiti injektore, a to ti je skuplje od aditiva.Imaš ga kod nas pa navrati koji dan.

Nema ti više Dalibora na prijemu. Možda kraj Marija ovaj put uspiješ doči do Miroslava i Igora.:D

octavius
30.11.2007., 22:26
pa ovaj puta ću nekako zaobići tu balvan revoluciju da dođem do cilja :) :D :rofl:

miroslav k
01.12.2007., 10:02
:) pa ovaj puta ću nekako zaobići tu balvan revoluciju da dođem do cilja :) :D :rofl:

Dajte najte još bu ispalo da nikad nisam u servisu.:)

octavius
01.12.2007., 13:02
ma svi su privatnici isti :D :D :D samo kupe vrnje i skiću se okolo po kavama,janjeti ni i sl. :lol: :lol: :lol: (naravno,šala mala)

octavius
01.12.2007., 13:39
pa ovaj puta ću nekako zaobići tu balvan revoluciju da dođem do cilja :) :D :rofl:

htio sam reći da se me zausavli da dođem do šefa: na sastanku je.

miroslav k
01.12.2007., 15:02
htio sam reći da se me zausavli da dođem do šefa: na sastanku je.

Evo časna mi pionirska riječ za iskač bum odgodil sve sastanke kada se ti pojaviš.:mig:

octavius
03.12.2007., 17:23
čudno da niko ne kometira za pionire!!! :lol: :lol: :lol:

miroslav k
04.12.2007., 20:23
čudno da niko ne kometira za pionire!!! :lol: :lol: :lol:

A kaj ti imaš protiv pionira? Nije problem u pionirima jer oni su još mali, problem nastane kad narastu.:lol: :lol:

octavius
04.12.2007., 20:41
pa i ja sam bio pionir... pa omladinac... al mi je bilo čudno kak niko nije reagirao na to.obično odma svi ko gladni tigrovi(sibirski) navale da rastrgaju malog pionirčeka. :mig: :mig:

ninoid
09.12.2007., 11:39
Izgleda da je društvo malo skrenulo sa teme. Gdje se taj Tunap aditiv može nabaviti izvan Zagreba i po kojoj cijeni?

Uz to, evo moga iskustva. Imao sam problema sa nestabilnim radom motora na hladno i prije ugradnje plina (multipoint, katalizator) te sam, kod istog servisera koji mi je ubacivao plin, tražio da mi sredi i benzinske dizne, filter i općenito podesi da prije ugradnje plina napravi da na benzin radi savršeno. Istina, to me koštalo 700 kn više, ali sada radi savršeno i na plin i na benzin. E sada, pitanje je kako takvo stanje održati? Mislim točiti OMV 100 jer, navodno, već u sebi sadrži aditive za čišćenje sustava ubrizgavanja.

miroslav k
09.12.2007., 17:43
Izgleda da je društvo malo skrenulo sa teme. Gdje se taj Tunap aditiv može nabaviti izvan Zagreba i po kojoj cijeni?

Uz to, evo moga iskustva. Imao sam problema sa nestabilnim radom motora na hladno i prije ugradnje plina (multipoint, katalizator) te sam, kod istog servisera koji mi je ubacivao plin, tražio da mi sredi i benzinske dizne, filter i općenito podesi da prije ugradnje plina napravi da na benzin radi savršeno. Istina, to me koštalo 700 kn više, ali sada radi savršeno i na plin i na benzin. E sada, pitanje je kako takvo stanje održati? Mislim točiti OMV 100 jer, navodno, već u sebi sadrži aditive za čišćenje sustava ubrizgavanja.

Tunap aditive možeš kupiti kod svakog ovlaštenog servisera za Landirenzo plinski sustav ili direktno od Auto Tima koji je i generalni uvoznik za Tunap proizvode.
Mislim da super 100 nema nikakve aditive u sebi jer bi kod kontrole goriva bili pronađeni pošto smo za prvenstvo Hrvatske na brdu to gorivo koristili u trkaćem autu a u toku prošle sezone imali smo nekoliko kontrola goriva.Koristili smo to gorivo isključivo zbog oktanskog broja.Inače u automobilskim utrkama nije dozvoljeno koristiti razne aditive u gorivu iako su ih neki vozači ilegalno koristili.
Maloprodajna cijena aditiva za plin i benzin (ako se koristi zajedno jer je to i garancija učinkovitosti) košta 412 kn i traje do 10000 km pod uvjetom da se niti jedan rezervoar u tom razdoblju eksploatacije ne isprazni do kraja.Za benzinski rezervoar sam skoro siguran da se to neće desiti ali za plinski treba pripaziti pošto je uvijek problem količine plina a i navikli smo voziti na plin do kraja jer imamo benzin u rezervi.Znači da se aditivi kod svakog servisa ubace i do sljedećeg srvisa samo treba paziti da se plin ne potroši do kraja.Ako se i desi da ste potrošili sav plin aditiv se za plin može ubaciti ponovno.Naravno to vas onda nepotrebno košta pa ćete ubuduće paziti.

Wesper
11.12.2007., 16:13
Tunap aditive možeš kupiti kod svakog ovlaštenog servisera za Landirenzo plinski sustav ili direktno od Auto Tima koji je i generalni uvoznik za Tunap proizvode.
Mislim da super 100 nema nikakve aditive u sebi jer bi kod kontrole goriva bili pronađeni pošto smo za prvenstvo Hrvatske na brdu to gorivo koristili u trkaćem autu a u toku prošle sezone imali smo nekoliko kontrola goriva.Koristili smo to gorivo isključivo zbog oktanskog broja.Inače u automobilskim utrkama nije dozvoljeno koristiti razne aditive u gorivu iako su ih neki vozači ilegalno koristili.
Ovo baš nije točno. Pisao sam već u nekoj temi o (ne)kvaliteti benzina te koje aditive (tj. koja im je svrha) imaju kvalitetni komercijalni benzini (npr. protiv korozije, protiv suspenzije vode i nečistoća, protiv VSR-a, protiv stvaranja naslaga, i sl,). Ti aditivi su dodani već u rafineriji .Zato je cijena takvih benzina viša od drugih. Inače količine tih aditiva su relativno male, prvenstveno za prevenciju štetnih pojava uz pretpostavku da se stalno koristi takav kvalitetni benzin. Ako je do "onečišćenja" benzinskog sustava (bilo koje vrste) došlo upotrebom nedovoljno kvalitetnih benzina, aditivi u benzinu ne mogu otkloniti "onečišćenje". Zato se proizvode drugi "korektivni" aditivi koji također imaju puno veći i preventivni učinak (npr. STP, LiquiMoly i sl. proizvođači imaju cijelu paletu takvih proizvoda).
Jedan kompozitnih aditiva i FlashLube (objedinjuje više učinaka). FL je prvenstveno bio razvijen kao dodatak u benzin. A kasnije je dodatno formuliran da udovoljava kod pogona pogon na plin.
Pri koncentraciji 1:1000 (0,5 dl na 50 l benzina) povisuje cijenu vožnje za cca 0,5 kn /100 km.

O učincima toga je detaljnije napisano ovdje : http://www.forum.hr/showthread.php?p=7475523&highlight=preciznog+argumentiranog#post7475523

Što se tiče Tunapa, volio bi da se podastru neki konkretniji rezultati iz prakse osim "priče" i komercijalnog EPP-a (jer se očito radi o težnji da se plasira proizvod za koji se ima zastupstvo).
Ono što sam pohvatao do sada je slijedeće:
- tunap se razvijao u suradnji s opel-om i došlo se do nekih rezultata.
- praktičnih iskustava i nema (previše); ako ima isprika uz molbu da se i predoče rezultati
- korištenje u plinskom rezervoaru u koncentraciji od 1:50 ( 1. rezervoar) do 1:1000 (zadnji rezervoar nakon prethodno prijeđenih 9.500 km) djeluje nejasno. Ako mu je učinak zadovoljavajući u konc. 1:1000 onda su početne koncentracije prilično (nepotrebno) prejake što dalje znači da je to onda prilično bacanje novaca. Tu se postavlja pitanje i utjecaja na motor pri tako velikoj koncentraciji /1:50). Ne poznajem niti jedan proizvod koji se koristi u tako velikom rasponu koncentracija.

Učinak FL-a je već dokazan kroz dugogodišnju eksploataciju na vrlo velikom broju auta. Da ima štetnih učinaka (i ako ih je imao) već bi se odavna to znalo (i ne bi ga se koristilo gotovo kao "No 1" proizvod te vrste u autoplinskom svijetu.
Obećao sam bio postati tablicu s mjerenjima učinka FL-a po pitanju prevencije VSR-a.
Of topic: zna li netko kako postati tablicu (.dox, .txt, xls i slični formati). :confused: Ako dobijem upute, obećajem da će to brzo vidjeti svjetlo foruma.

Ono što je trenutno najveća mana jest relativno teško podesiv (iritirajući) način doziranja. Osobno sam uspio i to minimizirati (proceduru sam napisao i još uvijek "stvar" radi - kapanje se ne smanjuje). Priznajem da je to za većinu korisnika plina možda (pre)komplicirano da sami štelaju. No, ugradnja plina osim znatno jeftinije vožnje nosi i neke "nuspojave" (i o tome se pisalo). Ali u životu je sve kompromis. :ne zna:
Čuo sam da je i FL bio postao svjestan te manjkavosti pa je (navodno) doziranje znatno osuvremenjeno. Kad saznam (a možda i ugradim), javljam iskustva. :)

miroslav k
11.12.2007., 18:06
Ovo baš nije točno. Pisao sam već u nekoj temi o (ne)kvaliteti benzina te koje aditive (tj. koja im je svrha) imaju kvalitetni komercijalni benzini (npr. protiv korozije, protiv suspenzije vode i nečistoća, protiv VSR-a, protiv stvaranja naslaga, i sl,). Ti aditivi su dodani već u rafineriji .Zato je cijena takvih benzina viša od drugih. Inače količine tih aditiva su relativno male, prvenstveno za prevenciju štetnih pojava uz pretpostavku da se stalno koristi takav kvalitetni benzin. Ako je do "onečišćenja" benzinskog sustava (bilo koje vrste) došlo upotrebom nedovoljno kvalitetnih benzina, aditivi u benzinu ne mogu otkloniti "onečišćenje". Zato se proizvode drugi "korektivni" aditivi koji također imaju puno veći i preventivni učinak (npr. STP, LiquiMoly i sl. proizvođači imaju cijelu paletu takvih proizvoda).
Jedan kompozitnih aditiva i FlashLube (objedinjuje više učinaka). FL je prvenstveno bio razvijen kao dodatak u benzin. A kasnije je dodatno formuliran da udovoljava kod pogona pogon na plin.
Pri koncentraciji 1:1000 (0,5 dl na 50 l benzina) povisuje cijenu vožnje za cca 0,5 kn /100 km.

O učincima toga je detaljnije napisano ovdje : http://www.forum.hr/showthread.php?p=7475523&highlight=preciznog+argumentiranog#post7475523

Što se tiče Tunapa, volio bi da se podastru neki konkretniji rezultati iz prakse osim "priče" i komercijalnog EPP-a (jer se očito radi o težnji da se plasira proizvod za koji se ima zastupstvo).
Ono što sam pohvatao do sada je slijedeće:
- tunap se razvijao u suradnji s opel-om i došlo se do nekih rezultata.
- praktičnih iskustava i nema (previše); ako ima isprika uz molbu da se i predoče rezultati
- korištenje u plinskom rezervoaru u koncentraciji od 1:50 ( 1. rezervoar) do 1:1000 (zadnji rezervoar nakon prethodno prijeđenih 9.500 km) djeluje nejasno. Ako mu je učinak zadovoljavajući u konc. 1:1000 onda su početne koncentracije prilično (nepotrebno) prejake što dalje znači da je to onda prilično bacanje novaca. Tu se postavlja pitanje i utjecaja na motor pri tako velikoj koncentraciji /1:50). Ne poznajem niti jedan proizvod koji se koristi u tako velikom rasponu koncentracija.

Učinak FL-a je već dokazan kroz dugogodišnju eksploataciju na vrlo velikom broju auta. Da ima štetnih učinaka (i ako ih je imao) već bi se odavna to znalo (i ne bi ga se koristilo gotovo kao "No 1" proizvod te vrste u autoplinskom svijetu.
Obećao sam bio postati tablicu s mjerenjima učinka FL-a po pitanju prevencije VSR-a.
Of topic: zna li netko kako postati tablicu (.dox, .txt, xls i slični formati). :confused: Ako dobijem upute, obećajem da će to brzo vidjeti svjetlo foruma.

Ono što je trenutno najveća mana jest relativno teško podesiv (iritirajući) način doziranja. Osobno sam uspio i to minimizirati (proceduru sam napisao i još uvijek "stvar" radi - kapanje se ne smanjuje). Priznajem da je to za većinu korisnika plina možda (pre)komplicirano da sami štelaju. No, ugradnja plina osim znatno jeftinije vožnje nosi i neke "nuspojave" (i o tome se pisalo). Ali u životu je sve kompromis. :ne zna:
Čuo sam da je i FL bio postao svjestan te manjkavosti pa je (navodno) doziranje znatno osuvremenjeno. Kad saznam (a možda i ugradim), javljam iskustva. :)

Dali će netko koristiti FL ili Tunap aditive ostaje slobodna volja svakog servisera za ugradnju plinskih instalacija u automobile koji nisu ovlašteni za Landirenzo i niti na kraj pameti mi nije da nekog uvjeravam što je bolje za motor.Ja sam samo dao informaciju da je Landirenzo, u suradnji sa tvornicom Tunap a na inzistiranje GM-a i OPEL-a,a vezano za potpisivanje ugovora o plinifikaciji dotičnih vozila,dao naputak da se aditiv kod ugradnje plinskog sustava Landirenzo u nova vozila mora koristiti.Svi ovlašteni serviseri za Landirenzo moraju se pridržavati tog naputka žele li zadržati jamstvo na vozilima.Kontrola upotrebe aditiva vrši se preko sarvisne knjižice u koju se upisuje svaka promjena u servisnom intervalu.Osobno me uopće ne interesira kemijski sastav aditiva.Garanciju na plinski sustav daje tvornica Landirenzo i vezuje ju uz primjenu tog aditiva i meni je to dovoljno da provodim tvornička uputstva i primjenim ih u praksi.Dali netko vjeruje da je to bolje od FL-a ili ne meni osobno je svejedno.Ono što kao stručnjak za autoplin mogu naglasiti je par činjenica a one glase:
1. FL u motor ulazi na principu podtlaka koji se stvara u usisnoj grani preko rasprskavajuće dize koja se ugrađuje u usisnu granu kod leptira zaklopke.
2. Čim je veći podtlak u usisnoj grani više FL-a ulazi u motor
3. Pošto je podtlak u usisnoj grani veći kada je zaklopka zatvorena a to je kada je motor u nižim obrtajima(znači kada je oduzet gas) FL-a u motor dobivamo tada više nego kada je veliki broj okretaja (znači puni gas) kada ga zbog smanjenog podtlaka u usisnoj grani dobijemo u smanjenom obliku.To u praksi znači da ga u motor dobivamo obrnuto od režima rada motora.Kada je motor opterećeniji dobivamo ga manje , a kada je motor bez opterećenja dobivamo ga puno više.Netrebam posebno naglašavati šta se događa sa turbo motorima koji u datom momentu imaju u usisnoj grani tlak koji tada FL-u uopće ne dozvoljava da uđe u motor.
4.Tunap aditivi po prvi puta se koriste direktno sa ostalim gorivima bilo plinom bilo benzinom i to preko injektora za napajanje motora gorivom i to rezultira točnim doziranjem praćeno potrebama i režimom pod kojim motor radi.
5.Tunap proizvodi koriste se u auto industriji širom svijeta a ovaj najnoviji proizvod mikro logic 163 i 164 isključivo je proizvod usko vezan i striktno ciljan za automobile pogonjene plinom i za riješavanje nus pojava kod upotrebe plina kao pogonskog goriva.

Ako te interesira kemijski sastav Tunap aditiva pokušaj direktno od njih saznati iako sumnjam da će ti ga dati kao što nisu dali niti nama koji ih zastupamo jer to drže poslovnom tajnom što je meni i razumljivo.Landirenzo servisi ne koriste više FL već te nove tunap aditive,a budi siguran da tvornica Landirenzo ne radi protiv svoje kvalitete i renomea kojeg ima u širim krugovima u autoindustriji u svijetu.

tryer
11.12.2007., 19:38
Malo bih želio razjasniti teoriju doziranja FL-a.
Da kod rada na leru podtlak u usisnoj grani uvlači FL to je vidljivo iz kapanja, ali nije istina na kod smanjenog podtlaka u vožnji nije dovoljno doziranje FL-a.
Evo i zašto, cjevčica koja se ugrađuje u usisnu granu odmah iza leptira ulazi u granu oko 3 cm.
Kod povišenih okretaja je podtlak u usisnoj grani manji ali je zato povećano strujanje zraka tj njegova brzina. Ta veća brzina zraka prolaskom pokraj cjevčice i stvara podtlak na njoj i tako izvlači FL iz nje. Na istom principu rade raspršivači, lakirerske šprice i sl. Količina FL-a izsisanog na taj način je veća nego kod rada na leru.
Viskozitet FL-a i promjer cjevčice određuju količinu FL-a u svim uvjetima.
Podešavanje od 12 kapi u minuti na leru je osnovno podešavanje koje kasnije osigurava dovoljnu količinu FL-a u povišenim okretajima.
Kako je to osnovno podešavanje nestabilno, na tržište dolazi FL sa pokazivačem nivoa u kabini i pumpicom za kontinuirano doziranje.
Tunap je vrlo interesantna stvar i sa Miroslavom sam na sajmu u Šibeniku razgovarao o njemu te ga smatram dobrom idejom jer se dodaje i u benzin i na taj način bi trebao spriječiti štopanje injektora.
Osnovna mu je mana (moje mišljenje) da nikada ne smijete ostati bez niti jednog goriva jer onda morate ponovo puniti sistem.
Tržište će ocijeniti koje je sredstvo prihvatljivije.

lucki_radnik
12.12.2007., 08:58
Ja mislim da je najbolje koristiti i jedno i drugo. Tunap je za sad neprovjeren u Hrvatskoj a sa FL-om je bilo problema. Recimo koristiti Tunap u benzinu i FL dok je auto na plinu bila bi odlicna kombinacija.
A kod onih kriticnijih vozila koristiti i Tunap u plinskom spremniku. Od viska glava ne boli. Bar se nadam :)

kerbi
12.12.2007., 09:37
I onda se hvalit kak štedite na plinu. U biti najbolje još uz Tunap usut i stp i Tec 2000 aditiv, pa malo onog od likvid moly....

miroslav k
12.12.2007., 11:55
Malo bih želio razjasniti teoriju doziranja FL-a.
Da kod rada na leru podtlak u usisnoj grani uvlači FL to je vidljivo iz kapanja, ali nije istina na kod smanjenog podtlaka u vožnji nije dovoljno doziranje FL-a.
Evo i zašto, cjevčica koja se ugrađuje u usisnu granu odmah iza leptira ulazi u granu oko 3 cm.
Kod povišenih okretaja je podtlak u usisnoj grani manji ali je zato povećano strujanje zraka tj njegova brzina. Ta veća brzina zraka prolaskom pokraj cjevčice i stvara podtlak na njoj i tako izvlači FL iz nje. Na istom principu rade raspršivači, lakirerske šprice i sl. Količina FL-a izsisanog na taj način je veća nego kod rada na leru.
Viskozitet FL-a i promjer cjevčice određuju količinu FL-a u svim uvjetima.
Podešavanje od 12 kapi u minuti na leru je osnovno podešavanje koje kasnije osigurava dovoljnu količinu FL-a u povišenim okretajima.
Kako je to osnovno podešavanje nestabilno, na tržište dolazi FL sa pokazivačem nivoa u kabini i pumpicom za kontinuirano doziranje.
Tunap je vrlo interesantna stvar i sa Miroslavom sam na sajmu u Šibeniku razgovarao o njemu te ga smatram dobrom idejom jer se dodaje i u benzin i na taj način bi trebao spriječiti štopanje injektora.
Osnovna mu je mana (moje mišljenje) da nikada ne smijete ostati bez niti jednog goriva jer onda morate ponovo puniti sistem.
Tržište će ocijeniti koje je sredstvo prihvatljivije.

Super si to objasnio i slažem se da strujanje zraka preko dize za raspršivanje povlači Fl u usisnu granu ali je činjenica da u različitim režimima rada motora uvijek imamo istu količinu FL jer ju ventil za doziranje uvjetovanim kapanjem od 12 kapi u minuti ograničava.Neću spominjati i druge probleme sa dozatorom da ne ispadne da smo do sada koristili i mi FL kao jedinu moguću opciju , a da sada iznosimo tek manjkavosti tog sistema.Ujedno bih volio čuti tvoja razmišljanja o turbo motorima sa FL-om.
Naglasio bih da i kemijski sastav Tunap aditiva nije isti kao i FL-a.I na kraju slažem se sa tobom da će se u praksi i kroz neko vrijeme pokazati što je bolje ili učinkovitije.Skoro sam siguran da bez benzina rijetko tko vozi na plin baš zbog problema pumpi za benzin a navike da plin trošimo do kraja očito se mijenjaju i to naročito kod novopečenih plinaša koji to imaju i propisano u servisnoj knjižici i ne vidim neki veliki problem u tome.Što se tiče" novog FL"mogu samo primjetiti da kontrolom u kabini i nekakvim pumpicama neće se značajno poboljšati sistem ako ostane" princip na podtlak".Riješenje svih problema vezanih uz pogon na plin treba ići u pravcu kvalitetnog goriva i ubacivanja raznih aditiva direktno u gorivo jer je to jedini način da ga motor dobije uvijek dovoljno i prema režimu u kojem radi.E sada tko će prvi osmisliti i napraviti "napravu ili mješalicu "koja će aditiv ubacivati direktno u gorivo,zasigurno će napraviti pravu stvar.Landirenzo izbacio je upotrebu FL-a što je za mene ipak neki pokazatelj opravdanosti njegove upotrebe.FL do sada nije imao alternativu već monopol ali ne smatram da ga se treba izbaciti iz upotrebe ali to prepuštam struci i tržištu da ocijeni valjanost jednog ili drugog.
Kažeš da smo u Šibeniku razgovarali a ja toga nisam svjestan.Zašto se nismo upoznali?Propustili smo priliku da malo duže razgovaramo o problemima u autoplinu.
Usput da ti kažem da su neki sudski sporovi, gdje se okrivljuje plinski sustav zato što su izgorjeli ispušni ventili,dobiveni u korist plina i to samo zato jer je bilo teško to dokazati dali je bilo uzrok loše doziranje FL ili zato što se ventili nisu redovito podešavali.Ako mene pitaš ja mislim da kod tih slučajeva da je FL odradio svoj zadatak kako treba zasigurno nebi došlo do ubrzanog smanjenja zazora na ventilima a sa time i neophodnog podešavanja prije redovnog servisa.U tužbi se krivio proizvođač plinske opreme a ne FL-ov proizvođač što opet otvara razne manipulacije o kvaliteti pojedinih proizvođača plinskih sustava.Stoga smatram da svaki proizvođač plinskih sustava ima pravo biranja riješenja problema a sve u svrhu održavanja kvalitete proizvoda i njegovog renomea u svijetu.Samo da ti još kažem da u našem najvećem proizvođaču plina a to je INA postoje razmišljanja o miješanju takvog plina koji u sebi sadrži sve aditive koji su potrebni za pouzdan rad svih motora pogonjenih plinom. Nažalost tada mi kao zastupnici za LR nemamo uvid i kontrolu sastava plina a moramo jamčiti za ispravnost motora kod pogona na taj plin.Možda bi se nekim ugovorom i to moglo riješiti što nije isključeno.
Usput da odgovorim i Luckom radniku.Ništa od svih silnih aditiva u Hrvatskoj nije službeno ispitano na nekom vozilu već su ispitivanja izvršena u laboratorijima gdje se i proizvodi.Tako je i Tunap testiran u Njemačkoj i to na motorima u ispitnim komorama sa ekstremnim opterećenjima koja se u praksi nikada ne mogu postići i ubrzanim postupkom habanja dolazi se do rezultata unutar godine dana.Deklaracijom na proizvodu tvornica jamči sadržaj i kakvoću ,način doziranja i uputstvo o zbrinjavanju ambalaže.Rezultati testova priloženi su naručiocu (Landirenz-u) koji ga prihvaća kao trenutno riješenje problema i cirkularnim pismom obavještava sve poslovne partnere diljem svijeta o njegovoj obaveznoj primjeni kod ugradnje plinskih sustava u nova vozila.
Wesper-ovu sumnju kako propagiramo Tunap aditiv jer smo dobili zastupništvo za njega za Hrvatsku mogu demantirati sa vrlo jednostavnim pitanjem.
Zar je bilo za očekivati da će zastupstvo dobiti uvoznik za Lovato plinski sustav a Landirenzo i tvornica Tunap zajedničkim snagama su napravili taj proizvod pa je i logično da smo zastupstvo za taj aditiv prvo ponudili nama kao poslovnom partneru Landirenz-a.I nitko nikoga izvan Landirenz-o mreže servisa ne prisiljava da ga koristi.Moja isključiva namjera je bila da javnost informiram da postoji i alternativa koja se već primjenjuje i na uvoznicima drugih plinskih sustava je odluka dali će koristiti jednu ili drugu opciju jer jedino oni stoje iza garancija koje daju na plinski sustav.

magos
30.01.2008., 06:53
Da se pridruzim ovoj diskusiji.Pocetkom 2007 sam ugradio kod Tim auta sistem Landi Renzo u Mareu 2.0 20 V i napravio 22.000 km u 11 mjeseci na autu koji je imao 100.000 km kod ugradnje plina.Apsolutno nikakvih problema nisam imao
sa plinom i injektorima!!!Motor radi PREFEKTNO.Sistem je podesen na ukjlucivanje plina na 60 celzijusa, i zato se u hladnim danima ukljuci tek nakon 7-8 km voznje, pa svaki dan vozim dio na benzin.Uglavnom drzim puni tank benzina i to najskupljeg, onog "100" kod OMV-a
ALI...
Moj sin ima Mareu 1.6 16 V, na kojoj je na 130.000 km ugradjen sistem Lonato i to na usisnu granu.Rucno prebacuje na plin i to na cca 2000 okretaja.
Napravio je 50.000 km bez problema, a onda je pocelo...prvo grubi rad motora, pa trokiranje, pa je kod Prikratkog u Varazdinu cistio injektore i napravio veliki servis(zamjena zupcastog i svih mikro remena itd), pa su mu slomili bakelitni dio na 2 injektora( 1 kosta 1300 kn), pa je jedan injektor izgorio, pa se sad zeza sa polovnima od kojih je jedva 50 % ispravnih, itd. itd.Prije 2 godine je natocio na Mljetu nekakav smetljiv benzin i trosio je neki aditiv dok nije to isprao kroz jedno 2 tanka benzina.Poslije je bilo u redu sve do sadasnjih problema.A rjesavanje je uff... very skupo..

CDRW
30.01.2008., 10:08
A onda ispadne da Fiat bez veze ne savjetuje ugradnju plina u 1,6 Torque motore ......

stam
04.02.2008., 06:45
Bok,

sve mi se više čini da ima nešto u tome da Opel ima problema sa diznama, pa vjerujem da će biti i problema sa VSR-om. Iako su mi na početku govorili da je astra sa 1.6 motorom idealna za ugradnju plina sad vidim da i nije. U 30k km dva čišćenja dizni iako točim OMV 100, što je ipak malo previše.

Koliko vidim nema mi drugih opcija već da probam sa Tunap aditivom no nije baš nešto provjeren u praksi a cijena je više nego bolna. Uz to što je skup nekako me najviše živcira što ne smiješ isprazniti rezervoar do kraja. Većina nas ima toroidni spremnik u koji stane oko 46l plina što je meni dovoljno za 460km. Kako da ja ne ispraznim rezervoar do kraja kad pokazivač količine plina nikad ne pokazuje dobro, a potrošnja varira od mjesecva do mjeseca po 50-tak km. Isto tako, imam do posla i natrag 80km.Što mi znači da bi trebao točiti plin oko 350 do 400km ili u prijevodu svaka 3 do 4 dana ako idem samo na posao i natrag što mi se čini bezveze.

Ali najbezveznije je što imamo pokazivač količine koji ničemu ne služi a ovi ti uvjetuju čak i garanciju korištenjem aditiva kod kojega ne smiješ isprazniti rezervoar. Nije li to malo pokvareno od njih?

miroslav k
04.02.2008., 10:18
Bok,

sve mi se više čini da ima nešto u tome da Opel ima problema sa diznama, pa vjerujem da će biti i problema sa VSR-om. Iako su mi na početku govorili da je astra sa 1.6 motorom idealna za ugradnju plina sad vidim da i nije. U 30k km dva čišćenja dizni iako točim OMV 100, što je ipak malo previše.

Koliko vidim nema mi drugih opcija već da probam sa Tunap aditivom no nije baš nešto provjeren u praksi a cijena je više nego bolna. Uz to što je skup nekako me najviše živcira što ne smiješ isprazniti rezervoar do kraja. Većina nas ima toroidni spremnik u koji stane oko 46l plina što je meni dovoljno za 460km. Kako da ja ne ispraznim rezervoar do kraja kad pokazivač količine plina nikad ne pokazuje dobro, a potrošnja varira od mjesecva do mjeseca po 50-tak km. Isto tako, imam do posla i natrag 80km.Što mi znači da bi trebao točiti plin oko 350 do 400km ili u prijevodu svaka 3 do 4 dana ako idem samo na posao i natrag što mi se čini bezveze.

Ali najbezveznije je što imamo pokazivač količine koji ničemu ne služi a ovi ti uvjetuju čak i garanciju korištenjem aditiva kod kojega ne smiješ isprazniti rezervoar. Nije li to malo pokvareno od njih?

Pokvareno bi bilo da ti uzmu pare a da ti za njih ne daju ništa.Tunap aditive nisi probao pa stoga prvo probaj a onda kritiziraj.Što se jamstava tiče ona su uvijek nečim uvjetovana pa tako i nova vozila koja koriste plin kao pogonsko gorivo.Do nedavno proizvođači automobila nisu davali nikakva jamstva na vozila sa plinom a danas ih ipak daju.I u životu se rade kompromisi ako nešto želiš a nečim ti je uvjetovano pristaješ na uvjete ili ne. U 30000 km dva puta si čistio dize od benzina što je sigurno" nešto"koštalo a da si kojim slučajem koristio Tunap aditive možda se to nebi desilo.Pražnjenje plinskog tanka do kraja samo je jedna loša navika koja se kod novih vozača na plin iz osnova mijenja zbog garancija i oni to prihvačaju bez negodovanja.Samo stari plinaši ili oni koji zagovaraju upotrebu FL-a to smatraju lošom stranom Tunap aditiva.Čak ako ti i originalno pokazivanje plina ne radi kako bi htio još uvijek postoji dnevni brojač kilometara na kojeg se i ja osobno rađe oslonim nego na diode na prekidaču.Iako direktno odgovaram tebi dio mojeg izlaganja ide kao odgovor nekima koji u drugim temama osporavaju učinkovitost Tunap aditiva a da ga u praksi još nisu niti probali.Po tko zna koji puta govorim da ti aditivi ne riješavaju samo VSR problem već sve moguće probleme vožnje na plin kao što je onečišćenje benzinskih injektora koji su takvom onečišćenju podložni zbog mirovanja dok se motor pogoni plinom, a i zbog loših goriva koje nam se na tržištu nudi dok mi sve kvarove na motoru pripisujemo plinskim sustavima koji se ugrađuju u vozila.Kada bi svatko od vas vas vidio šta se sve izvadi kod plinskog servisa iz sistema bilo u filterima ili u injektorima tada bi shvatili o čemu pričam.Ovako mi preostaje samo da vam pokušam objasniti zašto su aditivi u gorivu uvijek najbolja stvar koju možete za svoj motor uraditi bez velikih i skupih zahvata mehaničara.Što je za nekog skupo za drugog možda i nije. Stvar je samo iz koje perspektive gledaš na probleme.Bilo je tu na forumu i nebuloznih osporavanja ugradnje plina na način da bi bilo bolje uložiti novac u dionice a sa zaradom na dionicama pokriti razliku u cijeni benzina.Eto to ti je pogled iz jedne od perspektiva.

stam
04.02.2008., 15:36
Ok miroslave, nemoras se odmah paliti. :) Ja sam odlučio isprobati tunap aditive i prije nego što sam pročitao ovu temu. Tvoji dečki su me uvjerili da je dobro i da ga koriste, ali vidjeti ćemo za 6mj. (nakon 10 000 km) pa ćemo biti pametniji. Nemam ništa protiv stvari koje su dobre za motor mojeg auta, jedino što me smeta je taj šugavi pokazivač koji nema apsolutno nikakve funkcije. Mogli bi ugrađivati neko bolje rješenje jer ovako nema nikakve funkcije. Prvo mi je pokazivao dobro par punjenja, pa je prestao pokazivati rezervu a sad stalno svijetle sve 4 ledice. Koja mu je ovako svrha???

Ako je stvar u novcu pa dati ćemo koju kunu više ali nek bude neko dobro rješenje. :ne zna:

Samo čišćenje dizni ne priznaje garancija niti Opela niti vaša tako da me je koštalo po 375 Kn svaki put, ali nije to problem koliko me živcira kad moram voziti auto pod gablecom na servis, pa kidnuti prije s posla po njega i to vrijeme izgubljeno bezveze zbog "lošeg goriva" (iako točim OMV 100).

Veliš da Tunap ne rješava problematiku VSR-a? Što onda koristiti za to?

P.S.
Ako se ovako nastavi da svakih par mjeseci izađe na površinu neki novi problem sa plinom (direktno i indirektno) mislim da će nakon par plinaša slijedeći ipak biti diesel. :flop:

Wesper
05.02.2008., 14:58
Veliš da Tunap ne rješava problematiku VSR-a? Što onda koristiti za to?

P.S.
Ako se ovako nastavi da svakih par mjeseci izađe na površinu neki novi problem sa plinom (direktno i indirektno) mislim da će nakon par plinaša slijedeći ipak biti diesel. :flop:


Promaklo ti je.
"....ti aditivi ne riješavaju samo VSR problem već sve moguće probleme vožnje..."

Da Tuneap nije anti VSR aditiv, potpuno bi bilo besmisleno platiiti toliko za samo čišćejnje injektora kad postoji niz drugih puno jeftinijh a dovoljno učinkovitih aditiva za "pranje" benzinskog sustava.

stam
05.02.2008., 15:12
OK, da promaklo mi je u gomili podataka.

Ali činjenica i dalje ostaje da pokazivač razine plina ne funkcionira i ne valja. Molim nekoga od ovlaštenih servisera i miroslava da nama "laicima" pojasni zašto je to tako i što se tu može napraviti da to radi kak spada.

Mene kao čovjeka i inženjera ne zadovoljava odgovor "ah to je jednostavno tak". Pa nisu jučer izumili analogno-digitalnu pretvorbu signala.

I wonder
05.02.2008., 15:43
problem sa pokazivačem nastaje jer se signal iz boce prebacuje na senzor magnetskim putem.
na multiventilu, s unutarnje strane boce je plovak na koji je vezan magnet.
s vanjske strane MV-a je senzor koji osjeća taj magnetski otklon. kad pustiš struju kroz senzor, mijenja se njegov otpor i to se očitava kao količina plina u spremniku.
taj cijeli sklop košta možda par eura.

plovak i osjetnik koji se nalazi u benzinskom tanku je dosta precizniji i dosta skuplji. uz to, benzin je slobodna tekućina a plin je pod tlakom pa je kompliciranije napraviti plovak zbog dihtanja. to sve mora biti nepropusno jer plin bude i na 10 bara.

siguran sam da bi se dalo napraviti nešto dosta preciznije, ali bi koštalo papreno.

Beco
05.02.2008., 16:58
Ja mislim da glavni problem u tome što se zaštopavanje injektora dešava samo na Opel vozilima-rijetko da se netko javi da su mu se zaštopali injektori na nekoj drugoj marki vozila-a kada se to i desi nije na 3000 ili 5000 km od vožnje na plin nego 60000 ili više.
Tako da za zaštopavanje nije kriv benzin nego Opelovi injektori.

Wesper
05.02.2008., 19:23
Ja mislim da glavni problem u tome što se zaštopavanje injektora dešava samo na Opel vozilima-rijetko da se netko javi da su mu se zaštopali injektori na nekoj drugoj marki vozila-a kada se to i desi nije na 3000 ili 5000 km od vožnje na plin nego 60000 ili više.
Tako da za zaštopavanje nije kriv benzin nego Opelovi injektori.

Gdje ima dima ima i vatre. :) Ovakve stvari se uglavnom (službeno) skrivaju kao zmija "noge". Ali selo priča pa ništa ne može ostati tajna.

Indikativno je da se Tunap povezuje uglavnom za Opel odonsno, da je razvijen u suradnji (i za potrebe) s Opelom. Očito je Opel trebao (jeftino) rješenje za "nešto".

stam
06.02.2008., 06:24
Da, to je sad više nego očito da je to samo Opelov problem. Kako brzo stvari isplivaju na površinu. Kad sam kupovao auto svi su me uvjeravali da je astra idealna za plin, ali sad vidim da je daleko od toga. Rečeno je da kod opela 1.6 nema nikakvih problema, samo kod 1.4. Isto tako rekli su u Opelu, a i Tim-u, a i svugdje drugdje da nema kod opela problema sa VSR-om. Ali danas vidimo da nije tako. Očito je da postoji nedostatak iskustva u našim krajevima oko problema u eksploataciji vozila sa LPG-om. Tko zna što nas još čeka za koji mjesec kad riješimo problem dizni i VSR-a.

CDRW
06.02.2008., 06:54
Ja mislim da glavni problem u tome što se zaštopavanje injektora dešava samo na Opel vozilima-rijetko da se netko javi da su mu se zaštopali injektori na nekoj drugoj marki vozila-a kada se to i desi nije na 3000 ili 5000 km od vožnje na plin nego 60000 ili više.
Tako da za zaštopavanje nije kriv benzin nego Opelovi injektori.

Potpuno krivo kolega. Opel koristi injektore ko i svaki drugi. U svijetu postoji možda 3-4 firme koje rade injektore za SVE auto kuće.
Problem je negdje drugdje - u njihovom položaju. Kad si čuo da motor sa SPI-om ima problema sa injektorom? Nikad ili skoro nikad. Iz čistog razloga jer je daleko od glave motora, manje se grije i ima veću rupu.

Kod opelovih Twinport motora su injektori praktički u glavi (jer moraju "pucat" u jedan usisni kanal prije ventila - drugi se po potebi zatvara klapnom - Twinport) i to je najgore moguće mjesto (temperatura) ako ostanu bez benzina koji ih hladi - dakle nije kriv Opelov izbor injektora neko konstrukcija glave tih motora koja i nije najpogodnija za ugradnju plina - il bi se trebalo kemijat ko sa FSI ili JTS motorima - da injektori rade svako 4. ubrizgavanje ili 10% ili kako već rješavaju problem kod DI motora.

Wesper
06.02.2008., 07:52
...
Očito je da postoji nedostatak iskustva u našim krajevima oko problema u eksploataciji vozila sa LPG-om. Tko zna što nas još čeka za koji mjesec kad riješimo problem dizni i VSR-a.

Prije bi se reklo znanja. A sreća je da nema velikih iskustava s posljedicama VSR-a. Jer onaj koji to iskusi, obično je financijski ubediran.

Za tvoju utjehu (i ne samo tvoju), ne čeka nas ništa od mogućih novih nuspojava plinskog pogona. Sve smo rasvijetlili i prevenirali. I upute dali da sve krene dobro od samog početka. :kava:

I tko se toga pridržava, za očekivati je s veliom sigurnošću da će imati jeftinu i bezbrižnu vožnju uz osjećaj zadovoljstva dobrom odlukom. :driver::zzz:

Wesper
06.02.2008., 08:02
Potpuno krivo kolega. Opel koristi injektore ko i svaki drugi. U svijetu postoji možda 3-4 firme koje rade injektore za SVE auto kuće.
Problem je negdje drugdje - u njihovom položaju. Kad si čuo da motor sa SPI-om ima problema sa injektorom? Nikad ili skoro nikad. Iz čistog razloga jer je daleko od glave motora, manje se grije i ima veću rupu.

Kod opelovih Twinport motora su injektori praktički u glavi (jer moraju "pucat" u jedan usisni kanal prije ventila - drugi se po potebi zatvara klapnom - Twinport) i to je najgore moguće mjesto (temperatura) ako ostanu bez benzina koji ih hladi - dakle nije kriv Opelov izbor injektora neko konstrukcija glave tih motora koja i nije najpogodnija za ugradnju plina - il bi se trebalo kemijat ko sa FSI ili JTS motorima - da injektori rade svako 4. ubrizgavanje ili 10% ili kako već rješavaju problem kod DI motora.

Ti spadaš u onu kategoriju za koju se kaže "pij malo pij dobro". Malo kažeš ali svaka ti je na mjestu. :mig:

Ne mogu ništa reći iz osobnih iskustava ali pričali su mi ljudi koji imaju Opele sa prethodnim serijama motora (prije pojave Twinport-a) da su im se injektori realtivno brzo zaštopavali (5-6.000 km) i da je jedino kvalitetno riješenje ultrazvučno čišćenje.
A primjerice na drugim autima, kad se malo osjeti nemiran rad, uglavno se problem riješi s nekim jačim (koncentriranijim) injector cleaning aditivom (npr. TEC2000, STP, LiquiMoly, FL i sl.).

E sad, jel su to samo priče, pojedinačni slučajevi ili ima tu istine, ne mogu reći.
Možda ti možeš pojasniti da li uopće ima razloga za takvo što s obzirom na konstrukcijska rješenja kod Opela (a i nekih drugih modela različitih proizvođača).

stam
07.02.2008., 06:23
Potpuno krivo kolega. Opel koristi injektore ko i svaki drugi. U svijetu postoji možda 3-4 firme koje rade injektore za SVE auto kuće.
Problem je negdje drugdje - u njihovom položaju. Kad si čuo da motor sa SPI-om ima problema sa injektorom? Nikad ili skoro nikad. Iz čistog razloga jer je daleko od glave motora, manje se grije i ima veću rupu.

Kod opelovih Twinport motora su injektori praktički u glavi (jer moraju "pucat" u jedan usisni kanal prije ventila - drugi se po potebi zatvara klapnom - Twinport) i to je najgore moguće mjesto (temperatura) ako ostanu bez benzina koji ih hladi - dakle nije kriv Opelov izbor injektora neko konstrukcija glave tih motora koja i nije najpogodnija za ugradnju plina - il bi se trebalo kemijat ko sa FSI ili JTS motorima - da injektori rade svako 4. ubrizgavanje ili 10% ili kako već rješavaju problem kod DI motora.


Tu se slažem sa tobom. Zar se stvarno to ne može riješit na sličan način kao kod FSI-a. Prokleti twinport. :mad:

miroslav k
07.02.2008., 20:32
Tu se slažem sa tobom. Zar se stvarno to ne može riješit na sličan način kao kod FSI-a. Prokleti twinport. :mad:

Pošto mene direktno pitaš evo pokušati ću odgovoriti.Točno pokazivanje kod Landirnzo plovka uveliko ovisi o jednom malom "federu" koji se nalazi sa unutrašnje strane plovka.Plovak svojom šipkom upire u drugu L šipku na kojoj je unutrašnji magnet.Kako se razina plina u boci diže tako plovak potiskuje L šipku na kojoj je unutrašnji magnet.Magnetne silnice tada djeluju na vanjski magnet koji je na samoj igli pokazivača a onda otklon tog magneta na igli impulsira na elektroniku koja pali ili gasi diode na prekidaču u kabini.E sad onaj mali "feder" odigrava svoju ulogu.Pošto se okretanje unutrašnjeg magneta vrši prisilnim pritiskom na L osovinu od strane plovka samo kada se plovak diže (kada se plinom puni tank) događa se to da če puni tank uvijek pokazati točno.Ali kada se plin troši i plovak pada sa razinom plina u boci onaj mali "feder"ima zadatak da L osovinu vraća prema nuli iliti rezervi a preslab je da to ostvari jer se oko unutrašnjeg magneta nalovilo čeličnog otpada iz boce i magnet izgleda kao jež i teško se vrti u svom ležištu.
Ne treba očajavati zbog toga već imati živaca da se to sredi i to na način da se boca isprazni od plina, demontira plovak, očisti smeće koje blokira magnet (ako je potrebno i sam "feder" malo nategnuti da bude jači) i to je sve.


Što se problema sa ventilima i dosjedima tiče kod Opela tih problema nema ali ima problema sa benzinskim injektorima.CDRW ti je lijepo objasnio i zašto.Pošto je Opel želio izbječi takove reklamacije kod vozila pregrađenih na plin u suradnji sa Tunap i Landirenzo-m razvili su aditive koji uveliko održavaju sve to u dobroj kondiciji i naravno daju i garanciju na sve to ali pod određenim uvjetima eksploatacije.Ja neke od vas na forumu nikako da razumijem.Htjeli bi da vam auto funkcionira na plin i benzin besprijekorno ali ne želite prihvatiti uvjete pod kojima se garancija i ostvaruje.Po meni ništa nije skupo i komplicirano ako je vezano uz garanciju.Dok smo koristili FL sami smo davali garancije kao uvoznici plinskog sustava.Proizvođač FL-a nije davao nikakve garancije na taj sustav već se sve svaljivalo na plinski sustav koji se ugradio u neko vozilo (iako znamo da FL nije dio plinskog sustava) a ono bi recimo imalo problem izgorenih ventila i dosjeda.Volio bih čuti generalnog uvoznika za FL dali daje bilo kakova jamstva na sistem pa bio to on i najnoviji o kojem je već bilo govora i koji bi koštao oko 1000 kn sa montažom pošto je kompliciranije ga ugraditi.Sada kad se umjesto FL-a stavljaju Tunap aditivi i daju garancije na to mnogi špekuliraju oko toga bez valjanih razloga.Nije mi jasno što je cilj svega, pouzdanost plinskog pogona ili čim jeftinija ugradnja plina a onda kada nastanu problemi pljuvat čemo po svemu i svačemu samo da bi opravdali svoju odluku o takvoj ugradnji.

Sunce ćaćino
07.02.2008., 21:20
Da se i ja malo uključim. Prije dvije godine ugradio sam Landirenzo u svoju kiu clarus 1.8. karavan, naravno u ovlaštenom servisu za kiu i landirenzo. Niti jednom riječju nisam bio upozoren na potrebu korištenja ikakvih aditiva za benzin niti za plin. Poštelavanje plina sam u tom vremenu radio preko 20 puta, mijenjao sam bobinu, 3 puta sam čistio injektore (cijena 800kn!?), u početku mi je plastična kutija filtera zraka eksplodirala, nakon toga sam mijenjao 2 puta i gumeno crijevo (komplet s plastičnim kutijama košta 1200kn), u servisu su mi omotali onu srebrnu traku, a vlasnik servisa mi je rekao da jedna mušterija tako vozi već 2 godine bez problema, na pokazivač više uopće i ne gledam jer nikad ne pokazuje točno,... Napravio sam u tom vremenu cca 55 000km i nahodao se po servisima više nego s protekla tri auta i cca 650 000 prijeđenih kilometara! Naravno da sam popizdio i kupio audija A6 karavan 2.5TDI. Vozim se skuplje jedino ako gledamo samo na cijenu goriva, ali kad složimo sve ostale troškove, živciranje, vrijeme provedeno u servisima,... Sramotno je da ste u stanju zarađivati na takav način (čast izuzecima!)!!! Napominjem ponovno da sam sve radio u ovlaštenom servisu! Jasno mi je da nije problem samo u Landirenzu, ali nije normalno da se ovakve stvari događaju u servisima koji su morali proći nekakvu edukaciju i zaraditi certifikate za ugradnju i održavanje! Svaki put prije odlaska na ljetovanje sam se morao raspitivati gdje ima kakav servis tamo kud idem! E da, potrošnja se kretala između 11 litara po otvorenoj cesti i 14 litara po gradu (za razliku od benzina 7.5-10 litara)!!! To je onih vaših 10-15% razlike u potrošnji!
Kiu sam ostavio svojoj ženi, koja ga uglavnom vozi na benzin po gradu, a mislim da bi bilo zgodno pokloniti auto punici, onako iz osvete, skupa s preporukama za servisiranje!!!

Nick Fallin
07.02.2008., 21:40
Kiu sam ostavio svojoj ženi, koja ga uglavnom vozi na benzin po gradu, a mislim da bi bilo zgodno pokloniti auto punici, onako iz osvete, skupa s preporukama za servisiranje!!!

Ako se odlučite prodati Kiu, javi, baš tražim Clarus karavan.

I wonder
08.02.2008., 08:16
Da se i ja malo uključim. Prije dvije godine ugradio sam Landirenzo u svoju kiu clarus 1.8. karavan....

po opisima, rekao bih da ti je ugrađen LCS sistem. onaj zloglasni, koji radi detonacije, trga kućišta filtera i gasi motore:D:D

napravili su ti ćušpajz.
postoji mogućnost da za taj auto nije plin, ali to su u servisu trebali znati i trebali su ti reći.
isto tako, tkogod da je ugrađival plin u taj auto, napravil je sranje, a ne posao.
sve i da su nešto pogriješili, trebali su to kasnije urediti tako da se auto može voziti na plin.

i nemoj se dat zavarat sa pričama o lošem autu.
na mojeg je ugrađen plin na 140 000 km, sad vrti veselih 210 000 i nije radil kak treba dokad ga nije u ruke uzel pravi majstor.
da se pohvalim: još malo pa puna godina dana kak je tidala složil plin na autu, radi savršeno i bez detonacija (dobro, jedna. za godinu dana, ništa strašno).

Sunce ćaćino
08.02.2008., 10:22
Za Nick Fallin: mogao bih ti sad prodati autokad sam ga toliko nahvalio:)! Sorry, za po gradu je ženici dobar!
Za I wonder: pošalji mi mob na privat, pa ti mogu dofurati auto da se konačno složi kako Bog zapovijeda! Hvala![/B]

miroslav k
08.02.2008., 11:49
Da se i ja malo uključim. Prije dvije godine ugradio sam Landirenzo u svoju kiu clarus 1.8. karavan, naravno u ovlaštenom servisu za kiu i landirenzo. Niti jednom riječju nisam bio upozoren na potrebu korištenja ikakvih aditiva za benzin niti za plin. Poštelavanje plina sam u tom vremenu radio preko 20 puta, mijenjao sam bobinu, 3 puta sam čistio injektore (cijena 800kn!?), u početku mi je plastična kutija filtera zraka eksplodirala, nakon toga sam mijenjao 2 puta i gumeno crijevo (komplet s plastičnim kutijama košta 1200kn), u servisu su mi omotali onu srebrnu traku, a vlasnik servisa mi je rekao da jedna mušterija tako vozi već 2 godine bez problema, na pokazivač više uopće i ne gledam jer nikad ne pokazuje točno,... Napravio sam u tom vremenu cca 55 000km i nahodao se po servisima više nego s protekla tri auta i cca 650 000 prijeđenih kilometara! Naravno da sam popizdio i kupio audija A6 karavan 2.5TDI. Vozim se skuplje jedino ako gledamo samo na cijenu goriva, ali kad složimo sve ostale troškove, živciranje, vrijeme provedeno u servisima,... Sramotno je da ste u stanju zarađivati na takav način (čast izuzecima!)!!! Napominjem ponovno da sam sve radio u ovlaštenom servisu! Jasno mi je da nije problem samo u Landirenzu, ali nije normalno da se ovakve stvari događaju u servisima koji su morali proći nekakvu edukaciju i zaraditi certifikate za ugradnju i održavanje! Svaki put prije odlaska na ljetovanje sam se morao raspitivati gdje ima kakav servis tamo kud idem! E da, potrošnja se kretala između 11 litara po otvorenoj cesti i 14 litara po gradu (za razliku od benzina 7.5-10 litara)!!! To je onih vaših 10-15% razlike u potrošnji!
Kiu sam ostavio svojoj ženi, koja ga uglavnom vozi na benzin po gradu, a mislim da bi bilo zgodno pokloniti auto punici, onako iz osvete, skupa s preporukama za servisiranje!!!

Sunce moje ćaćino očito niste pročitali neke moje postove gdje informiram javnost o tim aditivima jer bi onda znali da su oni na naše tržište stigli tek krajem prošle godine.Kada su vama ugrađivali plin u auto tih aditiva nije niti bilo.No to i nije važno koliko je važno vaše razočaranje vezano uz ugradnju plina u vaš auto.Slažem se sa vama da su to odradili možda neprofesionalno ali dok o tome nemamo informaciju ne možemo vam pomoći kao zastupnici za dotični plinski sustav.Iako kod nas školovanje traje sedam dana svjesni smo da je i to nedovoljno da se savlada opsežno gradivo ali mi i nakon školovanja ostajemo na raspolaganju svim serviserima što se tiče tehničke ili bilo kakve podrške vezane uz probleme.Problemi nastaju kada nas serviser ne upozna sa problemom koji ima a tada ne možemo pomoći ni njemu a tako ni vama.Nažalost vi imate ugrađen LCS sistem kod kojeg su uvijek moguće detonacije u usisnoj grani što potvrđuju i neki od forumaša bez obzira što im je sustav dobro posložen a opet se detonacije povremeno pojave.Kod većine Kia modela potrebno je ugraditi dodatnu elektroniku za pomicanje kuta paljenja što uveliko spriječava detonacije koje nastaju u usisu.Dali je to kod vas ugrađeno ili ne ja ne znam pa stoga ne mogu komentirati ugradnju.Što se ultrazvučnog čišćenja benzinskih injektora tiče tu nimalo nije kriv servis osim što je cijena čišćenja upitna.Nisam baš razumio dali je cijena 800 kn za jedno čišćenje ili sva tri.Ovi Tunap aditivi koji su tek nedavno u primjeni pomažu tako da je benzinski sustav manje podložan oksidaciji i zaštopavanju pa je ultrazvučno čišćenje skoro pa nepotrebno.Da je kojim slučajem ugrađeno ubrizgavanje plina tih problema oko detonacija sigurno nebi imali.Neznam detalje dogovora između vas i servisa ali pretpostavljam da je cijena jednog ili drugog presudila u odabiru sustava.Vaša ogorčenost usmjerena je na krivu adresu(ako mislite na nas kao uvoznika Landirenza i organizatora školovanja servisera).Ovdje nije kriv plinski sustav već način ugradnje.Pošto Landirenzo mreža servisera broji preko120 ovlaštenih servisa diljem Hrvatske uvijek će se naći neki servis koji će gradivo bolje ili lošije shvatiti.Na kraju samo da vam kažem da nije sve izgubljeno kako se čini.Obratite nam se direktno kako bi vam pomogli u riješavanju problema.Šteta je da imate ugrađen plin a da se ne vozite na njega.Apropo ovlaštenih servisa iz svoje dugotrajne prakse mogao bih vam napisati puno bisera o njihovom radu ali ću vam navesti najsvježiji događaj koji nam se dogodio.Kod dijagnosticiranja kvara na jednom šest cilindarskom motoru ustanovili smo da dvije bobine probijaju što je uzrokovalo trokiranje motora i neravnomjeran rad kao i pad snage jer je radio samo sa četri cilindra.Pošto je na taj motor ugrađen bio plin vlasnik auta prvo je pomislio da je nešto sa plinom.Kako smo mi utvrdili kvar a nemamo rezervne bobine za dotično vozilo uputili smo ga u ovlašteni servis da mu oni to odrade.Uredno su mu naplatili svih šest bobina jer je vlasnik tražio zamjenu svih šest bez obzira što su krepale samo dvije.Nakon toga puštaju ga iz servisa sa istim simptomima kao što je i došao uz obrazloženje da je vjerojatno kriv plin.Vlasnik se vrača kod nas jako ljut bacajući ključeve sa zahtjevom da mu to riješimo.Nije nam preostalo nego ponovno skidati sve plastike po motoru i poklopce na bobinama(što i nije mali posao)kako bi utvrdili kvar.Da skratim priču u ovlaštenom servisu ugradili su mu samo dvije bobine i to one koje su stvarno bile u kvaru dok su druge četri ostavili stare ne taknute.Da bude stvar gora na jednu od novih bobina uopće nisu zataknuli konektor za napajanje pa tako nije mogla niti raditi.Poveselivši se da smo pronašli grešku upalimo motor a on i dalje doduše nešto mirnije ali još uvijek nepravilno radi.Tražeći dalje kvar ustanovimo da na šestom benzinskom injektoru konektor nije zataknut do kraja pa tako niti taj cilindar nije radio.Kada smo konektor utaknuli do kraja motor je proradio a vlasnik auta koji je cijelo vrijeme bio pored auta uvidjevši što su mu u ovlaštenom servisu uradili sjeo je u auto uz ispriku i najavu da ide iz ovih stopa u taj servis zbrajajući im sve prostote koje se mogao u tom času sjetiti.Namjerno nisam naveo o kome se servisu radi ali vam mogu reći da za skoro svaki ovlašteni servis imam po neki primjer u sličnom kontekstu.
I na kraju ako želite da vam pomognemo obratite se direktno u naš servis u Zagrebu iako nije nužno .Kontaktirajte nas da bi vam prema mjestu stanovanja preporučili jedan od naših ovlaštenih servisera za koje sigurno možemo garantirati da će vam pomoći.Kontakt i telefon slijedi na PM.
Ispričavam se na podužem tekstu ali sam smatrao da ovo zahtijeva elaboriranje problema i sa naše strane gledišta.

Sunce ćaćino
08.02.2008., 20:23
Miroslav, hvala na postu, pošaljite mi podatke na privat da dogovorimo termin!
I wonder, sorry, skužio sam da ti isto radiš s plinom, s obzirom na količinu informacija koje iznosiš.

bajki
15.02.2008., 07:20
Kad smo kod štopanja injektora na Opelovim vozilima. Kolega vozi astru 1.4, 2004 godina. Motor nije twin port, dosad je prešao 40000 km. u zadnja dva tjedna auto mu se počeo čudno ponašati i ode do ovlaštenog servisa - dijagnoza zaštopani injektori. Da bi stvar bila još bolja u autu nije ugrađen plin. Gotovo uvijek toči na OMW-u. Očito da za sve probleme nije kriv plin i ugradnja plina u auto.