PDA

View Full Version : Bojler kaplje na sigurnosni ventil


zrnce soli
21.01.2007., 11:06
Kada smo se uselili u novi stan:) primijetili smo da nam bojler kaplje na sigurnosni ventil i da jako sporo grije vodu (grijač 1200 W) i da se ful brzo voda ohladi. Neki jadni talijanski bojler:flop: . Odmah smo ga zamijenili i stavili Gorenje od 2 kW:D . Razlika dan i noć. Također smo tada i zamjenili sigurnosni ventil. Pretpostavka da je graditelj stavio najjeftiniji ventil i bojler da uštedi. Međutim ventil i dalje kapa. Razgovarali smo sa susjedima, sa vodoinstalaterom, sa prijateljima itd. Navodno je visok tlak u vodovodu. Neki rekoše 5,5 bara. Mislim da sve što je od 2,5 do 5,5 bara bi trebalo biti normalno. Jedni susjedi su stavili sebi redukcijski ventil, ali ne pomaže. Neki su stavili sigurnosni ventil za veći pritisak, ali isto ne pomaže. Neki su spojili cijevčicu od ventila do odvoda stroja za pranje. Vodoinstalater nam je preporučio da stavimo ekspanzijsku posudu pa smo to i učinili. To je držalo jedno mjesec dana i opet je počelo kapati. To naravno kaplje kada se voda grije. Bez ekspanzijske posude bi iskapala litra vode, a s njom cca 1dl.
1. Da li staviti veću ekspanzijsku posudu? (ova je od 2l za 10 bar, testirana na14 bara)
2. Zašto se voda kada se širi u bojleru ne vraća nazad u cjevovod?:confused:
3. Zašto ne kaplje na slavinu, a ne na sigurnosni ventil?:rolleyes:
4. Što učiniti? Sada imamo plastičnu padelicu na mašini u koju svaki dan iskapa 1 do 2 dl vode. To mi baš ide na živce.:mad:
Hvala na savjetima:s

dataX
21.01.2007., 11:23
-nepovratni ventil pušta vodu tek na cca 8 bara(8>5,5)
-voda ne curi na špinu jer je ova zatvorena, a nep. vent.(vidi prvu crticu)
-redukcijski vent. u susida mora radit, možda je neispravan
-voda se ne vrača u cj. poradi nep. vent.(to mu je glavna namjena)
Rješenje:
1.Ugradit red. vent.
2.Prominit nep. vent.
3.Maknit exp. pos.
ili najbolje stavit red. vent. za cilu kuću(zgradu)-namistit na 4bara
to ja ovako laički:)

droljko
21.01.2007., 11:23
Osim što je sigurnosni on je i nepovratni ventil što je nužno kako ne bi voda iz bojelera "pobjegla" u mrežu kada u njoj nema vode

Budi sretan da kaplje što znači da radi svoj posao . Imaš visok pritisak u mreži plus si najajčio termostat do maximuma Sve je u najboljem redu

Ako misliš da je bolje kad ne kaplje onda se sjeti kako je nedavno onaj bojler bez sigurnosnog ventila eksplodirao i uništio nekoliko stanova

zrnce soli
21.01.2007., 17:11
Najprije, hvala na cijenjenim odgovorima.
Kada sam prvi puta vidio da kapa pomislio sam da treba staviti redukcijski ventil. To mi je najlogičnije. Međutim kada mi je vodoinstalater rekao da su susjedi već stavili redukcijski i da im nije pomogao onda sam odustao od te ideje. Usput svaki stan ima svoje brojilo u zajedničkom šahtu i vidio sam da susjed zaista ima redukcijski ventil. Pretpostavljam da im je neispravan ili ga nisu namjestili na dobar tlak. Također vodu ne grijem na max većna malo više od min zbog toplinskih gubitaka i kamenca, a i ne treba mi toliko pregrijane vode.

Trapko
21.01.2007., 18:45
Najprije, hvala na cijenjenim odgovorima.
Kada sam prvi puta vidio da kapa pomislio sam da treba staviti redukcijski ventil. To mi je najlogičnije. Međutim kada mi je vodoinstalater rekao da su susjedi već stavili redukcijski i da im nije pomogao onda sam odustao od te ideje. Usput svaki stan ima svoje brojilo u zajedničkom šahtu i vidio sam da susjed zaista ima redukcijski ventil. Pretpostavljam da im je neispravan ili ga nisu namjestili na dobar tlak. Također vodu ne grijem na max većna malo više od min zbog toplinskih gubitaka i kamenca, a i ne treba mi toliko pregrijane vode.

Isti problem sam imao. Riješen ugradnjom red.ventila i reguliran na 4 bar.i od tada radi bez i jedne kapi.:s

Arion
21.01.2007., 19:41
Redukcijski ventil nije baš jeftina stvar, tako da ukolio se ugradi nekakav jeftilen upitno je da li obavlja svoju zadaću. Tlak nikako ne smije prelaziti 5 bara jer za većinu slavina garancija niti ne vrijedi za takve pritiske. O bojlru da ne govorimo. Dakle ugradite reducir ventil, narihtajte ga na neka 3 bara ili čak i manje i sve će biti OK

Mali Plavi
21.01.2007., 20:26
Redukcijski ventil nije baš jeftina stvar, tako da ukolio se ugradi nekakav jeftilen upitno je da li obavlja svoju zadaću. Tlak nikako ne smije prelaziti 5 bara jer za većinu slavina garancija niti ne vrijedi za takve pritiske. O bojlru da ne govorimo. Dakle ugradite reducir ventil, narihtajte ga na neka 3 bara ili čak i manje i sve će biti OK

ljudi znaju kupit svakakve reducire, al po vlastitom iskustvu sam primjetio da su kovini i braukmannovi reducir ventili najkvalitetniji, kovina je nešto jeftinija, a braukmann skuplji, s tim da je poosli nove godine poskupio malo, npr braukmann 3/4'' je oko 580-600 kn,al zato valja i isplati ga se uzest, dok ljudi nemojte uzimat nikakva taljanska smeća od reducira, je u mom selu su ljudi masovno kupovali te jeftinjake taljanske, već nakon cca mjesec dva su ih mjenjali.

in@
21.01.2007., 20:59
Nepovratni ventili provjereno ne drže 8bara. Jedina iznimka su Unitasovi, ali i koštaju cca 3-4 puta više od svih ostalih!

woodrock
21.01.2007., 21:28
Ekspanziona posuda je jedno od riješenja, ali mora ju se staviti u funkciju pravilno... tlak zraka u posudi mora biti jednak tlaku hladne vode, kako se voda zagrijava, raste i tlak, voda se širi i višak vode ide u ekspanzionu posudu, ako nje nema onda ide van na sigurnosni, i to onda kad nadjača oprugu sigurnosnog ventila. Dimenzioniranje posude se da izračunati jednostavno, zna se koliko je širenje vode od npr. 8 °C do 70°C, to je broj litara koliko mora stati u ex.posudu + 30-40% više. Regulator pritiska je drugo rješenje... ono rješava problem u korjenu ali širenje vode se i dalje događa, ako se pritisak spusti dovoljno da ostaje u tolerancijskom području sigurnosnog ventila kad se voda zagrije, stvar radi i bez ex. Treće je povećati zračni prostor u bojleru skraćivanjem cijevi ali to nije preporučljivo..
Nadam se da je od pomoći, ako netko misli drugačije, neka me slobodno ispravi

nedst
21.01.2007., 22:05
nije mi jasno to s expanzionom posudom ,nece li tlak u bojleru ostati priblizno isti jer se pritisak vode stvara iz vodovodne mreze
znaci ako je tlak u dovodnoj cijevi 8 bara onda ce voda natlacit i zrak na 8 bara jer to je otvoren sistem s te strane jer nepovratni ventil djeluje tako da ce zaustavit vodu iz bojlera u slucaju pada tlaka
a koliko god se voda natlaci sa dovodne strane on ce je pustit u bojler i exp bocu,jedino sta ce otvorit vodu kad se pređe dozvoljeni tlak
i dobro da je tako jer kad bi radio kao taj unitas koji drzi preko 8 bara :horor: :horor:
po meni tu jedino reducir ventil

droljko
22.01.2007., 07:58
hmmm ekspaziona posuda ne bi bila od neke koristi jer sam bojler ima u sebi jedan zračni jastuk u gornjoj zoni

woodrock
22.01.2007., 09:48
Točno, bojler ima zračni jastuk, očito da nije dovoljno velik kada se pojavljuje kapljanje na sigurnosnom, ali ne smije se povećavati jer je opasno. Zato se dodaje ex. posuda, to je tako, centralno grijanje kao i ovo funkcionira na isti način. Objašnjenje ex. posude: To je bačva u koju s jedne strane ulazi voda ( od dolje npr.) a s druge strane je zračnica ( kao u gumi od bicikle) napumpana zrakom. Kada je ex. u trgovini, u njoj je samo zrak, kada ju spojiš na sistem uđe i voda, pravilno je napumpati taj zrak na isti tlak kao što je gradski tlak vode, to se izmjeri manometrom za vodu i manometrom za zračnice. Tada se ta dva tlaka nalaze na 'vagi', znači ta zračnica zauzima 50% volumena posude. Kako se voda zagrijava, javlja se povećanje volumena ( od 100 litara nastane 103). Tada voda ulazi u tu posudu i tlači tu zračnicu pa ona sada počinje zauzimati samo npr. 30% volumena posude a ostatak je 70% voda.. Problem je taj višak vode koji mora nekud otići, tlak se nastoji izjednačiti sa ulaznim tlakom ali mu nepovratni ventil neda da se vrati u mrežu, pa onda može jedino ili na ex. ili na sigurnosni. Pokušajte kada počne kapati pustiti malo toplu vodu (1dcl) i odma prestane kapati, rješili ste mu višak tlaka.

droljko
22.01.2007., 11:26
Ne možeš uspoređivati bojler i centralno grijanje jer se radi o različitim količinama vode i različitim volumenima Osim toga radi se i o različitim tlakovima. Sve u svemu ne liče

woodrock
22.01.2007., 15:37
Čuj, ja se nemam namjeru ovdje svađati, prepirati i ostalo, ono što napišem to je tako, koliko ja znam o tome, a ovoj tematici znam dosta. Ako netko zna više, stručnije ili ima neku bolju literaturu nego što ja imam, neka slobodno ukaže na činjenice, čovjek uči svaki dan.
I centralno grijanje i bojler rade na isti način, što se tiče tlaka, ex. posude, sig. ventila, termostata.. Razlike su male, točno je da su razlike u tlaku i količini, ali kako se zove onda ono grijanje u hotelu i ono grijanje u dvosobnom stanu!? isto je centralno, veličina nije bitna.
Inače, susretao sam se s problemom kapanja na 10ak mjesta, sad sve radi ok.. rješeno

droljko
22.01.2007., 17:35
Čuj, ja se nemam namjeru ovdje svađati, prepirati i ostalo, ono što napišem to je tako, koliko ja znam o tome, a ovoj tematici znam dosta.

A tko se svađa? Naravno da ono što napišeš može biti ali i ne mora biti TAKO. Zato i jesmo ovdje da probamo razmjeniti neke stavove Ako tvoja teza prođe sva "ispitivanja" onda je OK . Valjda smijem biti sumnjičav Zašto si toliko osjetljiv?

No ajmo ovako, ako nemaš ništa protiv? Za bojler od 120 litara kolika mora biti expa posuda??

slavko1941
22.01.2007., 20:58
[QUOTE=woodrock;7178198]Čuj, ja se nemam namjeru ovdje svađati, prepirati i ostalo, ono što napišem to je tako, koliko ja znam o tome, a ovoj tematici znam dosta.

Mi smo se valjda sastali ovdje da si međusobno pomažemo i pristojno je uvažiti svačije mišljenje. Što će od toga preuzeti onaj koji je temu otvorio njegova je stvar, ali pokušajmo pomoći.
Nije mi jasna dodatna ugradnja exp. posude, da to treba bila bi već konstrukcijska cjelina bojlera.
Iz pitanja sam razumio da se radi o visokotlačnom bojleru i svrha tog ventila je da dozvoli izlazak viška vode koja se širi grijanjem i na taj način sprečava probijanje na spremniku. Na to ne bi trebalo imati utjecaj pritiska u mreži, u uputstvu piše kolika je max. dozvoljen taj pritisak.Ali taj se pritisak odnosi na mogućnost spremnika da izdrži taj pritisak u hladnom stanju, razliku kod širenja vode kod grijanja regulira ventil. I taj ventil ima mali izvod konstruiran da se na to navuče tanka plastična cijev /najbolje silikonska/ i ta se voda koja izađe kada grijač radi odvodi na neko mjesto koje je za to prikladno.
Ventil treba biti do kraja zatvoren, ako nije onda i kod najmanjeg grijanja curi voda. Ima upute, barem onaj iz Unitasa.
Dobro bi bilo kontaktirati proizvađača bojlera, ja kupujem Končareve.

woodrock
22.01.2007., 21:47
Za 120 litara , 8 litara je čist dosta ( bijele boje )

droljko
23.01.2007., 07:40
Treće je povećati zračni prostor u bojleru skraćivanjem cijevi ali to nije preporučljivo..

Ova rečenica mi malo zasmetala zato sam bio prema tebi skeptičan Koja cijev i kako se onda poveća zračni prosotr u bojleru???

champ
23.01.2007., 08:19
Ova rečenica mi malo zasmetala zato sam bio prema tebi skeptičan Koja cijev i kako se onda poveća zračni prosotr u bojleru???

Desna (ulazna) cijev je za ulaz hladne vode, ona je kratka i ima "kapicu" na kraju, koja usmjerava ulaznu vodu u stranu, kako bi se ta voda što manje miješala sa vrućom vodom pri vrhu bojlera.

Lijeva (izlazna) cijev za vruću vodu završava pri vrhu bojlera, na udaljenosti nekoliko cm od vrha. Ako bi se ona skratila za par cm, zračni jastuk koji se nalazi iznad nje bi se povečao..

Kad se bojler puni prvi puta, zrak koji se nalazi iznad otvora te cijevi digne se prema vrhu, i tako predstavlja ekspanzionu posudu koja kompenzira porast volumena vruće vode.

To je slično kao u potopljenim brodovima, gdje se u zatvorenim prostorima stvore "džepovi" u kojima ima zraka...

droljko
23.01.2007., 15:50
Lijeva (izlazna) cijev za vruću vodu završava pri vrhu bojlera, na udaljenosti nekoliko cm od vrha. Ako bi se ona skratila za par cm, zračni jastuk koji se nalazi iznad nje bi se povečao..

Hoćeš reći kada bi ta cijev za toplu vodu bila sasvim kratka onda se bojler ne bi mogao napuniti vodom?' Teza ti ne stoji jer ta cijev nema apsolutno nikakvog utjecaja na zračni jastuk

Taj zračni jastuk se može JEDINO povećati ako se u prazan bojler (prije nego li se pusti voda) nadruka zrak na 2-3 bara

salvatore
23.01.2007., 17:20
.... Teza ti ne stoji jer ta cijev nema apsolutno nikakvog utjecaja na zračni jastuk


Itekako stoji.

droljko
23.01.2007., 17:26
Itekako stoji.

Dobro što bi se desiolo kada te cijevi ne bi bilo?? Po toj logici voda ne bi uopće ulazila u bojler?' Dajte ljudi nemojte zahebavati

woodrock
23.01.2007., 17:34
kada nebi bilo te cijevi, nebi se napunio bojler, možda do kojih 40% volumena, a topla nebi uopće izlazila

droljko
23.01.2007., 17:51
kada nebi bilo te cijevi, nebi se napunio bojler, možda do kojih 40% volumena, a topla nebi uopće izlazila

ma ne čovječe, to je TLAČNI bojler i voda ulazi u njega sve dok se ne izjednače tlak u bojleru i tlak u mreži.

Pobrkao si niskotlačni sa tlačnim bojlerom ovo što tvrdiš vrijedi za niskotlačni bojler no onda njemu ne treba sigurnosni ventil jer u bojleru NEMA tlaka, pojela maca

woodrock
23.01.2007., 19:04
:top: sretno s izmišljanjem tople vode :top:

champ
23.01.2007., 21:46
ma ne čovječe, to je TLAČNI bojler i voda ulazi u njega sve dok se ne izjednače tlak u bojleru i tlak u mreži.
Pobrkao si niskotlačni sa tlačnim bojlerom ovo što tvrdiš vrijedi za niskotlačni bojler no onda njemu ne treba sigurnosni ventil jer u bojleru NEMA tlaka, pojela maca

Ti si pobrkao malo više stvari u svojoj glavi, to je očito iz ovog što pišeš! Na fakultetu bi ti rekli: kolega, nemate poma - radije upišite nešto lakše :rofl:

Na niskotlačnom bojleru nema tlaka zato jer je izlazna cijev stalno otvorena, i kako se voda grije i rasteže, tako se višak vode prelijeva preko ruba cijevi. Kad želiš pustiti toplu vodu iz bojlera, ti u stvari puštaš hladnu vodu u bojler, jer je mješalica tako konstruirana!

U zatvorenom bojleru - da bi se napunio vodom, zrak mora izaći van. Kad bi cijev bila vrlo kratka, voda bi brzo potopila otvor cijevi i zrak nebi mogao izlaziti. Izjednačili bi se tlakovi vodovoda, vode u bojleru i zraka u bojleru, s time da bi imao jako malo vode... Isti je slučaj i s dužom cijevi, samo je u tom slučaju puno više vode.

droljko
24.01.2007., 07:38
U zatvorenom bojleru - da bi se napunio vodom, zrak mora izaći van. Kad bi cijev bila vrlo kratka, voda bi brzo potopila otvor cijevi i zrak nebi mogao izlaziti. Izjednačili bi se tlakovi vodovoda, vode u bojleru i zraka u bojleru, s time da bi imao jako malo vode... Isti je slučaj i s dužom cijevi, samo je u tom slučaju puno više vode.

Samo si donekle u pravo no ajmo ovako ako recimo nema te cijevi za toplu vodu i ako je pritisak u mreži 5 bara do kojeg nivoa će se napuniti bojler???

droljko
24.01.2007., 08:02
kada nebi bilo te cijevi, nebi se napunio bojler, možda do kojih 40% volumena, a topla nebi uopće izlazila


Napunjenost u tom slučaju valjda zavisi o tlaku u mreži??

champ
24.01.2007., 08:13
Samo si donekle u pravo no ajmo ovako ako recimo nema te cijevi za toplu vodu i ako je pritisak u mreži 5 bara do kojeg nivoa će se napuniti bojler???

Dobro, onda mi ti objasni u kojem dijelu nisam u pravu? Vidiš da su ti i ostali ljudi prije mene pokušavali objasniti istu stvar, ali tebi je teško razumijeti to!

Kad bi bila samo cijev za dovod vode, bojler bi se napunio s onoliko vode za koliko bi se stlačio zrak, od 1 do na pr. 5 bara. Budući da se kod punjenja bojler odzračuje preko izlazne cijevi, napuni se do vrha cijevi. Zatim se napuni i malo preko vrha cijevi, sve dok tlak zraka ne poraste na 5 bara, isto kao što je i tlak vode. Budući da su tada voda i zrak jednakog tlaka, ostatak zraka ne može proći kroz vodu do izlazne cijevi... Dakle, ako se cijev skrati, povečat će se volumen zraka u bojleru.

To ti govorimo od samog početka, ali ti očito imaš neke nove spoznaje.. :zubo:

droljko
24.01.2007., 08:26
champ, vidi meni nije uopće problem priznati da sam u krivu zato ne razumijem tvoj ton Nema potrebe potezati ružne riječe ako imaš argumente Teoretski si apsolutno u pravu no što to praktički znači za konkretan slučaj u kome se radi o velikom ulaznom tlaku?? Ništa skoro i jedino pravo rješenje je preko reuducir ventila smanjiti ulazni tlak

Nema potrebe da bajamo sve se može egzaktno izračunati ,valjda ovi što izrađuju bojlere znaju toliko svoj posao, valjda?? Ne treba zanemariti ni dugogodišnje iskustvo njihovo

champ
24.01.2007., 09:28
Ništa mi uopće ne bajamo, u pravu si što se tiče proračuna! Lako je izračunati za koliko se smanji određeni volumen zraka pod određenim tlakom! Bez tog zraka, bojler bi bio prava bomba u slučaju da sigurnosni ventil otkaže iz nekog razloga!

Bojler spada u posude pod tlakom, za njih se mora napraviti i proračun i dobiti atest. U slučaju previsokih tlakova vode, jedino rješenje je redukcija pritiska vode, jer je bojler u startu predviđen za radni tlak vode koji je max. dozvoljen.

droljko
24.01.2007., 10:53
Malo vezano za temu , što je opasnije ako otkaže sigurnosni :kada je bojler ispunjen 100% vodom ili kada ima i zračni jastuk ??

champ
24.01.2007., 11:36
To uopće nije usporedivo, jer voda se praktički nemože stlačiti na manji volumen, za razliku od zraka! Voda će raznijeti stjenku bojlera, koja može podnjeti max. tlak od nekih 15 bara!

Zato su tlačni bojleri tako i konstruirani da se NIKAD ne mogu napuniti do vrha (jedino u slučaju da se prije punjena vodom izvakumira preko izlazne cijevi)

droljko
24.01.2007., 12:20
Opet se nismo razumjeli 15 bara je 15 bara i svejedno je radi li se o vodi ili zraku(što se posude tiče), valjda. Mene zanima kada OTKAŽE sigurnosni što je opasnije kada je recimo samo voda u posudi ili samo zrak i posuda popusti na varu ?? U kojem slučaju su poslejdice veće??

champ
24.01.2007., 12:32
15 bara JE 15 bara, ali taj tlak će nastati samo ako je boljer sasvim napunjen vodom, koja se više nema kamo širiti! U slučaju da ima dovoljno zraka, voda će se širiti, a zrak sabijati, ali ukupni tlak neće porasti preko kritične vrijednosti!

droljko
24.01.2007., 12:51
15 bara JE 15 bara, ali taj tlak će nastati samo ako je boljer sasvim napunjen vodom, koja se više nema kamo širiti! U slučaju da ima dovoljno zraka, voda će se širiti, a zrak sabijati, ali ukupni tlak neće porasti preko kritične vrijednosti!

a čemu onda sigurnosni ventil?' No šalu na stranu Zamisli da u bojleru ima malo zraka i da je otkazao termoprekidač Zamisli sad da da taj grijač radi jedno dvadesetak sati neprekidno Ako je grijač 2 kw u čega se pretvara ta energija?Gdje se akumulira? Tvrdiš da tlak neće narasti preko kritične vrijednosti (naravno sigurnosni je neispravan)


No ja pokušavam dobit (ne nužno od tebe) odgovor na pitanje: opasnije je samo voda ili samo zrak u posudi u kojoj nekontrolirano naraste tlak? Jednostavnije čija je "eksplozija" razornija? Vodena ili zračna??

Da te podsjetim na hidraulična crijeva koja su pod tlakom od 100 bara, recimo Što se desi kada puknu? Ekslozija??

champ
24.01.2007., 13:47
U bojleru su dva termoprekidača, radni i sigurnosni, jako teško da će oba istovremeno zakazati.. Tlak raste nekontrolirano SAMO ako se voda više nema kamo dalje širiti, a to je u slučaju kada nema zračni džep..

Ako bi grijač radio 20 h, pregrijao bi se i izgorio nakon što bi vodi prestao prenositi toplinu.. O ekplozijama raznih posuda pod tlakom valjda si čuo, ja nemam osobnih iskustava s time..

droljko
24.01.2007., 15:17
U bojleru su dva termoprekidača, radni i sigurnosni, jako teško da će oba istovremeno zakazati.. Tlak raste nekontrolirano SAMO ako se voda više nema kamo dalje širiti, a to je u slučaju kada nema zračni džep..

Ako bi grijač radio 20 h, pregrijao bi se i izgorio nakon što bi vodi prestao prenositi toplinu.. O ekplozijama raznih posuda pod tlakom valjda si čuo, ja nemam osobnih iskustava s time..


opet se nismo razumjeli, ovo što sam naveo bile su samo teoretske predpostavke i naravno da nemaju veze sa stvarnim sigurnosnim mjerama, no dobro čekam odgovor od nekog drugog: je li bojler potencijalno opasniji kada ima veći ili kada ima manji zračni jastuk ??

woodrock
24.01.2007., 18:32
povlačim onih 40%, jednostavna računica za pV=nRt.. izračun kaže oko 75-80% bi se napunio bez cijevi, a sa cijevi nema tu veliki zračni jastuk od 10 lit. ali ima u napunjenom stanju pod tlakom valjda oko 5-7%. Dobro ste uočili da voda nije stlačiva pa se u tom slučaju bez zračnog jastuka odmah pri porastu od 1 °C mora desiti povećanje volumena koje mora ići van.. Opasnost je ista bez obzira, kada vruća voda počne lijevati okolo po kupaoni, opeče nekoga tko se nađe u blizini.. svejedno. Eksplozija bojlera je vrlo nategnuta teorija, kolika je vjerojatnost da će bojler koji ima uzdužni i dva poprečna vara u jednom trenutku popustiti baš po cijeloj dužini vara i eksplodirati, prije će napući ( viđeno) na par cm vara i počet curiti, onda kupiš drugi i super. Dalje slijedi i konstrukcija bojlera koji je namjerno takva, a ne pravokutan oblik jer ovako sile djeluju podjednako na sve strane, pa se komponente poništavaju..

Koliko se puno može sr.. o nečem tako primitivnom kao što je obični bojler, što da se onda kaže za suvremene neke stvari ako bojler muku muči

droljko
24.01.2007., 18:53
OSIJEK - U eksploziji električnog bojlera koja se danas oko 8.40 sati dogodila u stanu u osječkoj Ulici sv. Leopolda Mandića nitko nije ozlijeđen, ali je počinjena velika šteta, izvijestila je osječko-baranjska Policijska uprava.

Očevidom je utvrđeno da je eksploziju izazvao kvar na termostatu, koji nije isključivao grijanje vode, uslijed čega je došlo do stvaranja pregrijane pare i povećanja tlaka u spremniku bojlera.

Prekoračenje kritične razine tlaka prouzročilo je eksploziju bojlera. U tom trenutku u stanu su bile dvije osobe, ali nitko od njih nije ozlijeđen.

Eksplozija je oštetila taj stan, dio susjednog stana, u kojemu nije bilo nikoga, te automobil, parkiran oko 200 metara od mjesta eksplozije. Prema dosad obavljenom očevidu, šteta se procjenjuje na 21.500 kuna, izvijestila je policija. (Hina)

vrlo zanimljivo kako nije popustio samo na varu i voda malkice procurila po kupatilu? Mora da je bio jako jako dobro zavaren , kakav je i red:cerek:

woodrock
24.01.2007., 19:05
a čuj, nemam ti što sad odgovoriti, kada bi poznavao osnove ili aj malo naprednije osnove strojarstva, elektrotehnike i tako to, znao bi o čemu govorim. Netreba isključiti i onu ' znam ja šta radim, neće biti ništa, to se smije tako' , sve u svemu, živio!

droljko
24.01.2007., 19:06
Eksplozija bojlera je vrlo nategnuta teorija, kolika je vjerojatnost da će bojler koji ima uzdužni i dva poprečna vara u jednom trenutku popustiti baš po cijeloj dužini vara i eksplodirati, prije će napući ( viđeno) na par cm vara i počet curiti, onda kupiš drugi i super.

Koliko se puno može sr.. o nečem tako primitivnom kao što je obični bojler, što da se onda kaže za suvremene neke stvari ako bojler muku muči


Sa ovom zadnjom rečenicom složio bi se u podpunosti, užasno primitivan sprava koju neki ne mogu apsolvirati

droljko
24.01.2007., 19:09
a čuj, nemam ti što sad odgovoriti, kada bi poznavao osnove ili aj malo naprednije osnove strojarstva, elektrotehnike i tako to, znao bi o čemu govorim. Netreba isključiti i onu ' znam ja šta radim, neće biti ništa, to se smije tako' , sve u svemu, živio!

može drage volje. Evo postavio sam pitanje na koje nisam još dobio odgovor.Što je opasnije kad eksplodira: bojler ispunjen 100% vodom ili bojler u kome ima i zraka recimo 10%??

woodrock
24.01.2007., 20:51
neznam, konstruiraj 'opasnometar' , osmisli ljestvicu opasnosti i podjele, praktično spoji bojlere s različitim udjelima zraka pa ćeš znati

champ
24.01.2007., 21:23
Evo postavio sam pitanje na koje nisam još dobio odgovor.Što je opasnije kad eksplodira: bojler ispunjen 100% vodom ili bojler u kome ima i zraka recimo 10%??

Pitanje je sasvim irelevantno, kao da je jako bitno dali kod eksplozije ima i 10% zraka, ili je samo voda.. Ja ću ti odgovoriti protupitanjem: koji bojler će prije eksplodirat: onaj do vrha napunjen vodom, ili onaj u kojem ima i zraka?

droljko
25.01.2007., 06:02
Pitanje je sasvim irelevantno, kao da je jako bitno dali kod eksplozije ima i 10% zraka, ili je samo voda.. Ja ću ti odgovoriti protupitanjem: koji bojler će prije eksplodirat: onaj do vrha napunjen vodom, ili onaj u kojem ima i zraka?

nemam pojma

Zvon
25.01.2007., 08:10
Evo postavio sam pitanje na koje nisam još dobio odgovor.Što je opasnije kad eksplodira: bojler ispunjen 100% vodom ili bojler u kome ima i zraka recimo 10%??

Posude pod tlakom, ispunjene tekućinom, puno su manje opasne od onih ispunjenih plinom. Zašto?
Čim se pojavi pukotina na posudi, tlak tekućine će naglo pasti, i pukotina se više neće širiti, tako da nema opasnosti od eksplozije.
Kod plinova to nije tako, jer su oni stlačivi, te u sebi sadržavaju energiju primljenu komprimiranjem (i kad kompresor ne radi, vi možete pumpati gume ili pogoniti zračni alat), te pri nastanku pukotine nema značajnijeg pada tlaka, te on nastavlja razarati posudu pod tlakom.
Tako kaže teorija.

U praksi, bojler je kombinacija oba (loša) slučaja. Zašto? Bojler je djelomično ispunjen zrakom, te će on i pri nastanku pukotine na bilo kojem dijelu i dalje stvarati tlak. Osim toga, tu imamo još i stalni, nesmanjivi, tlak uzrokovan tlakom vode u cjevovodu.
Dakle, ako se dogodi pukotina na spremniku bojlera tolika da može doći do deformacije spremnika, on će eksplodirati.

Što je opasnije: kad ima više ili manje zraka?
Odgovor nije jednostavan:
- ako ima više zraka, pri grijanju vode manje će narasti tlak u spremniku, pa je rizik od nastanka eksplozije manji
- ako ima manje zraka, više će narasti tlak, pa će rizik biti veći

Moj je zaključak (a toga se i držim, uglavnom): smanjiti ulazni tlak vode (<5 bara), i imati više zraka u bojleru (ako je to izvedivo skraćivanjem cijevi) i/ili jednom na godinu do dvije isprazniti boler (na ulaznoj cijevi), te ponovno nadopuniti zrak ponovnim punjenjem bojlera. Pri tome bi bilo dobro možda i pogledati stanje kamenca na grijaču. Pri ponovnom punjenju bojlera imati zatvorene pipe za toplu vodu, da u bojleru ostane što više zraka (čiji će višak ionako izaći kad se prvi put pusti topla voda).
Ovo je moje iskustvo stečeno s hidroforom (kad se počne previše često uključivati, zatvorim izlazne ventile, ispustim vodu, isperem tank i ponovno ga napunim).

Ovo su moja iskustva, a Vi postupite kak mislite da je najbolje.
Nadam se da je odgovor bil zadovoljavajući ;)

champ
25.01.2007., 08:57
Hvala ti Zvon, ovo su jako dobri i korisni savjeti! Budući da ionako imamo prilično tvrdu vodu, najbolje bi bilo jednom na godinu isprazniti bojler, očistiti kamenac, a time smo osigurali da u bojleru ima dovoljno zraka, tj. slobodnog prostora za širenje vode..

droljko
25.01.2007., 12:51
Jedino što mogu zaključiti iz svega napisanog: ni nakon 50 godina proizvodnje končar ne zna napraviti bojler ??? A što onda znamo ??

champ
25.01.2007., 13:45
Ne znam po čemu si to ti zaključio kako Končar ne zna napraviti bojler? Pa Končar radi između ostalog i transformatore najvećih snaga i napona, velike generatore, opremu za visokonaponska rasklopna postojenja, električne lokomotive, najmodernije tramvaje.. kao i još brdo ostalih strojeva i uređaja!

Problem s tlačnim bojlerima riješen je odavno, samo što poneki ljudi neke stvari ne razumiju..

droljko
25.01.2007., 17:52
Ne znam po čemu si to ti zaključio kako Končar ne zna napraviti bojler? Pa Končar radi između ostalog i transformatore najvećih snaga i napona, velike generatore, opremu za visokonaponska rasklopna postojenja, električne lokomotive, najmodernije tramvaje.. kao i još brdo ostalih strojeva i uređaja!

Problem s tlačnim bojlerima riješen je odavno, samo što poneki ljudi neke stvari ne razumiju..

koji, ovi što skraćuju cijev za toplu vodu? :cerek: Ako končar zna napraviti bojler ( a zna zaisurno ako zna napraviti sva ova čuda koja si nabrojao) znači da ta cijev onda MORA biti te dužine ili ....može i kraće ? Ako može kraća biti onda ipak ne znaju ili...?

droljko
25.01.2007., 19:25
hmmm da

champ
25.01.2007., 21:02
Osim što je sigurnosni on je i nepovratni ventil što je nužno kako ne bi voda iz bojelera "pobjegla" u mrežu kada u njoj nema vode...

Ranije ovo nisam niti pročitao, tek sad vidim da si to napisao baš ti! U ovome je glavni problem, naime - samo si djelomično u pravu!

Sigurnosni ventil ima nepovratnu funkciju samo u slučaju velike razlike u tlaku, tj. pada tlaka u vodovodu (zatvorena voda zbog kvara na vodovodu) Kad bi se bojer ispraznio, grijač bi radio na suho i pregorio ako nema takvog ventila.

Kad je u vodovodu neki normalni (radni) tlak, sigurnosni ventil više nije nepovratan i tako omogućava širenje vode prema mreži. Možeš se jednostavno uvjeriti pipanjem ulazne cijevi, koja se zagrije kad grijač radi.

Dakle, zračni jastuk nije presudan faktor za siguran rad bojlera, sve dok sigurnosni ventil obavlja sve svoje funkcije.

droljko
26.01.2007., 10:55
Kad je u vodovodu neki normalni (radni) tlak, sigurnosni ventil više nije nepovratan i tako omogućava širenje vode prema mreži. Možeš se jednostavno uvjeriti pipanjem ulazne cijevi, koja se zagrije kad grijač radi.

.

mislim da nisi u pravu On je nepovratan UVIJEK a pogotovo kad tlak u bojleru poraste zbog zagrijavanje vode Što i kako se dešava u praksi? Radi li baš bezprijekorno? Tko će ga znati?

champ
26.01.2007., 11:07
Ti misliš, a misliti je .... znati..

Kod tlakova u bojleru-mreži ispod gornjeg tlaka sigurnosnog ventila (obično 7,2 bara), ventil propušta vodu nazad u mrežu (ako je tlak u bojleru veći nego tlak u mreži).

Ako iz nekog razloga ukupni tlak prijeđe tu granicu, otvara se ventil i ispusti višak vode van cijevi.

U to se možeš uvjeriti vrlo lako: uključi grijač i malo kasnije opipaj cijev prije tog ventila. Bit će topla! Isključi grijač, voda u cijevi će se brzo ohladiti, jer se ventil zatvorio.

Radi li besprijekorno? Saznat ćeš na vrijeme kad prestane raditi besprijekorno! Pročitaj svoje ranije postove o bojleru u Osijeku!

droljko
26.01.2007., 12:53
Ti misliš, a misliti je .... znati..

Kod tlakova u bojleru-mreži ispod gornjeg tlaka sigurnosnog ventila (obično 7,2 bara), ventil propušta vodu nazad u mrežu (ako je tlak u bojleru veći nego tlak u mreži).

Ako iz nekog razloga ukupni tlak prijeđe tu granicu, otvara se ventil i ispusti višak vode van cijevi.

U to se možeš uvjeriti vrlo lako: uključi grijač i malo kasnije opipaj cijev prije tog ventila. Bit će topla! Isključi grijač, voda u cijevi će se brzo ohladiti, jer se ventil zatvorio.

Radi li besprijekorno? Saznat ćeš na vrijeme kad prestane raditi besprijekorno! Pročitaj svoje ranije postove o bojleru u Osijeku!

već sam ti rekao da mi tvoj ton nije jasan ,čemu opet neka nepotrebna podjebavanja i izrugivanja? Čovječe ovdje smo samo radi razmjene nekih stavova pa čak i pogrešnih I u čemu je tvoj problem??Nedostatak argumenata (što god to značilo ) ??

Vidim da si se potrudio i malo proguglao što je za svaku pohvalu. Ovaj podatak da nepovratni ventil propušta višak vode u mrežu lako je moguć no poznavajući konstrukciju tih ventila jednostavno ne mogu razumjeti kako to radi Taj nepovratni ventil je jedna obična klapnica odozgo pritisnuta nekom oprugom. Pokušavam se nanovo sjetiti te konstrukcije i ne mogu si predočiti kako to sve skupa šljaka i da ima dvosmjernu propusnost u ovisnosti o tlakovima

Nooo ako je to tako kakao tvrdiš ( a nema razloga da ti ne vjerujem) čemu onda uopće kapanje na sigurnosnom? Zašto onda on proradi ako ovaj nepovratni pusti višak u mrežu?

champ
26.01.2007., 13:20
Kao prvo, to niti ne izgleda kao klasičan nepovratni ventil, jer ima i male kanaliće, otvore, membrane i sl. Običan nepovratni ventil ima samo klapnu i ravni dosjed.

Pritisak u mreži može narasti i više od tlaka prorade ventila, iz više razloga..
Jedan razlog je visok tlak vodovoda općenito. Također, ako je ugrađen nepovratni ventil negdje na instalaciji, topla voda iz bojlera povisuje tlak u cijevima, sve do momenta dok se sigurnosni ne otvori.

droljko
26.01.2007., 13:33
Kao prvo, to niti ne izgleda kao klasičan nepovratni ventil, jer ima i male kanaliće, otvore, membrane i sl. Običan nepovratni ventil ima samo klapnu i ravni dosjed..

Moram priznati da takav nisam u životu vidio Ove sa kojima sam se susretao izgledaju vrlo jednostavno i koštaju smiješno malo novaca

Pritisak u mreži može narasti i više od tlaka prorade ventila, iz više razloga..
Jedan razlog je visok tlak vodovoda općenito. Također, ako je ugrađen nepovratni ventil negdje na instalaciji, topla voda iz bojlera povisuje tlak u cijevima, sve do momenta dok se sigurnosni ne otvori.

Evo i sad smo došli do ključne stvari Ako bojler kaplje znači da nešto nije u redu sa mrežnim tlakom Očito da je veći od svih dopuštenih vrijednosti za koje je konstruiran bojler i sigurnosni ventili Tu nema druge nego ugraditi regulator tlak Bojler je atestiran samo za određene uvijete i svaka i intervencija na osnovnoj konstrukciji nije dozvoljena kao i dodavanje nekih expanzionih posuda

No ljudi spomenuše skarćivanje cijevi za toplu vodu ali nitko nije rekao za koliko je to mm treba skratiti?:)

demosten
26.01.2007., 13:37
Malo sa sentralnim kada se to tu spominjalo.
Ja imam problem kao da mi je u centralnom manjak vode konstantno. Nigdje mi ne pušta ali ipak tlak mi često zna pasti na manje od 1 bar. (ala 0,9) pa onda pustim malo vode da tlak u centralnom naraste na 1,2 i sve ok.

Znate li u čem bi tu mogao biti problem...

I dodatno kada palim centralno nekada mi se čuje kao da pupma počne raditi sa malom količinom zraka ili tako nešto (ako ja dobro čujem) pa nakon 5-10 sekundi sve je ok...

champ
26.01.2007., 13:53
Voda se može gubit na puno mjesta, jedno od takvih je kotao ili bojler.. Tu se obično najteže pronalazi pukotina.. Zatim, može biti da u sistemu ima puno zraka.

demosten
26.01.2007., 14:26
Sve radijatore odzračim i uvijek su svu do vrha puni vodom...
Plinski protočni bojler koristim za centralno- kak je on uzdignut nikada ne vidim da je ispod njega nekaj morko...

Možda bi trebao natankati vode više od tih 1,2 bara recimo na 2 pada vidim kaj bu onda bilo...

Nimalo Vazan
31.01.2007., 09:42
Ako se mogu umiješati nakon par dana zakašnjenja, ali priča sa tim bojlerima je uvjek ista. Uglavnom je problem ekspanzijska posuda koja nije predviđena (osim ono malo zraka u vrhu bojlera), pritisak je u puno slučajeva prevelik, sugoronosno nepovratni ventil uglavno propušta prema nazad jer je takav kakav je bez obzira na kvalitetu. I sve je ok dok je u instalaciji dovoljno mjesta za ekspanziju. Moja iskustva govore da je definitivno rješenje identično onome koje se propisuje i za malo veče bojlere recimo od 200lit pa nadalje. Obavezno redukcioni ventil na cjeli objekat, uglavnom braukmann jer talijanski niš nevaljaju, klasičan nepovratni ventil (ne onaj koji nađeš u svakom dučanu za 20 ili 30 kuna), Kovina 1/2" siguronosni ventil od 6 bara, te obavezno ekspanziona posuda ovisno o velićini bojlera, u slućaju električnog je dosta ona od 8-12 lit.
Podesiti tlak mreže na cca 3,5 u mirovanju što je u protoku cca 2,8-3,0 bara, napuniti ekspanzionu posudu sa predlakom uglavnom za 0,2-0,3 bara manje od radnog tlaka mreže (u ovom slučaju 3,2 bara) i priča gotova. Siguronosni ventili za el. bojlere nisu predviđeni da se na njih stavlja nekakva cjevčica, a između ostalog nesmije curiti jer to ukazuje na problem koji treba otkloniti i pronači uzrok jer stalno curenje sredi ventil do kraja. A to što netko kupi najjeftiniju varijantu i ne želi gledati ekspanzionu posudu, sa klasičnim siguronosnim ventilom i njegovim odvodom u odvodnu cijev, to je problem vlasnika. Tako se stvari rade u praksi a svak može pričat kaj hoće, svi bi onda bojleri bili bez ekspanzione kao prije 30 godina sve TAM Stadler peći na kojima nitko nije imao ekspanzionu pa su svima curili siguronosni ventili. Tko ne želi to gledati, nek smjesti u nekakvu kotlovnicu ili špajzu.

puger
02.02.2007., 18:14
Malo sa sentralnim kada se to tu spominjalo.
Ja imam problem kao da mi je u centralnom manjak vode konstantno. Nigdje mi ne pušta ali ipak tlak mi često zna pasti na manje od 1 bar. (ala 0,9) pa onda pustim malo vode da tlak u centralnom naraste na 1,2 i sve ok.

Znate li u čem bi tu mogao biti problem...

I dodatno kada palim centralno nekada mi se čuje kao da pupma počne raditi sa malom količinom zraka ili tako nešto (ako ja dobro čujem) pa nakon 5-10 sekundi sve je ok...
voda ti vjerovatno bjezi na automatske ozracnike koji su rijetko savrseni

nedst
03.02.2007., 22:07
ma jaki ste s tim expanzionim posudama,pročitajte uputstvo za montažu bojlera i vidite spominje li tu netko tu posudu.
ako je tlak u vodovodu velik on se smanji sa reducir ventilom na normalni i gotova priča.
tlaki iz vodovoda ne moze smanjit nikakva expanziona posuda pa bila ona i velicine bojlera

Nimalo Vazan
03.02.2007., 22:39
ma jaki ste s tim expanzionim posudama,pročitajte uputstvo za montažu bojlera i vidite spominje li tu netko tu posudu.
ako je tlak u vodovodu velik on se smanji sa reducir ventilom na normalni i gotova priča.
tlaki iz vodovoda ne moze smanjit nikakva expanziona posuda pa bila ona i velicine bojlera:) Tja, konačno se našao netko ko se razumije heheheheh:rofl:

Heg
04.02.2007., 09:00
:) Tja, konačno se našao netko ko se razumije heheheheh:rofl:

Nisam siguran je li ovo ruganje ili komentar na mjestu,ali bilo kako bilo čovjek ima potpuno pravo.

woodrock
04.02.2007., 10:44
Ako se mogu umiješati nakon par dana zakašnjenja, ali priča sa tim bojlerima je uvjek ista. Uglavnom je problem ekspanzijska posuda koja nije predviđena (osim ono malo zraka u vrhu bojlera), pritisak je u puno slučajeva prevelik, sugoronosno nepovratni ventil uglavno propušta prema nazad jer je takav kakav je bez obzira na kvalitetu. I sve je ok dok je u instalaciji dovoljno mjesta za ekspanziju. Moja iskustva govore da je definitivno rješenje identično onome koje se propisuje i za malo veče bojlere recimo od 200lit pa nadalje. Obavezno redukcioni ventil na cjeli objekat, uglavnom braukmann jer talijanski niš nevaljaju, klasičan nepovratni ventil (ne onaj koji nađeš u svakom dučanu za 20 ili 30 kuna), Kovina 1/2" siguronosni ventil od 6 bara, te obavezno ekspanziona posuda ovisno o velićini bojlera, u slućaju električnog je dosta ona od 8-12 lit.
Podesiti tlak mreže na cca 3,5 u mirovanju što je u protoku cca 2,8-3,0 bara, napuniti ekspanzionu posudu sa predlakom uglavnom za 0,2-0,3 bara manje od radnog tlaka mreže (u ovom slučaju 3,2 bara) i priča gotova. Siguronosni ventili za el. bojlere nisu predviđeni da se na njih stavlja nekakva cjevčica, a između ostalog nesmije curiti jer to ukazuje na problem koji treba otkloniti i pronači uzrok jer stalno curenje sredi ventil do kraja. A to što netko kupi najjeftiniju varijantu i ne želi gledati ekspanzionu posudu, sa klasičnim siguronosnim ventilom i njegovim odvodom u odvodnu cijev, to je problem vlasnika. Tako se stvari rade u praksi a svak može pričat kaj hoće, svi bi onda bojleri bili bez ekspanzione kao prije 30 godina sve TAM Stadler peći na kojima nitko nije imao ekspanzionu pa su svima curili siguronosni ventili. Tko ne želi to gledati, nek smjesti u nekakvu kotlovnicu ili špajzu.

Slažem se, mislim da je o ovoj temi rečeno sve što treba, tko hoće neka posluša, tko ne, neka se pati, dok ne shvati.

Mali Plavi
08.02.2007., 17:48
Malo offtopica, ali zanima me da li se može nekako ispitat ispravnost sigurnosnog ventila za bojler ?
Naime pronašo sam u špajizi par sigurnosnih ventila, starih cca 20-25 godina (''Borac'' Beograd mislim),nekorištenih, vidim na njima nema tragova kamenca niti, a ja ih nisam koristio, već mi je to ostavio bivši stanar, sad me zanima dal mogu vidit dal su oni ispravni, s obzirom na vijeme koje su proveli nekorišteni i njihovu starost ?

champ
09.02.2007., 09:06
Mogli bi se ispitat, ali ti nemaš opreme za to.. U biti, oprema je prilično jednostavna.. Postoji nekakva ručna pumpa za vodu s manometrom, ona se spoji pomoću tlačnog crijeva na ventil i mjeri se tlak na kojem se ventil otvori..
To ti imaju majstori u tvornicama gdje postoje razna postrojenja s posudama pod tlakom...

zrnce soli
19.03.2007., 08:39
Pozdrav svima i zahvaljujem na mnogobrojnim savjetima i sugestijama.
Čini se kao da je ovdje već sve rečeno ali moj problem se nastavlja dalje.

Dakle u međuvremenu sam instalirao regulacijski ventil od Kovine (slovenski proizvođač) i podesio tlak najprije na 4.5 bar međutim i dalje kapa pa sam smanjio na 3,5 bar i opet kapa. Smanjenjem na 3,5 bara se dosta smanjio protok te zbog toga imam blagi osjećaj da ekipa iz vodovoda ima pritvoren glavni ventil za cijelu zgradu.
Pitam se da li ako je taj ventil pritvoren to utječe na ispravan rad regulatora pritiska?
Na uputama od bojlera jasno piše da se ugradnja regulatora preporučuje za tlakove >5 bara što vjerojatno znači da se tokom grijanja vode pritisak u bojleru poveća za 2,5 bara jer sigurnosni ventil drži do 7,5 bara.
Htio bih još jednom podsjetiti da sam u prvom postu napisao da su susjedi također stavili regulacijski ventil i da im svejedno kapa. Oni imaju podešeno na 3 bara i mislim da je to onaj talijanski za koji ste rekli da nije dobar.
Također bih htio podsjetiti da sam zamijenio stari bojler koji je imao jako lošu toplinsku izolaciju i slabi grijač kao i pripadajući sigurnosni ventil. Također sam dodao i ekspanzisku posudu. Sve u svemu dosta potrošenog novca, ali novi bojler je svakako trebao. Sve mi to već poprilično ide na živce!

Što dalje činiti?
1. Pokušati sa tlakom od 3 bara.
2. Zvati ću vodovod i pitati da li možda imaju pritvoren glavni ventil.

Bilo bi mi drago ako netko ima kakav komentar ili prijedlog

Nimalo Vazan
19.03.2007., 13:29
Što dalje činiti?
1. Pokušati sa tlakom od 3 bara.
2. Zvati ću vodovod i pitati da li možda imaju pritvoren glavni ventil.

Bilo bi mi drago ako netko ima kakav komentar ili prijedlog

:) Malo gore više u jednom postu sam sve opisao i nevidim razloga zašto nebi funkcioniralo jer se to tako radi. Ako ope curi može jedino biti greška u proizvodu.

-Kvalitetan reducir ventil (naveo sam Braukman zato kaj odmah na sebi ima i filter za prljavštinu)

-Staviti KLASIČNI nepovratni ventil (ne ovaj koji se isporučuje sa el. bojlerom)

-Staviti KALSIČNI siguronosni ventil 6 bara (npr Kovina)

-Staviti expanzionu (obavezno visokotlačnu) za sanitarnu vodu, ne klasičnu za centralno.

-Provjeriti pritisak u posudi prije punjenja bojlera (pritisak mora biti 0,2 bara manji od podešenog pritiska na reducir ventilu) ukoliko to nije dodati zraka ili smanjiti protisak na reducir ventilu.


I to bi bilo to.

Uglavnom ako pritisak podesiš na reducir ventilu na 3,5-3,8 bara i napuniš posudu sa zrakom 0,2 manje od ovog (što treba provejriti PRIJE nego napuniš bojler) stvar mora raditi osim ako je greška u materijalu.

:top: :top: :top:

woodrock
19.03.2007., 21:17
slažem se s 'Nimalo Važan' expanziona rješava problem, sigurnosni i nepovratni ne moraju strogo biti 'klasični', mogu biti i ovi 2u1 ali ne onaj koji se dobije uz bojler nego onaj unitasov koji košta 50-70kn

zrnce soli
20.03.2007., 16:33
:) Malo gore više u jednom postu sam sve opisao i nevidim razloga zašto nebi funkcioniralo jer se to tako radi. Ako ope curi može jedino biti greška u proizvodu.

-Kvalitetan reducir ventil (naveo sam Braukman zato kaj odmah na sebi ima i filter za prljavštinu)

-Staviti KLASIČNI nepovratni ventil (ne ovaj koji se isporučuje sa el. bojlerom)

-Staviti KALSIČNI siguronosni ventil 6 bara (npr Kovina)

-Staviti expanzionu (obavezno visokotlačnu) za sanitarnu vodu, ne klasičnu za centralno.

-Provjeriti pritisak u posudi prije punjenja bojlera (pritisak mora biti 0,2 bara manji od podešenog pritiska na reducir ventilu) ukoliko to nije dodati zraka ili smanjiti protisak na reducir ventilu.


I to bi bilo to.

Uglavnom ako pritisak podesiš na reducir ventilu na 3,5-3,8 bara i napuniš posudu sa zrakom 0,2 manje od ovog (što treba provejriti PRIJE nego napuniš bojler) stvar mora raditi osim ako je greška u materijalu.

:top: :top: :top:

-Reducir je Kovina, nadam se da je taj OK
-Sigurnosni i redukcijski su 2 u 1 prije ulaza hladne vode u bojler i taj je od Unitasa i nije bio zajedno sa bojlerom
-Nepovratni ventil se također nalazi iza vodomjera
-Što se tiče ekspanzione nadam se da je ova sanitarna. Bijele je boje i nacrtana je slavina na etiketi, bojim se da nije možda premala 2l, inače piše na njoj da je za do 10 bara i da je testirana do 14 bara. Bojler je od 50 l.
-Kako provjeriti pritisak u posudi i kako dodati zraka (na vrhu je kao neki mali crni vijak za podešavanje, što je to)? Inače na njoj piše i nekih 2,5 bara ne znam na što se to odnosi?
-Inače dok je statički tlak 3,5 bara tlak tijekom protoka je samo 2 bara? Čini mi se da to nije dobro?
-Kada nije bilo red. ventila i kada je stavljena exp. posuda nije kapalo mjesec dana i onda je počelo ponovo.

PS
I da, moji starci imaju normalan bojler od 50 l kao i ja i tlak u cjevovodu je više od 4 bara i imaju neki jeftini nepovratni/sigurnosni, protok je odličan i ništa ne kapa. Kako to??

Nimalo Vazan
20.03.2007., 17:30
-
-Sigurnosni i redukcijski su 2 u 1


:) ??? 2 u1??? za takav siguronosno/redukcijski ventil još nisam čuo ni vidio. Možda neznam dovoljno ali stvarno nisam.:flop:

-
-Kada nije bilo red. ventila i kada je stavljena exp. posuda nije kapalo mjesec dana i onda je počelo ponovo.


:) Ovo bi mogao biti uzrok tvojih problema. Tu kapicu na vrhu posude kad skineš ispod nje se nalazi ventil za punjenje posude zrakom, isti je kao kod auto gume, moguće je da ti je izašao zrak.

- Zatvori ulaz hladne vode u bojler

- Zatim otpusti pritisak u bojleru tako što otvoriš bilo koju slavinu tople vode dok ne prestane curiti

- Onda uzmeš manometar za mjerenje pritiska (ako ga imaš) a može i nožna ili ručna pumpa za pumpanje gume (koju vjerojatno imaš ili posudi od frenda), natakni gore i probaj pumpati jedanput, dvaput i vidi na manometru pumpe dali ima pritiska u posudi.

- Ako nema napumpaj pumpom posudu do pritiska koji je cca 0,2 bara manji od pritiska koji si stavio na reducir ventilu.

- Zatim zatvori onu slavinu koju si otvorio

- Zatim otvori ulaz vode u bojler

- Uključi bojler da se ugrije na maksimum ali ne otvaraj toplu vodu dok ne ugrije da ne otpuštaš pritisak i vidjet češ dali ti opet curi.


REDOSLJED elemenata prema ulazu hladne vode u bojler ti je sljedeći:

- ventil za zatvaranje ulaza hladne vode u bojler
- redukcioni ventil sa manometrom
- nepovratni ventil
- expanziona posuda
- siguronosni ventil


Provjeri si to, da nije nešto krivo spojeno.

Također vidi dali imaš smeća u vodi (sitnog pjeska, mulja, prljavu vodu), da se neskupljaju naslage u reducir ventilu pa on ipak propusti veći pritisak. U tom slućaju moraš ugraditi ispred njega hvatač nečistoće ili filter.

:top: :top: :top:

zrnce soli
20.03.2007., 17:56
:) ??? 2 u1??? za takav siguronosno/redukcijski ventil još nisam čuo ni vidio. Možda neznam dovoljno ali stvarno nisam.:flop:



:) Ovo bi mogao biti uzrok tvojih problema. Tu kapicu na vrhu posude kad skineš ispod nje se nalazi ventil za punjenje posude zrakom, isti je kao kod auto gume, moguće je da ti je izašao zrak.

- Zatvori ulaz hladne vode u bojler

- Zatim otpusti pritisak u bojleru tako što otvoriš bilo koju slavinu tople vode dok ne prestane curiti

- Onda uzmeš manometar za mjerenje pritiska (ako ga imaš) a može i nožna ili ručna pumpa za pumpanje gume (koju vjerojatno imaš ili posudi od frenda), natakni gore i probaj pumpati jedanput, dvaput i vidi na manometru pumpe dali ima pritiska u posudi.

- Ako nema napumpaj pumpom posudu do pritiska koji je cca 0,2 bara manji od pritiska koji si stavio na reducir ventilu.

- Zatim zatvori onu slavinu koju si otvorio

- Zatim otvori ulaz vode u bojler

- Uključi bojler da se ugrije na maksimum ali ne otvaraj toplu vodu dok ne ugrije da ne otpuštaš pritisak i vidjet češ dali ti opet curi.


REDOSLJED elemenata prema ulazu hladne vode u bojler ti je sljedeći:

- ventil za zatvaranje ulaza hladne vode u bojler
- redukcioni ventil sa manometrom
- nepovratni ventil
- expanziona posuda
- siguronosni ventil


Provjeri si to, da nije nešto krivo spojeno.

Također vidi dali imaš smeća u vodi (sitnog pjeska, mulja, prljavu vodu), da se neskupljaju naslage u reducir ventilu pa on ipak propusti veći pritisak. U tom slućaju moraš ugraditi ispred njega hvatač nečistoće ili filter.

:top: :top: :top:


A što je ovo?
Prilog

Mali Plavi
20.03.2007., 18:04
A što je ovo?
Prilog

Unitasov sigurnosni ventil:)

zrnce soli
20.03.2007., 18:08
Da li je to samo sigurnosni ili je i nepovratni ventil?

Ako naprimjer ne bi bilo ekspanzijske posude i stavim tlak na 3,5 bara zašto bi kapalo? U tom slučaju kod manjeg tlaka po meni mora biti veći zračni prostor pri vrhu bojlera.
Morati ću skinuti ekspanzijsku i otići na benzinsku da je napumpam :rofl:
Zašto mojim starcima ne kapa, a nemaju fakin expanzijsku:confused:

Mali Plavi
20.03.2007., 18:10
Da li je to samo sigurnosni ili je i nepovratni ventil?

Ako naprimjer ne bi bilo ekspanzijske posude i stavim tlak na 3,5 bara zašto bi kapalo? U tom slučaju kod manjeg tlaka po meni mora biti veći zračni prostor pri vrhu bojlera.

Sigurnosni ventil ti je ujedno i nepovratni ventil.
Ovo drugo ti ne bi znao odgovorit, to nek iskusniji kolege forumaši objasne :top:

Mali Plavi
20.03.2007., 18:13
Malo off topic, al isto je vezano za temu.
Unitasovi sigurnosni ventili kolko vidim slove kao najbolji.Međutim nedavno sam čuo priču od jednog iskusnog vodoinstalatera da nisu baš pouzdani tolko kolko se priča, da probiju na manje od nazivnog tlaka od 6 bara.
Ima li ko kakva saznanja o tome?

Nimalo Vazan
21.03.2007., 12:21
A što je ovo?
Prilog

:) To ti je: SIGURONOSNO NEPOVRATNI ventil za el bojler. Sve u jednom
:top:

zrnce soli
21.03.2007., 20:10
Evo danas sam si nabavio vodoinstalaterska kliješta, teflon, i plastičnu cijev pošto nemam ni alata za to:zubo: . Skinuo ekspanzijsku i odnio je na Ininu crpku gdje imaju onaj kompresor za pumpanje sa kazaljkom i to napumpao:) .
Prije toga sam bio na OMW-u gdje je ono sve digitalno i jednostavno nije htjelo pumpat u expanzijsku:flop: , a u gume od auta hoće.
Sve lijepo smontirao nazad, napunio ponovo bojler i zagrijao vodu i više ne kapa:s :s
Nadam se da neće ponovo propustiti za koji mjesec:D .
Hvala svima još jednom na pomoći i lijep pozdrav.:W

limski
27.03.2007., 14:27
Evo danas sam si nabavio vodoinstalaterska kliješta, teflon, i plastičnu cijev pošto nemam ni alata za to:zubo: . Skinuo ekspanzijsku i odnio je na Ininu crpku gdje imaju onaj kompresor za pumpanje sa kazaljkom i to napumpao:) .
Prije toga sam bio na OMW-u gdje je ono sve digitalno i jednostavno nije htjelo pumpat u expanzijsku:flop: , a u gume od auta hoće.
Sve lijepo smontirao nazad, napunio ponovo bojler i zagrijao vodu i više ne kapa:s :s
Nadam se da neće ponovo propustiti za koji mjesec:D .
Hvala svima još jednom na pomoći i lijep pozdrav.:W
A, ako ne želim ugraditi expa posudu, a imam i sigurnosni i redukcioni ventil? I kad god grijem vodu, kapa na sigurnosni? Pri tome, znam da je tlak vodovoda veći (ali za to je ugrađen redukcijski, ne?), uz napomenu da ne mogu vidjeti koliko je na redukcijskom tlak- odnosno, posle njega. Kada se bojler isključi, kapanje prestaje... Blago tebi ZRNCE SOLI...

Nimalo Vazan
27.03.2007., 17:21
A, ako ne želim ugraditi expa posudu, a imam i sigurnosni i redukcioni ventil? I kad god grijem vodu, kapa na sigurnosni? Pri tome, znam da je tlak vodovoda veći (ali za to je ugrađen redukcijski, ne?), uz napomenu da ne mogu vidjeti koliko je na redukcijskom tlak- odnosno, posle njega. Kada se bojler isključi, kapanje prestaje... Blago tebi ZRNCE SOLI...

:) Obavezno stavi manometar na redukcijski jer vjerojatno ima priključak na njemu (večina proizvođača ima tu mogučnost), ako nema ugradi ga poslje njega i smanji pritiska na max 3.5 bara. Ako ne pomogne onda sve kao i kod ZRNCE SOLI
:top:

limski
28.03.2007., 07:40
Hvala, NIMALO VAŽAN !

Zvon
28.03.2007., 09:56
Hvala, NIMALO VAŽAN !

Krivo si napisal. Treba glasiti: Hvala, JAKO VAŽAN ! ;)

Nimalo Vazan
29.03.2007., 05:51
Krivo si napisal. Treba glasiti: Hvala, JAKO VAŽAN ! ;)

:) Zvonkeeeeeec :top: