PDA

View Full Version : Podijelimo iskustva s motorima kosilica.


Veky
06.06.2007., 07:28
Evo, moja vjerna kosilica me je (očekivano) razočarala. Imam je preko 12 godina, kupljena je kad je Pevec tek počeo prodavati kosilice. B&S motorić. Inače sam prije 8 godina mijenjao brtvu na glavi tj. poklopcu glave i čistio ventile koji su nešto zaštekali i dalje je radila odlično. Osobito odlično uz činjenicu da kosim i nekih 15% površine pod manjim nagibom.

No jučer je upalim i počne neprarvilno tuckati i gasiti se. Upalim je ponovno, radi 15sekundi i isto. Upalila je inače od prve. Skinem svječicu a ona sva garva i masna. Očistim svjećicu, na prazno provrtim motor da izbaca benzin i ulje. Opet je upalim i isto. Opet svjećica dolje i opet isto stanje. Upalim je i otvorim čep za ulje, aprije nego li sam ga odvio do kraja čep izleti iz ruke i odleti u zrak dobrih 3 metra, a za njim bar 1.5dl ulja. Ugasio sam je i postavio diagnozu - karike ili sl. jer sabija kompresiju u radilicu.

Ispravno?
Rastavio sam vanjski dio motora i skinuo poklopac glave. Riseva na cilindru nema, kip je zagaren, ventili i poklopac glave isto. Danas ili u petak me čeka otvaraje radilice da mogu izvaditi klip i klipnjaču i vidjeti karike.

Ono što treba promjeniti sigurno je: brtva na glavi, mala (dotrajala) brtva na kanalu za smjesu goriva, brtva na radilici, možda i semering, karike (vjerojatno ima uljnu i kompresijsku tj. 2 komada).

Je li je netko u zadnje vrijeme kupovao ove dijelove pa zna cca. cijene. Moglo bi se dogoditi da me ti dijelovi dođu do nekih 400-500kn, a nove kosilice se kreću oko 1000-2000kn.


I jedan savjet iz iskustva: da bi motor ispravno radio OBAVEZNO mora biti montiran nož. Nož radi kao zamašnjak i bez njega motor ne radi. Ili okrene u krivom smjeru ili krepa, uglavnom ne može raditi.

Zvon
06.06.2007., 07:32
Ovo s nožem ti je malo vjerojatno, jer motori za kosilice su uglavnom univerzalni motori s vertikalnom osovinom, a zamašnjak im je s druge strane osovine, tj. odozgora (kod špage za pokretanje). Kak bi onda isti motor radil na mot. kopačici ???

Lee Champa
06.06.2007., 09:28
Provjeri zazor na ventilima. Obićno treba "skratiti ventil" brusilicom:top:

Veky
06.06.2007., 11:17
Da, ni meni nije bilo logično jer motor ima zamašnjak na kojem je magnet za paljenje i starter. No očigledno nema dovoljnu masu ili tako nešto. Motor se znao okrenuti u suprotnom smijeru, izčupati mi špagu od startera iz ruke, krivo opaliti takt tj. puknuti i sl. Onda sam montirao nož i stvar je proradila. Skinuo nož i opet nije radila. Opet stavio nož... ona radi. Dakle, kod nekih motora je očigledno bitan faktor i nož.

champ
06.06.2007., 11:45
Ako nema riseva po stublini, karike ti nisu popucale i podrobile se, a to je najvažnije! Dosjedi ventila sigurno su već istrošeni, pa se smanjio zazor ventila, a time i snaga motora.

Ako uspiješ nabaviti nove karike, mogao bi se opet složiti motor koji će još trajati dosta dugo!

Zvon
06.06.2007., 11:58
Da, ni meni nije bilo logično jer motor ima zamašnjak na kojem je magnet za paljenje i starter. No očigledno nema dovoljnu masu ili tako nešto. Motor se znao okrenuti u suprotnom smijeru, izčupati mi špagu od startera iz ruke, krivo opaliti takt tj. puknuti i sl. Onda sam montirao nož i stvar je proradila. Skinuo nož i opet nije radila. Opet stavio nož... ona radi. Dakle, kod nekih motora je očigledno bitan faktor i nož.

Pri startanju treba snažnije povuči špagu. Vratiti zna ako motor ne zapali. To se meni znalo dogoditi na LA300 motoru (8ks).

Codegun
06.06.2007., 11:59
Ako nema riseva po stublini, karike ti nisu popucale i podrobile se, a to je najvažnije! Dosjedi ventila sigurno su već istrošeni, pa se smanjio zazor ventila, a time i snaga motora.

Ako uspiješ nabaviti nove karike, mogao bi se opet složiti motor koji će još trajati dosta dugo!

imam ja viška motor od kultivatora, valjda kineski, 4T, 4KS, radio nekoliko sati jer sam potgrao prijenos na kultivatoru. Ako tko hoče ...

champ
06.06.2007., 12:04
To se meni znalo dogoditi na LA300 motoru (8ks).

Prošle godine ja sam kupio novi, LA350 motor (9,5 KS)! Da vidiš kako taj pali, nakon stajanja čitave zime, pali na drugi potez! U prvome valjda usisa dovoljno goriva..

Glavna novina mu je ugrađena cin-špula, za razliku od starog, kojem je magnet na zamašnjaku prolazio iznad jezgre bobine. Ima i AC pumpu za gorivo, membransku, spojenu na karter mašine. Sve boljke starog motora uklonjene su u novoj verziji! :top:

Zvon
06.06.2007., 12:14
Glavna novina mu je ugrađena cin-špula, za razliku od starog, kojem je magnet na zamašnjaku prolazio iznad jezgre bobine.

Daj malo objasni kaj misliš pod tim?
Moj stari LA300 ima zavojnicu pod poklopcem i modul paljenja izvana. Kaj je na tom to integrirano kao na mot. pili?

Ima i AC pumpu za gorivo, membransku, spojenu na karter mašine.

A kaj će mu, ak je rezervoar goriva iznad rasplinjača? AC pumpa samo troši snagu i može kroz nju curiti gorivo u karter (osim ak nije rezervoar nisko postavljen).

Ima li pumpu ulja za podmazivanje?

Gdje si kupil i koliko kn?

champ
06.06.2007., 12:29
Daj malo objasni kaj misliš pod tim?
Moj stari LA300 ima zavojnicu pod poklopcem i modul paljenja izvana. Kaj je na tom to integrirano kao na mot. pili?

Motor je novi, pa nisam ga još otvarao. Na nacrtu sam vidio da struju i paljenje ima sasvim drugačije riješeno nego stari model, kakvog sam ranije koristio! Ima čak i dodatni izvod struje prema van, za nekakvu rasvjetu, ili slične potrebe. Čini mi se da je to dosta slično onome kak su Tomosovi dvotaktni motori imali riješenu proizvodnju struje!


A kaj će mu, ak je rezervoar goriva iznad rasplinjača? AC pumpa samo troši snagu i može kroz nju curiti gorivo u karter (osim ak nije rezervoar nisko postavljen).

Ima li pumpu ulja za podmazivanje?

Gdje si kupil i koliko kn?

AC pumpa je membranska, samo crijevom vezana na karter, na mjesto gdje su ranije bile platine, a nalazi se iznad rasplinjača! Vjerojatno je ranije na motokultivatoru, u jako nagnutom položaju, premalo goriva doticalo u rasplinjač, pa se motor pregrijavao.

Uljna pumpa je u stvari zupčasta, tako je bilo i na starome modelu. Smještena je na kraju kartera (prema lameli), i tjera ulje u uljne kanale. Kupio sam je u Dugom Selu, za cca. 4.300 kn. Postoji i neka kineska kopija koja se kod nas može kupiti, za cca. 2500 kn, ali moja je original Lombardini, Italija.

Zvon
06.06.2007., 12:32
To mora da je neka druga verzija, a ne za MTK. Cijena mi se čini OK.
Kod nas (u Pevcu) se može kupiti srpska verzija LA300 (takav je moj, samo 18g. star), koja je čisto dobra (kupio susjed ... zadovoljan).
A kam ga buš ugradil?

champ
06.06.2007., 12:36
Evo ti jedan takav motor, s time da moj ima i metalni zaštitni kavez oko auspuha!

http://www.jurec.hr/lombardini.html

champ
06.06.2007., 12:40
To mora da je neka druga verzija, a ne za MTK. Cijena mi se čini OK.
Kod nas (u Pevcu) se može kupiti srpska verzija LA300 (takav je moj, samo 18g. star), koja je čisto dobra (kupio susjed ... zadovoljan).
A kam ga buš ugradil?

Da, vidio sam kod Peveca tu srpsku verziju (DMB, 21. MAJ)! Puno se više isplati kupiti original, poboljšanu verziju!

Ugradio sam ga još prošlog proljeća na Labinprogres-Goldoni kultivator! Preporodio sam se, u odnosu na stari srpski motor! Pali otprve, ne pregrijava se, ima više snage, opći narodni preporod! :top: :s

Sve paše original, samo trebaš sa starog skinuti onaj "list", prirubnicu između motora i kultivatora, i to našarafit na novi motor!

Veky
06.06.2007., 13:15
Mislim da ću sve pronaći u pevecovom servisu. Eto bar neke sreće da nam je Pevec sugrađanin pa imamo i njegov servis/skladište. Znam da imaju dosta dijelova za Brigssa. Nekad sam već kupovao cinšpulu za staru frezu, brtve, gumicu i membrane za pumpicu na karburatoru, karike za trimer... Valjda neće previše cijeniti karike i te brtve.

Najviše me živciraju prokleti colovi šarafi. Ok, imam ih čime šarafati ali svejedno.. alergišan sam na colove šarafe (izuzev vodo/plino voda).

champ
06.06.2007., 13:41
Znači, Brigs ima colni navoj vijaka?

Sjećam se Peveca iz ranih 90-tih, on je svoju karijeru i započeo kao dobavljač rezervnih dijelova za sitnu mehanizaciju, posebno za talijanske strojeve! Imao je i servis, pouzećem sam od njega naručivao sitne dijelove za Lombardini!

Zvon
06.06.2007., 21:18
...
Sve paše original, samo trebaš sa starog skinuti onaj "list", prirubnicu između motora i kultivatora, i to našarafit na novi motor!
Kak si skinul kuplung s konusa?
Ima li novi motor kajlu na konusu?
Jeli tiši od staroga?

Kad si već mijenjal motor, kak to da nisi kupil dizela?

champ
06.06.2007., 22:35
Kak si skinul kuplung s konusa??

Odšarafiš i skineš sve kaj ide dolje, ostane ti samo "kučište kuplunga", koje je nabijeno na osovinu. Imam rad-ap-ciher, dosta veliki, s tri kraka.. Polako se zateže, dok sve skupa ne skoči dolje s konusa..

Ima li novi motor kajlu na konusu? Jeli tiši od staroga???

Nema kajlu na konusu kao stari, ali je konus namazan plavim Loctiteom, već u tvornici.
Čini mi se da je dosta tiši, ali nosim antifone dok radim s njime, pa mi je svejedno.. Dizel je bio poprilično skuplji, ovo mi je bila prihvatljiva cijena.

Zvon
06.06.2007., 23:17
Mene je zanimal LGA340, no na kraju nisam mijenjal motor.
A kaj je Jurec najjeftiniji? Vidim da prodaje samo jedan model motora.

Astonn
07.06.2007., 08:38
Evo, moja vjerna kosilica me je (očekivano) razočarala. Imam je preko 12 godina, kupljena je kad je Pevec tek počeo prodavati kosilice. B&S motorić. Inače sam prije 8 godina mijenjao brtvu na glavi tj. poklopcu glave i čistio ventile koji su nešto zaštekali i dalje je radila odlično. Osobito odlično uz činjenicu da kosim i nekih 15% površine pod manjim nagibom.

No jučer je upalim i počne neprarvilno tuckati i gasiti se. Upalim je ponovno, radi 15sekundi i isto. Upalila je inače od prve. Skinem svječicu a ona sva garva i masna. Očistim svjećicu, na prazno provrtim motor da izbaca benzin i ulje. Opet je upalim i isto. Opet svjećica dolje i opet isto stanje. Upalim je i otvorim čep za ulje, aprije nego li sam ga odvio do kraja čep izleti iz ruke i odleti u zrak dobrih 3 metra, a za njim bar 1.5dl ulja. Ugasio sam je i postavio diagnozu - karike ili sl. jer sabija kompresiju u radilicu.

Ispravno?
Rastavio sam vanjski dio motora i skinuo poklopac glave. Riseva na cilindru nema, kip je zagaren, ventili i poklopac glave isto. Danas ili u petak me čeka otvaraje radilice da mogu izvaditi klip i klipnjaču i vidjeti karike.

Ono što treba promjeniti sigurno je: brtva na glavi, mala (dotrajala) brtva na kanalu za smjesu goriva, brtva na radilici, možda i semering, karike (vjerojatno ima uljnu i kompresijsku tj. 2 komada).

Je li je netko u zadnje vrijeme kupovao ove dijelove pa zna cca. cijene. Moglo bi se dogoditi da me ti dijelovi dođu do nekih 400-500kn, a nove kosilice se kreću oko 1000-2000kn.


I jedan savjet iz iskustva: da bi motor ispravno radio OBAVEZNO mora biti montiran nož. Nož radi kao zamašnjak i bez njega motor ne radi. Ili okrene u krivom smjeru ili krepa, uglavnom ne može raditi.


Ajd prije nego što kreneš kopati po radilici, klipovima i karikama, a da si uštediš vremena i novaca odi i kupi novu membranu. Košta ti nekih 35 kuna, a kad je zamijeniš imati ćeš "novu" kosilicu. Membrana ti se nalazi između rezervoara s gorivom i karburatora, odnosno na tim motorima je polovica karburatora u rezervoaru, a ta menbrana ga razdvaja od onog dijela koji možeš skinuti, kad odšarafiš onih nekoliko vijaka.

Ja sam to radio prije nekoliko dana. Imam istu kosilicu otprilike istog godišta. Problem koji si ti opisao sam imao i ja. Putpuno isto ponašanje motora. Kad sam stavio novu membranu kosilica radi kao nova.

Membranu možeš provjeriti kad rastaviš karburator, ona mora biti ravna, obrati pozornost na onaj dio gdje dolazi opruga jer je to kritično mjesto.

Lee Champa
07.06.2007., 10:35
Pogledajte (mislim da se zove) Nemačić ili tako nešto sa N na ulazu u ZG od SK - prodaje poljoprivredne strojeve. Tamo sam našao najeftiniji motor za zamjenu na MTK MUTA Gorenje i ostale dijelove(kvačilo, sajle..).

champ
07.06.2007., 12:11
Mene je zanimal LGA340, no na kraju nisam mijenjal motor.
A kaj je Jurec najjeftiniji? Vidim da prodaje samo jedan model motora.

Prošlog proljeća ja sam si dao prilično truda u potrazi, i ispalo je da je baš on najjeftiniji! Još su i neki servisi poljomehanizacije imali slične cijene, ali uz uvijet da im dopeljam kultivator, i da mi oni ugrade motor..

Dizel motori ugrađeni su na MTK LP-Goldoni koji su malo većih dimenzija od ovog kojeg ja imam. Vjerojatno je veća lamela i jači feder u pitanju, iako su mi u sevisima tvrdili da dizel ide bez problema i na ovaj model.

Bilo bi svakako bolje kad bi bio dizel, ali ja sam i sa ovime prezadovoljan! :top:

Astonn
07.06.2007., 12:25
Evo, moja vjerna kosilica me je (očekivano) razočarala. Imam je preko 12 godina, kupljena je kad je Pevec tek počeo prodavati kosilice. B&S motorić. Inače sam prije 8 godina mijenjao brtvu na glavi tj. poklopcu glave i čistio ventile koji su nešto zaštekali i dalje je radila odlično. Osobito odlično uz činjenicu da kosim i nekih 15% površine pod manjim nagibom.

No jučer je upalim i počne neprarvilno tuckati i gasiti se. Upalim je ponovno, radi 15sekundi i isto. Upalila je inače od prve. Skinem svječicu a ona sva garva i masna. Očistim svjećicu, na prazno provrtim motor da izbaca benzin i ulje. Opet je upalim i isto. Opet svjećica dolje i opet isto stanje. Upalim je i otvorim čep za ulje, aprije nego li sam ga odvio do kraja čep izleti iz ruke i odleti u zrak dobrih 3 metra, a za njim bar 1.5dl ulja. Ugasio sam je i postavio diagnozu - karike ili sl. jer sabija kompresiju u radilicu.

Ispravno?
Rastavio sam vanjski dio motora i skinuo poklopac glave. Riseva na cilindru nema, kip je zagaren, ventili i poklopac glave isto. Danas ili u petak me čeka otvaraje radilice da mogu izvaditi klip i klipnjaču i vidjeti karike.

Ono što treba promjeniti sigurno je: brtva na glavi, mala (dotrajala) brtva na kanalu za smjesu goriva, brtva na radilici, možda i semering, karike (vjerojatno ima uljnu i kompresijsku tj. 2 komada).

Je li je netko u zadnje vrijeme kupovao ove dijelove pa zna cca. cijene. Moglo bi se dogoditi da me ti dijelovi dođu do nekih 400-500kn, a nove kosilice se kreću oko 1000-2000kn.


I jedan savjet iz iskustva: da bi motor ispravno radio OBAVEZNO mora biti montiran nož. Nož radi kao zamašnjak i bez njega motor ne radi. Ili okrene u krivom smjeru ili krepa, uglavnom ne može raditi.


Ajd prije nego što kreneš kopati po radilici, klipovima i karikama, a da si uštediš vremena i novaca odi i kupi novu membranu. Košta ti nekih 35 kuna, a kad je zamijeniš imati ćeš "novu" kosilicu. Membrana ti se nalazi između rezervoara s gorivom i karburatora, odnosno na tim motorima je polovica karburatora u rezervoaru, a ta menbrana ga razdvaja od onog dijela koji možeš skinuti, kad odšarafiš onih nekoliko vijaka.

Ja sam to radio prije nekoliko dana. Imam istu kosilicu otprilike istog godišta. Problem koji si ti opisao sam imao i ja. Putpuno isto ponašanje motora. Kad sam stavio novu membranu kosilica radi kao nova.

Membranu možeš provjeriti kad rastaviš karburator, ona mora biti ravna, obrati pozornost na onaj dio gdje dolazi opruga jer je to kritično mjesto.

Zvon
07.06.2007., 17:41
Pogledajte (mislim da se zove) Nemačić ili tako nešto sa N na ulazu u ZG od SK - prodaje poljoprivredne strojeve. Tamo sam našao najeftiniji motor za zamjenu na MTK MUTA Gorenje i ostale dijelove(kvačilo, sajle..).

Novačić, tamo kod Sloboštine. Jesi li na toga mislil?

Koji model Mute imaš?

Zvon
07.06.2007., 17:48
Dizel motori ugrađeni su na MTK LP-Goldoni koji su malo većih dimenzija od ovog kojeg ja imam. Vjerojatno je veća lamela i jači feder u pitanju, iako su mi u sevisima tvrdili da dizel ide bez problema i na ovaj model.

Samo su viši i teži, no pašu jer imaju istu prirubnicu i završetak radilice. Kuplung je isti ko na benzincu.
Jedini su problem vibracije na ručkama, jer benzinac gotovo da i ne trese.

Nisi pogriješil :top:

Veky
08.06.2007., 08:41
Evo razočaravajuće računice koju sam prije par minuta dobio u servisu.

Nove karike jače za 0.25mm / komplet kompresijske i uljne koštaju oko 250-300kn.

Komplet brtvi (glava, karter/radilica, gorivo, semering radilice, ventili, ispuh, usis) košta oko 300-350kn i treba ga naručiti.

Novi motor = 700kn

Nova kosilica (neki bzvz motor) cca 1000kn,

Nova kosilica B&S motor 4.5KS cca. 1900kn.

I što na sve reći nego da idem kupiti novi motor, a ovaj će u "šturc" pa možda jednoga dana negdje slučajno nabavim karike i brtve i napravim od njega neki generator, pumpu ili sl.

champ
08.06.2007., 09:14
Cijena novog motora je prilično povoljna, ako se gledaju cijene po dijelovima!

Po ovome ispada da bi sve koštalo 10-tereostruko više, ako bi nabavljao mašinu po dijelovima... :flop:

Veky
08.06.2007., 09:17
Da. Sjećam se da je tako bilo i u auto industriji. U dijelovima bi jedan auto došao sedmerostruko skuplje.

Već sam razmišljao da samo kupim karike, a brtve napravim sam od komada klingerita.

Zvon
08.06.2007., 09:31
Samo pazi na debljine, i za većinu brtvi ti je dovoljno dobar papir:top:

TRD
08.06.2007., 09:53
Prva kosilica koju sam kupio je bila sa B&S motorom i ta nikad nije radila kako treba. Uvijek neko dimljenje, štucanje i na kraju rikavanje motora. Svaku zimu sam joj mijenjao ulje i svječicu i stavljao eurosuper.

Sad trenutno imam kosilicu sa TECUMSEH motorm i radi super već 4 sezonu. Napomena da kosim cca 1500 kvadrata travnjaka.

I od drugih sam čuo da B&S motori nisu nešto po pitanju pouzdanosti. Slijedeće što kupujem je Honda pa sam miran lijepi niz godina. :) :)

Veky
08.06.2007., 12:26
Ajd prije nego što kreneš kopati po radilici, klipovima i karikama, a da si uštediš vremena i novaca odi i kupi novu membranu. Košta ti nekih 35 kuna, a kad je zamijeniš imati ćeš "novu" kosilicu. Membrana ti se nalazi između rezervoara s gorivom i karburatora, odnosno na tim motorima je polovica karburatora u rezervoaru, a ta menbrana ga razdvaja od onog dijela koji možeš skinuti, kad odšarafiš onih nekoliko vijaka.

Ja sam to radio prije nekoliko dana. Imam istu kosilicu otprilike istog godišta. Problem koji si ti opisao sam imao i ja. Putpuno isto ponašanje motora. Kad sam stavio novu membranu kosilica radi kao nova.

Membranu možeš provjeriti kad rastaviš karburator, ona mora biti ravna, obrati pozornost na onaj dio gdje dolazi opruga jer je to kritično mjesto.

Na žalost nije membrana. Mijenjao sam je proljetos zajedno s "gumbom" od primer pumpice na karburatoru. Nije problem u dobavi goriva nego u miješanju ulja u cilindru. Karike više nisu što su bile i sabija kompresiju u radilicu/karter.

plavi5
09.06.2007., 15:49
Prva kosilica koju sam kupio je bila sa B&S motorom i ta nikad nije radila kako treba. Uvijek neko dimljenje, štucanje i na kraju rikavanje motora. Svaku zimu sam joj mijenjao ulje i svječicu i stavljao eurosuper.

Sad trenutno imam kosilicu sa TECUMSEH motorm i radi super već 4 sezonu. Napomena da kosim cca 1500 kvadrata travnjaka.

I od drugih sam čuo da B&S motori nisu nešto po pitanju pouzdanosti. Slijedeće što kupujem je Honda pa sam miran lijepi niz godina. :) :)

Kosim oko 1000 kvadrata i imam B&S onaj najslabiji. Imao sam jednog od 1999-2006. Nije baš nešto za poludit, znao je malo zadimit koji put, pa malo teže palit, no radio je. Mjenjao ulje redovito, ništa drugo dirao i 2006 je riknula bobina. Rekli su mi 400kn za drugu. Otišao u Baumax i kupio cijelu kosilicu za 1300kn. Opet B&S (kao imam već jednog za dijelove). Ovaj je malo lošiji od onog prije, kad dugo stoji teže pali, čini mi se prilično bez snage i isto zna koji put zadimit. No valjda je to ono kolko love tolko muzike, ipak je to bila jedna od jeftinijih kosilica. Da kosim manju površinu i na ravnom bio bih zadovoljan, no za ovu površinu i konfiguraciju tla mi se jednostavno čini pre slab.

plavi5
09.06.2007., 15:53
Samo za usporedbu imam i Stihlovu flaksericu koja od 2001. radi savršeno bez ijedne greške. Pali odlično, ne gasi se na leru, ima taman snage, nikad nisam ni svječicu izvadio, uglavnom prezadovoljan sam.

Zvon
09.06.2007., 16:37
Eto, opet u Pevecu ima onih traktor kosilica (Tecumseh 12.5ks) 95cm zahvata po 8888 kn.

Ove jeftine kosilice najčešće ubije košnja graba (motor se naginje preko 30° prema klipu). Također previsoka trava.
Trebalo bi kupiti one za nagibe (Honda ili Kawasaki motor 4T, ili s 2T motorom AS Motor) i to bas s 5ks motorom, no takve koštaju.

champ
11.06.2007., 10:30
Previsoka, pregusta, osušena ili tvrda trava ovome MTD traktoriću nije problem, uz uvjet da su noževi nabrušeni. U extremnom slučaju, može se prema potrebi u hodu povećati visina košnje, pa se u dva prohoda pokosi jako visoka trava na livadi...

Budući da ima uljnu pumpu u karteru motora, može kositi prilično velike kosine. Pri tome troši, za mene nevjerojatno malu količinu benzina, praktički skoro jednaku kako i najobičnija mala kosilica... Nije mi jasno, kako je to moguće? Vozi uzbrdo-nizbrdo čovjeka, pogoni dva noža, kosi neusporedivo lakše, a troši tako malo...

Veky
02.07.2007., 09:00
Pila, tj kosilica je upalila!
Doduše, u međuvremenu sam kupio novu. A ova stara je ostala da se na njuj gušta u svojim mehaničarskim vještinama. Osobit gušt uz povremene religijske teme svetaca priuštilo mi je skidanje prirubnice noža sa osovine bregaste osovine. I radapcigeri, i grijanje plamenikom i svašta...

Popravak me izuzev mog posla i sitnih popratnih stvari (ulje, ivasol, petrolej, mast i sl.) koštao 0kn.

Rastavio je do zadnjeg šarafa. Očistio dosjede, očistio brtve, očistio poklopac cilindara (glavu), ventile. Skratio ventile, ušlajfao ih u glavu ("najmiliji" i najdugotrajniji dio).

Karike su još uvijek unutar tolerancije. Cilindar je malo poderan, ima i malo lufta na klipnjači i letećem ležaju no najviše aksijalnog "lokera" ima radilica.

Napravio sam nove brtve. Brtvu na radilici od impregniranog kartona za izolaciju transformatora, a brtvu na glavi od otpadnog komada nekog posebnog klingerita od kojega se štancaju brtve za blokove automobilskih motora.

Sve podmazano, pošarafano. Kresnula je od prvog povlačenja startera. Još me nešto gnjavi regulacija broja obrtaja jer se zaletava (malo zapinje ono pero pored ventilatora na zamašnjaku što regulira broj obrtaja). Predviđam joj još nekih 3-5 godina veselog rada i planiram je udomiti novom vlasniku za nekih 400kn.

U ovom slučaju, s obzirom da nisam mijenjao ni karike ni kupovao originalne brtve popravak se isplatio. Ostaju ti lagani luftevi u kliznim ležajima i pohabanost u toleranciji no to je ipak stvar starosti.

champ
02.07.2007., 10:01
Svaka čast, ovime si zaslužio barem da budeš "Sam svoj majstor TJEDNA!" !

Veky
02.07.2007., 13:37
:w "Čovjek Kosilica" :D

champ
02.07.2007., 13:54
:w "Čovjek Kosilica" :D

Od tih manjih strojeva, ja sam do zadnjeg vijka "raskupusao" motor od motokultivatora, i to nekoliko puta. Prvo sam samo stavio nove karike, a drugi puta sam radio kompletnu generalku, sa brušenjem stubline plus novi klip i prva specijala karika. Treći puta kupio sam novu mašinu...

"Čovjek Freza" :rofl:

Veky
03.07.2007., 07:26
Na tim manjim strojevima je za razliku od npr. automobilskih motora pojednostavnjena konstrukcija, razlika je matrijala, razlika tolerancija i ima još dosta stvari koje znaju "olakšati" priču ali je znaju učiniti i "nepopravljivom".

Zvon
03.07.2007., 14:56
... Treći puta kupio sam novu mašinu...

"Čovjek Freza" :rofl:

Treći put i Bog pomaže ;) :D

champ
03.07.2007., 16:30
Treći put i Bog pomaže ;) :D

Da, ali u međuvremenu se i freza pošteno naradila i namučila... Osim toga, tank za gorivo bio je u lošem stanju, filter zraka i rasplinjač također, teško je palila zbog slabe iskre i t.d...

Na tom starom motoru najbolji dio je samo srce motora, a "periferne jedinice" su loše. Zato je i stigla nova mašina..

Zvon
03.07.2007., 19:38
A kaj ta freza dela, da si uspio potrošiti dva motora?
Usput, kakvo ulje koristiš i koliko često ga mijenjaš?
Ja koristim INA Super 3, promijenim ga godišnje, jer motor radi 10-tak sati.

champ
03.07.2007., 22:04
S njom obrađujem vinograd, zemlja je ispočetka bila jako teška i ljepljiva (ilovasti teren). Zbog stalne obrade, struktura tla se do sada bitno poboljšala, ali na početku je svaki čas otišla lamela, skupa s druk-lagerom.

Nakon generalke, sam motor je u dosta dobrom stanju, ali trebalo bi dosta investirati u "periferiju": paljenje je glavna boljka, filter zraka je puknut, rezervoar za benzin je puknuo na mjestu gdje se ne može zalemiti, i sl.

Ovaj novi motor mi sada sa dobrim vraća za sve probleme koje mi je radio onaj prvi.. :top:

Da, i ja sam ranije koristio INA Super 3, godišnje radim isto oko 10 sati. Sad je unutra B$S ulje, također monogradacijsko.

Tatsha
04.07.2007., 14:01
trebamo kupiti kosilicu, pa tražim savjet, za cca 300m2 uglavnom ravnog zemljišta-samo je kanal neravni dio, što kupiti (neki srednji cjenovni razred)