PDA

View Full Version : Sudski tumač - skupna tema

Tihana
01.11.2003., 23:18
baš završavam pravni fax i kako savršeno vladam engleskim, namjeravam položiti ispit za sudskog tumača. Ispit se navodno sastoji od 2 dijela - organizacija pravosuđa - toga sam oslobođena zbog faxa, te sam jezik. zanima me kako izgleda ispit iz jezika i koja se terminologija najviše traži, osim pravne, dakako. Koliko je zahtjevna gramatika i kako izgleda usmeni dio ispita?
hvala
ps ovaj post je iniciran po onom lucijinom za posao prevoditelja

Rajna
03.11.2003., 09:25
Ja sam sudski tumac, doduse ne u Hrvatskoj nego ovdje u BiH.

Po zanimanju sam profesor engleskog, pa sam taj dio o pravnoj regulativi koja se tice sudskih tumaca polagala. Imala sam pismeni i usmeni dio. Pismeni se sastojao od jednog teksta o pravu iz nekog casopisa, ne znam sad vise kojeg, i zapisnika sa jednog saslusanja, tako nesto, oboje za prevesti. Sjecam se da je jako dugo trajalo, oko dva i pol, tri sata.

Usmeni je bio na engleskom, a pitali su nas stvari iz tih pravnih propisa koje sam gore vec spomenula.

Valjda nije bas skroz razlicito u Hrvatskoj. :)

Tihana
09.11.2003., 14:14
hvala rajna, nadam se da ce mi ovo pomoci, na pravnim textovima mi je sve ok, jer je moja struka:) a ostali polazu organizaciju pravosuđa i muku muce s tim.
zar nema vise sudskih tumaca?:(

lappino
14.11.2003., 11:56
Hej, volio bi i ja postati sudski tumač za engleski - pravni di bi morao naštrebati jer mi je obrazovanje tehničko - ali, da li se traži neki dokument o poznavanju jezika, potvrda škole ili tako nešto?
BTW, žena mi je sudski za ruski, pravnica je sa materinjim ruskim pa nije morala ništa polagati...

Clea
14.11.2003., 15:08
polažeš test iz jezika u vodnikovoj ili varsavskoj, ne sjecam se...s pravnom terminologijom

Rajna
14.11.2003., 15:20
Pazite dobro je li se tu radi samo o polaganju pravne terminologije, ili cak, kao ovdje kod nas, polaganju ispita iz dijela prava koje se tice sudskih tumaca.