PDA

View Full Version : Propadanje kvačila


goodie
21.05.2008., 09:28
Pitanje: da li isto ulje koriste kočnice i hidraulično kvačilo? Naime, meni je problem sa cilindrićima kvačila (ja mislim) jer mi je pri svakom pritisku na njega drugačiji osjećaj, nekada prodama malo više i hvata dolje kod poda, da bi se zatim pri idućem pritisku popravilo i manje bio izražen taj osjećaj propadanja i hvatalo bi više, pa onda opet propadne, pa tako svaki put ko kinder jaje, nikad ne znaš hoćeš li moći prebaciti u brzinu ili će ti propasti papučica kvačila? I postoji li bilo koji način da se izbjegne kupovanje oba cilindrića (i onog na papučici i onog na getribi) jer je onaj dolje oko 1200 kuna, a onaj gornji 900 kuna- auto je Laguna II 2003. godina. Ne primjećujem da mi bilo kakvo ulje igdje curi...
U 3 različita servisa su mi rekli da se onaj dolje ne može nikako reparirati jer je u getribi "druk lager"...?!?:ne zna:

alfa146
21.05.2008., 11:13
Pitanje: da li isto ulje koriste kočnice i hidraulično kvačilo? Naime, meni je problem sa cilindrićima kvačila (ja mislim) jer mi je pri svakom pritisku na njega drugačiji osjećaj, nekada prodama malo više i hvata dolje kod poda, da bi se zatim pri idućem pritisku popravilo i manje bio izražen taj osjećaj propadanja i hvatalo bi više, pa onda opet propadne, pa tako svaki put ko kinder jaje, nikad ne znaš hoćeš li moći prebaciti u brzinu ili će ti propasti papučica kvačila? I postoji li bilo koji način da se izbjegne kupovanje oba cilindrića (i onog na papučici i onog na getribi) jer je onaj dolje oko 1200 kuna, a onaj gornji 900 kuna- auto je Laguna II 2003. godina. Ne primjećujem da mi bilo kakvo ulje igdje curi...
U 3 različita servisa su mi rekli da se onaj dolje ne može nikako reparirati jer je u getribi "druk lager"...?!?:ne zna:

A može li se donji tlačni kupiti zamjenski?I kako to da nigdje ne pušta?Isto je ulje,ako si nadolijevao i sad ga fali,jedini logični zaključak je da negdje mora puštati samo ga ti ne vidiš.Prođi rukom sa donje strane tlačnog cilindra,i sagni se u unutrašnjost vidi da li je suho na gornjem dijelu papučice kvačila.

goodie
21.05.2008., 11:34
Gledao sam, sve je suho gdje god sam se zavukao...zato mi i nije jasno..a razina ulja u spremniku se ne smanjuje niti malo..zato mi i nema logike...nema zamjenskih za Lagunu II ph1...:(

yation
21.05.2008., 12:05
Gledao sam, sve je suho gdje god sam se zavukao...zato mi i nije jasno..a razina ulja u spremniku se ne smanjuje niti malo..zato mi i nema logike...nema zamjenskih za Lagunu II ph1...:(
A da nije zrak u sustavu. Obično su najjednostavnija rješenja i najtočnija. Koliko km i koji tip motora?

I wonder
21.05.2008., 15:13
Pitanje: da li isto ulje koriste kočnice i hidraulično kvačilo? Naime, meni je problem sa cilindrićima kvačila (ja mislim) jer mi je pri svakom pritisku na njega drugačiji osjećaj, nekada prodama malo više i hvata dolje kod poda, da bi se zatim pri idućem pritisku popravilo i manje bio izražen taj osjećaj propadanja i hvatalo bi više, pa onda opet propadne, pa tako svaki put ko kinder jaje, nikad ne znaš hoćeš li moći prebaciti u brzinu ili će ti propasti papučica kvačila? I postoji li bilo koji način da se izbjegne kupovanje oba cilindrića (i onog na papučici i onog na getribi) jer je onaj dolje oko 1200 kuna, a onaj gornji 900 kuna- auto je Laguna II 2003. godina. Ne primjećujem da mi bilo kakvo ulje igdje curi...
U 3 različita servisa su mi rekli da se onaj dolje ne može nikako reparirati jer je u getribi "druk lager"...?!?:ne zna:

pa baš i nemrem reći da skroz razumijem što si htio reći.

odvezi auto u servis nek skinu i pročiste OBA cilindra kvačila. na donjem hoće puknut zaštitna guma pa unutra ulazi blato i smeće pa pedala kvačila zapinje. ta vanjska guma se bez problema da nabaviti i zamijeniti.
neki auti imaju zajednički spremnik ulja za kočnice i za kvačilo. i kod tebe je isto tako, jer da ti negdje curi, već bi odavno bez nadopunjavanja ostao bez kvačila.

alfa146
21.05.2008., 15:29
pa baš i nemrem reći da skroz razumijem što si htio reći.

odvezi auto u servis nek skinu i pročiste OBA cilindra kvačila. na donjem hoće puknut zaštitna guma pa unutra ulazi blato i smeće pa pedala kvačila zapinje. ta vanjska guma se bez problema da nabaviti i zamijeniti.
neki auti imaju zajednički spremnik ulja za kočnice i za kvačilo. i kod tebe je isto tako, jer da ti negdje curi, već bi odavno bez nadopunjavanja ostao bez kvačila.

Ma mislim da mu propada zato što nema tlaka u sustavu(jesam pametan,a?).
Dakle gumica gornja ili donja.A sustav ako sam dobro shvatio ne pušta.Dakle ima zraka koji ne može ući ako su gumice u redu.Ali ovako virtualno.....

I wonder
21.05.2008., 15:38
mislio sam na ovo
nekada prodama malo više i hvata dolje kod poda

nepoznata riječ, prodama.

da je neznam kakav auto, za oba cilindra se da kupiti zamjenske gumice. puknut ih unutra (ionako koštaju možda 20 kn) kod čišćenja i 90% da je problem riješen.

alfa146
21.05.2008., 16:03
mislio sam na ovo


nepoznata riječ, prodama.

da je neznam kakav auto, za oba cilindra se da kupiti zamjenske gumice. puknut ih unutra (ionako koštaju možda 20 kn) kod čišćenja i 90% da je problem riješen.

Upravo tako.:top:

trad12
21.05.2008., 16:25
Blago vama dvojici.A šta ako se te zamjenske gumice prošire više nego šta triba npr.Onda ćemo opet rastavljat i stavit neke druge,pa dok ne pogodimo.

I wonder
21.05.2008., 16:51
a kad se novi auto sastavlja, onda u njega ugrađuju manje gumice, tak da se rašire od upotrebe?:lol:

samo ti osiguraj da gumice ne dođu u dodir sa benzinom ili dizelom pa se neće širiti.

goodie
21.05.2008., 17:08
Nepoznata riječ prodama je ustvari tipfeler...trebalo je pisati "propada"..ali vjerovatno ste skužili i sami...
Odzračio jesam, nakon pola minute ista stvar..malo propada, pa malo ne...ali ok, ajmo na reparaciju ilitiga zamjenu gumica na cilindrićima...zašto mi je tri različita servisera (koje znam i privatno pa ne mislim da me žele zavaljati) reklo "da se ovi ne daju reparirati jer je dole druk lager i da se to mora zamijeniti a zamjensi ne postoje nego jedino novi"...

trad12
21.05.2008., 18:55
a kad se novi auto sastavlja, onda u njega ugrađuju manje gumice, tak da se rašire od upotrebe?:lol:

samo ti osiguraj da gumice ne dođu u dodir sa benzinom ili dizelom pa se neće širiti.

Želim da kažem da ako nisu orginalne da postoji velik rizik da neče radit dobro,sigurno je da im sastav komponenti nije isti,pa dovoljan primjer su ti autogume.

mario_st
21.05.2008., 19:39
evo, ja sam imao identičan problem kao ti.
par puta ozračivao sistem i uvik ista stvar.
skužio sam kad napumpam kvačilo nekoliko puta da ga dobijem opet na visinu i nakon par puta šaltanja, opet doli odvaja.

ulja nigdi nije gubilo.

i još sam skužio da kad razvučem prva-druga full gas, da odvaja skroz na podu.
tu mi je nekako sve upućivalo na korpu.

već sam bio lud lud. taman u to vrijeme sam odlučio preslagivati nešto po getribi.
kad je već ona bila na podu, onda je bila šteta ne promijeniti korpu.
vratio sve nazad, pa kliknuo gore i novi cilindar na getribi.

sad sve radi kako spada :D

goodie
21.05.2008., 20:14
Da, sjeb*** je to kad vozis a ne znas da li ces pri iducem pritisku na papucicu ostati bez kvacila...izgleda da cu poceti sa promjenom cilindrica u getribi, a kad je vec getriba dolje vidjeti u kojem je stanju set kvacila pa odmah i to promijeniti..ili mozda grijesim i postoji jos neki nacin?:ne zna:

I wonder
22.05.2008., 10:10
Nepoznata riječ prodama je ustvari tipfeler...trebalo je pisati "propada"..ali vjerovatno ste skužili i sami...
Odzračio jesam, nakon pola minute ista stvar..malo propada, pa malo ne...ali ok, ajmo na reparaciju ilitiga zamjenu gumica na cilindrićima...zašto mi je tri različita servisera (koje znam i privatno pa ne mislim da me žele zavaljati) reklo "da se ovi ne daju reparirati jer je dole druk lager i da se to mora zamijeniti a zamjensi ne postoje nego jedino novi"...

ovo bi bilo prvi puta da vidim da za zamjenu cilindra kvačila treba skidati getribu.
može biti, ali je čudno. jedan takav dio bi morao biti projektiran i smješten tako da se skine za 10 minuta.

ako se stvarno getriba mora skidati, onda je priča o novom cilindru sasvim jasna. nitko ti neće isprobavati samo gumice jer bi morao dati garanciju. a ako se nešto dogodi, nitko neće na svoj račun ponovo skidati getribu. znači, jednostavnije im je reći da se nemože ili nesmije.

gumice za cilindre isto netko radi.
nema tu svemirske tehnologije. takva je gumica, toliki je cilindar. ako možeš do cilindra, stavi nove gumice, vjerujem da će biti u redu. promijeni gumice na oba cilindra.
osobno, uvijek ih kupujem kod bolfa, nikad nisam imao problema sa njima. nikad mi niejdna kočnica ni kvačilo nije propustilo sa zamjenskim gumicama.

možda se zamjenski cilindri ni ne rade, nego samo original. ali nije istina da nema gumica za takav cilindar. da su neznam kakve, bolf bu ih napravil.

mariob
22.05.2008., 10:49
Ulazi fals zrak u sistem jer je propao neki od cilindara... Probaj reparirat mada meni nije dugo trajalo ;)

alfa146
22.05.2008., 11:05
Blago vama dvojici.A šta ako se te zamjenske gumice prošire više nego šta triba npr.Onda ćemo opet rastavljat i stavit neke druge,pa dok ne pogodimo.


Pravi fi,i neće se one širiti.Uostalom da ih skidam jednom mjesečno dođe me jeftinije nego novi stock cilindar.Govorim o glavnom,ne o tlačnom.Bila je u ST firma Beta,njezine gumice su bile 1. liga,usudio bi se reći bolje od tvorničkih.

goodie
22.05.2008., 11:28
ovo bi bilo prvi puta da vidim da za zamjenu cilindra kvačila treba skidati getribu.
može biti, ali je čudno. jedan takav dio bi morao biti projektiran i smješten tako da se skine za 10 minuta.

ako se stvarno getriba mora skidati, onda je priča o novom cilindru sasvim jasna. nitko ti neće isprobavati samo gumice jer bi morao dati garanciju. a ako se nešto dogodi, nitko neće na svoj račun ponovo skidati getribu. znači, jednostavnije im je reći da se nemože ili nesmije.

gumice za cilindre isto netko radi.
nema tu svemirske tehnologije. takva je gumica, toliki je cilindar. ako možeš do cilindra, stavi nove gumice, vjerujem da će biti u redu. promijeni gumice na oba cilindra.
osobno, uvijek ih kupujem kod bolfa, nikad nisam imao problema sa njima. nikad mi niejdna kočnica ni kvačilo nije propustilo sa zamjenskim gumicama.

možda se zamjenski cilindri ni ne rade, nego samo original. ali nije istina da nema gumica za takav cilindar. da su neznam kakve, bolf bu ih napravil.


I meni zvuči čudno, jer bi se to fgakat trebalo projektirati da je "plug and play"..ovako je totalno fulano...ako imas nekog servisera od povjerenja koji bi mi rekao jel to zbilja tako kako kazu ovi "moji" slobodno reci...za gumice isto znam, nasao sam vise ljudi koji bi ih napravili kad bi se cilnidrići samo mogli tak skinuti..no, meni i dalje ostaje najveći problem kako učiniti upravo to, doći do fucking cilindrića da ih repariram tj. zamijenim gumice..ili je ta Laguna II fakat tak sje*** auto ?!?!:confused:

mladoliki sob
22.05.2008., 13:20
ovo bi bilo prvi puta da vidim da za zamjenu cilindra kvačila treba skidati getribu.
može biti, ali je čudno. jedan takav dio bi morao biti projektiran i smješten tako da se skine za 10 minuta.

ako se stvarno getriba mora skidati, onda je priča o novom cilindru sasvim jasna. nitko ti neće isprobavati samo gumice jer bi morao dati garanciju. a ako se nešto dogodi, nitko neće na svoj račun ponovo skidati getribu. znači, jednostavnije im je reći da se nemože ili nesmije.

gumice za cilindre isto netko radi.
nema tu svemirske tehnologije. takva je gumica, toliki je cilindar. ako možeš do cilindra, stavi nove gumice, vjerujem da će biti u redu. promijeni gumice na oba cilindra.
osobno, uvijek ih kupujem kod bolfa, nikad nisam imao problema sa njima. nikad mi niejdna kočnica ni kvačilo nije propustilo sa zamjenskim gumicama.

možda se zamjenski cilindri ni ne rade, nego samo original. ali nije istina da nema gumica za takav cilindar. da su neznam kakve, bolf bu ih napravil.

eh, na mojoj omegi se mora skidati getriba ako se zeli doci do drugog cilindra. :rolleyes:

jos je serviser previdio nesto, pa je dozivio radost skidanja dva puta. :D
i da, vjerovatno je drugacija koncepcija, ali moja oba cilindra su se uredno dala reparirati.

I wonder
22.05.2008., 13:51
pa to i kažem.
nemogu ja znat sve aute kak su sastavljeni.

ako je tako i getriba mora dolje da bi se stavile nove gumice ili cilindar, onda je isplativije staviti novi cilindar. jer bi posel ponovnog skidanja bio skuplji od novog cilindra.
da je auto moj, ja bi rađe 2x spuštal getribu ali bi prvi puta isprobal samo sa gumicama koje su jeftine. posel ionak ništ ne košta ako sam radiš.
tak da goodie mora sam odlučiti. platiti 1 skidanje getribe i samo gumice ili moguće plaćanje skidanja getribe 2 puta + novi cilindar.

mladoliki sob
22.05.2008., 13:56
pa to i kažem.
nemogu ja znat sve aute kak su sastavljeni.

ako je tako i getriba mora dolje da bi se stavile nove gumice ili cilindar, onda je isplativije staviti novi cilindar. jer bi posel ponovnog skidanja bio skuplji od novog cilindra.
da je auto moj, ja bi rađe 2x spuštal getribu ali bi prvi puta isprobal samo sa gumicama koje su jeftine. posel ionak ništ ne košta ako sam radiš.
tak da goodie mora sam odlučiti. platiti 1 skidanje getribe i samo gumice ili moguće plaćanje skidanja getribe 2 puta + novi cilindar.

a da.
meni je ionako bio otisao varijabilni zamasnjak (za kojeg jos uvijek nisam skuzio sto je) tak da je getriba u svakom slucaju morala ici dolje.

progDVB
04.09.2010., 11:37
Imam novog Renaulte Megana III (Berlina). Kvacilo mi odvaja skoro na vrhu. Isao sam na servis i rekli su mi da je sve ispravno, i da ovaj model ima hidraulicno kvacilo (ako mi neko moze pojasniti sta to zapravo znaci, bio bih mu zahvalan). Neko mi je rekao da na ovom modelu, kako se lamela trosi, kvacilo hvata sve nize i nize, i da je sasviom ok da dok je auto novo, da hvata visoko.

CDRW
04.09.2010., 11:48
Obratno, kolega, obratno .... (ili ti krivo objašnjavaš što je "na vrhu")

progDVB
04.09.2010., 11:54
ja isto mislim da treba biti obratno....tj kad je sve uredu da hvata pri dnu....a kako se trosi da se "dize" tj da hvata pri vrhu

postoje li nacini za provjeru istrosenosti lamele osim da se skida i sta zapravo znaci hidraulicno kvacilo?

alfa146
04.09.2010., 11:57
Na početku hoda papučice?

CDRW
04.09.2010., 11:58
Treća, gas na 3000 o/min, ručna do kraja i pusti kuplung. Ak crkne - OK. Ak ne crkne - znaš što je po srijedi.

Inače sva kvačila koja se danas ugrađuju u kompakte su sa automatskim podešavanjem. Tu je hod konstantan jedino kuplung postaje sve tvrđi i tvrđi (jer se mjenja točka uporišta potisne ploče - krak se smanjuje pa sila raste). Da li je Renault štedio - nebih znao. Ali ovo da je novo kvačilo a odvaja na vrhu .... čudno u najmanju ruku.

progDVB
04.09.2010., 12:02
Na vrhu hoda papucice?


Znaci, da kvacilo koliko god da je staro, posto ima automatsko podesavanje, uvijek treba da odvaja na istom mjestu?

CDRW
04.09.2010., 12:08
Na vrhu hoda papucice?


Znaci, da kvacilo koliko god da je staro, posto ima automatsko podesavanje, uvijek treba da odvaja na istom mjestu?

Gle - kad stišćeš pedalu ispravno kvačilo bi trebalo skroz odvojit kad je pritisnuto oko 2/3 svog maksimalnog hoda. Ako odvoji iste sekunde kad takneš pedalu - ne valja, potrošeno je. Ako odvoji skroz na kraju hoda pedale - ne valja, nešto je krivo montirano (ili je sajla labava, ako je ima).

progDVB
04.09.2010., 12:21
CDRW, hvala ti puno na objasnjenju....meni hvata na oko 2/3....otprilike tu negdje....mislio sam da je to previsoko i da nesto nije OK


Jel' zna neko sta znaci "hidraulicno kvacilo". Po cemu je bolje/losije od "klasicnog"?

frenchkey
04.09.2010., 12:24
Hm, a dali je lik ikada mijenjao tekućinu u hidrauličnom kuplungu? Možda je postala vodena kroz 7 godina...

CDRW
04.09.2010., 12:28
Pa ako imaš zapetljan put kojim mora proći sajla od pedale do kuplunga - onda se težini samog kuplunga (odnosno federa unutar njega) dodaje i trenje sajle. Koja uz to traži podmazivanje ili će zahrđat, troši se, može puknut ...

Ako imaš hiraulički kuplung onda se sila sa pedale na kuplung prenosi pomoću tekućine (ko na kočnicama) - a tu nema održavanja, trenja, zapreka da cijev svežeš u čvor ako ti se da, pojednostavnjuje ugradnju robotiziranog mjenjača .....

Samo pripazi na ovo što je kolega Francuski ključ rekao. Tekućina u kuplungu je ista ko i u kočnicama - i njega treba s vremena na vrijeme zamjenit/odzračit.

alfa146
04.09.2010., 12:33
Jel' zna neko sta znaci "hidraulicno kvacilo". Po cemu je bolje/losije od "klasicnog"?

Znači da kvačilo radi na sličnom principu kao recimo kočnice.Kad pritisneš pedalu pomičeš klip ispod primarnog cilindra sa uljem(hidraulikom) te se tlak dalje prenosi na slave cilindar na getribi koji pomiče polugu na getribi i odvaja lamelu.Je li bolje ili lošije ne znam.Meni je draži stari sustav sa sajlom koji je napušten.