PDA

View Full Version : Kako vizuelno razlikovati karburator od ajnsprica kod kupovine polovnog vozila


drale01
03.11.2008., 13:33
Ja sam oko ovih stvari pocetnik. Pa bih zamolio da mi neko od vas u detalje (sa slikama) objasni kako bih mogao na VW motorima razlikovati:

1. Obicni karburator
2. polu ajnspric
3. pun ajnspric
4. ako ima nesto cetvrto

Htio bih kupiti polovan VW POLO star od 8-10 godina.

Ranije sam vozio Opel Kadett za koji su mi rekli da je Ajsprica bio je karburator. Ne bih da ponovim istu gresku.

Bio bih jako zahvalan

gogo111
03.11.2008., 13:40
Uh, ako ovo pitaš, onda je objašnjenje: VRLO teško...
Onaj ko se razumije može to reći na prvi pogled sa 2 metra od auta, ali ako ne znaš što gledati, onda jako teško...
Nema baš univerzalnog pravila...

U principu, karburator, fergazer, rasplinjač se lako uoči samo moraš znati što tražiti!

Injekšn iliti anjšpric opet...

Hmm, vrlo teško ovako objasniti na daljinu...

povedi nekog ko se razumije...

drale01
03.11.2008., 13:48
Prvo hvala na nevjerovatno brzom odgovoru.
Ne mogu voditi servisera za svaki auto koji pronadjem - nesto moram i ja znati.

Ako moze da se pojednostavi odgovor i da se posalje neka slika, da znam sta da trazim i radi mog opceg znanja.

tomicaX
03.11.2008., 14:02
Mislim da ne postoji polo star 8-10 godina sa karburatorom. Varam li se?

drale01
03.11.2008., 14:05
Mogu samo reci sta mi je rekao jedan prodavac auta.

Poslije 2000. g su svi VW auti neki vid ajnsprica. Prije toga ima i karburatora

stef_zg
03.11.2008., 14:16
Pretpostavljam da je izravno ubrizgavanje najlakše skužiti po injectorima/brizgaljkama (obično se vide žice koje bočno idu na svaki cilindar, a nisu od svjećica), zatim po "zajedničkoj cijevi" na dovod goriva koja ima razvodnike na svaki cilindar ...

drale01
03.11.2008., 14:28
Pretpostavljam da je izravno ubrizgavanje najlakše skužiti po injectorima/brizgaljkama (obično se vide žice koje bočno idu na svaki cilindar, a nisu od svjećica), zatim po "zajedničkoj cijevi" na dovod goriva koja ima razvodnike na svaki cilindar ...

Ima li neka slika motor sa zaokruzenim injectorima i zajednickom cijevi - trazim po webu ali... ne mogu razlikovati navedeno

drale01
03.11.2008., 15:10
Evo sam nasao sliku nekog motora.
Mozete li mi obiljeziti (ako je ajnspric) sta su injectori, a sta zajednicka cijev

http://www.ame-racing.de/images/AME_16VT_Marek.jpg

stef_zg
03.11.2008., 15:13
Evo zgodne scheme:
http://www.fourtitude.com/news/uploads/Industry_Tuner_News/1-gs-12951-e.jpg

Cijev sa injectorima:
http://www.fourtitude.com/news/uploads/Industry_Tuner_News/1-gs-12948.jpg

drale01
03.11.2008., 15:21
Evo zgodne scheme:
http://www.fourtitude.com/news/uploads/Industry_Tuner_News/1-gs-12951-e.jpg

Cijev sa injectorima:
http://www.fourtitude.com/news/uploads/Industry_Tuner_News/1-gs-12948.jpg

HVALA PUNO.

Sada je jasno vidljivo sta je karburator a sta ajnspric.

U cemu je sada razlika izmedju
-poluajnsprica
-monoajnsprica
-punog ajnsprica

I koji je tip na velikoj navedenoj slici

CDRW
03.11.2008., 15:28
Poluajnšpric - elektronski kontroliran karburator - imali su ga neki Fordovi i neke Škode - jako rijedak
Monoajnšpric - jedan injektor za sve cilindre - oglikom liči na karburator
Full ajnšpric (na slici) po jedan injektor na svaki cilindar

rocket86
03.11.2008., 19:19
Poluajnšpric - elektronski kontroliran karburator - imali su ga neki Fordovi i neke Škode - jako rijedak
Monoajnšpric - jedan injektor za sve cilindre - oglikom liči na karburator
Full ajnšpric (na slici) po jedan injektor na svaki cilindar

e j..at ga, wonder tvrdi da je poluajnšpric single point injection, ajnšpric-multipoint, a full bi valjda bio DI motor. inače od mehaničara sam čuo da je i kod mene na puntu 55 poluajnšpric. koji od vas je u pravu?

I wonder
03.11.2008., 19:52
kaj jesam?

razni majstori upotrebljavaju različite izraze i nazive za iste stvari.
pa ajde da izbjegnemo nesporazume, idemo nazvati sisteme onako kako se i stručno zovu.

monoajnšpric je ustvari ubrizgavanje goriva u jednoj točci (Single Point - SPI). sve cilindre opskrbljuje samo jedan injektor.
full ajnšpric je ustvari Multi Point Injection (MPI), a tamo svaki cilindar ima svoj injektor koji ga opskrbljuje benzinom.

za poluajnšpric i ja sad prvi puta čujem ovakvo objašnjenje (ford i škoda). mislio sam da je to krivi izraz za SPI sistem.

a ovi moderni motori sa direktnim ubrizgavanjem (FSI, GDI, JTS, IDE....) su ionako svi MPI sistem, samo se ubrizgavanje vrši direktno u cilindar
umjesto u usisnu granu kao kod starijih verzija.

rocket86
03.11.2008., 20:03
u ovoj temi:
http://www.forum.hr/showthread.php?t=356354
post#5
a inače, na temu, mislim da su možda 1.05 i 1.3 motori u polu bili s karburatorom, a i to možda(govorim o generaciji '94.pa nadalje).

I wonder
03.11.2008., 20:55
ah, a što reć?

kak ne sumnjam da CDRW zna o čemu se radi, krivo sam te informirao.
tvoj punto i dalje ima SPI sistem.

nenocutlas
03.11.2008., 21:08
znam da je ford imao neke fergazere s dodatnom klapnom na vrhu koja se micala na vakum, obično to i rikavalo, bull shit, znam jer vozio:rofl:

I wonder
03.11.2008., 21:10
misliš, gurao?
:D:D:D

werdas
03.11.2008., 22:10
znam da je ford imao neke fergazere s dodatnom klapnom na vrhu koja se micala na vakum, obično to i rikavalo, bull shit, znam jer vozio:rofl:

ford VV karburator
jako dobro zamišljen al u praksi xx problema

CDRW
04.11.2008., 07:19
Prve Škode Octavije 1,6 (NE 1,6 i) su imale to pierburgovo čudo - isto tako sto problema - tamo je leptir bio na "motorić". I zadnje serije Escorta su imale nešto slično (tamo se moglo ručno resetirat ECU :cerek:) . Danas se ista stvar koristi samo na skuterima - DellOrto ima takav ferg (mislim da je čak na 660 ccm KTM motorima - bar nekim).

A Wonder ima pravo - svaki majstor ima svoju terminologiju - znaj ti onda na što se misli. Zato se ja držim engleske SPI, MPI i bok.

gogo111
04.11.2008., 07:59
I dalje tvrdim da je osobi koja ne zna razlike (vizualne) vrlo teško objasniti iste preko slika ovdje...

Može se pokazati alternator, ali ako otvoriš 10 haubi na 10 različitih autiju, iako se ZNA da svaka mašina ima alternator, teško će ga prepoznati na svakom. Bit će tu servo pumpi, klima kompresora i pokoji alternator prepoznat...

On topic:

Moj lancer 1987 je imal frgu sa dvije komore, mehaničkim auto čokom, ler (idle) električnom diznom i shutoff elektro ventilom...
U fergazer je išli jedno 12 cijevčica i 4 žice...

Pravo čudo za čistiti...

drale01
04.11.2008., 09:12
Mislim da sam dosta toga shvatio, tj shvatio sam sigurno MPI sistem (pun ajnspric) i svakako to iz navedenih slika.

Moze li se naci slika mono ajnsprica i poluajnsprica?

U stvari kada pazljivo citam sto je naveo Wonder dolazim do zakljucka da je

Mono ajnspric i poluajnspric ISTO

Moze li mi neko ovo sa sigurnoscu potvrditi ili opovrgnuti?

stef_zg
04.11.2008., 21:24
Moze li se naci slika mono ajnsprica i poluajnsprica?

Ovo sam iskopao na temu mono ajnšprica:
http://www.forum-auto.com/uploads/200309/type_126_1064487692_injectionmonopoint.jpg
http://images.forum-auto.com/mesimages/203845/durit%20volet%20dair%20chaud%20motronic.jpg
http://img128.imageshack.us/img128/1356/pict09412rz9.jpg
http://images.forum-auto.com/mesimages/178780/DSC00052.JPG
http://images.forum-auto.com/mesimages/487251/monopoint%5B1%5D.jpg
http://www.forum-auto.com/pole-technique/section12/sujet274792.htm#t9687051

drale01
05.11.2008., 10:26
Ovo sam iskopao na temu mono ajnšprica:
http://www.forum-auto.com/uploads/200309/type_126_1064487692_injectionmonopoint.jpg
http://images.forum-auto.com/mesimages/203845/durit%20volet%20dair%20chaud%20motronic.jpg
http://img128.imageshack.us/img128/1356/pict09412rz9.jpg
http://images.forum-auto.com/mesimages/178780/DSC00052.JPG
http://images.forum-auto.com/mesimages/487251/monopoint%5B1%5D.jpg
http://www.forum-auto.com/pole-technique/section12/sujet274792.htm#t9687051

Koliko vidim na postojecim slikama i ove gdje je stari karburator

http://www.rowand.net/Shop/Cars/1981ToyotaCorolla/OldCarb.jpg

ocita je razlika (bez skidanja oklopa za zracni filter) da monopoint ima 2 crijeva i jedan elektricni kabl za kontrolu dok

karburator ima jedno crijevo

ovdje imam jednu sliku mono pointa kod VW polo (navedena crijeva i kabl se nalaze na njemu)

http://img153.imageshack.us/img153/1722/21289417fullcy0.jpg

Da li je ovo tacno sto sam naveo i jos mi nije rjesena nedoumica

monoajnspric i poluajnspric da li je to isto?

The Predator
05.11.2008., 11:47
Ja sam oko ovih stvari pocetnik. Pa bih zamolio da mi neko od vas u detalje (sa slikama) objasni kako bih mogao na VW motorima razlikovati:

1. Obicni karburator
2. polu ajnspric
3. pun ajnspric
4. ako ima nesto cetvrto

Htio bih kupiti polovan VW POLO star od 8-10 godina.

Ranije sam vozio Opel Kadett za koji su mi rekli da je Ajsprica bio je karburator. Ne bih da ponovim istu gresku.

Bio bih jako zahvalan

Ovak na brzinu! Motor s Karburatorom ili ti fergazerom ima jednu veeeeeeliku okruglu kutiju iznad glave motora u kojoj se nalazi okrugli filter zraka! a to izgleda ovak:
http://img88.imageshack.us/img88/1005/p3060002jt9.th.jpg (http://img88.imageshack.us/my.php?image=p3060002jt9.jpg)http://img88.imageshack.us/images/thpix.gif (http://g.imageshack.us/thpix.php)
Ovo ispod te kutije ti je fergazer
Evo i 1.3 motora od Golf mk1 (za primjer) s fergazerom
http://img147.imageshack.us/img147/2328/p3060001tv5.th.jpg (http://img147.imageshack.us/my.php?image=p3060001tv5.jpg)

A evo ti motora s full AJNŠPRICOM (Golf mk1 GTI)
s crvenim kružičima ti su ti označeni kabli koji idu na INJEKTORE ... po tome raspoznas AJNŠPRIC MOTOR!! Injektore ima najčešče s stražnje strane...odmah iznad usisne grane
http://img151.imageshack.us/img151/6674/twanmk1gti236qk2.th.jpg (http://img151.imageshack.us/my.php?image=twanmk1gti236qk2.jpg)http://img151.imageshack.us/images/thpix.gif (http://g.imageshack.us/thpix.php)



Nadam se da sam ti pomogel

drale01
05.11.2008., 12:03
Ovak na brzinu! Motor s Karburatorom ili ti fergazerom ima jednu veeeeeeliku okruglu kutiju iznad glave motora u kojoj se nalazi okrugli filter zraka! a to izgleda ovak:
http://img88.imageshack.us/img88/1005/p3060002jt9.th.jpg (http://img88.imageshack.us/my.php?image=p3060002jt9.jpg)http://img88.imageshack.us/images/thpix.gif (http://g.imageshack.us/thpix.php)
Ovo ispod te kutije ti je fergazer
Evo i 1.3 motora od Golf mk1 (za primjer) s fergazerom
http://img147.imageshack.us/img147/2328/p3060001tv5.th.jpg (http://img147.imageshack.us/my.php?image=p3060001tv5.jpg)

A evo ti motora s full AJNŠPRICOM (Golf mk1 GTI)
s crvenim kružičima ti su ti označeni kabli koji idu na INJEKTORE ... po tome raspoznas AJNŠPRIC MOTOR!! Injektore ima najčešče s stražnje strane...odmah iznad usisne grane
http://img151.imageshack.us/img151/6674/twanmk1gti236qk2.th.jpg (http://img151.imageshack.us/my.php?image=twanmk1gti236qk2.jpg)http://img151.imageshack.us/images/thpix.gif (http://g.imageshack.us/thpix.php)



Nadam se da sam ti pomogel

Pomogel si mi PRAVO hvala. Sada je jasno da SAMO karburatori imaju veliki okrugli filter zraka, ostali imaju neke druge skalamerije.

Ali i dalje ne znam sta je poluajnspric i da li je to isto sto i Monoajnspric

I wonder
05.11.2008., 12:51
Ovak na brzinu! Motor s Karburatorom ili ti fergazerom ima jednu veeeeeeliku okruglu kutiju iznad glave motora u kojoj se nalazi okrugli filter zraka! a to izgleda ovak:

za razliku od SPI sistema koji ima...........jednu veeeeeeliku okruglu kutiju iznad glave motora u kojoj se nalazi okrugli filter zraka (na nekim autima).
Pomogel si mi PRAVO hvala. Sada je jasno da SAMO karburatori imaju veliki okrugli filter zraka, ostali imaju neke druge skalamerije.

Ali i dalje ne znam sta je poluajnspric i da li je to isto sto i Monoajnspric

nije baš tako.
rasplinjač (karburator) i SPI sistemi su dosta slični. i ja bi se dobro zagledal i moral skidati filter zraka na nekim autima da bi otkril o kojem se sistemu radi.
poluajnšpric i monoajnšpric (SPI) nisu isti. razlika je mala i isto se treba dobro gledati da se uoči razlika.

drale01
05.11.2008., 13:07
za razliku od SPI sistema koji ima...........jednu veeeeeeliku okruglu kutiju iznad glave motora u kojoj se nalazi okrugli filter zraka (na nekim autima).


nije baš tako.
rasplinjač (karburator) i SPI sistemi su dosta slični. i ja bi se dobro zagledal i moral skidati filter zraka na nekim autima da bi otkril o kojem se sistemu radi.
poluajnšpric i monoajnšpric (SPI) nisu isti. razlika je mala i isto se treba dobro gledati da se uoči razlika.

Dobro ja sam rekao da sam pocetnik u ovome.
Ali kako sada vidim jedino mogu pun ajnspric lako razlikovati od drugih sistema.

Volio bih neke detalje bez skidanja filtera zraka da znam da li je

Rasplinjac (karburator)
Poluajnspric
SPI

Bar na vecini auta a mene interesuju VW motori

gogo111
05.11.2008., 13:08
za razliku od SPI sistema koji ima...........jednu veeeeeeliku okruglu kutiju iznad glave motora u kojoj se nalazi okrugli filter zraka (na nekim autima).


nije baš tako.
rasplinjač (karburator) i SPI sistemi su dosta slični. i ja bi se dobro zagledal i moral skidati filter zraka na nekim autima da bi otkril o kojem se sistemu radi.
poluajnšpric i monoajnšpric (SPI) nisu isti. razlika je mala i isto se treba dobro gledati da se uoči razlika.

A da ne kažem, kako sva tri sustava iskusno uho može i po sluhu razlikovati...

stef_zg
05.11.2008., 13:18
Dobro ja sam rekao da sam pocetnik u ovome.
Ali kako sada vidim jedino mogu pun ajnspric lako razlikovati od drugih sistema.

Volio bih neke detalje bez skidanja filtera zraka da znam da li je

Rasplinjac (karburator)
Poluajnspric
SPI

Bar na vecini auta a mene interesuju VW motori

Pretpostavljam po kabelu i ovećem konektoru na kućištu same naprave (injector je pokretan elekromagnetom i kontroliran od strane ECUa).

I wonder
05.11.2008., 13:21
Dobro ja sam rekao da sam pocetnik u ovome.
Ali kako sada vidim jedino mogu pun ajnspric lako razlikovati od drugih sistema.

Volio bih neke detalje bez skidanja filtera zraka da znam da li je

Rasplinjac (karburator)
Poluajnspric
SPI

Bar na vecini auta a mene interesuju VW motori

gle. nema jednostavnog odgovora.
bar ga ja neznam.

zadnje verzije motora sa rasplinjačem su imale električne kontrole čoka, cut-off-a, senzore temperature, svakakva čuda. tu je obično bilo i cijelo brdo cjevčica, podtlaka, ulaza goriva, povrata, klapni za usis hladnog ili toplog zraka......
po vanjskom izgledu nemožeš znati o čemu se radi. opet, bar ja nemogu.

jedini sistem kojeg na oko mogu odrediti je MPI. tu nema greške.
sve ostalo zahtijeva detaljini pregled.

jedan motor za kojeg znam da je SPI je VW-ov 1,8 od 90 KS. i na njemu se lijepo vidi da je SPI.
ali na opelovim motorima to nemožeš znati dok ga ne otvoriš.

a zašto je to tako važno?
motor sa dobrim (ili većim) rasplinjačem ide bolje od injectiona. dobar rasplinjač rijetko radi probleme.
nije ni SPI problematičan, ali nemožeš s njim tako lako kao sa rasplinjačem.
MPI ti opet treba kompjuter za bilo kakve prepravke.

gogo111
05.11.2008., 13:25
gle. nema jednostavnog odgovora.
bar ga ja neznam.

zadnje verzije motora sa rasplinjačem su imale električne kontrole čoka, cut-off-a, senzore temperature, svakakva čuda. tu je obično bilo i cijelo brdo cjevčica, podtlaka, ulaza goriva, povrata, klapni za usis hladnog ili toplog zraka......
po vanjskom izgledu nemožeš znati o čemu se radi. opet, bar ja nemogu.

jedini sistem kojeg na oko mogu odrediti je MPI. tu nema greške.
sve ostalo zahtijeva detaljini pregled.

jedan motor za kojeg znam da je SPI je VW-ov 1,8 od 90 KS. i na njemu se lijepo vidi da je SPI.
ali na opelovim motorima to nemožeš znati dok ga ne otvoriš.

a zašto je to tako važno?
motor sa dobrim (ili većim) rasplinjačem ide bolje od injectiona. dobar rasplinjač rijetko radi probleme.
nije ni SPI problematičan, ali nemožeš s njim tako lako kao sa rasplinjačem.
MPI ti opet treba kompjuter za bilo kakve prepravke.

Fiat Bravo (MK1) 1.4 12V... SPI da ne može biti veći SPI, i tu se preljepo vidi SPI i čuje cvrčanje SPI, pogotovo kad je hladan..... (ne znam, dali sam spomenuo, da je SPI :D )

I wonder
05.11.2008., 13:30
mislil sam, od VW obitelji.

i stari punto je SPI, kao i dobar dio auta sa I u nazivu sa početka 90-tih.

gogo111
05.11.2008., 13:31
mislil sam, od VW obitelji.

i stari punto je SPI, kao i dobar dio auta sa I u nazivu sa početka 90-tih.

:top:

drale01
05.11.2008., 13:36
gle. nema jednostavnog odgovora.
bar ga ja neznam.

zadnje verzije motora sa rasplinjačem su imale električne kontrole čoka, cut-off-a, senzore temperature, svakakva čuda. tu je obično bilo i cijelo brdo cjevčica, podtlaka, ulaza goriva, povrata, klapni za usis hladnog ili toplog zraka......
po vanjskom izgledu nemožeš znati o čemu se radi. opet, bar ja nemogu.

jedini sistem kojeg na oko mogu odrediti je MPI. tu nema greške.
sve ostalo zahtijeva detaljini pregled.

jedan motor za kojeg znam da je SPI je VW-ov 1,8 od 90 KS. i na njemu se lijepo vidi da je SPI.
ali na opelovim motorima to nemožeš znati dok ga ne otvoriš.

a zašto je to tako važno?
motor sa dobrim (ili većim) rasplinjačem ide bolje od injectiona. dobar rasplinjač rijetko radi probleme.
nije ni SPI problematičan, ali nemožeš s njim tako lako kao sa rasplinjačem.
MPI ti opet treba kompjuter za bilo kakve prepravke.

Zasto je tako vazno - zbog potrosnje. Imam iskustva sa karburatorom na dva auta i nisam presretan sa potrosnjim ni sa snagom. Imao sam golfa 1.3 koji je trosio 10 u gradu, a vani 6 - snaga slaba.
Kupio sam spomenuti opel kadett 1.8 karburator koji trosi 11 u gradu, a vani 6,5 snaga u odnosu na golfa zanemariva.
Da napomenem ima li su vrlo dobre motore.
Vozio sam se u autima sa ajnspricom, jaci su (a imaju manju zapreminu) startniji i manje trose u gradu 8-9, vani 5.

A hocu i da instaliram plin na buduci auto. Pa zato ganjam i metalnu usisnu granu, da bi bilo jeftinije.

gogo111
05.11.2008., 13:41
Zasto je tako vazno - zbog potrosnje. Imam iskustva sa karburatorom na dva auta i nisam presretan sa potrosnjim ni sa snagom. Imao sam golfa 1.3 koji je trosio 10 u gradu, a vani 6 - snaga slaba.
Kupio sam spomenuti opel kadett 1.8 karburator koji trosi 11 u gradu, a vani 6,5 snaga u odnosu na golfa zanemariva.
Da napomenem ima li su vrlo dobre motore.
Vozio sam se u autima sa ajnspricom, jaci su (a imaju manju zapreminu) startniji i manje trose u gradu 8-9, vani 5.

A hocu i da instaliram plin na buduci auto. Pa zato ganjam i metalnu usisnu granu, da bi bilo jeftinije.

A, tu smo dakle...

Pa sad, fino poštelan frgić će jako optimalno trošiti...
Raštelan frgić će piti i preko 25 litara na 100...
Na žalost, jaaako je malo pravih majstora koji znaju poštelat frgu kak se spada...

Inače, dobar dio i MPI mašina negdje čak do 2002 imaju metalnu usisnu granu...

I wonder
05.11.2008., 13:49
da.
čovjek ima krive razloge.

VW ti je vjerojatno trebao servis rasplinjača. zato je slabo išao. potrošnja neide puno dolje.
kadet ti je imao vjerojatno ekonomik getribu i taj je lijen ko šepava krava van kondicije. motor je dobar.

MPI ti se je činio jačim. nijedan MPI nemože razviti takvu eksploziju snage kao rasplinjač. a potrošnja je reativna stvar. ako hoćeš da ide, mora i trošiti.

za plin.
metalna grana je prednost jer možeš ugraditi jeftiniji LCS sistem.
ali, plin na rasplinjač je još jeftiniji (oko 3,5 do 4 000 kn) a svi takvi auti redovno i pale na plin. benzinski sistem ti uopće netreba.

drale01
05.11.2008., 13:49
Mozemo li ovako

(Ne zaboravite da sam pocetnik i hvala na svom utrosenom vremenu za mene)

Ajnsprici su uvijek jaci od rasplinjaca - mislim na omjer zapremine motora ccm i snage kw i ks.

rasplinjac 1800 ccm ima snagu 84 ks dok

ajnspric (ne znam koji) 1800 ccm ima snagu 95 ks - 115 pa i vise

Mogu li po tome znati da li je u pitanju karburator, polu ajnspric ili SPI

Buduci da smo apsolvirali MPI

drale01
05.11.2008., 13:52
da.
čovjek ima krive razloge.

VW ti je vjerojatno trebao servis rasplinjača. zato je slabo išao. potrošnja neide puno dolje.
kadet ti je imao vjerojatno ekonomik getribu i taj je lijen ko šepava krava van kondicije. motor je dobar.

MPI ti se je činio jačim. nijedan MPI nemože razviti takvu eksploziju snage kao rasplinjač. a potrošnja je reativna stvar. ako hoćeš da ide, mora i trošiti.

za plin.
metalna grana je prednost jer možeš ugraditi jeftiniji LCS sistem.
ali, plin na rasplinjač je još jeftiniji (oko 3,5 do 4 000 kn) a svi takvi auti redovno i pale na plin. benzinski sistem ti uopće netreba.

Pa stvarno bi volio ajnspric tj. SPI ili MPI ova ostala dva nikako.
A na kadetu sam imao plin i radio je skoro kao benzin

I wonder
05.11.2008., 13:57
Mozemo li ovako

(Ne zaboravite da sam pocetnik i hvala na svom utrosenom vremenu za mene)

Ajnsprici su uvijek jaci od rasplinjaca - mislim na omjer zapremine motora ccm i snage kw i ks.

rasplinjac 1800 ccm ima snagu 84 ks dok

ajnspric (ne znam koji) 1800 ccm ima snagu 95 ks - 115 pa i vise

Mogu li po tome znati da li je u pitanju karburator, polu ajnspric ili SPI

Buduci da smo apsolvirali MPI

nemožeš povezivati snagu sa vrstom dobave goriva. to nema smisla.

vozil sam mazdu 323 GT (mislim 1 600 ccm da je bila) sa dva dupla rasplinjača.
auto je bil lagan, ali nema današnjeg N/A benzinca ispod valjda 3 litre da može tako povući.

pravilo je da pravila nema:D:D

deskjet
05.11.2008., 14:01
Ajnsprici su uvijek jaci od rasplinjaca - mislim na omjer zapremine motora ccm i snage kw i ks.

rasplinjac 1800 ccm ima snagu 84 ks dok

ajnspric (ne znam koji) 1800 ccm ima snagu 95 ks - 115 pa i vise

Mogu li po tome znati da li je u pitanju karburator, polu ajnspric ili SPI

Buduci da smo apsolvirali MPI

Ništa od te metode a i ne znam čemu sve to; uglavnom samo dosta stari auti imaju rasplinjače. Kak sam ja ubo 1998. god s rasplinjačem i ručnim čokom; tada nisam imao blage veze o tome i smijali su mi se. Ali zato ugrađen plin za 3200kn + atest, nakon što je rasplinjač sređen troši 9,9L plina po gradu a na otvorenom oko 7,5L...sad se ja njima smijem. :D

nenocutlas
05.11.2008., 14:09
SPI je po meni promašaj, to neide zmjesta:(

drale01
05.11.2008., 14:12
SPI je po meni promašaj, to neide zmjesta:(

Kako to kad su svi novi auti MPI a vozio sam se u takvom ide kao lud jos je starija tipa.

stef_zg
05.11.2008., 14:13
Inače, dobar dio i MPI mašina negdje čak do 2002 imaju metalnu usisnu granu...

Općenito ili samo vezano za VW?

I wonder
05.11.2008., 14:17
Kako to kad su svi novi auti MPI a vozio sam se u takvom ide kao lud jos je starija tipa.
zbog ekologije.
SPI nemože zadovoljiti EURO norma koje danas važe. inače je jednostavniji za održavanje i popravke od MPI-ja.
Općenito ili samo vezano za VW?

općenito.
tek tada su skužili da usisna grana može biti od plastike da se uštedi na masi pa se je počelo masovno ugrađivati.

CDRW
05.11.2008., 14:17
Dobro kaže Wonder - pravi ferg uvjek daje bolji osjećaj od SPI-a (a i lijepog dijela MPi ajnšprca) no za to treba dobar meštar. Danas neznam kome bi ga poslal da me pita di servisirat ferg - to je najbolje sam izučit.
S druge strane plin na karb je daleko najisplativija varijanta.

alfa146
05.11.2008., 14:29
A sad ja s jednim turobnim pitanjem vezano uz terminologiju.Naime moje skromno poznavanje gnjusne lingvističke tvorevine poznate pod imenom njemački jezik govori mi da je AJN(1-jedan/jedna) ŠPRIC(injektor,šprica) i da ajnšpric sugerira na SPI,a ne MPI.
Za karburatore sam čuo od vjerodostojnih izvora da ima jedan meštar u Rijeci kojemu ga pošalješ,on ga vrati poštom kao novoga,dalje je stvar implementacije i štelanja do lokalnoga meštra.

stef_zg
05.11.2008., 14:38
općenito.
tek tada su skužili da usisna grana može biti od plastike da se uštedi na masi pa se je počelo masovno ugrađivati.

Pitam čisto informacije radi.
Prilično sam siguran da neki Hyundići i KIAe još danas dolaze sa MPI i metalnom granom (1.1 12V, 1.4 16V, 1.6 16V)

Sličice:
http://images.businessweek.com/ss/06/11/1121_accent/image/slide-4.jpg
http://images.paultan.org/uploads/2007/04/kia-rio-14-enginebay.jpg
http://www.autonet.hr/Userdocsimages/galerije/Test/Hyundai%20Getz%201.4%20GL%20Magnetic/Hyundai%20Getz%201.4%20GL%20Magnetic%2005.jpg

CDRW
05.11.2008., 14:39
einspritzen - ubrizgati, uliti U nešto. Za razliku od spritzen - zaljevati, poljevati PO nečemu (što zna svaki ljubitelj njemačkih pornića)

alfa146
05.11.2008., 14:44
einspritzen - ubrizgati, uliti U nešto. Za razliku od spritzen - zaljevati, poljevati PO nečemu (što zna svaki ljubitelj njemačkih pornića)

Point taken.Hvala.

drale01
05.11.2008., 14:47
Pitam čisto informacije radi.
Prilično sam siguran da neki Hyundići i KIAe još danas dolaze sa MPI i metalnom granom (1.1 12V, 1.4 16V, 1.6 16V)

Sličice:
http://images.businessweek.com/ss/06/11/1121_accent/image/slide-4.jpg
http://images.paultan.org/uploads/2007/04/kia-rio-14-enginebay.jpg
http://www.autonet.hr/Userdocsimages/galerije/Test/Hyundai%20Getz%201.4%20GL%20Magnetic/Hyundai%20Getz%201.4%20GL%20Magnetic%2005.jpg

Strucnjaci recite mi svoje misljenje o plasticnoj usisnoj grani. Moj serviser kaze da je to lose rjesenje jer vremenom od topline motora se topi ili sagori.

CDRW
05.11.2008., 14:52
Strucnjaci recite mi svoje misljenje o plasticnoj usisnoj grani. Moj serviser kaze da je to lose rjesenje jer vremenom od topline motora se topi ili sagori.

Majstor ti je kreten.

gogo111
05.11.2008., 16:04
Općenito ili samo vezano za VW?

Svi...

Vidio na KIA-i,
Renault-u,
Fiatima

werdas
05.11.2008., 16:58
Strucnjaci recite mi svoje misljenje o plasticnoj usisnoj grani. Moj serviser kaze da je to lose rjesenje jer vremenom od topline motora se topi ili sagori.

pitaj ga kak onda izdrže dihtunzi od gume i papira na motoru to bi isto trebalo izgorit čak i prije ove plastike
jel ti još kakav biser izvalio?

kowalski
05.11.2008., 18:20
baš sam te htio pitati zašto ne povedeš majstora sa sobom u kupovinu auta-on bi morao znati razlikovati SPI i MPI, ali nakon ovakvog bisera-nemoj voditi majstora sa sobom ni da te savjetuje oko kupovine mrkve na zelenoj tržnici.

I wonder
05.11.2008., 18:50
Strucnjaci recite mi svoje misljenje o plasticnoj usisnoj grani. Moj serviser kaze da je to lose rjesenje jer vremenom od topline motora se topi ili sagori.

u injektorima su gumeni dihtunzi.
na injektorima su plastični priključci.
dio tijela nekih injektora je isto plastičan.
ima plastike i u izradi lulica za svjećice.
plastike po motoru kolko hoćeš, a on se ulovil za usisnu granu.

da se grana počne deformirati i zopiti, prvo bi se deformirala tamo gdje se drži glave motora, koja je najtoplija.
a tada bi počel motor tuda saugati falš zrak, i ode sve u krasan trok....nema zraka, nema goriva, nema vožnje.

gogo111
06.11.2008., 08:10
apropo grane...

Nedavno sam pričal malo s tehnologom iz OKI-a, pa smo baš potegnuli po plastici...

Naime, plastika ima milijon vrsta.

neke se rade da budu trajne, te mogu držati i po 10 000 godina nepromjenjene, otporne na temperaturu i do 400C, UV zračenja itd itd...
(od takvih se rade i grane)

Rade se i zupčanici, za ultra brze prejnose (i do 200 000 okr/min...)
Ali danas radi ekologije većina biva razgradiva...

gogo111
06.11.2008., 08:21
baš sam te htio pitati zašto ne povedeš majstora sa sobom u kupovinu auta-on bi morao znati razlikovati SPI i MPI, ali nakon ovakvog bisera-nemoj voditi majstora sa sobom ni da te savjetuje oko kupovine mrkve na zelenoj tržnici.

To ti je majstor od onog soja: "Yugo je najbolji auto, tam si sve sam mogel popravit... ovo danas ništ ne vredi!!!"

drale01
06.11.2008., 08:57
Plasticna usisna grana ide samo na MPI - Je li ovo tacno

gogo111
06.11.2008., 09:25
Plasticna usisna grana ide samo na MPI - Je li ovo tacno

I je i nije...

Ovak...

Fergazeraši su "izumrli" pred kraj 90-ih, zbog nametanja sve strožih i strožih eko normi...

O čem se radi: Fergazer ni išt drugo nego hrpa cjevčica, kanalića i ostale popratne galenterije koja mješa benzin sa zrakom prema strogo predefiniranim stanjima... iliti zdravo seljački: "kako ga Mile naštelo', tako on brate radi!!!"

Dobra strana mu je da kad ti daš gas, on otvori "ventil" i motor sebi vuče onoliko zraka i benzina koliko mu treba... Fergazer sluši sam da bi to sve smješal...

Zato i dan danas fergazeraši imaju naj bolji (brži) odaziv na gas...


Injekšni su pak, druga priča...

Ti stisneš gas, i kompjutor vidi da si stisnul ga (dal su mi zrak, i ništ više), i onda pogleda TV kalendar, pročita horoskop, vidi temperaturu vode, usisnog zraka, gleda turažu motora, gleda lambda sondu, i onda vjeća da li je pametno ušpricat 0.3 grama benzina u motor, ili bi radje 0.2 grama, jer bi to nanje zagadilo...

Iz ovog vidiš da mu treba duže između tvog pritiska na gas i njegovog reagiranja...

Zato se koristilo nešt što se zove "opened loop", tj kad ti stisneš gas do daske, znači da ti očajno treba snaga, onda komp vidi da je vrag odio šalu, te ne gleda ništ drugo, već samo lopata benzin u motor...

No to pojačava zagađenje, pa novi motori (Euro 4) nemaju NIT I open loop...

E sad, na granu natrag:

Tek su nedavno, od 2000 +/- na dalje skužili da metanjem dizni pred sam blok ne postoji rizik da se smjesa u grani zapali pa detonira (je je ni nema), pa su odmah ko lešinari skočili na uštedu i počeli raditi plastične grane...

Budući da benzinske detonacije bivaju u pravilu puno pitomije nego plinske, plastične grane bi komotno mogle držat Fergazere i spi, no čisto kronološki, počeli ih ugrađivat kad su svi ošli naplastiku, pa tako mislim da nema frga i SPI sa plastikom...

drale01
06.11.2008., 09:50
I je i nije...

Ovak...

Fergazeraši su "izumrli" pred kraj 90-ih, zbog nametanja sve strožih i strožih eko normi...

O čem se radi: Fergazer ni išt drugo nego hrpa cjevčica, kanalića i ostale popratne galenterije koja mješa benzin sa zrakom prema strogo predefiniranim stanjima... iliti zdravo seljački: "kako ga Mile naštelo', tako on brate radi!!!"

Dobra strana mu je da kad ti daš gas, on otvori "ventil" i motor sebi vuče onoliko zraka i benzina koliko mu treba... Fergazer sluši sam da bi to sve smješal...

Zato i dan danas fergazeraši imaju naj bolji (brži) odaziv na gas...


Injekšni su pak, druga priča...

Ti stisneš gas, i kompjutor vidi da si stisnul ga (dal su mi zrak, i ništ više), i onda pogleda TV kalendar, pročita horoskop, vidi temperaturu vode, usisnog zraka, gleda turažu motora, gleda lambda sondu, i onda vjeća da li je pametno ušpricat 0.3 grama benzina u motor, ili bi radje 0.2 grama, jer bi to nanje zagadilo...

Iz ovog vidiš da mu treba duže između tvog pritiska na gas i njegovog reagiranja...

Zato se koristilo nešt što se zove "opened loop", tj kad ti stisneš gas do daske, znači da ti očajno treba snaga, onda komp vidi da je vrag odio šalu, te ne gleda ništ drugo, već samo lopata benzin u motor...

No to pojačava zagađenje, pa novi motori (Euro 4) nemaju NIT I open loop...

E sad, na granu natrag:

Tek su nedavno, od 2000 +/- na dalje skužili da metanjem dizni pred sam blok ne postoji rizik da se smjesa u grani zapali pa detonira (je je ni nema), pa su odmah ko lešinari skočili na uštedu i počeli raditi plastične grane...

Budući da benzinske detonacije bivaju u pravilu puno pitomije nego plinske, plastične grane bi komotno mogle držat Fergazere i spi, no čisto kronološki, počeli ih ugrađivat kad su svi ošli naplastiku, pa tako mislim da nema frga i SPI sa plastikom...

U principu kako sam shvatio najveci broj ne MPI ubrizgavanja ima metalnu usisnu granu.

A kod instalacije plina mora se ugraditi neka zastita plasticne grane da bi se zastitila od detonacija plina-jesam li u pravu.

Kako to da su plinske detonacije jace kada ima manju snagu od benzina i motor je tisi u toku rada (u to sam se sam uvjerio)?

I wonder
06.11.2008., 09:59
želja za znanjem ti je velika ali ti fali nekih osnovnih stvari da bi to sve pohvatao.

plastične grane se ugrađuju samo u novije vrijeme. prije su sve bile metalne.
kako se unazad zadnjih 10-ak godina ugrađuju skoro isključivo MPI sistemi (zbog eko normi) tako ispada da su svi auti sa plastičnom granom MPI.
ako ugradiš zaštitu (antidetonacijska klapna) u principu i na MPI auto možeš ugraditi SPI plin, ali ti to ne garantira da se grana neće razletiti kod prve detonacije jer klapna ne stigne tako brzo reagirati a plastična grana je osjetljiva. MPI plinski susatv netreba antidetonacijsku klapnu.
plinske detonacije nisu jače nego su veće. SPI plinski sustav (to se zove LCS) radi na takav način da je cijela usisna grana stalno puna smjese plina i zraka. ako dođe do nekih poremećaja, cijela ta smjesa detonira i grana puca.
plin ima nešto manju energetsku vrijednost od benzina ali ima i veći oktanski broj i traži nešto drugačiju smjesu. razlike nisu velike ali postoje.

gogo111
06.11.2008., 10:02
U principu kako sam shvatio najveci broj ne MPI ubrizgavanja ima metalnu usisnu granu.

A kod instalacije plina mora se ugraditi neka zastita plasticne grane da bi se zastitila od detonacija plina-jesam li u pravu.

Kako to da su plinske detonacije jace kada ima manju snagu od benzina i motor je tisi u toku rada (u to sam se sam uvjerio)?

U principu, zaštita o kojoj ti govoriš je jedna zaklopka poput vratašaca na grani koja se otvore u slučaju detonacije (ona ih sama otvori - izbaci) i tako se grana štiti od pre visokog udara koji ju može slomiti. Iako ta zaklopka ne garantira da se grana neće slomiti jer je udar i dalje jak...

E sad, apropo jačine detonacije...

Da bi bilo koja zapaljiva tvar detonirala (pazi, u cilindru benzine/plin ne detonira, već brzo izgara, detonacije bi uništile motor, zato postoje knock senzori, no to je druga priča), dakle, da bi goriva tvar detonirala (benzin, plin, ugljena prašina, žito, brašno!!!), mora biti pomješano sa zrakom (kisikom) u točno određenom omjeru...

Budući da plin u usisnoj grani jest stvarno u plinovitom stanju, njemu je puno lakše pomješati se u potrebnom omjeru. (ne znam da li si ikad pucal na karabit ili sa acetilenskom lampom u cijevi) da vidiš kakva je snaga detonacije...

Benzin s druge strane nikad potpuno plinovit ne prolazi granom u cilindra, nego u stanju "atomiziranosti" iliti fine maglice...

Takvo stanje puno teže stvara uvjete detonacije na atmosferskom tlaku, a ako si ikad prčkal po fergazeru pasu ti svečice bile loše, ili su ti kabeli bili krivo posloženi (red paljenja), bi videl kak izgledaju detonacije benzina koje se vraćaju kroz fergazer...






Eto, Iwonder me preteče...

drale01
06.11.2008., 10:40
ako ugradiš zaštitu (antidetonacijska klapna) u principu i na MPI auto možeš ugraditi SPI plin, ali ti to ne garantira da se grana neće razletiti kod prve detonacije jer klapna ne stigne tako brzo reagirati a plastična grana je osjetljiva. MPI plinski susatv netreba antidetonacijsku klapnu.
plinske detonacije nisu jače nego su veće. SPI plinski sustav (to se zove LCS) radi na takav način da je cijela usisna grana stalno puna smjese plina i zraka. ako dođe do nekih poremećaja, cijela ta smjesa detonira i grana puca.


I wonder - navedeno mi bas nije jasno

1. LCS sustav ustvari ide samo na SPI benz. motore i to bez antidetonacijske klapne - kako sam shvatio

2. MPI plin ide na MPI benz. - kako sam takodjer shvatio

1 i 2 se ne smiju mjesati - i naravno necu ja uvoditi plin nego ljudi koji to rade

I wonder
06.11.2008., 11:27
ti trebaš početi učiti od početka, osnovne stvari.
ovako možemo mjesecima i nema velikog napretka ako ti moram baš sve objašnjavati.

dakle, skužil si da većina današnjih benzinaca može biti SPI ili MPI. MPI su češći jer su čišći.

plinski uređaji postoje:
-za aute sa rasplinjačem
-postoji LCS (za aute sa lambda sondom)
-postoji direkcija (svakak se zove, i direkcija i full grup a ispravno bi bilo MULTIPOINT ubrizgavanje plina. dakle, isto MPI ali plina).

sistem za rasplinjače je najjeftiniji i najjednostavniji. jedini od svih omogućuje najnormalnije paljenje i vožnju na plin tako da benzinske komponente možeš potpuno izbaciti iz auta.
LCS je napravljen za aute sa SPI benzinskim sustavima, ali može i na MPI benzince, pogotovo na one sa metalnom usisnom granom. u oba slučaja se stavljaju antidetonacijske klapne jer postoji mogućnost za detonaciju pa je to zaštita usisne grane i senzora u njoj. u principu se ne stavlja na aute sa plastičnom granom, ali može i to raditi. ali i nemora.
važan detalj je MAF senzor. ako ga auto ima, LCS nebi smio na taj auto jer bi jedna detonacija lako uništila MAF, a on je jako skup pa je bolje ugraditi direkciju.
i onda dolazimo do direkcije. najbolji i najskuplji sustav koji ne stvara gubitke (kod LCS-a gubiš od 2,3 pa do 10% snage snage), najbolja kontrola, najmanja potrošnja........itd.

u principu, na auto ide samo jedan sustav. ili LCS ili direkcija.
ali, vidio sam i auto sa oba sustava ugrađena paralelno, ali to je valjda jedini na balkanu.

Too_good
06.11.2008., 11:37
Majstor ti je kreten.
Istina :rofl::rofl::lol:

drale01
06.11.2008., 12:59
Dobro otisli smo od teme - a ja nemam u planu da doktoriram strojarstvo :)

Da se vratimo na naslov teme.

Moze li mi itko jos ista reci u vezi vizuelnih razlika izmedju

rasplinjaca i SPI ubrizgavanja

po mogucnosti sa slikom

Ako smo sve iscrpili koristit cu se znanjem koje sam sada stekao

CDRW
06.11.2008., 13:10
Vrlo teško izvana. Ako skineš filtar zraka (ili poklopac venturi cijevi ako filtar nije odmah iznad tijela) onda se vidi lijepa razlika - SPI ima injektor do kojeg idu žice. Tako nečeg na fergu nema.

drale01
07.11.2008., 08:21
VELIKO HVALA SVIMA