PDA

View Full Version : Kako možemo sami provjeriti ispravnost grijača na dizel agregatima?


jony b.
29.12.2008., 12:47
Hladno vrijeme, novi akumulator, dugo verglanje pa končno "kresne", svi ti kažu grijači garant... bojiš se otić kod majstora da te ne podere jer gazda nije isplatio božičnicu a ubili te zimski blagdani pa nemaš kinte ko ni gača u porniću... kako sam možeš to provjeriti???? Ima li 'ko kakvu ideju????

Ja imam neku svoju tezu, al' zanima me ima li tko jednostavniju????

Znači ja mislim, po nekoj logici da se skine ona bakrena šipka što im dovodi napajanje pa se onda svaki pojedinačno provjeri na naćin da se krokodilka ispitivača od 12V spoji na plus(+) akumulatora a drugim krajem se dodirne mjesto gdje se bakrena šipka spaja na grijač pa na kojem ispitivač neče svijetlit taj ne radi... ali mislim da bi struja u takvom strujnom krugu bila prejaka za žaruljicu ispitivača pa bi ona izgorjela i tako bi mislili da niti jedan ne radi... ima li tko bolju zamisao????

I wonder
29.12.2008., 12:58
ako je za ispitati, ispituješ ohmmetrom.

jednu sondu instrumenta na + pol grijača a drugu na masu i čitaš koliki je otpor.
ako je otpor ogroman, onda je grijač u komi i trebaš zamjenu. ako je otpor mali, grijač je isptavan.

ovo ispravan uzmi sa rezervom, jer i grijači koji rade, mogu raditi slabo. to nije on-off dizajn.
znači, on radi, ali ne dovoljno i ti otežano pališ. nema načina (bar ga ja neznam) da ispitaš dali grijač radi punom snagom ili napola.

zato se mijenjaju svi kad počnu problemi sa paljenjem, a ne samo jedan ili dva.

Mehanik
29.12.2008., 13:14
ima jos jedan "balkanski" nacin!! skines grijac i spojis ga na aku direkt, ak se brzo zacrveni dobar je, ak se ne crveni uopce ne radi!

I wonder
29.12.2008., 13:21
s time da je najgora stvar skidanje grijača (ne kod svih auta).
mehaničar će naplatiti više za ruke da ih provjeri, nego što grijači koštaju. i zato se većinom i mijenjaju ako se već jednom skinu.

jony b.
29.12.2008., 13:24
ima jos jedan "balkanski" nacin!! skines grijac i spojis ga na aku direkt, ak se brzo zacrveni dobar je, ak se ne crveni uopce ne radi!

to lega, to je pravi način, ipak moramo poštovat kulturno naslijđe....:):):):)

Svicar
29.12.2008., 13:29
Dim,kada vec sastavi,dali je iza oblak crnog dima,ako ga dosta ima grijaci su,:ne zna:

Prije avanture sa grijacima,provjeri osigurac releja grijaca:mig:

jony b.
29.12.2008., 13:31
ma moji pale ko cager, samo znam ljude koji imaju problema a sramota ih pitat pa evo nek pročitaju....:)

Miro 0491
29.12.2008., 14:58
A koliko grijači koštaju? meni isto prvo paljenje duže vergla, al upali...

ROAD RUNNER
29.12.2008., 17:05
1. Skinuti šipku koja ih povezuje
2. Uzeti komad žice i plus pol akumulatora dovesti na svaki grijač posebno. Tamo gdje iskri kod spajanja, grijač je ispravan!

Pravi način:

1. Ista stvar kao gore ali u seriju sa žicom spojiti ampermetar i mjeriti struju kroz svaki grijač posebno. Što jača struja kroz grijač, on jače grije i bolji je.

Kao što je kolega Švicar napisao, ako su grijači novi a vremenski relej grijača u banani pa prerano gasi grijače ili su mu nagorjeli kontakti pa ima veliki prijelazni otpor i ne pušta dovoljnu struju kroz grijače, auto će opet otežano paliti.

Ako su svi grijači oke a auto loše pali, probajte držati žicu od plusa na šipku poveznicu i držati grijače pod naponom 5-10 sekundi, a pomagač nek kresne auto odmah nakon otpuštanja žice. Ako auto zamjetno bolje pali, relej je loš.

Iz iskustva mogu reći da je najbolje promijeniti sve grijače i relej u kompletu pa ste bez brige par godina.

bobsi
29.12.2008., 20:47
ima jos jedan "balkanski" nacin!! skines grijac i spojis ga na aku direkt, ak se brzo zacrveni dobar je, ak se ne crveni uopce ne radi!
:top:

s time da je najgora stvar skidanje grijača (ne kod svih auta).
mehaničar će naplatiti više za ruke da ih provjeri, nego što grijači koštaju. i zato se većinom i mijenjaju ako se već jednom skinu.

aha,mene jebu ona dva iza bosch punpe

MaoaM
29.12.2008., 21:20
Hladno vrijeme, novi akumulator, dugo verglanje pa končno "kresne", svi ti kažu grijači garant... bojiš se otić kod majstora da te ne podere jer gazda nije isplatio božičnicu a ubili te zimski blagdani pa nemaš kinte ko ni gača u porniću... kako sam možeš to provjeriti???? Ima li 'ko kakvu ideju????

Ja imam neku svoju tezu, al' zanima me ima li tko jednostavniju????

Znači ja mislim, po nekoj logici da se skine ona bakrena šipka što im dovodi napajanje pa se onda svaki pojedinačno provjeri na naćin da se krokodilka ispitivača od 12V spoji na plus(+) akumulatora a drugim krajem se dodirne mjesto gdje se bakrena šipka spaja na grijač pa na kojem ispitivač neče svijetlit taj ne radi... ali mislim da bi struja u takvom strujnom krugu bila prejaka za žaruljicu ispitivača pa bi ona izgorjela i tako bi mislili da niti jedan ne radi... ima li tko bolju zamisao????
Po tvom opisu , meni se čini da su ti otišle Svječice . Moja preporuka- SUPER BOSNA ako sa njom ne pali onda niti sa jednom drugom neče

kerbi
29.12.2008., 21:49
Cijena grijača ti jako varira. Ja sam nekakve za Fiat Regatu staru nekih 20 i kusur godina platio 35 kn po grijaču a za Renault Lagunu iz 2000. g nešto oko 150 kn po grijaču. Oba su bila zamjenska (Regata ženin auto koji ne želi pustiti da umre, a Laguna ionako zamijenjena za model iz 2005.g pa me bolio đon jel original iz zamjenski).

logicar
30.12.2008., 11:10
Hladno vrijeme, novi akumulator, dugo verglanje pa končno "kresne", svi ti kažu grijači garant... bojiš se otić kod majstora da te ne podere jer gazda nije isplatio božičnicu a ubili te zimski blagdani pa nemaš kinte ko ni gača u porniću... kako sam možeš to provjeriti???? Ima li 'ko kakvu ideju????

Ja imam neku svoju tezu, al' zanima me ima li tko jednostavniju????

Znači ja mislim, po nekoj logici da se skine ona bakrena šipka što im dovodi napajanje pa se onda svaki pojedinačno provjeri na naćin da se krokodilka ispitivača od 12V spoji na plus(+) akumulatora a drugim krajem se dodirne mjesto gdje se bakrena šipka spaja na grijač pa na kojem ispitivač neče svijetlit taj ne radi... ali mislim da bi struja u takvom strujnom krugu bila prejaka za žaruljicu ispitivača pa bi ona izgorjela i tako bi mislili da niti jedan ne radi... ima li tko bolju zamisao????

Ili isto privremena varjanta dok nerijesis grijace koja je oprobana (mada tu mnogi nevjeruju) da se sve lagano procisti na 10l dizela 1l eruo super 95. 10l D+1lB. Palit ce ti bolje i procistit ce ti se. Pa probaj. E da I zamjeni si filter Zraka!! vazan dio!!

Berac sljiva
30.12.2008., 12:25
Balkanski sistem advanced :D

Skines bakrenu sipku, odvrnes Diesel Leitungen od Bosch-pumpe do Düsen. Imaju jos 4 gumena crijevaÜberläufer) koji se jednostavno izvuku. Pazljivo se odvrnu Düsen. Mislim da treba specijalan kljuc. Ne sjecam se vise. Rent a idiot bi trebao bolje znati:top:

Kad se skinu sve "dizne", vide se vrhovi grijaca.
Vrati se bakarna sipka i prikopca.
Dok dajes kontakt, tacno vidis koji grijaci rade i da li griju ravnomjerno. Normalno imaju boju,... boju sunca :cerek:

Mozda zvuci komplikovano al nije. Ja sam to radio jos dok sam bio klinjo na Seat Ibizi, 1,9D

Sretno:W:zubo:

CDRW
30.12.2008., 12:40
Ajde, ajde - netreba dize skidat da bi se skinuli grijači - treba samo metalna crijeva poskidat i onda malo posebnog (ili prilagođenog) cijevastog ključa. Ide samo tako.

I wonder
30.12.2008., 12:47
Ili isto privremena varjanta dok nerijesis grijace koja je oprobana (mada tu mnogi nevjeruju) da se sve lagano procisti na 10l dizela 1l eruo super 95. 10l D+1lB. Palit ce ti bolje i procistit ce ti se. Pa probaj. E da I zamjeni si filter Zraka!! vazan dio!!

za benzin sam ti već objašnjavao zašto nije dobar.
nema potrebe za time u ispravnom motoru. samo štetu radi.
a jony treba popraviti auto, a ne pokušavati s kemijanjima usred zime.

samo mi još pojasni, zašto je filter zraka tako važan na dizel motoru za paljenje?

Berac sljiva
30.12.2008., 12:52
Ajde, ajde - netreba dize skidat da bi se skinuli grijači - treba samo metalna crijeva poskidat i onda malo posebnog (ili prilagođenog) cijevastog ključa. Ide samo tako.

Da, upravu si.

Da se svi mjenjaju, nebi bilo potrebno skidat dizne. Ali, ovdje se radi o balkan vrziji:cerek:

green-sk
30.12.2008., 20:35
Po tvom opisu , meni se čini da su ti otišle Svječice . Moja preporuka- SUPER BOSNA ako sa njom ne pali onda niti sa jednom drugom neče

Neznam baš kako će u TDI-u raditi SUPER BOSNA? :kava:
Znači zimi bolje pali ako su svijećice mjesto grijača?:eek:
Al aj dobro, od sutra više ne kupujem grijače za Passata kad mogu i svijećice! :D

RENT-A-IDIJOT
30.12.2008., 21:11
Ovaj put nemogu puno pametovat jer me trojanac u kompu zeza...
Uglavnom za provjerit dal radi onda ona fora sa kabelom il jos bolje s multimetrom ,prebacit ga na "zujanje" Noviji auti na grijacima nemaju 12v neg manje pa je onda bolja opcija s multimetrom. Jedan kraj na - pol na aku. a drugi piknes u grijač (naravno da grijac bude bez oneg kabela)

Skidat dizne... uh ja bi to izbjegavao.... jer se zna dogodit drugih komplikacija (pucanje glave na mjestu gdje se uvrce dizna)

Ovo pisem 20min.. odo offf :( Faking trojan :(

MaoaM
30.12.2008., 22:19
Neznam baš kako će u TDI-u raditi SUPER BOSNA? :kava:
Znači zimi bolje pali ako su svijećice mjesto grijača?:eek:
Al aj dobro, od sutra više ne kupujem grijače za Passata kad mogu i svijećice! :D

:jumping:

logicar
31.12.2008., 07:47
za benzin sam ti već objašnjavao zašto nije dobar.
nema potrebe za time u ispravnom motoru. samo štetu radi.
a jony treba popraviti auto, a ne pokušavati s kemijanjima usred zime.

samo mi još pojasni, zašto je filter zraka tako važan na dizel motoru za paljenje?

Ovo sa benzinom stoji i iza toga stojim, jer se jos ni meni a ni nikome od mojih nije nista dogodilo tj njihovim motorima.

Ovak prijatelj je imao isti problem sa svojim autom jednostavno je tesko palio. Bil je na "divljim" servisima pa nesto naprave oko motora pa kao nakratko proradi! razmisljam razmisljam i pitam ga kada si zadnji puta promjenio filter zraka? on kaze neznam! Ja kazem idemo do auta pa da ti provjerim filter! A on meni ma sigurno bi mehanicari znali vec bi mi rekli! A ja njemu samo daj da pogledam! Pogledam ja a kad filter gotovo zabetoniran od cadi i prasine! Skinemo filter a auto upali od suba!!!!! Potrosio covjek vise od tisucu kn a filter je samo max 100! I onda sam mu rekao da stavi novi filter i da si auto procisti pomjesa 10+1 to je ucinio i auto mu ide kao pjesma! I nikad problema! Tako da to radi i po zimi povremeno stavi 10+1 da si auto ispuse!

Sam znas da zrak i gorivo dolaze u nekom omjeru koliko se sjecam 1-14 zraka, a bez zraka nema samozapaljenja ili je tesko..

Neven neno
31.12.2008., 09:57
da da super bosna,:mig: daj se skoncentriraj, grijace zadnje provjeravaj ako je auto star kad ga hladnog palis neka neko da kontakt a ti primi zicu plusa koja ide na grijace pipaj jel je topla, kad das kontakt u istom trenu se svjetlo kabine smanji , na to obrati paznju , kablove spojeve i najbitnije osigurac. cak ti moze nagoriti sa unutarnje strane ili malo rastopiti plastiku i odma se izgubi kontakt, sve pregledaj , naspricaj i osmirglaj i onda promjeni sve grijace!! to ti je to

I wonder
31.12.2008., 12:20
Ovo sa benzinom stoji i iza toga stojim, jer se jos ni meni a ni nikome od mojih nije nista dogodilo tj njihovim motorima.

jel moramo opet o tome?

već sam ti pisal.
od jedne cigarete mjesečno, od jednog đointa mjesečno, od jednog šuta ili od jedne čašice nitko neće umrijeti.
za tebe me nije briga što radiš ali nemoj ljude nagovarati na gluposti kad uopće neznaš kakve rezultate postižeš s time.
Ovak prijatelj je imao isti problem sa svojim autom jednostavno je tesko palio. Bil je na "divljim" servisima pa nesto naprave oko motora pa kao nakratko proradi! razmisljam razmisljam i pitam ga kada si zadnji puta promjenio filter zraka? on kaze neznam! Ja kazem idemo do auta pa da ti provjerim filter! A on meni ma sigurno bi mehanicari znali vec bi mi rekli! A ja njemu samo daj da pogledam! Pogledam ja a kad filter gotovo zabetoniran od cadi i prasine! Skinemo filter a auto upali od suba!!!!! Potrosio covjek vise od tisucu kn a filter je samo max 100! I onda sam mu rekao da stavi novi filter i da si auto procisti pomjesa 10+1 to je ucinio i auto mu ide kao pjesma! I nikad problema! Tako da to radi i po zimi povremeno stavi 10+1 da si auto ispuse!
može biti, ali vjerujem da je taj filter bio star 5 godina i baš zabetoniran.
normalni filter zraka (tvornički, dobar) ne radi neku razliku nakon godine dana korištenja.

Sam znas da zrak i gorivo dolaze u nekom omjeru koliko se sjecam 1-14 zraka, a bez zraka nema samozapaljenja ili je tesko..
dizel nema klapnu gasa, uvijek usisava punu količinu zraka koju može. zato mi je bilo čudno da ga je smetao prljavi filter.
14,7:1 je omjer zraka i goriva za benzince.
kod dizela to ide do 250:1 jer se okretaji ne reguliraju gorivom nego zrakom.

getriba_
01.01.2009., 12:30
s time da je najgora stvar skidanje grijača (ne kod svih auta).
mehaničar će naplatiti više za ruke da ih provjeri, nego što grijači koštaju. i zato se većinom i mijenjaju ako se već jednom skinu.

jednom sam ih išao sam mijenjati na 306-ici... ruke sam si sve izdero na pumpi dok ih nisam uspio skinut!
jedna od gorih stvari za napravit na autu... naravno na jednom grijaču je još bio sjeban navoj...
stari mi je tvrdio da se nemogu promjeniti bez skidanja dijelova pumpe, ja naravno tvrdio da se mogu... i uspio jedve jedvice uz teške muke, i poderane ruke!
tako da kad se već skidaju... onda nek se i promjene svi!

Basil23295
01.01.2009., 17:33
što reći za ovaj filter zraka ? a motor je s njim uredno radio (Fiat 1.7d), promijenili smo ga usput :lol::lol: kad smo ga već našli ovako gadnog

http://i148.photobucket.com/albums/s37/renegade-auto/ssa42584.jpg

I wonder
01.01.2009., 18:05
pa sad samo prati temu da možeš logičaru dokazati neke stvari koje mu ja pričam. jer on dolazi do logičnih zaključaka koji su skroz krivi.

i takav filter kakav je kod tebe na slici radi samo malo veći otpor protoku zraka od potpuno čistog, tek ugrađenog.

jony b.
01.01.2009., 19:53
Po tvom opisu , meni se čini da su ti otišle Svječice . Moja preporuka- SUPER BOSNA ako sa njom ne pali onda niti sa jednom drugom neče

:rofl:dobra je...

jony b.
01.01.2009., 20:09
ok, dečki i cure, napisah ovaj topic jer smo prijatelji i ja raspravljali na tu temu pa ja iznio svoju "tezu" na što su jedni rekli:top: a drugi :flop:, i tako je nastao topic... još jednom napominjem da moji auti SUPER pale i rade...
Moj golf b. jovi tdi, staraca bora tdi i nova octavia tdi... sve pet imam pouzdanog covjeka koji mi se brine o autima a hoče i pokazat makar je šef u zubaka... a vi koji imate još kakvu ideju samo napišite... OK?

beebop
01.01.2009., 20:09
Hladno vrijeme, novi akumulator, dugo verglanje pa končno "kresne",

Probaj nakon što ti se ugasi lampica od grijaca pricekati još malo dok ne cuješ relej od grijaca da je ugasio grijace i tek onda kresni. Lampica od grijaca se prije ugasi nego sto su grijaci zagrijani kak treba tak da treba malo duže pricekat a i nako gašenja grijaca biti će više struje za anlaser.

Bhakti
01.01.2009., 21:58
što reći za ovaj filter zraka ? a motor je s njim uredno radio (Fiat 1.7d), promijenili smo ga usput :lol::lol: kad smo ga već našli ovako gadnog

Bogami,:lol: za ovakvog štedljivog gazdu nije auto već bicikl, inače filter zraka košta od 50-90kn:kava:

logicar
02.01.2009., 07:39
što reći za ovaj filter zraka ? a motor je s njim uredno radio (Fiat 1.7d), promijenili smo ga usput :lol::lol: kad smo ga već našli ovako gadnog



Mozda je ali ti je trosio 20% vise dizela! a i vise cadio! filter goriva treba mjenjati 10tkm max 15tkm. ako radis i vozis na prasini i 5tkm.

logicar
02.01.2009., 08:30
pa sad samo prati temu da možeš logičaru dokazati neke stvari koje mu ja pričam. jer on dolazi do logičnih zaključaka koji su skroz krivi.

i takav filter kakav je kod tebe na slici radi samo malo veći otpor protoku zraka od potpuno čistog, tek ugrađenog.

Da a dok auto stoji i hladan je?

Los dotok zraka, povecava potrosnju goriva, gorivo time lose sagorijeva smjesa je prebogata gorivom, time vozilo vise cadi, time cadi ventile, grijace, blokira ispuh. i tako se lose sagoreni plinovi pocnu vracati vise nego dopusteno predvideno, pocnes si polagano gusiti motor. I tako u krug! Gusis motor od filtera i od ispuha. Uzrok zastopan filter! Posljedica zastopan ispuh, ventili, cadave dizne, grijaci, potrosnja goriva za 20% posto veca!

Prva pomoc koja sigurno radi! Zamjeni filter zraka, pomjesaj 10litra dizela sa 1litrom euro super 95, i provozaj auto po autoputu pri vecim okretajima. Kombinacija 10 npr 1 moze se koristiti i zimi pri niskim temperaturama. Sve oprobano! Naravno nesmije se pretjerivati. Sve umjereno!!!

green-sk
02.01.2009., 10:06
Da a dok auto stoji i hladan je?

Los dotok zraka, povecava potrosnju goriva, gorivo time lose sagorijeva smjesa je prebogata gorivom, time vozilo vise cadi, time cadi ventile, grijace, blokira ispuh. i tako se lose sagoreni plinovi pocnu vracati vise nego dopusteno predvideno, pocnes si polagano gusiti motor. I tako u krug! Gusis motor od filtera i od ispuha. Uzrok zastopan filter! Posljedica zastopan ispuh, ventili, cadave dizne, grijaci, potrosnja goriva za 20% posto veca!

Prva pomoc koja sigurno radi! Zamjeni filter zraka, pomjesaj 10litra dizela sa 1litrom euro super 95, i provozaj auto po autoputu pri vecim okretajima. Kombinacija 10 npr 1 moze se koristiti i zimi pri niskim temperaturama. Sve oprobano! Naravno nesmije se pretjerivati. Sve umjereno!!!


Ovo je ludilo..... Pa ja očito živim u zabludi, jer imam GRIJAČE u autu i sipam dizel! A ovdje sve frca od prijedloga, stavi SUPER BOSNU i sipaj eurosuper! :jumping:

I wonder
02.01.2009., 10:20
Da a dok auto stoji i hladan je?

Los dotok zraka, povecava potrosnju goriva, gorivo time lose sagorijeva smjesa je prebogata gorivom, time vozilo vise cadi, time cadi ventile, grijace, blokira ispuh. i tako se lose sagoreni plinovi pocnu vracati vise nego dopusteno predvideno, pocnes si polagano gusiti motor. I tako u krug! Gusis motor od filtera i od ispuha. Uzrok zastopan filter! Posljedica zastopan ispuh, ventili, cadave dizne, grijaci, potrosnja goriva za 20% posto veca!

Prva pomoc koja sigurno radi! Zamjeni filter zraka, pomjesaj 10litra dizela sa 1litrom euro super 95, i provozaj auto po autoputu pri vecim okretajima. Kombinacija 10 npr 1 moze se koristiti i zimi pri niskim temperaturama. Sve oprobano! Naravno nesmije se pretjerivati. Sve umjereno!!!

koja si ti neznalica, to je nevjerojatno.

pa čovječe, daj pročitaj koju knjigu prije nego počneš prosipati budalaštine.

riječ je o dizel motoru.
dizel motor UVIJEK usisava maksimalnu moguću količinu zraka. kakav je filter, može imati veze samo na maksimalnim okretajima.
kakva kurčeva bogata smjesa? to ne psotoji kod dizel motora. koju vražju mater pišeš o nečemu o čemu nemaš pojma?
kakva čađa? o čemu ti to bulazniš?
čađa se stvara ako nema dovoljno temperature za paljenje, a to nema veze sa ovime što ti spominješ. eventualno kod punog gasa ako ne dođe dovoljno zraka u motor.
dizel motori dime kad im se omjer smjese približi stehiometrijskom a ne kao kod benzinaca.

kaj je ovo?
i tako se lose sagoreni plinovi pocnu vracati vise nego dopusteno predvideno, pocnes si polagano gusiti motor
kakve su ovo gluposti?

ili ovo?
Gusis motor od filtera i od ispuha. Uzrok zastopan filter! Posljedica zastopan ispuh, ventili, cadave dizne, grijaci, potrosnja goriva za 20% posto veca!
kakvih 20%? od čega?

treseš gluposti da je to za ne povjerovati.
jel ti trebam iskopirati mjerenja koja se rade kad se sa instrumenta isčitava koliki pad tlaka zraka radi novi i ovakav začepljeni filter kakav je gore na slici?
pa to nije naklapanje iz lokalne birtije nego izmjerena i dokumentirana metoda koju može svatko i sam izvesti i uvjeriti se.

i prestani savjetovati ljudima da miješaju benzin sa dizelom.
našao sam ti izričite preporuke inžinjera strojarstva zašto se to nesmije raditi, a ti i dalje daješ savjete koji mogu gadno zajebati nekoga i gurnuti ga u skupe kvarove.

okani se gluposti čovječe.
da bi znao što se smije a što nesmije koristiti, treba prvo znati kako nešto funkcionira.

logicar
02.01.2009., 10:23
koja si ti neznalica, to je nevjerojatno.

pa čovječe, daj pročitaj koju knjigu prije nego počneš prosipati budalaštine.

riječ je o dizel motoru.
dizel motor UVIJEK usisava maksimalnu moguću količinu zraka. kakav je filter, može imati veze samo na maksimalnim okretajima.
kakva kurčeva bogata smjesa? to ne psotoji kod dizel motora. koju vražju mater pišeš o nečemu o čemu nemaš pojma?
kakva čađa? o čemu ti to bulazniš?
čađa se stvara ako nema dovoljno temperature za paljenje, a to nema veze sa ovime što ti spominješ. eventualno kod punog gasa ako ne dođe dovoljno zraka u motor.
dizel motori dime kad im se omjer smjese približi stehiometrijskom a ne kao kod benzinaca.

kaj je ovo?

kakve su ovo gluposti?

ili ovo?

kakvih 20%? od čega?

treseš gluposti da je to za ne povjerovati.
jel ti trebam iskopirati mjerenja koja se rade kad se sa instrumenta isčitava koliki pad tlaka zraka radi novi i ovakav začepljeni filter kakav je gore na slici?
pa to nije naklapanje iz lokalne birtije nego izmjerena i dokumentirana metoda koju može svatko i sam izvesti i uvjeriti se.

i prestani savjetovati ljudima da miješaju benzin sa dizelom.
našao sam ti izričite preporuke inžinjera strojarstva zašto se to nesmije raditi, a ti i dalje daješ savjete koji mogu gadno zajebati nekoga i gurnuti ga u skupe kvarove.

okani se gluposti čovječe.
da bi znao što se smije a što nesmije koristiti, treba prvo znati kako nešto funkcionira.

Bas si se pokazao u dobrom ruhu. Sretna ti nova.

logicar
02.01.2009., 10:35
Ovo je ludilo..... Pa ja očito živim u zabludi, jer imam GRIJAČE u autu i sipam dizel! A ovdje sve frca od prijedloga, stavi SUPER BOSNU i sipaj eurosuper! :jumping:

Naravno imas grijace i sipas dizel no moze se pomjesati na 10l dizela 1 litra super 95. Sto je jako malo a pomaze straijim i zacepljenijim autima.. 100% u vise primjera isprobano a i dalje se koristi. Imam prijatelja koji je pomjesao 10 dizela 2 l benzina.. sto je pretjerano i to nepreporucujem! No auto koji nije htjeo upaliti, cadio je. Prodao je od suba jer mu je auto poceo paliti od prve i isao kao metak! Naravno radio je do prvog tocenje cistog dizela, pa onda lagani problemcici.. ja se neslazem sa time i takva varanja nepodrzavam.. tako sam rijesio mnoge probleme sa dizelasima. Malo su se procistili. No opet kazem nesmije se pretjerivati i raditi gluposti.

I wonder
02.01.2009., 10:53
Bas si se pokazao u dobrom ruhu. Sretna ti nova.

u kakvom ruhu sam se pokazal?
to što sam reagirao na tvoje gluposti?
isto kak nebi dao mesaru da mi zašije ranu, tak ni tebi dao auto u ruke jer si totalni tumplek i neznalica.

sretna će mi biti ako ti prestaneš baljezgati o nečemu o čemu nemaš pojma.

A80
02.01.2009., 11:48
Nekad dok je diesel bio podložan parafiniranju na niskim temperaturama mnogi su stavljali tadašnji "regular" (86 oktana) u njega. Uz današnja goriva, to je nepotrebno, jer šteta koju uzrokuje dodani benzin daleko je veća nego korist. Ja povremeno dodajem u gorivo dvotaktol (pogotovo na euro-diesel), tako da se bosh pumpa bolje podmazuje.
A što se paljenja hladnog motora tiće, teško je tu generalizirati. Trebaš jednostavno skužiti što tvom autu najviše paše (dal` buš ga grijal 2 puta, podizal čok, držal malo gasa, čekal da relej grijača prekine...-govorim o starim dieselima).
No prva i najvažnija stvar na diesel motoru je dobra kompresija (ili zagrijana garaža :)).

I wonder
02.01.2009., 13:37
ma ovaj gore trkelja gluposti od kad je došel tu.

dizel treba imati raspršeno gorivo u pravom trenutku i dovoljno kompresije da se zrak u cilindru ugrije kolko treba i svaki će upaliti.
sad je on otkrio da auto bolje radi ako unutra saspe 10% benzina. vaaaaaaaauuuuuuuu. strašna stvar.
motor je toplinski stroj i ako dodaš benzin u dizel proces, u cilindru se razvija veća temperatura pa je i iskoristivost veća. prosto ko pasulj.
ono kaj on nezna, je da dizel nema programe za ograničavanje temperature (kao benzinci) jer inžinjeri smatraju da ne postoje takve budale koje bi stalno miješale benzin u dizel gorivo, pogotovo zato jer svugdje uvijek piše da se to ne radi. kak toga nema, postoji realna mogućnost da se sjebe katalizator ili turbina ili nešto treće. neznam točno što sve može nastradati, jer se takva idiotska testiranja ne rade.

A80
dvotaktol u eurodizel je OK. to nemože štetiti i nemoj da te netko od toga odgovori, sve dok tvoj motor može progutati bez posljedica.
čak ni stari dizeli nisu imali čok već se je pomicanjem sajle pomicala točka ubrizgavanja, a time i paljenja.

Basil23295
02.01.2009., 17:28
Mozda je ali ti je trosio 20% vise dizela! a i vise cadio! filter goriva treba mjenjati 10tkm max 15tkm. ako radis i vozis na prasini i 5tkm.


što god da je, ali ne meni, već vlasniku :mig:

a ja sam ga slikao za arhivu, da ostane dokumentiran skupa s ostalim nakaradnim slučajevima :top:

igor266
03.01.2009., 16:32
http://i42.tinypic.com/3585ez5.jpg

zašto se na sva tri fiorina od mog starog i na susjedovom unu i na tom tvom 1.7d motoru podere ono crijevo za zrak

Basil23295
03.01.2009., 17:31
to crijevo žulja u tapecirung haube, koji se uslijed godina malo "objesi",
kad se i probuši, nije previše bitno, to je samo dovod zraka od maske prema filteru
a ovo na slici je Duna 1.7 d, ima identičan prednji dio kao Uno CS i Fiorino

jony b.
18.01.2009., 16:51
poz. ekipa....
samo da vam kažem kako je prijateljev golf 3 tdi iz '97 palio na -10 bez i jednog grijača, a ima više od 300 000km i rekli mu da mašina nikad nije rađena i da je odlična, samo "tifon" u rezervar ide.... vrtio je cca 1 sec pa kresne, zamjenio grjače (bosch 70kn za keš) i kresne na zubić ujutro u 5h sada kad je oko -8....
nekako mi se čini da su ti tdi od vw, audi stari dosta kvalitetni....

gogo111
18.01.2009., 17:09
poz. ekipa....
samo da vam kažem kako je prijateljev golf 3 tdi iz '97 palio na -10 bez i jednog grijača, a ima više od 300 000km i rekli mu da mašina nikad nije rađena i da je odlična, samo "tifon" u rezervar ide.... vrtio je cca 1 sec pa kresne, zamjenio grjače (bosch 70kn za keš) i kresne na zubić ujutro u 5h sada kad je oko -8....
nekako mi se čini da su ti tdi od vw, audi stari dosta kvalitetni....

Hmmm, čist sumnjam da su mu grijači bili u komi!!!

Da ne ulazim u fiziku i tehniku, ali sve ispod 3000/4000 kubika ne može kresnut bez grijača ispod 0... Da ga je...

jony b.
18.01.2009., 17:21
Hmmm, čist sumnjam da su mu grijači bili u komi!!!

Da ne ulazim u fiziku i tehniku, ali sve ispod 3000/4000 kubika ne može kresnut bez grijača ispod 0... Da ga je...

e boga mi je ja provjerio svaki pojedinačno ohm metrom i kad ih je skinuo ponovno.... novi ima otpor 1,1ohm

jony b.
18.01.2009., 17:24
i nemojte provjeravat grijače koji rade na 5V "balkanskom" metodom -> žica na + pa na grijač.... otopi se vrh grijača i upadne u cilindar pa dalje zamislite sami....

green-sk
18.01.2009., 17:59
Naravno imas grijace i sipas dizel no moze se pomjesati na 10l dizela 1 litra super 95. Sto je jako malo a pomaze straijim i zacepljenijim autima.. 100% u vise primjera isprobano a i dalje se koristi. Imam prijatelja koji je pomjesao 10 dizela 2 l benzina.. sto je pretjerano i to nepreporucujem! No auto koji nije htjeo upaliti, cadio je. Prodao je od suba jer mu je auto poceo paliti od prve i isao kao metak! Naravno radio je do prvog tocenje cistog dizela, pa onda lagani problemcici.. ja se neslazem sa time i takva varanja nepodrzavam.. tako sam rijesio mnoge probleme sa dizelasima. Malo su se procistili. No opet kazem nesmije se pretjerivati i raditi gluposti.


I imam dizelaša koji na -20 pali iz prve i toliko me razmazio da popizdim kad negog drugog trebam paliti jer nisam navikao na čekanje da grijači odrade i na verglanje! Kontakt i nakon 2 sekunde kresnem i upali... Isto pali i ljeti i zimi! I ne, nesipam eurosuper 95/98, nisam stavio svjećice, nemam kartonom obložen kiler i ostale fore dok je Tito još bio živ!

A80
18.01.2009., 20:26
Di je u Europi ovih dana bilo -20?:misli:

brzi bajo
20.01.2009., 18:35
ja imam novi polo pa nemam još problema s grijačima, kad budem imao javim se....:top:

green-sk
20.01.2009., 18:50
Di je u Europi ovih dana bilo -20?:misli:

Ako je to "češkanje po glavi" bilo upućeno meni, govorio sam općenito za prošle zime!
Ovu zimu je u Sisku najniža temperatura bila -15, i da Passat je upalio iz prve iaoko je cijelu noć proveo vani! :kava:

A80
20.01.2009., 20:55
Nisu li zime u zadnjih 5 godina bile dosta blaže od ovih?:misli:
Zadnjih 5 godina vozim stari diesel, pa dobro pamtim niske temperature. Ovo je prva zima da sam sipao aditiv protiv parafiniranja u gorivo.

Dok temperature nisu pale ispod -10, Ina je tvrdila da eurodiesel "drži" do -25. Kad je stisla zima promijenili su priču, pa je sad kao dno na -15.:mig:

Ak ti auto pali na -15 "na zub", onda bude vjerojatno (uz dobro gorivo) kresnul i na -20.:top: No, bez ljutnje, zadnjih godina taj minus u našim krajevima nisi mogao isprobati u praksi.:ne zna: Ispravi me ako griješim. Ono češkanje znači da sam se probao prisjetiti tih niskih temperetura, no nisam uspio.

green-sk
28.02.2009., 08:47
Uhvatio si me! Često sam u vikendici u Bosanskim "planinama"! Jebeš zimu, i ja bi bio sretan da nikad nevidim minus!

ZET
02.03.2009., 12:19
Na -17 oC palio.
Sada na 0 oC više neće!
Promjenio uložak filtera goriva i odmah upalio.
Drugi dan opet neće!?
Pomjenio akumulator i odmah upalio!
Treći dan opet neće!?
Zovem servisera, dođe, zamijeni filter zraka, našprica start sprej i odmah zapali!
Četvri dan opet neće!?
Gledam cijene grijača, četiri za 500 kuna, planiram ih kupiti i dati promjeniti.
Nije baš pristupačno za izmjeriti jesu li ispravni!?
Tražim savjet, hvala unaprijed.:ne zna:

CDRW
02.03.2009., 12:50
Samo ti mjenjaj i dalje ovako na slijepo. Zapravo zamijeni čijelu mašinu. Auto pače. Onda će sigurno zapalit.

I wonder
02.03.2009., 12:51
Na -17 oC palio.
Sada na 0 oC više neće!
Promjenio uložak filtera goriva i odmah upalio.
Drugi dan opet neće!?
Pomjenio akumulator i odmah upalio!
Treći dan opet neće!?
Zovem servisera, dođe, zamijeni filter zraka, našprica start sprej i odmah zapali!
Četvri dan opet neće!?
Gledam cijene grijača, četiri za 500 kuna, planiram ih kupiti i dati promjeniti.
Nije baš pristupačno za izmjeriti jesu li ispravni!?
Tražim savjet, hvala unaprijed.:ne zna:

odspoji klemu akumulatora i između akumulatora i kleme spoji ampermetar.
kod davanja kontakta grijači će povući najviše struje pa se to izmjeri i odmah provjera dali isključuju nakon nekog vremena.

samo treba znati snagu svakog grijača i izračunati koliko struje svaki vuče. ako je manje od toga, bar jedan ne valja.

ZEGA
02.03.2009., 13:16
najednostavnije?
Imam strujna kljesta, jednostavno ih nakacim na zicu akumulatora svejedno plus il minus koja je pristupacnija.
Jedan grijac na hladno krene sa 25A recimo moj, i ako auto sa 4 cilindra kod paljenja grijanja pokaze 100A na kljestima onda su svi ok, ako krene sa 75A jedan je prdnuo, ako krene sa 50 A 2 su prdnula itd...
To je najjednostavnije i najbrze ali zahtjeva http://www.chipoteka.hr/www_new/uploads/proizvodi/pics/6022020700.jpg sto je 580kn u chipoteci...
Druga varijanta zahtjeva malo bazdarenja a trazi se samo mali voltmetar (41kn chipoteka najjeftiniji)...
http://www.chipoteka.hr/www_new/uploads/proizvodi/pics/6022002002.jpg
Voltmetar se spoji na mV podrucje i mjeri se pad napona na pletenici mase tj jedna pipaljka se stavi na minus pol akumulatora (klema ispravna i posteno stegnuta) a druga pipaljka se stavi na neko prakticno mjesto na bloku ili glavi motora (metal naravno :) ).
Kad je sve ispravno po hladnom vremenu pogleda se situacija koliko mV je pad napona kad se upale grijaci i zapamti se ta vrijednost (recimo 50mV) to je ekvivalent 100A u mom slucaju, ako je kod sumnje na otkazivanje grijaca taj napon 38mV onda je jedan prdnuo, i tako dalje po 1/4nama...
Napomena vrijedi samo za prvu sekundu odredjenog tipa grijaca jer kako se grijaci griju struja pada da bi na kraju zavrsila na nekih 30A svih 4 (moji grijaci) a toliko vuce cak i kad auto radi koju minutu radi mirnijeg rada...
I neki grijaci mogu povuc na hladno 15A a neki i 40 ampera po komadu znaci treba poznavati svoje grijace prije ovoga...

ZEGA
02.03.2009., 23:00
ili ova strujna klješta u electronic centru (299kn) (http://www.electronic-center.hr/p7330/instrument-amperkljesta-ac-dc-400a/product_info.html) ne znam kakva su ali meni je uni-t malo bolje od zlatne sredine tako da sam na prvu loptu dao njih, ali ovo je JEFTINOOO

jony b.
03.03.2009., 20:45
najednostavnije?
Imam strujna kljesta, jednostavno ih nakacim na zicu akumulatora svejedno plus il minus koja je pristupacnija.
Jedan grijac na hladno krene sa 25A recimo moj, i ako auto sa 4 cilindra kod paljenja grijanja pokaze 100A na kljestima onda su svi ok, ako krene sa 75A jedan je prdnuo, ako krene sa 50 A 2 su prdnula itd...
To je najjednostavnije i najbrze ali zahtjeva http://www.chipoteka.hr/www_new/uploads/proizvodi/pics/6022020700.jpg sto je 580kn u chipoteci...
Druga varijanta zahtjeva malo bazdarenja a trazi se samo mali voltmetar (41kn chipoteka najjeftiniji)...
http://www.chipoteka.hr/www_new/uploads/proizvodi/pics/6022002002.jpg
Voltmetar se spoji na mV podrucje i mjeri se pad napona na pletenici mase tj jedna pipaljka se stavi na minus pol akumulatora (klema ispravna i posteno stegnuta) a druga pipaljka se stavi na neko prakticno mjesto na bloku ili glavi motora (metal naravno :) ).
Kad je sve ispravno po hladnom vremenu pogleda se situacija koliko mV je pad napona kad se upale grijaci i zapamti se ta vrijednost (recimo 50mV) to je ekvivalent 100A u mom slucaju, ako je kod sumnje na otkazivanje grijaca taj napon 38mV onda je jedan prdnuo, i tako dalje po 1/4nama...
Napomena vrijedi samo za prvu sekundu odredjenog tipa grijaca jer kako se grijaci griju struja pada da bi na kraju zavrsila na nekih 30A svih 4 (moji grijaci) a toliko vuce cak i kad auto radi koju minutu radi mirnijeg rada...
I neki grijaci mogu povuc na hladno 15A a neki i 40 ampera po komadu znaci treba poznavati svoje grijace prije ovoga...

:top: čestitam care, najbolji post u topicu.... definitivno....

ZET
06.03.2009., 22:14
Peti dan
Čekam odgovore na forumu, kupio onaj start sprej, 40 kn, kojime mi je upalio 987 serviser i uzeo mi 200 kuna od bonusa, i tako ga palim i vozim se...

Šesti i sedmi dan subota i nedjelja

Osmi dan u akciju
I wonder kaže izmjeri ampermetrom koliku struju vuku grijači.
Imam samo univerzalni, onaj gore od 41 kunu, koji ne može mjeriti tu struju!
I još što je najgore ne znam koliko vuku pojedinačno niti zajedno.
Otišao kod Tokića da vidim na kutiji snagu, otpor, a ono ništa, samo piše 11 Volti.
Isto tako na webovima Boscha i Berua, sve karakteristike ali niti W, niti, A, niti Ohma!?
Onda ponesem onaj univerzalni kod Tokića da izmjerim otpor, a ono ništa! Najmanje područje je 200 Ohma a otpor ovoga je vjerojatno ispod 1 Ohma.
Nađem u firmi instrument za mjeriti mOhme ali nepraktičan veliki kofer.

Deveti dan
ZEGA kaže, kliješta 580 kuna.
A četiri grijača sa ugradnjom 500 kuna.
Ma ne znam koliko treba vuči svaki, pa niti zajedno (puta 4) pa mi ne pomažu kliješta.
Komplicirano je skidati onu usisnu granu da bi se došlo do svakog grijača.
ZEGA kaže: odspoji klemu akumulatora i između akumulatora i kleme spoji ampermetar
Jesam i ništa, 0!

Deseti dan
Odem majstoru. Skine granu (desetak teško dostupnih šarafa), skine grijače, sva četiri čađava. Stavi svaki na akumulator a oni mrtvi, niti jedan se ne žari, niti bar dimi. Uzme neki stari ispravni a on se odmah zadimi i užari. Ja odmah kod Tokića po nove i čiča Miča gotova je priča.

Zahvaljujem I wonderu i ZEGI na savjetima.:top:

jony b.
07.03.2009., 22:05
Otišao kod Tokića da vidim na kutiji snagu, otpor, a ono ništa, samo piše 11 Volti.
Isto tako na webovima Boscha i Berua, sve karakteristike ali niti W, niti, A, niti Ohma!?
Onda ponesem onaj univerzalni kod Tokića da izmjerim otpor, a ono ništa! Najmanje područje je 200 Ohma a otpor ovoga je vjerojatno ispod 1 Ohma.


ništa, 0!

:top:


otpor BOSCH-ovog (novog) za vw tdi ti je točno 1,1 ohm i radi na 11V (izmjereno više komada), za ostale marke ne znam, ali ne bi trebali pono odskakat u vrijednosti, osim kod vozila u kojima rade na 5V gdje bi trebali biti, logično je, prepolovljeni.


a ampermetar ti je pokazivao ''0'' jer ti ni jedan grijač nije radio pa struja nije mogla fizički poteći strujnim krugom, što logički daje zaključiti da nema struje u str. krugu pa tako i piše na instrumentu.... ''0 A''

i zaboravite ovo ''logično'' uleti mi jbg....

ZEGA
07.03.2009., 22:43
.
ZEGA kaže: odspoji klemu akumulatora i između akumulatora i kleme spoji ampermetar
Jesam i ništa, 0!

di sam ovo napisao, moje metode ne ukljucuju odspajanje kleme...
Ovaj od 41kn moze ali sa njim mjeris samo pad napona na kablu mase znaci mjeris koliki ti je pad napona u milivoltima izmedju dvije tocke na istom komadu vodica nista komplicirano...
To moze svaki i najjeftiniji digitalac, samo tebi bi sa svim izgorenim grijacima vrijednost bila 0 (ajde mozda par mV radi ECU, radio i sl sitnih potrosaca...) svejedno...
Dobro da si rijesio problem...

jony b.
07.03.2009., 22:58
ok....
nesporazum....

al ne moraš odmah grist....

ja imam profi unimer.... pa mogu izmjeriti ''mucho'' veliku struju....

al nije stvar u tome, nego dal uređaj od 41kn može izmjeriti precizno i pouzdano takve male padove napona u bakru između dvije točke?

ZET
08.03.2009., 08:34
Oprosti ZEGA, moja greška, lapsus!
ZEGA nije rekao odspoji klemu akumulatora i između akumulatora i kleme spoji ampermetar
nego: Voltmetar se spoji na mV podrucje i mjeri se pad napona na pletenici mase tj jedna pipaljka se stavi na minus pol akumulatora (klema ispravna i posteno stegnuta) a druga pipaljka se stavi na neko prakticno mjesto na bloku ili glavi motora (metal naravno ).
Napravio sam to i 0 mV. Danas ću izmjeriti koliko je to kad rade sva ćetiri.

I wonder
08.03.2009., 10:28
e sad...ti baš trebaš detalje.

napisal sam ti što da radiš ako ne želiš ili nemožeš skinuti grijače sa motora. to je princip ispitivanja ako znaš nešto raditi sam ili ako se ide kod električara. makar, on bi samo spojio ampermetar umjesto osigurača koji propušta struju za grijače. ili samo odspojiti glavnu dovodnu žicu za grijače i na njoj izmjeriti struju.

a ako nema druge, trebalo bi skinuti jedan grijač, ili još bolje, napraviti test sa novim grijačem. grijač se spoji tijelom na masu, a plus mu dovedeš preko ampermetra i izmjeriš koliku struju povuče novi grijač. da saznaš njegovu snagu.

ako ampermetar spojiš umjesto osigurača grijača i uključiš kontakt, grijači bi trebali povući četverostruku struju. ako je manje od toga, treba ih mijenjati.

najbolja fora, sve je to uludo. ionako bi, kad se već mijenja, trebalo zamijeniti sva 4 grijača. a kak je to potrošni materijal, ne isplati se zajebavati sa svime, nego se odmah kupe novi, zamijene se i mirno spavaš. a ne da se misliš dali ćeš upaliti ujutro ili ne.

Actros1841
08.03.2009., 12:19
onako bi, kad se već mijenja, trebalo zamijeniti sva 4 grijača. a kak je to potrošni materijal, ne isplati se zajebavati sa svime, nego se odmah kupe novi, zamijene se i mirno spavaš. a ne da se misliš dali ćeš upaliti ujutro ili ne.

U biti trebalo bi ih u sklopu servisa mjenjat ko što se kod benzinca mjenjau svječice! ( normalno ne kod svakog servisa!!!!!)

ZET
08.03.2009., 12:30
di sam ovo napisao, moje metode ne ukljucuju odspajanje kleme...
Ovaj od 41kn moze ali sa njim mjeris samo pad napona na kablu mase znaci mjeris koliki ti je pad napona u milivoltima izmedju dvije tocke na istom komadu vodica nista komplicirano...
To moze svaki i najjeftiniji digitalac, samo tebi bi sa svim izgorenim grijacima vrijednost bila 0 (ajde mozda par mV radi ECU, radio i sl sitnih potrosaca...) svejedno...
Dobro da si rijesio problem...

Izmjerio sam, pad napona na masi krene od nekih 40 mV kad rade sva ćetiri.

Actros1841
08.03.2009., 12:48
Evo kako izgleda provjera grijača, releja itd kod Mercedesa W202 ( analogno tome je kod svih Mercedesa u biti isti način ispitivanja )
evo što kaže knjiga:
Ako ne svijetli lampica kontrole grijanja iako je ključ okrenut u položaj za grijanje:

ako motor ne pali provjeriti glavni relej predgrijača na prekid napajanja.
ako motor teško pali ....provjeriti grijače

ako je vrijeme grijanja prekratko ili predugo provjeriti temperaturni senzor

Pažnja: ako motor teško pali iako je kontrolna lampica pokazala valjani rad grijača...može biti da je i kvaru jedan od grijača za 2 i 4 cilindar! Provjeriti grijače

to se radi ovako:
skinut poklopac releja za predgrijanje
6 polni utikač odspojit
ključ staviti u položaj 2 i buksne 1 i 3 na utikaču spojit vodičem za provjeru.... ( vidi sliku 1)

slika 1
http://img529.imageshack.us/img529/4316/mbknjiga1gt0.jpg

Buksna 1 odogovara priključku 15, dok je buksna3 priključak LA u slici 2

Ako sada zasvijetli kontolna lampa u vozilu onda je relej predgrijanja defektan! zamjeniti relej!

u drugom slučaju izvaditi kontrolnu lampicu i provjeriti da nije pregorjela

ako je lamica ispravna crni vod između buksne 3 i tinjalice provjerit provjeriti OHMMETROM na vodljivost! Provjeriti priključak mase tinjalice! odkloniti prekid u vodiču ako je do njega!

Pažnja ako kontolna lampica stalno gori opet je u defektu relej predgrijanja!

Provjera glavnog strujnog kruga
slika 2
http://img529.imageshack.us/img529/1860/mbknjiga2sr5.jpg

Priključci na releju predgrijanja:
30 klema stalnog napona
31 klema mase
50 napon kod startanja
LA kontrolna lampica predgrijanja
15 napon kod uključenog paljenja
G1-G5 priključak grijača 1-5 ( kad motor ima 5 cilindra naravno)

1. VOLTMETAR između priključka 30 -A- releja predgrijanja i mase priključit, mjerni uređaj mora pokazivat napon akumulatora ( ca. 12V)

2.inaće provjeriti crveni vod kod spojnice vodova u slici 3 ( X12/3)
slika 3
http://img408.imageshack.us/img408/1235/mbknjiga3bz8.jpg

3. ključ okrenut u položaj za predgrianje, i VOLTMETAR na na buksnu 1 ( klema 15) 6ero polnog utikača i na masu priključit....tu mora biti 12V.
ako nema napona crno-crveni vod sa osigurača 23 ( neosiguranu stranu) do utikača buksne 1 provjeriti na prekid!

4. VOLTMETAR na buksnu 1 ( + klema 15) i buksnu 4 ( - klema 31) prilključiti...očitat napon koj treba biti 12V ( cirka)

Provjera grijača slika 4
http://img407.imageshack.us/img407/8429/mbknjiga4xh1.jpg

Da bi se provjerili grijači potrebno je izmjeriti JAKOST STRUJE ( znači ampere) .
To se u radionici radi tkzv klještima za jakost struje i mjeri se na induktivnom principu...
Klešta se stave na izolirani vod

ključ okrenut na predgrijanje ( hladan motor) i mjeriti jačinu struje
vodovi:
Cillindar 1= crno-plavi
2= crno-ljubičast
3= crno-crveni
4= crno-žuti
5= crno-zeleni
N14 relej predgrijanja

Ispravne mjerene veličine
Motor 2.0
nakon ca 8 sekundi mora grijač vuć 14-16 ampera

Motor 2,2-2,5L
nakon 10-20 sekundi mora grijač vući 8-15 ampera

ako su mjerene veličine iznad gornje granice taj grijač treba mjenjat

ako je izmjerena amperaža manja od minimalno navedene treba provjerit dovod napona!

Ako se nema klješta za provjeru može se alternativno upotrijeviti probna lampa i to tako da se priključi između priključka i i bloka motora....tada mora svjetlit....ako ne svjetli provjeriti vodić ili zamjenit grijač

provjera grijača na prolaz ...
za to je potrebno utikač na releju za grijače ( G1-G5) odspojit
( vidi sliku 2)

OHMETROM mjeriti otpor jedan za drugim ....između buksni na utikaču i mase....ako je otpor "beskonačan" onda je prekid u grijaču, na vodiču do grijača ili na spoju sa grijačem

Pažnja u releju predgrijanja je zaštita od kratkog spoja
Kod kratkog spoja u grijačima ili u električnim vodičima prekida se strujni krug.

relej se stavlja ponovo u funkciju kada se otkloni kratki spoj ili ključ okrene na u položaj 0!

udede
08.03.2009., 17:26
Meni su uovlaštenom servisu naplatili 180 kn po grijaču i dva su mi otišla za 3 mj.Onda sam kupio zamjenskepo 90 kn i traju mi već 3,5god.

ZEGA
08.03.2009., 22:21
Izmjerio sam, pad napona na masi krene od nekih 40 mV kad rade sva ćetiri.
Cool 10mV po grijaču za 4 cilindra...
sad imaš referencu.

ZET
09.03.2009., 07:05
Ako se nema klješta za provjeru može se alternativno upotrijebiti probna lampa i to tako da se priključi između priključka i bloka motora....tada mora svjetlit....ako ne svjetli provjeriti vodič ili zamjenit grijač
Možeš li, molim te, ovo provjeriti?
Po meni se ne može davati nikakav zaključak o grijaču zato što nema struje na njemu ?!:kava:

Actros1841
09.03.2009., 14:14
Možeš li, molim te, ovo provjeriti?
Po meni se ne može davati nikakav zaključak o grijaču zato što nema struje na njemu ?!:kava:

gdje problem? u tome da treba okrenut ključ na "grijanje" i spojit "probnu lampu" paralelno s grijačem? to je u biti provjera voda do grijača i ako svijetli onda je ok ....ako ne svijetli treba provjera prolaza grijača a kako se to radi je odmah niže opisano!

heheh
23.11.2009., 03:44
Ima li neka dobra dusa da mi objasni kako cu vidit jel mi rade grijaci na golfu 3? Prvo zamislite da objasnjavate budali, pa onda lipo da i budala(ja) shvati...
I jos jedno pitanje? Ima li ikakve sanse da bi jedna takva budala(opet ja:D) mogla i zaminit te grijace?
Ako vam se ipak cinim prevelika budala, sta mislite koliko bi me negdi u st kostalo mjenjanje grijaca?

Lee Champa
23.11.2009., 06:31
KLJUČ IZ BRAVE!
Skini onaj lim koji spaja grijače!
Jedan kraj neke žice na + pol akumulatora, a drugim struži po vijaku grijača koji je držao lim!
Ako iskri - dobar je!:top:
Nađi cijevasti ključ ili neku dužu "gedoru" skini ih i u trgovini trazi takve. Kupi skuplje, isplati se!

heheh
23.11.2009., 15:08
pokusao san s ovim, meni je to sve lipo iskrilo, ali jedna me stvar zanima, s obzirom da nisan skida cili oni lim, nego san ga samo odvida s grijaca.
Ako mi se taj lim dodiruje s ostalim grijacima, jel to djeluje na istinitost ovog testa, tj. Jesam sad siguran da nije u grijacima problem? Cili lim nisan skida jer on nije povezan samo s grijacima pa nisan tija komplicirat.

E sad, ako grijaci nisu pokvareni sto mi je iduce ciniti?:D
Iako auto pali, meni se cini da verglanje prije nego upali poprilicno dugo traje...

Ima jos jedna stvar, ovo mi ljudi najcesce ne viruju kad im kazem, al mozda bi trebalo spomenit...
Kad dam kontakt u autu, lampica grijaca se upali samo ako su vrata(vozacka) otvorena. Znaci udjem u auto, zatvorim vrata, dam kontakt, i ne radi lampica grijaca. Otvorim vrata, dam kontakt, i onda radi lampica. Koliko god ovo cudno izgledalo, to se stvarno dogadja:eek:
Moze li ovo imati ikakve veze sa losim paljenjem? Da napomenem jos, ovo s lampicom i vratima je tako vec duze vrimena, ali nije utjecalo na paljenje.

HELP:(

I wonder
23.11.2009., 15:27
nemožeš provjeriti.
grijači nisu samo radi-ne radi, nego mogu i slabo raditi a da električki nisu u prekidu.
zato se mijenjaju sva 4 grijača odjednom ako motor počne slabije paliti u hladnim danima. a nije im ni cijena neka, 30 kn/kom?

nemožeš ih sam zamijeniti. možeš 2, ali još dva su malo skriveni, treba skidati cijevi od nafte.

ovo sa vratima, vjerojatno problem sa razvodnom pločom.
nije stvar da možeš petljanjem nešto pokvariti, nego što vjerojatno nećeš naći gdje je problem. to je posao za električara.

heheh
23.11.2009., 15:34
30kn/kom?
to mi zvuci malo prejeftino (di to ima:D)

znaci, ako auto pocne slabije palit, treba ga odvest mahenicaru da vidi koliko bi moga na meni zaradit:D

dobro, ako auto pocne slabije palit, zar se nedvojbeno moze zakljucit da odma treba prominit grijace? Pa zar ne postoji neki nacin za skuzit jel su grijaci losi? a ne odma ih minjat? Mogu li ja kako znat oce auto lipo palit ako zamjenim grijace, a bez odlaska mehanicaru?

papa štrumf
23.11.2009., 16:57
Ima jos jedna stvar, ovo mi ljudi najcesce ne viruju kad im kazem, al mozda bi trebalo spomenit...
Kad dam kontakt u autu, lampica grijaca se upali samo ako su vrata(vozacka) otvorena. Znaci udjem u auto, zatvorim vrata, dam kontakt, i ne radi lampica grijaca. Otvorim vrata, dam kontakt, i onda radi lampica. Koliko god ovo cudno izgledalo, to se stvarno dogadja:eek:
Moze li ovo imati ikakve veze sa losim paljenjem? Da napomenem jos, ovo s lampicom i vratima je tako vec duze vrimena, ali nije utjecalo na paljenje.

HELP:(Polo je imao da mu se pale grijači čim se otvore(možda i zatvore vozačka vrata), tako da se ne mora čekati, zato su možda pregarali često.
Mislim da grijače možeš ispitat tako kad ga skineš pa direktno spojiš na akumulator, ako grije dobar je.

E30
23.11.2009., 17:18
a što nije najlakše sa tinjalicom čak vidi ako neki slabije svitli :D
EDIT: invensticija od 10ak kn :)

heheh
23.11.2009., 17:37
sta je tinjalica??

Lee Champa
23.11.2009., 18:11
a što nije najlakše sa tinjalicom čak vidi ako neki slabije svitli :D
EDIT: invensticija od 10ak kn :)

:lol::s:mad:

Skini lim i mjeri jačim ampermetrom ili kupi nove i mir (ali ne one po 30 kuna -njenjat češ ih za tjedan dana)

hasnfefer
23.11.2009., 18:22
Polo je imao da mu se pale grijači čim se otvore(možda i zatvore vozačka vrata), tako da se ne mora čekati, zato su možda pregarali često.
Mislim da grijače možeš ispitat tako kad ga skineš pa direktno spojiš na akumulator, ako grije dobar je.

wow, ovo je fantastično riješenje dostojno debilizma na n-tu potenciju, pogotovo ako je auto u izvedbi s trojim vratima! Baš me zanima koliko bi se puta grijači palili kad se nešto iznaša iz takvog auta!