PDA

View Full Version : Koji tlak u gumama?


efodiks
03.01.2009., 21:21
Prijatelj kupio zimske gume za Golf IV pa pita koji tlak treba biti.
Ove ljetne dimenzija "205/55/R16" pumpa sve 4 na 1.9, a ove nove(zimske) su:
"195/65/R15"

I wonder
03.01.2009., 21:39
isti

MaxTheBoss
03.01.2009., 21:55
Sta nije 1.9 na ljetnim gumama malo?
Ja ljeti na 2.2, zimi na 2.0

efodiks
03.01.2009., 21:58
isti

Hvala!

Charlie_zg
03.01.2009., 22:01
Ne znam otkud vam to da zimske gume trebaju biti slabije napumpane od ljetnih.
Mora biti isti pritisak cijelu godinu, bez obzira koje gume su na autu.
I pritisak od 1.9 na 205/55 16 na Golfu je definitivno preslab.
Za tu dimenziju guma je potreban bar 2.2. Zapravo od 2.1 do 2.5, ovisi vozi li prazan ili pun auto.

bbsan
03.01.2009., 22:01
Pa piše mu na autu (u priručniku, ali i negdje na karoseriji - vjerojatno na okviru vrata - vidi se kad se otvore vrata) na koliko proizvođač preporučuje da treba pumpat gume pri kojim uvjetima (prazan/pun cesta/autocesta)

efodiks
03.01.2009., 22:03
Ne znam otkud vam to da zimske gume trebaju biti slabije napumpane od ljetnih.
Mora biti isti pritisak cijelu godinu, bez obzira koje gume su na autu.
I pritisak od 1.9 na 205/55 16 na Golfu je definitivno preslab.
Za tu dimenziju guma je potreban bar 2.2. Zapravo od 2.1 do 2.5, ovisi vozi li prazan ili pun auto.

Ne znam....mislim da mu iza pise da moraju biti na 1.9...vecinom vozi prazan auto.

MaxTheBoss
03.01.2009., 22:10
16" i te dimenzije nisu tvornicke gume za golf, pa mozda ne pise.

Charlie - Ja ljetne gume imam i sad po zimi i manje ih pumpam zbog toga sto je veci gazni sloj kad je manji tlak u gumi

I wonder
03.01.2009., 22:22
Ne znam otkud vam to da zimske gume trebaju biti slabije napumpane od ljetnih.
Mora biti isti pritisak cijelu godinu, bez obzira koje gume su na autu.
I pritisak od 1.9 na 205/55 16 na Golfu je definitivno preslab.
Za tu dimenziju guma je potreban bar 2.2. Zapravo od 2.1 do 2.5, ovisi vozi li prazan ili pun auto.
on je pital zbog toga jer mijenja dimenziju guma.
voyager sa 1 900 kg treba 2,5 bara, a tlak ide po masi auta. sumnjam da golfu treba 2,5, osim ako je pun.
za pravu vrijednost bi trebali i vrstu motora.
16" i te dimenzije nisu tvornicke gume za golf, pa mozda ne pise.

Charlie - Ja ljetne gume imam i sad po zimi i manje ih pumpam zbog toga sto je veci gazni sloj kad je manji tlak u gumi

pa neznam koliko dobivaš sa ispuštanjem pritiska.
kad smanjiš pritisak, guma se deformira i naliježe samo vanjskim dijelovima gazišta na cestu. ništa nisi dobio jer kontaktna površina ostaje ista, osim ako se ispustiš gumu za pola bara.
uz to, smanjio si time otpornost na aquaplaning.

alfa146
03.01.2009., 22:29
uz to, smanjio si time otpornost na aquaplaning.

I produžavaš zaustavni put,ako se ne varam.
Inače onu gumu na G IV bi ja napumpao na 2,2.I vidio kako se ponaša.Lako je popustiti pritisak,ako bude pretvrdo.

MaxTheBoss
03.01.2009., 22:32
Ja mislim da se poveca, mozda i grijesim. Ovak ja na to gledam. prva napumpana, druga manje
http://img185.imageshack.us/img185/8099/image1wj9.jpg (http://imageshack.us)

Al ipak mislim da cu je napumpat, dobro kazete za aquaplaning i zaustavni put...

efodiks
03.01.2009., 22:35
za pravu vrijednost bi trebali i vrstu motora.



1.9 TDI

klinsider
03.01.2009., 23:10
Ma mogli bi puno filozofirat o tlaku u gumama. Jer tlak utjece na potrosnju, na trosenje gume (to moze biti ravnomjerno, pretjerano vanjsko, pretjerano na sredini), na udobnost, na drzanje ceste....

Manji tlak vise deformira gumu, ali ju to deformiranje vise zagrijava, a to je zimi korisno, jer je tad guma toplija i bolje prijanja. Uz to, ako je malo veca, ima vecu mogucnost hvatanja kamencica na zaledjenoj cesti.

Ak je tlak premali, gume se podfrcu, auto bjezi vise u zavoju, vanjski rubovi na gaznom sloju se vise trose, bocne stranice se jace deformiraju i tako unistavaju, postoji mogucnost grebanja asfalta rubom felge (moze uslijedit cak skidanje gume s naplatka)
-----------

I ja sam slicno testirao. Napumpao gume na 2.8 i vozio se. Pa malo po malo otpustao i vidio kako se auto ponasa.

Maxum
03.01.2009., 23:25
meni u manualu pise kod montiranja zimskih guma nadodati 0.2 bara. zakaj to? ja sam ih napumpao na isti tlak ko ljetne

mr.niceguy
04.01.2009., 00:15
Ne znam otkud vam to da zimske gume trebaju biti slabije napumpane od ljetnih.
Mora biti isti pritisak cijelu godinu, bez obzira koje gume su na autu.
I pritisak od 1.9 na 205/55 16 na Golfu je definitivno preslab.
Za tu dimenziju guma je potreban bar 2.2. Zapravo od 2.1 do 2.5, ovisi vozi li prazan ili pun auto.

upravo tako, meni su uvijek na 2,4 , sve četiri i ljeti i zimi, i vozi dobro, dapače volim kad malo truska, a ne ko da sam na brodu

_ov3rflow_
04.01.2009., 08:52
http://img154.imageshack.us/img154/7582/dsc00129gk9.jpg


Zašto ti prijatelj jednostavno ne otvori poklopac za gorivo?

Almyssano
04.01.2009., 10:30
Šta se tiče golfa, 1,9 se i meni čini malo barem za prednje. A dobar tlak će naći sam isprobavanjem, naravno bez nekih ekstrema i uz konzultaciju s manualom za tu dimenziju.

Kod mene isti tlak ljeti i zimi. Mada mi se čini da bi prednje trebao dignut za 0,1 bar, a inače mi je naprijed veći tlak zbog teškog nosa. Služim se metodom "pokušaja i pogreške", ponašanja i osjećaja na volanu koje mi paše. Ispast će da prodajem pamet, ali ono šta mi piše u manualu je nekako polovično "točno" tj. toliko primjenjujem kad je tlak u pitanju.

I wonder
04.01.2009., 10:42
tvornice su radile jako puno testiranja da bi došli do neke optimalne vrijednosti pritiska u gumama, u kombinaciji sa dimenzijom.
iako vrijedi pravilo da se tlak ne mijenja ako se mijenja dimenzija, iz same upotrebe se može naći neki povoljniji omjer. za udobnost se malo smanji tlak, za upravljivost ga treba povećati.
općenito, 0,1 ili 0,2 bara +/- od tvorničke vrijednosti neće značajno narušiti ponašanje auta, ovisno od vlasnikovih želja.

almysano
ako već hoćeš eksperimentirati, postoji puno pouzdanija metoda nalaženja pravilnog pritiska u gumama od te pokušaj-pogreška i osjećaja na volanu. ali to vrijedi jedino za pravilan pritisak, kako bi guma što pravilnije nalijegala na cestu.

Almyssano
04.01.2009., 10:55
I wonder
nije da eksperimetiram ne znam šta, ali kad bi napumpao sad zadnje po manualu bile bi vidno prepumpane. isprobano.

Ako ti se da, reci koja je metoda. Vjerojatno bi i druge zanimalo ili bilo korisno.

_ov3rflow_
04.01.2009., 11:07
I wonder
nije da eksperimetiram ne znam šta, ali kad bi napumpao sad zadnje po manualu bile bi vidno prepumpane. isprobano.

Ako ti se da, reci koja je metoda. Vjerojatno bi i druge zanimalo ili bilo korisno.

Meni se osobno, zadnji kraj uvijek čini prežilav na tom autu.

I wonder
04.01.2009., 11:13
dali su prepumpane ili ne to nema veze sa sigurnošću.
poanta je u tome da guma naliježe na cestu pravilno, punom širinom i bez izobličenja gume.
a to ćeš naći ovako.

uzmeš kredu i preko gazišta gume povučeš par crta sa lijeva na desno
http://www.imagesforme.com/out.php/i290796_guma.jpg
i nakon toga, normalna vožnja. što ravnija cesta, to bolje jer zavoji troše rubove gume.
svako malo moraš stat i pregledavaš dali se crte jednoliko troše. ako se crta kredom troši po sredini, guma je prepumpana i treba je ispustiti.
ako se troši po rubovima, treba joj dodati zraka.

sve je to skoro pa minorna razlika, pogotovo ako nemaš svoj vlastiti, precizan manometar jer ovi na pumpama mogu pokazivati i do 30% različiti tlak od iste gume.

ovim načinom ćeš dobiti maksimalnu točnost i sigurnost, i to posebno za prednju, posebno za stražnju osovinu.
ako hoćeš, možeš eksperimentirati i sa punim autom, ali (još jednom) od najveće je važnosti točan manometar. badava svi testovi ako mjeriš tlak na različitim pumpama.

gecmali
04.01.2009., 11:25
od najveće je važnosti točan manometar. badava svi testovi ako mjeriš tlak na različitim pumpama.

Jesu li oni manometri od 100-ak Kn dovoljno dobri ili treba kupiti nešto kvalitetnije?

I wonder
04.01.2009., 11:30
onakav kakav je prije bio na pumpama, veliki sa dugačkom kazaljkom, ali baždaren. takvi su najbolji.
te od 100 kn nisam vidio.

gecmali
04.01.2009., 11:35
Vidio sam u Pevcu mislim,izgleda tak ali da li je baždaren...:ne zna:

kramo_17
04.01.2009., 12:35
Uvijek 2.1...

I wonder
04.01.2009., 12:40
a čemu to?
već smo rekli da tlak ovisi o masi auta.
pa nije isto ako ima 1000 kg ili 1300 kg. ili ako je pun ili prazan (+500 kg).
ustvari, odsad nisam vidio nijedan auto koji bi imao iste tlakove pun i prazan.

Almyssano
04.01.2009., 21:27
Meni se osobno, zadnji kraj uvijek čini prežilav na tom autu.

Mislio sam na svog, ali ista klasa, isti tip motora.

I Wonder
Vidiš, dobra i jednostavna fora. Probat ću kad i ako mi bude zgodno, ali eto gume mi se ravnomjerno trošile i ovako pa izgleda da sam tu negdje.

Ivan-VU
05.01.2009., 08:40
a čemu to?
već smo rekli da tlak ovisi o masi auta.
pa nije isto ako ima 1000 kg ili 1300 kg. ili ako je pun ili prazan (+500 kg).
ustvari, odsad nisam vidio nijedan auto koji bi imao iste tlakove pun i prazan.

Evo čisto informacije radi , jedini auto za koji proizvođač navodi isti tlak guma kad je auto prazan i natovaren je Dacia Logan karavan. Nisam mogao vjerovati ali zaista je tako. Navodi se tlak od 2,6 bara za prednje i stražnje gume u oba slučaja (i kad je prazan i kad je pun) , motor je 1,4 sa 75ks benzinac , gume su 185/65 R15 88T.

-dominic-
05.01.2009., 08:43
Pa i to nešto govori, ili stvarno tako treba bit(sumnjam) ili im se neda to računat :D

europe2seoul
05.01.2009., 10:15
Evo čisto informacije radi , jedini auto za koji proizvođač navodi isti tlak guma kad je auto prazan i natovaren je Dacia Logan karavan. Nisam mogao vjerovati ali zaista je tako. Navodi se tlak od 2,6 bara za prednje i stražnje gume u oba slučaja (i kad je prazan i kad je pun) , motor je 1,4 sa 75ks benzinac , gume su 185/65 R15 88T.


A kaj nije 2.4 bara prednje i 2.6 zadnje? 1.6 16V benzinac.