PDA

View Full Version : Potrošnja goriva kod TDI motora


auto101
13.01.2009., 14:54
Obzirom da neki auti starijih godišta nemaju kompjutor za praćenje potrošnje goriva i slične stvari, bilo bi lijepo znati potrošnju prilikom određenog broja okretaja motora.
Svi znamo da je potrošnja pri brzini 90 km/h mala,bolje reć prihvatljiva u odnosu na velike brzine, jer TDI ako ga tjeraš u više okretaje itetako može trošit.

Uzmimo za primjer Volkswagenov 1.9 TDI od 90 i 110 KS sa ručnim mjenjačem od 5 brzina i to usporedimo sa npr 130 KS sa 6 brzina.
Pitanje glasi kolika je razlika u potrošnji pri brzinama od recimo npr. 130km/h i 180km/h u 5 brzini u odnosu na 6 brzinu? Što kaže putno računalo?
Recimo ak se putuje autocestom 2-3 ili duže sata, razlika se itekako vidi u potrošnji goriva, još ak tome nadodaš različita opterečenja (broj osoba u autu i klima po ljeti) može se doć do zanimljivih informacija glede potrošnje goriva.

Vaša iskustva i komentari...

Tipi
13.01.2009., 15:20
Obzirom da neki auti starijih godišta nemaju kompjutor za praćenje potrošnje goriva i slične stvari, bilo bi lijepo znati potrošnju prilikom određenog broja okretaja motora.

Potrosnja goriva ne zavisi samo od rpm-a, vec od rpm X Nm.

Recimo, vozis 3000 rpm u cetvrtoj jednom na ravnom putu, a drugi put 3000 u cetvrtoj na usponu. Na usponu ces trositi daleko vise, i pored toga sto je rpm i brzina ista u oba slucaja ista. Razlika je u okretnom momentu.

dalibor377
13.01.2009., 15:26
Potrosnja u 5. je veca od potrosnje u 6. pri istoj brzini jer motor radi u manje ekonomicnom rezimu rada.
Otpor zraka raste s kvadratom brzine, a tako i potrosnja u lit/sat. U lit/100km ne znam tocno koliko, al raste (mislim linearno).
Mislim da je optimalno sto se tice potrosnje i vrimena putovanja na autocesti vozit u podrucju max obrtnog momenta i najvecem stupnju prenosa.

I wonder
13.01.2009., 15:47
za najveći stupanj prijenosa,:top::top::top:

ali za vožnju na max momentu:flop:
ne ako se želi postići mala potrošnja.

dalibor377
13.01.2009., 16:08
Nisam mislio na voznju s maksimalnim momentom nego u podrucju okretaja di je inace max okretni momnet.
Ako se zeli postic mala, minimalna potrosnja onda se auto parkira i ugasi, ali ne isprid kafica jer tamo moje iz iskustva najvise trosi.

to sam ja
13.01.2009., 16:11
Tamo ne troši auto nego ti.:rofl::rofl:

auto101
13.01.2009., 17:18
Konkretno, u papirima od za TDI od 110 KS potrošnja se kreće od 4 do 6 ,5 litara. Svi znamo da je to tvornički podatak, u praksi stvari mogu a i nemoraju izgledati drugačije, ovisno o raznoraznim uvjetima.
U petoj na 2000 okretaja brzina je oko 95km/h tu je potrošnja možemo slobodno reć oko 4,5l/100km, na 3000 -140, na 4000 -180, i max na 4500 -205km/h.
Mene čisto zanima ako ima neko putni kompujter za primjer TDI od 110 ili 90 ili 130 KS, koliko mu pokazuje potrošnju na autocesti pri gore navedenim brzinama?

moril
13.01.2009., 17:22
Na mojem Meganu pri 2000 obrtaja brzina je 90 km/h, a trenutna potrošnja oko 3 litre, pri 110 kmh 2500 obrtaja- 4 litre, pri 130 km/h 3.000 obrtaja, potrošnja cca 5 l

auto101
13.01.2009., 17:46
Iz prakse znam da kad se vozim 180 na 4000 okretaja u 5 stupnju, imam dojam da auto troši 10 litara, ne znam dal se varam,al mislim da ne puno.
Planiram kupit 130 KS sa 6 brzina, to je odlična kombinacija, ne znam zašto nisu ugradili u 110 KS 6-stupanjski mjenjač, često se vozim po autocesti, nekad sporije , više puta dosta brzo i potrošnja je neizbježna. 6 brzina je zakon, nije isto vozit se 180km/h na 4000 ili na 3000 okretaja, potrošnja se najviše osjeti pri visokim brzinama, dok kod manjih od 100 do 130 km/h razlika se može zanemarit.

gatto
13.01.2009., 17:55
Ne znam sad te brojke napamet, međutim ti TDI motori ako ih voziš u visokoj brzini na oko 2000 rpm ili nešto malo ispod, npr. na 1700 - 1800 zbilja malo potroše. Uvijek sam se tome čudio iznova, iako sam rijetko kada tako vozio. :D Čim ih na autoputu digneš na oko 3000 rpm itekako se osjeti razlika u potrošnji.

klinsider
13.01.2009., 18:19
Svi dizelasi "vole" 2000 okretaja (tu otprilike). Tada razvijaju najveci okretni moment, brzina vozila nije prevelika (zracni otpor), mehanicki otpori (mjenjac....) su nizi....


----------
Preporuka za stedljivu voznju dizela : Jako lagano po gasu i sto manje koristit kocnicu i u sto vecoj brzini vozit.

Kod benzinca je slicno, ali kod ubrzavanja bolje stisnuti gas skoro do kraja, poslije kad postignes brzinu, voziti njezno.


Kliziti cestom ujednacenom brzinom... to je recept.

I wonder
13.01.2009., 18:41
Nisam mislio na voznju s maksimalnim momentom nego u podrucju okretaja di je inace max okretni momnet.
Ako se zeli postic mala, minimalna potrosnja onda se auto parkira i ugasi, ali ne isprid kafica jer tamo moje iz iskustva najvise trosi.
ni to baš ne pije vodu.

svejedno. neću se raspravljat s tobom. znaš o čemu pričaš, ti si rijetki ovdje koji kuži tablicu specifične potrošnje.
ako hoćeš pristojnu raspravu, otvorit ćemo novi topic (da ga poslije lakše nađem) pa ćemo iznositi argumente.
Na mojem Meganu pri 2000 obrtaja brzina je 90 km/h, a trenutna potrošnja oko 3 litre, pri 110 kmh 2500 obrtaja- 4 litre, pri 130 km/h 3.000 obrtaja, potrošnja cca 5 l

sve to vrijedi kao i riječ političara.
jedino mjerodavno: sjednemo u auto u ZG i idemo do splita. u splitu se tanka i mjeri potrošnja. i još jednom na putu natrag.
i to vrijedi samo za takve uvjete. ako imaš više ljudi, gušći promet ili višu temperaturu, moguća su odstupanja.

za primjer, moj voyager od 150 KS.
sa par okreta šarafa na isparivaču, board comp pokazuje potrošnju od ispod 4 litre na 100 (brojka je 1-znamekasta) na otvorenoj cesti.
a za auto od 2 tone i sa 6 ljudi, to svi znamo da je nemoguće.

Glavni frajer kaže:
13.01.2009., 18:46
sa par okreta šarafasječam se vremena kada mi je pljugić 45 u gradu trošio manje od 6L... sve sa par okreta šarufcigera... to su bila vremena... svijet je još bio mlad... ahhh

ovi što sada vozim, šarafaju mene, a ne ja njih...

I wonder
13.01.2009., 19:11
s time da je tebi ipak trebal šarafenciger a kod mene je to veliki nazubljeni šaraf koji je i predviđen da se okreće prstima.
znači, dižem haubu, držim je z lijevom rukom, s desnom okrenem šaraf i potrošnja (bar po BC-u, dobro za prodaju) pada za više od pola:D:D:D

Glavni frajer kaže:
13.01.2009., 19:16
s time da je tebi ipak trebal šarafenciger a kod mene je to veliki nazubljeni šaraf koji je i predviđen da se okreće prstima.
znači, dižem haubu, držim je z lijevom rukom, s desnom okrenem šaraf i potrošnja (bar po BC-u, dobro za prodaju) pada za više od pola:D:D:Dvoyger si rekao?! to mora da je ruska proizvodnja...

moril
13.01.2009., 19:17
ni to baš ne pije vodu.

svejedno. neću se raspravljat s tobom. znaš o čemu pričaš, ti si rijetki ovdje koji kuži tablicu specifične potrošnje.
ako hoćeš pristojnu raspravu, otvorit ćemo novi topic (da ga poslije lakše nađem) pa ćemo iznositi argumente.


sve to vrijedi kao i riječ političara.
jedino mjerodavno: sjednemo u auto u ZG i idemo do splita. u splitu se tanka i mjeri potrošnja. i još jednom na putu natrag.
i to vrijedi samo za takve uvjete. ako imaš više ljudi, gušći promet ili višu temperaturu, moguća su odstupanja.

za primjer, moj voyager od 150 KS.
sa par okreta šarafa na isparivaču, board comp pokazuje potrošnju od ispod 4 litre na 100 (brojka je 1-znamekasta) na otvorenoj cesti.
a za auto od 2 tone i sa 6 ljudi, to svi znamo da je nemoguće.


Čekaj, hočeš reći da moj board kompjuter laže??? Ili da ja lažem?

Kako onda objasniti činjenicu da sam u ljetu sa 52 l prošao 1180 km i to baš putem do mora starom cestom sa klimom i natrpanim autom, desetak dana vozikanja na moru i povratak bez punjenja goriva?

I wonder
13.01.2009., 19:17
šaraf je na plinskom isparivaču. i zbog toga može postići 3l/100 (ali u ludilu).
kad je na benzinu, takve cifre mogu samo sanjati.

Svicar
13.01.2009., 19:18
Iz prakse znam da kad se vozim 180 na 4000 okretaja u 5 stupnju, imam dojam da auto troši 10 litara, ne znam dal se varam,al mislim da ne puno.
Planiram kupit 130 KS sa 6 brzina, to je odlična kombinacija, ne znam zašto nisu ugradili u 110 KS 6-stupanjski mjenjač, često se vozim po autocesti, nekad sporije , više puta dosta brzo i potrošnja je neizbježna. 6 brzina je zakon, nije isto vozit se 180km/h na 4000 ili na 3000 okretaja, potrošnja se najviše osjeti pri visokim brzinama, dok kod manjih od 100 do 130 km/h razlika se može zanemarit.

Da bi mi ovdje sto pametno mogli reci,trebamo imati grafikone prijenosa po stupnjevima i u diferencijalu,nekad 6-ti stupanj ne znaci i duzi konacni prijenost.Druga tema je,dali bi motor od 110 konja iznio tako dugacki prijenos?

I wonder
13.01.2009., 19:20
kažem da se BC-u netreba vjerovati.

nisam rekao da baš uvijek piše krivo, ali to nije pouzdan podatak.
pouzdan podatak je kad 2 auta prođu istu kilometražu, zato sam spominjao split. jer ako ja do slpita potrošim 45 litara a ti 30, onda je to pravi podatak za mjerenje potrošnje.
ali isto tako meni može pisati da sam prošao 480 km a tebi da si napravio 515 km, i to na potpuno istoj ruti.

Porucnik31
13.01.2009., 19:43
Čekaj, hočeš reći da moj board kompjuter laže??? Ili da ja lažem?

Kako onda objasniti činjenicu da sam u ljetu sa 52 l prošao 1180 km i to baš putem do mora starom cestom sa klimom i natrpanim autom, desetak dana vozikanja na moru i povratak bez punjenja goriva?

ne lažeš ti nego BC,kilometraža je dobra i bio bi problem da prođeš manje od toga! pri 130 km/h troši više a tebi komp pokaže manje,ja sam sa 55 litara napravio 1310 km,100% otvorene ceste iz jednog šusa,lagana i štedljiva vožnja.......s tim da mi je prosjek bio 4.6 l/100 km

Svicar
13.01.2009., 20:08
ne lažeš ti nego BC,kilometraža je dobra i bio bi problem da prođeš manje od toga! pri 130 km/h troši više a tebi komp pokaže manje,ja sam sa 55 litara napravio 1310 km,100% otvorene ceste iz jednog šusa,lagana i štedljiva vožnja.......s tim da mi je prosjek bio 4.6 l/100 km

Taj put prosjek je 4.19 l

auto101
13.01.2009., 20:22
Da bi mi ovdje sto pametno mogli reci,trebamo imati grafikone prijenosa po stupnjevima i u diferencijalu,nekad 6-ti stupanj ne znaci i duzi konacni prijenost.Druga tema je,dali bi motor od 110 konja iznio tako dugacki prijenos?

Imaš TDi od 115 KS i 6 stupnjeva, imaš neke FIAT-ove benzince poput Punta i Stila 6speed što je meni još fascinantnije, još da je u pitanju diesel,al benzinac manje od 100 konja i ima 6 brzina?

Ogromna je razlika voziti dieselski motor na 4000 i 3000 okretaja, stoga su svakako svi dieseli sa 6 stupnjeva odlični, bez obzira na snagu motora.

Porucnik31
13.01.2009., 20:23
pa eto.....lago je za 0.40 litre......iz CH za HR sam ljetos to napravio,prosjek sam rušio u CH,njemačkoj i austriji,ograničenja po 80 km/h.....jedino kod nas je ravnica

Svicar
13.01.2009., 20:29
Imaš TDi od 115 KS i 6 stupnjeva, imaš neke FIAT-ove benzince poput Punta i Stila 6speed što je meni još fascinantnije, još da je u pitanju diesel,al benzinac manje od 100 konja i ima 6 brzina?

Ogromna je razlika voziti dieselski motor na 4000 i 3000 okretaja, stoga su svakako svi dieseli sa 6 stupnjeva odlični, bez obzira na snagu motora.

6 stupnjeva:confused:,krajni omjer je bitan,ne mora znacit da je 6ti stupanj duzi od 5tog.

Božo*
13.01.2009., 20:41
Vaša iskustva i komentari...

Bok, evo ja nedugo bio na autocesti i baš pratio potrošnju koja se kretala po podacima kompjutera ovako otprilike:

peta brzina:

90km/h = 3,3 lit.
100km/h = 3,6 lit.
110km/h = 4 lit.
130km/h = 4 lit.
150km/h = 5.8 lit.
165km/h = 8.8 lit

Auto je p308 sa mašinom 1.6hdi od 90ks. Brže od ovog nisam išao, pretpostavljam da bih ako bih ga dotjerao na 200 km/h potrošnja bila 15, 16 litara ili možda više? Neka me netko ispravi, to sam rekao odoka pošto nisam nikad vozio taj auto 200km/h

pozdrav svima :w

živjeli!

auto101
13.01.2009., 20:42
6 stupnjeva:confused:,krajni omjer je bitan,ne mora znacit da je 6ti stupanj duzi od 5tog.

To štima što kažeš, al kako objasnit činjenicu da recimo mazda 6 ili vectra 1.9 cdti oboje sa 120 konja, imaju 6 stupnjeva i na 170km/h se vrte na 3000 okretaja, dok 110 konja jedva 140 čak nešto malo ispod. Računaj si kolika ja je to razlika u potrošnji kad se voziš često autocestom i to na dulje vrijeme.
U pitanju je svega 10 konja, što je zapravo snaga na maksmalnom broju okretaja npr od 4000 - 4250.

Svicar
13.01.2009., 20:54
Bok, evo ja nedugo bio na autocesti i baš pratio potrošnju koja se kretala po podacima kompjutera ovako otprilike:

peta brzina:

90km/h = 3,3 lit.
100km/h = 3,6 lit.
110km/h = 4 lit.
130km/h = 4 lit.
150km/h = 5.8 lit.
165km/h = 8.8 lit

Auto je p308 sa mašinom 1.6hdi od 90ks. Brže od ovog nisam išao, pretpostavljam da bih ako bih ga dotjerao na 200 km/h potrošnja bila 15, 16 litara ili možda više? Neka me netko ispravi, to sam rekao odoka pošto nisam nikad vozio taj auto 200km/h

pozdrav svima :w

živjeli!

Auto od 90 konja i nece potegnuti 200km/h,kako ista potrosnaj na 110Km/h i 130 km/h?

Pri 130 je premalo,pri 165 je previse:eek:

Božo*
13.01.2009., 21:26
Auto od 90 konja i nece potegnuti 200km/h,kako ista potrosnaj na 110Km/h i 130 km/h?

Pri 130 je premalo,pri 165 je previse:eek:

to ti misliš da neće potegnut 200kmh, možda sam napisao malo previše za 165kmh ali ispod 8 litara nije sigurno, 165 nije mala brzina, molim lijepo.

da, u decilitar isto guta i na 110 i na 130, ak ne vjeruješ prepeljam te

pozz

pinkskin
13.01.2009., 21:49
Možda komp malo laže.

schimek1
13.01.2009., 21:52
Evo moj golf 1,9 tdi sa 105 ks troši oko 5,5 - 6,2 litre sada po gradu, inače na otvorenoj cesti sam ga znao spustiti u na 4,2 l, a to je bilo u 6 brzini i jedno 90 - 100 km/h. Dok na autocesti sa 200 km/h, prosjek mu je 8 - 8,5.

johny5
13.01.2009., 22:11
Iz prakse znam da kad se vozim 180 na 4000 okretaja u 5 stupnju, imam dojam da auto troši 10 litara, ne znam dal se varam,al mislim da ne puno.
Planiram kupit 130 KS sa 6 brzina, to je odlična kombinacija, ne znam zašto nisu ugradili u 110 KS 6-stupanjski mjenjač, često se vozim po autocesti, nekad sporije , više puta dosta brzo i potrošnja je neizbježna. 6 brzina je zakon, nije isto vozit se 180km/h na 4000 ili na 3000 okretaja, potrošnja se najviše osjeti pri visokim brzinama, dok kod manjih od 100 do 130 km/h razlika se može zanemarit.

Passat 1.9 tdi 130 ks sa 4 osobe u 6 brzini će ti na 180-190km/h trošiti isto 10 litara, nećeš ga spustit na manje. One bajke o 7 litara pri tim brzinama su samo bajke. A6 3.0 tdi na 220km/h sa 5 osoba gutne isto 14 litara, neki kažu da je to zapravo i jako štedljivo i da se ne treba žalit neg bit super zadovoljan.

Porucnik31
13.01.2009., 22:30
to ti misliš da neće potegnut 200kmh, možda sam napisao malo previše za 165kmh ali ispod 8 litara nije sigurno, 165 nije mala brzina, molim lijepo.

da, u decilitar isto guta i na 110 i na 130, ak ne vjeruješ prepeljam te

pozz

ide i astra H sa 1.4 motorom od 90 ks 200 km/h po satu pa ti je to opet samo 164 km/h stvarne brzine po gps-u

-dominic-
14.01.2009., 06:36
Tako je, pustite te cagere, to laže ko pas :)

I wonder
14.01.2009., 08:54
To štima što kažeš, al kako objasnit činjenicu da recimo mazda 6 ili vectra 1.9 cdti oboje sa 120 konja, imaju 6 stupnjeva i na 170km/h se vrte na 3000 okretaja, dok 110 konja jedva 140 čak nešto malo ispod. Računaj si kolika ja je to razlika u potrošnji kad se voziš često autocestom i to na dulje vrijeme.
U pitanju je svega 10 konja, što je zapravo snaga na maksmalnom broju okretaja npr od 4000 - 4250.

stvar je u momentu, kojeg ti ne gledaš.
-dali neki auto može imati (vrtiti) 6. brzinu ili ne je ustvari pitanje dali on na tim okretajima razvija dovoljno momenta da održava brzinu.
-dizele je općenito bolje vrtiti na nižim okretajima. stvar konstrukcije motora. sa porastom hoda klipa pada iskoristivost. a dizeli imaju veliki hod.
-usporedi auto sa biciklom. što slabiji vozač, to trebaš više brzina da bi pokrio sve moguće uvjete vožnje.
jakom vozaču su dovoljne i 3 brzine, neki žgoljo ih treba 27.
isto vrijedi i za aute, s time da se sa više brzina u mjenjaču jako povećavaju masa, gubici i gabariti.

auto101
14.01.2009., 09:30
stvar je u momentu, kojeg ti ne gledaš.
-dali neki auto može imati (vrtiti) 6. brzinu ili ne je ustvari pitanje dali on na tim okretajima razvija dovoljno momenta da održava brzinu.
-dizele je općenito bolje vrtiti na nižim okretajima. stvar konstrukcije motora. sa porastom hoda klipa pada iskoristivost. a dizeli imaju veliki hod.
-usporedi auto sa biciklom. što slabiji vozač, to trebaš više brzina da bi pokrio sve moguće uvjete vožnje.
jakom vozaču su dovoljne i 3 brzine, neki žgoljo ih treba 27.
isto vrijedi i za aute, s time da se sa više brzina u mjenjaču jako povećavaju masa, gubici i gabariti.

110 KS ima 235Nm, imaš octaviu 4x4 sa 101KS i 6brzina
Slažem se s tobom, al gle, imaš A4 i Passat od 115KS koji imaju moment 285Nm i imaju 5 brzina, a npr vectra sa 1.9cdti motorom od 120KS ima 6 brzina i 280Nm. Njemci su kod tih motora 110, i 115 KS zakazali što se tiče mjenjača, mogli su komotno ugrađivat 6 brzina, čisto zbog potrošnje i nešto manje buke na autocesti, jer inače sami motori su odlični, tu nema zamjerke.
Jednom kad probaš vozit diesela sa 6brzina, vidiš zašto je bolji od 5brzina, štima, nešto je malo teži,al zaista ne puno, bitno da nema 4x4 jer to dodatno povečava masu i potrošnju.

green-sk
14.01.2009., 14:00
Čekaj, hočeš reći da moj board kompjuter laže??? Ili da ja lažem?

Kako onda objasniti činjenicu da sam u ljetu sa 52 l prošao 1180 km i to baš putem do mora starom cestom sa klimom i natrpanim autom, desetak dana vozikanja na moru i povratak bez punjenja goriva?

Pa to tvoje onda ne ptoši ništa!:D

JA uspijem nategnuti prosjek na otvorenoj cesti 4.5 l/100 km :D (Passat Variant 1.9 TDI)... I jedan tank (70l) može izdržati približno 1100-1150 km do paljenja rezerve!:p
Na autocesti pri 150 troši nekih 7 litara! Ali grad me ubija, prosjek u Sisku je preko 9 litara!:(

I wonder
14.01.2009., 14:23
110 KS ima 235Nm, imaš octaviu 4x4 sa 101KS i 6brzina
Slažem se s tobom, al gle, imaš A4 i Passat od 115KS koji imaju moment 285Nm i imaju 5 brzina, a npr vectra sa 1.9cdti motorom od 120KS ima 6 brzina i 280Nm.

pitanje je: pri kojim okretajima i sa kakvim mjenjačem?

A4 i passat razvijaju max moment na 1800 okretaja zbog manje turbine (jako povuku odmah iz lera) dok su lijeniji na 3 000 okretaja.
vectra je lijena ispod 1800 okretaja, ali zato razvija max moment na preko 2500 (zbog veće turbine) (napamet govorim podatke o okretajima).

a mjenjač samo multiplicira moment kojeg dobiva od motora (u 5. i 6. ga smanjuje). pa je tu još i diferencijal, pa radijus kotača....puno varijabli da bi odgovor bio jednostavan.

Njemci su kod tih motora 110, i 115 KS zakazali što se tiče mjenjača, mogli su komotno ugrađivat 6 brzina, čisto zbog potrošnje i nešto manje buke na autocesti, jer inače sami motori su odlični, tu nema zamjerke.
sumnjam. možda imaju nedostataka u kvaliteti izvedbe, ali što se tiče proračuna brzina, mislim da nisu pogriješili.
sa 6 brzinskim mjenjačem smatram da auto nebi mogao održavati putnu brzinu satim motorom i setupom.
Jednom kad probaš vozit diesela sa 6brzina, vidiš zašto je bolji od 5brzina, štima, nešto je malo teži,al zaista ne puno, bitno da nema 4x4 jer to dodatno povečava masu i potrošnju.
opet, stvar je i prijenosa, a ne samo motora.
npr. za TDI motor, prva brzina ti povećava moment za 4,11 puta, a diferencijal za još 3,8 puta (ako se dobro sjećam brojeva. tu negdje).
kotač ga smanjuje, ali ovisi o veličini kotača.

ono što isporučuješ na cestu (brzina i ubrzanje), je i stvar momenta motora, a i samog prijenosa i dimenzija kotača.

schimek1
14.01.2009., 14:56
110 KS ima 235Nm, imaš octaviu 4x4 sa 101KS i 6brzina
Slažem se s tobom, al gle, imaš A4 i Passat od 115KS koji imaju moment 285Nm i imaju 5 brzina, a npr vectra sa 1.9cdti motorom od 120KS ima 6 brzina i 280Nm. Njemci su kod tih motora 110, i 115 KS zakazali što se tiče mjenjača, mogli su komotno ugrađivat 6 brzina, čisto zbog potrošnje i nešto manje buke na autocesti, jer inače sami motori su odlični, tu nema zamjerke.
Jednom kad probaš vozit diesela sa 6brzina, vidiš zašto je bolji od 5brzina, štima, nešto je malo teži,al zaista ne puno, bitno da nema 4x4 jer to dodatno povečava masu i potrošnju.

Imaš ti i A4 sa 130 ks i mjenjač sa 5 brzina u njemu.

Glavni frajer kaže:
14.01.2009., 18:55
6. brzina u mjenjaču košta novaca :mig:

darioV
14.01.2009., 22:03
Puno ovisi o mjenjacu, a razlika u potrosnji pri istoj brzini moze varirati od 5-15% izmedu 5-e i 6-e brzine.

Potrosnja goriva ne zavisi samo od rpm-a, vec od rpm X Nm.


rpm x Nm???
Sta je sad ovo, nova SI jedinica? 3000okr x 300Nm pri 1800okr?

I wonder
15.01.2009., 08:51
ne, nego 3 000 okretaja i 300 Nm je jednako 128 KS.

odnosno, hoće ti Tipi reć da nije isto dali je na 3 000 okretaja gas stisnut samo malo, ili je u podu.
pa i o tome ovisi potrošnja, koja se izražava u potrošenim gramima goriva za svaki kW isporučene snage.

Nick Fallin
15.01.2009., 09:22
-usporedi auto sa biciklom. što slabiji vozač, to trebaš više brzina da bi pokrio sve moguće uvjete vožnje.
jakom vozaču su dovoljne i 3 brzine, neki žgoljo ih treba 27.

Samo mala korekcija, profesionalni biciklisti su svi žgoljavi.

supervox
15.01.2009., 18:22
Evo moj golf 1,9 tdi sa 105 ks troši oko 5,5 - 6,2 litre sada po gradu, inače na otvorenoj cesti sam ga znao spustiti u na 4,2 l, a to je bilo u 6 brzini i jedno 90 - 100 km/h. Dok na autocesti sa 200 km/h, prosjek mu je 8 - 8,5.

Vozio sam takav 105 konja PDE TDI s tri vrata 25 anyversary model s onim 16 cola alu felgama original, ručni mjenjač itd., a prosjek zadnjeg puta u svim uvijetima mi je stalno bio 8,2-8,3 litre/ 100km :eek: , doduše autom. klima stalno uključena i vrlo oštra vožnja s dubokim gasom non-stop, jer auto nije bio moj :D ..., ali potrošnja u velikom raskoraku od tvornički deklarirane, a i u raskoraku sa pričama za malu djecu većine vlasnika kompaktnih modernih turbodizelaša...!!! :rolleyes:

Svi ti noviji kompakt dizelaši sa hrpom opreme i milijun zračnih jastuka i ostalih bezvezarija su uglavnom preteški, pa im džabe sofisticirani motori kad troše skoro k'o benzinci...!!! :mig:
Mislim da bi tvornice pod hitno trebale opako razmisliti o downsizingu svih modela...!!! :(

schimek1
15.01.2009., 18:39
Vozio sam takav 105 konja PDE TDI s tri vrata 25 anyversary model s onim 16 cola alu felgama original, ručni mjenjač itd., a prosjek zadnjeg puta u svim uvijetima mi je stalno bio 8,2-8,3 litre/ 100km :eek: , doduše autom. klima stalno uključena i vrlo oštra vožnja s dubokim gasom non-stop, jer auto nije bio moj :D ..., ali potrošnja u velikom raskoraku od tvornički deklarirane, a i u raskoraku sa pričama za malu djecu većine vlasnika kompaktnih modernih turbodizelaša...!!! :rolleyes:

Svi ti noviji kompakt dizelaši sa hrpom opreme i milijun zračnih jastuka i ostalih bezvezarija su uglavnom preteški, pa im džabe sofisticirani motori kad troše skoro k'o benzinci...!!! :mig:
Mislim da bi tvornice pod hitno trebale opako razmisliti o downsizingu svih modela...!!! :(

I meni hoće on popiti 8litara kada ga gazim baš, al ipak sam ovdje pričao o normalnijoj vožnji, možda je taj tvoj imao mjenjač sa 5 brzina, pa je zato više trošio, ja velim kolko troši u 6 brzini i po brzinomjeru 200 km/h

johny5
15.01.2009., 18:47
I meni hoće on popiti 8litara kada ga gazim baš, al ipak sam ovdje pričao o normalnijoj vožnji, možda je taj tvoj imao mjenjač sa 5 brzina, pa je zato više trošio, ja velim kolko troši u 6 brzini i po brzinomjeru 200 km/h

Ma inače pumpe duse popije malo više kod ganjanja od običnih motora no to je normalna stvar. pumpe duse ima takvu koncepciju gdje jako naglo potegne a to naravno ne ide bez goriva. Užitak koji pruža vožnja pumpe dusa motora je puno veća od te 1 litre koju možda više popije od nekih drugih motora pri oštrijim uvjetima.(buku motora na stranu) kom ne paše nemora vozit takav motor.

gatto
15.01.2009., 18:55
Vozio sam takav 105 konja PDE TDI s tri vrata 25 anyversary model s onim 16 cola alu felgama original, ručni mjenjač itd., a prosjek zadnjeg puta u svim uvijetima mi je stalno bio 8,2-8,3 litre/ 100km :eek: , doduše autom. klima stalno uključena i vrlo oštra vožnja s dubokim gasom non-stop, jer auto nije bio moj :D ..., ali potrošnja u velikom raskoraku od tvornički deklarirane, a i u raskoraku sa pričama za malu djecu većine vlasnika kompaktnih modernih turbodizelaša...!!! :rolleyes:

Svi ti noviji kompakt dizelaši sa hrpom opreme i milijun zračnih jastuka i ostalih bezvezarija su uglavnom preteški, pa im džabe sofisticirani motori kad troše skoro k'o benzinci...!!! :mig:
Mislim da bi tvornice pod hitno trebale opako razmisliti o downsizingu svih modela...!!! :(
Na stranu vožnja s "težom" nogom na gasu, međutim s normalnom vožnjom taj auto s punim rezervoarom bez problema može napraviti oko 800 km. Ako ga se želi i zna voziti štedljivo, može i oko 1000 km.

Wog Boy
16.01.2009., 00:21
Vozio sam takav 105 konja PDE TDI s tri vrata 25 anyversary model s onim 16 cola alu felgama original, ručni mjenjač itd., a prosjek zadnjeg puta u svim uvijetima mi je stalno bio 8,2-8,3 litre/ 100km :eek: , doduše autom. klima stalno uključena i vrlo oštra vožnja s dubokim gasom non-stop, jer auto nije bio moj :D ..., ali potrošnja u velikom raskoraku od tvornički deklarirane, a i u raskoraku sa pričama za malu djecu većine vlasnika kompaktnih modernih turbodizelaša...!!! :rolleyes:

Svi ti noviji kompakt dizelaši sa hrpom opreme i milijun zračnih jastuka i ostalih bezvezarija su uglavnom preteški, pa im džabe sofisticirani motori kad troše skoro k'o benzinci...!!! :mig:
Mislim da bi tvornice pod hitno trebale opako razmisliti o downsizingu svih modela...!!! :(

:top:

Golf IV, 2003 godiste, 1.9 TDi Edition (isto PDE motor) 101 KS, isto 16 cola felge. Sa mojim rezimom voznje, cesto duboki gas i ostra voznja prosjek 8 - 9 litara (ne sjecam se u decimalu), kad je supruga vozila taj isti auto imala je prosjek 5-5.5 litara :ne zna:

E da, a sto PDE poteze, auuuuu braco moja mila, pa to ko raketa ubrzanje

8T8
16.01.2009., 08:23
Da malo razbijemo te mitove o "superštedljivim" TD kompaktima na konkretnim primjerima - kompakti s TD motorima 100 - 130 ks.
U gradskoj vožnji kakva vlada u ZG, samo dva kompakta su mi trošila ispod 7 l/100 km - KIA Cerato 1.5 CRDI (105 ks) i Megane 1.5 DCI (100 ks). Svi ostali su bili iznad 7, a neki bogami i iznad 8 litara.
Na AC, tempo 110-130, svi se mogu voziti ispod 5 litara (čak i recimo Hyundaieva Elantra koja definitivno nije štedljiva).
I ne govorim o podacima BC, već litre s benzinske i kilometraža između dva tankanja.

schimek1
16.01.2009., 09:42
Da malo razbijemo te mitove o "superštedljivim" TD kompaktima na konkretnim primjerima - kompakti s TD motorima 100 - 130 ks.
U gradskoj vožnji kakva vlada u ZG, samo dva kompakta su mi trošila ispod 7 l/100 km - KIA Cerato 1.5 CRDI (105 ks) i Megane 1.5 DCI (100 ks). Svi ostali su bili iznad 7, a neki bogami i iznad 8 litara.
Na AC, tempo 110-130, svi se mogu voziti ispod 5 litara (čak i recimo Hyundaieva Elantra koja definitivno nije štedljiva).
I ne govorim o podacima BC, već litre s benzinske i kilometraža između dva tankanja.

Ja neznam onda kako ti voziš, meni je potrošnja na golfu V 1,9 tdi na relaciji sesvete - maksimir prosjek 6,5 - 6,8, ako idem branimirovom onda je nešto veće jel se brže malo vozi. ali inače mi je rijetko iznad 7 litara.

moril
16.01.2009., 10:45
Ma ima ljudi kojima će i najštedljiviji auto trošiti 10 l, a od točke A do točke B doći će jednako brzo kao neki kojima taj auto troši duplo manje

darioV
16.01.2009., 12:22
ne, nego 3 000 okretaja i 300 Nm je jednako 128 KS.

odnosno, hoće ti Tipi reć da nije isto dali je na 3 000 okretaja gas stisnut samo malo, ili je u podu.
pa i o tome ovisi potrošnja, koja se izražava u potrošenim gramima goriva za svaki kW isporučene snage.

i 6000 rpm * 150Nm je 128ks, i auto sigurne nece trositi isto kao na 3000*300.

Potrosnja ovisi i o okretajima i Nm(ili KS ili KW), ali nikako o rpm*Nm - to jednostavno nema smisla.

sparc0
16.01.2009., 12:31
to ti misliš da neće potegnut 200kmh, možda sam napisao malo previše za 165kmh ali ispod 8 litara nije sigurno, 165 nije mala brzina, molim lijepo.

da, u decilitar isto guta i na 110 i na 130, ak ne vjeruješ prepeljam te

pozz

di to tdi govno od motora može ić 200...taj kad ide 2 somića dimi ko kaki rus (traktor)...neki dan ja u mom c4 vts klizim po autocesti žu-zg i primjetim ispred sebe na jedno kilometar, dva neki crni dim...usporim sa 180 na 120...reko neka nesreca se dogodila nest gori...kad sam došao bliže imam šta vidit...folcvagen passat onaj okrugli negdje 1998/99 godište čađi ko da je ložio ugalj hebote...auto i tdi i ko ga izmisli...zasmrdi mi kabinu...da se nije prozracila do zg...od tada svaki put kad primjetim da je ispred mene neki auto iz fauve branše...palim onu tipkicu AIR RECYCLAGE;) i nema problema, i obavezno lijevi pokazivac smjera,kick dawn...

8T8
16.01.2009., 12:53
Ja neznam onda kako ti voziš, meni je potrošnja na golfu V 1,9 tdi na relaciji sesvete - maksimir prosjek 6,5 - 6,8, ako idem branimirovom onda je nešto veće jel se brže malo vozi. ali inače mi je rijetko iznad 7 litara.

Bitnije je kuda, a ne kako.
Uđi dublje u centar, meni je Maksimir već izlaz iz grada :mig:. Vukovarska, Tratinska, Savska, Vlaška, Slavonska, Branimirova (stara), Mihanovićeva, Gajeva, Hebrangova...

newwbie
16.01.2009., 13:32
Bitnije je kuda, a ne kako.
Uđi dublje u centar, meni je Maksimir već izlaz iz grada :mig:. Vukovarska, Tratinska, Savska, Vlaška, Slavonska, Branimirova (stara), Mihanovićeva, Gajeva, Hebrangova...

i to bome. na takvim ulicama ne bude čudno ni da je 10 litara potrošnja, jer od semafora do semafora možeš voziti 10 minuta

johny5
16.01.2009., 15:58
di to tdi govno od motora može ić 200...taj kad ide 2 somića dimi ko kaki rus (traktor)...neki dan ja u mom c4 vts klizim po autocesti žu-zg i primjetim ispred sebe na jedno kilometar, dva neki crni dim...usporim sa 180 na 120...reko neka nesreca se dogodila nest gori...kad sam došao bliže imam šta vidit...folcvagen passat onaj okrugli negdje 1998/99 godište čađi ko da je ložio ugalj hebote...auto i tdi i ko ga izmisli...zasmrdi mi kabinu...da se nije prozracila do zg...od tada svaki put kad primjetim da je ispred mene neki auto iz fauve branše...palim onu tipkicu AIR RECYCLAGE;) i nema problema, i obavezno lijevi pokazivac smjera,kick dawn...

nisu isto km napravili taj tvoj vts(koji nikad ni neće doć do te kilometraže) i taj passat. Uz to ak taj passat nije održavan normalna stvar da čađi ko avion.

BB87
16.01.2009., 16:03
Mene čisto zanima ako ima neko putni kompujter za primjer TDI od 110 ili 90 ili 130 KS, koliko mu pokazuje potrošnju na autocesti pri gore navedenim brzinama?

VW Passat 2002.g. 1.9 TDI 130 KS, jedna osoba za upravljacem (78 kg), ugasena klima, gume na 2.2 bara, alu felge i kit za krpanje guma (usteda na masi), bez dodatne prtljage. putno racunalo u 6. stupnju pri 90 km/h pokazuje 4.1 l/100 km, pri 130 km/h pokazuje 7.9 l/100 km/h, pri 180 km/h pokazuje 15,1 l/100 km a pri 200 km/h 18,4 l/100 km.
radi se o mjerenju trenutne potrosnje, a ne prosjecne u nekom vrem. intervalu...
motor je bio na radnoj temp (90 C) te je vani bila ugodna temp (cca 20 C), za zimsko doba i hladan motor, rezultati su drukciji...

mozes racunat na 2-3 litre vise ako u autu imas 4 osobe, pun gepek, upaljenu klimu, rezervni tocak i celicne felge, te lose napumpane gume, a i cuo sam da one nove Michelin Energy Star smanjuju otpor kotrljanja i potrosnja pada za 2-3 dl, osobno ih imam i zadovoljan sam :) al njih koristim samo ljeti
e da, ako ces u to sve uracunat zimske uvjete, dodaj jos koju litru vise :)

sparc0
16.01.2009., 17:44
nisu isto km napravili taj tvoj vts(koji nikad ni neće doć do te kilometraže) i taj passat. Uz to ak taj passat nije održavan normalna stvar da čađi ko avion.

uz to ..ja kojeg got passata, golfa...i ostale kenjare s oznakom tdi vidim na cesti svi čađare ko ludi...a u leru čekičaju ko da su 2 motora od trabanta ugurali pod haubu...katastrofa...:lol::lol::D moj citroen c4 VTS ni nemora doc do te kilometraze bitno da ljude nepeku oči kad se voze iza mene:D...jebovas pasat tdi zastarjeli primitivni

johny5
16.01.2009., 18:33
uz to ..ja kojeg got passata, golfa...i ostale kenjare s oznakom tdi vidim na cesti svi čađare ko ludi...a u leru čekičaju ko da su 2 motora od trabanta ugurali pod haubu...katastrofa...:lol::lol::D moj citroen c4 VTS ni nemora doc do te kilometraze bitno da ljude nepeku oči kad se voze iza mene:D...jebovas pasat tdi zastarjeli primitivni

Pa normalno da nemora doć do te kilometraže jer ti nisi primitivan ko mi pa da se voziš u autu starom 10 godina no eto citrač to svakak ne bi ni izdržao. Koliko troši tvoj super vts na autoputu na 130km/h?

BB87
16.01.2009., 19:00
ma pljujte vi po passatu kolko ocete, al auto je kvalitetan i zasluzuje rijeci hvale, a TDI su najbolji i najprodavaniji diesel motori, htjeli vi to priznati ili ne...
a sto se tice cadjenja, pa cuj, uz redoviti servis i mjenjanje svih filtera (filter za gorivo, ulje, zrak...) do toga nebi doslo, a ocito je da ako se i ne servisira redovito, auto ideee :)
a oni francuski drekovi ni uz servisiranje neidu tako ko njemci i bez servisa :D

Svicar
16.01.2009., 19:20
ma pljujte vi po passatu kolko ocete, al auto je kvalitetan i zasluzuje rijeci hvale, a TDI su najbolji i najprodavaniji diesel motori, htjeli vi to priznati ili ne...
a sto se tice cadjenja, pa cuj, uz redoviti servis i mjenjanje svih filtera (filter za gorivo, ulje, zrak...) do toga nebi doslo, a ocito je da ako se i ne servisira redovito, auto ideee :)
a oni francuski drekovi ni uz servisiranje neidu tako ko njemci i bez servisa :D

Francuski auti NE dime,ako dimi(recimo taj PAssat) moze pomoci samo zracni filter,uljni filter tu ne pomaze.

Fancuzi tako drski,da se servisiraju na 160.000-225.000 km(zupcasti remen),a kos Passata na toj kilometrazi su vec druga ramena od povozja.

Tema je potrosnja,VW TDI motori jesu stedljivi,ali zahtjevni,koliko god to neki zelili poreci.

newwbie
16.01.2009., 19:37
uz to ..ja kojeg got passata, golfa...i ostale kenjare s oznakom tdi vidim na cesti svi čađare ko ludi...a u leru čekičaju ko da su 2 motora od trabanta ugurali pod haubu...katastrofa...:lol::lol::D moj citroen c4 VTS ni nemora doc do te kilometraze bitno da ljude nepeku oči kad se voze iza mene:D...jebovas pasat tdi zastarjeli primitivni

Takve kenjare prođu po 400 000 km i rade k'o švicarski sat. Ako dimi, ne znači da je motor kriv. Ne stišće on sam sebe u crveno ili si ne mijenja ulje redovito, ne dere ga hladnog u visoke okretaje i slično... vlasnik je krivac. Probaj svog Citroena C4 VTS ganjat k'o vrag svoju mater 100 000 km i analiziraj rezultate.
Vjerojatno si ti još jedan iskompleksirani wannabe (što se da naslutiti po rječniku) koji donosi zaključke na temelju dva, tri golfa ili passata.
Vezano uz temu; da, TDI motori stvarno troše prilično malo goriva ako ih se zna voziti, moj (1.9 90)potroši (u prosjeku) nekih 5.5-7 litara gradske vožnje uz stalno uključenu klimu. Potrošnja ovisi o gužvama, nekad prođem 5 km za 7 minuta, nekad za tu istu udaljenost trebam 10, a nekad 20 minuta.

alfa i omega
16.01.2009., 21:36
pusti drkosa, nek se vozi on u citroenu...

da se vratim na temu, meni je relacija kad sam isao na posao u zagrebu bila srednjaci - sesvete - dubrava - srednjaci

niti 1.9 tdi 90 ks, niti 1.9 PD 130 ks nisu trosili vise od 7 litara i to u audi b4 karavan/a4

a znate koje su guzve ujutro, ustvari uvijek su guzve

Glavni frajer kaže:
16.01.2009., 21:41
bolje jedan dan u citroenu nego cijeli život u volkswagenu

alfa i omega
16.01.2009., 21:48
bolje jedan dan u citroenu nego cijeli život u volkswagenu

mozda je to i istina, ali samo jedan dan, jel toliko maksimalno moze voziti bez kvarova.

Glavni frajer kaže:
16.01.2009., 22:11
mozda je to i istina, ali samo jedan dan, jel toliko maksimalno moze voziti bez kvarova.pitaj si djeda šta je auto... bude ti rekao šta je to što se autom zvalo, dok si još tati u jajetu bio...

schimek1
16.01.2009., 22:13
di to tdi govno od motora može ić 200...taj kad ide 2 somića dimi ko kaki rus (traktor)...neki dan ja u mom c4 vts klizim po autocesti žu-zg i primjetim ispred sebe na jedno kilometar, dva neki crni dim...usporim sa 180 na 120...reko neka nesreca se dogodila nest gori...kad sam došao bliže imam šta vidit...folcvagen passat onaj okrugli negdje 1998/99 godište čađi ko da je ložio ugalj hebote...auto i tdi i ko ga izmisli...zasmrdi mi kabinu...da se nije prozracila do zg...od tada svaki put kad primjetim da je ispred mene neki auto iz fauve branše...palim onu tipkicu AIR RECYCLAGE;) i nema problema, i obavezno lijevi pokazivac smjera,kick dawn...

Uzmi ti nekog citroena isto da je dizelaš pa ga ganjaj onda i sam ćeš vidjeti da će isto dimit, svaki dizelaš kada ga se ganja mora dimit malo, kod svake promjene brzine vidi se kako zadimi, bio to TDi, HDI ili neznam koji već. Ako se nije kabina prozračila do zagreba onda ti stvarno nešto ne valja sa ventilacijom. hehehe. I uzmi ti bilo kojeg TDi-a od 180 ks kolko ima tvoj VTs bez obzira kaj će on dimit, al će te oderat samo tak na autocesti, tak da ti onda neče pomoči ni tvoj lijevi pokazivač i niti kick down.