PDA

View Full Version : Osmoza i sanacija trupa


Tetrera
15.01.2009., 21:25
Ovim želim otvoriti temu "Osmoza i sanacija trupa"te pozivam sve zainteresirane da se uključe u komentare savjete i iznesu vlastita iskustva

Tetrera

IBIX Specijal cleaning


http://www.tetrera.hr/component/option,com_zoom/Itemid,62/catid,3/

METAN RUNNER
15.01.2009., 23:42
sizifof posao

Tetrera
16.01.2009., 09:32
Osmoza je pojava koja se ispoljava u stvaranju vodenih mjehurića(prištića), izmedu pojedinih slojeva smole od kojih je napravljen
trup. U početku se iskazuje u malom opsegu u pojedinom području podvodnog dijela.
Napredovanjem procesa veličina mjehuriča se povečava i malo pomalo prekriju čitavu povrčinu podvodnog dijela.
Osnovni uzročnik osmoze je kapilarnost staklenih vlakana u strukturi trupa. One praktički omogučavaju ulazni put molekulama vode, koje putem otapaju kisele
tvari sadržane u laminatu, formirajući koncentrirani rastvor.
Proces razgradnje izaziva daljnje upijanje morske vode, radi izjedna čavanja koncentracije tekučine zarobljene u laminatu (tehnički to
nazivamo osmotskim pritiskom) i to izaziva stvaranje dobro poznatih
vidljivih mjehuriča.

Molim komentare na ovu definiciju Osmoze

mazgov
16.01.2009., 11:08
osmoza - tiskati , gurati

gore navedena pojava , samo uzrok osmoze je ljudski faktor dijelom i nekvalitetno punilo(poliesterska smola)

staklena vlakna ne upijaju poliester , zrak ostaje u staklenim vlaknima jer se nije istisnuo u samoj ugradnji poliestera , sami zračni zaostali mjehurići i nebi stvarali probleme da je poliester bolje kvalitete ili da je umjesto njega neko kvalitetno punilo , svojstvo (jedno od) stakla je krhkost i također i poliestera , već u izradi stakloplastičnog broda se stvaraju predispozicije pojave osmoze
mjehurići se stišću ili pak šire , ovisno o okolnoj temperaturi i pritom staklo plastika puca , polja se združuju i povećavaju , širi se laminatno između slojeva , prodire voda koja samo ubrzava proces
dakle da se prilikom ugradnje punila koristio kvalitetniji poliester i da se proces stiskanja istog usporio i pritom poradilo na tome da se maximalno istisne zaostali zrak , mogućnost stvaranja osmoze bi se svela na minimum
i još jedan možda manje bitan ali ipak bitan faktor je promješanost konponenata , poliester , ubrzivač , katalizator
dakle osmoza nije bolest plastike , nego skrivena mana proizvođača i u pravnoj državi bi ist bio dužan uz doživotnu garanciju snositi troškove sanacije ili zamjene

Actros1841
16.01.2009., 11:09
Preduvjet osmoze ti je oštećenje GEL COATA...prvog vanjskog sloja, koje može biti i golim okom nevidljivo...tek tada je moguće da putem osmoze ulazak vode u laminat koja kemijski reagira sa poliesterskom smolom i razgrađuje je....mjehurići nisu samo "zrak" već sadrže i tekućinu i kad ih probušiš fino smrde na "stripor". Staklena vlakna služe samo kao "armatura" smole isto kao i čelična žica u armiranom betonu i tako daju čvrstinu SMOLI!

Kod proizvodje u kalupima, prvo se u kalup nanosi sredstvo za odvajanje...obično vosak...koji se ispolira....nakon toga ide do 2mm GEL COATA...tek onda se nanosi stakleno platno, rowing itd i natapa poliesterskom smolom, valjcima se istiskuju mjehurići zraka...i tako nekoliko slojeva do projektom određene čvrstine i debljine....i na kraju s unutrašnje strane se nanosi TOP COAT....tek tada nanođenjem topcoata dolazi do otvrdnjavanja poliesterke smole koji se onda vadi iz kalupa.
Mikro risevi u GELCOATU mogu nastat još pri vađenju trupa iz kalupa...

Mnogo slučajeva osmoze je nastalo nakon montiranja okova ( bitvi i slično ) gdje rupe nisu bile dobro zaštićene ....

mazgov
16.01.2009., 11:21
ne , baš , željkot je kvalitetnija (bar bi trebalo biti) poliesterska smola s kvarcnim brašnom i služi za estetsko mehaničku zaštitu poliestera , brod je od staklenih vlakana , a punilo je poliester , beton nije nosiv , armatura je ta koja nosi , beton je punilo , tako i poliester
osmoza smrdi "na stiropor" , jer je već odrađen proces , osmoza je mehanika , koja je dozvolila da prodre voda i "otkrije"nekvalitetan kemiski proces , na tim mjestima se proces nije u potpunosti ni odvio , naime možemo reći plastika se nije u potpunosti stisla , nije došlo do kontakta između poliestera i katalizatora

mali2
16.01.2009., 17:49
osmoza je mehanika , koja je dozvolila da prodre voda i "otkrije"nekvalitetan kemiski proces , na tim mjestima se proces nije u potpunosti ni odvio , naime možemo reći plastika se nije u potpunosti stisla , nije došlo do kontakta između poliestera i katalizatora
točno, voda reagira sa neizreagiranim stirenom.Svi poliesteri su više manje mikroporozni pa tako i gelcoat,a proizvođači naravno da štede pa i samo nekoliko € i naravno da rijetko stavljaju barrier coat tj. vinilestersku smolu između gelcoata i laminata opet u što jeftinijoj varijanti.

Tetrera
16.01.2009., 19:38
Osnovni razlog nastanka osmoze su:
• Prisustvo nekatalizirane smole
• Prisustvo nečistoća topivih u vodi
• Prisustvo mikroporoznosti u Gel Coatu ili staklenoj tkanini zbog
zaostalog zraka prilikom procesa
izrade.
http://www.tetrera.hr/images/stories/osmoze.jpg

mazgov
16.01.2009., 20:13
Osnovni razlog nastanka osmoze su:
• Prisustvo nekatalizirane smole


kažem ja da uvijek sve treba dobro mješati:rofl:

Tetrera
16.01.2009., 20:24
a što je sa unutarnjom osmozom!?
Ima li tko od vas tu iskustva?

Farymann
16.01.2009., 20:47
Ok. Sada kada smo saznali kako osmoza nastaje i to slikovito popratili,bilo bi dobro da dobijemo i odgovor kako to sanirati.

Hvala !!!

mazgov
16.01.2009., 21:16
..........kako to sanirati.

Hvala !!!

ukolik jo osmoza stvarna i zahvatila cijeli trup broda , nema sanacije , ukoliko je djelomična i to prvenstveno uzrokovana nestručnom ugradnjom stakloplastike na nekim djelovima kao nadogradnja na osnovni trup , onda zamjenom tog cijelog dijela

Tetrera
16.01.2009., 21:35
Osmoza koja dolazi iznutra nije zanemariva,ali ako niko nema natu temu što reći krenimo dalje.
Slažemo se sa nastankom osmoze.OK
Ali nju moramo raspoznati i to ako je moguće što prije,jer nitko nemože biti sto posto siguran da njegov ljubimac nikad neće izgledati ovako:
http://www.tetrera.hr/images/stories/osmoza-u-laminatu.jpg
Ovo što vidite je poliesterski laminat.GelCout je potpuno odstranjen.

Actros1841
16.01.2009., 21:40
pa nebih se baš složio s tobom da je nemoguće sanirat cijeli trup, osmoza se javlja u pojedinim dijelovima trupa ili na cijeloj površini pod vodom....ovisno o stupnju zahvaćenosti.....skida se cijeli sloj gelcoata, široko oko mjesta zahvaćenog....ako površina nije mekana...onda se može izbrusit i posušit ( preduvjet) te nanovo laminirat i to onda EPOXYDNOM smolom...koja je otporna sama po sebi na osmozu!

Veće površine je dobro izrezat cijeli zahaćen dio i nanovo oblikovat i laminirat opet staklenim vlaknima ( takninom ) i epoxydnom smolom!

Nekada je dovoljno samo obrusit gelcoat i posušit armaturu pa preko toga nanjet epoxy smolu...sve ovisi od slučaja do slučaja! U svakom slučaju je dobro na obrušeni dio nanjent i novu staklenu tkaninu te laminirat!

Malo je vlasnika koji će čekat sa sanacijom tako dugo dok već prstom može udubiti zahvaćen dio...a i onda ima način da se ojača s unutrašnje strane laminiranjem ojačanja naravno opet korištenje epoxyda i staklene tkanine!

Tetrera
17.01.2009., 08:22
Potpuno se slažem sa tvojim stavom i mislim da se osmoza može sanirati u gotovo svim stadijima zahvačenosti, ali.....
Prepoznavanje osmoze u ranom stadiju jedan je preduvijet za brže jeftinije i učinkovitije ozdravljenje čitavog trupa.
Kao i kod ljudi, sistematski pregled kod lječnika jednom godišnje može spasiti ljudski život,tako i pregled trupa jednom godišnje može nam olakšati sizifov posao.
Osim optičke kontrole trupa,prije nanošenje antivegetativne boje postoje i dodatne metode za otkrivanje stupnja osmoznog napadaja.
Dali tko ima tu iskustva.

mazgov
17.01.2009., 12:11
pa nebih se baš složio s tobom da je nemoguće sanirat cijeli trup, osmoza se javlja u pojedinim dijelovima trupa ili na cijeloj površini pod vodom....ovisno o stupnju zahvaćenosti.....skida se cijeli sloj gelcoata, široko oko mjesta zahvaćenog...


Potpuno se slažem sa tvojim stavom i mislim da se osmoza može sanirati u gotovo svim stadijima zahvačenosti, ali.....

Dali tko ima tu iskustva.

nema isplative sanacije

usaglasili smo se u tome što je osmoza i zašto se pojavljuje i sada ne slušamo glas razuma , nego srljamo u sanaciju
brod je napravila ista radionica , dakle ista ruka , dakle ista kvaliteta poliestaea , pa kad se osmoza pojavila na jednom dijelu trupa , zašto se nebi u dogledno vrijeme pojavila i na ostalim djelovima , skidati cijeli sloj i nanositi skupi epksid jeste jedan vid kvalitetne sanacije , ali ko može tvrditi da se osmoza neće ispod saniranog dijela proširiti dalje , hoću reći , nekad je bolje srušiti staru klimavu kuću i napraviti novu nego stalno i skupo održavati staru
renovirati staro , obično je puno skuplje nego dati izraditi novo , sanirani epoksid se nanosi na stari poliester , i ukoliko se korito kvalitetno ne naginje da se "ulije" u svaku poru , što nam vrijedi da ja vanjski sloj kvalitetan , kad je ispod potencionalno trulo
opet se vrtimo u krug , dali plastificirati drveni brod -ne , dali sanirati nekvalitetan poliesterski brod epoksidom - ne , moje mišljenje , a sad vi kako hoćete

agnus girl
17.01.2009., 13:08
Ja evo vec 15-20 godinica slusam o toj osmozi a moram priznati da je nisam nikad vidio. Imao sam,otac a i ja zajedno s njim, 18 godina drveni plastificirani brod,poslije toga grebenovu ticu 16 godina,evo vec 11 godina imam gliser u samogradnji,risov gumenjak F30 5 godina. Cijeli zivot dajem rodjaku i prijatelju "ruku" za kvarnerplastikine proizvode. Ajde iskljucimo Ticu koja je sto se tice plastike sigurno vrhunski proizvod ja ni na jednom drugom plovilu nisam mogao naci tragove ozloglasene osmoze.Moram naglasiti da plastificiranje drvene pasare te kasnije izrada glisera nije povjerena nikakvim "profesionalcima".
Neznam,mozda sam samo imao srece ali mi se cini da ljudi malo previse mistificiraju, a i vrlo cesto kupuju smece od brodova!!!

Tetrera
17.01.2009., 15:19
nema isplative sanacije

usaglasili smo se u tome što je osmoza i zašto se pojavljuje i sada ne slušamo glas razuma , nego srljamo u sanaciju
brod je napravila ista radionica , dakle ista ruka , dakle ista kvaliteta poliestaea , pa kad se osmoza pojavila na jednom dijelu trupa , zašto se nebi u dogledno vrijeme pojavila i na ostalim djelovima , skidati cijeli sloj i nanositi skupi epksid jeste jedan vid kvalitetne sanacije , ali ko može tvrditi da se osmoza neće ispod saniranog dijela proširiti dalje , hoću reći , nekad je bolje srušiti staru klimavu kuću i napraviti novu nego stalno i skupo održavati staru
renovirati staro , obično je puno skuplje nego dati izraditi novo , sanirani epoksid se nanosi na stari poliester , i ukoliko se korito kvalitetno ne naginje da se "ulije" u svaku poru , što nam vrijedi da ja vanjski sloj kvalitetan , kad je ispod potencionalno trulo
opet se vrtimo u krug , dali plastificirati drveni brod -ne , dali sanirati nekvalitetan poliesterski brod epoksidom - ne , moje mišljenje , a sad vi kako hoćete

Ja neznam sto ti uistinu misliš.

Po ovome što ti pišeš brod koji je napadnut osmozom u večoj mjeri treba baciti u smeče ili? i jedostavno kupiti novi ljepši brži i sve ostalo.

mazgov
17.01.2009., 15:37
Po ovome što ti pišeš brod koji je napadnut osmozom u večoj mjeri treba baciti u smeče ili? .

upravo tako , ili ga uvaliti nekom naivčini koji će pasti na priču da se isplati sanirati i koji će iz nehtijenja da prizna da se zajebo vikat kako je sanacija uspjela i kako ima još bolji brod nego je bio novi

Tetrera
17.01.2009., 15:50
upravo tako , ili ga uvaliti nekom naivčini koji će pasti na priču da se isplati sanirati i koji će iz nehtijenja da prizna da se zajebo vikat kako je sanacija uspjela i kako ima još bolji brod nego je bio novi

Dobro,ali nije jednostavno reči svome ljubimmcu zbogom i utopiti ga neznamgdje zato što ima osmoze.Po meni brod sa osmozom nije isto kao i čovjek sa rakom pluča.

mazgov
17.01.2009., 16:11
Dobro,ali nije jednostavno reči svome ljubimmcu zbogom i utopiti ga neznamgdje zato što ima osmoze.Po meni brod sa osmozom nije isto kao i čovjek sa rakom pluča.

tehnički isto , samo nije isto moralno , liječimo i beznadne slučajeve , samo zato jer se radi o živom biću , materijalne stvari je suludo spašavati iz beznadnih slučajeva

Tetrera
17.01.2009., 16:35
tehnički isto , samo nije isto moralno , liječimo i beznadne slučajeve , samo zato jer se radi o živom biću , materijalne stvari je suludo spašavati iz beznadnih slučajeva
OK.
Poštujem tvoje mišljenje.
Žao mi je što nečeš više sudjelovati .Idemo dalje,svi oni koji se žele boriti sa osmozom naprijed ostali stoj. Čao belo!!!

Tetrera
17.01.2009., 19:40
Kako prepoznati osmozu?
Mjehurići su najčešći upozoravajući znakovi. Veličina im varira od veličine glavice
pribadače do veličine dlana. Provjerite ima li u njima vode, a ako je tekućina opora
kiselkastog mirisa i masna ili ljepljiva - u tome je slučaju najvjerojatnije riječ o osmozi.
Ostali su znakovi upozorenja zvjezdaste pukotine koje se mogu pojaviti na mjestima
gdje je gelcoat lomljiv. Obično nastaju zbog jakog naprezanja ili udarca, a mogu
omogućiti vodi da uđe u laminat. I sitne rupice u gelcoatu smanjuju kvalitetu i
nepropusnost. Stršeća vlakna koja prodiru ili se vide kroz gelcoat kritična su mjesta kroz
koja se voda može uvući u trup. I nanošenje gelcoata u neodgovarajućim uvjetima može
prouzročiti loše rezultate otvrdnuća i rezultirati poroznošću koja može omogućiti
prodiranje vode.
http://www.tetrera.hr/images/stories/osmoze-u-gelcoutu.jpg

Actros1841
17.01.2009., 20:30
Ne mogu se složiti sa mazgovom, jednostavno zato jer znam iz osobnog iskustva, a i sa njemačkog foruma www.boote-forum.de da su dečki na E-zaljevu kupili za sitnu lovu oronule i na prvi pogled nikakve brodice, i uz relativno malo uloženog novca ali uz puno osobnog rada napravili prave ploveće ljepotane....već na samom bateau forumu ima kompletna sanacija jednog glisera ( aquasport) pri ćemu je odstranjena sva jezgra i krmeno zrcalo i renoviran....

Dok sam vozio GB vidio sam taj potrošački mentalitet, kupi i baci....uđe u Mc Špek i tek je zakoračio na parking već je bacio smeće na njega....po tome bi sve one Chris Craft koje vidim u Woodenboat restaurirane trebalo spalit na lomaći? Pametna nacija ne uništava svoje kulturno dobro u obliku plovila uobičajena za sredinu pa makar ona bila od plastike, a kamoli od drva!

Dapaće zadivljuje me broj seminara i škola za poduku samograditelja u jednoj naciji koja je izrazito potrošačkog mentaliteta, gdje uče nove naraštaje starim tehnikama i prenose znanje kako parenjem savijat puno drvo u oblik rebra priručnim sredstvima....kada na drvu koristit modernu tehnologiju kako bi ga se sačuvalo za buduće generacije....divim im se kako entuzijasti od skoro ničega naprave nove ljepotane kako ploveće tako i automobile....baš ću pomalo skanirat neke restauracije iz časopisa Woodenboat, kao i samogradnje prema planovima kupljenima od istih....

Ima već 2 godine da imam pretplatu na taj dvomjesečnik....i nije mi žao niti jednog od 40tak dolara godišnje pretplate....a ameri su po pomorskoj tradiciji pxxxx dim prema nama!!!!!!

Tetrera
17.01.2009., 20:41
Ovako več možemo dalje u borbu protiv osmoze.
Sa nestrpljenjem čekam tvoje slike iz časopisa Woodenboat,kao i savjete na engleskom.

Actros1841
17.01.2009., 23:46
Kad si toliko zainteresiran evo ti link gdje imaš neke kompletne starije brojeve u pdf formatu online za besplatni pregled..... zadivit će te mnoštvo ponuda kao i cijene materijala....a o seminrima brodogradnje da ne pričam....
http://www.woodenboat.com/wbmag/digital_issue.html

Tetrera
18.01.2009., 18:18
Zahvaljujem za Link na Woodenboat sigurno ima interesantnih tema.

Kod saniranja trupa napadnutog osmozom prisutnost i količina vlage u trupu važan je faktor.Trup treba očistiti i dobro osušiti.Koliko je meni poznato postotak vlage u trupu prije nanošenja epoxsida nesmije biti veči od 10%.
Dali tko ima tu iskustva.
Za mjerenje postotka vlažnosti trupa postoje mjerni instrumenti.Meni je poznat analogni mjerač vlažnost firme TRAMEX "Skiper Plus"
http://www.tetrera.hr/images/stories/skipperplus2.jpg
Dali tko ima iskustva sa ovim instrumentom ili mu je poznat neki drugi.

Farymann
18.01.2009., 18:28
[QUOTE=Tetrera;18202023]Ovim želim otvoriti temu "Osmoza i sanacija trupa"te pozivam sve zainteresirane da se uključe u komentare savjete i iznesu vlastita iskustva

Citam gore VLASTITA ISKUSTVA.
Ali tipicno za cijeli forum,imas ovo na ovoj stranici,imas ono na onoj,slika tu,slika tamo,to mogu i sam naci.
Znaci vlastita iskustva, TKO JE SANIRAO OSMOZU naprijed,ostali stoj.

Tetrera
18.01.2009., 18:54
Na ovu temu gledam tako da nikad nisi najpametniji i uvjek ima netko tko ima više iskustva,ili novih saznanja.Nažalost dešava se da se osmoze saniraju i više puta u kratkom vremenu zbog različitih propusta na istom plovilu .
Ja želim biti konstuktivan na ovu temu i tražim ljude koji sa svojim iskustvom mogu obogatiti kvalitetu ove teme.
Što se pripreme i čiščenje trupa tiče, mislim da smo tu jedni od najboljih u Hrvatskoj.Ujedno smo i generalni zastupnici firme IBIX za Hrvatsku
http://www.tetrera.hr

mazgov
18.01.2009., 19:38
i cijelu si temu pokrenuo da bi se reklamirao i to na mala vrata , kao iznosite iskustva a ona ću vam pomoći
MOJA iskustva sanacija usrano napravljanog korita broda od poliesterske smole uz sav trud znanje i angažiranje nikad nije isplativo ispao , drugim riječima drži vodu dok majstori odu , a onda bude jebiga
sad kad su karte otkrivene možemo pričat o osmozi

Tetrera
18.01.2009., 19:44
Zahvaljujem za Link na Woodenboat sigurno ima interesantnih tema.

Kod saniranja trupa napadnutog osmozom prisutnost i količina vlage u trupu važan je faktor.Trup treba očistiti i dobro osušiti.Koliko je meni poznato postotak vlage u trupu prije nanošenja epoxsida nesmije biti veči od 10%.
Dali tko ima tu iskustva.
Za mjerenje postotka vlažnosti trupa postoje mjerni instrumenti.Meni je poznat analogni mjerač vlažnost firme TRAMEX "Skiper Plus"
http://www.tetrera.hr/images/stories/skipperplus2.jpg

Dali tko ima iskustva sa ovim instrumentom ili mu je poznat neki drugi.

Tetrera
18.01.2009., 19:49
i cijelu si temu pokrenuo da bi se reklamirao i to na mala vrata , kao iznosite iskustva a ona ću vam pomoći
MOJA iskustva sanacija usrano napravljanog korita broda od poliesterske smole uz sav trud znanje i angažiranje nikad nije isplativo ispao , drugim riječima drži vodu dok majstori odu , a onda bude jebiga
sad kad su karte otkrivene možemo pričat o osmozi

vjerojatno nisi imao IBIX-a

Tetrera
18.01.2009., 19:56
Kod saniranja trupa napadnutog osmozom prisutnost i količina vlage u trupu važan je faktor.Trup treba očistiti i dobro osušiti.Koliko je meni poznato postotak vlage u trupu prije nanošenja epoxsida nesmije biti veči od 10%.
Dali tko ima tu iskustva.
Za mjerenje postotka vlažnosti trupa postoje mjerni instrumenti.Meni je poznat analogni mjerač vlažnost firme TRAMEX "Skiper Plus"

Dali tko ima iskustva sa ovim instrumentom ili mu je poznat neki drugi.

mali2
18.01.2009., 20:00
Da ja radim sa Skiperom i sa Sovereigin ,Skiper ima dvije skale za GRP gledaš komparativnu.ako je moguće i manje od 10 % 3 bi bilo idealno.
Inaće IBIX ti je vrlo zanimljiv,ali nije li se jedan vrlo brzo raspao na srednjem jadranu???

mazgov
18.01.2009., 20:02
moš ti imat što oš , al sanacija ne ide i sad mudruj koliko hoćeš o mjeračima vlage i od toga pravi nauku, možda i naleti neki naivac , pa evo posla na proljeće , sanirani dio i to tih milimetar dva još i drži , a ono ispod polako i sigurno odlazi jer do tamo sanacija nije ni dohvatila , to ti je kao da truloj kući promjeniš žbuku i ka malo injektiraš , neš ti meni sanacije
jel okrećeš koritu naopako , je da nebi , jel znaš što je kapilarna napetost , zašto bi se epoksid uvlačio u sitne pukotine i to prema gore , namažeš , premažeš i brod i vlasnika , prodaš dobru priču i idemo dalje
i što je još zanimljivije iskoristiš forum za svoju reklamu

Tetrera
18.01.2009., 20:10
Da ja radim sa Skiperom i sa Sovereigin ,Skiper ima dvije skale za GRP gledaš komparativnu.ako je moguće i manje od 10 % 3 bi bilo idealno.
Inaće IBIX ti je vrlo zanimljiv,ali nije li se jedan vrlo brzo raspao na srednjem jadranu???

Nisam ovo shvatio o raspadanju.Misliš na IBIX-a ili na sanirani brod.

mali2
18.01.2009., 20:18
IBIX

Tetrera
18.01.2009., 20:24
IBIX ima garanciju od 15 godina.Tu se nema što raspasti.Pritisak je max 8 Bar.
Molimte gdje si to čuo.
Koji instrument od gore navedenih bi preporučio za mjerenje vlage

Hvala

mali2
18.01.2009., 20:28
Javit ću ti sutra sve detalje (Kremik znam da nije kupljen kod tebe) ali imaju jako puno problema
Sovereigin je ipak nešto kvalitetniji,ali Skipper je sasvim OK

Tetrera
18.01.2009., 20:32
Javit ću ti sutra sve detalje (Kremik znam da nije kupljen kod tebe) ali imaju jako puno problema
Sovereigin je ipak nešto kvalitetniji,ali Skipper je sasvim OK

Vjerojatno im je kompresor zaribao,kojeg treba održavati!?


Puno hvala do sutra

Tetrera
20.01.2009., 16:20
IBIX u nautici (http://www.youtube.com/watch?v=Uajjpb93fDA)

Farymann
23.01.2009., 19:18
Na ovu temu gledam tako da nikad nisi najpametniji i uvjek ima netko tko ima više iskustva,ili novih saznanja.Nažalost dešava se da se osmoze saniraju i više puta u kratkom vremenu zbog različitih propusta na istom plovilu .
Ja želim biti konstuktivan na ovu temu i tražim ljude koji sa svojim iskustvom mogu obogatiti kvalitetu ove teme.
Što se pripreme i čiščenje trupa tiče, mislim da smo tu jedni od najboljih u Hrvatskoj.Ujedno smo i generalni zastupnici firme IBIX za Hrvatsku
http://www.tetrera.hr

Bravo !
Stvarno poucan post.
Dosta toga smo naucili o osmozi i sanaciji,sanaciji posebno.:lol::lol::lol:

alffuture
24.01.2009., 06:33
Kaj se sad idemo reklamirat?? Hm, ja omam obrt za ciscenje. Jes da cistimo kancelarije, al ko kaze da ne mozemo cistit i brodove. Ima li netko iskustva kako 50 godisnje cistacice ciste brodove? Kad nasa Katica cisti, sanira ti i dusu i osmozu na brodu!!!:cerek::cerek::top:

Tetrera
24.01.2009., 17:06
Kaj se ti pak ispuhavaš!!!
Slučajno si svoj home page za čiščenje stavio u forum

Tetrera
24.01.2009., 17:08
Bravo !
Stvarno poucan post.
Dosta toga smo naucili o osmozi i sanaciji,sanaciji posebno.:lol::lol::lol:

A ti pokaži svoje pravo lice da vidimo tko si i što zbilja znaš o brodovima

alffuture
25.01.2009., 06:36
He, he, Laki je malo nervozan??:kava: Cini se da sam te pogodio u sridu.

Tetrera
25.01.2009., 08:57
He, he, Laki je malo nervozan??:kava: Cini se da sam te pogodio u sridu.

Pošto si ti ovdje slučajno zalutao,evo našao sam nešto i za tebe Laki!!
(http://www.youtube.com/watch?v=LEK9zfG8GjY)

Farymann
25.01.2009., 17:47
A ti pokaži svoje pravo lice da vidimo tko si i što zbilja znaš o brodovima

Oces da ti sliku i JMBG pošaljem,nema problema.
Priznajem da neznam ništa o brodovima pa zato i pitam.
Vidim da dosta znaš pa razjasni još jednom za nas neuke kako sanirati osmozu npr. na istranki staroj 30 godina.Bilo bi dobro i popratiti sa kojom slikom kada se vec raklamiraš da vidimo šta si junace napravio.

Tetrera
25.01.2009., 19:10
Oces da ti sliku i JMBG pošaljem,nema problema.
Priznajem da neznam ništa o brodovima pa zato i pitam.
Vidim da dosta znaš pa razjasni još jednom za nas neuke kako sanirati osmozu npr. na istranki staroj 30 godina.Bilo bi dobro i popratiti sa kojom slikom kada se vec raklamiraš da vidimo šta si junace napravio.

Rado bih volio znati sa kim imam posla.Slobodno mi pošalji tvoje ime i adresu.Tvoj matični mi ne treba.
O Istranki staroj 30 godina? Možemo pričati.Rado ču ti pomoči u priprmi sa IBIX-om iako si me izgadio od samog početka.Ubaci koju sliku o brodu.

bahmud73
25.01.2009., 19:48
Fariman stvarno ti je makina u glavi.

Farymann
25.01.2009., 19:49
Rado bih volio znati sa kim imam posla.Slobodno mi pošalji tvoje ime i adresu.Tvoj matični mi ne treba.
O Istranki staroj 30 godina? Možemo pričati.Rado ču ti pomoči u priprmi sa IBIX-om iako si me izgadio od samog početka.Ubaci koju sliku o brodu.


Hvala na pomoci.Istranke nemam,tako da smo i to riješili.Istranka je bila samo figurativno.
Ne pišem ovo zbog sebe,nego zbog ostalih.
Pogledaj malo post o samogradnji.Ljudi su sve objasnili do u detalj. I slike su postavili kako se radi korak po korak.:top:
Ti otvorio temu da besplatno reklamiraš firmu, samo slike o osmozi,daj koju sliku poslje da vide ljudi kako to izgleda poslje sanacije,ako ste uopce što "sanirali".Teknika vam dobra,ima li kakve garancije na vaš posao ?
Koliko ste toga dosada sanirali ?

Pozdrav !

alffuture
25.01.2009., 19:52
Jos od vremena Budise nisam vidio da se netko tako moze durit. Pa kad dodas ovu samoreklamu, eto te u Red carpetu sa Simonicom i Antom za tili cas.U konacnici, zahvaljujem na visprenoj reakciji i poucnom slikopiscicu. Ajd vi nastavite o sanaciji dok ja pocistim par kenjara. Ionak sam ovdje zalutao.:top:

Farymann
25.01.2009., 20:35
Jos od vremena Budise nisam vidio da se netko tako moze durit. Pa kad dodas ovu samoreklamu, eto te u Red carpetu sa Simonicom i Antom za tili cas.U konacnici, zahvaljujem na visprenoj reakciji i poucnom slikopiscicu. Ajd vi nastavite o sanaciji dok ja pocistim par kenjara. Ionak sam ovdje zalutao.:top:

Daj ne ljuti Budišu da ti nebi došao okopati vrt.:lol::lol:
Malo reklame nece odmoci covjeku,ako i ostali nešto nauce.:)

Nego daj broj ,pa te zovemo da i nama ocistiš kondut.:rofl:

Tetrera
25.01.2009., 20:37
Hvala na pomoci.Istranke nemam,tako da smo i to riješili.Istranka je bila samo figurativno.
Ne pišem ovo zbog sebe,nego zbog ostalih.
Pogledaj malo post o samogradnji.Ljudi su sve objasnili do u detalj. I slike su postavili kako se radi korak po korak.:top:
Ti otvorio temu da besplatno reklamiraš firmu, samo slike o osmozi,daj koju sliku poslje da vide ljudi kako to izgleda poslje sanacije,ako ste uopce što "sanirali".Teknika vam dobra,ima li kakve garancije na vaš posao ?
Koliko ste toga dosada sanirali ?

Pozdrav !

Šteta što nemaš staru Istranku.Tu smo mogi puno toga ljudima pokazati što uistinu možeš sa IBIX-om i to besplatno.Nađi neki takav stari brod pa će mo sve napraviti i prokomentirati u forumu.Brod mora biti u okolici Splita.
U mom sandućiću e-pošte još ništa od tebe.

Farymann
25.01.2009., 20:49
Šteta što nemaš staru Istranku.Tu smo mogi puno toga ljudima pokazati što uistinu možeš sa IBIX-om i to besplatno.Nađi neki takav stari brod pa će mo sve napraviti i prokomentirati u forumu.Brod mora biti u okolici Splita.
U mom sandućiću e-pošte još ništa od tebe.

Ne cekaj me dragi,necu doci !:cerek::hrk:

Ruggerini
25.01.2009., 20:49
Šteta što nemaš staru Istranku.Tu smo mogi puno toga ljudima pokazati što uistinu možeš sa IBIX-om i to besplatno.Nađi neki takav stari brod pa će mo sve napraviti i prokomentirati u forumu.Brod mora biti u okolici Splita.

Dobro IBIX smo definirali kao i teoriju osmoze, ima li jos netko iskustva sa sanacijom, ali bez ibix-a, i ako brod nije u okolici Splita?:klap:

Tetrera
25.01.2009., 20:54
Ne cekaj me dragi,necu doci !:cerek::hrk:
Eto vidiš sad sam totalno razočaran.A nadao sam se našem sastanku.

Lijep pozdrav Fariman!!

Tetrera
25.01.2009., 20:55
Dobro IBIX smo definirali kao i teoriju osmoze, ima li jos netko iskustva sa sanacijom, ali bez ibix-a, i ako brod nije u okolici Splita?:klap:

Ako imaš ti koje bit ču ti zahvalan.Kod mene ide samo uz IBIX

Ruggerini
25.01.2009., 21:06
Ako imaš ti koje bit ču ti zahvalan.Kod mene ide samo uz IBIX

Moja metoda je udri brusom po osmozi i oko nje, poslin pojacaj namazi i to traje vec 10-tak god, efikasno i jako jeftino.:D

Tetrera
25.01.2009., 22:09
Moja metoda je udri brusom po osmozi i oko nje, poslin pojacaj namazi i to traje vec 10-tak god, efikasno i jako jeftino.:D

Daj molim te možeš mi kazat koliko bi me došlo brusilicom brod od 12m skinuti intonak,prajmer kompletni gelcout i očistiti ovako laminat
(http://www.youtube.com/watch?v=s8jF3ckN9yQ)

Ruggerini
26.01.2009., 15:32
Daj molim te možeš mi kazat koliko bi me došlo brusilicom brod od 12m skinuti intonak,prajmer kompletni gelcout i očistiti ovako laminat
(http://www.youtube.com/watch?v=s8jF3ckN9yQ)

Ne mozes , (jedino ako je zahvaceno manje podrucje).

cortomaltese
27.01.2009., 01:53
Bok! Ja sam radio u proizvodnji stakloplastičnih brodova i povremeno smo uređivali neke starije čamce pa sam tako imao priliku uređivati par čamaca napadnutih osmozom. Mi smo to radili tako da smo čamac dobro očistili od masnoće i prljavštine, prvo vodom i deterđentom, onda ivasolom i na kraju acetonom ili nitro razrijeđivačem. Zatim smo čamac ostavili par dana da se osuši. Zatim smo izbrusili lagano brusnim papirom (150 granulacija, netreba ni više ni manje od toga) kompletan trup pazeći da ne prebrusimo gelcoat. Sve lunkere smo maksimalno otvorili i zapunili ih kitom. Kit smo opet izbrusili i poravnali i onda smo preko cijelog trupa kompresorom nanijeli epoksidni špric kit. Drugi dan smo sve ponovo lagano izbrusili i našpricali novi gelcoat. Naravno za špricanje kita i gelcoata treba netko tko zna lakirati.
Vidim da ovdje dosta ljudi koristi epoksidnu smolu koja je jako skupa. Mi smo sve čamce lijevali od poliester smole koja košta 15-20 kuna po kilogramu. Razlika između epoksija i poliestera je u tome što epoksi bolje podnosi jako visoke temperature (one iznad 300-400 stupnjeva)

3007
27.01.2009., 07:52
Jesi li siguran u ovu visokotemperaturnu otpornost? Prema podacima proizvođača koji za visoke temperature preporučuje svoju specijalnu smolu prikladnu za primjenu na visokim temperaturama, radi se o 250F trajno, odnosno 350F vršne temperatura (max 3 sata), a to odgovara oko 121C, odnosno 176C.

http://www.epoxysystems.com/634.htm
http://www.epoxyproducts.com/novolac.html

Za primjenu u nautici temperatura primjene je bitno niža, npr. WESTsystem navodi podatak o Heat Deflection Temperature (°F) u području oko 120F (oko 50C) http://www.westsystem.com/ss/typical-physical-properties/

http://en.wikipedia.org/wiki/Heat_deflection_temperature

Tetrera
27.01.2009., 08:08
Bok! Ja sam radio u proizvodnji stakloplastičnih brodova i povremeno smo uređivali neke starije čamce pa sam tako imao priliku uređivati par čamaca napadnutih osmozom. Mi smo to radili tako da smo čamac dobro očistili od masnoće i prljavštine, prvo vodom i deterđentom, onda ivasolom i na kraju acetonom ili nitro razrijeđivačem. Zatim smo čamac ostavili par dana da se osuši. Zatim smo izbrusili lagano brusnim papirom (150 granulacija, netreba ni više ni manje od toga) kompletan trup pazeći da ne prebrusimo gelcoat. Sve lunkere smo maksimalno otvorili i zapunili ih kitom. Kit smo opet izbrusili i poravnali i onda smo preko cijelog trupa kompresorom nanijeli epoksidni špric kit. Drugi dan smo sve ponovo lagano izbrusili i našpricali novi gelcoat. Naravno za špricanje kita i gelcoata treba netko tko zna lakirati.
Vidim da ovdje dosta ljudi koristi epoksidnu smolu koja je jako skupa. Mi smo sve čamce lijevali od poliester smole koja košta 15-20 kuna po kilogramu. Razlika između epoksija i poliestera je u tome što epoksi bolje podnosi jako visoke temperature (one iznad 300-400 stupnjeva)

Kako ste lunkere otvarali i dali su bili ispunjeni glikolom.Bezračna šprica za nanošenje epoksida je sigurno jedna dobra stvar,koja se još rijetko kod nas upotrebljava.Novi gelcout kod nas nije uobičajan.Naime gelcout treba nanositi kau prvi sloj a ne kao zadnji,jer onda ostaje uvijek ljepljiv ili ga treba miješati sa parafinom koji izlazi na površinu i zatvara.
Epoxy je skuplji,ali neuporedivo kvalitetniji materijal.Ja se nebi upuštao u tu tehnologiju.
U zadnje vrijeme pojavljuju se i novi materijali polimeri koji imaju fantastične karakteristike i nisu tako osjetljivi.Dali je tko imao več iskustva sa polimerima.

cortomaltese
27.01.2009., 13:00
[QUOTE=3007;18433752]Jesi li siguran u ovu visokotemperaturnu otpornost?

Nisam nikad provjeravao- ispričavam se ako sam krivi podatak iznio. Ustvari sam htio skrenuti pažnju na jeftiniji poliester od kojeg smo mi radili brodove i nikad ni jednu reklamaciju nismo imali.
Tetrera- neke lunkere sam otvorio prstom, a neke skalpelom ili šarafcigerom. Nisam nikad primjetio ništa u lunkerima. Kako se uopće stvara glikol u lunkeru?
Mi smo stavljali parafin u gelcoat pa se nije ljepio. Negdje čak stavljaju tekući vosak (odjeljivač za protuklizne površine) u gelcoat ili topcoat.

Tetrera
29.01.2009., 09:21
Nakon kvalitetne pripreme podloge i isušivanja treba se odlučiti koji materijal upotrebiti i kako ga nanositi.
Danas se na tržištu nudi mnogo toga,a iz dana u dan dolaze i novi proizvodi.
Molio bih sve zainteresirane koji imaju nekog iskustva sa određenim proizvodima da iznesu svoja iskustva.

Hvala!!

alffuture
29.01.2009., 20:36
Samo da se javim Lakiju da sam i zdrav i da jos uvijek cistim kenjare...

Tetrera
29.01.2009., 21:11
Samo da se javim Lakiju da sam i zdrav i da jos uvijek cistim kenjare...

Kad nebuš mogel krpicom,nazovi bumo IBIX om

Tetrera
29.01.2009., 21:16
Nakon kvalitetne pripreme podloge i isušivanja treba se odlučiti koji materijal upotrebiti i kako ga nanositi.
Danas se na tržištu nudi mnogo toga,a iz dana u dan dolaze i novi proizvodi.
Molio bih sve zainteresirane koji imaju nekog iskustva sa određenim proizvodima da iznesu svoja iskustva.

Hvala!!

sonny_as
02.03.2009., 18:58
Tetrera zanima me kako se naplačuje odstranjivanje sa tim Ibixom. Naime imam jedrilicu koju je počela hvatati osmoza na površini, pa sam je izvadio na suho i sad razmišljam o mogučoj sanaciji. Naravno najteži i najskuplji dio je upravo priprema podloge za sanaciju, pa me s toga i zanima kako bi išlo sa Ibixom.

Actros1841
02.03.2009., 19:25
auuuuuuuuuuuuuuuuu svašta ću ovdje pročitat!

Gel coat se može zvat samo ako se nanosi kao prvi sloj u kalup!!!!!!
poslije više nije gel coat več TOP Coat i stoga jer izvana nanesen gelcoat se neće nikad otvrdnut!

Rad epoxijem je i sa zdravstvenog aspekta bolji od udisanja isparavanja stirola ( za rad s poliesterom treba obvezno maska filter)

a osmoza se najbolje prepoznaje kad otvoriš mjehurić i on fino smrdi po octu!

a da je poliester lipov kxxxxxc vidi se i po ovom primjeru renomiranog proizvođača first!
http://www.boote-forum.de/attachment.php?attachmentid=106619&stc=1&d=1225705467
http://www.boote-forum.de/attachment.php?attachmentid=106618&stc=1&d=1225705393

http://www.boote-forum.de/attachment.php?attachmentid=106615&stc=1&d=1225705164

i svaki pametan danas za sanaciju osmoze koristi epoxi.....koji izvrsno prima na podlogu od poliestera a obrnuto nema šanse

toktiz
04.03.2009., 20:35
Zanima me da li osmoza nastaje samo u morskoj vodi ili može nastati i u slatkovodnoj vodi

Tetrera
05.03.2009., 12:53
Tetrera zanima me kako se naplačuje odstranjivanje sa tim Ibixom. Naime imam jedrilicu koju je počela hvatati osmoza na površini, pa sam je izvadio na suho i sad razmišljam o mogučoj sanaciji. Naravno najteži i najskuplji dio je upravo priprema podloge za sanaciju, pa me s toga i zanima kako bi išlo sa Ibixom.

Molim te da u vezi ponuda ne koristimo forum.Na nasoj stranici www.tetrera.hr
nalazi se informacije te nas mozes kontaktirati u vezi sanacije.

Hvala

a ma
15.03.2009., 18:44
Zanima me da li osmoza nastaje samo u morskoj vodi ili može nastati i u slatkovodnoj vodi

slatka voda je rijeđa pa si misli...

Diegos
24.06.2011., 20:11
Imam brodicu 6 godina staru, dužine 8m, vrijednosti cca 50.000 eura
duž cijele duljine trupa (oko vodene linije) javljaju mi se mjehurići, poput ovih na slikama
može li mi tko okvirno reći koliko bi me koštala sanacija toga?

vidim da treba skidati đelkot i staviti epoxy

Mali od broda
30.06.2011., 12:55
Pozdrav svima, ova tema mi se cini najbliza mojem problemu pa cu postaviti neka pitanja.
Dakle, imam drveni brod 6m dugačak i ove godine ga sam uređujem.
Zanima me kako urediti trup broda iznutra(čišćenje, bojanje,...) , ako netko zna materijale, alate i postupke koji su potrebni.
Načuo sam iz nekih izvora da se trup prvo očisti petrolejem, zatim se pofarba, a nakon svega toga namaze katranom :misli: , nemam iskustva s tim dijelom pa je bilo kakva vrsta pomoci ili savjeta dobro dosla. :mig:
Unaprijed hvala!

Farymann
01.07.2011., 15:07
Pozdrav svima, ova tema mi se cini najbliza mojem problemu pa cu postaviti neka pitanja.
Dakle, imam drveni brod 6m dugačak i ove godine ga sam uređujem.
Zanima me kako urediti trup broda iznutra(čišćenje, bojanje,...) , ako netko zna materijale, alate i postupke koji su potrebni.
Načuo sam iz nekih izvora da se trup prvo očisti petrolejem, zatim se pofarba, a nakon svega toga namaze katranom :misli: , nemam iskustva s tim dijelom pa je bilo kakva vrsta pomoci ili savjeta dobro dosla. :mig:
Unaprijed hvala!

Izvadiš sve iz broda i sa let lampom spališ staru farbu.
najbolje je tako spaliti sve i izvana i iznutra,ako dugo nije ništa rađeno i debeli je sloj farbe.
Lagano da drvo puno ne pocrni-nemoj ga spaliti.
I staru farbu skidaš sa špatulama,rašketama,razni priručni alati,vidit ceš i sam kada posao krene,nešto sam napraviš,pa i kuteve između rebara sa nekom jačom kacavidom itd. Samo ce se kazati !
Kada sve ocistiš,možeš na mjestima gdje pocrni obrusiti sa brusnim papirom.
Sve dobro pocisti,usisavač obavezan,bez njega teško.
Prije se mazalo sa temaljom u prahu crveni,toga više nema ,vidit ceš možda su još neke daske crvene kada ocistiš,kuhalo se i laneno ulje,ali nikome se to više neda raditi.
Najpovoljnije je kupiti Hempelov međupremaz.http://www.rallus.hr/index.php?subaction=showfull&id=1207570054&archive=&start_from=&ucat=9&otvori=temeljne_boje
Namaži 2-3 ruke,prvu više razrijedi da bolje upije.
Mjesta koja ce se dirati,pajole,ležajevi itd. u zadnji premaz dodaj otprilike 2 dcl na 1 l završne lak boje da temeljna dobije sjaj i može se poslje lakše ocistiti.

Bit ce tu još problema,gnjilih dasaka itd,ali i sam ceš viditi.
Ako misliš sve raditi možeš otvoriti novu temu,poprati sa slikama pa ce pomoci i tebi i drugima da tu ne trpamo sve.

Mali od broda
03.07.2011., 20:50
Puno hvala! pozz:)

tomse
09.01.2014., 09:18
bok,
meni su na brodu odradili dečki iz Slovenije, firma Tope....
http://www.topeyacht.eu/index.php/vzdrzevanje-plovil?id=7

Stvarno dobro i korektno. možete jih slobodno kontaktirati.:rolleyes:

tomse
09.01.2014., 15:58
Ima rešenja za osmozu....
http://www.topeyacht.eu/index.php/vzdrzevanje-plovil?id=7
Isprobano, stvarno ok....