PDA

View Full Version : Izmjena ulja


čiribiri
20.01.2009., 21:13
Koji su intervali izmjene ulja kod dizel motora , a koji kod benzinaca?

Svicar
20.01.2009., 21:22
Od 7.500-50.000 km:top:

viper001
20.01.2009., 21:34
Od 7.500-50.000 km:top:

Ovo sa 50000 km je teska glupost,je da je ono si nteticko al 50000km:kava:

Basil23295
20.01.2009., 21:40
Koji su intervali izmjene ulja kod dizel motora , a koji kod benzinaca?



pitanje je preopćenito postavljeno.
diesel, da li freza Lombardini 14 ks, ili Man kamion 500 ks ?
benzin, peglica ili Porsche ?


btw, kod kamiona/buseva 50000 km nije ništa neobično.

charly2
20.01.2009., 21:48
meni u service manualu za Grande Punto 1.4 16V piše da se ulje mjenja na 30 000km... u današnje vrijeme su ulja puno kvalitetnija (full sintetika) pa mogu izdržat i više kilometara za razliku od ulja npr. 80.-ih godina kad se izmjena radila svakih 10 000km ili možda čak i manje

newwbie
20.01.2009., 21:53
meni u service manualu za Grande Punto 1.4 16V piše da se ulje mjenja na 30 000km... u današnje vrijeme su ulja puno kvalitetnija (full sintetika) pa mogu izdržat i više kilometara za razliku od ulja npr. 80.-ih godina kad se izmjena radila svakih 10 000km ili možda čak i manje

to ti misliš :D
pitaj svakog boljeg mehaničara i reći će ti maksimalno 15 000 ako želiš zavrtiti 300000 km bez sranja na motoru

tomymotorsport
20.01.2009., 22:05
nbjbolje ti je svakih 10 000km ili god danas bilo kakvim uljem. ovo što sad novim autima preporučuju 30 000km, to je uništavanje motora jer viskoznost ulja se izgubi s vremenom, a onda se ljudi drže pravila 30 000km i po 3 god. a isto tako kad auto izađe iz garancije i počne dimit, trošit ulje i na kraju se raspadne motor onda nisu oni odgovorni nego ljudi koji neredovito održavaju svoje aute. zato preporuka ti je svakih 10 000km s filterom ulja. inače filter ulja se treba mjenjati svakih 10 000km, zrak 20 000km, kabine 10 000km, gorivo ovisi o vozilu 30 000 ili 60 000km. pa onda razmisli kakva su zamjena tih ulja nakon 30 000km? ulje je nakon normalnog servisa u benzincimabilo još žučkasto s prijeđenih 10 000km, a sada s 30 000km je toliko crno da se ni sa 3 izmjene nemože vratiti da bude lijepo žučkasto. ipak mislim da je svima lijepše izvuči šipkicu s žučkastim uljem koji ima lijepu viskoznost, nego ulje koje jecrno i koji od viskoznosti nema ništa a kao još može 10 000 po nekim knjižicama...

Svicar
20.01.2009., 22:09
Ovo sa 50000 km je teska glupost,je da je ono si nteticko al 50000km:kava:

Zasto glupost,Iveco kamionima je zamjena na 150.000 km,MB Actros vec 13-14 godina 120.000 km,ti kamioni danas imaju milione kilometara i jos vrte.Uglavnpm,svi kamioni su preko 60.000 km(dugoprugasi),automobili uglavnom 15.000-30.000,neki 50.000 km.
Danas vise nema mehanicara(zamjenu komponenata na vozilu rade auto monteri ili u malo jacim servisima segrti)nego su dijagnosticari,meganicari neka popravljaju Stojke i Golf dvojke,a dijagnosticari su kadri pomoci kada se ukaze potreba kod novih vozla.

zacky
20.01.2009., 22:10
Najbolje ti je onda 15 000,možda 20 000.

charly2
20.01.2009., 22:17
to ti misliš :D
pitaj svakog boljeg mehaničara i reći će ti maksimalno 15 000 ako želiš zavrtiti 300000 km bez sranja na motoru

ma nisam lud da mjenjam ulje na 30 000km... i da piše da se treba mjenjat na 20 000km, ja bi ga mjenjal na 15 000 bez obzira kaj veli proizvođač :mig:... ne radi mi se generalka na 150 000km :zubo:

tomymotorsport
20.01.2009., 22:20
dijagnostičari ti samo rade u ovlaštenim servisima, a majstori su tzv fušeri. jedan primjer ti je dovoljan: dijagnostičari utvrde da ti je otišo selen na vilici i jedino šta oni znaju je nova vilica - min 1 000kn, a majstori to isto utvrde, odu kupit selen, uprešaju i isprešaju i selen + ruke - max 200kn...pa vi sami odlučite ko bolje zna ljudi kojisam jenjaju cijele sklopove i naplačuju astronomske cijene za cijele dijelove ili majstori koji sve pokušavaju popraviti i spasiti tako da na kraju ne košta vas sve puno jer ne kupujete sklopove neg komadiće neispravne...isto tako kad vam motor zariba, jedini odgovor u ovlaštenom servisu - moramo naručiti kompletan novi motor, a kod majstora - probat čemo što više toga spasiti i popraviti sve...pa ko je onda bolji???????

I wonder
22.01.2009., 08:39
nbjbolje ti je svakih 10 000km ili god danas bilo kakvim uljem. ovo što sad novim autima preporučuju 30 000km, to je uništavanje motora jer viskoznost ulja se izgubi s vremenom, a onda se ljudi drže pravila 30 000km i po 3 god. a isto tako kad auto izađe iz garancije i počne dimit, trošit ulje i na kraju se raspadne motor onda nisu oni odgovorni nego ljudi koji neredovito održavaju svoje aute. zato preporuka ti je svakih 10 000km s filterom ulja. inače filter ulja se treba mjenjati svakih 10 000km, zrak 20 000km, kabine 10 000km, gorivo ovisi o vozilu 30 000 ili 60 000km. pa onda razmisli kakva su zamjena tih ulja nakon 30 000km? ulje je nakon normalnog servisa u benzincimabilo još žučkasto s prijeđenih 10 000km, a sada s 30 000km je toliko crno da se ni sa 3 izmjene nemože vratiti da bude lijepo žučkasto. ipak mislim da je svima lijepše izvuči šipkicu s žučkastim uljem koji ima lijepu viskoznost, nego ulje koje jecrno i koji od viskoznosti nema ništa a kao još može 10 000 po nekim knjižicama...

nije sve baš tak kak si si ti to zamislil. ima ulja i "ulja".
i to što kaže švicar: po tebi bi onda sve prijevozničke tvrtke jednom godišnje radile generalke na kamionima jer se ulje redovno mijenja po propisanim intervalima, i to sa više od 100 000 km.

uglavnom, viskozitet se ne gubi, osim ako si ga umjetno "stvorio" aditivima.
to što je ulje žuto ne znači i da mu je viskozitet dobar (ustvari, i crno ulje može imati dobar viskozitet).
svako ulje i treba biti crno kod izmjene jer to znači da obavlja svoj posao čišćenja motora.
broj prijeđenih kilometara nije jedini, a sigurno nije ni najvažniji razlog izmjene ulja.

joke6
22.01.2009., 08:59
i ako malo bolje pogledate te manuale tribali bi nać di piše 30000km ili jednom godišnje (ili sl.)

non plus ultra
22.01.2009., 09:45
Pod pretpostavkom da je cijenom jednako, ja mislim da je bolje koristiti Ina Delta i mijenjati na svakih 10000 km nego neko kvalitetno mijenjati jednom na 30000 km.

I wonder
22.01.2009., 15:16
a kakav argument imaš za tako nešto?

cijenom nemogu nikako biti jednaki. jedino ako se loše ulje skupo prodaje.

tomymotorsport
22.01.2009., 17:03
meni se čini da so ovdje radi o osobnim automobilima, i ja sam svoj post napisao sukladno ovoj temi, a ne sad se širio na teretni program jer bi se moglo onda u jednom postu o tome pisati i po nekoliko stranica!!!!!!!!!!

frenchkey
22.01.2009., 17:27
Teretni su drugo. Vrte se 2500 o/min, stane u karter 20 litara ulja, + ako se nadoljeva ulje se dijelom regenerira.
Slobodno mijenjaj svakih 50000, od čega će mehaničari živit :lol:

I wonder
22.01.2009., 22:13
meni se čini da so ovdje radi o osobnim automobilima, i ja sam svoj post napisao sukladno ovoj temi, a ne sad se širio na teretni program jer bi se moglo onda u jednom postu o tome pisati i po nekoliko stranica!!!!!!!!!!

pa onda bi trebal znat ZAŠTO teretni auti mogu imati izmjenu ulja na 100 000 km, i kad to primijeniš na male aute, generaliziranje o zamjeni ulja svakih 10 000 km je malo......pretjerano.

većina službenih auta se servisira po propisanim intervalima od 15, 20 i 30 000 km, a ja ne vidim da dime ili rikavaju.
na novim autima i sa pravilno podešenim motorom, zamjena na 10 000 je bacanje novaca. pogotovo ako se radi o pravom sintetičkom ulju.

CDRW
23.01.2009., 06:34
Ko što Wonder pokušava reći - kilometrina nema blage veze s intervalom izmjene. Ako uzmeš auto i tjeraš ga 10.000 km sa stajanjima jedino na tankšteli radi goriva - nakon tih 10.000 km ulje će biti skoro ko novo. No probaj napravit 10.000 km po gradu i to svaki put sa hladnim startom i u sekvencama po 2-3 km. Ulje će nakon 5000 km bit prezrelo za mijenjat.

Ukratko - voziš li samo ili većinom grad 10.000 km je maksimum maksimuma. Voziš li pretežno duge ture - 15-20 tkm je moguće. Uz kvalitetno ulje jasno.

Ja osobno mjenjam ulje dvaput godišnje. Prije i nakon zime. Pa koliko god to kilometara bilo (konkretno Impreza je u cca 3 mjeseca napravila 8000 km).

sljivek
23.01.2009., 07:01
Sve što je rečeno je skoro pa točno s jednom važnom napomenom,ulje se mijenja minimalno jedanput godišnje ako auto ne prelazi neku veliku kilometražu,jer poslije godinu dana ulje mijenja svoja svojstva.I nakon određenog intervala koje je proizvođać auta odredio s tim da se koristi viskozitet ulja koji je isti odredio za taj motor!

non plus ultra
23.01.2009., 07:06
a kakav argument imaš za tako nešto?

cijenom nemogu nikako biti jednaki. jedino ako se loše ulje skupo prodaje.

Ako ulje koje se mijenja na svakih 30000 km košta 150 kn/lit a neko drugo ulje stoji 50 kn/lit te ga je potrebno mijenjati svakih 10000 km i ako imamo neki auto u kojeg ide 5 litara ulja, jednostavnom računicom dođemo do cijene od 750 kuna za ulje u obje varijante... Ja nisam neki ekspert za automobile ali sam čuo od ljudi koji znaju nešto više od mene: Bolje češće izmjene jeftinijeg ulja nego rijetke izmjene skupog ulja...

I wonder
23.01.2009., 08:13
kod svakog dizela je ista stvar. odmah nakon promjene, ulje je crno jer skupi garež po motoru.
zaključak - crno ulje NE ZNAČI da je ulje loše i da ne valja.

aditivi određuju kvalitetu zaštite i njeno trajanje. oni traju godinu dana, a to se vidi i po preporukama servisa za zamjenu. znači da je skoro pa sasvim svejedno dali ulje mijenjamo 3 puta ili jednom godišnje, što se tiče samih aditiva.

i ono najvažnije: ULJE je to što podmazuje motor. što više ulja sa što manje aditiva, to je bolje i kvalitetnije motor podmazan, pa će i duže trajati. i tu je razlika. ulje od 150 kn/litra je po svom sastavu daleko kvalitetnije i bolje podmazuje motor od ulja koje košta 50 kn litra.
i to ulje može tako podmazivati motor godinama bez da izgubi svoja svojstva podmazivanja. ono što gubi, su aditivi za zaštitu, a oni traju godinu dana, pa ga zato treba mijenjati jer tada pada kvaliteta zaštite.

ovo kaj CDRW radi, on mijenja i viskozitet ulja zbog sezone, a ne radi to samo zato da bi ga promijenil.
a meni je i dalje draže kvalitetno ulje, za koje znam da valja nego neki bućkuriš kojeg dobim jeftino, pa makar ga i triput mijenjal. da ga mijenjam svakih 1 000 km, to ulje opet nema onu kvalitetu podmazivanja kao što ima skupo i dobro ulje.

loyzek
23.01.2009., 09:17
punica vozi mikru i u godinu dana je uspjela prevalit 3.600 km (ne 36.000 nego baš 3.600). wonder, dal fakat mora ić na servis s tolko malo km? da ni ne napominjem da joj cajger okretomjera nikad ne prelazi brojku 3, a o benzincu se radi.

frenchkey
23.01.2009., 10:28
Ta micra ima "for life" ulje za punice :D

sljivek
23.01.2009., 10:48
Svaki motor traži određeni viskozitet ulja,tj. u svakoj knjižici vozila piše koji viskozitet ulja može ići(kod mene u mazdi je napisano 3 vrste viskoziteta)nova vozilau zadnijh 7-8 godina inzistiraju na punim sintetičkim uljima i većinom viskozitet 5W-40,a što se tiče micre najbolje je promijeniti jedanput godišnje,motor može ići i uljem starijim od godine dana,ali ulje gubi svoja kemijska svojstva!

kowalski
23.01.2009., 10:52
punica vozi mikru i u godinu dana je uspjela prevalit 3.600 km (ne 36.000 nego baš 3.600). wonder, dal fakat mora ić na servis s tolko malo km? da ni ne napominjem da joj cajger okretomjera nikad ne prelazi brojku 3, a o benzincu se radi.

ako ne voliš punicu-ne mora. :D

CDRW
23.01.2009., 12:44
punica vozi mikru i u godinu dana je uspjela prevalit 3.600 km (ne 36.000 nego baš 3.600). wonder, dal fakat mora ić na servis s tolko malo km? da ni ne napominjem da joj cajger okretomjera nikad ne prelazi brojku 3, a o benzincu se radi.

A reci Lojza jel punica svaki dan vozi tu Micru? Koliko je hladnih starteva imala ta Micra? Jel moguće da to ulje malo smrducka po benzinu?

I wonder
23.01.2009., 12:48
punica vozi mikru i u godinu dana je uspjela prevalit 3.600 km (ne 36.000 nego baš 3.600). wonder, dal fakat mora ić na servis s tolko malo km? da ni ne napominjem da joj cajger okretomjera nikad ne prelazi brojku 3, a o benzincu se radi.

da ne kemijamo i filozofiramo....

mora.
bez obzira na kilometražu, ulje nakon godine dana stajanja i utjecaja atmosfere nema više potrebna svojstva zaštite koja bi moralo imati.
ono i dalje podmazuje motor (ovisi o kvaliteti), ali agresivne kemikalije od sagorijevanja nema što zaustaviti a to nije dobro.

Medo_OS
23.01.2009., 19:39
Zasto glupost,Iveco kamionima je zamjena na 150.000 km,MB Actros vec 13-14 godina 120.000 km,ti kamioni danas imaju milione kilometara i jos vrte.Uglavnpm,svi kamioni su preko 60.000 km(dugoprugasi),automobili uglavnom 15.000-30.000,neki 50.000 km.
Danas vise nema mehanicara(zamjenu komponenata na vozilu rade auto monteri ili u malo jacim servisima segrti)nego su dijagnosticari,meganicari neka popravljaju Stojke i Golf dvojke,a dijagnosticari su kadri pomoci kada se ukaze potreba kod novih vozla.

Interesantno! Štoviše, vrlo inteligentno! Pa ti si moj idol! :s :s

P.S. Pušim ljude koji lupetaju o stvarima o kojima NEMAJU POJMA!

Dženan
25.01.2009., 10:04
da ne kemijamo i filozofiramo....

mora.
bez obzira na kilometražu, ulje nakon godine dana stajanja i utjecaja atmosfere nema više potrebna svojstva zaštite koja bi moralo imati.
ono i dalje podmazuje motor (ovisi o kvaliteti), ali agresivne kemikalije od sagorijevanja nema što zaustaviti a to nije dobro.Ne mora. Zašto bi mijenjali ulje na tako malo km? Danas su ulja kvalitetnija i ako su sintetička nema potrebe mijenjati ih tako brzo.

Romeo20
25.01.2009., 11:17
Na koliko je optimalno mjenjati ulje kod PD TDI (100KS) motora? Radim 80% relacije od 20km, ostalo male relacije 2-3km. Kod prošle izmjene ulja usuo sam BP Visco Special 505.01, 5W40. Napisao mi na kartici sljedeća zamjena za 15000km a meni se to čini previše. Šta vi mislite?

I wonder
25.01.2009., 11:21
zato jer aditivi u ulju hlape i nakon godinu dana gube svojstva.
ulje i dalje podmazuje, ali se smanjuje zaštita motora.

najgore je sa viskozitetom, jer on pada od utjecaja kemikalija, i taj utjecaj je to veći što je lošije ulje (zato je PRAVA sintetika u predosti, jer posjeduje visoki VI bez aditiva, dok HC ulja potižu visoki VI aditivima).

daj testirati svoje ulje iz motora nakon godinu dana i 5 000 km, pa ćeš vidjeti da to više nije 10W40, nego je postalo 20W30 ili čak SAE20.

I wonder
25.01.2009., 11:24
Na koliko je optimalno mjenjati ulje kod PD TDI (100KS) motora? Radim 80% relacije od 20km, ostalo male relacije 2-3km. Kod prošle izmjene ulja usuo sam BP Visco Special 505.01, 5W40. Napisao mi na kartici sljedeća zamjena za 15000km a meni se to čini previše. Šta vi mislite?

ako je motor u dobrom stanju, često uspiješ zagrijati ga na radnu temperaturu, nije čipiran, ne točiš ložu, ne gaziš ga hladnog i ne voziš često max brzinom, taj interval od 15 000 km je u redu.

Romeo20
25.01.2009., 12:03
ako je motor u dobrom stanju, često uspiješ zagrijati ga na radnu temperaturu, nije čipiran, ne točiš ložu, ne gaziš ga hladnog i ne voziš često max brzinom, taj interval od 15 000 km je u redu.

Hvala na odgovoru!
Sve navedeno zadovoljava. Trenutno sam prešao 10600km od zadnje izmjene u 6.mj. 2008., razina ulja je spala sa max na pola između min i max. Vozim umjereno i ne prelazim 100km/h.
Planiram ga mjenjati svako 12000km jer mi se 15000km čini previše za naše uvjete. Ne znam može li se na putnom računalu postaviti posjetnik na servis za 12000km?

I wonder
25.01.2009., 12:11
to neznam, to s/w problem. rent a idijot bi to mogao znati.

ali ne shvaćam zašto skraćuješ na 12 000.
najgora stvar za ulje i motor je hladni start i vožnja dok se ulje ne zagrije. a to je kod tebe odlično.

jedan od glavnih razloga zašto tegljači imaju zamjenu na 100 000 km je jako mali broj hladnih startova.
15 000 je nekakva zlatna sredina koja bi trebala vrijediti za većinu. ali u stvarnosti, to se da razvući na najnižih 5 000 pa sve do bar 30 000 km prije zamjene ulja, ovisno o uvjetima.

Maxum
26.01.2009., 12:29
da ne otvaram novu temu. vidio u metrou ima akcija shell helix ultra 5W40, jel to ok za C5 2.0HDi (100kW) 05.god ?

Svicar
26.01.2009., 19:11
Svaki motor traži određeni viskozitet ulja,tj. u svakoj knjižici vozila piše koji viskozitet ulja može ići(kod mene u mazdi je napisano 3 vrste viskoziteta)nova vozilau zadnijh 7-8 godina inzistiraju na punim sintetičkim uljima i većinom viskozitet 5W-40,a što se tiče micre najbolje je promijeniti jedanput godišnje,motor može ići i uljem starijim od godine dana,ali ulje gubi svoja kemijska svojstva!

E sad ,nije bas tako,viskozitet i kvaliteta su dva pojma,ako u knjizici pise 3 "viskoziteta" onda mora stojati u toj tablici(obicno prikazane i tablice) i pri kojim vanjskim temepraturama.
Kada je rijec u Micri,zasto ne jednom godisnje,to je K12,(moja je K11 u koju staje 3 litre ulja) tobi nemal bio jedini izdatak,posto nema zupcasti(tj.ako nije dizel),a vjerovatno se vozi na kratke relacija,sa jedva zagrijanim motorom i gdje ima dosta kontetzata po motoru.

BB87
26.01.2009., 21:55
Long Life servis zamjene ulja u VW je za 50 000 km i kosta malo puno vise od uobicajenog servisa...

Svicar
26.01.2009., 22:13
Long Life servis zamjene ulja u VW je za 50 000 km i kosta malo puno vise od uobicajenog servisa...

Da,tocno,aliiiiiii,pored ostalog sitnim slovima pise,(za dizela)ne vrijedi za zemlje sa visokom koncetracijom sumpora,a tih 50.000 km je okvirno,sve to varira od mnogo faktora

BB87
26.01.2009., 22:17
istina...
znas da na nekim (skupljim passatima/phaetonima) imas uredjaj koji mjeri kakvocu usipanog goriva :D
zanimljivi su rezultati...

npr INA u Valpovu i INA u Osijeku, ili OMV u Beliscu i OMV u Osijeku...

btw, nije stvar distributera nego stvar je u ljudima koji rade na crpki

Brazil
26.01.2009., 22:21
btw, nije stvar distributera nego stvar je u ljudima koji rade na crpki



Stavljaju sumpor?

BB87
26.01.2009., 22:28
ne pricam o sumporu, vec o tome da sipaju vodu u gorivo da prodaju vise, a ostatak uzmu sebi..

newwbie
26.01.2009., 22:35
ne pricam o sumporu, vec o tome da sipaju vodu u gorivo da prodaju vise, a ostatak uzmu sebi..

No....netko je već napisao da kako bi oni to radili, jer voda se slegne na dno i onda bi teoretski netko u svoj auto nalio SAMO vodu?

BB87
26.01.2009., 22:39
ne slegne se, ovisi o steiometrijskom omjeru...

newwbie
26.01.2009., 22:57
ne slegne se, ovisi o steiometrijskom omjeru...

Brat je iz tomosovog rezervara (jer se ugasio) prije nekoliko godina izvukao pola litre, od čega je dec bila voda, koja se nakon mućkanja slegla na dnu....

ice41000
28.01.2009., 13:33
Stavljaju sumpor?

Ma, ne. To rade zagorci.
:lol:

mr.niceguy
28.01.2009., 18:12
nije sve baš tak kak si si ti to zamislil. ima ulja i "ulja".
i to što kaže švicar: po tebi bi onda sve prijevozničke tvrtke jednom godišnje radile generalke na kamionima jer se ulje redovno mijenja po propisanim intervalima, i to sa više od 100 000 km.

uglavnom, viskozitet se ne gubi, osim ako si ga umjetno "stvorio" aditivima.
to što je ulje žuto ne znači i da mu je viskozitet dobar (ustvari, i crno ulje može imati dobar viskozitet).
svako ulje i treba biti crno kod izmjene jer to znači da obavlja svoj posao čišćenja motora.
broj prijeđenih kilometara nije jedini, a sigurno nije ni najvažniji razlog izmjene ulja.



:top:

ja mjenjam jednom godišnje u svojoj astri i prelazim otprilike 25-30tkm, a sipam aral 5w40

gatto
28.01.2009., 20:46
Ulje se mijenja onako kako je propisano u uputama za vozilo. Generalno govoreći, za benzince je to svakih 15.000 km, a za dizele 20.000 km.

Ako pažljivije pročitate upute, obično možete spaziti napomenu da to važi kod normalnih režima vožnje. Ali ako se radi o otežanim uvjetima vožnje (npr. niske temperature s kratkim intervalima vožnje gdje se motor jedva ugrije pa ugasi, itd.) onda je preporuka proizvođača da se ulje češće mijenja - negdje na pola standardnog intervala. To je i logično jer s čestim "hladnim" startovima ulje gubi svoju kakvoću. Uostalom, čitajte što CDRW piše - vidi se da čovjek zna što piše. ;)