PDA

View Full Version : DMB unutarnji motor ?


Farymann
28.01.2009., 19:21
DMB unutarnji brodski motor,fabrika motora Rakovica, od 10 i 12 ks.
Najjeftiniji unutarnji motor trenutno kod nas.:)
Ima ih poprilicno po manjim brodovima.
Prednosti i mane iz iskustva ?:ne zna:

METAN RUNNER
28.01.2009., 23:38
znam za jednog u jednom Jupiteru, privatni brod ( gledo sam ga kupit prije godinu - dvije )
motor skoro nov, i nešto malo sati ( dvije-tri, najviše četri godine )
vani je bilo 7-8 stupnjeva, čovjek pali makinu i vrti, vrti , vrti, i tako minutu- dvije, i jedva upali na kraju :confused: :ne zna:

kod mene neče. pa makar na vesla

Super Galeb
29.01.2009., 02:08
Vidim da metan daleko "puca" pa moze pitanje METANU kad tako dobar tlak drzis..
Sto ti imas ??? JANMARA ???
HVALI MORE I DRZ SE KRAJA
Eto moj stari taj isti DMB ima 15 godina te od onda nikad ga nije upalio na kurblu i pred 15 godina palilo se na dugme ...naravno ti si vidio na kurblu...
ODGOVOR FARYMANU : Stari u danasnje vrijeme radi se o istim baznim motorima...imena se placaju....ima tu i srece ...za tih 13000 kn sa kopcom budi siguran da ces bit zadovoljan...

METAN RUNNER
29.01.2009., 10:27
Vidim da metan daleko "puca" pa moze pitanje METANU kad tako dobar tlak drzis..
Sto ti imas ??? JANMARA ???
HVALI MORE I DRZ SE KRAJA
Eto moj stari taj isti DMB ima 15 godina te od onda nikad ga nije upalio na kurblu i pred 15 godina palilo se na dugme ...naravno ti si vidio na kurblu...
ODGOVOR FARYMANU : Stari u danasnje vrijeme radi se o istim baznim motorima...imena se placaju....ima tu i srece ...za tih 13000 kn sa kopcom budi siguran da ces bit zadovoljan...

ja kurblu, a ni manicu nisam spominjao, palio je alnaserom, a to što ti neznaš izvuč kontekst, ......


da, imam Yanmar

Farymann
29.01.2009., 18:23
znam za jednog u jednom Jupiteru, privatni brod ( gledo sam ga kupit prije godinu - dvije )
motor skoro nov, i nešto malo sati ( dvije-tri, najviše četri godine )
vani je bilo 7-8 stupnjeva, čovjek pali makinu i vrti, vrti , vrti, i tako minutu- dvije, i jedva upali na kraju :confused: :ne zna:

kod mene neče. pa makar na vesla

Jeli ima dekomprsor ?

mazgov
29.01.2009., 18:37
Prednosti i mane iz iskustva ?:ne zna:

to je motor talijanski lombordini , svojevremeno ga je u jednoj od verzija polu proizvoda sklapao labin progress iz labina, kopča je hurt , perković iz rijeke
motor kao jednocilindrični je dosta nemiran i bučan , radi na preko 3600 okr /min , samo paljenje istog naj manji je problem , problem je što je zamašnjak male mase i nesmije mu past broj okretaja , mala količina ulja u karteru je sklona pregrijavanju i samim time lošije podmazuje klackalice i vodilice ventila
u vožnji pod velikim opterećenjem "voli" uslijed pregrijavanja klipa , zavariti karike, sve u svemu motor niže klase za još povoljnjiju cijenu , kao pomoćni motor , tj. povremeni na jedrilicama može zadovoljiti , ali kao glavni za teško more baš i ne
preporuka : povećati karter i ugraditi hlađenje ulja

METAN RUNNER
29.01.2009., 19:17
Jeli ima dekomprsor ?

a ko to više zna, to je bilo prije par godina,
vjerovatno nije,
a ako je, da nije zatvorio dekompresor nebi uopce mogao upaliti

Farymann
29.01.2009., 19:43
a ko to više zna, to je bilo prije par godina,
vjerovatno nije,
a ako je, da nije zatvorio dekompresor nebi uopce mogao upaliti

Je nebi upalio,ali bi ga zato vrtio te dvi minute bez kompresije da se zalaufa.
Ti mi nisi nešto mjerodavan sa svojim iskustvom:confused:

Farymann
29.01.2009., 19:47
to je motor talijanski lombordini , svojevremeno ga je u jednoj od verzija polu proizvoda sklapao labin progress iz labina, kopča je hurt , perković iz rijeke
motor kao jednocilindrični je dosta nemiran i bučan , radi na preko 3600 okr /min , samo paljenje istog naj manji je problem , problem je što je zamašnjak male mase i nesmije mu past broj okretaja , mala količina ulja u karteru je sklona pregrijavanju i samim time lošije podmazuje klackalice i vodilice ventila
u vožnji pod velikim opterećenjem "voli" uslijed pregrijavanja klipa , zavariti karike, sve u svemu motor niže klase za još povoljnjiju cijenu , kao pomoćni motor , tj. povremeni na jedrilicama može zadovoljiti , ali kao glavni za teško more baš i ne
preporuka : povećati karter i ugraditi hlađenje ulja


mislim da je to dobar motorić za manje brodove,pogotovo cijenom.
Kvaliteta solidna,original Lambordini (cak odlican ),djelovi bagatela.
Služit ce on dobro.
Gore navedene preinake smatram nepotrebnim bacanjem novca.

Ruggerini
29.01.2009., 20:01
mislim da je to dobar motorić za manje brodove,pogotovo cijenom.
Kvaliteta solidna,original Lambordini (cak odlican ),djelovi bagatela.
Služit ce on dobro.
Gore navedene preinake smatram nepotrebnim bacanjem novca.

Tako je, ulje treba cesce mijenjati, i koristiti "kvalitetnije". Ako ga ne forsiras "pun" gas moze dobro sluziti.:top:

METAN RUNNER
29.01.2009., 20:16
Je nebi upalio,ali bi ga zato vrtio te dvi minute bez kompresije da se zalaufa.

ma nema logike da ga je čovjek vrtio tolko dugo sa dignutim dekompresorom
motor nije htio upalit, i to je to

Ti mi nisi nešto mjerodavan sa svojim iskustvom:confused:

da, nisam, ali to je bilo moje iskustvo sa DMBom, .....
nakon Yanmara koji mi je uvijek palio na zub, ovo mi je bila totalna katastrofa

Vicenco71
29.01.2009., 21:58
Pa koja tragedija ako nije upalija isprve :ne zna: ko zna ča mu je bilo i to nije nikakav znak nečega , a da jest neugodno ako ga prodaješ pa neupali isprid kupca , definitivno je ali hebiga štaš...

Ako motor ima slabu kompresiju moreš vrtit do sutra bez trikova za paljenje , a jedan je ovakav: kroz usisnu cijev , filter itd , ubrizgaj malo motornog ulja , ne previše ni u ludilu , zaverglaj i upalit če , malo če jače dimit dok to proguta ali radi... a tu je i start sprej ako zatriba...

Nemojte kao jedan novinar ovih naših novina o nautike i mora koji reče , ako dizel motor neče da upali gotovo je sigurno da je otišla boš pumpa :rofl::eek:

METAN RUNNER
29.01.2009., 23:38
ma ima tu još jedna stvar koju sam spomenuo na postu -motor za jedr. 7 m-

ako na neki brod koji ima neku vrijednost, ideš kupovat motor, i kupiš Yanmar, taj brod još dodatno dobiva na vrijednosti

ako češ ga danas sutra prodavat, ti šoldi če ti se dobrim dijelom vratit
a ako ga imaš za sebe, i nečeš prodavat, imaš neku trajnu vrijednost, i takav motor če te služit godinama, i desetlječima
i investicija če se vratit kroz manju portošnju, jeftinije održavanje( apropo Volva),
a da govorimo da imaš veču sigurnost na moru, manje brige oko motora, manje vibracija, manje buke, .....i dalo bi se još svašta nabrojit

a ako kupuješ motor za neki bezveze kajić ili pasaru koji nema neke vrijednosti, onda nije bitno, dobar je i DMB, ili nešto sl.

Vicenco71
30.01.2009., 14:08
ma ima tu još jedna stvar koju sam spomenuo na postu -motor za jedr. 7 m-

ako na neki brod koji ima neku vrijednost, ideš kupovat motor, i kupiš Yanmar, taj brod još dodatno dobiva na vrijednosti

ako češ ga danas sutra prodavat, ti šoldi če ti se dobrim dijelom vratit
a ako ga imaš za sebe, i nečeš prodavat, imaš neku trajnu vrijednost, i takav motor če te služit godinama, i desetlječima
i investicija če se vratit kroz manju portošnju, jeftinije održavanje( apropo Volva),
a da govorimo da imaš veču sigurnost na moru, manje brige oko motora, manje vibracija, manje buke, .....i dalo bi se još svašta nabrojit

a ako kupuješ motor za neki bezveze kajić ili pasaru koji nema neke vrijednosti, onda nije bitno, dobar je i DMB, ili nešto sl.

Slažem se :top: definitivno ljudi drugačije gledaju / kupuju kad je u brodu neka marka , ali ima još onih koji se vesele Volvu :ne zna: tako da je sve od kupca do kupca...

Mislim da to važi i za kaiče , jer ako netko domači kupuje kaič od 5 -6 .gajetu i sl. onda to kupuje za mali ribolov ili za vozat turiste okolo , a dalmatinci itekako znaju da li je onaj fariman , dmb ili torpedo dobar , pa samim time , ako ja imam pasaru istog godišta i sveoko toga kao i susid , a ja imam dmb , a on farimana , kupac če mene glatko pozdravit i kupit susidovog garant 100 % ili j moram ič sa cijenom doli boli glava ...

Dakle ja bi kupija i više godina stariji brod ako je unutra fariman jer ga poznajem u dušu , a ne dmb , torpedo i sl. jer znam da mi je taj motor 1. pouzdan , 2. malo troši ( to je smješno koliko ) , 3. znam ga popravit , 4. odlična iskustva sa njim u neveri , itd. nemam ništa protiv dmb i torpeda ali nemam vrimena otkrivat njihove boljke... mada i njih znam ali fariman je fariman .... :s:top:

hifffista
30.01.2009., 18:32
to je motor talijanski lombordini , svojevremeno ga je u jednoj od verzija polu proizvoda sklapao labin progress iz labina, kopča je hurt , perković iz rijeke
motor kao jednocilindrični je dosta nemiran i bučan , radi na preko 3600 okr /min , samo paljenje istog naj manji je problem , problem je što je zamašnjak male mase i nesmije mu past broj okretaja , mala količina ulja u karteru je sklona pregrijavanju i samim time lošije podmazuje klackalice i vodilice ventila
u vožnji pod velikim opterećenjem "voli" uslijed pregrijavanja klipa , zavariti karike, sve u svemu motor niže klase za još povoljnjiju cijenu , kao pomoćni motor , tj. povremeni na jedrilicama može zadovoljiti , ali kao glavni za teško more baš i ne
preporuka : povećati karter i ugraditi hlađenje ulja

kakva preporuka!!!! projektantska!!! nema što!!! :flop::flop::flop:

Farymann
30.01.2009., 18:55
kakva preporuka!!!! projektantska!!! nema što!!! :flop::flop::flop:

Pa što nebi bilo lakše doliti litru ulja više nego povecavati karter ?:lol::lol:

Vicenco71
30.01.2009., 19:14
He he , dolit litricu oila više i pozdravi ga sokole :mig:

Hladnjak svakako ugradit ako je izvedivo ... nije to skupo

Farymann
30.01.2009., 19:20
He he , dolit litricu oila više i pozdravi ga sokole :mig:

Hladnjak svakako ugradit ako je izvedivo ... nije to skupo


Da, da,hladnjak obavezno , ali za pivo:lol::lol:.
Nebi bilo loše i grijac ugraditi ?
Lakše pali zimi.

mazgov
30.01.2009., 19:23
kakva preporuka!!!! projektantska!!! nema što!!! :flop::flop::flop:

lombardini je kao projektni zadatak dobio to da izradi prvenstveno lagani dizel motor namjenjen za lake strojeve i proizveden je zračno hlađen motor za freze -kopačice , te za elektro generatore , tek nakon toga se preinakom "dodalo"vodeno hlađenje i isti motor počeo ugrađivati u brodice i to u zatvoren prostor , karter je od tankog čeličnog lima , što je odlika za motore koji su na vanjskom zraku i na taj način se pospješuje hlađenje ulja
mala količina ulja se prebrzo zagrijava , tako se povećava viskozitet istog i ispiranje s cilindara je ubrzano i sve to na uštrb kvalitetnog podmazivanja

na prijedlog za ulit više ulja od normale , neću ništa komentirat:D

ako želite ovaj pdf nautika pretvorit u sprdnju i zajebanciju , kao što neki uporno pokušavaju , ja osobno nemam ništa protiv , na tom području sam maher :rofl:

Farymann
30.01.2009., 19:32
lombardini je kao projektni zadatak dobio to da izradi prvenstveno lagani dizel motor namjenjen za lake strojeve i proizveden je zračno hlađen motor za freze -kopačice , te za elektro generatore , tek nakon toga se preinakom "dodalo"vodeno hlađenje i isti motor počeo ugrađivati u brodice i to u zatvoren prostor , karter je od tankog čeličnog lima , što je odlika za motore koji su na vanjskom zraku i na taj način se pospješuje hlađenje ulja
mala količina ulja se prebrzo zagrijava , tako se povećava viskozitet istog i ispiranje s cilindara je ubrzano i sve to na uštrb kvalitetnog podmazivanja

na prijedlog za ulit više ulja od normale , neću ništa komentirat:D

ako želite ovaj pdf nautika pretvorit u sprdnju i zajebanciju , kao što neki uporno pokušavaju , ja osobno nemam ništa protiv , na tom području sam
maher :rofl:

Ja imam frezu Goldoni,nju pogoni taj famozni motor kojem se pregrijava ulje.
U 6 mjesecu svaka godine na +34 gradi,palim i frezam,teška freza pod punim gasom 3 do 4 sata,toliko mi treba da pofrezam vinograd,bez gašenja,ja popijem koju litru više od tog motora. Godina proizvodnje 1976.Nitko nije dirao motor.
Po vašemu taj bi motor davno bio mrtav,a još je kao nov .:ne zna:

mazgov
30.01.2009., 19:46
Po vašemu taj bi motor davno bio mrtav,a još je kao nov .:ne zna:

da si šutio ostao bi mudrac:lol:

Farymann
30.01.2009., 19:53
to je motor talijanski lombordini , svojevremeno ga je u jednoj od verzija polu proizvoda sklapao labin progress iz labina, kopča je hurt , perković iz rijeke
motor kao jednocilindrični je dosta nemiran i bučan , radi na preko 3600 okr /min , samo paljenje istog naj manji je problem , problem je što je zamašnjak male mase i nesmije mu past broj okretaja , mala količina ulja u karteru je sklona pregrijavanju i samim time lošije podmazuje klackalice i vodilice ventila
u vožnji pod velikim opterećenjem "voli" uslijed pregrijavanja klipa , zavariti karike, sve u svemu motor niže klase za još povoljnjiju cijenu , kao pomoćni motor , tj. povremeni na jedrilicama može zadovoljiti , ali kao glavni za teško more baš i ne
preporuka : povećati karter i ugraditi hlađenje ulja

Sve si rakao :p

mazgov
30.01.2009., 20:15
Sve si rakao :p

ako znaš pročitat s razumjevanjem , onda bi ti trebalo biti jasno , a ako ne onda nema smisla s tobom razgovarati i SUS motorima

drž se ti freze i okopavanju maslina:rofl:

Farymann
30.01.2009., 20:37
ako znaš pročitat s razumjevanjem , onda bi ti trebalo biti jasno , a ako ne onda nema smisla s tobom razgovarati i SUS motorima

drž se ti freze i okopavanju maslina:rofl:

Držim se ja freze i maslina i vinograda:cool:

Ali cega se ti držiš ?
Ljudi se vežu za rijec, zašto cemo tebe vezati ???

hifffista
30.01.2009., 22:56
Držim se ja freze i maslina i vinograda:cool:

Ali cega se ti držiš ?
Ljudi se vežu za rijec, zašto cemo tebe vezati ???

njega ćemo za preveliku jezičinu!!! :D:D


ovo dalje za MAZGOVA....
-----------------------------------------------------------------


znači ti se razumiješ u SUS motore????

BOGATI!!!!

stvarno si jako pametan čovjek, za razliku od nas koji neznamo šta je to!!

daj nam malo pojasni, daj daj, ajde daaaaaaaaaaaaaaaaaaaj!!!!! pliiiiiiz!!!!

isuse bože, KATASTROFA!!

hifffista
30.01.2009., 23:00
lombardini je kao projektni zadatak dobio to da izradi prvenstveno lagani dizel motor namjenjen za lake strojeve i proizveden je zračno hlađen motor za freze -kopačice , te za elektro generatore , tek nakon toga se preinakom "dodalo"vodeno hlađenje i isti motor počeo ugrađivati u brodice i to u zatvoren prostor , karter je od tankog čeličnog lima , što je odlika za motore koji su na vanjskom zraku i na taj način se pospješuje hlađenje ulja
mala količina ulja se prebrzo zagrijava , tako se povećava viskozitet istog i ispiranje s cilindara je ubrzano i sve to na uštrb kvalitetnog podmazivanja

na prijedlog za ulit više ulja od normale , neću ništa komentirat:D

ako želite ovaj pdf nautika pretvorit u sprdnju i zajebanciju , kao što neki uporno pokušavaju , ja osobno nemam ništa protiv , na tom području sam maher :rofl:
EEEEEEEEEEEEEEEEE, a ovo je ljudi još najbolje!!!!!!!!!!1

pazi sada:

daj mi molim te MAZGOV pojasni kako se povećava viskozitet ulja!!!!!!!!!

jer to još nitko nije do sada izvalio nigdje, ama baš nigdje!!

majko moja mila kakvi ......... ovdje prodaju pamet, pa to je za popizdit!!1

isiuse bože!!! neuko, neobrazovano i io i i i i i ineznam kako bih još to imenovao ŽIVI UŽAS!!!! :confused::confused::confused::confused::confused:

Super Galeb
31.01.2009., 01:58
Citajuci sad pri kraju ipak moj prvi odgovor FARYMANN-u bio je cist pogodak..HVALI MORE DRZ SE KRAJA.
Ovu temu naceo si da bi sebe iskomplesirao ???.. nakraju od brodskog motora dosao na frezu..
Mislim da se svi slazu !!!???!!!
Pozdrav od Galeba.

hifffista
31.01.2009., 08:25
Citajuci sad pri kraju ipak moj prvi odgovor FARYMANN-u bio je cist pogodak..HVALI MORE DRZ SE KRAJA.
Ovu temu naceo si da bi sebe iskomplesirao ???.. nakraju od brodskog motora dosao na frezu..
Mislim da se svi slazu !!!???!!!
Pozdrav od Galeba.

onda se čini da još imaš poteškoća u čitanju.:eek:

Farymann je dao analogiju za upotrebljivost navedenog motora tj. njegovu svestranost u upotrebi.
da se nalaziš tj. radiš u okruženju gdje motori nastaju i odlaze u eksploataciju znao bi da je cilj svakog konstruktora a na kraju i proizvođača upravo navedena činjenica (proširena svsihodnost) a to je i garancija dugog vijeka proizvodnje kao i povoljne cijene za vas korisnike a ujedno i povratne veze a to je olakšana i produžena podrška u eksploataciji.

nauči ti čitati ali ne kao šta su te biflali u drugom i trećem osnovne već kao što sam to već rekao i europe2seoul "između redaka"..... :eek::eek:

očito ti treba prevoditelj hrvatski-hrvatski....:flop::flop::flop:

Super Galeb
31.01.2009., 11:35
:lol:Vidim da si i ti veliki ANALOG .....drzi se ti tog ANALNOG dijela dobro ti stoji...uglavno upotrebljavaj VAZELIN.
Volio bih znat u kakvom ti okruzenju radis ????
Hajde ostavi se "PIKETANJA"te drzi se teme ...
:s

mazgov
31.01.2009., 12:13
znači ti se razumiješ u SUS motore????



da , ja sam strojar


daj mi molim te MAZGOV pojasni kako se povećava viskozitet ulja!!!!!!!!!



viskozitet je gustoća , povećava se ili pak smanjuje povećanjem ili pak smanjenjem temperature

ona oznaka npr W 10-40 je vezana za viskozitet na osnovu vanjske temperature i i viskozitet (gustoću) ulja , radne temperature

nemogu primitivnije objasniti da bi ti shvatio

hifffista
31.01.2009., 13:06
da , ja sam strojar



viskozitet je gustoća , povećava se ili pak smanjuje povećanjem ili pak smanjenjem temperature

ona oznaka npr W 10-40 je vezana za viskozitet na osnovu vanjske temperature i i viskozitet (gustoću) ulja , radne temperature

nemogu primitivnije objasniti da bi ti shvatio

u kojoj li si bogati onda školi učio da je viskozitet = gustoća ulja...?:eek::flop::flop:

ovo je da ne povjeruješ!! još se mi čudimo šta sva industrija propada, pa kako i nebi, majke ti mile !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

viskozitet je "žilavost tekućine" za posljedicu koju ima smična naprezanja između dva beskonačno tanka tj. debela sloja tekućine koja se uz pojavu trenja sada nastoje klizati jedna po drugoj!!

izražena u Pascal-sekundama, razlikujemo dinamičku i kinematsku viskoznost dok se gustoća mjeri i izražava u kg/m3, to vjerojatno i kuharice u vrtiću to znaju......:eek::eek

isusa ti poljubim, ON JE STROJAR, EEEEEEEEEEEJ ""ON JE KAŽE STROJAR""

OVO JE DA SE SMRZNEŠ...... O D U S T A J E M!! :ne zna:

mazgov
31.01.2009., 13:14
viskozitet je "žilavost tekućine" za posljedicu koju ima smična naprezanja između dva beskonačno tanka tj. debela sloja tekućine koja se uz pojavu trenja sada nastoje klizati jedna po drugoj!!



definicija kliznog ležaja:D

onda o čemu ovisi "žilavost" tekućine??? između ostalog

hifffista
31.01.2009., 13:16
:lol:Vidim da si i ti veliki ANALOG .....drzi se ti tog ANALNOG dijela dobro ti stoji...uglavno upotrebljavaj VAZELIN.
Volio bih znat u kakvom ti okruzenju radis ????
Hajde ostavi se "PIKETANJA"te drzi se teme ...
:s

a ti!!

ti za razliku od kolege ti super mega galeba očito znaš šta je viskoznost za razliku od njega jer izgleda češće zamačeš ruku u VAZELIN....... :kava:

tebe ne treba podučavat ničemu osim manirama i nekim drugim tebi svjetlosnim godinama daleko običajima....:kava:

a o okruženju, eeeeeeeee vidiš milo moje, za CNC - programera treba jako puno truda ali i znanja, pa se stoga okani ćorava posla :top:

preostaje ti samo da I DALJE vrijeđaš i PUTUJEŠ BESPUĆIMA SVOGA NEZNANJA dalje, pa stoga NASTAVI...... jer to ti je PLAFON!!:top::top:

Ruggerini
31.01.2009., 17:18
da , ja sam strojar...viskozitet je gustoća

Hm, moram se umijesati posto sam diplomira strojarstvo, ali mazgov nisi u pravu, hiffista je blize, ustvari evo:
http://www.ktf-split.hr/glossary/hr_o.php?def=viskozitet

znaci po meni: viskozitet="sila trenja između dvaju slojeva tekućine..."

mazgov
31.01.2009., 19:03
ali mazgov nisi u pravu,

to da sam se krivo izrazio je očito , jer nisam htjeo pametovat , po navedenoj defivnciji : viskozitet je otpor što ga stvara tekućina prolazeći kroz cijev, a ovisi o gustoći , a gustoća o temperaturi
diskusija je krenula o pregrijavanju ulja u SUS motorima i utjecaju na viskozitet istog , al primitivac nije ni pokušao dijalogom i dobrom namjerom doći do razumnog dijaloga već se počeo isčuđavati i stvarati cirkuse, stoga svaka daljnja rasprava nema smisla
svjstan sam da postove čitaju i znalci i osobe koje nisu stručne , ako objasniš skraćenim načinom da više manje svi razumiju , nevalja , ako se ide široko , ispada pametovanje i opet nevalja

stoga prelazim u oporbu i samo pazim na nečiji kriv izražaj i kreće nemila zajebancija

hifffista
01.02.2009., 08:01
to da sam se krivo izrazio je očito , jer nisam htjeo pametovat , po navedenoj defivnciji : viskozitet je otpor što ga stvara tekućina prolazeći kroz cijev, a ovisi o gustoći , a gustoća o temperaturi
diskusija je krenula o pregrijavanju ulja u SUS motorima i utjecaju na viskozitet istog , al primitivac nije ni pokušao dijalogom i dobrom namjerom doći do razumnog dijaloga već se počeo isčuđavati i stvarati cirkuse, stoga svaka daljnja rasprava nema smisla
svjstan sam da postove čitaju i znalci i osobe koje nisu stručne , ako objasniš skraćenim načinom da više manje svi razumiju , nevalja , ako se ide široko , ispada pametovanje i opet nevalja

stoga prelazim u oporbu i samo pazim na nečiji kriv izražaj i kreće nemila zajebancija

može.

hifffista
01.02.2009., 08:03
to da sam se krivo izrazio je očito , jer nisam htjeo pametovat , po navedenoj defivnciji : viskozitet je otpor što ga stvara tekućina prolazeći kroz cijev, a ovisi o gustoći , a gustoća o temperaturi
diskusija je krenula o pregrijavanju ulja u SUS motorima i utjecaju na viskozitet istog , al primitivac nije ni pokušao dijalogom i dobrom namjerom doći do razumnog dijaloga već se počeo isčuđavati i stvarati cirkuse, stoga svaka daljnja rasprava nema smisla
svjstan sam da postove čitaju i znalci i osobe koje nisu stručne , ako objasniš skraćenim načinom da više manje svi razumiju , nevalja , ako se ide široko , ispada pametovanje i opet nevalja

stoga prelazim u oporbu i samo pazim na nečiji kriv izražaj i kreće nemila zajebancija

na krivim izražajima se nekada išlo na sledeći ispitni rok,,,,,:kava:

hifffista
01.02.2009., 08:12
Hm, moram se umijesati posto sam diplomira strojarstvo, ali mazgov nisi u pravu, hiffista je blize, ustvari evo:
http://www.ktf-split.hr/glossary/hr_o.php?def=viskozitet

znaci po meni: viskozitet="sila trenja između dvaju slojeva tekućine..."

evo, jel to bilo teško, ? nije....!

stvari su takve da se ako se ne koriste lako se i zaborave, ali smisao inženjera i studiranja za takvu titulu jest u tome da se zna snaći tj. da zna gdje će naći ono što mu treba i nakraju to znati ispravno primjeniti a ne da se uči napamet.

razumijem ja vrlo dobro kolegu MAZGU'ova jer je lako poistovjetiti slikovno neke veličine u mehanici fluida ali isto tako je nedopustivo inženjeru pobrkati neke fizikalne veličine koje su u potpunosti nevezane i koje eto nemaju nikakve veze jedna sa drugom jer kao što bi pisalo u nekim teh. riječnicima ključne riječi: sila, trenje, naprezanje, brzina itd a nipošto gustoća!

skidam kapu ruggerini! :top::top:

pozdrav

mazgov
01.02.2009., 08:49
tema je DMB motor i njegove karakteristike , svi pametni su puno toga govorili a nitko nije ništa rekao
glavo je bilo na moju preporuku da se istom poveća količina ulja i doda hlađenje istog , napravi sprdnja , kod svoje preporuke i dalje stojim i za istu sam dao argumente
ponavljam;motori konstruirani za rad na vanjskim uvjetima (radni strojevi i freze npr.)pospješuju hlađenje ulja oplahivanjem vanjskog zraka preko tankog čeličnog kartera , dok je istom u zatvorenom brodskom prostoru to onemogućeno
pregrijavanje ulja direktno utječe na gustoću istog i time povećava tečnost što uzrokuje brže ispiranje iz kliznih ležajeva (bank i letećih)i ubrzava trošenje istih
u praksi bi to izgledalo ovako;kad zemljoradnik upali svoju frezu kopačicu koja ima lombardini dizel motor , na manometru (kojeg nema)a može se ugraditi na priključak pored šipke za mjerenje ulja , isti bi pokazao tlak od oko 4 bara , nakon napornog rada kad seljak uzme pauzu da bi popio bevandi i smanj gas na motoru , isti manometar će pokazati tlak tek od oko 1 - bar, naravno da će se seljak zebrinuti , jer mu nije jasno da isti motor na minimalnom gasu u dva režima može pokazati takvu razliku
poruka seljaku ;ništa ne brini sve je u redu , samo nastavi dalje okopavati, to ti je vezano za temperauru ulja , njegovoj gustoći i protočnosti istog kroz klizne ležajeve (a , tu ti je negdje i viskozitet)

Farymann
01.02.2009., 17:26
Pitnje za strojare.
Gdje je veca radna temperatura ulja kod vodom ili zrakom hlađenog motora ?

Farymann
01.02.2009., 17:33
Citajuci sad pri kraju ipak moj prvi odgovor FARYMANN-u bio je cist pogodak..HVALI MORE DRZ SE KRAJA.
Ovu temu naceo si da bi sebe iskomplesirao ???.. nakraju od brodskog motora dosao na frezu..
Mislim da se svi slazu !!!???!!!
Pozdrav od Galeba.

Drzim se ja kraja,ali cega se ti drziš ?
Vrjedaš ljude ?
Krasno odgojen "covjek".

hifffista
01.02.2009., 19:31
Pitnje za strojare.
Gdje je veca radna temperatura ulja kod vodom ili zrakom hlađenog motora ?

ovisno o tipu motora, diesel ili otto, uljna kada ili suho korito znači razlike su velike ali se kreće od cca 80 - 150 st/c,,,, ali generalno nema nekog striktno određenog odnosa, a da negovorim o razno raznim gorivima, brzo-sporo-srednje brzi motori,

ali evo ja sam do sada u svom poslu susreo se sa raznim podacima ovisno o konstrukciji ali i projektiranom vijeku motora, stvarno sam ih se nagledao i imam ih dosta u svom radnom vijeku koje sam tehnološki razradio bilo u vezi strojne obrade, toplinske ili čisto montaže-demontaže, defektacije, remonti, uhodavanje, kolaudacije ili nešto drugo itd.

slušam za navedeno pitanje..!!

pozdrav Farymannu..

Farymann
01.02.2009., 19:44
ovisno o tipu motora, diesel ili otto, uljna kada ili suho korito znači razlike su velike ali se kreće od cca 80 - 150 st/c,,,, ali generalno nema nekog striktno određenog odnosa, a da negovorim o razno raznim gorivima, brzo-sporo-srednje brzi motori,

ali evo ja sam do sada u svom poslu susreo se sa raznim podacima ovisno o konstrukciji ali i projektiranom vijeku motora, stvarno sam ih se nagledao i imam ih dosta u svom radnom vijeku koje sam tehnološki razradio bilo u vezi strojne obrade, toplinske ili čisto montaže-demontaže, defektacije, remonti, uhodavanje, kolaudacije ili nešto drugo itd.

slušam za navedeno pitanje..!!

pozdrav Farymannu..

Pricamo o Dmb-u.
Da li je veca temp. ulja kod "moje" freze ili brodskom motoru?Npr.poslje sata rada.

Ruggerini
01.02.2009., 19:47
Pricamo o Dmb-u.
Da li je veca temp. ulja kod "moje" freze ili brodskom motoru?Npr.poslje sata rada.

Ako frezas u sibiru onda definitivno u brodskom motoru.:lol::lol:

Farymann
01.02.2009., 19:52
Ako frezas u sibiru onda definitivno u brodskom motoru.:lol::lol:

Je frežem tundru da medvidi imaju što pasti ovo lito.:lol::lol::lol:
A brodski motor je na ledolomcu.
I kakva ie situacija onda?

Ruggerini
01.02.2009., 20:04
Je frežem tundru da medvidi imaju što pasti ovo lito.:lol::lol::lol:
A brodski motor je na ledolomcu.
I kakva ie situacija onda?

Ovisi dali je na ledolomcu "povecan karter".:rofl::rofl::rofl:

Farymann
01.02.2009., 20:08
Ovisi dali je na ledolomcu "povecan karter".:rofl::rofl::rofl:

Nije,karter je tvornickih gabarita.
Ulje u oba motora Ina Super 3.
Samo su na frezi dijamantni noževi,da ih led ne sjebitis.

mazgov
01.02.2009., 20:38
Gdje je veca radna temperatura ulja kod vodom ili zrakom hlađenog motora ?

vrlo jasno i konkretno pitanje , tim više što se radi o dva ista motora , a samo je razlika u vrsti hlađenja i naravno namjeni
zanimljivo filozofija se izredala , a koliko vidim nisi dobio kvalitetan odgovor , tipično
zračno hlađen motor već u samoj konstrukciji je predviđen na veću radnu temperaturi , koja može preći i preko 100 C , ali ulje u istom se hladi izmjenom okolnog zraka preko tankog čeličnog kartera
isti takav motor hlađen vodom i smješten u uzak i termičko i zvučno izoliran prostor u brodu nema kvalitetnu izmjenu temperature preko kartera jer je i sama okolina temperatura prostora znatno veća nego da je vani na zraku
nije dobro da je ulje hladno , a isto tako ako ne i još gore da je pregrijano

______________

prestanite se zajebavati , jedva je oživio pdf nautika , izrugivanje i kreveljenje po temama nam stvarno nije potrebno , idemo na chat i tamo se zajebavajmo

hifffista
02.02.2009., 07:55
e sada ste me svi malo zbunili.
---------------------------------------------------

ako je DMB na frezi i hlađenje je kao što je i projektirano - zračno - projektant je valjda predvidio da će freza raditi vani, po nekoj prosječnoj temperaturi zraka i za to odabrao sa nekim faktorom sigurnosti tunel kao i cirkulaciju zraka kroz isti da bi se ohladila vertikala odnosno cilindar, poklopac kao i i svi bitniji elementi dole prema koljeničastom vratilu, samim time indirektno i termički najopterećeniji dijelovi motora a to su čelo klipa te prostor oko siceva ventila. sve je ok i motor radi TE SE I ULJE INDIREKTNO PREKO TOGA HLADI NA ZADANU TEMPERATURU, jer isto oplakuje sve bitno unutar motora tj. vrši i podmazivanje ali i hlađenje (u bitno manjoj mjeri!!).

--------------------------------------------------

idemo dalje,,,

isti stroj je u "kako bi kolega MAZGOV rekao skučenom i neprovjetravanom prostoru, izoliranom od okoline". ali sada ovdje imamo vodeno hlađenje. zašto? pa upravo zbog navedene konstatacije! skučeni i izolirani prostor od okoline koju smatramo "beskonačno velikim spremnikom energije" iz kojeg možemo istu uzimati i istoj predavati toplinu tj. energiju a da nebrinemo brigu o tome da je neće ponestati tj. da je nećemo preopteretiti, nešto kao vreća bez dna.
osigurati adekvatno hlađenje istom motoru znači postići približno iste ako ne i identične radne parametre koje stroj uživa radeći na frezi tj. kada je hlađen zrakom. znači konstruirati izmjenjivač topline koji će predavati toplinu moru (isto tako beskonačnom spremniku energije) iako je praktički nemoguće pogoditi točno navedeni protok ali naravno da postoji "delta" T koji se tolerira kao i što se tolerira i vanjska temperatura zraka koji se koristi za hlađenje freze (proljeće-ljeto-jesen). ulje, indirektno hlađeno ovdje isto tako opet poprima određenu temperaturu koja ipak može biti da je malo viša od iste one na frezi zbog kartera navedenog u prijašnjim postovima ali hladnjak ulja nije potrebno stoga ugrađivati jer se isti stavlja tek kada ulje ima više uloga od podmazivanja a to je sada hlađenje i to samo kod hlađenja recimo vanjskog kompresionog dijela turbo punjača kod turbo motora, pa imamo hladnjake ulja kog navedenog. ta temperatura koja je malo viša ne garantira hlapljenje određenih sastojaka ulja te stoga nema potrebe za hlađenjem. jedino što se ovdje dogodilo jest da je za par promila povećan koeficijent iskoristivosti motora :top:koji je praktički neprimjetan....

ja sada malo i odužio ali eto, imao sam vremena i inspiracije ali ubuduće izbjegavam ovakve odgovore.

pozdrav svima :top:

mazgov
02.02.2009., 12:24
termički najopterećeniji dijelovi motora a to su čelo klipa te prostor oko siceva ventila. sve je ok i motor radi TE SE I ULJE INDIREKTNO PREKO TOGA HLADI NA ZADANU TEMPERATURU, jer isto oplakuje sve bitno unutar motora



nabadaš li ga pa nikako da ubodeš

preko termičkih naj opterećenijih djelova se valjda ulje grije , a ne hladi

no , manje bitno , da si ti kojim slučajem sad na mome mjestu bilo bi smajlića i smajlića uskličnika i velikih slova

vratimo se temi :istina kao što kažeš da su konstruktori predvidjeli sva naprezanja i da oni nisu baš lulavi , ali nitko i nije rekao da se pod obavezno ugradi hladnjak ulja u bridski motor , već je rečeno preporuka , a to bi prevedeno značilo , može i bez , al je bolje sa

ulje podmazuje i to mu je i osnovna zadaća , ali ne manje važna stvar je da i hladi motor i to kao što i sam kažeš "termički naj opterećeniji djelovi" njih oplahuje dijelom ulje i zagrijava se , to ulje se indirektno hladi rashladnom tekućinom

da ja tebi pojasnim našim narodnim jezikom:toplije će ti biti ako ravnomjerno rasporediš odjeću po cijelom tijelu , nego da samo oko jaja natrpaš balu vune

ravnomjerno raspoređeno hlađenje motora osigurava bolju raspoređenost temperatura , bolje podmazivanje , jer ulje nije na jednom dijelu pre vrelo , a na drugom manje , a i sami materijali su manje napregnuti

___________________

bit će nešto od nas , već se uspostavio kakav takav dijalog , naspram prvobitnog isčuđavanja i ruganja

pozdrav:top:

hifffista
02.02.2009., 13:26
nabadaš li ga pa nikako da ubodeš

preko termičkih naj opterećenijih djelova se valjda ulje grije , a ne hladi

no , manje bitno , da si ti kojim slučajem sad na mome mjestu bilo bi smajlića i smajlića uskličnika i velikih slova

vratimo se temi :istina kao što kažeš da su konstruktori predvidjeli sva naprezanja i da oni nisu baš lulavi , ali nitko i nije rekao da se pod obavezno ugradi hladnjak ulja u bridski motor , već je rečeno preporuka , a to bi prevedeno značilo , može i bez , al je bolje sa

ulje podmazuje i to mu je i osnovna zadaća , ali ne manje važna stvar je da i hladi motor i to kao što i sam kažeš "termički naj opterećeniji djelovi" njih oplahuje dijelom ulje i zagrijava se , to ulje se indirektno hladi rashladnom tekućinom

da ja tebi pojasnim našim narodnim jezikom:toplije će ti biti ako ravnomjerno rasporediš odjeću po cijelom tijelu , nego da samo oko jaja natrpaš balu vune

ravnomjerno raspoređeno hlađenje motora osigurava bolju raspoređenost temperatura , bolje podmazivanje , jer ulje nije na jednom dijelu pre vrelo , a na drugom manje , a i sami materijali su manje napregnuti

___________________

bit će nešto od nas , već se uspostavio kakav takav dijalog , naspram prvobitnog isčuđavanja i ruganja

pozdrav:top:

ma nabadam ja svakodnevno ali i ubodem kada treba.... nego:

da, ulje podmazuje i to mu je osnovna zadaća, a da hladi hladi ali nemjerljivo u usporedbi sa rashl. tekućinom. ulje se nebi moglo niti ohladiti da ga posredno upravo nehladi navedena tekućina. ofkorse, gore sam i naveo još jutros, jer što se tiče malih motora (a to mi nije svakodnevnica baš jer se godinama već družim sa velikim mrcinama "sulzer", "man b&w", "mak" i drugi manje bitni u mom području rada) na karterima sam znao primjetiti i rebra za hlađenje pogotovo dok je vozilo u pokretu a opterećenja tj. snaga na visokih 90 % ili više ali no dobro,

nego rado bih te poveo na ispitnu stanicu kada se vrši primopredaja v18 konfiguracije sa dva "bbc" turbo punjača veličine da komotno uđeš i popiješ kavu u njemu sa svojim kolegama te je vjeruj mi najmanja briga kolika je temperatura hebenog ulja već kolike su vibracije na 4.5 metara na anker postolju od betona dubine 6 metara kada ga mjeriš sa dotičnim uređajem, jer se iste osjete u upravnoj zgradi koja je 200 metara udaljena kada mrcina istiskuje 14400 kw na 500 rpm i 100 % snage te kada se nakratko digne na 15400 kw, 550 rpm i 110% snage, e vidiš tada se svi maknu iz ispitne stanice i nadaju se da se ništa neće desiti narednih 10 minuta....

i da , ulje, barem na ovakvim strojevima kakve sam ti gore spomenuo nije pazi sada: NITI NA JEDNOM MJESTU ISTE TEMPERATURE NITI JE MOGUĆE OSTAVRITI TAKVU SITUACIJU!.a niti se ne želi. ovo sa velikim slovima nije vikanje već jednostavno naglašavam bitno.

tako da ti ono sa jajima i vunom ne prolazi, barem ovdje, a o tome kolike su sličnosti odnosno razlike u malim motorima tipa dmb-a koji je tema i gore navedenog mislim da netreba dalje govoriti...

ma koje hebeno ulje,!! SI LUD! ovo opet sa velikim slovima nije ćuđenje već opet NAGLAŠAVANJE,

Jer očito moram ovako pisati da netko nešto krivo ne zaključi ....

mazgov
02.02.2009., 14:38
motor ko motor , princip rada je isti:D

nimalo nisi veći meštar ako održavaš veći motor:kava:

hifffista
02.02.2009., 15:09
motor ko motor , princip rada je isti:D

nimalo nisi veći meštar ako održavaš veći motor:kava:

nitko nije niti govorio o tome,,,,:ne zna: niti potezao takvu temu...:confused:

osjećaš se napadnutim,,,,:(

teško nama....:(

mazgov
02.02.2009., 15:12
što ne reče odmada si mazač na brodu , nek se vako natežemo:D

hifffista
02.02.2009., 18:07
što ne reče odmada si mazač na brodu , nek se vako natežemo:D

kao što rekoh, teško nama...:flop:

Farymann
16.02.2009., 21:13
Bla,bla,bla......, a o Dmb-u ni slova !

hifffista
19.02.2009., 17:16
Bla,bla,bla......, a o Dmb-u ni slova !

ma nije baš tako..

znaš da sam u poslijednje vrijeme dosta tražio o navedenim motorima i moram ti reći da sam nakon malo istraživanja uvdio njegovu kvalitetu koja je zajamčena a što se tiče dugovječnosti, lakoće održavanja kao i jednostavnosti upotrebe.

rado bih jednog takvog imao za pričuvu na bilo kakvoj radnoj jedinici a koja je naravno u odgovarajućim gabaritima sa pogonom.

Dobra je to mašina.

pozdrav

isti
28.02.2009., 16:53
Pozdrav

Imam neko iskustvo sa DMB 450.Taj motor je kod mene na brodu od 9 metara,ravno dno,predninji dio u spic.Koristi se na Dunavu.Brzina same reke je oko 7 km/sat.Kopca je HURTH HBV 50 i imam v drive.Motro radi savrseno vec 2700 sati a koristim ARAL ulje.Trebao bi meni veci motor ali se nema novca za takvo sto.Ono sto imas tome se i raduj.Pozdrav jos jedam.:)

evangelius
12.03.2009., 11:29
Stovana gospodo, mehanicari, mestri i posjetitelji....Imam problem, pa da pocnem, ovako.
Imam brodski unutarnji jednocilindricni diesel motor marke fairimann koji je normalno radio cca godinu dana nakon kompletne generalke.
Ali onda pocinju problemi...najprije je otisao starter, ugl..to je manje vazno, on je ionako potrosna roba.
Tada sam nastavio palit motor na "kurblu" i to je trajalo neko vrijeme, sve di prije nekoliko dana....
Jasna je stvar da pri paljenju motora rucno, a i pomocu startera treba za nekoliko okretaja drzati kompresiju otvorenom...nadam se da me razumijete.
Ugl...kurblam ja jedno minutu "zima je" cekam da se ulje digne i da onda mogu zakurblati za start..... ali kad ono...kao da nesto zapinje u motoru.
Pri finalnom kurblanju kad se spremam upaliti makinu ,taman da uhvati, pustam kompresiju...a kurbla mi razvali ruku okretanjem u suprotnom smjeru... sama od sebe.
Motor jednostavno zeli zapaliti na kontru.
Nije stvar da nemam snage, i prije sam ga kurblao u istim uvjetima, cak je bilo i hladnije i zakurblao.
Ali sad eto, masina se jednostavno zeli zapaliti u kuntra smjeru....
I sto je najgore, kad ga kurblam bez dodavanjea gasa, sve uredno radi, cuju se ventili usisa, ispuha, motor ne pruza nikakav otpor za dati kontru i sve je ok.
A kad dodam malo gasa....jednostavno u svakom okretu kurble u motoru cujem nekakav "Škripajući zvuk" doslovno škripajuci...pa zar nije logicno da nebi trebao nista cuti kao i kad kurblam bez dodavanja gasa...
Znaci kad dodam gas motor postaje nemoguce za upaliti...cuje se skripajuci zvuk pri svakom okretaju kurble i stvara se enormna tezina okretanja kurble...kao da se frajer hoce upaliti suprotno od smjera kurblanja...neznam u cemu je problem...u ventilima.. pumpi za gorivo, u sprici....dajte pomognite ako vam se bude dalo citat do kraja. hvala!
da naglasim da se motor hladi uz pomoc zraka.

evangelius
12.03.2009., 11:30
da naglasim da se motor hladi uz pomoc zraka.

mazgov
12.03.2009., 11:37
taj škripući zvuk , odnosno kreketanje bi trebao biti od šprice i to je u redu , kada ga dobro zaletiš i čuješ kreketanje tada se spuštaju dekompresori ,
motor hoće i može upaliti na kontra stranu i treba na to paziti , čak i radi , samo nema i ne postiže deklarirane perfomanse i naravno nebi dugo, ukoliko ti je nakratko upalio kontra nije se ništa bitno i značajno dogodilo

evangelius
12.03.2009., 15:21
Ajde hvala, barem utjeha u vezi tzv škripanja šprice, iako mi se cini da je prije taj zvuk bio znatno tisi.
Ali sto je sa ostalom rabotom.... frajer uporno zeli upaliti u kontra strani...doduse, i prije mi se to dogadjalo na starom , drugom motoru, i kad bi zaverglao unazad, odma bi ga zgasio...i uporno bi ga palio dok nebi proradio normalno, i poslje je sve bilo ok.
Ali ovaj noviji motor kao da nezeli zapaliti normalno....i zasto ga je postalo toliko tesko verglati kad se doda gas...??
u biti dan prije nastalog kvara isto ga je bilo nemoguce kresnuti, ali uz upornost uspio sam.. i normalno je radio par sati...ispuh je bio ispuh a usis, usis.
Sad se opire ko lud da bi normalno upalio....ocu morat stelovat ventile, iako mi se cini da su ok??
Da se nije rastelala faza paljenja?
Da nije neki vrag sa pumpom, špricom...?

Vicenco71
12.03.2009., 21:18
Ajde hvala, barem utjeha u vezi tzv škripanja šprice, iako mi se cini da je prije taj zvuk bio znatno tisi.
Ali sto je sa ostalom rabotom.... frajer uporno zeli upaliti u kontra strani...doduse, i prije mi se to dogadjalo na starom , drugom motoru, i kad bi zaverglao unazad, odma bi ga zgasio...i uporno bi ga palio dok nebi proradio normalno, i poslje je sve bilo ok.
Ali ovaj noviji motor kao da nezeli zapaliti normalno....i zasto ga je postalo toliko tesko verglati kad se doda gas...??
u biti dan prije nastalog kvara isto ga je bilo nemoguce kresnuti, ali uz upornost uspio sam.. i normalno je radio par sati...ispuh je bio ispuh a usis, usis.
Sad se opire ko lud da bi normalno upalio....ocu morat stelovat ventile, iako mi se cini da su ok??
Da se nije rastelala faza paljenja?
Da nije neki vrag sa pumpom, špricom...?

A da nije propišala šprica ? Kad ona ode čuje se klopot , nešto kako da čekičem netko lupa po klipu , zato i teško motor pali , jer šprica ne baca u magli nego propušta , motor nepali , u cilindre se napuni nafte i eto ti problema nemoš mu pribacit kompresiju kurblom ....

METAN RUNNER
12.03.2009., 21:38
A da nije propišala šprica ? Kad ona ode čuje se klopot , nešto kako da čekičem netko lupa po klipu , zato i teško motor pali , jer šprica ne baca u magli nego propušta , motor nepali , u cilindre se napuni nafte i eto ti problema nemoš mu pribacit kompresiju kurblom ....


takvu diagnozu bi i ja dao,

skini diznu, i odnesi nekom bošisti

evangelius
12.03.2009., 23:45
je, svaka cast, moguce je da je otisla sprica ako su to simptomi!
Ali ja mislim na jos jednu stvar....mislim da je malo popustio spoj na klipnjaci i zamasnjaku...to cu sutra provjerit, danas nije bilo vremena ....i ne sjetih se te mogucnosti.
Ako nije to, onda je definitivno sprica...bravo mestre!

Farymann
15.03.2009., 21:49
je, svaka cast, moguce je da je otisla sprica ako su to simptomi!
Ali ja mislim na jos jednu stvar....mislim da je malo popustio spoj na klipnjaci i zamasnjaku...to cu sutra provjerit, danas nije bilo vremena ....i ne sjetih se te mogucnosti.
Ako nije to, onda je definitivno sprica...bravo mestre!

Znaci prije godinu dana kompletna generalka. Što je mjenjano kod te kompletne generalke. Alnaser ocito nije,a bogme ni dizna.
Koji je to tip Farymanna ?
Koliko sati je radio od generalke. Ure rada su bitne ,a ne godina dana.
Tko ti je radio generalku ?