PDA

View Full Version : Katamaran iz samogradnje


Bor is
09.02.2009., 17:36
Nakon višesatnog pretrazivanja ovog foruma,vidio sam par lijepih natpisa o samogradnji katamarana.Ja već duže vreme razmišljam o nekom takvom projektu.Netko je spominjoa nekoga iz dubrave Zg tko to radi pa ako bih mogao dobit adresu ili broj telefona.Ili ako netko zna za neke planove sa neta for free naravno bio bih zahvalan.

Bor is
09.02.2009., 21:05
Uvijek zahvalan svakoj dobroj duši punoj razumijevanja za sirotinjske probleme na dobrohotnoj pomoći !

europe2seoul
10.02.2009., 07:28
Za samogradnju jedan od desetljeca poznati dizajner za amatersku samogradnju kamarana je James Wharram.

Imas njegov website na:

http://wharram.com/index.php

Forumi za te dizajne:

http://www.wharram.eu/live/

---

I kod nas su se 70tih 80tih radili neki od njegovih katamarana a onaj iz Dubrave sto se tu spomenuo na forumu radi Wharram-a ali ga je on modificirao. Sto je s time konkretno, gdje - nismo vise culi...

---

A za besplatno planove - ja sam protivnik toga. Jer ce se ljudi onda time prestati baviti i samo svi mi gubimo.

Bor is
10.02.2009., 10:53
Ma bit samogradnje je u snižavanju troškova i inventivnosti a to svakako uključuje i pomoć onima koji ti žele pomoć u inovativnom smislu.Kad bi vaša izjava bila točna nikad nebi bilo freeware programa na kompovima.A samogradnjom se ljudi bave iz ljubavi a ne interesa samo sto su na zapadu ljudi od svega napravili biznis pa tako i od hobija ne znaći da svakog treba oderat, tko pokaže imalo volje za nekavim radom umjesto da sjedi po birtijama . Kad bih htio sve plačati kupio bih gotov katamatan i zdravo sjedni i vozi.I ako u Europi samogradnje ne podlježu nikakvim ragistracijama i nametima kao kod nas. A da i smogradnja nikad ne podstiže iste cijena kao gradnje renomiranih graditelja kod prodaje.

Uvijek zahvalan svakoj dobroj duši punoj razumijevanja za sirotinjske probleme na dobrohotnoj pomoći !

europe2seoul
10.02.2009., 11:27
Ma bit samogradnje je u snižavanju troškova i inventivnosti a to svakako uključuje i pomoć onima koji ti žele pomoć u inovativnom smislu.Kad bi vaša izjava bila točna nikad nebi bilo freeware programa na kompovima.A samogradnjom se ljudi bave iz ljubavi a ne interesa samo sto su na zapadu ljudi od svega napravili biznis pa tako i od hobija ne znaći da svakog treba oderat, tko pokaže imalo volje za nekavim radom umjesto da sjedi po birtijama . Kad bih htio sve plačati kupio bih gotov katamatan i zdravo sjedni i vozi.I ako u Europi samogradnje ne podlježu nikakvim ragistracijama i nametima kao kod nas. A da i smogradnja nikad ne podstiže iste cijena kao gradnje renomiranih graditelja kod prodaje.

Uvijek zahvalan svakoj dobroj duši punoj razumijevanja za sirotinjske probleme na dobrohotnoj pomoći !

Ako ti nadjes ili ti netko napravi neki dizajn/nacrt besplatno onda ga naravno uzmi i po njemu radi i smanji si tako trosak. Ali da uzmes komercijalni nacrt od nekoga i ilegalno ga fotokopiras to je lose - dizajner treba moci dobiti tantijeme za svoj rad koji ce ga motivirati za (1) davanje support-a samograditeljima (2) rad na modifikacijama (3) rad na drugim zanimljivim brodicama.

Katamaran je kao da radis 2 klasicna broda po cijeni skoro. Ako ti je problem dati 300-400 za profesionalne nacrte i support na koji kupovinom imas pravo - onda bolje da se ne upustas u gradnju.

I zadnje - samogradnja nije za snizavanje troskova i inventivnosti. Vec kontrola kvalitete, izrada predmeta kojeg ne mozes naci na trzistu u komercijalnoj proizvodnji zbog razno raznih parametara kao npr. predmet za serijsku proizvodnju mora zadovoljavati vise profila ljudi, dok brodicu koju radis za sebe mora zadovoljavati samo tvoje dakle custom. Ako mislis da ces samogradnjom kompleksnijeg camca ustedjeti pare a da ce finalni proizvod biti Top-A kvalitete - varas se. Cijena ce biti priblizno ista a neke stvari ces ti skuplje platiti jer ne dobivas popust na kolicinu kao sto skver dobiva.

Bor is
10.02.2009., 22:02
Ma baš o tome i govorim.Samogradnja je ljubav prema nečem a ne škrtost da se razumijemo. Pod broj dva svi oni traže plačanje za nacrte za koje ni neznaš kakvi su u konačnici i uvijek mogu prati ruke ako nešto nije u reda sa prekrasnom frazom"sigurno niste doslovno proveli moj nacrt u djelo.Pogledaj samo naše silne kopije primorki, guceva itd kojem svako graditeljl promjeni ime i postaje nesto drugo a ti su brodovi nacrtani i izmišljeni prije 50 ili 100g po meni bi trebalio postat hrvatsko javno dobro. I da se objave javno nacrti za samograditelje bilo bi toga puno više na jadranu. Pod tim mislim svakakvih brodova iz hrvatske kulturne baštine.A što se tiče linkova za Wharram njegovi mi se koncepti cine jako,zastajeli i da su dobri nebi onaj gospodin iz dubrave mijenja nacrte. I definitivno nacrt nije neka stavka u troškovima ali ako ih moraš kupiti 10 kom da odabereš nesto što se tebi sviđa pa onda još to moraš sebi prilagoditi malo je bez veze .I specijalno ako se više ljudi složi oko jednog modela broda glupo bi bilo da svaki kupuje posebno nacrt.Samo još jedna malo konstatacija svaki dobar dizajn sa pristupačnom cijenom ima uvijek svoga kupca i dobar dizajner nije nikada kruha gladan.Jasno da ne podupirem piratiziranje bilo koje vrste ali sve ima svoje granice. No dobro .Da li netko gradi katamaran?

Uvijek zahvalan svakoj dobroj duši punoj razumijevanja za sirotinjske probleme na dobrohotnoj pomoći !

europe2seoul
11.02.2009., 07:30
Ma baš o tome i govorim.Samogradnja je ljubav prema nečem a ne škrtost da se razumijemo. Pod broj dva svi oni traže plačanje za nacrte za koje ni neznaš kakvi su u konačnici i uvijek mogu prati ruke ako nešto nije u reda sa prekrasnom frazom"sigurno niste doslovno proveli moj nacrt u djelo.Pogledaj samo naše silne kopije primorki, guceva itd kojem svako graditeljl promjeni ime i postaje nesto drugo a ti su brodovi nacrtani i izmišljeni prije 50 ili 100g po meni bi trebalio postat hrvatsko javno dobro. I da se objave javno nacrti za samograditelje bilo bi toga puno više na jadranu. Pod tim mislim svakakvih brodova iz hrvatske kulturne baštine.A što se tiče linkova za Wharram njegovi mi se koncepti cine jako,zastajeli i da su dobri nebi onaj gospodin iz dubrave mijenja nacrte. I definitivno nacrt nije neka stavka u troškovima ali ako ih moraš kupiti 10 kom da odabereš nesto što se tebi sviđa pa onda još to moraš sebi prilagoditi malo je bez veze .I specijalno ako se više ljudi složi oko jednog modela broda glupo bi bilo da svaki kupuje posebno nacrt.Samo još jedna malo konstatacija svaki dobar dizajn sa pristupačnom cijenom ima uvijek svoga kupca i dobar dizajner nije nikada kruha gladan.Jasno da ne podupirem piratiziranje bilo koje vrste ali sve ima svoje granice. No dobro .Da li netko gradi katamaran?

Uvijek zahvalan svakoj dobroj duši punoj razumijevanja za sirotinjske probleme na dobrohotnoj pomoći !


Niti jedan stock nacrt/dizajn ti nece pasati bas 100%. Uvijek ce postojati bas nesto sto ces ti htjeti promijeniti da bas tebi pase. Isto kao sto i ne postoje 2 iste privatne kuce iako su mozda polazni nacrti bili isti/slicni. Postoje naravno stanovi jer je to serijska proizvodnja. Ako mislis naci nacrt za monohull, katamaran ili sto vec a da je stock dakle jeftin, dobar, jednostavan, opsezan i da ti pase u svakom pogledu bez ikakvih modifikacija to je ravno premiji na lotto-u. Ako zelis nesto sto bas tebi pase i trazis plan, onda dogovori custom design, a to je daleko od toga da je jeftino :(

Ja mislim da si se ti napalio na izgradnju katamarana, gledajuci sve ove komercijalne kao npr. Fountaine Pajot, i sada bi si doma u garazi nekaj iskemijao da se i ti vozikas u tom modernom katamaranu na nasem Jadranu. Sve 5...ali daj malo pogledaj kakvi sve katamarni postoje, tko su dizajneri, koje su tehnike gradnje trupova (katamaran ili obicnog jednotrupca), spoja 2 trupa da dobijes katamaran uopce, i slicno. Mislim da ces onda moci kvalitetno uci u raspravu sa nekim graditeljem kao i izabrati nacrt koji ti najbolje pase kao i tehniku gradnje.

Inace u RH ima relativno malo samograditelja brodica. Mozda ih ima i vise ali neke starije generacije bas i ne sudjeluju aktivno na forum.hr-u i drugim forumima nazalost. A od svih njih, katamarane bas ne gradi puno njih...odnosno - skoro nitko osim tog "tipa iz Dubrave" o kome nitko nista ne zna.

P.S Ja bih radje onda trimaran ako bi vec gradio visetrupac.

europe2seoul
11.02.2009., 07:34
Uvijek zahvalan svakoj dobroj duši punoj razumijevanja za sirotinjske probleme na dobrohotnoj pomoći !

Jednotrupac jedrilica 5.5m sa svom opremom spremna za jedrenje, moja samogradnja, financijski trosak bi bio - 14,000 eura, sa rezervom od 15-20%.
Cisto da sirotinja zna o kakvim se parama radi. + kod brodova 1m duzine nije samo 18% gore (1m od 5.5 = 18%) (5.5m = 14,000 eura; 6.5m = 14,000 + 18% = 16,545). Vec se koristi exponencijalna funkcija :(

Bor is
11.02.2009., 22:20
To smo već riješili ono što bih ja htio a trenutačno mi nije dostupno je http://www.boat-world.com/photos/1068459304/thb1068459304_1.jpga to što bih sad htio radit je http://www.marinesource.com/graphics/679/6790170-3.jpg to je samo malo za vježbi i zato bih htio susresti se sa nekim tko stvarno gradi catamaran i razmijeniti iskustva itd.Teoretiziranja mislim da je stvarno dosta. Jel ima neko da gradi katamaran?

Bor is
11.02.2009., 22:51
I ima jos slikica to mislim da je najsmislenija beba katamaran na 8 m http://kijiji.ebayimg.com/i23/06/k/000/7d/e2/69aa_20.JPG to bih svakao jedan dan htio

Uvijek zahvalan svakoj dobroj duši punoj razumijevanja za sirotinjske probleme na dobrohotnoj pomoći !

Anton
11.02.2009., 23:10
Nakon višesatnog pretrazivanja ovog foruma,vidio sam par lijepih natpisa o samogradnji katamarana.Ja već duže vreme razmišljam o nekom takvom projektu.Netko je spominjoa nekoga iz dubrave Zg tko to radi pa ako bih mogao dobit adresu ili broj telefona.Ili ako netko zna za neke planove sa neta for free naravno bio bih zahvalan.

Ja sam nedavno našao jednog čovjeka iz Zagreba na netu, ima i fotografije, uglavnom išao je Savom i Dunavom do Crnog mora, pa do Jadrana, na katamaranu jedrilici kojeg je sam napravio.Ako nađem link, stavim ovdje.

europe2seoul
12.02.2009., 07:23
To smo već riješili ono što bih ja htio a trenutačno mi nije dostupno je http://www.boat-world.com/photos/1068459304/thb1068459304_1.jpga to što bih sad htio radit je http://www.marinesource.com/graphics/679/6790170-3.jpg to je samo malo za vježbi i zato bih htio susresti se sa nekim tko stvarno gradi catamaran i razmijeniti iskustva itd.Teoretiziranja mislim da je stvarno dosta. Jel ima neko da gradi katamaran?

Pa ocito nema nikoga na ovoj grupi tko radi katamaran. Inace bi odmah prvi dan dobio odgovor - Da ja gradim. Ali isto tako ima samograditelja na ovoj grupi kao i raznih majstora koji popravljaju brodice (stakloplastika, osmoza) kao i raznih entuzijasta - i nitko ne govori o teoriji. Ti se ovdje deres da te zanima razgovarati samo sa osobama koje rade katamaran a mi svi ostali smo bez veze i pricamo bez veze. Jer izgradnja katamarana je nesto za 180 razlicito od izgradnje jednotrupca - :rofl:

Anton
12.02.2009., 07:25
Evo ga, našao sam!

Čovjek se zove Josip Pavlinušić, a evo i jako opširnog linka o katamaranu:

http://www.majstor.hr/teme/2001/8-9/katamaran/katamaran.shtml

Bor is
12.02.2009., 16:04
Zahvaljujem Antonu na pomoći to je u biti ono sto mi je trebalo. Još jednom hvala.A ovom norcisoidnom i uvredljivom europe, isto tako hvala.Nitko ti nije rekao da si bezveznjak , osim ako sam to ne misliš o sebi.I nitko se ne dere, samo sam zamolio pomoć, bez teoretiziranja ili što bi narod rekao mlačenja prazne slame. Ima puno ljudi koji stalno nesto pričaju ali ne da bi nešto rekli, nego tek toliko da melju,pametni prepametni, nego vidim da ti već znaš i što ja mislim i za što sam se zapalio.Slušaj malo što ljudi govore.Još jednom hvala svima na pomoći.

Uvijek zahvalan svakoj dobroj duši punoj razumijevanja za sirotinjske probleme na dobrohotnoj pomoći !

SEALION
12.02.2009., 19:39
Nenad Dević www.calafatus.hr info@calafatus.hr
Ovo su ti podaci čovjeka u Puli koji je upravo porinuo katamaran od 6,5 metara sa dvi pente od 40 ks.
Radi ga za nekog lika? a kompletno nacrti kalupi i izrada su njegovi. čovik ima registriranu firmu iskustvo, proizvodnju i sve što te zanima. ne znam koliko će biti zainteresiran za samogradnju. ali možeš ostvariti kontakt, jer tip radi svoj brod, znači ne tuđi nacrt. vrlo bitno jer je sam razradio hidrodinamiku dvaju spojenih trupova. Vezano za pitanje o mom trenutnom stanju ( pm ) upravo sam u papirologiji radione koja košta ko svi vrazi pa se iskreno nadam da mi Actros uskoro neće više zamjerati na riskantnom životu. Pozdrav Actrosu, usput.
Ujedno sređujem istu.
što se tiče katamarana ideja je kompletno moja. pokušavam spojiti tradicionalnu liniju sa modernim konceptima a da se ne izgubi funkcionalnost. gore navedeni gospodin će mi odraditi kompletnu papirologiju (cca 120000kn)
a odlivanje trupova ću prepustiti jednoj zadarskoj tvrtci koji imaju pogon za rad sa takvim kemikalijama usaglašenu sa zakonima. Počeli smo sa osnovnim radovima za pravljenje prototipa u west sistemu sa kojeg ću poslije odliti kalupe. itd itd. Pozdrav ekipi

Bor is
13.02.2009., 12:08
Zahvala Sealionu na vrlo korisnom linku moram nazavati da vidim o čemu se točno radi.Inače na vašoj sam se stranici divio vašem radu i ne sumnjam da ce katamaran ispasti ok tj prekrasno.Ako bi slučajno imali volje i vremena da malo elaborirate tih 120 tk troška to bi bilo interesantno.Još jednom hvala.

Uvijek zahvalan svakoj dobroj duši punoj razumijevanja za sirotinjske probleme na dobrohotnoj pomoći !

SEALION
13.02.2009., 14:45
neću elaborirati jer bi potrošio cijelu stranicu foruma za to a to nebi nikome bilo interesantno. dakle to je projektna dokumentacija. tebi kao samograditelju to ne treba. treba ti prijava samogradnje u tvojoj lučkoj kapetaniji. to je prije koštalo 1500 kuna ne znam da li se to što promijenilo. onda ti lučki kapetan poviri koji put što radiš i kad završiš ideš na procjenu da ti malo opale poreza registracija itd.
nažalost portal lučke kapetanije je za kurac ( oprostite na izrazu ) to je vjerovatno računarski najnepismenija institucija u nas. ne možeš ništa saznati na netu.
Dakle put pod noge u lučku kapetaniju skupi info iz prve ruke i onda tek planovi na stol. čisto da vidiš što te košta za sam start.
aj pozdrav. opet sam potrošija po stranice

europe2seoul
13.02.2009., 17:27
to je prije koštalo 1500 kuna ne znam da li se to što promijenilo. onda ti lučki


Mene doslo 70kn drzavnog biljega - ono kao marka. A sam napises zahtjev, nacin & tehnologiju gradnje (isto sam napises esej neki...) i das kopiju nacrta.


aj pozdrav. opet sam potrošija po stranice

Pa sto - tu smo da citamo :)

Bor is
13.02.2009., 17:57
Konstruktivno brzo efikasno to cijenim sa točnom informacijom. A što se tiče elaboracije troška slobodno ionako će čitati smo oni koje to zanima tj kojima to treba pa kad bude loše vrijeme i neda vam se radit samo dajte, nisam ni misli na detalje nego onako ugrubo dužina, oblik, težina, utrošak materijala preporuke za kupovine istog i sve one sitnice koje ti niko neće reči osim ako sam ne saznaš na teži način tj gradeći katamatan.Bude vaš katamatan bio fixni ili ce se raslapati? Ako je tradicionalan to znaci neko poludeplasmansko dno ili nešto drugo?I koja bi mu bila nekakva putna brzina? Jedro klasočno ili ono polinezisko obrnuto A ?

Pozdrav

Uvijek zahvalan svakoj dobroj duši punoj razumijevanja za sirotinjske probleme na dobrohotnoj pomoći !

SEALION
13.02.2009., 21:40
vučete me za jezik.
shvatio sam da pitaš za 120 tk. to je samo papirologija kad krečeš u komercijalnu proizvodnju. radi se o dokumentaciji koju traže da dobiješ CE normu i HRB. što se tiče gradnje radi se o motornom katamaranu duž 8,3 x 3,6 m.
početna razmišljanja su bila nešto skromnijih dimenzija ali tokom razrade nekoliko desetaka skica došli smo do ovih mjera i tu smo stali iz puno razloga. Ponajprije jer smo napokon dobili dovoljno prostora da smjestimo udobno čak mogu reći super udobno 6 odraslih ljudi. ako je u kombinaciji dvoje djece onda je prostor više nego komotan. brod raspolaže sa nekih 26 korisnih kvadrata , što je ( za poznavaoce prostora u brodu ) vrhunski rezultat. slijedeča vodilja nam je bila to što svi rade ( pričam o serijskoj proizvodnji ) katamarane od 9,9 metara pa dalje. svakih deset cm na katamaranu košta strahovito puno novaca, a moja ideja je bila ući u svijet mladih ljudi ,do 40 godina,koji si mogu priuštiti brod od cca 150-160 t€. oko 9 godina obrađujem statistiku u svijetu, jer za Hrvatsku su ti podaci katastrofalni. u svijetu potrošnja katamarana je oko 2,57% u odnosu na ukupnu proizvodnju brodica do 20 metara. U Hrvatskoj nažalost po mene svega 2 promila, odnosno na tisuću brodova svega dva su katamarana. Da bih se s tim probio moram dakle krenuti u svijet i tu dolazim do ogromnog problema. Kako isfinancirati marketing na globalnom planu. primjerice Duseldorf košta cca sa svim troškovima ( na lošoj poziciji sajma ) minimalno 25-28 t€, Genova 40 t€ a da ne nabrajam Southampton, Fort Lauderdale ili još gore Sidney ili Auckland.
Cijelu financijsku sliku proizvodnje prvog prototipa i dokumentacije sam posložio i otprilike na CBS u Splitu 2010-te bi trebala biti premijera.
Ovaj drugi dio , dakle marketing, će morati financirati sama proizvodnja ako budem imao sreće sa kojom narudžbom odmah po CBS-u.

Da se vratim na sam brod. Ovdje imam dodirne točke sa naslovom teme i mislim da mnogima mogu biti nekakva polazišna točka.
Odmah da vam kažem da svi mi koji ulazimo u projekt samogradnje moramo biti
spremni na svakojake neplanirane troškove i uvijek onih 15-25 % viška se odnekud stvara ma koliko mi dobro složili troškovnik.
Prototip ću raditi u west sistemu sa epoksijem. Dakle posložiš rebra pregrade uzdužnice i sve oblačiš sa letvicama ariša 42 x 10 mm. nakon toga dva na križ slagana furnira od tri mm i onda dva sloja rovinga 280 gr. iznutra samo pojačanja sa roving trakicama od 10 cm širine na spojevima gdje to zahtjeva konstukcija. nakon toga dobivam dva trupa poludeplasmanskog dna koji bi poproračunu sa dva puta 60 konja treba ići 18-19 kn odnosno putnih 15 - estak kn. sa dva puta 75 ks 22-23 a putnih 17. no o tom po tom. proračun i stvarnost se uvijek sukobljavaju. U proračunima je sve imaginarno. Hidrodinamika je još uvijek vrlo široko područje.
sad o tome dosta.
što se tiče tvog malog brzog katamarana njega nije problem napraviti čak i laiku. Takav nacrt češ lako naći na netu. malo ga modificiraš jer su svi dizajni na netu koji su slobodni stari bar 30- 40 godina. na onoj slici onaj centralni dio je previsok jer se tako previše diže težište a i komunikacija je otežana između trupova. kad se odlučiš raditi javi se jer u dvadeset i tri godine rada po razno raznim plovilima ostave traga i iskustva.
aj svima laku noć ma gdje bili.

Anton
14.02.2009., 20:52
vučete me za jezik.
shvatio sam da pitaš za 120 tk. to je samo papirologija kad krečeš u komercijalnu proizvodnju. radi se o dokumentaciji koju traže da dobiješ CE normu i HRB. što se tiče gradnje radi se o motornom katamaranu duž 8,3 x 3,6 m.
početna razmišljanja su bila nešto skromnijih dimenzija ali tokom razrade nekoliko desetaka skica došli smo do ovih mjera i tu smo stali iz puno razloga. Ponajprije jer smo napokon dobili dovoljno prostora da smjestimo udobno čak mogu reći super udobno 6 odraslih ljudi. ako je u kombinaciji dvoje djece onda je prostor više nego komotan. brod raspolaže sa nekih 26 korisnih kvadrata , što je ( za poznavaoce prostora u brodu ) vrhunski rezultat. slijedeča vodilja nam je bila to što svi rade ( pričam o serijskoj proizvodnji ) katamarane od 9,9 metara pa dalje. svakih deset cm na katamaranu košta strahovito puno novaca, a moja ideja je bila ući u svijet mladih ljudi ,do 40 godina,koji si mogu priuštiti brod od cca 150-160 t€. oko 9 godina obrađujem statistiku u svijetu, jer za Hrvatsku su ti podaci katastrofalni. u svijetu potrošnja katamarana je oko 2,57% u odnosu na ukupnu proizvodnju brodica do 20 metara. U Hrvatskoj nažalost po mene svega 2 promila, odnosno na tisuću brodova svega dva su katamarana. Da bih se s tim probio moram dakle krenuti u svijet i tu dolazim do ogromnog problema. Kako isfinancirati marketing na globalnom planu. primjerice Duseldorf košta cca sa svim troškovima ( na lošoj poziciji sajma ) minimalno 25-28 t€, Genova 40 t€ a da ne nabrajam Southampton, Fort Lauderdale ili još gore Sidney ili Auckland.
Cijelu financijsku sliku proizvodnje prvog prototipa i dokumentacije sam posložio i otprilike na CBS u Splitu 2010-te bi trebala biti premijera.
Ovaj drugi dio , dakle marketing, će morati financirati sama proizvodnja ako budem imao sreće sa kojom narudžbom odmah po CBS-u.

Da se vratim na sam brod. Ovdje imam dodirne točke sa naslovom teme i mislim da mnogima mogu biti nekakva polazišna točka.
Odmah da vam kažem da svi mi koji ulazimo u projekt samogradnje moramo biti
spremni na svakojake neplanirane troškove i uvijek onih 15-25 % viška se odnekud stvara ma koliko mi dobro složili troškovnik.
Prototip ću raditi u west sistemu sa epoksijem. Dakle posložiš rebra pregrade uzdužnice i sve oblačiš sa letvicama ariša 42 x 10 mm. nakon toga dva na križ slagana furnira od tri mm i onda dva sloja rovinga 280 gr. iznutra samo pojačanja sa roving trakicama od 10 cm širine na spojevima gdje to zahtjeva konstukcija. nakon toga dobivam dva trupa poludeplasmanskog dna koji bi poproračunu sa dva puta 60 konja treba ići 18-19 kn odnosno putnih 15 - estak kn. sa dva puta 75 ks 22-23 a putnih 17. no o tom po tom. proračun i stvarnost se uvijek sukobljavaju. U proračunima je sve imaginarno. Hidrodinamika je još uvijek vrlo široko područje.
sad o tome dosta.
što se tiče tvog malog brzog katamarana njega nije problem napraviti čak i laiku. Takav nacrt češ lako naći na netu. malo ga modificiraš jer su svi dizajni na netu koji su slobodni stari bar 30- 40 godina. na onoj slici onaj centralni dio je previsok jer se tako previše diže težište a i komunikacija je otežana između trupova. kad se odlučiš raditi javi se jer u dvadeset i tri godine rada po razno raznim plovilima ostave traga i iskustva.
aj svima laku noć ma gdje bili.

Koliki bi uopće bio trošak nekog 10 metarskog katamarana u samogradnji, onako otprilike?Uopće nemam ideju o takvom nečemu...

Anton
14.02.2009., 21:16
Našao sam na jednoj stranici, kažu za Ariki dizajn, oko 47 000 eura, i 3000 radnih sati.Poprilična cifra, ako smijem primjetiti.

http://www.multihull-maven.com/Boats/Ariki

Tip kod nas traži 70 000 eura za Tehion star 34 godine, nije li to previše?

http://www.multihull-maven.com/Used_multihulls_for_sale?searchtype=&showduplicate=&startfrom=0&sortdir=&oldsort=brand&sortby=brand&brand=Wharram&length=all&mtype=Catamaran&currency=Euros&pricefrom=all&priceto=all&locationtype=country&country=all&state=all&resperpage=10

Prema ovome, ako netko ima volje, vremena i novca, onda bolje da si sam napravi.

U svakom slučaju SEALION, zanima me tvoje iskustvo.

3007
14.02.2009., 23:45
...volje, vremena i novca...

Nakon čitanja literature, mišljenja mnogih ljudi s raznih foruma i grube kalulacije, shvatio sam da se u samogradnju plovila ima smisla upuštati samo ako se to shvati kao hobistički pothvat i užitak u neobvezujućem radu za vlastiti užitak, nikako kao način da se uštedi. Riječ je naravno o ljudima koji su zaposleni i svoj rad u vlastitoj struci prodaju po višoj cijeni nego što bi "uštedjeli" da rade na svom brodu.
Potrebno je i napomenuti da se normativi vremena koje konstruktori spominju kao potrebne za izvedbu nekog projekta u pravilu odnose na minimalno potrebna vremena kod osobe kojoj su ti radovi svakodnevna rutina; kod prosječnog samograditelja vjerujem da faktor 2x ili čak 3x nije nerealan.
Pratio sam stranice jednog brodograditelja - amatera iz Belgije koji se upustio u gradnju mini trawlera TW28 (Bateau): prema podacima konstruktora potrebno je oko 500 za dovršenost do "radnog" broda ili oko 1000 sati da bi se brod u potpunosti ušminkao (od čega bi oko 200 sati bilo potrebno za ljusku). Graditelj navodi da mu je samo za završetak ljuske bilo potrebno oko 1000 sati (naravno, kako sam kaže, tu je uračunat i odlazak do "brodogradilišta" - nužnost za većinu koja nema mogućnost gradnje u vlastitom dvorištu, sve neorganiziranosti vezane uz redoslijed laminiranja i ljepljenja pojedinih elemenata, ispijanje piva dok se divi svom djelu :)...dakle realan utrošak vremena). Moguće je da je korisno potrošeno stvarno 200 ili 300 sati, ali to ništa ne znači nekome kome je to jedini projekt u životu i tko bi projekt planirao tako da bi tih recimo 200sati podijelio na 8 sati dnevno i zaključio da mu je jedan godišnji od 25 dana dovoljan za kompletiranje ljuske te da bi za još 300 sati (recimo 25 vikenda - pola godine) mogao doći do broda spremnog za plovidbu.

SEALION
15.02.2009., 00:12
waram design iz 70-80 tih godina izgleda vrlo zastarjelo. dalje je pitanje do koje faze izgradnje je ta cijena. da li je tu uključena i palubna oprema motori jarbol jedra itd. osobno meni ta cijena izgleda da je to samo za izradu samog broda bez opremanja. u tolikom katamaranu sa četiri kabine i 13 metara trupova imaš najmanje 150 kvadrata oplate.ako koristiš 4 puta premazivanje šperploče i natapanje rovinga sa epoxijem , a ide ti u prosjeku 400 gr epoxy smole po m2 dođeš do minimalno 240 litara epoxyja, samo za epoxy smolu ti treba 140000 kuna.rovinga ti treba 300 m2 što je novih 20000 kuna. još raznih punila ojačanja pumpica i sličnih zezancija računaj 10-tak tisuća kuna. imaš 150 m2 šperploče. na tolike trupove pretpostavljam da bi trebalo koristiti bar 10 milimetarsku okume ploču što je novih 18000 kuna. zatim idu rebra, pregrade ojačanja platforme rebra nadgradnje, izolacijski materijali, tankovi, cijevi instalacije i pogonske grupe. to je sve prva faza. onda dolazi opremanje. teško staneš u tu lovu i sa prvom fazom.
zatim tri tisuće sati , to ti je 375 radnih dana sa efektivnih osam radnih sati.
bojim se da je preogroman zalogaj za samogradnju još ako nemaš iskustva previše i ako nemaš dva frenda koji su ti stalno na raspolaganju za mukte.
uz to ti treba prostorija od 120 m2 da bi mogao svaki dan raditi na tome jer epoxy ne podnosi neadekvatne uslove. itd itd.
ne bih te želio obeshrabriti ali to je zaista veliki zalogaj.
ali u svakom slučaju ako to možeš financijski gurati probaj, no ako nemaš iskustva teško češ s tim na kraj.
hy-by

SEALION
15.02.2009., 00:21
vezano za post " 3007 " kad sam prvi brod radio u epoxy west-u ( kuvertu kabinu i natkabinu -pasara od 7 metar ) trebalo mi je tri mjeseca za to. onaj posljednji što je bio razvaljen na mom blogu ( pasara od 6,75 metara ) radili smo točno 24 dana znači manje od mjesec dana. promjenili smo kompletno kuvertu orebrenje kabinu natkabinu i prva dva reda madira.sve obukli u dva sloja 6 milimetarske šperploče, dva sloja rovinka sve prekitali dva puta i završno dali dvije ruke epoxy primera.
to iskustvo je vrlo bitno i kod uštede materijala. nijednu stvar nesmiješ dva puta raditi jer troškovi onda idu u nebesa

Anton
15.02.2009., 00:36
waram design iz 70-80 tih godina izgleda vrlo zastarjelo.

Da, znam, i oni ga sami svrstavaju u klasik kategoriju, no meni je lijep.

dalje je pitanje do koje faze izgradnje je ta cijena. da li je tu uključena i palubna oprema motori jarbol jedra itd. osobno meni ta cijena izgleda da je to samo za izradu samog broda bez opremanja. u tolikom katamaranu sa četiri kabine i 13 metara trupova imaš najmanje 150 kvadrata oplate.ako koristiš 4 puta premazivanje šperploče i natapanje rovinga sa epoxijem , a ide ti u prosjeku 400 gr epoxy smole po m2 dođeš do minimalno 240 litara epoxyja, samo za epoxy smolu ti treba 140000 kuna.rovinga ti treba 300 m2 što je novih 20000 kuna. još raznih punila ojačanja pumpica i sličnih zezancija računaj 10-tak tisuća kuna. imaš 150 m2 šperploče. na tolike trupove pretpostavljam da bi trebalo koristiti bar 10 milimetarsku okume ploču što je novih 18000 kuna. zatim idu rebra, pregrade ojačanja platforme rebra nadgradnje, izolacijski materijali, tankovi, cijevi instalacije i pogonske grupe. to je sve prva faza. onda dolazi opremanje. teško staneš u tu lovu i sa prvom fazom.
zatim tri tisuće sati , to ti je 375 radnih dana sa efektivnih osam radnih sati.
bojim se da je preogroman zalogaj za samogradnju još ako nemaš iskustva previše i ako nemaš dva frenda koji su ti stalno na raspolaganju za mukte.
uz to ti treba prostorija od 120 m2 da bi mogao svaki dan raditi na tome jer epoxy ne podnosi neadekvatne uslove. itd itd.
ne bih te želio obeshrabriti ali to je zaista veliki zalogaj.
ali u svakom slučaju ako to možeš financijski gurati probaj, no ako nemaš iskustva teško češ s tim na kraj.
hy-by

Ne, nemam ja plan za takvo nešto, nego sam pitao čisto iz znatiželje.Sada kada si ovo napisao, pa je li moguće da je to toliko skupo?Nije u biti niti čudno zašto ih ima tako malo, uza sve njihove prednosti.
Šteta.Ne znam koliko je došlo ovog čovjeka iz Zagreba što sam stavio link.Sumnjam da je toliko, jer je dosta manji katamaran.

I još jedno, poluOT pitanje.Koliko bi ovakvo čudo došlo, iz samogradnje?

http://www.stadtdesign.com/products/vds391.htm

Anton
15.02.2009., 02:26
Evo katamaran jednog Slovenca, Wharram, Tiki 26, samogradnja, 2000 sati, 15 000 eura:

http://ariki.zalozba-turistika.si/rojstvo.htm

Bor is
15.02.2009., 17:06
Dugo sam tražio po netu nešto po mom ukusu i primamljivo i dobro i satima sam zaljubljeno gledao ovaj novi model jednog jako dobrog graditelja http://www.john-shuttleworth.com/Images/ocean_cheetah_37.jpg
Ovaj model košta cca 30 000 funti trupovi +kabina +troškovi dostave iz Australije ili NZ nisam siguran i sad po vašim iskustvima koliko bi moglo koštati opremanje ovoga jedra ,jarbol, motori i trice i kučine po 100E komad.To je nekakvih 35 stopa broda i to nisam siguran jel model je 35 a deklariraju ga pod 8 metara.Pa mi se to dvoje nikako ne slaže.

Uvijek zahvalan svakoj dobroj duši punoj razumijevanja za sirotinjske probleme na dobrohotnoj pomoći !

Bor is
15.02.2009., 17:32
Evo ga tu već pluta.

http://www.john-shuttleworth.com/Images/OC38-afloat.jpg

Bor is
15.02.2009., 17:37
Ovo je isti graditelj i brod je na tragu onog manjeg samo je 47 stopa

http://www.john-shuttleworth.com/Images/faraft.jpg

beebop
15.02.2009., 17:40
tip je u Velikoj Gorici

http://jk-nautika.hr/index.php?cms&module=pregled&id_kategorije=45

mali2
15.02.2009., 17:45
dođeš do minimalno 240 litara epoxyja, samo za epoxy smolu ti treba 140000 kuna

Kako?
ja platio 275 kg manje od 30 000 + PDV

SEALION
15.02.2009., 19:24
Dugo sam tražio po netu nešto po mom ukusu i primamljivo i dobro i satima sam zaljubljeno gledao ovaj novi model jednog jako dobrog graditelja http://www.john-shuttleworth.com/Images/ocean_cheetah_37.jpg
Ovaj model košta cca 30 000 funti trupovi +kabina +troškovi dostave iz Australije ili NZ nisam siguran i sad po vašim iskustvima koliko bi moglo koštati opremanje ovoga jedra ,jarbol, motori i trice i kučine po 100E komad.To je nekakvih 35 stopa broda i to nisam siguran jel model je 35 a deklariraju ga pod 8 metara.Pa mi se to dvoje nikako ne slaže.

Uvijek zahvalan svakoj dobroj duši punoj razumijevanja za sirotinjske probleme na dobrohotnoj pomoći !

ako zbrajaš otprilike dužin eprostora koje vidiš po trupu lako dođeš do zaključka da je ovaj model dug 35 stopa.
od prove do prednje kabine 1,2-1,5 met. krevet 2 m, predprostor 0,5 metara, kuhinja sigurnih 2-2,2 m, predprostor zadnje kabine skoro 1 m, zatim krevet 2 m i krmeni dio 1,5-2 m = između 9,5- 11 metar

Anton
15.02.2009., 19:27
Sealion, ajd mi odgovori na ono ranije, ako znaš. ;)

Hvala unaprijed.

SEALION
15.02.2009., 19:35
Kako?
ja platio 275 kg manje od 30 000 + PDV

Moram se ispričati . Iz cjenika di sam vadio cijene ( www.yachtcenter.com )
prepisao sam malo pogrešnu cijenu - za pakiranje od 1200 litara. pričam o cjeniku za West system - Gougeon Brothers .
Bilo mi je malo čudno jer meni ide epoxy-ja u cijeli moj projekt cca 48000 kuna + pdv. međutim zbog veličine tog broda tome nisam pridavao značaj . još jednom isprika čitaocima kojima sam stvorio pogrešnu sliku, a Mali2 hvala na ukazivanju na grešku. paziću malo bolje ubuduće jer i ovo malo samograditelja što ima bi moglo doživljavat pogrešnu predstavu.

SEALION
15.02.2009., 19:43
van de stadt 34 nisam nikad razrađivao jer uglavnom što ih ima po Jadranu su rađeni u čeličnoj oplati. ako si blizu Zadra ima n u našoj sportskoj lučici Vitrenjak jedan takav na suhom vezu već sigurnih 7-8 godina. odrađen je trup i nadgradnja ( kuverta sa kabinom i kokpitom, te mu je stavljena tikovina. lim je fenomenalno zaštićen nekim primerom tako da nigdje nije zaruzina u sve te godine. Možda bi se mogao dpbiti za solidnu cijenu.
što se tiče izračuna u WEST-u moram biti malo pažljiviji zbog prethodnog lapsusa. inače brod je kad ga složiš onako blago zastario ali je zapravo prekrasna jedrili ca sa onim dobrim štihom ( brod baš ima dušu )

Anton
15.02.2009., 20:00
van de stadt 34 nisam nikad razrađivao jer uglavnom što ih ima po Jadranu su rađeni u čeličnoj oplati. ako si blizu Zadra ima n u našoj sportskoj lučici Vitrenjak jedan takav na suhom vezu već sigurnih 7-8 godina. odrađen je trup i nadgradnja ( kuverta sa kabinom i kokpitom, te mu je stavljena tikovina. lim je fenomenalno zaštićen nekim primerom tako da nigdje nije zaruzina u sve te godine. Možda bi se mogao dpbiti za solidnu cijenu.
što se tiče izračuna u WEST-u moram biti malo pažljiviji zbog prethodnog lapsusa. inače brod je kad ga složiš onako blago zastario ali je zapravo prekrasna jedrili ca sa onim dobrim štihom ( brod baš ima dušu )

Zato i pitam, vidio sam fotografije, prelijepo mi izgleda.Samo me zanima koliko bi bila cijena jednog takvoga?I je li se može raditi iz stakloplastike?

SEALION
15.02.2009., 20:19
Zato i pitam, vidio sam fotografije, prelijepo mi izgleda.Samo me zanima koliko bi bila cijena jednog takvoga?I je li se može raditi iz stakloplastike?

za stakloplastiku u pravilu treba kalup, ili ga se može odraditi umjesto u epoxy-ju u stakloplastici. dakle napraviš svu pripremu što se tiče rebara pregrada kao za west i onda umjesto epoxy-jem laminiraš ( plastificiraš ) u stakloplastici. trebaš više slojeva ali mislim da prođeš jeftinije i rezultat ne mora biti loš. Dapače ako dobro laminiraš nema razloga da te ne služi 20-30 godina.

Anton
15.02.2009., 20:32
za stakloplastiku u pravilu treba kalup, ili ga se može odraditi umjesto u epoxy-ju u stakloplastici. dakle napraviš svu pripremu što se tiče rebara pregrada kao za west i onda umjesto epoxy-jem laminiraš ( plastificiraš ) u stakloplastici. trebaš više slojeva ali mislim da prođeš jeftinije i rezultat ne mora biti loš. Dapače ako dobro laminiraš nema razloga da te ne služi 20-30 godina.

A ono najbitnije - cijena?

SEALION
16.02.2009., 18:51
A ono najbitnije - cijena?

Za početak trebaš znati da su ti nacrti za VdS 34 1150 €. to nije bezznačajna stavka jer za tu lovu kupiš npr skoro svu šperploču za gradnju istog u stakloplastici. Postoje neke kombinacije da se kupi jedan nacrt pa da se napravi dva tri broda uz neke preinake u izgledu pa ti to uz 100 € prihvate kao vlastitu samogradnju. Ovaj u Zadru , mislim da je na istu foru napravljen.Pokušavam sad napraviti izračun troškova ali dobičeš samo trošak izrade trupa sa nadgradnjom. što se tiče pogonske grupe (preporučeno 30 ks), upravljačkog sistema, cjevovoda, instalacija,balasta ( kobilica - po nacrtu 1800-2000 kg ) snasti i opute, prozora i ostale mnogobrojne palubne opreme trebačeš se malo potruditi.
Imaš na ovom dijelu foruma jako kvalitetnih i upučenih ljudi koji ti mogu puno pomoći oko nabave te opreme jer znaju puno adresa a i rade s tim. ako se odlučiš na ovaj rad trebaćeš najprije potrošiti bar mjesec dana da si složiš troškovnike redom kako ide.to je najbitnije da bi procijenio uopće samog sebe. možda još večeras napravim troškovnik trupa ali to ti je tek možda 20 % troškova.

mali2
20.02.2009., 19:45
Katamaran iz Petrinje.
Ja vidio stvar u živo ,svaka čast na izradi!! http://www.games-marine.hr/galerija.html

Darkookrad
18.05.2009., 21:47
Nakon višesatnog pretrazivanja ovog foruma,vidio sam par lijepih natpisa o samogradnji katamarana.Ja već duže vreme razmišljam o nekom takvom projektu.Netko je spominjoa nekoga iz dubrave Zg tko to radi pa ako bih mogao dobit adresu ili broj telefona.Ili ako netko zna za neke planove sa neta for free naravno bio bih zahvalan.

Ggf

Darkookrad
18.05.2009., 21:58
Nakon višesatnog pretrazivanja ovog foruma,vidio sam par lijepih natpisa o samogradnji katamarana.Ja već duže vreme razmišljam o nekom takvom projektu.Netko je spominjoa nekoga iz dubrave Zg tko to radi pa ako bih mogao dobit adresu ili broj telefona.Ili ako netko zna za neke planove sa neta for free naravno bio bih zahvalan.

Znam vrlo dobro "gosppdin iz Dubrave", puno smo razgovaralin tu temu, covjek je pravi stari morski vuk prepun znanja stecenog iskustvom, trenutno gradi modificiranog wahrama od6,5m i tonedaleko od mene ( u Brezovici), pa posto i sam gradim katamaran vidjamo se dosta cesto i dijelimo iskustva uz rakijicu:). Pa ako zelis mozes me nazvati na 098 230791, rado cu te spojiti s njim, a mozes i od mene dobiti pokoju smjernicu. Ozdrav graditeljima! Darko

Bor is
26.08.2009., 00:32
Prvo isprika što me nije dugo nije bilo a poslije veliko Hvala svima koji su pomogli. Darkookradu obečavam zovem prvom prilikom ovih dana !!

estan
26.08.2009., 11:30
Ma baš o tome i govorim.Samogradnja je ljubav prema nečem a ne škrtost da se razumijemo. Pod broj dva svi oni traže plačanje za nacrte za koje ni neznaš kakvi su u konačnici i uvijek mogu prati ruke ako nešto nije u reda sa prekrasnom frazom"sigurno niste doslovno proveli moj nacrt u djelo.Pogledaj samo naše silne kopije primorki, guceva itd kojem svako graditeljl promjeni ime i postaje nesto drugo a ti su brodovi nacrtani i izmišljeni prije 50 ili 100g po meni bi trebalio postat hrvatsko javno dobro. I da se objave javno nacrti za samograditelje bilo bi toga puno više na jadranu. Pod tim mislim svakakvih brodova iz hrvatske kulturne baštine.A što se tiče linkova za Wharram njegovi mi se koncepti cine jako,zastajeli i da su dobri nebi onaj gospodin iz dubrave mijenja nacrte. I definitivno nacrt nije neka stavka u troškovima ali ako ih moraš kupiti 10 kom da odabereš nesto što se tebi sviđa pa onda još to moraš sebi prilagoditi malo je bez veze .I specijalno ako se više ljudi složi oko jednog modela broda glupo bi bilo da svaki kupuje posebno nacrt.Samo još jedna malo konstatacija svaki dobar dizajn sa pristupačnom cijenom ima uvijek svoga kupca i dobar dizajner nije nikada kruha gladan.Jasno da ne podupirem piratiziranje bilo koje vrste ali sve ima svoje granice. No dobro .Da li netko gradi katamaran?

Uvijek zahvalan svakoj dobroj duši punoj razumijevanja za sirotinjske probleme na dobrohotnoj pomoći !

JW katamarani su za ljude koji vole klasične linije i dah starine ili pak polinezijske romantike. Za takve ljude su oblikovani, a o ni koji ih grade, grade ih upravo zato jer ne žele konfekcijska plovila kakva se danas uglavnom nude na tržištu. O kvaliteti svjedoče brojni nautičari, koji su njima plovili po oceanima te preživjeli na njima hurricane i typhoone.

Farymann
27.08.2009., 22:21
vučete me za jezik.
shvatio sam da pitaš za 120 tk. to je samo papirologija kad krečeš u komercijalnu proizvodnju. radi se o dokumentaciji koju traže da dobiješ CE normu i HRB. što se tiče gradnje radi se o motornom katamaranu duž 8,3 x 3,6 m.
početna razmišljanja su bila nešto skromnijih dimenzija ali tokom razrade nekoliko desetaka skica došli smo do ovih mjera i tu smo stali iz puno razloga. Ponajprije jer smo napokon dobili dovoljno prostora da smjestimo udobno čak mogu reći super udobno 6 odraslih ljudi. ako je u kombinaciji dvoje djece onda je prostor više nego komotan. brod raspolaže sa nekih 26 korisnih kvadrata , što je ( za poznavaoce prostora u brodu ) vrhunski rezultat. slijedeča vodilja nam je bila to što svi rade ( pričam o serijskoj proizvodnji ) katamarane od 9,9 metara pa dalje. svakih deset cm na katamaranu košta strahovito puno novaca, a moja ideja je bila ući u svijet mladih ljudi ,do 40 godina,koji si mogu priuštiti brod od cca 150-160 t€. oko 9 godina obrađujem statistiku u svijetu, jer za Hrvatsku su ti podaci katastrofalni. u svijetu potrošnja katamarana je oko 2,57% u odnosu na ukupnu proizvodnju brodica do 20 metara. U Hrvatskoj nažalost po mene svega 2 promila, odnosno na tisuću brodova svega dva su katamarana. Da bih se s tim probio moram dakle krenuti u svijet i tu dolazim do ogromnog problema. Kako isfinancirati marketing na globalnom planu. primjerice Duseldorf košta cca sa svim troškovima ( na lošoj poziciji sajma ) minimalno 25-28 t€, Genova 40 t€ a da ne nabrajam Southampton, Fort Lauderdale ili još gore Sidney ili Auckland.
Cijelu financijsku sliku proizvodnje prvog prototipa i dokumentacije sam posložio i otprilike na CBS u Splitu 2010-te bi trebala biti premijera.
Ovaj drugi dio , dakle marketing, će morati financirati sama proizvodnja ako budem imao sreće sa kojom narudžbom odmah po CBS-u.

Da se vratim na sam brod. Ovdje imam dodirne točke sa naslovom teme i mislim da mnogima mogu biti nekakva polazišna točka.
Odmah da vam kažem da svi mi koji ulazimo u projekt samogradnje moramo biti
spremni na svakojake neplanirane troškove i uvijek onih 15-25 % viška se odnekud stvara ma koliko mi dobro složili troškovnik.
Prototip ću raditi u west sistemu sa epoksijem. Dakle posložiš rebra pregrade uzdužnice i sve oblačiš sa letvicama ariša 42 x 10 mm. nakon toga dva na križ slagana furnira od tri mm i onda dva sloja rovinga 280 gr. iznutra samo pojačanja sa roving trakicama od 10 cm širine na spojevima gdje to zahtjeva konstukcija. nakon toga dobivam dva trupa poludeplasmanskog dna koji bi poproračunu sa dva puta 60 konja treba ići 18-19 kn odnosno putnih 15 - estak kn. sa dva puta 75 ks 22-23 a putnih 17. no o tom po tom. proračun i stvarnost se uvijek sukobljavaju. U proračunima je sve imaginarno. Hidrodinamika je još uvijek vrlo široko područje.
sad o tome dosta.
što se tiče tvog malog brzog katamarana njega nije problem napraviti čak i laiku. Takav nacrt češ lako naći na netu. malo ga modificiraš jer su svi dizajni na netu koji su slobodni stari bar 30- 40 godina. na onoj slici onaj centralni dio je previsok jer se tako previše diže težište a i komunikacija je otežana između trupova. kad se odlučiš raditi javi se jer u dvadeset i tri godine rada po razno raznim plovilima ostave traga i iskustva.
aj svima laku noć ma gdje bili.

Znaci vidimo se na proljece kada izađu šparoge na premijeri Katamarana u Splitu ???

SEALION
29.08.2009., 17:40
Znaci vidimo se na proljece kada izađu šparoge na premijeri Katamarana u Splitu ???

s obzirom da je ova godina dosta škrta što se tiče prihoda, vjerovatnije je da ćemo u Split na CBS tek 2011 u proliče, jer ne stvaram dovoljno kapitala za investiranje u brod

Farymann
31.08.2009., 21:12
s obzirom da je ova godina dosta škrta što se tiče prihoda, vjerovatnije je da ćemo u Split na CBS tek 2011 u proliče, jer ne stvaram dovoljno kapitala za investiranje u brod

2011 ce biti sigurno škrtavija.
A šta cemo izlagati ovog proljeca ?
Vesla !!! Jedini ekološki prihvatljivi pogon za kriznu situaciju pored idara.

SEALION
01.09.2009., 22:03
idem korak po korak koliko stignem ne žuri mi se nigdje. trenutno sam zapeo na staklima. za natkabinu imam tri zaobljena stakla i traže mi za to brdo novaca. kao poslije mi ostaju kalupi pa će biti višestruko jeftinija. ja kažem ajmo odma krenuti sa tim jeftinijim cijenama... jebiga nema se čoće

Pegaz
02.09.2009., 15:55
Evo decki katamarani i trimarani iz njemačke, malo moderniji dizajn ali najprivlacnije je po meni metoda gradnje. Znaci osnova je pvc pjena ali se ne koristi kao strip planking letvice vec cijele ploce pa mislim da to uvelike ubrzava proces, a dobijete prakticki produkcijski brod

http://www.f-boat.com/index.html

Farymann
06.09.2009., 17:52
idem korak po korak koliko stignem ne žuri mi se nigdje. trenutno sam zapeo na staklima. za natkabinu imam tri zaobljena stakla i traže mi za to brdo novaca. kao poslije mi ostaju kalupi pa će biti višestruko jeftinija. ja kažem ajmo odma krenuti sa tim jeftinijim cijenama... jebiga nema se čoće


E ako je zapelo na staklima !!!! i ako je to jedini problem ne vidim razloga da to ne bude gotovo u planiranom roku.
Pa nabaci škure i problem rješen,samo pripazi da brtvele budu A4.

divemaran
27.12.2009., 17:24
Ja san novi,
u planu mi je napravit katamaran od 9-10 met, na jedra, materjal sperploca.Nacrt bez kerefeka, nista kabina, salon i sl. u trupovima ima dovoljno mjesta za spat 4 ljudi tj. moja fameja, a za malu kuzinicu se uvik najde mista. Izmedju trupova mista kolko oces.
Dali neko zna dali se moze gradit a da se dade registrirat za prevoz putnika tj. registrirat po HRB-u ??
Nacrt je vec RINA ovjeren (talijanski brodarski institut).
Znam da se moze gradit u aluminiju i to na otvorenome, u stakloplastici je malo zahtjevno (radiona sa kontrolom temperature i vlage).
Pozdrav

SEALION
29.12.2009., 19:04
Ja san novi,
u planu mi je napravit katamaran od 9-10 met, na jedra, materjal sperploca.Nacrt bez kerefeka, nista kabina, salon i sl. u trupovima ima dovoljno mjesta za spat 4 ljudi tj. moja fameja, a za malu kuzinicu se uvik najde mista. Izmedju trupova mista kolko oces.
Dali neko zna dali se moze gradit a da se dade registrirat za prevoz putnika tj. registrirat po HRB-u ??
Nacrt je vec RINA ovjeren (talijanski brodarski institut).
Znam da se moze gradit u aluminiju i to na otvorenome, u stakloplastici je malo zahtjevno (radiona sa kontrolom temperature i vlage).
Pozdrav

samogradnja se također može registrirat po Hrb za komercijalne svrhe. jer di bi svi naši meštri od drva registrirali brode.
sa tim nacrtom ( mora obavezno imati glavno rebro) i općim planom broda ideš u lučku prijaviš samogradnju- kad završiš gradnju i prođeš njihov pregled dobivaš preporuku za HRB i odlaziš na atest.

SEALION
29.12.2009., 19:05
bez obzira ostaje pravilo da ga ne možeš otuđit ( prodat ) pet godina

kampino
11.04.2010., 08:14
Nakon višesatnog pretrazivanja ovog foruma,vidio sam par lijepih natpisa o samogradnji katamarana.Ja već duže vreme razmišljam o nekom takvom projektu.Netko je spominjoa nekoga iz dubrave Zg tko to radi pa ako bih mogao dobit adresu ili broj telefona.Ili ako netko zna za neke planove sa neta for free naravno bio bih zahvalan.
Evo ako si zainteresiran za katamaran - samogradnja možeš me kontaktirati. Poslao sam ti mail.

Bark
11.04.2010., 10:54
Pa ča nebi bilo bilje kupiti neki stariji F.P. Athena 38 i srediti po svom guštu?

Farymann
30.12.2010., 07:20
s obzirom da je ova godina dosta škrta što se tiče prihoda, vjerovatnije je da ćemo u Split na CBS tek 2011 u proliče, jer ne stvaram dovoljno kapitala za investiranje u brod


Kako napreduju radovi ?

SEALION
30.12.2010., 11:06
Kako napreduju radovi ?

sve stoji i ne mrda. firma pod kojom vodimo taj projekt nije realizirala nikakav prihod već devet mjeseci. najgore od svega je to što 50% investicije dosadašnje je moje a stoji zamrznuto od četvrtog miseca. što i kako dalje; vidićemo
u cilom poslu nismo dužni nikome ali fali još x novaca da se privede kraju

Farymann
31.12.2010., 07:10
sve stoji i ne mrda. firma pod kojom vodimo taj projekt nije realizirala nikakav prihod već devet mjeseci. najgore od svega je to što 50% investicije dosadašnje je moje a stoji zamrznuto od četvrtog miseca. što i kako dalje; vidićemo
u cilom poslu nismo dužni nikome ali fali još x novaca da se privede kraju

Sve najbolje u Novoj godini i da zaplovi ovo lito !

bjdarko
27.01.2011., 21:00
Katamarani su postali nešto čemu danas u nautici mnogi teže! Ovde sam našao nešto ineresantno (http://www.solarnipaneli.org/2011/01/solarni-brod-turanor-planetsolar/)!

Pozz!

Bor is
31.01.2011., 23:44
Pozdrav svima. Vidim tema živi i dalje. Ima još entuzijasta koji sanjaju a neki od nas uspiju i ostvariti svoje snove.Teška su vremena i ja svakako želim puno sreće svima, da ove godine ostvare ono što nisu uspjeli prošle

dajsinjo
08.02.2011., 21:22
gradit ću i ja skoro katamaran,
tj. plovak za katamaran i trimaran(malo neortodoksni, izgledat će ko tricikl)
minimalistički dizajn, samo mali prostor za prtljagu u plovku

evo slike CAD plovka, krajem tjedna počinjem delat i kroz mjesec dana bu gotov kalup

volumen plovka je 200 l

https://lh6.googleusercontent.com/_t5s0hVEusjQ/TVGyYHDwF1I/AAAAAAAAAGs/-mozvRd3H_k/s800/plovak_200_primjer.jpg

https://lh4.googleusercontent.com/_t5s0hVEusjQ/TVGxMn2wbVI/AAAAAAAAAGc/w_bfkIwM9J4/s1024/patern.jpg

dajsinjo
08.02.2011., 21:43
još jedna slika

https://lh3.googleusercontent.com/_t5s0hVEusjQ/TVG4kJEJrAI/AAAAAAAAAG4/dNlmaQ2c1n4/s1152/plovak_200_primjer2.jpg

Farymann
09.02.2011., 07:26
još jedna slika

https://lh3.googleusercontent.com/_t5s0hVEusjQ/TVG4kJEJrAI/AAAAAAAAAG4/dNlmaQ2c1n4/s1152/plovak_200_primjer2.jpg

Samo naprid i sretno s gradnjom.:top:
Bit ce nam drago ako gradnju popratiš sa slikama i izložiš na forumu,kako bi pomogao drugima.
Hoce imati jedro ?

dajsinjo
09.02.2011., 11:24
fala
trimaran oće
katamaran bu za veslanje po jarunu, plovak 2.8m dug, 0.28m širok i 0.45m visok
ima da reže vodu ko nož!
pre kratak će mi bit katamaran za nešt ozbiljno, zato i brijem na trimaran
inače plovak je simetričan u dvije ravnine, tak da iz jedne "polovice" kalupa napravim cijeli plovak

pravi socijalni dizajn!

dajsinjo
09.02.2011., 14:21
https://lh4.googleusercontent.com/_t5s0hVEusjQ/TVKgzVMQ2bI/AAAAAAAAAHE/sd7HcqrJy9g/s1152/trimaran_190a.jpg

https://lh6.googleusercontent.com/_t5s0hVEusjQ/TVKgzS1K5oI/AAAAAAAAAHI/XQkBdyw-3SU/s1152/trimaran_190b.jpg

ovak bi trimaran trebo izgledat

razmišljam možda da stavim dva naprijed jedan iza, al vidit ćemo, sve se da iskombinirat

Farymann
10.02.2011., 07:21
https://lh4.googleusercontent.com/_t5s0hVEusjQ/TVKgzVMQ2bI/AAAAAAAAAHE/sd7HcqrJy9g/s1152/trimaran_190a.jpg

https://lh6.googleusercontent.com/_t5s0hVEusjQ/TVKgzS1K5oI/AAAAAAAAAHI/XQkBdyw-3SU/s1152/trimaran_190b.jpg

ovak bi trimaran trebo izgledat

razmišljam možda da stavim dva naprijed jedan iza, al vidit ćemo, sve se da iskombinirat

dobro zamišljeno i ljepo izgleda,samo treba to dobro povezati da ne otplovi svaki na svoju stranu :)

dajsinjo
11.02.2011., 16:57
evo pozitiv za "polovicu" kalupa, 1:7, za probu

treba još neke stvari riješit prije glodanja u pravoj veličini :(

https://lh6.googleusercontent.com/_t5s0hVEusjQ/TVVoqDiAFUI/AAAAAAAAAHw/0ud0KjhTi-c/s800/104_1098.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/_t5s0hVEusjQ/TVVootqUQ6I/AAAAAAAAAHk/zwGACLGV1dk/s800/104_1094.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/_t5s0hVEusjQ/TVVopp2NA5I/AAAAAAAAAHo/rhPBlLLOh9U/s800/104_1095.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/_t5s0hVEusjQ/TVVop7rneCI/AAAAAAAAAHs/qETOnLlgg7I/s800/104_1096.JPG

dajsinjo
12.02.2011., 13:59
sinoć premazao epoksidom i stavio na radijator da sazrije, danas pošmirglao
još samo premažem nekakvim mold-waxom (u ovom slučaju labello) i mogu radit kalupčić, hehe :headbang:

https://lh6.googleusercontent.com/_t5s0hVEusjQ/TVaR3s6hSCI/AAAAAAAAAIQ/zOCc9Hizg_o/s800/104_1101.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/_t5s0hVEusjQ/TVaR39TD-RI/AAAAAAAAAIU/Tst1hH9C1UM/s800/104_1105.JPG

Farymann
14.02.2011., 07:04
:top: tebe ni zima ne može zaustaviti da radiš :)

dajsinjo
14.02.2011., 14:23
samo faks može:mad:
učim sad i rješavam neke glupe obveze, majku mu, gadi mi se to sve već :bljak:

na kalup ću se opet bacit krajem tjedna tek :(

dajsinjo
20.02.2011., 19:10
polako napreduje

dizajn je promijenjen i biti će 4m dug 0.8 visok, 500l volumen plovka

glođe se u 16 komada, na slici su 3

https://lh4.googleusercontent.com/_t5s0hVEusjQ/TWFmR6oDoYI/AAAAAAAAAI0/bX2rUKEBIVU/s800/104_1106.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/_t5s0hVEusjQ/TWFmSIVfxII/AAAAAAAAAI4/wd1_ky_2NGs/s800/104_1107.JPG

dajsinjo
21.02.2011., 20:14
5/16

https://lh3.googleusercontent.com/_t5s0hVEusjQ/TWLGdzJ9aRI/AAAAAAAAAJQ/ouFp7m6Blog/s800/104_1108.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/_t5s0hVEusjQ/TWLGebvBPuI/AAAAAAAAAJU/MBzfd084beQ/s800/104_1110.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/_t5s0hVEusjQ/TWLGerGQchI/AAAAAAAAAJY/ZUpFRo9RyjI/s800/104_1111.JPG

dajsinjo
23.02.2011., 20:48
mini kalup u izgradnji

https://lh4.googleusercontent.com/_t5s0hVEusjQ/TWVkrjcM7EI/AAAAAAAAAKo/TyQbU9t2xVw/s800/104_1113.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/_t5s0hVEusjQ/TWVmI2B3mNI/AAAAAAAAALM/L-PhnIBuB7k/s800/104_1115.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/_t5s0hVEusjQ/TWVmTxgUcUI/AAAAAAAAALY/JjDJFlE135g/s800/104_1116.JPG

Farymann
25.02.2011., 07:29
dajsinjo :top:

Što kažu ukucani na tvoj projekt,vidim okupirao si pola kuće s kalupom.
Kad malo otopli bit ce sve spremno za ljevanje .

dajsinjo
25.02.2011., 19:56
ma, nebi bilo prvi put...

nisam zadovoljan s kalupčićem,
epoksid se nije dobro primio za stiropor, što i nije problem,
ali se poliester primio za sloj epoksida
na rubovima su zaljepljeni a ostatak vjerojatno zbog oblika(premazao sam ipak nekim uljem i malo kolomasti)
https://lh4.googleusercontent.com/_t5s0hVEusjQ/TWgFvGObFlI/AAAAAAAAAM8/Cn_H8aFr7tw/s800/104_1117.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/_t5s0hVEusjQ/TWgH21F53FI/AAAAAAAAANY/ba8GEaA4FSU/s800/104_1120.JPG

Farymann
26.02.2011., 07:32
Nije mi jasno,ali vidim kalup je napravljen od epoxy.

Po meni najlakše je napraviti maketu od nekog mekog drva ili šprploće i slicni materijali koji se lako oblikuju. Sve dobro pripremiti,pokitati,pobrusiti i na kraju lakirati lakom otpornim na poliester.Kada je model gotov,pazi,kako si obradio model,takav ce poslje biti i trup koji izliješ iz kalupa.doslovno isti,svaka tocka s modela poslje se vidi na proizvodu.
Znaci iz ovoga ljevaš kalup.
Mažeš odjeljivač,gelcoat (ima specijalni za kalupe) ali ti nije potrebno jer ti neceš puno koristiti kalup,pa preko toga par slojeva mata i ukrute da dobiješ čvrstocu. kalup možeš podjeliti u par komada,posllje spojiš vijcima.
Kad je kalup gotov,dobro bi bilo i ispolirati,da bude savršen i onda opet u kalup prvo mažeš odjeljivač,gelcoat i na kraju poliester + mat.

Može i ovako kako si ti zamislio,ali kako vidiš nije čvrst kalup,ti si falio što nisi namazao odjeljivačem,sama rijec govori cemu služi.

Sretno !

dajsinjo
26.02.2011., 11:00
stiropor jr bio premezan epoksijem da stvori čvstu i glatku koru otpornu na poliester, kalup je od poliestera... samo što je sloj epoksida ostao zaljepljen na poliester, samo na nekim dijelovima se da postrugati jer sam premazao nečim da se ne zaljepi
uglavnom, zajebo sam,al to je samo proba
možda još probam na malo većem modelu prije nego što počnem radit zapravo

tražio sam jučer gelcoat u hempelu i chromosu (zagreb) al ne drže to više, možda je kao otrovno pa im je zajebancija to držat itd
ako znaš di bi to mogo nabavit, i odljevač isto ?

ja nemrem radit u drvu jer komadi glođu na cnc glodalici u stiroporu

vidim da imaš iskustva za razliku od mene,i hvala na savjetima, al nije mi jasan dio:
"Kad je kalup gotov,dobro bi bilo i ispolirati,da bude savršen i onda opet u kalup prvo mažeš odjeljivač,gelcoat i na kraju poliester + mat."

Farymann
28.02.2011., 07:10
neke trgovine boja i lakova drže smolu u bačvama i toce u kante,kilo-dva ili vec koliko treba.Isti imaju i gelcoat na kile,mat itd.
Malo se raspitaj mora postojati neka takva trgovina.
Inace ovako pakiran na kile gelcoat je dosta skuplji.
Odjeljivač isto prodaje se samo vece pakiranje,tako da nema na litre,jedino ako nekoga poznaš pa da ti proda ili da litru-dvije tko to koristi,ovako manje pakiranje nema.

Znaci kada izliješ kalup i on je gotov,čvrst,spreman si za ljevanje.
Dobro pregledaj pod jacim svjetlom i pređi rukom po cijelom kalupu,nigdje nesmije biti ni najmanje prašine,paucine,ogrebotine ni muha nesmije upasti unutra,jer kod ljevanja sve ce se preslikati na trup.
Nekada kalup ima malenih tockica,oštecenja itd. pa je dobro ispolirati sve kao automobil,najprije gruba,pa na kraju najfinja pasta,tako da kalup bude savršen.Ustvari trup koji ce izaci iz kalupa ovisi najviše kako je pripremljen kalup. I dobro namazati kalup odjeljivačem,prije pocetka rada,jer ako se zaljepi,može baciti sve. Zato sve prije dobro razradi na probnom manjem modelu.