PDA

View Full Version : Kako upaliti auto kad se akumulator isprazni?


Pilatus
05.04.2010., 10:31
Rješenje znamo:
-jumper kablovima
-guranjem



Jumper kablovima se drugog auta i njegovog akumulatora.
Negdje sam čitao da motor drugog automobila treba biti ugašen(valjda da ne dođe do naglog porast napona, a ako je motor drugog automobila upaljen, porast napona može spržiti elektroniku. Može li netko detaljnije objasniti takav način paljenja motora?


Drugi način - guranjem.
Nikad probao(tj. do sad sam samo gurao), te nemam pojma kako.

U koju brzinu ubaciti i kad otpustiti kvačilo?

I koliko je takav način paljenja auta zdrav za motor(razvodni mehanizam prije svega - konkretno zupčasti remen)?

gentor
05.04.2010., 10:36
Guranje ne...(zadnja opcija ) ,

Dakle kabeli, auto koji daje struju do sad je uvjek kad sam ja to koristio bio upaljen..

Prvo se spoji crvena zica na + akumulatora koji je vrerojatno isto crven ili pise "+"
Po meni unatoc pricama o elektronikama itd, auto koji daje struju , najbolje je da motor radi kad se spaja.
Onda se spoji minus (crna zica) Osjetit ce se pad u turazi auta koji daje struju , to je normalno.

Odspajanje obrnutim redom. U biti je sve jedno oces li prije spojit + ili -, to je samo u slucaju da ti padne stezaljka na masu, da ne napravi nepotreban kratki spoj.

Upalis i to je to...

PS.

Na guranje, sam neces moci, barem 2, idealno 3. Kad se zaletite dobro (kontakt je ukljucen), uskocis u auto ubacis u drugu brzinu , pustis kvacili i das gas. Ne pustas dok ne upali. U teoriji nije zdravo za zupcasti remen.

jasmin16v
05.04.2010., 10:48
Na guranje pali samo ako je pumpa mehanicka, ako je elektricna nemoj.

Pilatus
05.04.2010., 10:52
Na guranje pali samo ako je pumpa mehanicka, ako je elektricna nemoj.

Zašto?

Pretpostavka je da akumulator ne daje dovoljno struje.
Za ECU, paljenje, i električnu pumpu valjda ima dovoljno kapaciteta.


Meni je ko laiku čisto besmisleno ići gurati auto koji uopće nema akumulator, ili mu akumulator ne daje niti malo struje.

Divus
05.04.2010., 10:53
Da da, zupčasti može priskočit.

Zato na starijim autima sa lancem nema problema. U drugu brzinu, zaleti i pusti kvačilo i pali ko grom :D

gentor
05.04.2010., 10:57
Vidio sam jedan slucaj, tad sam ja davao struju, kad auto nije htio upalit na kablove. Posvadio se s vlasnikom, koji je tvrdio da nece jer je njegov akumulator toliko los, ja sam tvrdio da nesto drugo ne valja. To je rijedak slucaj, ali bio je u pravu..Moj je bio malog kapaciteta (pegilca) a njegov je bio u skoro kratkom spoju (Golf duja). Kod samo ispraznjenih akumulatora ili ne tako unistenih nema problema..

jasmin16v
05.04.2010., 10:58
Zašto?

Pretpostavka je da akumulator ne daje dovoljno struje.
Za ECU, paljenje, i električnu pumpu valjda ima dovoljno kapaciteta.


Meni je ko laiku čisto besmisleno ići gurati auto koji uopće nema akumulator, ili mu akumulator ne daje niti malo struje.

Kad guras auto koji ima mehanicku pumpu sa motorom i pumpa radi direktno, dok ako je ajnspric pumpu nema sta pogurati.

I wonder
05.04.2010., 11:03
kod paljenja na guranje, akumulator mora biti u autu (bar malo struje u njemu) jer inače nemaš struju pobude u alternatoru i motor neće nikad upaliti.

sa kablovima pališ tako da auto davač ima UGAŠEN motor.
plus davača na + primatelja, minus davača na MASU primatelja.
ako su kablovi dobri (a oni za 40 kn na INI nisu dobri), auto pali bez problema.

a sad zašto:
primatelj dobiva kabel na masu jer se u njegovom akumulatoru započinje proizvoditi struja, to oslobađa plinove koji bi se mogli upaliti ako kod odspajanja kabla preskoči iskra. zato se kabel ne spaja na pol akumulatora nego na masu (motor, mjenjač, šasija...).

a motor davača nesmije raditi jer u njegovom akumulatoru ionako ima dovoljno struje za pokretanje motora, svojeg ili tuđeg.
kad primatelj upali, alternator davača još uvijek radi punom snagom i puni oba akumulatora. a kad odspojiš primatelja, dolazi do naglog porasta napona koji MOŽE spržiti elektroniku davača. nije pravilo, ali nije ni nemoguće.

gentor
05.04.2010., 11:07
kod paljenja na guranje, akumulator mora biti u autu (bar malo struje u njemu) jer inače nemaš struju pobude u alternatoru i motor neće nikad upaliti.

sa kablovima pališ tako da auto davač ima UGAŠEN motor.
plus davača na + primatelja, minus davača na MASU primatelja.
ako su kablovi dobri (a oni za 40 kn na INI nisu dobri), auto pali bez problema.

a sad zašto:
primatelj dobiva kabel na masu jer se u njegovom akumulatoru započinje proizvoditi struja, to oslobađa plinove koji bi se mogli upaliti ako kod odspajanja kabla preskoči iskra. zato se kabel ne spaja na pol akumulatora nego na masu (motor, mjenjač, šasija...).

a motor davača nesmije raditi jer u njegovom akumulatoru ionako ima dovoljno struje za pokretanje motora, svojeg ili tuđeg.
kad primatelj upali, alternator davača još uvijek radi punom snagom i puni oba akumulatora. a kad odspojiš primatelja, dolazi do naglog porasta napona koji MOŽE spržiti elektroniku davača. nije pravilo, ali nije ni nemoguće.

Akumulator davača moze imat dosta snage bez da motor radi ako je u idealnom stanju, ako primateljev nije skroz prazan i osim toga duplo veceg kapaciteta od davacevog, pa bi u tom slucaju oba mogli zavrsiti tako da zovu HAK.

Kad motor davatelja radi, tog problema nema. Spajanje minusa direktno na akumulator osigurava bolji spoj, iskra ce jednko poskocit neovisno gdje je masa spojena, ako je dobro spojena...

Teorija o "prženju" zbog naglog porasta napona , kod ovih elektronickih auti bi mozda mogla biti, iako regler regulira napon , ali to su kratke spice, pa tko zna sto se sve moze dogodit. Zadnje sto sam primao struju je bilo na gore opisan nacin a auto koji ju je davao bio je novi Clio, dakle i sa ECU i elekrtonikom itd..

Pilatus
05.04.2010., 11:31
kod paljenja na guranje, akumulator mora biti u autu (bar malo struje u njemu) jer inače nemaš struju pobude u alternatoru i motor neće nikad upaliti.

Posve jasno.

sa kablovima pališ tako da auto davač ima UGAŠEN motor.

Jasno, radi mogućnosti "prženja" elektronike


plus davača na + primatelja, minus davača na MASU primatelja.
ako su kablovi dobri (a oni za 40 kn na INI nisu dobri), auto pali bez problema.

a sad zašto:
primatelj dobiva kabel na masu jer se u njegovom akumulatoru započinje proizvoditi struja, to oslobađa plinove koji bi se mogli upaliti ako kod odspajanja kabla preskoči iskra. zato se kabel ne spaja na pol akumulatora nego na masu (motor, mjenjač, šasija...).


Ovo mi nikako nije jasno.


A kakav bi postupak bio kod "paljenja guranjem".

Dam kontakt, ubacim u 2. brzinu (?) i držim stisnuto kvačilo.Nekoliko likova počne gurati auto, i kad se auto dovoljno zaleti, lagano otpustim kvačilo, i tad motor treba upaliti.
Jesam li što propustio?

I wonder
05.04.2010., 11:36
Akumulator davača moze imat dosta snage bez da motor radi ako je u idealnom stanju, ako primateljev nije skroz prazan i osim toga duplo veceg kapaciteta od davacevog, pa bi u tom slucaju oba mogli zavrsiti tako da zovu HAK.

ako ima dovoljno struje za pokrenuti vlastiti mootr, onda uz dobre kablove ima i struje za drugi auto.
Kad motor davatelja radi, tog problema nema. Spajanje minusa direktno na akumulator osigurava bolji spoj, iskra ce jednko poskocit neovisno gdje je masa spojena, ako je dobro spojena...
da, preskočit će iskra.
ako preskoči sa kabla na blok motora, nikom ništa.
ako preskoči sa kabla na minus pol akumulatora, upalit će plinove koji izlaze iz akumulatora.

Teorija o "prženju" zbog naglog porasta napona , kod ovih elektronickih auti bi mozda mogla biti, iako regler regulira napon , ali to su kratke spice, pa tko zna sto se sve moze dogodit. Zadnje sto sam primao struju je bilo na gore opisan nacin a auto koji ju je davao bio je novi Clio, dakle i sa ECU i elekrtonikom itd..
prouči način na koji se stvara iskra u bobini pa se onda vrati na raspravu.

I wonder
05.04.2010., 11:40
Ovo mi nikako nije jasno.

+ davača na + primatelja.
- davača NE na - primatelja nego na masu negdje na autu.

kad primatelj upali, u akumulatoru započinje kemijski proces stvaranja struje. to oslobađa plinove koji su zapaljivi.
kod odspajanja kablova sa akumulatora primatelja, može doći do preskakanja iskre, a ta iskra može upaliti te plinove.
A kakav bi postupak bio kod "paljenja guranjem".

Dam kontakt, ubacim u 2. brzinu (?) i držim stisnuto kvačilo.Nekoliko likova počne gurati auto, i kad se auto dovoljno zaleti, lagano otpustim kvačilo, i tad motor treba upaliti.
Jesam li što propustio?
kontakt obavezno, i to tako da gore sve kontrolne lampice.

kad te dovoljno pogurnu, treća brzina i polako puštaš kvačilo (kao kod kretanja). čim počne loviti, lagano dodaš gas, stiskaš kvačilo da se uvjeriš da motor može raditi u leru nesmetano.

Pilatus
05.04.2010., 11:43
upalit će plinove koji izlaze iz akumulatora.



Misliš na vodik?
Zar njega može toliko puno nastati u tako kratkom trenutku, dovoljno da prouzroči neku veću štetu čak i ako se zapali?



Znači - kod paljenja guranjem, mjenjač ubacujem u treću. Thx. :)

E da - koliko to šteti zupčastom remenu? Jeli netko imao loših iskustava?

Mairon
05.04.2010., 11:44
Ovo mi nikako nije jasno.


A kakav bi postupak bio kod "paljenja guranjem".

Dam kontakt, ubacim u 2. brzinu (?) i držim stisnuto kvačilo.Nekoliko likova počne gurati auto, i kad se auto dovoljno zaleti, lagano otpustim kvačilo, i tad motor treba upaliti.
Jesam li što propustio?

U 2. brzinu najbolje, kontakt upaljen i samo kad te likovi dobro poguraju naglo pustis kuplung i po gasu.

jasmin16v
05.04.2010., 11:51
Kad guras auto koji ima mehanicku pumpu sa motorom i pumpa radi direktno, dok ako je ajnspric pumpu nema sta pogurati.

I Wonder jel ovo tacno? To sam davno cuo od nekih starih majstora pa sad mi se javi neka sumnja da oni nemaju pojma i ja prosipam njihovu lafinu ili grijesim sad?

Pilatus
05.04.2010., 11:57
I Wonder jel ovo tacno? To sam davno cuo od nekih starih majstora pa sad mi se javi neka sumnja da oni nemaju pojma i ja prosipam njihovu lafinu ili grijesim sad?


Nije.
Ako akumulator nije skroz krepao, pokrenut će i električnu pumpu goriva.

A ako je skroz krepao, neće pokrenuti ni pumpu, ni elektroniku potrebnu za paljenje motora.


Bar ja tako razmišljam. :ne zna:

jasmin16v
05.04.2010., 11:59
Nije.
Ako akumulator nije skroz krepao, pokrenut će i električnu pumpu goriva.

A ako je skroz krepao, neće pokrenuti ni pumpu, ni elektroniku potrebnu za paljenje motora.


Bar ja tako razmišljam. :ne zna:

Znam da na kontaktu nadruka pritisak od nekih 3.5bar ali dali ce se dizne otvoriti kad guras auto, to mi malo smrdi...

I wonder
05.04.2010., 12:03
Misliš na vodik?
Zar njega može toliko puno nastati u tako kratkom trenutku, dovoljno da prouzroči neku veću štetu čak i ako se zapali?



Znači - kod paljenja guranjem, mjenjač ubacujem u treću. Thx. :)

E da - koliko to šteti zupčastom remenu? Jeli netko imao loših iskustava?
šansa za zapaljenje postoji, isto kao kod točenja benzina (motor ugašen, GSM zabranjen, pušenje nix...) ili kod popravaka. meni dovoljno.

meni je u trečoj uvijek bolje, jer se za istu brzinu guranja motor brže zavrti kad pustiš kvačilo.
kolko god puta sam palil na guranac, nikad se ništa nije dogodilo. ne znači da se nemože dogoditi preskakanje remena. može, ali rijetko. obično ako je remen previše labav.

I Wonder jel ovo tacno? To sam davno cuo od nekih starih majstora pa sad mi se javi neka sumnja da oni nemaju pojma i ja prosipam njihovu lafinu ili grijesim sad?
da.
ako ja akumulator u potpunom kratkom spoju, struje nema nimalo, auto neće uapliti da ga gurš do portugala. što zbog alternatora, što zbog pumpe, što zbog paljenja.

Pilatus
05.04.2010., 12:04
Znam da na kontaktu nadruka pritisak od nekih 3.5bar ali dali ce se dizne otvoriti kad guras auto, to mi malo smrdi...

Što se ima otvarati?


Tlak goriva imaš, ECU je u funkciji, sve lampice na instrument tabli su se pogasile(one koje se trebaju pogasiti).
Još samo nešto treba zavrtiti radilicu. A to ćeš ti s guranjem. :D

jasmin16v
05.04.2010., 12:10
da.
ako ja akumulator u potpunom kratkom spoju, struje nema nimalo, auto neće uapliti da ga gurš do portugala. što zbog alternatora, što zbog pumpe, što zbog paljenja.

Hvala
Što se ima otvarati?


Tlak goriva imaš, ECU je u funkciji, sve lampice na instrument tabli su se pogasile(one koje se trebaju pogasiti).
Još samo nešto treba zavrtiti radilicu. A to ćeš ti s guranjem. :D

Ok, rijeseno i to znaci :top:

54321012345
05.04.2010., 12:23
Megane 1, 1.4 16 v 2001 godina, upalio na guranje bez problema kad je riknuo akumulator.. Kontakt, u drugu nizbrdo i lagano s kvačilom.. Nije mi se dalo čekat kablove:D

gentor
05.04.2010., 13:17
Megane 1, 1.4 16 v 2001 godina, upalio na guranje bez problema kad je riknuo akumulator.. Kontakt, u drugu nizbrdo i lagano s kvačilom.. Nije mi se dalo čekat kablove:D

E da, to je velika prednost kad si na nizbrdici, rekli bi sreca u nesreci cak :D

gentor
05.04.2010., 13:20
ako ima dovoljno struje za pokrenuti vlastiti mootr, onda uz dobre kablove ima i struje za drugi auto.

Uz jednu malu razliku, kad pokrece svoj motor, paralelno ne puni i potpuno prazni akumulator...

PS.
Kako bi moj akumulator koji je valjda manjeg kapaciteta od 40Ah mogao pokrenuti motor nekog dizela koji ima 80 Ah a da pritom jos puni praznog od 80 Ah?
Mislim da bez pomoći mog alternatora nikako.

Znam da kuzis puno aute u cjelini, al ako u ni jednom do sad u ovom slucaju grijesis...

gentor
05.04.2010., 13:23
da, preskočit će iskra.
ako preskoči sa kabla na blok motora, nikom ništa.
ako preskoči sa kabla na minus pol akumulatora, upalit će plinove koji izlaze iz akumulatora.



Ako preskoci sa minusa a minus je na bloku, tad ce biti kao sto si ti rekao, a sta cemo napravit ako preskoci sa plusa, koji je na akumulatoru u svakom slucaju?
Mislim u praksi, meni je svaki puta zaiskrilo malo kad sam spajao i zaiskrilo je bilo na akumulatoru. Ovo s masom na bloku, su novi savjeti, prije su apsolutno svi spajali na akumulator direktno...

KarloDelPontiac
05.04.2010., 13:34
Ako preskoci sa minusa a minus je na bloku, tad ce biti kao sto si ti rekao, a sta cemo napravit ako preskoci sa plusa, koji je na akumulatoru u svakom slucaju?
Mislim u praksi, meni je svaki puta zaiskrilo malo kad sam spajao i zaiskrilo je bilo na akumulatoru. Ovo s masom na bloku, su novi savjeti, prije su apsolutno svi spajali na akumulator direktno...

prije ćeš otspojiti minus sa karoserije ili motora primatelja, pa nema više mogućnosti za iskru.. al to je sve samo teorija.... u praksi toga nema... nisam nikada čuo za takvo sranje....

spyker22
05.04.2010., 13:35
Ovo s masom na bloku, su novi savjeti, prije su apsolutno svi spajali na akumulator direktno...
Nisu novi savjeti. Virujem da to možeš nać i u AMSJ priručnicima.

Nego, 54321... kaže da je upalio starog Meganea na guranje. Zanima me kako bi paljenje na guranje funkcioniralo kod novih auta bez klasičnog ključa. Ubaciš karticu i gurneš? :ne zna:

gentor
05.04.2010., 13:36
Nisu novi savjeti. Virujem da to možeš nać i u AMSJ priručnicima.

Nego, 54321... kaže da je upalio starog Meganea na guranje. Zanima me kako bi paljenje na guranje funkcioniralo kod novih auta bez klasičnog ključa. Ubaciš karticu i gurneš? :ne zna:

E odgovor na ovo pitanje ma jako zanima...Jerbo nemam ni teoretske ideje :)

KarloDelPontiac
05.04.2010., 13:54
kad primatelj upali, u akumulatoru započinje kemijski proces stvaranja struje. to oslobađa plinove koji su zapaljivi.

ispravak, proces punjenja primateljevog akumulatora počinje već samim spajanjem kablova, bez obzira da li davateljev ili primateljev auto radi... već i da oba motora ne rade, a kablovi su spojeni, davateljev akumulator ima veći napon i struja se počinje "pretakati" u primateljev akumulator...
i jedan detalj kod paljenja na kablove....
poželjno je spojiti kablove uz upaljen motor davatelja i pustiti nekoliko minuta da tako davateljev alternator puni prazan akumulator primatelja... nakon tih par minuta, ugasiti davateljev auto i onda paliti primateljev ( uz i dalje spojene kablove).. na taj način primateljev akumulator ipak malo pomaže u pokretanju motora jer se tada zbraja struja iz tog akumulatora i struja koja stiže kablovima... i za takvo paljenje je OBAVEZNO imati kvalitetne kablove... ustvari, nije problem u samim kablovima nego u klještima i spoju kabla na klješta, koji kod jeftinijih kablova nisu dobri te na tim mjestima nastaje VELIKI prelazni otpor što zagrijava spoj kabla na klješta i previše struje troši na to zagrijavanje, a premalo struje ode u primateljev anlaser...


kad te dovoljno pogurnu, treća brzina i polako puštaš kvačilo (kao kod kretanja). čim počne loviti, lagano dodaš gas, stiskaš kvačilo da se uvjeriš da motor može raditi u leru nesmetano.

rijetko kad u praksi imaš dovoljno krupnih likova koji su u stanju nastaviti gurati auto u trenutku kada vozač polako otpusti kuplung, pogotovo u 3. brzini... jer na taj način gurači auta ostanu pred velikim otporom koji pruža kompresija motora.... kad imaš dva, tri gurača, jedini ispravan način je da NAGLO otpustiš kuplung ( mjenjač u 2. brzini, ne u 3.) i svu silu gurača iskoristiš u JEDNOM, ali KVALITETNOM "gurancu" jer je tada sila gurača najjača a sami proces traje pol sekunde... silu guranja na taj način možeš iskoristiti za brže odnosno više okretaja motora što je preduvjet za paljenje.... i to je dovoljno za potaknuti motor da proradi, ako je auto ispravan... međutim, slabiji remen bi mogao tada preskočiti.. nije mi se to dogodilo, ali iskusniji tako vele...

međutim, postoji i treći način paljenja auta, koji bih ja na ljestvici "poželjnosti" paljenja auta postavio kao 2., ispred guranja (1. su kablovi), a to je ŠLEPANJE auta... prednost tog načina pred guranjem je da vozilo koje vuče ima DOVOLJNO snage da vozaču neispravnog auta da mogućnost POLAGANOG otpuštanja kuplunga u 3. brzini... što je sigurno najmanji šok za oba motora, sajlu i vozila...... vozilo koje vuče je jače od bilo kojeg broja gurača i podnjet će polagano otpuštanje kuplunga bez problema....

KarloDelPontiac
05.04.2010., 14:02
Nisu novi savjeti. Virujem da to možeš nać i u AMSJ priručnicima.

Nego, 54321... kaže da je upalio starog Meganea na guranje. Zanima me kako bi paljenje na guranje funkcioniralo kod novih auta bez klasičnog ključa. Ubaciš karticu i gurneš? :ne zna:

nisam vozio auto na karticu, ali ne vidim u čemu bi bila razlika...
guranje ili kablovi samo pokreću radilicu morora koji će nakon toga, uz ispunjene preduvjete poput kontakta koju u ovom slučaju daje kartica, kresnuti i nastaviti raditi...

I wonder
05.04.2010., 15:24
Uz jednu malu razliku, kad pokrece svoj motor, paralelno ne puni i potpuno prazni akumulator...

anlaser kod paljenja je skoro pa kratki spoj.
u anlaser će ići više struje nego u akumulator.

Kako bi moj akumulator koji je valjda manjeg kapaciteta od 40Ah mogao pokrenuti motor nekog dizela koji ima 80 Ah a da pritom jos puni praznog od 80 Ah?
Mislim da bez pomoći mog alternatora nikako.
bez problema.
nebi ga pokrenuo u zimi, puno bi se trošio kod paljenja grijača, ali samo pokretanje motora nije problem.

recimo, dizel motor u srednjoj klasi ima alternator od otprilike 80 A. kolko to doprinosi paljenju? malo.
a kolko ampera može dati akumulator od 40Ah? mislim, udarnih, kratkotrajnih, onih za paljenje?

Ako preskoci sa minusa a minus je na bloku, tad ce biti kao sto si ti rekao, a sta cemo napravit ako preskoci sa plusa, koji je na akumulatoru u svakom slucaju?
Mislim u praksi, meni je svaki puta zaiskrilo malo kad sam spajao i zaiskrilo je bilo na akumulatoru. Ovo s masom na bloku, su novi savjeti, prije su apsolutno svi spajali na akumulator direktno...
zato postoji redoslijed spajanja i odspajanja kablova.

prije su svi spajali na blok jer su struje bile manje i akumulatori slabiji. današnji auti imaju jače akumulatore.
pitaj nekoga tko je vozio kamion, sa velikim akumulatorima kud je spajal masu.

I wonder
05.04.2010., 15:31
ispravak, proces punjenja primateljevog akumulatora počinje već samim spajanjem kablova, bez obzira da li davateljev ili primateljev auto radi...
već i da oba motora ne rade, a kablovi su spojeni, davateljev akumulator ima veći napon i struja se počinje "pretakati" u primateljev akumulator...
i jedan detalj kod paljenja na kablove....
poželjno je spojiti kablove uz upaljen motor davatelja i pustiti nekoliko minuta da tako davateljev alternator puni prazan akumulator primatelja... nakon tih par minuta, ugasiti davateljev auto i onda paliti primateljev ( uz i dalje spojene kablove).. na taj način primateljev akumulator ipak malo pomaže u pokretanju motora jer se tada zbraja struja iz tog akumulatora i struja koja stiže kablovima... i za takvo paljenje je OBAVEZNO imati kvalitetne kablove... ustvari, nije problem u samim kablovima nego u klještima i spoju kabla na klješta, koji kod jeftinijih kablova nisu dobri te na tim mjestima nastaje VELIKI prelazni otpor što zagrijava spoj kabla na klješta i previše struje troši na to zagrijavanje, a premalo struje ode u primateljev anlaser...
svakako bolje. ali sa DOBRIM kablovima, ni to netreba.


rijetko kad u praksi imaš dovoljno krupnih likova koji su u stanju nastaviti gurati auto u trenutku kada vozač polako otpusti kuplung, pogotovo u 3. brzini... jer na taj način gurači auta ostanu pred velikim otporom koji pruža kompresija motora.... kad imaš dva, tri gurača, jedini ispravan način je da NAGLO otpustiš kuplung ( mjenjač u 2. brzini, ne u 3.) i svu silu gurača iskoristiš u JEDNOM, ali KVALITETNOM "gurancu" jer je tada sila gurača najjača a sami proces traje pol sekunde... silu guranja na taj način možeš iskoristiti za brže odnosno više okretaja motora što je preduvjet za paljenje.... i to je dovoljno za potaknuti motor da proradi, ako je auto ispravan... međutim, slabiji remen bi mogao tada preskočiti.. nije mi se to dogodilo, ali iskusniji tako vele...
u prvoj je otpor veći, teže je gurati auto ako je mjenjač u prvoj brzini.
zato ja volim treću. sve i da ne uspije od prve, još uvijek imaš nešto zaleta za novi pokušaj.

Josip4
05.04.2010., 15:40
Da da, zupčasti može priskočit.

Zato na starijim autima sa lancem nema problema. U drugu brzinu, zaleti i pusti kvačilo i pali ko grom :D

Nemaju samo stariji auti lanac, ima ga i dosta novih, ja imam GP multijet i isto imam lanac, kai i opeli sa 1.3 dieselskim motorom.

gogo111
05.04.2010., 17:01
Uz jednu malu razliku, kad pokrece svoj motor, paralelno ne puni i potpuno prazni akumulator...

PS.
Kako bi moj akumulator koji je valjda manjeg kapaciteta od 40Ah mogao pokrenuti motor nekog dizela koji ima 80 Ah a da pritom jos puni praznog od 80 Ah?
Mislim da bez pomoći mog alternatora nikako.

Znam da kuzis puno aute u cjelini, al ako u ni jednom do sad u ovom slucaju grijesis...

Gentor, razmisli malo...

Već sam 100 puta objašnjavao pa ću i sada:

Prazan akumulator (kažem prazan, ne u šlusu) će, spojen na 12V povlačiti kojih 10ak A.... Spojen na 14V će vući 20-25 A...

I sada, kada donor spaja stuju na prazan akumulator, on ne vuće više od 15ak A.

To je NIŠTA usporedno sa anlaserom koji kratko povuče i preko 100 (400A) dizelaš...

Donorski auto, kada radi ima sustav oslonjen na alternator. Alternator daje 50-70A Maximalno!!!

I sad ti zakurblaš primateljav auto i ovaj povuče recimo 200A...

To opterećenje ruši napon donorskom akumulatoru na kojih 8V, ALI u ISTO VRIJEME ruši na tih 8V i napon donorskom alternatoru.

Drugim riječima ti od alternatra koji može dati 14V i max 70 ak A, rušiš napon na 8V i uzimaš puno veću struju???

Kako će završiti taj alternator??? Pogotovo kad vidim genijalce kad počmu turitrati donirske mašine, da i ono malo zaštite koja imaju u alternatoru, skure do kraja...

Zato se donorski auto NE pali!!!

gentor
05.04.2010., 17:47
zato je savjet od KarloDePontiac najbolji....Malo dulje traje al je sigurno 100%.Hvala Karlo, ne sjetih se...malo sam ispo iz struke, ne auto nego elektronicarske, papirologija.., a u zadnje vrijeme sam samo ja bio primatelj, zaboravljivost sa svjetlima:)))

naravno svi donori su bili nove generacije i imali upaljen auto...a ni jedan nije krepao...

ivo patijera
05.04.2010., 18:07
Samo cu se osvrnuti na ovaj dio sa slepanjem , bio sam slepan par km , akumulator je bio opasno blizu 0 posto kapaciteta jedva je radila ona lampica u kabini , stvarno slabo je radila , probao sam dok sam bio slepan upaliti nije islo.
A gorjele su mi one lampice airbaga i absa , ugasila se lampica ulja..

To mi je bilo cudno jer nisam znao da se akumulator moze tak skroz "ubiti" , taj isti akumulator je par dana nakon tog slepanja napunjen i relativno ok je radio jos neko vrijeme(kad je izdahnuo i biva zamjenjen)

gentor
05.04.2010., 18:30
Samo cu se osvrnuti na ovaj dio sa slepanjem , bio sam slepan par km , akumulator je bio opasno blizu 0 posto kapaciteta jedva je radila ona lampica u kabini , stvarno slabo je radila , probao sam dok sam bio slepan upaliti nije islo.
A gorjele su mi one lampice airbaga i absa , ugasila se lampica ulja..

To mi je bilo cudno jer nisam znao da se akumulator moze tak skroz "ubiti" , taj isti akumulator je par dana nakon tog slepanja napunjen i relativno ok je radio jos neko vrijeme(kad je izdahnuo i biva zamjenjen)

Toliko o 10 ampera koje vuce prazan akumulator i 80 ampera koje alternator moze dati.. PA kod punog akumulatora u leru kod nekih auta padne intenzitet svjetla kod kratkih svjetala.(prevedi "pad napona"kod premalog broja okretaja alternatora)..To slepanje slobodno prevedi na guranje (ni priblizno slepanju po struji koju daje alternator) ali i na paljenje kabele bez ukljucenog motora davatelja, pogotovo ako je njegov kapacitet akumulatora nazivno duplo slabiji od primateljevog...

spyker22
05.04.2010., 18:42
u zadnje vrijeme sam samo ja bio primatelj...
Gadno bome... :p

nisam vozio auto na karticu, ali ne vidim u čemu bi bila razlika...
Pa ne znam kako funkcionira...jel se volan uopće otključa prilikom ubacivanja kartice? :ne zna:

KarloDelPontiac
05.04.2010., 19:55
Gadno bome... :p


Pa ne znam kako funkcionira...jel se volan uopće otključa prilikom ubacivanja kartice? :ne zna:

pa ako ga ne otključa kartica, koji klinac ga otključa? ja tu karticu doživljavam kao ključ u mehaničkoj bravi... jedino što kartica, sama po sebi, ništa ne može napraviti ( otključati) bez minimalno potrebne struje.... električkim putem..

KarloDelPontiac
05.04.2010., 20:04
Gentor, razmisli malo...

Već sam 100 puta objašnjavao pa ću i sada:

Prazan akumulator (kažem prazan, ne u šlusu) će, spojen na 12V povlačiti kojih 10ak A.... Spojen na 14V će vući 20-25 A...

I sada, kada donor spaja stuju na prazan akumulator, on ne vuće više od 15ak A.

To je NIŠTA usporedno sa anlaserom koji kratko povuče i preko 100 (400A) dizelaš...

Donorski auto, kada radi ima sustav oslonjen na alternator. Alternator daje 50-70A Maximalno!!!



drugim riječima, kada bi donor upalio motor i onda MAKNUO svoj akumulator iz te el. mreže, tj. kada bi svo opterećenje krenulo preko donorovog alternatora, onda je taj alternator debelo u propterećenju...


I sad ti zakurblaš primateljav auto i ovaj povuče recimo 200A...

To opterećenje ruši napon donorskom akumulatoru na kojih 8V, ALI u ISTO VRIJEME ruši na tih 8V i napon donorskom alternatoru.

Drugim riječima ti od alternatra koji može dati 14V i max 70 ak A, rušiš napon na 8V i uzimaš puno veću struju???

Kako će završiti taj alternator??? Pogotovo kad vidim genijalce kad počmu turitrati donirske mašine, da i ono malo zaštite koja imaju u alternatoru, skure do kraja...

Zato se donorski auto NE pali!!!

slažem se sa navedenim, ali moram dodati da donorski alternator daje struju UPOREDO sa donorskim akumulatorom, što znači da svih 200A koje primatelj oče povuć, ne prolazi samo kroz alternator, već je to samo nadopuna snage koju daje donorski akumulator... opterećenje se dijeli na donorski akumulator i donorski alternator.... svak će dati koliko može, a tek ako primateljev auto želi povući više nego što mu donorski akumulator i donorski alternator mogu dati ukupno, dolazi donorov alternator u opasnost...

gentor
05.04.2010., 20:13
slažem se sa navedenim, ali moram dodati da donorski alternator daje struju UPOREDO sa donorskim akumulatorom, što znači da svih 200A koje primatelj oče povuć, ne prolazi samo kroz alternator, već je to samo nadopuna snage koju daje donorski akumulator... opterećenje se dijeli na donorski akumulator i donorski alternator.... svak će dati koliko može, a tek ako primateljev auto želi povući više nego što mu donorski akumulator i donorski alternator mogu dati ukupno, dolazi donorov alternator u opasnost...

Znači slažeš se teoretski, u praksi cemo vidjeti...A kome je izgorio regler ili ECO neka napiše...

I wonder
05.04.2010., 20:14
Toliko o 10 ampera koje vuce prazan akumulator i 80 ampera koje alternator moze dati..
jel ti shvaćaš koncept kratkotrajne udarne struje kod paljenja i stalne struje koju alternator i akumulator mogu isporučivati na dulje vrijeme?
jer, razlike su ogromne, kako je gogo i napisao.
PA kod punog akumulatora u leru kod nekih auta padne intenzitet svjetla kod kratkih svjetala.(prevedi "pad napona"kod premalog broja okretaja alternatora)..
da, kod auta sa neispravnim ili lošim alternatorom.
auto sa ispravnom strujom neće imati takve probleme.
To slepanje slobodno prevedi na guranje (ni priblizno slepanju po struji koju daje alternator) ali i na paljenje kabele bez ukljucenog motora davatelja, pogotovo ako je njegov kapacitet akumulatora nazivno duplo slabiji od primateljevog...
oš se kladit da akumulator od 40 Ah može upaliti dizel motor koji inače ima 80 Ah akumulator?

gentor
05.04.2010., 20:20
jel ti shvaćaš koncept kratkotrajne udarne struje kod paljenja i stalne struje koju alternator i akumulator mogu isporučivati na dulje vrijeme?
jer, razlike su ogromne, kako je gogo i napisao.

da, kod auta sa neispravnim ili lošim alternatorom.
auto sa ispravnom strujom neće imati takve probleme.

oš se kladit da akumulator od 40 Ah može upaliti dizel motor koji inače ima 80 Ah akumulator?

Aj jos jednom procitaj sve sto si napisao....Ja jako dobro znam sto je struja... i teoriji i praksi.. I sto su nekad normalni auti radili.. Jel Twingo star 3 mjeseca neispravan jer mu svjetla u leru slabije svjetle? Nije..nego je tako projektiran...

Punjenje baterija, kapaciteti, to je sve sto mi je potpuno jasno, ne zato sto mi je struka nego zato sto sam sve i probao u praksi..
Sto nisam probao je da sam sa svojih 40 Ah davao dizelu sa 80 Ah, da mu je dosta 40 toliko bi i imao..j

ivo patijera
05.04.2010., 20:28
Svojim ocima sam procitao , ne i vidio na onoj temi o VW polu novom , da autu kad malo naglije okrenes volan na mjestu , jos ak je recimo klima ukljucena , isto tak svjetlo ono u kabini smanji mu se intezitet :eek:
Meni je to malo onak , pa kaj nema neki osigurac nekako da se to sprjeci , al vele ljudi da je to tak normalno. Meni se (sa ispravnim akkuom)to ne dogada.

gogo111
05.04.2010., 20:30
slažem se sa navedenim, ali moram dodati da donorski alternator daje struju UPOREDO sa donorskim akumulatorom, što znači da svih 200A koje primatelj oče povuć, ne prolazi samo kroz alternator, već je to samo nadopuna snage koju daje donorski akumulator... opterećenje se dijeli na donorski akumulator i donorski alternator.... svak će dati koliko može, a tek ako primateljev auto želi povući više nego što mu donorski akumulator i donorski alternator mogu dati ukupno, dolazi donorov alternator u opasnost...

Gle, ajmo dublje u elektrotehniku...

Dakle, nije bitno koliko ko dijeli, ali je bitno da ako anlaser ruši napon na 8V ruši ga i akumulatoru i alternatoru (osnava paralelnog spoja),

znači izoliraš alternator, zaboraviš akumulator.

I sad alternatoru koji oće dat 14V rušiš napon na 8V... To je užaš, rušenje 6Volti, znači gotovo kratki spoj!!!!!!

gentor
05.04.2010., 20:33
Svojim ocima sam procitao , ne i vidio na onoj temi o VW polu novom , da autu kad malo naglije okrenes volan na mjestu , jos ak je recimo klima ukljucena , isto tak svjetlo ono u kabini smanji mu se intezitet :eek:
Meni je to malo onak , pa kaj nema neki osigurac nekako da se to sprjeci , al vele ljudi da je to tak normalno. Meni se (sa ispravnim akkuom)to ne dogada.

To ti je dokaz da alternator, ne daje dovoljno struje ni za svoj vlastiti auto, a da ce stavit najmaji moguci kapacitet akumulatora u auto radi cijene je jasno samo po sebi.. Akumulatori istog kapaciteta nemaju iste maksimalne struje koje se koriste kod anlasanja.

kad padne nivo svjetla kod auta u leru, akumulator ne moze zadrzat potreban napon a bome mu mi alternator nema dosta snage pomoći...kako ce takav autić upalit auto sa praznim akumulatorom duplog kapaciteta spojenog u paralelu a da mu motor nije upaljen, bilo bi jako interesantno vidjeti u živo...

gogo111
05.04.2010., 20:34
Aj jos jednom procitaj sve sto si napisao....Ja jako dobro znam sto je struja... i teoriji i praksi.. I sto su nekad normalni auti radili.. Jel Twingo star 3 mjeseca neispravan jer mu svjetla u leru slabije svjetle? Nije..nego je tako projektiran...

Punjenje baterija, kapaciteti, to je sve sto mi je potpuno jasno, ne zato sto mi je struka nego zato sto sam sve i probao u praksi..
Sto nisam probao je da sam sa svojih 40 Ah davao dizelu sa 80 Ah, da mu je dosta 40 toliko bi i imao..j



9Ah akumulator od skutera može BEZ PROBLEMA upaliti Golfa TDI.

Da, bez greške!!!

Ali samo kojih 3 paljenja i onda posustane...

Po zimi, dok TDI treba struju za grijače, ispraznil bu ga prije neg pomisli zaverglat.

ZATO se na dizel stavljaju veći kapaciteti nego na manje benzince...

gogo111
05.04.2010., 20:43
To ti je dokaz da alternator, ne daje dovoljno struje ni za svoj vlastiti auto, a da ce stavit najmaji moguci kapacitet akumulatora u auto radi cijene je jasno samo po sebi.. Akumulatori istog kapaciteta nemaju iste maksimalne struje koje se koriste kod anlasanja.

kad padne nivo svjetla kod auta u leru, akumulator ne moze zadrzat potreban napon a bome mu mi alternator nema dosta snage pomoći...kako ce takav autić upalit auto sa praznim akumulatorom duplog kapaciteta spojenog u paralelu a da mu motor nije upaljen, bilo bi jako interesantno vidjeti u živo...

Uh uh uh fali tebi znanja...

U radu motora (mašine) alternator održava (nastoji održati) napon instalacvije na cca 14V (13,6V idealno, u stvarnosti i do 14,4V)...

Akumulator daje cca 12,5 Volti... a opterećen oko 12V

Znači Alternator daje cca 2Volta iznad akumulatora...

Kada NAGLO opteretiš instalaciju (upali se ventilator kilera, upali se servo...) dođe do kratkotrajnog VELIKOG opterećenja, što povuče i preko 100A.

Tada alternator NE može dati energiju pa akumulator ide u pomoč, no napon pada na akumulatorskih 12V...

Da li znaš kolika je razlika u intenzitetu svjetla žarulje napajanih sa 12 i sa14 Volti???

Skoro 1/3!!!!!!!!!

ivo patijera
05.04.2010., 20:46
Ja sam stavio neki od cinimise 80Ah , znam da je dosta jaci od onog koji je bio . Reko od viska glava ne boli i stvarno , sad pali ko lud :D

nego , u trokutu alternator-aku-anlaser
tko je najslabija karika , ciji se nedostaci prvi vide
i dak je istina da u slucaju da su i sva trojica dobra i grijaci ok , da ako je kompresija losa da ce duze verglat , dizl stariji?kakvo bi bilo rjesenje za ekspresno popravit kompresiju? tog nema jeli :D

gentor
05.04.2010., 20:53
Ja sam stavio neki od cinimise 80Ah , znam da je dosta jaci od onog koji je bio . Reko od viska glava ne boli i stvarno , sad pali ko lud :D

nego , u trokutu alternator-aku-anlaser
tko je najslabija karika , ciji se nedostaci prvi vide
i dak je istina da u slucaju da su i sva trojica dobra i grijaci ok , da ako je kompresija losa da ce duze verglat , dizl stariji?kakvo bi bilo rjesenje za ekspresno popravit kompresiju? tog nema jeli :D

Jedina mana vegeg kapaciteta moze bit ta da alternator nece imati sanse puniti ga kako treba za maksimalno trajanje jer nije proracunat za to pa ce malo krace trajati )Idealno punjenje konstantnom strujom 10%, konstantnim naponom 13,5-14 volti ako ne padne ispod i kod 40 Ah kad se upale svjetla)

Ja bit jednom godisnje dopunio punjacem za akumulatore (2 sata dovoljno)

gogo111
05.04.2010., 20:54
nego , u trokutu alternator-aku-anlaser
tko je najslabija karika , ciji se nedostaci prvi vide


Akumulator je naj slabija karika jer prvi ode, traje cca od 3 do 6 godina...

Alternator je lutrija... Može trajati koliko i auto (25 godina) a može krepati unutar godinu dana.

Anlaser je zapravo najrobusniji, nakon 100 000 - 150 000 kilometara treba podmazat ležajeve (puškice), provjerit-promjenit četkice i bakrene kotve, i vozi dalje...




kakvo bi bilo rjesenje za ekspresno popravit kompresiju? tog nema jeli :D


Instant riješenje je da se u komore cilindara ulije kojih par ccm ulja...

Problem je jedino, kako ulit ulje...:D

KarloDelPontiac
05.04.2010., 21:58
Gle, ajmo dublje u elektrotehniku...

Dakle, nije bitno koliko ko dijeli, ali je bitno da ako anlaser ruši napon na 8V ruši ga i akumulatoru i alternatoru (osnava paralelnog spoja),

znači izoliraš alternator, zaboraviš akumulator.

I sad alternatoru koji oće dat 14V rušiš napon na 8V... To je užaš, rušenje 6Volti, znači gotovo kratki spoj!!!!!!

brijem da ne govoriš napamet, pa mi je zato i gušt raspravljat....:)

al koliko se sjećam, nije uvijek rušenje na 8V... mislim da to ovisi i o stanju akumulatora.... a sa druge strane ( pričam o klasičnim autima, ne ovim modernim punim elektronike), palio sam jako, jako puno auta na kablove i nikada se nije dogodilo da je stradao alternator ili nekaj drugo... to je praksa...

da je to baš tako kako ti govoriš, spaljivanje reglera, dioda ili namotaja bi trebalo biti trenutno uz takvo opterećenje...
ispravi me ako griješim.. čovjek se uči dok je živ i umre bedast...

KarloDelPontiac
05.04.2010., 22:07
9Ah akumulator od skutera može BEZ PROBLEMA upaliti Golfa TDI.

Da, bez greške!!!

Ali samo kojih 3 paljenja i onda posustane...

Po zimi, dok TDI treba struju za grijače, ispraznil bu ga prije neg pomisli zaverglat.

ZATO se na dizel stavljaju veći kapaciteti nego na manje benzince...

e sad si me razočarao... pa na koji način če taj mali akumulator dati potrebitih 200A za paljenje u tom trenutku?
nema teorije.... to sam voljan eksprimentirati uzhivo...
taj akumulator može davati struju 1A 9 sati ( teoretski) ili 9A 1 sat( opet teoretski), ali 200A ne može isisat ni u ludilu...
oćemo u male ćevape? :)

KarloDelPontiac
05.04.2010., 22:13
Jedina mana vegeg kapaciteta moze bit ta da alternator nece imati sanse puniti ga kako treba za maksimalno trajanje jer nije proracunat za to pa ce malo krace trajati )Idealno punjenje konstantnom strujom 10%, konstantnim naponom 13,5-14 volti ako ne padne ispod i kod 40 Ah kad se upale svjetla)

Ja bit jednom godisnje dopunio punjacem za akumulatore (2 sata dovoljno)

nije ni to mana.... tj, je mana ali samo ako se voziš na kratke relacije da se ne stigne obnoviti....inače, normalnom vožnjom alternator ne radi u max kapacitetu, te stoga ima rezerve puniti i jači akumulator....
obično su alternatori projektirani da mogu podnjeti duplo veće opterećenje od svih upaljenih TRAJNIH potrošača koji mogu biti upaljeni na vozilu... a to, u normalnoj vožnji, daje mogućnost puniti i veće akmulatore...

ja sam u svog puga 405 smjestio 100Ah ( jedva je stao) i normalno se puni i dopunjava... al zato, buraz, kreše dok još otvaram vrata....:lol::lol:

Pilatus
05.04.2010., 22:28
Akumulator daje cca 12,5 Volti... a opterećen oko 12V


Hm,hm?


Što bi značilo opterećen?

Opterećen pokretanjem motora?

Onda napon padne debelo ispod 12 V.

KarloDelPontiac
05.04.2010., 22:40
Hm,hm?


Što bi značilo opterećen?

Opterećen pokretanjem motora?

Onda napon padne debelo ispod 12 V.

neopterećen znači da voltmetrom mjeriš napone na polovima....
opterećen znači da daje struju nekom potrošaču....
al nie gogo mislio na anlasanje, mada je i to opterećenje, nego na sve ostalo....

gogo111
06.04.2010., 07:45
brijem da ne govoriš napamet, pa mi je zato i gušt raspravljat....:)

al koliko se sjećam, nije uvijek rušenje na 8V... mislim da to ovisi i o stanju akumulatora.... a sa druge strane ( pričam o klasičnim autima, ne ovim modernim punim elektronike), palio sam jako, jako puno auta na kablove i nikada se nije dogodilo da je stradao alternator ili nekaj drugo... to je praksa...

da je to baš tako kako ti govoriš, spaljivanje reglera, dioda ili namotaja bi trebalo biti trenutno uz takvo opterećenje...
ispravi me ako griješim.. čovjek se uči dok je živ i umre bedast...

Ne govorim napamet, naravno :top:
Nebu uvjek na 8V, ali to ti je neka referenca, jer po ISO/DIN/DOT standardima CCA (cold cranking amps) je upravo struja koju aku može dat da mu se napon na klemama ne spusti ispod (e sad neki vele 9.6 a neki 7.2 volta) pa ja uprosječim, i velim 8V...

Ma, možeš ti upalit oho-ho puta na kabele bez da buš išta spržil...
Ali ja se nebi igral... (i inače u životu ne volim kocku... :rofl: )

gogo111
06.04.2010., 07:48
e sad si me razočarao... pa na koji način če taj mali akumulator dati potrebitih 200A za paljenje u tom trenutku?
nema teorije.... to sam voljan eksprimentirati uzhivo...
taj akumulator može davati struju 1A 9 sati ( teoretski) ili 9A 1 sat( opet teoretski), ali 200A ne može isisat ni u ludilu...
oćemo u male ćevape? :)

A što misliš, zašto se akumulatori za paljenje koje imamo zovu START-akumulatori, a oni akumulatori koji su u viljuškarima, UPS-ovima ili sagwey-ima su deep-cycle akumulatori???

Zato što start-akumulatori jesu tako konstruirani "da bez obzira na kapacitet" budu u stanju u kratkom vremenu dati IZUZETNO VELIKE STRUJE.

Taj mali aku (9Ah) može bez grča na licu dati 200A.

Isprobal, gnojf 3 TDI, i aku sa beverly-a... (9Ah)...

gogo111
06.04.2010., 07:51
Hm,hm?


Što bi značilo opterećen?

Opterećen pokretanjem motora?

Onda napon padne debelo ispod 12 V.

Zna se što je opterećenje, 1/10 do 1 * nazivni kapacitet...

Znači za aku od 45Ah, od 4.5A do 45 A...

I wonder
06.04.2010., 08:35
To ti je dokaz da alternator, ne daje dovoljno struje ni za svoj vlastiti auto, a da ce stavit najmaji moguci kapacitet akumulatora u auto radi cijene je jasno samo po sebi.. Akumulatori istog kapaciteta nemaju iste maksimalne struje koje se koriste kod anlasanja.

kad padne nivo svjetla kod auta u leru, akumulator ne moze zadrzat potreban napon a bome mu mi alternator nema dosta snage pomoći...kako ce takav autić upalit auto sa praznim akumulatorom duplog kapaciteta spojenog u paralelu a da mu motor nije upaljen, bilo bi jako interesantno vidjeti u živo...
ajde fino isprobaj.

upali bilo koji auto pa skini kleme s akumulatora. ne samo da alternator daje dovoljno struje za rad motora, nego će davati dovoljno struje i za grijač stakla, klima ventilator, radio, svjetla.......

može biti da je twingo tak projektiran, ali da sam ja vlasnik tog auta, ja bi se zaletil kod električara da provjeri ispravnost punjenja.

el Torro
06.04.2010., 11:05
ajde fino isprobaj.

upali bilo koji auto pa skini kleme s akumulatora. ne samo da alternator daje dovoljno struje za rad motora, nego će davati dovoljno struje i za grijač stakla, klima ventilator, radio, svjetla.......


U leru ?



Da li znaš kolika je razlika u intenzitetu svjetla žarulje napajanih sa 12 i sa 14 Volti???
Skoro 1/3!!!!!!!!!

Je li zaista razlika tolika ?

CDRW
06.04.2010., 11:11
Je li zaista razlika tolika ?

Ne. Razlika je još veća. Ako je nazivni napon 12V na 10V ta žarulja daje pola svog svjetlosnog toka.

el Torro
06.04.2010., 11:21
Ne. Razlika je još veća. Ako je nazivni napon 12V na 10V ta žarulja daje pola svog svjetlosnog toka.

Pokušavam si to predočiti i izračunati ... Možeš ubrzati proces i ponuditi kakvu formulu.

CDRW
06.04.2010., 11:37
Pokušavam si to predočiti i izračunati ... Možeš ubrzati proces i ponuditi kakvu formulu.

Svijetlosni tok raste s 4. potencijom temperature. Temperatura je direktno proporcionalna sa strujom. Žarulja je linearni element (približno)

Pa slijedi 1.2^4 = 2, nešto

I tako 20% više napona napravi 2 puta veći tok.

Za formulu - prijatelji su ti Stefan i Boltzmann

gogo111
06.04.2010., 11:52
Svijetlosni tok raste s 4. potencijom temperature. Temperatura je direktno proporcionalna sa strujom. Žarulja je linearni element (približno)

Pa slijedi 1.2^4 = 2, nešto

I tako 20% više napona napravi 2 puta veći tok.

Za formulu - prijatelji su ti Stefan i Boltzmann

Tipfeler...

P=I^2*r

el Torro
06.04.2010., 11:54
Svijetlosni tok raste s 4. potencijom temperature. Temperatura je direktno proporcionalna sa strujom. Žarulja je linearni element (približno)

Pa slijedi 1.2^4 = 2, nešto

I tako 20% više napona napravi 2 puta veći tok.

Za formulu - prijatelji su ti Stefan i Boltzmann


Sad ste mi dali za misliti .
Idemo iznova ...
Snagu hoćemo dobiti iz sb const i T^4 no ... zapeo sam na delta t, a samo t u učinku struje nije linearno, nego exponencijalno, točnije temp. učinak struje raste s I^2. Uzmemo li da je R const, utjecaj izmjene napona od 20%,
ne bi smio napraviti toliku razliku u energiji svjetla.
Može ispravak ako griješim.

I wonder
06.04.2010., 12:15
U leru ?

da, u leru. ali i u vožnji.
svaki auto može sam sebe opskrbljivati strujom samo preko alternatora. netreba ti akumulator uopće, osim za sami start.

no, ne valja to raditi. ovo sam spomenuo samo da gentor skuži kak to sve radi.
ako se dobro sjećam iz predavanja ing. gogo111, akumulator služi kao prigušnica za naponske skokove pa vožnja bez njega isto može spaliti ECU.

Tipi
06.04.2010., 12:23
Da da, zupčasti može priskočit.

Zasto bi preskocio?

Ako kod guranja preskoci, onda kod motornog kocenja na nizbrdici u trenutku kada pustis kvacilo ce 1000 puta preskociti.

Jedinu potencijalnu opasnost kod paljenja na guranje vidim kod elektronike zbog izrazito nestabilnog napona u trenutku pokusaja. Inace, mehanicki, nema nikakve opasnosti.

gogo111
06.04.2010., 12:59
Zasto bi preskocio?

Ako kod guranja preskoci, onda kod motornog kocenja na nizbrdici u trenutku kada pustis kvacilo ce 1000 puta preskociti.

Jedinu potencijalnu opasnost kod paljenja na guranje vidim kod elektronike zbog izrazito nestabilnog napona u trenutku pokusaja. Inace, mehanicki, nema nikakve opasnosti.

Ma, zapravo, problem je u tome što kod spuštanja nisbrdo ili startanja na ključ, nema tolikih trzaja...

kod paljenja na guranac, ako se ne zna s kuplungom, može doći do trzanja (poskakivanja) što jako opterećuje motor, pa može (maaala vjerojatnost ali ne i nemoguća) doći do preskakanja remena.

Iako, ja još nisam niti vidil niti čul ikoga kom je remen preskočil...

gogo111
06.04.2010., 13:02
Sad ste mi dali za misliti .
Idemo iznova ...
Snagu hoćemo dobiti iz sb const i T^4 no ... zapeo sam na delta t, a samo t u učinku struje nije linearno, nego exponencijalno, točnije temp. učinak struje raste s I^2. Uzmemo li da je R const, utjecaj izmjene napona od 20%,
ne bi smio napraviti toliku razliku u energiji svjetla.
Može ispravak ako griješim.


PA CDRW ti je sve rekel!!!

Snaga=jouleova toplina=kvadratu struje * otpor, ili kvardat napona * 1/otpor.

(recino da je otpor konstantan iako nije, te raste s temperaturom, ali recimo da je) znači exponencijalan porast (kvadratičan) temperature sa linearnim porastom napona.

Linearnim poratsom temperature se intenzitet svjetla (broj fotona po prostornom kutu) povećava sa exp. 4.

I to je to.

Zato ti 12V žarulja na 12V radi 6000 sati, na 10V radi dovjeka, a na 15V radi 2 sata...

I wonder
06.04.2010., 13:03
Iako, ja još nisam niti vidil niti čul ikoga kom je remen preskočil...

ma i da preskoči za jedan zub, teško je to vidjeti.
malo više troši, malo se više grije, malo slabije ide.

Tipi
06.04.2010., 13:05
Ma, zapravo, problem je u tome što kod spuštanja nisbrdo ili startanja na ključ, nema tolikih trzaja...

Valjda je trzaj daleko veci kada auto ide 60 km/h (nizbrdica) nego kad ide 3 km/h (guranje)???

Taman posla da remenje to ne moze podnijeti. Svi bi se auti na ovom svijetu pokvarili.

gogo111
06.04.2010., 13:15
Valjda je trzaj daleko veci kada auto ide 60 km/h (nizbrdica) nego kad ide 3 km/h (guranje)???

Taman posla da remenje to ne moze podnijeti. Svi bi se auti na ovom svijetu pokvarili.

KAKO POBOGU trzaj na 60 na sat može bit jednak trzaju na 3 na sat??!!

Krivo si predočavaš...

Jesi li ikad vidio "plavušicu" kad nemre krenut pa joj auto crkava "poskakuje" stani kreni, tj tehnički, krene brzinom parsto okretaja u minuti pa se zaustavi, pa ga šasija pogura pa krene opet pa se zaustavi...

TO SU NAJJAČA opterećenja i trzaji... Tada se trgaju nosači motora, poluosovine, zupčanici u getribi...

A kad ti ideš 60 na sat, a mašina se vrti 2500 okretaja, +/- 200 okretaja joj ništ ne znače...

Zašt kad krećeš moraš najsporije puštat kuplung, na 60 na sat kod mjenjanja brzine praktički možeš i naglo pustit, nebu trznul...

Tipi
06.04.2010., 13:46
KAKO POBOGU trzaj na 60 na sat može bit jednak trzaju na 3 na sat??!!

Pokusacu objasniti, samo molim bez nervoze, ostavljam prostor da nisam u pravu. Ovako rezoniram:

Scenario 1: Auto se pali na guranje. Gurac gura i auto se krece 3 km/h. Motor ne vrti (0 rpm), a u drugoj brzini pri 3 km/h bi se trebao zavrtiti na recimo 200 rpm (ne znam dali je bas 200, lupam napamet). I onda se naglo pusti kvacilo. Dakle, remenje (i citav drivetrain) treba podnijeti razliku od 0 do 200 rpm. Dakle deltarpm=200

Scenario 2. Auto se kotrlja na nizbrdici u leru brzinom od 60 km/h. U leru motor vrti na recimo 900 rpm. I onda vozac odluci da motorno koci u cetvrtoj brzini. U cetvrtoj brzini na 60 km/h motor bi se vrtio na recimo 2000 rpm. Pusta naglo kvacilo i motor treba podnijeti naglo zavrtavanje sa 900 na 2000 rpm. Dakle deltarpm=1100.

Moj rezon je da ce se remenje puno vise naprezati kod deltarpm=1100 nego kod deltarpm=200.

Plavusa iz tvog primera znatno vise opterecuje remenje jer se kod nje remenje napreze u oba pravca naizmenicno (gas-negas-kvacilo-nekvacilo, remenje se razvlaci ko neki jojo).

Jos jednom, moguce da nesto fundamentalno nisam shvatio i da nisam u pravu. Ostavljam drugim forumasima da me poprave. Samo, ljubazno molim, bez capsa. Dankeschon.

el Torro
06.04.2010., 13:58
PA CDRW ti je sve rekel!!!

Snaga=jouleova toplina=kvadratu struje * otpor, ili kvardat napona * 1/otpor.

(recino da je otpor konstantan iako nije, te raste s temperaturom, ali recimo da je) znači exponencijalan porast (kvadratičan) temperature sa linearnim porastom napona.

Linearnim poratsom temperature se intenzitet svjetla (broj fotona po prostornom kutu) povećava sa exp. 4.

I to je to.

Zato ti 12V žarulja na 12V radi 6000 sati, na 10V radi dovjeka, a na 15V radi 2 sata...

Ma sve 5. Razvučen sam na par strana pa ...

gogo111
06.04.2010., 14:01
Pokusacu objasniti, samo molim bez nervoze, ostavljam prostor da nisam u pravu. Ovako rezoniram:

Scenario 1: Auto se pali na guranje. Gurac gura i auto se krece 3 km/h. Motor ne vrti (0 rpm), a u drugoj brzini pri 3 km/h bi se trebao zavrtiti na recimo 200 rpm (ne znam dali je bas 200, lupam napamet). I onda se naglo pusti kvacilo. Dakle, remenje (i citav drivetrain) treba podnijeti razliku od 0 do 200 rpm. Dakle deltarpm=200

Scenario 2. Auto se kotrlja na nizbrdici u leru brzinom od 60 km/h. U leru motor vrti na recimo 900 rpm. I onda vozac odluci da motorno koci u cetvrtoj brzini. U cetvrtoj brzini na 60 km/h motor bi se vrtio na recimo 2000 rpm. Pusta naglo kvacilo i motor treba podnijeti naglo zavrtavanje sa 900 na 2000 rpm. Dakle deltarpm=1100.

Moj rezon je da ce se remenje puno vise naprezati kod deltarpm=1100 nego kod deltarpm=200.

Plavusa iz tvog primera znatno vise opterecuje remenje jer se kod nje remenje napreze u oba pravca naizmenicno (gas-negas-kvacilo-nekvacilo, remenje se razvlaci ko neki jojo).

Jos jednom, moguce da nesto fundamentalno nisam shvatio i da nisam u pravu. Ostavljam drugim forumasima da me poprave. Samo, ljubazno molim, bez capsa. Dankeschon.

Nema nervoze!!! :D

Dvije stvari ne uvažavaš:

1. koju si i sam rekao, a to je boldano gore: Jer se upravo to dešava tih prvih moment-dva kad pališ auto na guranac, pogotovo ako nije samo do akumulatora već motor neće, pa bi-nebi..

2. Kod plavuše je inicijalno motor u stajanju, otpori enormni, sve stoji... dok kad ti ideš 900 okretaja u minuti, imaš inercije rotiranja, sve se kreće, i puno je lakše ubrzati i bregaste i sve...

Tipi
06.04.2010., 14:12
2. Kod plavuše je inicijalno motor u stajanju, otpori enormni, sve stoji... dok kad ti ideš 900 okretaja u minuti, imaš inercije rotiranja, sve se kreće, i puno je lakše ubrzati i bregaste i sve...

Dakle, ako te dobro razumijem, hoces reci da je sila potrebna da bi se nesto ubrzalo od 0 do 200 rpm za 1 sec veca nego sila potrebna da bi se to nesto ubrzalo od 900 na 2000 rpm za 1 sec?

gogo111
06.04.2010., 14:18
Dakle, ako te dobro razumijem, hoces reci da je sila potrebna da bi se nesto ubrzalo od 0 do 200 rpm za 1 sec veca nego sila potrebna da bi se to nesto ubrzalo od 900 na 2000 rpm za 1 sec?

Ufff, ne znam kak da ti objasnim... :ne zna:

Impulsi/trzaji/udarci sile su jači u prvom nego drugom slučaju... Sila sama po sebi nije bitna...

Most drži nosivost od 1000 tona... Ali vješto rezonirani čekić od 5 kg može cijeli most izrezonirati i srušiti ga...

Vidiš, ne znam, dali si ikad rukom probao okrenuti bregastu osovinu???

Prvo teško ode (jer treba sprešat federe i otvorit ventil) a onda ti naglo poskoči iz ruke jer ti isti federi zatvore ventil i zavrte bregastu. I onda ispočetka.
To na ruci pošteno osjetiš, ali samo kada sporo okrećeš...

Kad bi bregastu zavrtil na 1500 okretaja, njena masa/inercija ju ispegla i te oscilacije ne primjetiš...

Ne znam, kako bolje da ti to objasnim... :ne zna:

nije problem u skoku okretaja (delta rpm) nego u prijelaznim pojavama koje se dešavaju kod skoka, u slučaju 2plavušica" i u slučaju "nizbrdica"...

Ili, zašto se na dizlima armatura i cijeli auto trese (a da ne spomenem motor) samo i isključivo na leru? Čim dodaš gas, vibracije se višestruko smanje...

Ili, ostavi na nizbrdici auto ugašen u mirovanju u brzini...
Neće ić nigdje.

Pogurni ga, brcnul bu se par puta i ako je nizbrdica veća, krenul bu i nebu se zaustavil, BEZ obzira kaj je motor ugašen...

I wonder
06.04.2010., 14:49
Dakle, ako te dobro razumijem, hoces reci da je sila potrebna da bi se nesto ubrzalo od 0 do 200 rpm za 1 sec veca nego sila potrebna da bi se to nesto ubrzalo od 900 na 2000 rpm za 1 sec?
baš u tome i jest razlika.

od 0 do 200 rpm i natrag na 0 se događa u kratkom vremenu, recimo u 1 ili 2 sekunde.

a kod usporavanja, motor se vrti 900, ti ga hoćeš ubrzati na 3 000, ali se on tome opire. pa dolazi do proklizavanja na kvačilu, i ubrzavanje 900- 3000 se protegne na 3-4 sekunde. a onda su i udari na prijenos manji.

Tipi
06.04.2010., 14:57
od 0 do 200 rpm i natrag na 0 se događa u kratkom vremenu, recimo u 1 ili 2 sekunde.

Ukoliko je paljenje na guranje uspesno - nema natrag. Motor se upali.

a kod usporavanja, motor se vrti 900, ti ga hoćeš ubrzati na 3 000, ali se on tome opire. pa dolazi do proklizavanja na kvačilu, i ubrzavanje 900- 3000 se protegne na 3-4 sekunde. a onda su i udari na prijenos manji.

Hmm... mogao bih se kladiti da ako naglo otpustim kvacilo da se se sve zavrsiti za jednu sekundu. Potisna ploca bi morala biti krajnje potrosena da bi se sve to razvuklo na 3-4 sekunde. Konacno, motor ce se opirati, kvacilo ce proklizati i kod paljenja na guranje...

Niste me ubedili. :-)

I wonder
06.04.2010., 15:07
Ukoliko je paljenje na guranje uspesno - nema natrag. Motor se upali.

a neće ne.

prvo te malo zakoči kad puštaš kvačilo, a tek onda kad motor uhvati, tek onda potegne. a to je prelazak iz 0 rpm na 200, pa malo dolje, pa tek onda ler i više. brat bratu, 2 sekunde sve zajedno.

Hmm... mogao bih se kladiti da ako naglo otpustim kvacilo da se se sve zavrsiti za jednu sekundu. Potisna ploca bi morala biti krajnje potrosena da bi se sve to razvuklo na 3-4 sekunde. Konacno, motor ce se opirati, kvacilo ce proklizati i kod paljenja na guranje...

ni ovo.
probaj se zaletiti negdje na nizbrdici, motor na 3 500 rpm, stisni kvačilo dok se motor smiri na ler. onda puštaj kvačilo pa prati koliko mu treba dok digne okretaje da se izjednači sa okretajima u mjenjaču. neide to tak brzo.

gogo111
06.04.2010., 15:52
Niste me ubedili. :-)

Nije na nama da te ubeđujemo, nego da objasnimo kako je i zašto je, a na tebi je da prihvatiš ili ne...:mig:

Pilatus
06.04.2010., 17:24
Zna se što je opterećenje, 1/10 do 1 * nazivni kapacitet...

Znači za aku od 45Ah, od 4.5A do 45 A...

Prvi put čujem takvu definiciju "opterećenja", al dobro.

Činjenica je da napon u sustavu prilikom startanja padne debelo ispod 12 V.


Most drži nosivost od 1000 tona... Ali vješto rezonirani čekić od 5 kg može cijeli most izrezonirati i srušiti ga...

Iako skrećem u offtopic, ovo mi je jako zanimljivo.
Čuo sam već priče(mitove???) o vojnicima koji su marširali preko mosta, frekvencija njihovih koraka se poklopila s rezonantnom frekvencijom mosta, i otišlo sve u papar.
Međutim, jeli zbilja tako?

gogo111
06.04.2010., 17:56
Prvi put čujem takvu definiciju "opterećenja", al dobro.




Nije to stroga definicija... različito se definiraju te potrošnje... zato velim, faktor od 1/10 pa do 1... Recimo, na kojem faktoru se definira nominalni kapacitet?

50Ah ne bude 5 sati moglo davat 10A, ali će 1A davati 11 sati...



Iako skrećem u offtopic, ovo mi je jako zanimljivo.
Čuo sam već priče(mitove???) o vojnicima koji su marširali preko mosta, frekvencija njihovih koraka se poklopila s rezonantnom frekvencijom mosta, i otišlo sve u papar.
Međutim, jeli zbilja tako?

Rezonanca??? Pa opće poznata stvar... Smrtrni neprijatelj arhitektima, konstruktorima, i ostalim ing-ovima...


Evo što povjetarac radi mostu:
http://www.youtube.com/watch?v=j-zczJXSxnw&feature=fvst

Neboderi, getribe, zupčanici, vratila, svi trpe od istih tegoba...

gentor
06.04.2010., 18:05
Nije to stroga definicija... različito se definiraju te potrošnje... zato velim, faktor od 1/10 pa do 1... Recimo, na kojem faktoru se definira nominalni kapacitet?

50Ah ne bude 5 sati moglo davat 10A, ali će 1A davati 11 sati...



Rezonanca??? Pa opće poznata stvar... Smrtrni neprijatelj arhitektima, konstruktorima, i ostalim ing-ovima...


..

Pogledat cu video al cu ostat na akumulatoru.. Kako baterija kapaciteta 50 Ah nece davat 5 sati po 10 ampera. Potpuno napunjena i ispravna ce upravo toiko davat, zato se i zove 50 Ah. (Ampera po satu)

Isto tako ce davat teoretskih 50 Ampera 1 sat.. a konstantan 1A ce davati 50 sati.

Ali ne smije bit opterecena sa vise od 50 ampera .


Isto tako ako ga punis sa 10% strujom potpono praznog (tj sa 5 A) trebas ga punit 10 sati + cca 20-30 % na gubitke, to je 12-13 sati.

gogo111
06.04.2010., 18:12
Pogledat cu video al cu ostat na akumulatoru.. Kako baterija kapaciteta 50 Ah nece davat 5 satio po 10 ampera. Potpuno napunjena i ispravna ce upravo toiko davat, zato se i zove 50 Ah. (Ampera po satu)

Isto tako ce davat teoretskih 50 Ampera 1 sat..

Ali ne smije davat vise od 50 ampera konstantno.


Isto tako ako ga punis sa 10% strujom potpono praznog (tj sa 5 A) trebas ga punit 10 sati + cca 20-30 % na gubitke, to je 12-13 sati.

Teroija je jedno, praksa drugo...

Što veće struje trošiš, kapacitet je manji...

Prouči:
http://pvcdrom.pveducation.org/BATTERY/charlead.htm

Iliti, iz prakse: Akumulator NEMA struje da upali kratka svjetla (10A), ali ima struje da još 1 sat radi svjetlo kabine.. 0.8A

Pilatus
06.04.2010., 18:19
Nije to stroga definicija... različito se definiraju te potrošnje... zato velim, faktor od 1/10 pa do 1... Recimo, na kojem faktoru se definira nominalni kapacitet?

50Ah ne bude 5 sati moglo davat 10A, ali će 1A davati 11 sati...

Zar se kapacitet ne određuje preko struje koju baterija može dati u vremenskom rasponu od 20 sati?



Rezonanca??? Pa opće poznata stvar... Smrtrni neprijatelj arhitektima, konstruktorima, i ostalim ing-ovima...


Evo što povjetarac radi mostu:
http://www.youtube.com/watch?v=j-zczJXSxnw&feature=fvst


"In the case of the Tacoma Narrows Bridge, there was no resonance. According to Professor Frederick Burt Farquharson, an engineering professor at the University of Washington and one of the main researchers about the cause of the bridge collapse, the wind was steady at 42 miles per hour (68 km/h) and the frequency of the destructive mode was 12 cycles/minute (0.2 Hz).[16] This frequency, was neither a natural mode of the isolated structure nor the frequency of blunt-body vortex shedding of the bridge at that wind speed (which was approximately 1 Hz). It can be concluded therefore that the vortex shedding was not the cause of the bridge collapse. The event can be understood only while considering the coupled aerodynamic and structural system that requires rigorous mathematical analysis to reveal all the degrees of freedom of the particular structure and the set of design loads imposed.

Note, however, that vortex-induced vibration is a far more complex process that involves both the external wind-initiated forces and internal self-excited forces that lock on to the motion of the structure. During lock-on, the wind forces drive the structure at or near one of its resonance frequencies, but as the amplitude increases this has the effect of changing the local fluid boundary conditions, so that this induces compensating, self-limiting forces, which restrict the motion to relatively benign amplitudes. This is clearly not a linear resonance phenomenon, even if the bluff body has itself linear behaviour, since the exciting force amplitude is a nonlinear force of the structural response."


Nema veze, pitat ću na "Prirodnim znanostima", neemo oftopičariti.:)

gogo111
06.04.2010., 19:27
Zar se kapacitet ne određuje preko struje koju baterija može dati u vremenskom rasponu od 20 sati?





"In the case of the Tacoma Narrows Bridge, there was no resonance. According to Professor Frederick Burt Farquharson, an engineering professor at the University of Washington and one of the main researchers about the cause of the bridge collapse, the wind was steady at 42 miles per hour (68 km/h) and the frequency of the destructive mode was 12 cycles/minute (0.2 Hz).[16] This frequency, was neither a natural mode of the isolated structure nor the frequency of blunt-body vortex shedding of the bridge at that wind speed (which was approximately 1 Hz). It can be concluded therefore that the vortex shedding was not the cause of the bridge collapse. The event can be understood only while considering the coupled aerodynamic and structural system that requires rigorous mathematical analysis to reveal all the degrees of freedom of the particular structure and the set of design loads imposed.

Note, however, that vortex-induced vibration is a far more complex process that involves both the external wind-initiated forces and internal self-excited forces that lock on to the motion of the structure. During lock-on, the wind forces drive the structure at or near one of its resonance frequencies, but as the amplitude increases this has the effect of changing the local fluid boundary conditions, so that this induces compensating, self-limiting forces, which restrict the motion to relatively benign amplitudes. This is clearly not a linear resonance phenomenon, even if the bluff body has itself linear behaviour, since the exciting force amplitude is a nonlinear force of the structural response."


Nema veze, pitat ću na "Prirodnim znanostima", neemo oftopičariti.:)


Errrm, daaaa, 20 sati, kako koju literaturu čitaš... DOT će reći jedno, drugi drugo treći treće... Isti rezultat i sa cca (cold cranking amps), moraš dobro provjeriti po kojoj normi tj kako definiraju pojam... No da ne skrećemo, bilo kako bilo, znači ta točka, (20 sati) je ta oko koje definiraš kapacitet, koji NIJE linearan... Ako šećeš od te točke gore/dolje, nećeš ići po pravcu...

A za Tacoma Narrows, hmm, ne znam zašto onda sa doslovno svakom politehničkom fakultetu širom svijeta baš tu snimku pokažu na uvodnom predavanju... Iskreno, dotični gosin Frederick Burt Farquharson se je malo tu ukakio, jej je u tvom citiranom textu pokakio sam sebe...

No, zanimljivo, nije rekao dvije stvarčice: 1. da u trenu kad bi vjetar odjednom potpuno stao, most bi se JEDNAKOM frekvencijom prigušio u mirovanje (znači da je vjetar UZROK PPVezi i rezonanciji makar ne bila linearna)

Da je nelinearan periodički signal sazdan od beskonačno linearnih... vid g. Fourier


I treće, da striček objasni, a što je onda pobogu, uništilo most (nevidljivi slon od 100000 tona) i kako to da nakon tog mosta kad su uveli rešetkaste strukture i proračune protiv rezonance, više nije bilo niti jednog rušenja niti, štoviše, vrludanja visećih mostova....

Inače, da vidiš što te "nepostojeće" rezonance rade avionskom ili raketnom krilu...:eek::eek:

A za stupanje vojnika, nebih znao, more biti mit, more bit stvarnost...

ivo patijera
06.04.2010., 21:31
Treba probati biti slepan , pokusati upaliti auto dok si slepan pa cete vidjeti sta znaci trzaj kod (pokusavanja) kretanja . tesko je to ovako opisati , to je cuk koji se nemoze usporedivati sa cukenjem u normalnom rezimu rada auta.

frANZi50
06.04.2010., 22:55
Treba probati biti slepan , pokusati upaliti auto dok si slepan pa cete vidjeti sta znaci trzaj kod (pokusavanja) kretanja . tesko je to ovako opisati , to je cuk koji se nemoze usporedivati sa cukenjem u normalnom rezimu rada auta.

Ili, ako treba dočarati: mi smo malo hrđavom Golfu 1 (koji je šlepao) izvalili onu kuku za šlepanje prilikom pokušaja paljenja šlepanog auta. Malo je falilo da cijeli vezni lim izleti. :D

I danas je na našem Passatu, nakon 12 godina!!!, konačno prdnuo original akumulator. Al' 12 godina jebate... :s

luka_2910
11.12.2010., 14:33
Procitao sam svih 5 stranica detaljno i opet nisam shvatio kako treba pravilo upaliti auto jer svaki buba nesto svoje.

1) Kako upaliti na guranje?
Guraju par osoba, ja stavim u 2. brzinu i naglo pustim kvacilo i gas i pali.
To je jasno i trebam imati na umu da bolje ide na autima sa lancem nego sa remenjem jer moze doci do "preskakivanja".

2) Kako upaliti na kablove?eh tu vas nisam razbumio bas je svaki drugacije govori.

Dakle imam dva auta, imam kable(kvalitetne), oba auta su ugasena, crvenim kablom spojim plus i plus svakog akumulatora, a crnim kablom spojim - davatelja i masu primatelja. Tada udem u auto i palim ga i auto se upali i onda otpojim samo kable i to je to?


Iz mog iskustva sto sam ja vidio kad se ispraznio akumulator na traktorskoj kosilici smo spojili sa autom i znam da je auto bio upaljen i davatlje je davao gas i onda je samo nestko jaku puknulo i nismo dalje nista ni pokusavali.

spyker22
11.12.2010., 17:16
1) Kako upaliti na guranje?
Guraju par osoba, ja stavim u 2. brzinu i naglo pustim kvacilo i gas i pali.
To je jasno i trebam imati na umu da bolje ide na autima sa lancem nego sa remenjem jer moze doci do "preskakivanja".
Guranje si shvatio..najbolje je gurati nizbrdo :D

2) Kako upaliti na kablove?eh tu vas nisam razbumio bas je svaki drugacije govori.

Dakle imam dva auta, imam kable(kvalitetne), oba auta su ugasena, crvenim kablom spojim plus i plus svakog akumulatora, a crnim kablom spojim - davatelja i masu primatelja. Tada udem u auto i palim ga i auto se upali i onda otpojim samo kable i to je to?
Tako je. Ja baš danas palio. Upravo tim redom ko što si naveo.

Znači spajaš plus davatelja i plus primatelja, zatim minus davatelja i masu primatelja. Uđeš u primatelja, zaverglaš i to je to. Nikad gas nisam triba dodavat davatelju :ne zna: ..skidaš kablove obrnutim redosljedom.

Sićam se i ja ove teme i znam da je svak tvrdio nešto svoje. Znam da je ovaj postupak iz neke knjige, a poslije sam se par puta susrio s njim po časopisima i sl. Nekoliko je puta iskušan i uvik bez problema.

Bajdvejusput, svakako koristit kvalitetnije kablove, a ne bilokakav kineski šrot. I da, oni s izoliranim glavama/kliještima (http://www.autovesti.com/upload/images/kablovi_za_startovanje.jpg) nisu se bogznakako pokazali. Često zaštekaju zbog slabog kontakta..plastika naliježe na metal i slično. Bolji su 'goli' (http://www.njuskalo.hr/image-w450/ostali-autodijelovi/kablovi-paljenje-slika-842121.jpg).

maystor1
11.12.2010., 17:25
Procitao sam svih 5 stranica detaljno i opet nisam shvatio kako treba pravilo upaliti auto jer svaki buba nesto svoje.

1) Kako upaliti na guranje?
Guraju par osoba, ja stavim u 2. brzinu i naglo pustim kvacilo i gas i pali.
To je jasno i trebam imati na umu da bolje ide na autima sa lancem nego sa remenjem jer moze doci do "preskakivanja".

2) Kako upaliti na kablove?eh tu vas nisam razbumio bas je svaki drugacije govori.

Dakle imam dva auta, imam kable(kvalitetne), oba auta su ugasena, crvenim kablom spojim plus i plus svakog akumulatora, a crnim kablom spojim - davatelja i masu primatelja. Tada udem u auto i palim ga i auto se upali i onda otpojim samo kable i to je to?


Iz mog iskustva sto sam ja vidio kad se ispraznio akumulator na traktorskoj kosilici smo spojili sa autom i znam da je auto bio upaljen i davatlje je davao gas i onda je samo nestko jaku puknulo i nismo dalje nista ni pokusavali.

Mislim da je druga malo prejaka.Bolje trećom.U stvari to bi trebalo bit neko pravilo.

I ne naglo.lagano i energično.Prije svega dati kontakt.Da ti ovi što guraju ne bi hebali sve po spisku,nakon nekoliko neuspješnih pokušaja..:D

Kad pališ kablovima,auto koji daje struju je upaljen.Nekad mora odraditi par minuta da dopuni paljeni auto.

:kava:

I wonder
11.12.2010., 17:44
auto koji daje struju je bolje držati ugašenog.

ako ima ispravan akumulator, onda može pokrenuti svoj motor. a nebi mu smjelo biti problem pokrenuti i motor auta koji ne pali. nikakav problem.
uz to, kod odspajanja može doći do naglog porasta napona koji može spaliti elektroniku.

i zato, nema potrebe da auto davač struje bude upaljen.

hasnfefer
11.12.2010., 19:00
Svi spominjete guranje, kablove, povlačenje... A što je sa starterima? Znam za klasične koji su u biti akumulator, a mene interesira dali postoje neki koji su uštekani u 220 V, pa se to pretvara u 12-ak V?
Polazim od pretpostavke da se po hladnoći (kada su problemi s palenjem najveći) može i starter isprazniti, a u tom slučaju imamo dva prazna akumulatora

bugy_AB
11.12.2010., 19:49
a ovakav način spajanja : prvo plus na davatelja pa minus i onda plus pa minus na primatelja.

skidanje : plus pa minus sa davatelja pa onda kod primatelja

?

CDRW
11.12.2010., 20:15
a ovakav način spajanja : prvo plus na davatelja pa minus i onda plus pa minus na primatelja.

skidanje : plus pa minus sa davatelja pa onda kod primatelja

?

Recept za šlus.

Haznfefer - boosteri su smrt. Koristiti samo u krajnjoj nuždi. Na autima sa hrpom elektronike GARANTIRANO pale bar jednu lampicu (ak i ne spale ponešto)

@Wonder - ajde bar ti znaš znanje :top: - NOVE aute (prekrcane elektronikom) kao donore NIKAKO paliti. U suprotnom će instrument ploča izgledati ko Božićno drvo. Jer elektronika nadzire napon ... ako je upaljena jasno. Ako nije ... napon može i u podrum.

I još nešto - ne pokušavajte Matizom upalit Fergusona koji traži akumulator od 270 Ah - donor MORA imati jednak ili veći akumulator od auta kojeg se pokušava upaliti.

KarloDelPontiac
12.12.2010., 16:22
Ili, ako treba dočarati: mi smo malo hrđavom Golfu 1 (koji je šlepao) izvalili onu kuku za šlepanje prilikom pokušaja paljenja šlepanog auta. Malo je falilo da cijeli vezni lim izleti. :D

I danas je na našem Passatu, nakon 12 godina!!!, konačno prdnuo original akumulator. Al' 12 godina jebate... :s

to je tipičan primjer kako NE paliti auto na šlepanje... pa pobogu, glavna prednost šlepanje i je u tome da ne moraš trzati jer konji pod haubom vozila koje šlepa neće ostati bez sape kada se optereti puštanjem kuplunga šlepanog vozila, kao što bi bez daha ostala 3 birtijaša koje je plavuša prekinula u ispijanju pive i umilnim glasićem zacijukala: "molim pomoć"..


kada se vozilo šlepa, komotno se može šlepano vozilo staviti u 3. brzinu i lagano puštati kuplung.... vozilo koje šlepa će osjetiti povećanje otpora i zato je najbolje vučno vozilo imati u 1. brzini jer će tu najmanje izgubiti na snazi kada ovaj iza otpusti kuplung.... ali tako se mogu šlepati kilometrima, nema presinga da će birtijaši iza auta popadati na asfalt i da ćeš im još morati hitnu zvat...

mada, kada malo bolje razmislim, das auto i je rdjavo švapsko smeće kojemu i sami dijelovi ispadaju, pa je muguće i to gore navedeno... :lol::lol:

gentor
12.12.2010., 20:12
Evo kaj meni piše u knjižici za paljenje kabelima .

1. Spojite crveni kabel na pozitivni
terminal pomoćnog akumulatora.
2. Spojite drugi kraj crvenog kabela na
pozitivni terminal ispražnjenog
akumulatora.
3. Spojite crni kabel na negativni
terminal pomoćnog akumulatora.
4. Spojite drugi kraj crnog kabela na
točku uzemljenja vozila, kao što je
blok motora ili vijčani spoj nosača
motora. Spojite što je dalje moguće
od ispražnjenog akumulatora, ipak
najmanje 60 cm.
Kablove postavite tako da ih ne može
zahvatiti neki od pokretnih dijelova
motora.
Za pokretanje motora:
1. Pokrenite motor vozila koje daje
struju kod pokretanja kablovima.
2. Nakon 5 minuta, pokrenite drugi
motor. Pokušaji pokretanja motora
ne smiju trajati dulje od 15 sekundi
i to u razmacima od 1 minute

3. Pustite da oba motora rade približno
3 minute u praznom hodu
s priključenim kablovima.
4. Uključite električne potrošače (npr.
prednja svjetla, grijanje stražnjeg
prozora) na vozilu koje se pokreće
kablovima.
5. Pri skidanju kablova postupite točno
suprotnim redoslijedom.

z_k
12.12.2010., 20:48
Za koji su to auto upute?

Pitanje za autoritete:
Sutra trebam preko Hyundai Accenta 1.5 benz upaliti Mazdu 6 2.0 dizel, hoće li to ići? Ne mogu naći podatke o amperaži Mazde...

kerbi
12.12.2010., 20:53
Oče, ali ne iz prve . Trebat će par minuta da Acent radi spojen kako bi akumulator od Mazde dobio bar malo struje jer će iz prva on vuči toliko struje da Mazda neće moči upaliti. Dakle spoji sve i ostavi malo da radi. Bez bojazni oko ovog šta je I Wonder rekao za elektronku. Acenti nemaju baš neku naprednu elektroniku tako da neće paliti grešku ako i dođe do manjeg pada napona.

bugy_AB
12.12.2010., 21:02
bome ak je moj pug kamion filao onda mora auto auto... :D

KarloDelPontiac
12.12.2010., 21:18
Oče, ali ne iz prve . Trebat će par minuta da Acent radi spojen kako bi akumulator od Mazde dobio bar malo struje jer će iz prva on vuči toliko struje da Mazda neće moči upaliti. Dakle spoji sve i ostavi malo da radi. Bez bojazni oko ovog šta je I Wonder rekao za elektronku. Acenti nemaju baš neku naprednu elektroniku tako da neće paliti grešku ako i dođe do manjeg pada napona.

ma što dulje ih, prije paljenja, ostavish da rade, to bolje... za to vrijeme se fila onaj prazan akku..

Divus
12.12.2010., 22:34
Za koji su to auto upute?

Pitanje za autoritete:
Sutra trebam preko Hyundai Accenta 1.5 benz upaliti Mazdu 6 2.0 dizel, hoće li to ići? Ne mogu naći podatke o amperaži Mazde...
Ja palio sa 1.3 benzincem 2.3 dizela :D

Isprva sa preslabim kabelima (skoro se rastopili), a zatim sa kvalitetnijima, upalilo bez greške.

Skrewdriver
13.12.2010., 04:49
ako ja akumulator u potpunom kratkom spoju, struje nema nimalo, auto neće uapliti da ga gurš do portugala. što zbog alternatora, što zbog pumpe, što zbog paljenja.

Ja sam upalio na guranje auto BEZ akumulatora i vozio ga tako 2 km BEZ akumulatora. U vožnji se gasio cim bi mu pokusao upaliti svijetla ili bilo sto

I wonder
13.12.2010., 09:00
Evo kaj meni piše u knjižici za paljenje kabelima

piše i na plotu .....

nitko nije rekao da ćeš obavezno spaliti elektroniku.
ali mogućnost postoji, i raste ako motor davača radi.
Oče, ali ne iz prve . Trebat će par minuta da Acent radi spojen kako bi akumulator od Mazde dobio bar malo struje jer će iz prva on vuči toliko struje da Mazda neće moči upaliti. Dakle spoji sve i ostavi malo da radi. Bez bojazni oko ovog šta je I Wonder rekao za elektronku. Acenti nemaju baš neku naprednu elektroniku tako da neće paliti grešku ako i dođe do manjeg pada napona.
nemogu postat slike, ali potraži sam.
potraži oblik naponskog signala od okidanja injektora. pa ćeš vidjeti koliki uspon i pad napona postoji kod uključivanja i isključivanja injektora.
ista stvar se događa/može dogoditi kod auta koji daje struju, a to nikak nemože biti dobro.
Ja sam upalio na guranje auto BEZ akumulatora i vozio ga tako 2 km BEZ akumulatora. U vožnji se gasio cim bi mu pokusao upaliti svijetla ili bilo sto
svaki auto može voziti bez akumulatora.
a paljenje....koji si auto upalio na guranje bez akumulatora? možda neki stari, sa dinamom umjesto alternatora?
jer, bez obzira na guranje, alternator ne dobiva pobudnu struju pa nemože ništa struje ni proizvesti da bi svjećice opalile, da bi pumpa proradila ili da se otvore ventili.

azraphantom
01.10.2011., 19:55
Ljudi zaboravija san kako se pali auto na guranje???

Znaci ubacin u drugu, uvatin zalet i lagano otpustan spojku jel tako? To vrime mi je kljuc na kontaktu, da li triban kresat kljucen dok otpustan spojku ili sta??? ajde pomagajte u vuko***ini san, a nema signala za zvat vec samo za net

hvala!

pearl22
01.10.2011., 20:00
Netrebaš okretat ključ. Samo na kontakt i otpuštaj spojku. Druga brzina i kad počne primat dodaj gas.

TheSokol
01.10.2011., 20:00
kolko znam dizeli se ne smiju palit na guranje..tako su mi rekli sad dal je istina nebi znao..

Stavi kljuc na zadnji zub dakle na max polozaj i pustit naglo kvacilo u 2. brzini.

azraphantom
01.10.2011., 20:03
nije dizelaš nego benzinjara. iman jedan pokusaj, valjda ce zaverglat... znaci sigurno kljuc ne triba dalje od kontakta?? ako je tako, puno hvala!

karatista11
01.10.2011., 22:19
jel moze motocikl(ne skuter) upalit auto

legna
01.10.2011., 23:44
Ako imaš motocikl sa akumulatorom 12v i bar 35 ampera možeš.

dildo
02.10.2011., 08:53
za aute s katalizatorima se ne preporuča.

-dominic-
02.10.2011., 20:10
jel moze motocikl(ne skuter) upalit auto

S skuterom na kablove palio yugo, uspješno Naravno gas na 2taktolu :D