View Full Version : Koenzim Q 10
Nina-Zg
24.12.2002., 19:03
Sopam se raznoraznim vitaminima, mineralima i uljima vec godinama i osjecam se izvrsno i sada mi paznju sve vise privlaci coenzyme Q 10. Sve sto sam uspjela pronaci je vrlo pohvalno i pozitivno - zamalo pa fontana mladosti i elana.
Napominjem da sam laik u svemu ali da me zdrav nacin zivota, i narocito zdrava prehrana, u poslijednjih nekoliko godina sve vise interesiraju. I ne, ne bojim se redovito uzimati po sakicu pilulica kao preventiva bolesti i nemoci ( i odgodi starosti koliko je to normalnim putem moguce postici). A nisam ni naivna da bih povjerovala svim tim reklamama...
Molim vas, sto vi znate o tome?
Nina-Zg kaže:
da je svako pretjerivanje skodljivo i da farmaceutske komapnije najbolje zaradjuju bas na "dodacima" prehrani. pa nije ni cudno da su siroj javnosti poznati samo "pozitivni" ucinci.
znas li npr. da od prevelike doze vitamina C ljudi dobivaju cirozu jetre?
ne pretjeruj. jedna pilula sa vitaminima/mineralima svakih dva dana je dovoljno, uz naravno normalnu ishranu.
o koenzimu Q znam samo ono sto se zna standardno: u unutrasnjoj membrani mitohondrija, respiratorni lanac, oxfos... uglavnom, nikakva cudesa i nikakva tajna mladosti u tom transporteru elektrona...
nikakve tablete ti nece produziti zivot i odgoditi starost...
Nina-Zg
25.12.2002., 16:30
Hvala na odgovoru.
Spominjes da cak opste poznati vitamin C moze biti stetan po zdravlje u prevelikim dozama ali ne spominjes o kojim se dozama radi. Sigurno tamo negdje iznad 12 gr dnevno. No, koliko ljudi uzima tako pretjerano visoke doze? Ja uzimam 1 gr dnevno i svjesna sam da je vec i to puno. Dr Linus Pauling ,koji je jedan od najvecih autoriteta za vitamin C ,je savjetovao uzimanje od 3 do 6 gr dnevno ,a licno je uzimao mnogo vise od toga, i dozivio 94 godine zivota potpuno lucidan i produktivan.
Mozda sam se pogresno izrazila - ne, ne bojim se starosti uopce ali se bojim bolesti i nemoci i njih zelim sprijeciti a ne lijeciti.