PDA

View Full Version : Kombi C kategorije pitanje


vjekobbd
07.01.2013., 08:40
Pozdrav
Dali netko zna .... ako se kupuje kombi (marka nebitna ) sa c kategorijom , znaci ima tahograf , kupuje se za osobne potrebe , ko ga smije vozit? zanima me dali ga samo ja mogu vozit (ako glasi na mene) , ili ga mogu voziti i clanovi mog kucanstva ?
Malo je pitanje cudno ali nism uspio uguglat nista o tome ?

CDRW
07.01.2013., 08:42
Pa ako ti ukućani imaju C kat ....

vjekobbd
07.01.2013., 08:59
ima stari
nego ak vozi on recimo drva od negdje dalimoze imati problema sa policijom , znam da prije nije bio problem , neznam sad sa ovim novim zakonima kaj stalno izlaze

CDRW
07.01.2013., 09:01
Pa ako je kupljen PRIVATNO, ne na firmu, obrt, štogod ... nema prepreke da ga vozi. Druga je stvar ako kombi uzmeš na firmu pa odjenom za volanom netko ko s firmom nema veze ...

Sime23
07.01.2013., 09:22
a gle, neznam kaj bi bilo ak ga murija zaustavi i traži tahografe od zadnjih 28 dana, ak nema tahografe mora imat potvrdu, e sad inače tu potvrdu ispiše firma... uglavnom mislim da ti bi Actros znal odgovor na to.

vjekobbd
08.01.2013., 06:54
:)banalno pitanje a nigdje odg.
privatno je kupljen , nije na obrt ni firmu , budem kontaktiro Actrosa
hvala na odg.

Actros1841
08.01.2013., 10:26
:)banalno pitanje a nigdje odg.
privatno je kupljen , nije na obrt ni firmu , budem kontaktiro Actrosa
hvala na odg.

A što reč, Hrvatska je poznata da birokracija postaje sama sebi svrha,
no vozilo za koje potrebita C kategorija po zakonu može vozit SVATKO TKO IMA C kategoriju! To je osnova!

E sada Hrvatska je preuzela iz bivše države pojam " prijevoz za vlastite potrebe" ....jer koje li gluposti građanima ne dozvoljava teretna vozila već samo osobna?

Taj pojam prijevoz za vlastite potrebe je bio kako bi u ondašnjoj državi ( a vjerojatno i sadašnjoj) omogučio poljoprivrednicima da sami voze svoje proizvode na tržnicu i obrtnicima da prevoze svoj repromaterijal i proizvode a da NE BUDU KONKURENCIJA ( siva ekonomija) registriranim OBRTIMA ZA PRIJEVOZ ( onda je obrtnik prijevoznik smio imat samo JEDNO TERETNO VOZILO). Društvene firme su isto tako imale prijevoz za vlastite potrebe ( isporuka i nabava robe).

Po tome vozilo teretno koje služi za vlastite potrebe SMIJE VOZIT SVATKO ko ima dotičnu kategoriju, NO AKO SE U VOZILU NALAZI ROBA ( teret) ONDA TO MORA BITI ISKLJUČIVO ( račun, dostavnica) ZA POTEBE VLASNIKA VOZILA I NJEGOVO DOMAČINSTVO ili gospodarstvo...i opet ( neznam sad za HR) u D se ne primjenjuju odredbe o vremenima upravljanja i odmora za takva vozila i vozača ( mada ima tahograf i mora se koristiti) te shodno tome ne treba ni potvrda ( ali se mora voditi knjiga vožnji) niti mora imat KV!!!!

Ako je vozilo na firmu niti tu nema ograničenja da firma da nekome da vozi njeno vozilo ...ZABRANJENO NIJE ( osim uvjeti osiguranja eventualno) JER vlasnik vozila mora vodit evidenciju tko je kada vozio dotično vozilo!

Jel on to iznajmio ili nije nekome TO NIKOGA NE ZANIMA!!!!!! ( npr u Njemačkoj) niti jel vozi netko tko je zaposlen u toj firmi!

Bezbroj puta sam od poznanika koji ima kurirsku službu uzeo kombi na par sati i točio samo potrošeno gorivo! Niti mu tko to brani niti meni tko brani!!!!

U BAU centrima svatko može unajmit kombi bilo po satu ili po danu i vozit ako ima kategoriju!

U mojoj firmi ima bar 20 kombija i ako nekome zatreba i ako mu šef voznog parka odobri ...sjedi i tjeraj!

U bivšoj firmi smo znali uzet 7,5 tonca za vikend bez plaćanja, no neki su onda radili selidbe u fušu pa je uvedeno plaćanje bilo .....

Na zapadu ionako ne prave od pizde kapelicu i tako dugo dok vozilo nije prijavljeno kao UKRADENO boli policiju i svaku kontrolu ona stvar čije vozilo tko vozi! Niti punomoći niti p...materine!

Siva ekonomija ( fuš ture) se kontrolira na drugačiji način a ne ograničavanjem vlasništva teretnih vozila i onoga tko smije vozit!

Drugim riječima, ako imaš prijevoz za vl. potrebe ( u EU ) tražit će te u kontroli vozačku i dokumente vozila, račune za robu i tako dugo dok je prijevoz PRIVATNI ( možeš i ti kao vozač biti samo prijatelj vlasnika robe) NIKOME NIŠTA!!!!

No problem nastaje kad voziš KOMERCIJALNU ROBU ( iz dokumenta je vidljivo da je roba od firme za firmu) ONDA TE TRAŽI KONCESIJU ....ako nemaš tada je kazna takva da ti pamet stane! zbog toga se tu nitko s time ne zajebava!

Ako imaš firmino vozilo onda nikome ništa jer prijevoznička firma ionako ima koncesiju, a to jesi li zaposlen ili nisi opet zanima samo INSPEKCIJU RADA!

Svatko tko ima firmu može uzet "radnika ( vozača) za ispomoč"....i prijavit ga na dodatni prihod ( 400€ mjesečno) i platiti sve obveze za njega ....i može ga prijavit unatrag ne mora isti dan!

A isto tako nitko ne može zabranit vlasniku firme i firminog teretnog vozila da NEKOME POSUDI VOZILO S NAKNADOM ILI BEZ NJE! Kažem ograničenja u EU postoje samo formalno tehnička u svezi UVJETA OSIGURANJA ODGOVORNOSTI!

Pa masu naših vozača buseva u Njemačkoj je desetlječima vozila u tjednu kod svoje firme a za vikend su od svoje firme "unajmili autobus" i vozili na gazdinu koncesiju svoje suseljane u Hrvatsku u selo pred kućni prag i nazad!

Svi su bili zadovoljni ....firma jer je i za vikend dobila naknadu za bus ....i vozač jer je zaradio pola pola plaće za vikend!!! ( 55x 50-60DEM za povratnu vožnju).

Sad da mi treba 7,5 tonac za prevest nešto privatno u HR pitam u firmi i dobil bi ga ....jedini koji bi mi pravili problema bili bi na HRVATSKOJ GRANICI jer bi tražili DOZVOLU ZA CESTE ( koje li gluposti) ali pošto nije komercijalni prijevoz morali bi me pustiti u HR i naplatiti km napravljene u HR!

No fala bogu te administrativne prepreke nestaju nakon ulaska u EU i tada će morat dozvolit i privatnim osobama registraciju teretnih vozila! ( tipa npr. pick up.....kombi sjedala koja se vade ili furgon).

Ko što napisah siva ekonomija u pogledu fuš tura i prijevoza bez koncesije ili odbrenja se riješava drugim metodama a ne ADMINISTRACIJOM I BIROKRACIJOM!

Josip4
08.01.2013., 10:28
Sva vozila iznad 3500 NDM moraju imati tahograf. Konkretno u tvojem slučaju, ako bi se taj kombi koristio za privatne potrebe ne treba koristiti tahograf, ali ako se koristi u komercijlane svrhe mora imati.

Komercijalne svrhe ne moraju značiti da kombi mora biti na firmu ili obrt, komercijalne svrhe su već ako tvoj stari ruši svoju šumu i prodaje drva, ili nekom za novac (prijatelju, poznaniku...) nešto prevozi. U takvom slučaju treba biti tahograf.

No većinom u praksi ako se ne radi o firmi ili obrtu se ne traži taho listić, ali to ovisi u volji policajca taj dan. Može te pitati što voziš za koga....
No ako to radi za svoje privatne potrebe onda taho listić nije potreban

Eto, kao i sve kod nas i ovo ima dva kraja, pa ti sada vidi.:ne zna:

streličarstvo
08.01.2013., 11:19
:)banalno pitanje a nigdje odg.
privatno je kupljen , nije na obrt ni firmu , budem kontaktiro Actrosa
hvala na odg.

Teretni automobil najnormalnije registriraš na fizičku osobu,ali samo kao PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE....ime,prezime i adresa kao i pr.za vl.potr. mora biti napisano na obe bočne strane vozila.Vozilo ne možeš uopće koristiti u komercijalne svrhe i kao takvo do 7.5 t NDM ne moraš imati ni koristiti tahograf.Upravljati može bilo tko,mora imati adekvatnu dozvolu.Sve dok je sve u redu..vozač,suputnik-roba...nitko ti neće ništa.Za prijevoz drva koliko znam moraš imati izvoznicu i"čekiće"čak i iz svoje šume ali to je drugi par rukava i ne bih previše o tome(a i ne znam).Znači dok god si u dopuštenim okvirima nema prepreke da ga ne možeš koristiti za prijevoz nečega što ti treba ili nekome drugom,bitno ti je da ne smiješ naplatiti prijevoz na bilo koji način.

vjekobbd
09.01.2013., 07:10
hvala na odgovorima
drva sam napisao reda radi , za primjer , ne mislim vozit u kombiju drva , zanima me za recimo robu koju bi sebi uzimao (imamo opg ) pa da nemoram uvijek ja ic nego da starog posaljem . On ima c kategoriju . Kombi nije prijavljen na opg , nego cisto na fizicku osobu .
Ne kuzim ovo o tahografu , imam ugrađen tahograf uređaj , zar nisam obavezan ispunjavati listice za njega , posto je c kategorija ?

_Soulcollector_
09.01.2013., 19:28
C KATEGORIJA- trahografski listić mora biti ispunjen na vozaca koji upravlja vozilom uvijek, bio to ti ili stari, onaj koji je za volanom upisuje svoje podatke.. Samo što to naša policija (bar ovi kod mene) ne gleda baš... niti znaju što znaci oznaka 50c15 recimo