Pogledaj jedan post
Old 23.03.2016., 04:23   #1066
Da jednom za svagda riješimo misterij Mate Rimca. Nastavite čitati iduće retke.

U jeku sljedećih redaka, koje ću napisati, prvo bih htio staviti medijske natpise o dotičnom, u posljednja dva tjedna, koji će dobiti posebnu ljigavost, kada krenete čitati ostatak moje poruke.

Krenimo prvo sa novinskim člancima:

http://www.jutarnji.hr/mate-rimac--n...-eura/1545327/

Quote:
Jutarnji list kaže:
Gledajući unatrag, pogotovo još zaslijepljeni sjajem Ženeve, moglo bi se tako zaključiti da je Mate Rimac do uspjeha došao tako što su mu se čudotvorno otvarala sva vrata na koja je pokucao. No, to ni blizu nije istina. Dapače, Rimac se morao gadno pomučiti da bi uspio i postao vjerojatno najmlađi milijunaš u Hrvatskoj, barem među onima koji su sami stekli novac.
Dobro zapamtite podebljanu rečenicu.

Nastavimo...

http://www.24sata.hr/tech/od-vizije-...e-moze-463637#

Quote:
24 sata kaže:
Od prvog zarađenog novca Mate je kupio BMW E30 323i, popularnu "kockicu". Njime je vozio drift i utrke ubrzanja na 402 metra.

Nakon što mu je u jednoj utrci eksplodirao motor, shvatio je da je to okidač za ostvarivanje dugogodišnje želje o najbržem električnom autu. Dijelove za svoj sportski automobil je nabavljao preko interneta, a sastavljao ga je u obiteljskoj garaži u Samoboru.
Quote:
24 sata kaže:
Također, Rimac se osvrnuo na poslovanje u Hrvatskoj.

- Živimo u globalnom svijetu, ne volim kukanje, nama je dobro.
Čovjek bi u ovim recima zamislio, nekog skromnog strojarskog tehničara, koji radi neki jadni posao od 3500 kn mjesečno i kada ima slobodnog vremena, šarafi po svom autu.

Jeste zapamtili gornje podebljane retke? Idemo dalje...

Sjećam se davnih dana, kada uopće nije bilo priče o Rimac Automobili d.o.o., kada je još oko onog BMW-a čačkao, naišao sam na njega na jednom američkom forumu, sasvim slučajno, jer sam nešto tražio o elektromotorima.

I baš me sada to zaintrigiralo, pa rekoh idem potražiti. Evo prave istine o "dečku iz garaže" i sl. novinarskim bljuvotinama. Naime, Mati novac nikada nije bio problem, što je i sam rekao:

http://www.electricforum.com/cars/co...y-race-ev.html

Quote:
Mate Rimac kaže:
Hello guys, I'm new here.

I have a BMW E30 with an 300hp engine that I'm using as an fun/track car. I would like to convert it to an EV. My goal is to make it as strong as possible, to be a race EV. How possible is that? The most EVs are slow cars, made to save money. For me, money is no problem. I would like to start the project as soon as possible but I don't know if it is even possible to make an EV that strong without being to heavy. What do you think? I was thinking to build in two electric engines (1 engine = 1 rear wheel - no looses trough the gearbox) with two separate battery packs.
Malo opširnija njegova tema, preporuka svima koje zanima cijela priča:

http://www.diyelectriccar.com/forums...ect-28287.html

Neki od komentara s teme:

Quote:
major kaže:
What are you? Secretary of the Treasury over there?
Quote:
major kaže:
No insult intended to you or Croatia. Just that your component selection is quite pricey. I'd ask the same of anyone, no matter where they live. For the cost of the motors and battery, you could buy a Tesla Roadster. You have a very ambitious project.

Good luck with it.
Quote:
Mate Rimac kaže:
If that pack has the claimed performance, costs $40k each and UQM want to sell it to me I will definitely use two of this systems! That would be 80.000$ for the motor-controller unit, about 60.000$ for the battery pack = 140.000$ (without tax)

+ diffs, BMS, cooling/heating of the battery, modifications of the car... OMG

But I don't give up, I will finish this project!
Tako je. 140 000 dolara samo za dio dijelova. To je bez poreza. Ako uračunamo inflaciju, to je 155 000 dolara plus porez i dođemo do cifre od 193 000 dolara, odnosno cca 1 300 000 kn ( slovima: milijun i tri stotine tisuća kuna ). Za dio dijelova. I to za BMW koji je slagao, ne Concept One!

Pa, idemo dalje.

Ovdje nam Mate priča o tome kako je u pregovorima sa Tomićem i Zubakom da mu daju primjerak novog BMW 3 ili Audi A4, ali Mate ne može čekati, pa će si jednostavno kupiti novi BMW 3, koji je tada ovako iz glave za najjeftiniji model, bio cca 30 000 eura što je cca 230 000 kn.

Dalje priča o nabavci GTM kit auta, u istoj toj poruci:

Quote:
Mate Rimac kaže:
The BMW E30 is working and now I'm finishing it. When everything works the car will be taken apart and painted. It will get a new interior and other non-EV related stuff. Then I can make the homologation.

I'm working on the new project quite a while but more with numbers and 3D models than with real components. The GTM was ordered 4 months ago. I wanted to build another very high performance DC car (the E92) before the GTM arrives. The local Croatian BMW dealer was willing to give me a 92 for that. The Audi importer was also interested. But they are just too slow so I would have to purchase a car with my own money. Since the GTM will arrive in a few weeks I'll just build in the components in the GTM and order another one for the AC setup, or we'll build a car from scratch...

I already ordered 3 WarP 11" HV motors (one spare motor), one brand new Zilla Z2K EHV is in my shop, the other will be ordered soon. The BMS is custom made, just like the batterie... I hope that both cars will be finished until summer. I'll probably start some other projects while working on the DC powered GTM

So the GTM will look like this:

2x 11" HV (AWD)
2x Zilla Z2K EHV
Custom BMS
Custom battery (60 kWh, 1 MW capable)
Toliko o dečku iz garaže:

Quote:
Mate Rimac kaže:
Yeah, I know, but I'm used to new cars so I hate to see all the wires and bare metal inside the car.
Sve je ovo pisao dok je imao 21 godinu.

Eh da, tko je meni kriv što sam sa toliko godina bio prosječni hrvatski student, koji nije imao za kiflu.

I za kraj, da zauvijek riješimo pitanje od čega je potekao Concept One:





(ako vam nije jasno, odakle prva fotografija, radi se o onom GTM kit autu)

Dakle eto gospodo. Misterija vam je riješena, geneza cijele priče oko nastanka auta kao takvog.

Hobi je iskorišten kao dobar paravan, pa zašto ne spojiti ugodno s korisnim, ne?

I ne, ne radi se o hrvatskom jalu, nemam problema s time da netko ima novaca - to nije poanta.

Poanta je u neistinama s kojima nas servira Mate Rimac zajedno sa svojom propagandnom mašinerijom.
__________________
"Nije mazohizam, nego autoagresija, sa razlogom, jel'da..."
Shine on Rick.
Vinkovci Staljingrad flickr
Anton is offline