|
|
10.01.2009., 19:37
|
#1
|
Registrirani korisnik
Registracija: Dec 2008.
Postova: 75
|
Paljenje preko kablova
Zima je več debelo tu pa se desi da auto ne može upaliti.
Da li ima nešto na što treba pripaziti prilikom paljenja preko kablova?
|
|
|
10.01.2009., 19:46
|
#2
|
Registrirani korisnik
Registracija: Dec 2005.
Lokacija: Zagreb
Postova: 324
|
ima
samo da ne zamijeniš + i -
|
|
|
10.01.2009., 20:07
|
#3
|
Registrirani korisnik
Registracija: Jan 2007.
Lokacija: U mliječnoj stazi
Postova: 691
|
Quote:
debeliz kaže:
Da li ima nešto na što treba pripaziti prilikom paljenja preko kablova?
|
ne preporuča se paljenje novih auta preko kablova... ljudima se događalo da im nakon toga krepa neki dio elektronike na autu (ECU, klima i sl...) i to naročito donorima...
|
|
|
10.01.2009., 20:16
|
#4
|
Registrirani korisnik
Registracija: Nov 2005.
Lokacija: Zagreb
Postova: 2,594
|
Quote:
Jackie kaže:
ima
samo da ne zamijeniš + i -
|
Ako si nečeš sjebat auto pravilno se spaja ovak
+ pol na + pol
- pol sa donora negdje na masu drugog auta, najbolje na kuku od motora
|
|
|
10.01.2009., 22:09
|
#5
|
Registrirani korisnik
Registracija: May 2007.
Postova: 953
|
Kablove jedino u krajnjoj nuždi. Novi su auti (s puno elektronike) osjetljivi na to. I onaj koji daje i onaj koji prima struju može imati ozbiljan kvar.
|
|
|
10.01.2009., 22:38
|
#6
|
Registrirani korisnik
Registracija: Nov 2008.
Postova: 1,167
|
Quote:
crazy_mustang kaže:
Ako si nečeš sjebat auto pravilno se spaja ovak
+ pol na + pol
- pol sa donora negdje na masu drugog auta, najbolje na kuku od motora
|
Istina bilo na TV-u, gledo danas, nisam znao ali sad znam.
|
|
|
10.01.2009., 22:57
|
#7
|
Registrirani korisnik
Registracija: Jul 2004.
Lokacija: Luzern
Postova: 11,100
|
Ma nema frke,pazi na oznake,bitno je da vozilo koje "dariva"bude ugaseno,tj,.najbolje da kljuce i nebude u bravi,zato?
Ako radi i pri "darivanju"drugi potrosac ce jako povuci struju i to ce elektornika pokusati izbalansirati,problem je kada se odpoji,pojavi se visak koji spali elektronku.
|
|
|
15.01.2009., 15:15
|
#8
|
Registrirani korisnik
Registracija: Feb 2006.
Postova: 22
|
za kuku motora?
Quote:
pinkskin kaže:
Istina bilo na TV-u, gledo danas, nisam znao ali sad znam.
|
Ma, stvarno?! Ili je to neka šala?
|
|
|
15.01.2009., 15:28
|
#9
|
Registrirani korisnik
Registracija: May 2007.
Postova: 9,116
|
Kod Mercedesa moraš pri zamjeni imat izvađen ključ jer je velika šansa da ode centralni upravljački sklop....isto tako kod davanja onaj koji daje bolje da ima izvađen ključ! Kod spajanja na drugi akumulator prvo plus klemu spojit pa tek onda minus....kod odpajanja prvo minus pa onda plus odspojit!
__________________
W213 220d ....
|
|
|
15.01.2009., 15:52
|
#10
|
Registrirani korisnik
Registracija: Feb 2006.
Postova: 22
|
Quote:
Actros1841 kaže:
Kod Mercedesa moraš pri zamjeni imat izvađen ključ jer je velika šansa da ode centralni upravljački sklop....isto tako kod davanja onaj koji daje bolje da ima izvađen ključ! Kod spajanja na drugi akumulator prvo plus klemu spojit pa tek onda minus....kod odpajanja prvo minus pa onda plus odspojit!
|
Čekaj, to onda znači da onomu koji daje auto nije upaljen?!
A ovo da se minus spaja za kuku od motora to je neka šala?
|
|
|
15.01.2009., 15:56
|
#11
|
Registrirani korisnik
Registracija: Nov 2008.
Postova: 1,167
|
Quote:
pukac kaže:
Ma, stvarno?! Ili je to neka šala?
|
Gle ja sam mislio da se uvjek spaja + na + a - na - pol baterije, ali nisam znao da kod novijih auti se spoji + na + pol baterije dok minus pol (donora) baterije se spoji na dio mase koji je najudaljeniji od akumulatora onog auta kojem treba struja.
|
|
|
15.01.2009., 15:59
|
#12
|
FIAT u ♥
Registracija: Jan 2007.
Lokacija: Zagorje
Postova: 1,335
|
cijeli auto je minus (-) pol tak da možeš spojit bilo gdje, samo kaj mora biti dobar spoj kabel-auto, a to je obično kuka na motoru ili klema na akumulatoru
|
|
|
15.01.2009., 16:37
|
#13
|
Registrirani korisnik
Registracija: Nov 2008.
Postova: 1,167
|
Quote:
charly2 kaže:
cijeli auto je minus (-) pol tak da možeš spojit bilo gdje, samo kaj mora biti dobar spoj kabel-auto, a to je obično kuka na motoru ili klema na akumulatoru
|
Istina, ali ovaj na TV-u je reko da bi se zrebalo spojit što dalje od akumulatora.
|
|
|
15.01.2009., 16:44
|
#14
|
piciginaš
Registracija: Jul 2007.
Lokacija: u prančioku
Postova: 9,021
|
Quote:
pukac kaže:
Čekaj, to onda znači da onomu koji daje auto nije upaljen?!
A ovo da se minus spaja za kuku od motora to je neka šala?
|
Piše kuku od motora, ne od auta
Ovo što je Actros napisa to je ko neko pravilo, prvo plus na plus pa minus donora na minus (masu) primatelja. Skida se obrnutim redoslijedom.
EDIT:
Čita sam negdi da je i bitna debljina kablova, posebno za dizelaše (jači akumulatori) jer se mogu spržit ako su loši, tanki..to će bolje znati električari.
Zadnje uređivanje spyker22 : 15.01.2009. at 16:52.
|
|
|
15.01.2009., 16:50
|
#15
|
Registrirani korisnik
Registracija: Dec 2008.
Postova: 75
|
Iz napisanog, najbolje je skinuti akumulator s donora (maknuti kleme), upaliti auto spojiti natrag i nadati se da je ostalo dovoljno struje da ga upali.
Nekad kad smo palili preko kablova auto koji daje struju radio da da više struje.
|
|
|
15.01.2009., 18:21
|
#16
|
Registrirani korisnik
Registracija: Feb 2006.
Postova: 22
|
Quote:
pinkskin kaže:
Gle ja sam mislio da se uvjek spaja + na + a - na - pol baterije, ali nisam znao da kod novijih auti se spoji + na + pol baterije dok minus pol (donora) baterije se spoji na dio mase koji je najudaljeniji od akumulatora onog auta kojem treba struja.
|
Najudaljeniji dio može biti - pol na akumulatoru donora, ako kabl dalje ne ide. To znači da se može prikačiti za bilo koji metalni dio unutar haube.
|
|
|
15.01.2009., 18:24
|
#17
|
Registrirani korisnik
Registracija: Feb 2006.
Postova: 22
|
EDIT:
Čita sam negdi da je i bitna debljina kablova, posebno za dizelaše (jači akumulatori) jer se mogu spržit ako su loši, tanki..to će bolje znati električari.[/QUOTE]
Svjedočio neki dan kako su se čovjeku spržili kablovi. Po zvuku bih rekao da je dizelaš bio u pitanju.
|
|
|
15.01.2009., 18:36
|
#18
|
Explorer of the Universe
Registracija: Jul 2006.
Lokacija: Rijeka
Postova: 120
|
Quote:
spyker22 kaže:
Čita sam negdi da je i bitna debljina kablova, posebno za dizelaše (jači akumulatori) jer se mogu spržit ako su loši, tanki..to će bolje znati električari.
|
Istina je. Svaka kvadratura ima određenu max struju koju može provesti, a da se ne spali.
Čisto orijentacije radi, 1 žilni kabeli (oni sa licnama, finožični, da ti budu efleksibilni ) ti trpe otprilike sljedeće okvirne vrijednosti struje (maksimalne, naravno):
1x6 mm2 ..... 50 A
1x10 mm2 ..... 70 A
1x16 mm2 ..... 100 A
1x25 mm2 ..... 125 A
Ono "trpe" se odnosi na to da temperatura kabela neće porasti na opasnu razinu kod kontinuiranog opterećenja. Dakle, za ova kratka opterećenja tijekom starta, kabel može izdržati i koji postotak više od navedene vrijednosti struje.
Ako ti je kabel sa dvije žile, ta struja postaje bitno manja, skoro do 30-tak %.
Recimo, dvije "žile" od po 16mm2 bi ti bile i više nego dosta za pripomoć kod paljenja, a da nemaš nikakvih problema pri tome.
Zadnje uređivanje ban_cici : 15.01.2009. at 18:42.
|
|
|
15.01.2009., 20:44
|
#19
|
Registrirani korisnik
Registracija: Jul 2007.
Postova: 198
|
Malo mi nije jasan redoslijed spajanja i odpajanja iz prijašnjih postova.
Ja sam prije čuo da ide najprije + davaoca na + primaoca,
pa - primaoca na - davaoca, a kod odpajanja obrnuti redosljed znači najprije se skida - sa primaoca. Jel to točan redoslijed?
|
|
|
15.01.2009., 21:17
|
#20
|
piciginaš
Registracija: Jul 2007.
Lokacija: u prančioku
Postova: 9,021
|
' +' s praznog na ' +' punog, a onda ' -' s punog na ' -' praznog. Skidaš obrnutim redoslijedom: ' -' s praznog...
ban_cici ..to sam mislio
|
|
|
|
|
Sva vremena su GMT +2. Trenutno vrijeme je: 16:36.
|
|
|
|