Natrag   Forum.hr > Lifestyle > Automobili > Nautika

Nautika Hvali more, drž' se kraja.

Odgovor
 
Tematski alati Opcije prikaza
Old 14.01.2010., 07:11   #41
ovo je bila tema sa najviše potencijala na ovom potforumu. mogli ste imati slike i iskustva laika sa brdom situacija koje bi i vas mogle snaći sa vašim drvenim brodovima. e jebiga...
SEALION is offline  
Odgovori s citatom
Old 23.05.2010., 22:19   #42
POČELO JE POČELO!!! :-)

Čera smo tek počeli delati na barki jer prije ni bilo vrimena.
Evo na što barka liči nakon dva cijela dana i troje šljakera na njoj. :-)

Zadnje uređivanje moreija : 23.05.2010. at 22:55.
moreija is offline  
Odgovori s citatom
Old 23.05.2010., 22:22   #43
http://i50.tinypic.com/6pu8p4.jpg

Zadnje uređivanje moreija : 23.05.2010. at 22:28.
moreija is offline  
Odgovori s citatom
Old 23.05.2010., 22:24   #44
Prije
[IMG]http://i48.tinypic.com/2hwp6qw.jpg[/IMG]

Zadnje uređivanje moreija : 23.05.2010. at 22:56.
moreija is offline  
Odgovori s citatom
Old 23.05.2010., 22:34   #45
Sada
http://i47.tinypic.com/eqnk0i.jpg

Prije
http://i47.tinypic.com/212vfpc.jpg

Sada
http://i46.tinypic.com/1zxwg3s.jpg

Zadnje uređivanje moreija : 23.05.2010. at 22:57.
moreija is offline  
Odgovori s citatom
Old 23.05.2010., 22:39   #46
Skinuli smo plastiku. Di god je bila plastika sada je drvo trulo. Hebeš plastiku!
[IMG]http://i47.tinypic.com/dmxrls.jpg[/IMG]

Zadnje uređivanje moreija : 23.05.2010. at 23:01.
moreija is offline  
Odgovori s citatom
Old 23.05.2010., 22:43   #47
http://i45.tinypic.com/avlnwz.jpg
moreija is offline  
Odgovori s citatom
Old 23.05.2010., 22:50   #48
Zabušant!
http://i48.tinypic.com/2nki139.jpg
moreija is offline  
Odgovori s citatom
Old 24.05.2010., 16:37   #49
Još malo guljenja pa minij i laneno ulje,...
moreija is offline  
Odgovori s citatom
Old 31.05.2010., 20:35   #50
Ajde molim te smanji slike jer je nepregledno a i protivno je pravilima Foruma.
__________________
Niks grozje ščipjen, niks smokve ticen perke ćeš dobit takicon po tampliru.
Cuka is offline  
Odgovori s citatom
Old 04.06.2010., 12:12   #51
Ajmo ekipa, šteta bi bila da forum zamre, evo čovk je stavija i slike. Inaće i sam
imam slićan brod samo nije ni blizu u ovakvom stanju i spremam se vaditi ga na kraj radi šminkanja pa sa zanimljivošću pratim ovaj forum.
__________________
"Ako misliš pobijediti, ne smiješ izgubiti".
Flegmatik is offline  
Odgovori s citatom
Old 27.06.2010., 09:51   #52
Quote:
Flegmatik kaže: Pogledaj post
Ajmo ekipa, šteta bi bila da forum zamre, evo čovk je stavija i slike. Inaće i sam
imam slićan brod samo nije ni blizu u ovakvom stanju i spremam se vaditi ga na kraj radi šminkanja pa sa zanimljivošću pratim ovaj forum.
pozdrav. naime tražeći po netu informacije o drvenoj brodogradnji konkrertno sindrom novih madira naletih na ovaj forum i odmah sam se registrirao. posjedujem drveni brod od 16 metara koji sam prošle godine resraurirao a ostale su još neke sitnice za uradit a pošto volim more i brodove smatram da je svima korisno da raumjenjujemo iskustva i savjete.
kada.22 is offline  
Odgovori s citatom
Old 14.01.2011., 21:22   #53
Quote:
SEALION kaže: Pogledaj post
odgovori po redoslijedu:
1. hrast je najbolji izbor i to ne trebaš epoksijem ništa radit. stari dio koji ostaje dobro poravnati. novi dio bi treba spajati sa pašajicama tako da promijeniš stare jer pretpostavljam da su ili od mesinga ili željeza pa su vjerovatno trule. kad složiš kolumbu odispod cilom dužinom stavi šijoletu ( daska cca tri cm debela da pokrije glave pašajica i služi ako di zaoreš lakše ju je prominit nego krpati kolumbu. nju staviš na brukve .

2. dasku koju misliš stavljaš na provu ( mislim na madire ) potopi na jedno misec dana u more. baci par kamenja po njoj da ne otpliva i da se ne vidi da ti je ko ne ukrade.
neka bude colerica( cca 2,5 cm debljine) zašto? prvo lako se savija na vatru i neće pucati , a drugo tako češ dobiti odmah zastanjanu dasku ( nabrudanu ) pa je nečeš morati debelo zastupavati. za detalje postavi upit

3. za zaštitu palube puno ruku minija odnosno adekvatne zaštite (hempel selecta uni primer) pa kvalitetan temelj bar dvi ruke pa završna protuklizna pitura. madire palube također iskalafatati stupu također natopiti uni primerom.
ako se ima vrimena skuvati lanenog ulja i prije bilo čega natopiti dvi ruke obilato po palubi .
ja osobno zadnjih par godina potpuno bacam drvenu kuvertu i stavljam okume ili meranti šperploču koju zaštičujem sa epoxy i staklenim platnom u nekoliko slojeva čime postižem da ti više nikad neće procuriti kroz kuvertu. time štitiš i rebra i glave trupa i interijer i sve živo. to su mi čak počeli prihvačati i boduli starije generacije.


4. kostur kabine od plemenitog drva ( hrast, mahagoni, tikovina, jasen ...) nikako bukva ili trešnja ( ha-ha) Šperploču savijaš po rebrima kako ih zaobliš tu nema nikakvih problema. spoj šperploča je lako zabrtviti jer imaš fenomenalnih ljepila-brtvila, međutim veći ti je problem zaštititi rubove šperploče. to trebaš stavljati letvice od drva kvalitetno zalijepiti jer je šprploča tu jako porozna i teško ju je zaštiti samo premazima


5. ovo pitanje nisi postavio ali ja odgovaram vezano za treće pitanje::
kad otvoriš palubu pojaviće ti se glave trupnih rebara u onom dijelu koji iznutra ne vidiš zbog unutarnjeg kontraopasa. vrlo je za pretpostaviti da ti je u tom dijelu spoja dakle trupa i palube ( murada ) dosta truleži.
ako bude trulih glava moj prijedlog ti je da ih mijenjaš do rebra jer uduplavati ih ne valja jer ostavljaš trulež na brodu a ona je ko rak. glave kad minjaš obavezno ih dobro izminijati ( dvi tri ruke ) prije ugradnje jer im poslije ne moreš prići.

eto malo konkretnih savjeta od nekog koji to radi sa guštom.

e bitno cili taj posa te ne bi triba ispast više od tridesetak iljada kuna,
sve poslove moreš sam odradit ako nemaš dvi live ruke, jedino ono savijanje madira zaista triba znati i vađenje šaguma istih. za kalafatanje obavezno zovi meštra da ne bi pristupa brod pa ti se u stanjanju poizbijaju madiri.
Aj bog
Pozdrav!

Možete mi malo pobliže objasniti sam proces kalafatanja? Kako se radi mješavina i od čega u kojem omjeru u koju se umače stupa? Također na što treba paziti da se brod ne pristupa kako ste rekli? Koliko se čvrsto ta stupa mora nabijati i koliko debelo itd....
zeljkomrsic100 is offline  
Odgovori s citatom
Old 15.01.2011., 09:36   #54
Imao sam knjigu Održavanje i popravak malih brodova, ne sjećam se kojeg autora-naš domaći, jako lijepo je opisano sve što te zanima, inače imaš u Trogiru dobrih kalafata- Bakica i sin.
__________________
U radiše svega biše , u štediše još i više ....!!!
Zli Čarteraš is offline  
Odgovori s citatom
Old 15.01.2011., 15:37   #55
OK našao sam knjigu gdje je sve to objašnjeno u svezi kalafatanja.
Zanima me sljedeće,
Ostalo mi je nejasno oko sušenja broda nigdje nisam vidio da je to pobliže objašnjeno.
Što se dešava ako izvadimo drvenu barku na površinu i ostavimo je na suhom. Koliko dugo ona može ostati na suhom a da se oplate sa strana skroz ne rasuše?
Recimo ako želim barku opiturati ponovno skidajući staru boju te ponovno farbanje uz možda zamjenu pokoje oplate.

Kad se skida stara boja da li se i stupa (kalafat) također vadi van te se nanovo sve kalafata ili samo tamo gdje je to potrebno?

Tu mi je mnoštvo nejasnih pitanja. Recimo kako se drvo može uopće rasušiti ako je zaštićeno i u njega ne bi smjela ulaziti voda?

Eto hvala
zeljkomrsic100 is offline  
Odgovori s citatom
Old 28.01.2016., 09:10   #56
Bok svima!

Planiram obnoviti drvenu jedrilicu od 28 stopa. trup je od mahagonija. Jako je stara. vec 4 godine je na suhom. bila je natkrivena, ali u prvom mjesecu 2016 je bura razbila ceradu sa kojom je bila pokrivena i od tada je nezasticena. Malo je trknuta po trupu tako da ce trebati mjenjati neke daske. Ostatak opreme je u skladistu. Trebao bi preporuku za neko dobro brodogradiliste koje bi mi moglo obnoviti jedrilicu i koliko bi me od oka para kostalo. Dio radova bi volio sam napraviti jer bi volio potrositi sto manje para. Pa evo ako ima netko sa dobronamjernim savjetom bio bi mu zahvalan.

Lijpei pozdrav
mofa12 is offline  
Odgovori s citatom
Old 12.02.2016., 14:50   #57
Ako je netko u tijeku,remonta,restauracije ili završenog posla oko drvenog ljubimca, PLEASE ,stavite što možete više precizne troškove za restauraciju/obnovu/popravak...
Jako je važno,jer vjerujem da ima dosta ljudi koji bi si uzeli za brod drvenjaču ,ali je potrebno planiranje troškova...,pronalazak ljudi itd...

Recimo,ja sam slinio nad jednom 8 metar class jedrilicom ,ali šjori moji ja nemam "jaja" za drvo,zbog ne poznavanja gdje mogu troškovi imati plafon kod određenih radova...

Inače, bravo moreija!!
__________________
Starboard side ,u 3 ......!!!
Bark is offline  
Odgovori s citatom
Old 12.02.2016., 18:10   #58
Sve ovisi koliko si blesav i picajzla za zavrsni izgled. Nekome je super 3 ruke laka na mahagonij, nekome 23. Nekome je ok ako koja daska na jednoj strani odvaja 3 mm a na drugoj 13 mm pa samo stavi malo vise kita ili silikona. Na takvim stvarima je rad najskuplji. Inace, ako bas zelite radit sa drvom toplo preporucam proizvode Veneziani. Jesu skuplji u pocetku ali stede zivce i vrijeme.
HoD is offline  
Odgovori s citatom
Old 15.02.2016., 14:01   #59
Quote:
mofa12 kaže: Pogledaj post
Bok svima!

Planiram obnoviti drvenu jedrilicu od 28 stopa. trup je od mahagonija. Jako je stara. vec 4 godine je na suhom. bila je natkrivena, ali u prvom mjesecu 2016 je bura razbila ceradu sa kojom je bila pokrivena i od tada je nezasticena. Malo je trknuta po trupu tako da ce trebati mjenjati neke daske. Ostatak opreme je u skladistu. Trebao bi preporuku za neko dobro brodogradiliste koje bi mi moglo obnoviti jedrilicu i koliko bi me od oka para kostalo. Dio radova bi volio sam napraviti jer bi volio potrositi sto manje para. Pa evo ako ima netko sa dobronamjernim savjetom bio bi mu zahvalan.

Lijpei pozdrav
1. Za novce ti nitko živ ne može reći bez da vidi brod (barem neku sliku), bez da se pogleda stvarno stanje broda (kad ga "otvoriš), i bez da zna što ti u stvari od broda očekuješ (kao što je rekao HoD, gore - hoćeš brod u "radnom stanju"; ili hoćeš da izgleda upicanjen kao komad stilskog namještaja...), ne znamo što od opreme brod ima, što je upotrebljivo, a što moraš kupit ...

2. Gdje ti je brod? Gdje je izgrađen? Je li neki s "pedigreom" (pa možda možeš nabaviti službene nacrte) ili neka samogradnja?

Brodogradilišta koja "službeno" rade u drvu ima još jako malo - na sjeveru probaj škver u Nerezine (oni još rade velike remonte drvenih ribarskih brodova, ali mislim da tamo ne možeš očekivat neki "muzejski finiš"). Jednom sam tamo nešto radio i bili su pristojni cijenom i pristupom poslu.

Ako si južnije idi u Betinu, pa traži po mjestu - tamo ima još par škverića.

Ili odi u Krilo, malo se tamo motaj i saznaj tko njima radi na drvenoj floti... (Nekad su išli u Milnu, ali tamo je škver ugašen, čini mi se...)

"Velika" brodogradilišta (Punat, Lamjana) mogu napravit dobar posao, ali će te doć preskupo.

3. Ako si vičan radit u drvu, možeš dosta sam napraviti. Evo ti jedan link, ima sve o drvenim borodovima (idi na Building/Repair - na 2, 3 str., na 1 su trenutno sve neke male barke) http://forum.woodenboat.com/

4. Druga varijanta je da nađeš nekog neovisnog kalafata, pa se s njim dogovoriš i pomažeš mu - to ti je najbolje, jer ćaš naučit svoj brod - što će ti uvijek trebati.
Jer s drvenim brodom, kad počneš obnovu s jednog kraja, dok dođeš do drugog - već opet treba počet na onom prvom

Probaj u Betini, ima jedan u Brguljama na Dugom otoku, jedan na V. Drveniku, čitao sam i o jednom mlađem na Korčuli.... Raspitaj se malo...

5. Prije neg se ikome javiš - nauči osnovne pojmove ("daske" - madiri; "daske na palubi" - trenice; "grede" - late; "kanali" između "dasaka" - kimenti i trase, itd), inače će te oženit...

6. Drvo nabavi sam - ako ne znaš uzmi sa sobom nekog tko zna - traži kvalitetno suho drvo, ali tebi pašu i zakrivljeni komadi (možeš pogodit bolju cijenu) - hrast u Slavoniji, mahagonij u spec. trgovinama s drvom ....

7. I za kraj - drveni brod nije samo "plovilo". To je način života. Ako te radit na njemu veseli jednako kao i plovidba - kreni u to. Ako misliš da ćeš raškat brod, ili lakirat centu i pri tome psovat svima sve po spisku jer drugi vani plove, a ti ne.... Onda se okreni i bježi što dalje.

Ako te pak ovo prvo veseli - nikad nećeš požalit
gromukoprive is offline  
Odgovori s citatom
Odgovor


Tematski alati
Opcije prikaza

Kreni na podforum




Sva vremena su GMT +1. Trenutno vrijeme je: 04:06.