|
|
15.07.2017., 06:34
|
#3061
|
Registrirani korisnik
Registracija: Feb 2010.
Postova: 696
|
Quote:
dostaje kaže:
Molio bih savjet vezano za zaštitu od požara:
Imam situaciju na poslu da ljudi pretrpavaju urede s papirima, police su prepune papira i fascikala i to otvorene police. Također se na hodnicima koji su evakuacijski putevi nalaze stalaže s papirima, te se po hodnicima nalaze printeri, stolovi i stolice i sl. iako su hodnici toliko široki da ne smanjuju evakuacijski put manje od propisanog minimuma. Zgrada spada u 3. kategoriju ugroženosti.
Ono što me zanima, a što ne mogu naći u pravilnicima je, dali je (i gdje) definirano koliko se smije skladištiti kojeg materijala u uredskom prostoru te gdje je definirano skladištenje zapaljivog materijala po hodnicima? Sjećam se da mi je neki protupožarac spominjao da se na evakuacijskim putevima ne smiju skladištiti zapaljivi materijali kao npr. papir
|
Na evakuacijskim putevima se ne smije nalaziti nikakva oprema i materijal a pogotovo ne zapaljivi. Također, treba znati razliku između skladišta i spremišta. Ako govorimo o skladištu, onda je to već ozbiljnija tema. Za skladišta postoji poseban Pravilnik.
|
|
|
15.07.2017., 16:05
|
#3062
|
Registrirani korisnik
Registracija: Apr 2016.
Postova: 407
|
Quote:
dostaje kaže:
Molio bih savjet vezano za zaštitu od požara:
Imam situaciju na poslu da ljudi pretrpavaju urede s papirima, police su prepune papira i fascikala i to otvorene police. Također se na hodnicima koji su evakuacijski putevi nalaze stalaže s papirima, te se po hodnicima nalaze printeri, stolovi i stolice i sl. iako su hodnici toliko široki da ne smanjuju evakuacijski put manje od propisanog minimuma. Zgrada spada u 3. kategoriju ugroženosti.
Ono što me zanima, a što ne mogu naći u pravilnicima je, dali je (i gdje) definirano koliko se smije skladištiti kojeg materijala u uredskom prostoru te gdje je definirano skladištenje zapaljivog materijala po hodnicima? Sjećam se da mi je neki protupožarac spominjao da se na evakuacijskim putevima ne smiju skladištiti zapaljivi materijali kao npr. papir
|
Ako zgrada spada po rijesenju MUPa u neku kategoriju ugrozenosti od pozara kako navodis znaci da mora imati izraden i Pravilnik o zastiti od pozara za taj objekt od strane vlasnika/upravitelja zgrade, pa ga pronadji i prelistaj jel ima kaj o zabrani prekomjernog skupljanja papira po uredima i hodnicima, trebalo bi biti, ako nema znaci da ga je vlasnik/upravitelj gradjevine napravio po losoj špranci ili ga uopce nema pa ga potakni da ga napravi i ubaci ovaj tebi zanimljivi dio , a ima i cl. 54 (5) u Zakonu o zastiti od pozara, nije bas kaj trazis al ide u tom smjeru. Ovaj dio kaj spominjes o zabrani odlaganja zapaljih tvari po putu je iz Pravilnika o zastiti od pozara u skladistima. Na kraju krajeva ima nesto u Zakonu znr sto se zovu Priznata pravila zastite na radu (cl.14) u koje spadaju sve norme, standardi i propisi koji nisu direktno propisani u nasem zakonodavstvu nego se izvode iz inozemnih tehn. propisa, normi i dobre prakse, a podizu razinu zastite radnika od ozljeda i prof. bolesti, a u sto svakako nebi spadalo gomilanje papira i registratora u prostorijama koje nisu bas arhive i skladista.
|
|
|
16.07.2017., 07:02
|
#3063
|
Registrirani korisnik
Registracija: Feb 2010.
Postova: 696
|
Quote:
Dodo3 kaže:
Ako zgrada spada po rijesenju MUPa u neku kategoriju ugrozenosti od pozara kako navodis znaci da mora imati izraden i Pravilnik o zastiti od pozara za taj objekt od strane vlasnika/upravitelja zgrade...
|
Ako zgrada spada po rješenju MUP-a u I. i II. kategoriju ugroženosti od požara, tada vlasnik/korisnik ima obvezu donijeti Plan zaštite od požara (Pravilnik o planu zaštite od požara, NN 51/12), izrađen na temelju prethodno izrađene Procjene ugroženosti od požara (Pravilnik o izradi procjene ugroženosti od požara i tehnološke eksplozije, NN 35/94, 110/05, 28/10). Procjenu treba usklađivati svakih 5 godina s novonastalim uvjetima.
Kategorije III. i IV. nemaju navedene obveze.
|
|
|
16.07.2017., 11:06
|
#3064
|
Registrirani korisnik
Registracija: Apr 2016.
Postova: 407
|
Quote:
bumbe kaže:
Ako zgrada spada po rješenju MUP-a u I. i II. kategoriju ugroženosti od požara, tada vlasnik/korisnik ima obvezu donijeti Plan zaštite od požara (Pravilnik o planu zaštite od požara, NN 51/12), izrađen na temelju prethodno izrađene Procjene ugroženosti od požara (Pravilnik o izradi procjene ugroženosti od požara i tehnološke eksplozije, NN 35/94, 110/05, 28/10). Procjenu treba usklađivati svakih 5 godina s novonastalim uvjetima.
Kategorije III. i IV. nemaju navedene obveze.
|
Kolega pobrkao si pojmove. Ti govoris o Planu koji jest propisan za I i II kategoriju, a ja govorim o Pravilniku ili ti o Opcem aktu kojeg moraju donjeti svi vlasnici/korisnici gradjevina koje su razvrstane u bilo koju kategoriju ugrozenosti od pozara. Propisan je cl. 21 Zakona o zastiti od pozara i Pravilnikom o sadrzaju opceg akta iz podrucja zastite od pozara (NN 16/11). Sad posto ga oni nazivaju u propisu opci akt, a ja obicno stavim pravilnik posto mi je pomalo u glavi ekvivalent Pravilniku o zastiti na radu , ali svakako takav dokument mora postojati u bilo kojoj gradjevini bilo koje kategorije ugrozenosti pa tako i III.
|
|
|
16.07.2017., 17:57
|
#3065
|
Registrirani korisnik
Registracija: Feb 2010.
Postova: 696
|
Quote:
Dodo3 kaže:
Kolega pobrkao si pojmove. Ti govoris o Planu koji jest propisan za I i II kategoriju, a ja govorim o Pravilniku ili ti o Opcem aktu kojeg moraju donjeti svi vlasnici/korisnici gradjevina koje su razvrstane u bilo koju kategoriju ugrozenosti od pozara. Propisan je cl. 21 Zakona o zastiti od pozara i Pravilnikom o sadrzaju opceg akta iz podrucja zastite od pozara (NN 16/11). Sad posto ga oni nazivaju u propisu opci akt, a ja obicno stavim pravilnik posto mi je pomalo u glavi ekvivalent Pravilniku o zastiti na radu , ali svakako takav dokument mora postojati u bilo kojoj gradjevini bilo koje kategorije ugrozenosti pa tako i III.
|
Treba razlikovati vlasnika od korisnika zgrade. Pravilnik o zaštiti od požara (Opći akt) je više obveza poslodavca tj. firme a ne vlasnika zgrade. Vlasnik zgrade može iznajmiti prostorije većem broju različitih poslodavaca, pa onda oni svaki za sebe (za svoju firmu) izrađuju i prilagođavaju Pravilnik, a ne treba im ih izraditi vlasnik zgrade. Pa onda što se tiče ranije navedenog primjera, kolega vjerojatno neće naći nikakav Pravilnik u zgradi u kojoj je iznajmio prostorije, već će ga trebati izraditi sam za svog poslodavca.
|
|
|
17.07.2017., 13:38
|
#3066
|
U samoizolaciji
Registracija: Oct 2008.
Postova: 268
|
Quote:
Dodo3 kaže:
Ako zgrada spada po rijesenju MUPa u neku kategoriju ugrozenosti od pozara kako navodis znaci da mora imati izraden i Pravilnik o zastiti od pozara za taj objekt od strane vlasnika/upravitelja zgrade, pa ga pronadji i prelistaj jel ima kaj o zabrani prekomjernog skupljanja papira po uredima i hodnicima, trebalo bi biti, ako nema znaci da ga je vlasnik/upravitelj gradjevine napravio po losoj špranci ili ga uopce nema pa ga potakni da ga napravi i ubaci ovaj tebi zanimljivi dio , a ima i cl. 54 (5) u Zakonu o zastiti od pozara, nije bas kaj trazis al ide u tom smjeru. Ovaj dio kaj spominjes o zabrani odlaganja zapaljih tvari po putu je iz Pravilnika o zastiti od pozara u skladistima. Na kraju krajeva ima nesto u Zakonu znr sto se zovu Priznata pravila zastite na radu (cl.14) u koje spadaju sve norme, standardi i propisi koji nisu direktno propisani u nasem zakonodavstvu nego se izvode iz inozemnih tehn. propisa, normi i dobre prakse, a podizu razinu zastite radnika od ozljeda i prof. bolesti, a u sto svakako nebi spadalo gomilanje papira i registratora u prostorijama koje nisu bas arhive i skladista.
|
eno ima pravilnik o ZOP ali piše pre općenito:
otpadni materijal (papir, smeće i slično) mora se nakon završenog čišćenja iznijeti iz radnih i ostalih prostorija na za to određeno mjesto
naravno da nitko neće priznat da je to što imaju "smeće" već da je to materijal za rad, ali kad ga ima toliko da ured izgleda kao arhiva onda da ga je... mi nitko ne može tvrdit da drito radi s onim "najdonjim fasciklom" na kojem je 10 drugih fascikala. zato mi treba neki članak na temelju kojeg bih prisilio ovlaštenike da uvedu red u urede
bonus pitanje: na koji zakonski način se prostor definira kao "arhiva"? Dakle na temelju čega se može reći da je prostor - ured a ne arhiva iako se u njemu skladišti materijala kao da je arhiva
također me zanima da li je gdje definirano što u slučaju kada je evakuacijski put obložen gorivim materijalom, npr. paketom ili tepihom neodgovarajuće vatrootpornosti? Mislim podovoi ovdje su totalna katastrofa: drveni parket sa tepihom gore, gdje na parketu još ima i rupa i tepih služi da to nivelira
|
|
|
17.07.2017., 15:07
|
#3067
|
Registrirani korisnik
Registracija: Apr 2016.
Postova: 407
|
Quote:
dostaje kaže:
eno ima pravilnik o ZOP ali piše pre općenito:
otpadni materijal (papir, smeće i slično) mora se nakon završenog čišćenja iznijeti iz radnih i ostalih prostorija na za to određeno mjesto
naravno da nitko neće priznat da je to što imaju "smeće" već da je to materijal za rad, ali kad ga ima toliko da ured izgleda kao arhiva onda da ga je... mi nitko ne može tvrdit da drito radi s onim "najdonjim fasciklom" na kojem je 10 drugih fascikala. zato mi treba neki članak na temelju kojeg bih prisilio ovlaštenike da uvedu red u urede
bonus pitanje: na koji zakonski način se prostor definira kao "arhiva"? Dakle na temelju čega se može reći da je prostor - ured a ne arhiva iako se u njemu skladišti materijala kao da je arhiva
također me zanima da li je gdje definirano što u slučaju kada je evakuacijski put obložen gorivim materijalom, npr. paketom ili tepihom neodgovarajuće vatrootpornosti? Mislim podovoi ovdje su totalna katastrofa: drveni parket sa tepihom gore, gdje na parketu još ima i rupa i tepih služi da to nivelira
|
Manje bitno gdje to tocno pise, stim bi trebao krenuti od same projektne dokumentacije gradjevine i elaborata zastite od pozara koja je sastavni dio projekta pa da procackas po njemu ak se gdje konkretno spominje vas poslovni prostor, no jednostavnije ti je ak imaju Pravilnik ZOPa onda moraju imati i imenovanog referenta zastite od pozara za objekt sto je propisano uz navedeni pravilnik, pa zovi njega da ti obidje urede, a sto bi on trebao i samoinicijativno raditi , pa nek on da svoj sud o stanju sa "arhivom" po vasim uredima i ostalima stvarima koje te brinu, ak je njemu to ok onda j... ga, ti si napravio sve sto je u tvojoj moci
|
|
|
17.07.2017., 15:34
|
#3068
|
Registrirani korisnik
Registracija: Apr 2016.
Postova: 407
|
Zaboravih, uz elaborat ZOPa ako imaju bi trebao biti i elaborat ZNRa, pa zaviri i u njega, takve stvari bi u njemu trebale pisati, makar sumnjam da imaju
|
|
|
17.07.2017., 15:48
|
#3069
|
U samoizolaciji
Registracija: Oct 2008.
Postova: 268
|
Quote:
Dodo3 kaže:
Manje bitno gdje to tocno pise, stim bi trebao krenuti od same projektne dokumentacije gradjevine i elaborata zastite od pozara koja je sastavni dio projekta pa da procackas po njemu ak se gdje konkretno spominje vas poslovni prostor, no jednostavnije ti je ak imaju Pravilnik ZOPa onda moraju imati i imenovanog referenta zastite od pozara za objekt sto je propisano uz navedeni pravilnik, pa zovi njega da ti obidje urede, a sto bi on trebao i samoinicijativno raditi , pa nek on da svoj sud o stanju sa "arhivom" po vasim uredima i ostalima stvarima koje te brinu, ak je njemu to ok onda j... ga, ti si napravio sve sto je u tvojoj moci
|
ma to je prastara zgrada u centru Zagreba, nema ništa osim kategorizacije i vlasnik je moj poslodavac.
glede imenovanog referenta ZOP-a, to je domar (ima položen stručni ZOP) i on se slaže da bi se to trebalo raščistiti ali ga nitko ne šljivi jer velim, moj poslodavac razumije samo zakonski propisane odredbe, zato mi trebaju citati...
|
|
|
17.07.2017., 17:34
|
#3070
|
Registrirani korisnik
Registracija: Apr 2016.
Postova: 407
|
Quote:
dostaje kaže:
ma to je prastara zgrada u centru Zagreba, nema ništa osim kategorizacije i vlasnik je moj poslodavac.
glede imenovanog referenta ZOP-a, to je domar (ima položen stručni ZOP) i on se slaže da bi se to trebalo raščistiti ali ga nitko ne šljivi jer velim, moj poslodavac razumije samo zakonski propisane odredbe, zato mi trebaju citati...
|
nist, nazovi inspektora zopa kak sam ti gore pisao i tak nema kazne, pa nek mu on veli usmenim rijesenjem na zapisnik
|
|
|
20.07.2017., 16:25
|
#3071
|
Registrirani korisnik
Registracija: Apr 2015.
Postova: 270
|
Što kada firma nema donešen službeni Pravilnik o sistematizaciji radnih mjesta? Kako onda izraditi procjenu rizika? Može iskustva i savjeti? Hvala.
|
|
|
20.07.2017., 23:55
|
#3072
|
Registrirani korisnik
Registracija: Apr 2016.
Postova: 407
|
Quote:
Yvone kaže:
Što kada firma nema donešen službeni Pravilnik o sistematizaciji radnih mjesta? Kako onda izraditi procjenu rizika? Može iskustva i savjeti? Hvala.
|
Pricas sa ovlastenicima i radnicima tko sta zapravo radi, na koji nacin, gdje i sa cim kak je i propisano po Pravilniku o procjeni rizika. Ak tak pristupis sistematizacija ti i ne treba, u biti kakvo je kod nas stanje sistematizacija bu ti dala sam krivu sliku stvarnog stanja sa terena
|
|
|
21.07.2017., 06:44
|
#3073
|
Registrirani korisnik
Registracija: Feb 2010.
Postova: 696
|
Quote:
Yvone kaže:
Što kada firma nema donešen službeni Pravilnik o sistematizaciji radnih mjesta? Kako onda izraditi procjenu rizika? Može iskustva i savjeti? Hvala.
|
Ako je veća firma, onda uvijek nastojiš podijeliti na upravu, administraciju, proizvodnju i skladište. Ako je jako velika firma, onda ovu grubu podjelu ideš još dodatno usitnjavati (logistika, komercijala, opći poslovi, transport, održavanje i sl.).
|
|
|
21.07.2017., 09:58
|
#3074
|
Registrirani korisnik
Registracija: Oct 2014.
Postova: 1,404
|
mlad sam i doduše nemam ogromnog staža u znr/zop, kako izgledaju inspekcijski nadzori? do sada nisam imao prilike sudjelovati u nijednom... zanima me odogovor na pitanje, ispitivanje struje, protupanične, tipkala, ventilacije, to sve spada pod domenu zopa, ali, može li npr. inspektor znr tražiti zapisnike za ta ispitivanja? ili nije običaj, uglavnom protupožarni inspektori traže to, a inspektor znr procjenu, ispitivanje radne opreme, osposobljavanja, liječničke, itd.?
|
|
|
21.07.2017., 10:32
|
#3075
|
Registrirani korisnik
Registracija: Feb 2010.
Postova: 696
|
Quote:
hazmat kaže:
mlad sam i doduše nemam ogromnog staža u znr/zop, kako izgledaju inspekcijski nadzori? do sada nisam imao prilike sudjelovati u nijednom... zanima me odogovor na pitanje, ispitivanje struje, protupanične, tipkala, ventilacije, to sve spada pod domenu zopa, ali, može li npr. inspektor znr tražiti zapisnike za ta ispitivanja? ili nije običaj, uglavnom protupožarni inspektori traže to, a inspektor znr procjenu, ispitivanje radne opreme, osposobljavanja, liječničke, itd.?
|
Struja, tipkala, panika, ventilacija (kao dio radnog okoliša) itekako spadaju i pod ZNR. U stvari, i jedan i drugi te mogu tražiti bilo što, osim što za ZOP te sigurno neće tražiti Procjenu rizika. Također, ovaj iz ZNR te neće tražiti Procjenu ugroženosti od požara. Nije to strogo podijeljeno, a prema iskustvu obojica traže skoro sve.
|
|
|
21.07.2017., 10:49
|
#3076
|
Registrirani korisnik
Registracija: Oct 2014.
Postova: 1,404
|
Quote:
bumbe kaže:
Struja, tipkala, panika, ventilacija (kao dio radnog okoliša) itekako spadaju i pod ZNR. U stvari, i jedan i drugi te mogu tražiti bilo što, osim što za ZOP te sigurno neće tražiti Procjenu rizika. Također, ovaj iz ZNR te neće tražiti Procjenu ugroženosti od požara. Nije to strogo podijeljeno, a prema iskustvu obojica traže skoro sve.
|
ima kakve razlike ako npr. čovjek ima sve ateste napravljene, a recimo dio sa procjenom, osposobljavanjima nije napravio? progledaju kroz prste kada je o tome riječ? šta ako nema ništa, ide nekakva pismena opomena - rješenje i nalog da se to i to napravi u toliko dana? sa ili bez kazne? pitam, zanima me, a stvarno nemam blage kako to sve izgleda/ide
|
|
|
21.07.2017., 10:55
|
#3077
|
Registrirani korisnik
Registracija: Apr 2016.
Postova: 407
|
Quote:
hazmat kaže:
mlad sam i doduše nemam ogromnog staža u znr/zop, kako izgledaju inspekcijski nadzori? do sada nisam imao prilike sudjelovati u nijednom... zanima me odogovor na pitanje, ispitivanje struje, protupanične, tipkala, ventilacije, to sve spada pod domenu zopa, ali, može li npr. inspektor znr tražiti zapisnike za ta ispitivanja? ili nije običaj, uglavnom protupožarni inspektori traže to, a inspektor znr procjenu, ispitivanje radne opreme, osposobljavanja, liječničke, itd.?
|
Da, što se tiče ispitivanja u objektu mogu tražiti obojica inspektora, stim da ti po novom zakonu znr-a za neobavljena ispitivanja nema propisane kazne tako da će ti inspektor znr-a u pravilu naložiti da se u nekom roku to obavi i dostave mu se zapisnici na uvid, za zop jesu propisane kazne ali požarni inspektori po mom iskustvu nisu tako brzi na pisanju istih. Što se tiće dokumenata vezanih za radnike obiđe malo po radnim prostorima vidi tko što radi i legitimira 2-3 radnika (osobna iskaznica) i poslje u dokumentaciji traži da mu se predoče dokumenti iz znr-a za radnike koje je legitimirao prema poslovima koje je vidio da rade i prema opisima radnog mjesta iz procjene rizika (npr. dal je u ZOS obrascu sve navedeno za što je osposobljen za rad na siguran način, dal ima važeći lječnički pregled PUR-a, svjedodžbu o stručnoj osposobljenosti za neke poslove ako treba, eventualno karton zaduženja OZS-a). Za ovo isto nije propisana direktna novčana kazna nego ako radnik ne ispunjava nešto može narediti poslodavcu da udalji radnika s tog radnog mjesta dok ne ispuni uvjete, što isto nije baš tako često. Može tražiti, ako firma ima više od 20 ili 50 ljudi odluku o izboru povjerenika, osnivanju odbora ZNR-a, zapisnike o sjednici odbora, osposobljenosti za prvu pomoć itd. - isto nema direktne novčane kazne ako nemaš.
|
|
|
21.07.2017., 11:03
|
#3078
|
Registrirani korisnik
Registracija: Apr 2016.
Postova: 407
|
Quote:
hazmat kaže:
ima kakve razlike ako npr. čovjek ima sve ateste napravljene, a recimo dio sa procjenom, osposobljavanjima nije napravio? progledaju kroz prste kada je o tome riječ? šta ako nema ništa, ide nekakva pismena opomena - rješenje i nalog da se to i to napravi u toliko dana? sa ili bez kazne? pitam, zanima me, a stvarno nemam blage kako to sve izgleda/ide
|
Po zakonu znr-a direktnu kaznu na licu mjesta ti može pisati ako nemaš izrađenu procjenu rizika, ako ona po njegovoj procjeni ne odgovora stvarnim opasnostima (rijeđi slučaj), ako nije dostupna svim radnicima na mjestu rada (papirnato ili elektronski), ako nemaš adekvatno uređeno vođenje zaštite na radu (zaposlen stručnjak znr-a il da poslodovac/ovlaštenik može sam obavljati poslove), ako nemaš izrađen plan evakuacije i spašavanja i odrađene vježbe evakuacije jedanput u dvije godine i naravno njima najdraže ako nisi odmah prijavio tešku ozljedu na radu.
Za ostalo ti u zapisnik stavlja da se odradi u pravilu od 8 dana pa na više.
|
|
|
21.07.2017., 12:53
|
#3079
|
Registrirani korisnik
Registracija: Jun 2009.
Postova: 962
|
Quote:
bumbe kaže:
Ako je veća firma, onda uvijek nastojiš podijeliti na upravu, administraciju, proizvodnju i skladište. Ako je jako velika firma, onda ovu grubu podjelu ideš još dodatno usitnjavati (logistika, komercijala, opći poslovi, transport, održavanje i sl.).
|
Slažem se. Iz mog iskustva najbolje je podijeliti na cjeline. Cjelina poput održavanja, ako je veća i ima preventivno, strojno, elektro, građevinsko...održavanje, lakše je napraviti posebnu procjenu za svaki pojedini dio održavanja. Naravno sve ovisi o veličini firme i djelatnosti. Zajednički dijelovi svim cjelinama su copy-paste u svaku pojedinu procjenu, a posebnosti tada radiš odvojeno. Mislim da je određen broj manjih procjena pregledniji od jedne procjene od nekoliko stotina stranica. Sad, kako ćeš to rasporediti ako nemaš sistematizaciju, tu ti ne mogu pomoći.
|
|
|
21.07.2017., 14:51
|
#3080
|
U samoizolaciji
Registracija: Oct 2008.
Postova: 268
|
Ima li tko iskustva sa sklapanjem ugovora s dr. medicine rada? Trebao bih sklopiti paušalni ugovor na godinu dana koji bi podrazumijevao "poslove medicine rada".
E sad, moji smatraju da se za npr. PUR liječničke može tražiti na natječaju bilo koja medicina rada da to odradi, no zar nije da se dr. medicine rada kada se odabere, moraju se pregledi raditi s njime tj. da se ne može imati odabranog jednog dr. a slati radnike drugom jer je jeftiniji ili se to može? Ako može, koja je bit izabiranja dr. medicine rada?
Također što se sve ugovara pod "poslove medicine rada"?
|
|
|
|
|
Tematski alati |
|
Opcije prikaza |
Linearni mod
|
Sva vremena su GMT +2. Trenutno vrijeme je: 13:51.
|
|
|
|