Natrag   Forum.hr > Društvo > Prirodne znanosti

Prirodne znanosti Čista znanost za jako pametne i one koji takvima žele postati
Podforum: Armstrong Station - Astronomija i astrofizika

Odgovor
 
Tematski alati Opcije prikaza
Old 20.07.2017., 14:39   #3941
Quote:
Garofeeder kaže: Pogledaj post
Narod.hr? Ma da....
A jebo ga znanstveni pristup. Jel' lijepo piše da je izvor Hina?

https://www.hina.hr/vijest/9538189

I ne valja biti zatucan ni u kom pravcu. Ja proletim krozu sve bukmarke, od dnevnog do indexa, čitam i narod i h-alter. Doduše, bolje se osjećam kad ne čitam ništa :-)

Dakle, komentara imamo na "narod.hr", a nema na nebulozu koju prenosi Hina (što narod samo nekritički prenosi dalje, kao što to danas svi "portali" rade)?
__________________
Nullius addictus iurare in verba magistri... In a name of science, question everything
sonata-LPG is offline  
Odgovori s citatom
Old 20.07.2017., 20:00   #3942
Ma sve su vam to naši prepisivači, ali studija zaista postoji.

Evo orginalna vijest:
Quote:
https://www.reuters.com/article/us-a...-idUSKBN19Y0YD
Extreme heat over the next several decades will make it more difficult for full planes to get off the ground, requiring airlines to offload fuel, cargo and at times even passengers to manage smooth takeoffs, according to a study by a research unit of Columbia University released on Thursday.
i orginalne znanstvene studije:
Quote:
https://link.springer.com/article/10...584-017-2018-9

ABSTRACT
Steadily rising mean and extreme temperatures as a result of climate change will likely impact the air transportation system over the coming decades. As air temperatures rise at constant pressure, air density declines, resulting in less lift generation by an aircraft wing at a given airspeed and potentially imposing a weight restriction on departing aircraft. This study presents a general model to project future weight restrictions across a fleet of aircraft with different takeoff weights operating at a variety of airports. We construct performance models for five common commercial aircraft and 19 major airports around the world and use projections of daily temperatures from the CMIP5 model suite under the RCP 4.5 and RCP 8.5 emissions scenarios to calculate required hourly weight restriction. We find that on average, 10–30% of annual flights departing at the time of daily maximum temperature may require some weight restriction below their maximum takeoff weights, with mean restrictions ranging from 0.5 to 4% of total aircraft payload and fuel capacity by mid- to late century. Both mid-sized and large aircraft are affected, and airports with short runways and high temperatures, or those at high elevations, will see the largest impacts. Our results suggest that weight restriction may impose a non-trivial cost on airlines and impact aviation operations around the world and that adaptation may be required in aircraft design, airline schedules, and/or runway lengths.
Ode možete vidit još takvih:
http://www.forum.hr/showthread.php?t=318265&page=175
memulica is offline  
Odgovori s citatom
Old 20.07.2017., 22:23   #3943
Pojednostavljeno, radi se o zakonu idealnih plinova pV = nRT. Tlak p ovisi o težini, tj masi zračnog stupca, što možemo smatrati konstantnim jer se masa atmosfere neće miijenjati zatopljenjem. A onda gledamo neki volumen zraka V, a to je u ovom slučaju volumen zraka duž piste koji avion koristi da bi poletio. To je opet konstantno, jer ne mijenjamo dužinu piste nego gledamo šta će biti na postojećim pistama. I sad ako povećaš T, smanjit će se n - efektivno, smanjit će se gustoća zraka. Što znači da će avionska krila imat manji broj molekula zraka na raspolaganju tokom polijetanja, odnosno moći će razviti manji uzgon. I time potreba za smanjenjem težine aviona da bi mogao poletjeti, ili za nekakvim povećanjem efikasnosti avionskih krila, ili za nadogradnjom piste, ili jbg za odustankom od polijetanja dok temperatura ne padne.
__________________
Nije svaki žabac žaba! Recimo Kermit je bičva.
Frogger is offline  
Odgovori s citatom
Old 21.07.2017., 00:03   #3944
Možda da pitaju za savjet pilote iz npr. RIYADH KING KHALID INTERNATIONAL AIRPORT
memulica is offline  
Odgovori s citatom
Old 21.07.2017., 07:30   #3945
Quote:
Frogger kaže: Pogledaj post
Pojednostavljeno, radi se o zakonu idealnih plinova pV = nRT. Tlak p ovisi o težini, tj masi zračnog stupca, što možemo smatrati konstantnim jer se masa atmosfere neće miijenjati zatopljenjem. A onda gledamo neki volumen zraka V, a to je u ovom slučaju volumen zraka duž piste koji avion koristi da bi poletio. To je opet konstantno, jer ne mijenjamo dužinu piste nego gledamo šta će biti na postojećim pistama. I sad ako povećaš T, smanjit će se n - efektivno, smanjit će se gustoća zraka. Što znači da će avionska krila imat manji broj molekula zraka na raspolaganju tokom polijetanja, odnosno moći će razviti manji uzgon. I time potreba za smanjenjem težine aviona da bi mogao poletjeti, ili za nekakvim povećanjem efikasnosti avionskih krila, ili za nadogradnjom piste, ili jbg za odustankom od polijetanja dok temperatura ne padne.
Je, poznata mi je Nauka o toplini (tako se, naime, se zove prikladni dio fizike koji se sluša na Strojarstvu, a sluša se i Mehanika fluida i Dinamika plinova, neki slušaju i Mehaniku leta...), ali hej - da će faliti uzgona za polijetanje zbog manjka molekula oko krila? Pa koliko molekula oko krila ima na 10.000 metara na koliko se odvijaju putnički letovi (ako nije frkafulja s propelerima u pitanju)? I da su avioni projektirani da s nazivnom težinom mogu poletjeti na 39°C, a na 40°C više ne mogu bez povećanja brzine?

'Alo?

Hoću reći da su svećenici religije globalnog zatopljenja fakat već pretjerali (ne negiram GW, ali što je previše ni s kruhom ne valja)
__________________
Nullius addictus iurare in verba magistri... In a name of science, question everything
sonata-LPG is offline  
Odgovori s citatom
Old 21.07.2017., 11:28   #3946
Evo ovi u Rijadu se peku na samo +47 celzića, pa sve pet
memulica is offline  
Odgovori s citatom
Old 21.07.2017., 14:54   #3947
David Icke nije vrijedan spomena na ovom PDF-u, ali ipak ću ga spomenuti iz jednog zanimljivog razloga:

https://www.24sata.hr/lifestyle/besp...ristimo-527893

razlog zašto ga uopće spominjem je slijedeći - ta kreatura uopće nije nikakav teoretičar zavjera nego zamagljivač stvarnih zavjera. Sustavno radi na tome da sam sebe izvrne ruglu i da kod svakog razumnog čovjeka s barem 3 razreda škole obezvrijedi sve što govori i sve što napiše. reptili, svemirci, truć-srać.

U čemu je problem? U tome što kod ljudi izaziva gnušanje pa i stvari koje (možda) zaista jesu istinite, a tiču se političkih urota, također izvrće na ruglo. Icke je vrhunski prevarant, ali ako ikome služi (po meni sasvim namjerno), služi onima koje bi netko ozbiljniji razotkrio. Kad netko iz npr. američke obavještajne zajednice popizdi pa objavi stvari koje nisu za objavljivanje - ako o tome piše i David Icke (a piše), onda tema postane bezvrijedna i predmet sprdnje - "Hej, NSA je financirala svrgavanje vlade u svinjojebistanu, ali hej - to je sve pod kontrolom engleske kraljice koja je reptil".

Dakle, Icke je vrhunski zamagljivač, a nipošto luđak. I ne treba ga se kloniti zato što piše nebuloze, nego zato što zamagljuje stvarne "teorije zavjere". Da je on bio aktivan u vrijeme Nixona, možda ne bi ni bilo afere watergate

No, to je samo moje mišljenje, a znamo da svatko ima šupak i mišljenje.
__________________
Nullius addictus iurare in verba magistri... In a name of science, question everything
sonata-LPG is offline  
Odgovori s citatom
Old 21.07.2017., 17:22   #3948
Quote:
sonata-LPG kaže: Pogledaj post

I ne valja biti zatucan ni u kom pravcu. Ja proletim krozu sve bukmarke, od dnevnog do indexa, čitam i narod i h-alter. Doduše, bolje se osjećam kad ne čitam ništa :-)
Svaka cast ... Osobno, kupusne listove ne citam (nemam bas toliko vremena, radije gledam oblake), a kad slucajno naletim na BS poput ovoga to me samo ohrabri da s tom praksom i nastavim....
__________________
Cogito, ergo oposum....
Garofeeder is offline  
Odgovori s citatom
Old 21.07.2017., 18:24   #3949
Danas sam vidio reklamu na forum haeru koja preporučuje stari provjereni sistem za bogaćenje.
Trebate samo poredati jaja na ovaj način i izgovoriti slijedeće riječi...

(nisam kliknuo pa ne znam koje)

Nakon toga ponovo uključih ad-blocker.
__________________
Martini.
Shaken, not stirred.
SmartFart is offline  
Odgovori s citatom
Old 21.07.2017., 18:48   #3950
Quote:
sonata-LPG kaže: Pogledaj post
Je, poznata mi je Nauka o toplini (tako se, naime, se zove prikladni dio fizike koji se sluša na Strojarstvu, a sluša se i Mehanika fluida i Dinamika plinova, neki slušaju i Mehaniku leta...), ali hej - da će faliti uzgona za polijetanje zbog manjka molekula oko krila? Pa koliko molekula oko krila ima na 10.000 metara na koliko se odvijaju putnički letovi (ako nije frkafulja s propelerima u pitanju)? I da su avioni projektirani da s nazivnom težinom mogu poletjeti na 39°C, a na 40°C više ne mogu bez povećanja brzine?

'Alo?

Hoću reći da su svećenici religije globalnog zatopljenja fakat već pretjerali (ne negiram GW, ali što je previše ni s kruhom ne valja)
Na 10000 metara se leti daleko većom brinom, a to je bitno, koliko molekula zraka krila stignu obraditi u jedinici vremena da bi uzgonom poništila težinu aviona. Problem je u dužini piste, znači ako je zrak razrijeđen, da li je pista dovoljno dugačka da se poleti na siguran način. Da se razumijemo, to ne znači da ne može avion uzletjet u takvim uvjetima, nego znači da uzlijetanje ne zadovoljava sigurnosne standarde i stoga neće bit izvedeno.

Prije polijetanja pilot provodi izračun. Uzima u obzir gorivo, putnike, prtljagu i bilo koje druge faktore koji određuju težinu zrakoplova. Zatim uzima u obzir atmosferske prilike, koje uključuju gustoću zraka, vjetar i sl. Uzima u obzir i da li je pista mokra, da li su gume istrošene. Zašto sve ovo radi? Za početak zbog brzine V1. To je brzina koju tako konfiguriran zrakoplov na toj pisti, jednom kad dosegne, više nema povratka nego mora uzletjeti. Ukoliko bi otkazao motor prije te dosizanja V1, pilot oduzima gas ili ga reversa ako avion to podržava, i koči. Ako je dobro izračunao, zaustavit će se prije kraja piste. Jednom kad pređe V1, zajebi kočenje, čak i ako ti otkaže motor, daješ gas i uzlijećeš, trebaš dostić brzinu V2 a to je brzina kojom tako konfiguriran zrakoplov može uzletjet.
I sad ide zajeb: ako su se parametri tako posložili da ti scenarij otkazivanja motora diktira takve V1 i V2 da ti treba pista dužine 3800m da budeš siguran, a ti si na pisti dužine 3500m, onda ne smiješ uzletjeti.

Šta je sve OK ako se takve stvari dogode 4-5 dana u godini, ali ako se počnu događat 40 dana u godini onda tu neko puši gadnu lovu i ispada iz igre. Tu onda dolazi neki drugi tip zrakoplova koji primjerice može vozit samo neke kraće rute pa se presjeda, i tako dalje. Sve je to za lovu, i svaki postotak je bitan u tom poslu. Dužina doleta, postotak otkazanih letova, broj putnika po zrakoplovu, cijena karte. Malo izmijeniš nešto od toga i onda pušiš umjesto da zarađuješ i igra se mijenja. I to vrijedi za sve, od proizvođača zrakoplova preko avioprevoznika pa do onih koji grade pistu u svom selu.

Ja ne čitam novine jer znam da pišu senzacionalističke gluposti pa niti ne pišem ovo kao komentar nekog članka, nego kao pojašnjenje kako promjene temperature (da, radi se o par C) mogu u potpunosti izmijeniti način na koji se neka pista koristi ili ne koristi, i može doći do izmjena u rutama i u ekonomiji cijele situacije. Nije neka katastrofa, sve će se to u konačnici prilagodit novonastalim uvjetima, ali može bit značajnijih izmjena i neko će pritom popušit, a neko i profitirat od svega toga.
__________________
Nije svaki žabac žaba! Recimo Kermit je bičva.
Frogger is offline  
Odgovori s citatom
Old 22.07.2017., 19:16   #3951
Ovo je lijep primjer senzacionalističke pogrešne interpretacije rezultata istraživanja, koja postaje to gora što se dalje prepisuje.

Ono što kaže istraživanje je da će se povečati broj slučajeva u kojima će performansno limitirana maksimalna masa u polijetanju (PTOM) biti niža od strukturno ograničene. Koliki je to problem? Ne pretjerano velik, dok dugoprugaši povremeno i polete na maksimalnoj strukturnoj masi, srednjoprugaši na letovima do četiri sata gotovo nikad.

Ono što je ekipa blaženo nesvjesna je da su od početka osamdesetih turboventilatorski motori toliko našpanani da ih je nemoguće kontrolirati izravno mehanički (gas - sajla - ventil protoka goriva) već isključivo preko posebnih kompjutora (FADEC - full authority digital engine control). Osim što je sad pilotu lakše kad ga korigira kompjutor, moguće je i precizno postaviti potisak u polijetanju na najmanji mogući za sigurno polijetanje tako da se gotovo nikad ne koristi puna snaga motora i time produžava vijek motora. Zatopliti će? OK, povećati ćemo snagu na polijetanju, skratiti vrijeme do remonta ali baš da nećemo letjeti - nema šanse. Osobno (na B737-800 sa CFM-56-7 sa 26 000 lbf potiska) sam punu snagu morao koristiti samo na aerodromu na 1500 m visine okruženom planinama, krcat putnicima (189 njih) i pri 30+ C i to ispada jednom godišnje ili rijeđe.

Odličan upis Frogger, samo par detalja:

Quote:
Problem je u dužini piste, znači ako je zrak razrijeđen, da li je pista dovoljno dugačka da se poleti na siguran način.
Točno ali u praksi na pistama dužim od 2500m (gotovo svagdje), kritičnije je nadvišavanje prepreka u slučaju otkaza motora pri Vef (V1-3kt) i to limitira maksimalnu performansnu masu u polijetanju.

Quote:
Uzima u obzir i da li je pista mokra, da li su gume istrošene.
Ima puno parametara, npr. B738 smije letjeti bez dihtunga na Krugerovom pretkrilcu ali se PTOM mora smanjiti za 340kg, što nije problem jer je po Jevropi u nekim normalnim vremenskim uvjetima PTOM preko 90 tona, dok struktura podnosi samo 79 a krcat avion na dvosatni let ide sa 65t. Gume nisu jedan od parametara, postoji minimum profila i performanse se ispituju na tom minimumu tako da je nova guma benefit na koji ne računamo.
Sova77 is offline  
Odgovori s citatom
Old 22.07.2017., 21:25   #3952
Quote:
sonata-LPG kaže: Pogledaj post
David Icke nije vrijedan spomena na ovom PDF-u, ali ipak ću ga spomenuti iz jednog zanimljivog razloga:

https://www.24sata.hr/lifestyle/besp...ristimo-527893

razlog zašto ga uopće spominjem je slijedeći - ta kreatura uopće nije nikakav teoretičar zavjera nego zamagljivač stvarnih zavjera. Sustavno radi na tome da sam sebe izvrne ruglu i da kod svakog razumnog čovjeka s barem 3 razreda škole obezvrijedi sve što govori i sve što napiše. reptili, svemirci, truć-srać.

U čemu je problem? U tome što kod ljudi izaziva gnušanje pa i stvari koje (možda) zaista jesu istinite, a tiču se političkih urota, također izvrće na ruglo. Icke je vrhunski prevarant, ali ako ikome služi (po meni sasvim namjerno), služi onima koje bi netko ozbiljniji razotkrio. Kad netko iz npr. američke obavještajne zajednice popizdi pa objavi stvari koje nisu za objavljivanje - ako o tome piše i David Icke (a piše), onda tema postane bezvrijedna i predmet sprdnje - "Hej, NSA je financirala svrgavanje vlade u svinjojebistanu, ali hej - to je sve pod kontrolom engleske kraljice koja je reptil".

Dakle, Icke je vrhunski zamagljivač, a nipošto luđak. I ne treba ga se kloniti zato što piše nebuloze, nego zato što zamagljuje stvarne "teorije zavjere". Da je on bio aktivan u vrijeme Nixona, možda ne bi ni bilo afere watergate

No, to je samo moje mišljenje, a znamo da svatko ima šupak i mišljenje.
+1!

Great asses shit the same!
__________________
Početnica totalitarizma za neuke balavce ili/i neofašiste.
judolino is offline  
Odgovori s citatom
Old 23.07.2017., 08:16   #3953
Quote:
judolino kaže: Pogledaj post
+1!

Great asses shit the same!
Oh da!

BTW, najgluplja žena koju sam poznavala uspjela je pročitati sve Ickeove knjige herojski se izborivši sa svojom disleksijom. Uputila me je u 'činjenicu' da svijetom vladaju leptiri.
__________________
Unlicenced Shamanic Counselor
$$ Will hex for cryptocurrency. $$
Have drum, will travel.
Leteća is offline  
Odgovori s citatom
Old 27.07.2017., 21:27   #3954
Dermatolog! Naročito od 4:00 minute ono što govori . E džabe je 10 godina studirao
Samo ne znam jel zaista vjeruje u to što govori ili ide linijom manjeg otpora radi nekakve koristi..

https://www.youtube.com/watch?v=sjrDia2JfaE
Mihail Suslov is offline  
Odgovori s citatom
Old 08.10.2017., 15:09   #3955
Quote:
sonata-LPG kaže: Pogledaj post
David Icke nije vrijedan spomena na ovom PDF-u, ali ipak ću ga spomenuti iz jednog zanimljivog razloga:

https://www.24sata.hr/lifestyle/besp...ristimo-527893

razlog zašto ga uopće spominjem je slijedeći - ta kreatura uopće nije nikakav teoretičar zavjera nego zamagljivač stvarnih zavjera. Sustavno radi na tome da sam sebe izvrne ruglu i da kod svakog razumnog čovjeka s barem 3 razreda škole obezvrijedi sve što govori i sve što napiše. reptili, svemirci, truć-srać.

U čemu je problem? U tome što kod ljudi izaziva gnušanje pa i stvari koje (možda) zaista jesu istinite, a tiču se političkih urota, također izvrće na ruglo. Icke je vrhunski prevarant, ali ako ikome služi (po meni sasvim namjerno), služi onima koje bi netko ozbiljniji razotkrio. Kad netko iz npr. američke obavještajne zajednice popizdi pa objavi stvari koje nisu za objavljivanje - ako o tome piše i David Icke (a piše), onda tema postane bezvrijedna i predmet sprdnje - "Hej, NSA je financirala svrgavanje vlade u svinjojebistanu, ali hej - to je sve pod kontrolom engleske kraljice koja je reptil".

Dakle, Icke je vrhunski zamagljivač, a nipošto luđak. I ne treba ga se kloniti zato što piše nebuloze, nego zato što zamagljuje stvarne "teorije zavjere". Da je on bio aktivan u vrijeme Nixona, možda ne bi ni bilo afere watergate

No, to je samo moje mišljenje, a znamo da svatko ima šupak i mišljenje.
A Alex Jones?
Torrio888 is offline  
Odgovori s citatom
Old 08.10.2017., 21:24   #3956
pa energija i je besplatna..samo se placa hardware...koji jedan oblik energije pritvaraju u drugi...tko tebi brani otici na livadu sa kantom da je napunis suncevom energijom...nitko...ali to tako ne ide...besplatni rucak ne postoji...
__________________
SLOBODNI LJUDI SLOBODNI SAMO AKO SMIJU IMATI ORUŽJE DA BI ZAŠTITILI SVOJ ŽIVOT,
IMOVINU, SVOJE SUGRAĐANE I OBITELJI OD DRUGIH NASILNIH GRAĐANA
KAO I OD NEPOŠTENE VLASTI I DA SE OBRANE OD TIRANIJE VLADARA.
JAWS is offline  
Odgovori s citatom
Old 09.10.2017., 11:02   #3957
Quote:
Torrio888 kaže: Pogledaj post
A Alex Jones?
Po meni slična priča -umjesto da raskrinkava, on zamagljuje. Pa i kad raskrinka nešto, ne znaš treba li mu vjerovati ili se ravnati po pripovjetci o pastiru koji je iz zajebancije 100 puta alarmirao selo o vukovima pa mu više nitko nije vjerovao kad su se vukovi zaista pojavili.

Doduše, onaj dio Alex-a i njegovog Infowars-a koji se bavi unutarnje-političkim pitanjima SAD-a je prilično informativan. Kod njega sam našao najpotpuniji izvještaj o onom nemilom sukobu "bijelih supremacista" i "antifa" u Charlottesville-u kad je onaj debilni "bijeli supremacist" ubio ženu autom.

No, kad Alex trkelja o zavjerama na svjetskoj razini, vjerujem mu otprilike koliko i Icke-u. Ne znam što je istina, a što nije pa sukladno svom "forumskom potpisu" ne vjerujem ništa
__________________
Nullius addictus iurare in verba magistri... In a name of science, question everything
sonata-LPG is offline  
Odgovori s citatom
Old 11.10.2017., 23:00   #3958
Blamaža hrvatske protivnice cijepljenja, povučen joj je znanstveni rad
http://www.index.hr/vijesti/clanak/b...d/1000115.aspx
Torrio888 is offline  
Odgovori s citatom
Odgovor


Tematski alati
Opcije prikaza

Kreni na podforum




Sva vremena su GMT +2. Trenutno vrijeme je: 03:42.