Natrag   Forum.hr > Društvo > Roditelji i djeca > Školarci i adolescenti

Odgovor
 
Tematski alati Opcije prikaza
Old 15.07.2017., 09:48   #821
Quote:
nosorog kaže: Pogledaj post
kako je bez ikakvih problema zavrsio razred, kada se prvi razred zavrsava s 5.00
samo jedna cetvorka vec salje poruku da mu je skola trebala biti odgodjena, a vise od toga da ste djetetu sjebali skolovanje
Ma mene si nasla z...
tisi is offline  
Odgovori s citatom
Old 15.07.2017., 12:18   #822
Quote:
frupy kaže: Pogledaj post
pa vjerovala ili ne - kad je neke godine prevelik broj ucenika koji ne mogu zbrinuti kako treba (ogromni razredi, nemogucnost normalnog organiziranja boravka...) - dijele odgode sakom i kapom.
u takvim kvartovima skole jesu "u dosluhu" s vrticima da vide otprilike koliki broj predskolaca ih ocekuje i po tome se ravnaju ako postoji potreba.
uz to, tendencija u drzavi ipak je opadanja broja klinaca pa se nadaju da im odgode nece drasticno zajebati iducu skolsku godinu.

jbg, to je realnost s malim brojem skola koje su uz to stare, lose opremljene itd.
mene to uopce ne cudi.
pa ni mene ne cudi, ali me ljuti.
jer, ako si skola moze odgoditi djecu jer ih nema gdje staivti (dakle, necemo povecavat razrede, zaposljavat nove nastavnike nego djeci rec da su nezrela/nespremna/glupa i svu odgovornost prebaciit na roditelja ), onda nije niti cudo da se helikopter roditeljima pusta da biraju da im dijete u skolu krene s punih 8.i iz tog konteksta, nefer ih je osudjivat radi toga.

meni je to uzasno losa poruka sustava. iako nekak vjerujem da nije cesta, puno je cesca neodgoda u situaciji kada je djetetu potrebna, a skoli na podrucju fali djece pa se moraju upisat.
__________________
Ako postoji nešto što želimo promijeniti kod djeteta, trebamo vidjeti nije li to nešto što bismo prvo trebali promijeniti u nama samima
nosorog is offline  
Odgovori s citatom
Old 15.07.2017., 12:45   #823
Quote:
ivana0906 kaže: Pogledaj post
znam nije tema, al me zanima što radite po tom pitanju?

Što se tiče odgode... volila bi čuti mišljenja ljudi koji imaju klince koji su sad u školi a odgodili su školu. Zanima me koliko im je ta godina značila.

Tete u našem vrtiću su okrutne, smatraju da ću uvik imati problema. OK, prihvaćam, raditi ću s njim i pomagati mu s gradivom al se nadam da će mu još jedna godina vrtića doniti bar bolji govor i malo bolju koncentraciju.
Znam da je pitanje bilo u ožujku, ali možda će nekome koristiti moje iskustvo. Naišla sam na temu, pa krenula čitati od 25. stranice...

Majka sam dvoje djece.

Starijem djetetu, koje je nedonošće, odgodili smo polazak u školu na temelju mišljenja svih specijalista koji su je pratili a i školskog tima na testiranju te godine kad je postala obveznica. Bila je emocionalno nezrela, primarno, ali ona tada nije bila zainteresirana zapamtiti sadržaje koji je u to doba nisu nimalo zanimali (npr. nabrojati godišnja doba redom, dane u tjednu i sl.). Ne smatram da je to tada trebala znati, to se radi u prvom razredu, ali njezin pristup u tom razdoblju njenog života je bio da je odbijala bilo što takvo i pokušati zapamtiti. Čak ni brojanje do 10 nije išlo glatko, jedan broj je uporno preskakala. Tako da je odgoda bila zaključak i nas roditelja, i odahnuli smo kad smo je dobili iako u to doba nismo imali iskustva s time što će je očekivati u prvom razredu.

I ne mogu opisati koliko joj je ta godina bila značajna u njezinom sazrijevanju i pripremanju za školu. Razlika je bila drastična. Godinu dana kasnije, ona je veselo pristupila testiranju i na svim planovima je bila spremna i vrlo motivirana, jedva je čekala da postane prvašica. Motivacija je bila za moje dijete bitan moment, jer je u prvom razredu uz produženi boravak gotovo svakoga dana trebalo još i kod kuće vježbati pisanje (osobito u drugom polugodištu kad su na red došla pisana slova koja ranije nije upoznala) i matematiku.

Do kraja prvog polugodišta se svlada pisanje paralelno velikih i malih tiskanih slova. Zbraja se i oduzima do, ako dobro pamtim, 7 ili 8 (barem u našoj školi i tim udžbenicima koje koriste).
U drugom polugodištu se kreće s pisanjem pisanih slova, očekuje se da znaju kad se piše velikim slovom, a već se pomalo treba paziti i na ije i je , č i ć, i đ. Početkom drugog polugodišta zbrajanje i oduzimanje do 10 mora krenuti automatizmom, jer se do kraja drugog polugodišta zbraja i oduzima do 20.
Pisani ispit iz matematike na kraju godine je imao zadatke iz svih područja od početka godine i složenija pitanja tipa "Ana je ubrala 15 jagoda a Iva je ubrala 11 jagoda manje nego Ana. Koliko jagoda su ubrale zajedno?" (pitanje sam izmislila, samo da pokažem tip matematičkih operacija)

Nije mi bilo bitno što će itko misliti o odgodi, a ni mojem djetetu nije bilo bitno što je niži razred od svoje dugogodišnje ekipe iz vrtića. Ritam kojim se krenulo u prvom razredu bez te godine odgode ona ne bi mogla pratiti, tako da bi je i emocionalno i socijalno unazadio, a odnos prema školi, koji je bez obzira na obaveze sada pozitivan, tvrdim da bi zbog toga bio vjerojatno dugoročno negativan.
chandra is offline  
Odgovori s citatom
Old 15.07.2017., 12:54   #824
Quote:
nosorog kaže: Pogledaj post
pa ni mene ne cudi, ali me ljuti.
jer, ako si skola moze odgoditi djecu jer ih nema gdje staivti (dakle, necemo povecavat razrede, zaposljavat nove nastavnike nego djeci rec da su nezrela/nespremna/glupa i svu odgovornost prebaciit na roditelja ), onda nije niti cudo da se helikopter roditeljima pusta da biraju da im dijete u skolu krene s punih 8.i iz tog konteksta, nefer ih je osudjivat radi toga.

meni je to uzasno losa poruka sustava. iako nekak vjerujem da nije cesta, puno je cesca neodgoda u situaciji kada je djetetu potrebna, a skoli na podrucju fali djece pa se moraju upisat.
da, losa je poruka sustava, to definitivno.
ali meni jednako idu na kuki odgovorni koji nece graditi nove/opremati postojece skole/zaposljavati nastavnike i ovi helikopteri koji situaciju koriste bez razloga.
kako god okrenes gubi se pravi smisao odgoda, sto je jako jako lose za sve ukljucene.
__________________
Think positive...
frupy is offline  
Odgovori s citatom
Old 15.07.2017., 20:51   #825
Quote:
frupy kaže: Pogledaj post
da, losa je poruka sustava, to definitivno.
ali meni jednako idu na kuki odgovorni koji nece graditi nove/opremati postojece skole/zaposljavati nastavnike i ovi helikopteri koji situaciju koriste bez razloga.
kako god okrenes gubi se pravi smisao odgoda, sto je jako jako lose za sve ukljucene.
U potpunosti se slažem.

Šokirana sam pročitanim na posljednjih nekoliko stranica. Psihofizički zdravo i vrlo napredno dijete, bez ikakvih dijagnoza, čini se i izadprosječnih sposobnosti koje je samo u dobi ispod 6,5 godina u stanju naučiti dva strana jezika, dobije mišljenje specijalista školske medicine, školskog psihologa i/ili pedagoga i/ili logopeda da mu je potrebna odgoda, samo zato jer je to majka poželjela čim ga je rodila?
Ili u toj priči puno toga ne štima, ili je upravo takav slučaj pokazatelj da je sustav 'u rasulu'.
Moje dijete koje je od rođenja kasnilo razvoju kao visoko neurorizično nije bilo u stanju, bez obzira na terapije od rođenja, you name it, od fizikalnih preko radnih, senzorne integracije do logopeda a sve uz program u vrtiću i intenzivan rad kod kuće prije testiranja za školu, točno brojati do deset, reći ime grada u kojem živimo i sl. Moje je dijete odgodom postalo spremno da uz veliki dodatni angažman kod kuće, sa mnom, savlada onda kad to program traži, godinu dana a i više starije od ostalih u razredu od kojih mnogi roditelji ne moraju za petice s djecom ništa raditi, barem tako kažu, pojmove jučer - danas - sutra.

Nismo dobili nikada nikakav poziv od CZSS u vezi odobrene odgode, niti su ga dobile dvije majke čija su djeca također imala odgode (jedno godinu prije nas, a drugo prošle godine, druge OŠ) također zbog poteškoća koje su godinama prije nego što su djeca postala školski obveznici pratile i riješavale kod specijalista iz sustava. Ne znam za niti jedan slučaj odgode koji nije bio utemeljen. Riječ je o Zg. Tako da me mogućnost da se škola odgađa bez ikakve dijagnoze razočarava. U sustav. Tamo gdje zaposleni u njemu tako postupaju. Ako je to istina. Jer je priča krenula da su svi iz tog sustava bili nekompetentni kad su procijenili da je to dijete spremno za školu. Da bi onda bila promijenjena u to da su smatrali da nije. Pa da se uključio i CZSS koji se sam od sebe javlja samo zato da roditelj potpiše izjavu da su roditelji željeli odgodu škole ' potpuno zdravog psihofizički djeteta, uz komisijsku odluku koja preporuča isto tako odgodu upisa u školu'. Zašto je onda ta komisija preporučila tu odgodu?

Zadnje uređivanje chandra : 15.07.2017. at 21:05.
chandra is offline  
Odgovori s citatom
Old 22.07.2017., 15:17   #826
chandra, može li malo više informacija, kako ste u toj godini spremali dijete? Logopedi, defektolozi? Suplementi?

Kakva mu je bila radna memorija?
ivana0906 is offline  
Odgovori s citatom
Old 23.07.2017., 12:06   #827
Quote:
ivana0906 kaže: Pogledaj post
chandra, može li malo više informacija, kako ste u toj godini spremali dijete? Logopedi, defektolozi? Suplementi?

Kakva mu je bila radna memorija?
Tu godinu odgode je išla samo na logopedske terapije i dobivala je dosta domaćih zadaća, ali svakodnevno smo se "igrale" u različitim situacijama, sve što mi je padalo na pamet. Šećemo parkom, čekamo u redu na blagajni, ležimo na plaži, vozimo se autom/tramvajem... sve je bilo prigoda da se usput nešto broji, analizira, uči kroz igru.
Analiza i sinteza riječi. Slovkala je, rastavljala na slogove. Igrale se da se sjetimo što više riječi koje počinju nekim glasom, pa kojim glasom završava neka riječ. Pa nešto poput kalodonta, ali u početku samo na jedan glas, ne na slog. Čitale riječi slovo po slovo, pa slogove, pa slijevajući.
Brojale kad god bih se sjetila. Da presavine pa stavi četiri salvete na stol. Da mi doda pet jaja. Koliko pruga ima zebra preko koje prelazimo. Pa odnos više-manje, npr. ako ona ima 5 bombona a ja 3, tko ima više. Pa ako ima 3 bombona a prijateljici da 1, koliko joj je ostalo. Ako ima 3 bombona a prijateljica joj da još 1, koliko ih onda ima. Na prste. S bombonima. S bilo čime. Tako smo došle i do znakova < i > koje je u igri zapamtila (veće je uvijek s one strane gdje se znak "raširio") i niti jednom u prvom razredu s tim znakovima nije pogriješila.
Rješavala je pretškolske vježbenice koje sam kupovala po kioscima i knjižarama, različitih kvaliteta , s različitim tipovima vježbi, kupila sam ih nekoliko. Svaki dan, ako joj se nije dalo više, barem jedan jedini zadatak. Printala sam i neke vježbe s neta (vidim da npr. ovdje sad ima i nekih novih). Koristile su za koncentraciju, grafomotoriku, prostorno-vizualnu orijentaciju, pojam količine itd. Kupila sam na preporuku logopedice Evu u svjetu slova, što je rješavala na računalu pa joj se jako sviđalo. Igrale smo se "što je suprotno" (noć-dan, duboko-plitko, visoko-nisko, mlado-staro...) npr. šećući. Prepričavala je priče koje sam joj čitala, razgovarale smo o njima. Pisala je kraće tekstove, npr. čestitke prijateljima za rođendane, sama ih crtala, i općenito puno crtala i bojala, što preciznije.

Vjerujem da nekima koji traže odgodu sve to djeluje banalno i jednostavno jer su njihova djeca to rješavala/pamtila/svladavala "u hodu", međutim, mi smo imali kašnjenje u razvoju, konkretne probleme s razumijevanjem, kratkom koncentracijom, motoričkim nemirom itd. i ništa nije došlo samo od sebe, usput, bez poticaja i puno ponavljanja. I ako se pitate zašto to nismo radile ranije, odgovor je - jesmo, pokušavale smo, ali nije išlo. Odbijala je. Ili ako nije odbijala, gledala je u mene i jednostavno nije razumijela. Ona je kasnije od prosječne djece postala spremna i zainteresirana za to. Ni uz logopedske kontrole i terapije i vježbe koje su njezine dvije logopedinje preporučivale u godinama prije toga, dakle nije da se nije pokušavalo, ona neke takve osnovne sadržaje nije mogla savladati. Imam još jedno dijete, koje "oduvijek" vrlo brzo i lako pamti i uči "usput", pa vidim razliku iz prve ruke.

Od suplemenata sam kupila ovo riblje ulje, na preporuku pedijatrice, ali joj je bilo mučenje piti ga, bez obzira što se reklamira kao da ima okus po jagodi.

Zadnje uređivanje chandra : 23.07.2017. at 12:19.
chandra is offline  
Odgovori s citatom
Old 23.07.2017., 15:22   #828
hvala na odgovoru!

I nas muči radna memorija, motorički nemir, govorne poteškoće, koncentracija...
Moj i dalje nije zainteresiran za suradnju tako da ide teško, teško ga je motivirati.
Dali ste mi ideju za < i > te oduzimanje/zbrajanje, to kuži, al eto kroz igru bi moglo i bolje. Sinteza i analiza nam idu, suprotnosti tako-tako.

Sve apstraktno je koma, prepričavanje isto loše.


Koji je razred? kako joj ide u školi???
ivana0906 is offline  
Odgovori s citatom
Old 15.08.2017., 14:10   #829
koja je bitna stvar pri upisu u prvi razred?

pozz,ne znam što napraviti,imam klinca 7god.i pri upisu nam kažu da bi trebao ponovo u malu školu,jer je njegov crtež kao siromašan.i da je zaigran,tj receno je djetinjast..drugi put smo opet morali na testiranja i tada je crtež bio odličan ali opet predlažu odgodu.razmjenila sam mišljenja sa drugim mamama iz iste te male škole i uspoređivali zadatke na testovima,i zaključili da se ne razlikuju puno.neki su znali brojeve,neki slova,neki ništa..moj zna napisati svoje ime i prezime,crtati,pravilno drži olovku te jako dobru memoriju i način zaključivanja. brojeve neke tako i slova,i ne zna još čitati.pa zaboga miloga zato i ide u školu.imam dvije curice u 3 i 4-raz.i nisu bile puno bolje od njega pa nije bilo problema.sta je najgore dotična nije javila odluku vijeća a rečeno je da će javiti,nego sam slučajno saznala pozivom u skolu.škola još malo počinje i mi sad osjećamo da smo nemoćni..a znamo da naše dijete zna,može i da je spremno za školu..jer tko ga poznaje bolje od nas roditelja..molim za neki savjet,i možda je netko imao sl situaciju?hvala unaprijed
Joosipa is offline  
Odgovori s citatom
Old 16.08.2017., 15:22   #830
Quote:
Joosipa kaže: Pogledaj post
pozz,ne znam što napraviti,imam klinca 7god.i pri upisu nam kažu da bi trebao ponovo u malu školu,jer je njegov crtež kao siromašan.i da je zaigran,tj receno je djetinjast..drugi put smo opet morali na testiranja i tada je crtež bio odličan ali opet predlažu odgodu.razmjenila sam mišljenja sa drugim mamama iz iste te male škole i uspoređivali zadatke na testovima,i zaključili da se ne razlikuju puno.neki su znali brojeve,neki slova,neki ništa..moj zna napisati svoje ime i prezime,crtati,pravilno drži olovku te jako dobru memoriju i način zaključivanja. brojeve neke tako i slova,i ne zna još čitati.pa zaboga miloga zato i ide u školu.imam dvije curice u 3 i 4-raz.i nisu bile puno bolje od njega pa nije bilo problema.sta je najgore dotična nije javila odluku vijeća a rečeno je da će javiti,nego sam slučajno saznala pozivom u skolu.škola još malo počinje i mi sad osjećamo da smo nemoćni..a znamo da naše dijete zna,može i da je spremno za školu..jer tko ga poznaje bolje od nas roditelja..molim za neki savjet,i možda je netko imao sl situaciju?hvala unaprijed
Ako je sve tako kako opisujes, ja bih inzistirala da se dijete upise ove godine u skolu.
Cepin40 is offline  
Odgovori s citatom
Odgovor


Tematski alati
Opcije prikaza

Kreni na podforum




Sva vremena su GMT +2. Trenutno vrijeme je: 15:46.