Natrag   Forum.hr > Društvo > Povijest i povijesne teme > Vojna povijest i tehnologija

Vojna povijest i tehnologija Od praćke do ratova zvijezda.

Pogledaj rezultate ankete: Koji nadzvučni zrakoplov očekujete u HRZu?
F-16 (Izrael) 77 37.02%
F-16 (SAD) 59 28.37%
JAS 39 Gripen 46 22.12%
FA-50 11 5.29%
Neki drugi 15 7.21%
Glasovatelji: 208. Ne možete glasovati u ovoj anketi

Odgovor
 
Tematski alati Opcije prikaza
Old 11.11.2017., 02:40   #6761
Quote:
TauraDendarii kaže: Pogledaj post
Garancija na borbene avione? A mozda da uplatimo kasko?

Molim vas, ispravite me ako griješim, ali stvarno bih se iznenadio kada bi proizvodjaci borbenih aviona nudili "garanciju". Uključenu određenu razinu održavanja da, ali ne vjerujem da postoje garancije kao kod automobila.
Isprika ako gornji link nije radio.
O ovome sam govorio:

https://tinyurl.com/y9ns8zop

"Saab has delivered a replacement JAS-39D (side number 44) to the Hungarian Air Force on Jul .1.

Hungary lost two Gripen fighters in 2015 and one of them was a twin-seater that is crucial in training new pilots."
Chamelot is offline  
Odgovori s citatom
Old 11.11.2017., 09:02   #6762
Quote:
Chamelot kaže: Pogledaj post
Mislim da je realan rok za toliko veće plaće najranije 2020-e (ajmo biti optimisti), kada nam ECB ubrizga injekciju od par milijardi Eura sa 0,5% kamata, nakon umirovljenja kune.

Sa kunom ništa od toga, eventualno neka simbolična povećanja tipa 5-10%. Znam da to nije nešto što svi želimo čuti, ali opet bolje ikad nego nikad.
Misli se na vražje sate (''časove'') naleta, a ne na vražje novce!!!

Sadašnja satnica je oko 60-ak sati naleta na postojećem predmetnom tipu, a u budućnosti trebala bi biti barem optimalno 120, a idealno 180 sati naleta, što je tih 2 - 3 reda veličine manja.

Naravno uz raspoloživost od idealnih 75%.

Za primjer danska dnevna raspoloživost F-16 MLU starih sada 37 godina je 50%.
__________________
Sound of fighter plane - Sound of freedom!
VFA-125 is offline  
Odgovori s citatom
Old 11.11.2017., 09:45   #6763
Quote:
TauraDendarii kaže: Pogledaj post
Garancija na borbene avione? A mozda da uplatimo kasko?

Molim vas, ispravite me ako griješim, ali stvarno bih se iznenadio kada bi proizvodjaci borbenih aviona nudili "garanciju". Uključenu određenu razinu održavanja da, ali ne vjerujem da postoje garancije kao kod automobila.
Vojni lovci nemaju klasično osiguranje (osiguravajuće kuće ne nude niti žele nudit takvu vrstu osiguranja) već ih "osigurava" (uvjetno rečeno) vlada države koja je kupila dotične avione. Postoje različiti modeli osiguranja (ovisno jesu li avioni kupljeni ili u lizingu) ali nisu kao kod civilnog zrakoplovstva (određeni novčani iznos) nego se uglavnom vlade osiguravaju s dinamikom plaćanja.

Zato Hrvatska već sad (2017.g.) skuplja novce za određenu dinamiku plaćanja iako avioni dolaze tek 2020.g. do 2022.g., a znamo da je rata oko €50 milijuna godišnje progresivno na deset godina od 2020.g. - 2022.g. do 2030.g.-2032.g. Koju će dinamiku plaćanja izabrat, to će odrediti Vlada RH i stručnjaci. Ta dinamika plaćanja osigurava i proizvođača aviona i vladu da će posao biti profesionalno i kvalitetno odrađen.

Klasičnog načina osiguranja da se plati novčani iznos kao za kasko vozila, kod borbenih aviona - nema. U slučaju offseta (uključuje transfer tehnologije, dio lokalne proizvodnje, itd), može se određenim modelima uvjetovati pouzdanost isporučenih djelova, u smislu garancije koju civilne tvrtke daju za svaki isporučeni dio. Vojni avioni su često "na servisima" pa garancija na cijeli avion ne bi imala smisla.
AntoLogicni is offline  
Odgovori s citatom
Old 11.11.2017., 09:52   #6764
Quote:
VFA-125 kaže: Pogledaj post
Misli se na vražje sate (''časove'') naleta, a ne na vražje novce!!!

Sadašnja satnica je oko 60-ak sati naleta na postojećem predmetnom tipu, a u budućnosti trebala bi biti barem optimalno 120, a idealno 180 sati naleta, što je tih 2 - 3 reda veličine manja.

Naravno uz raspoloživost od idealnih 75%.

Za primjer danska dnevna raspoloživost F-16 MLU starih sada 37 godina je 50%.
Jel znaš možda kakva je dnevna raspoloživost švedskih, mađarskih, čeških i tajlandskih Gripena? I što kažu za razliku Tajlanđani, koji imaju oba aviona (F-16 i Gripen)?
AntoLogicni is offline  
Odgovori s citatom
Old 11.11.2017., 10:14   #6765
Quote:
VFA-125 kaže: Pogledaj post
Za primjer danska dnevna raspoloživost F-16 MLU starih sada 37 godina je 50%.
2011. su Danci (ovi koji su ostali doma) naletjeli 2626h uz cijenu od DKK205m.
Uz raspoloživost od 50%, to je $14.3k/h, kaj znači da bi ih 75% raspoloživost (default novih zapadnih aviona), koštala ~$21.5k/h.
Danska flota ima 30tak godina u prosjeku, slično kao kaj će imat i Barake kad bi trebale stić u RH...dobro, plaće u RH su niže pa bi i sat bio nešto jeftiniji, ali ovo je ~HRK140k/h, dok Migovi danas lete za manje od 50k/h. I onda, treba povećat nalet bar 3-4 puta da bi piloti opće bili u stanju iskoristit mogućnosti koje pruža višenamjenski avion tipa F16.
Cola1973 is offline  
Odgovori s citatom
Old 11.11.2017., 13:07   #6766
Thumbs up

Quote:
AntoLogicni kaže: Pogledaj post
Vojni lovci nemaju klasično osiguranje (osiguravajuće kuće ne nude niti žele nudit takvu vrstu osiguranja) već ih "osigurava" (uvjetno rečeno) vlada države koja je kupila dotične avione. Postoje različiti modeli osiguranja (ovisno jesu li avioni kupljeni ili u lizingu) ali nisu kao kod civilnog zrakoplovstva (određeni novčani iznos) nego se uglavnom vlade osiguravaju s dinamikom plaćanja.

Zato Hrvatska već sad (2017.g.) skuplja novce za određenu dinamiku plaćanja iako avioni dolaze tek 2020.g. do 2022.g., a znamo da je rata oko €50 milijuna godišnje progresivno na deset godina od 2020.g. - 2022.g. do 2030.g.-2032.g. Koju će dinamiku plaćanja izabrat, to će odrediti Vlada RH i stručnjaci. Ta dinamika plaćanja osigurava i proizvođača aviona i vladu da će posao biti profesionalno i kvalitetno odrađen.

Klasičnog načina osiguranja da se plati novčani iznos kao za kasko vozila, kod borbenih aviona - nema. U slučaju offseta (uključuje transfer tehnologije, dio lokalne proizvodnje, itd), može se određenim modelima uvjetovati pouzdanost isporučenih djelova, u smislu garancije koju civilne tvrtke daju za svaki isporučeni dio. Vojni avioni su često "na servisima" pa garancija na cijeli avion ne bi imala smisla.
Ante, nema skupljanja novaca.
Kad fiskalna godina završi(zadnje plaćanje u kalendarskoj) ide se ispočetka.
Ova lova (350 M) ide na prilagodbu infrastrukture; objekti, uređaji,skladišta,agregati,vozila.
Avioni će se vjerojatno nabaviti povoljnim kreditnim aranžmanom koji će osigurati zemlja isporučitelj, preko vlastite izvozne ili razvojne banke.
A Hrvatska možda izabere kombinaciju tekuća sredstva/ kredit, pošto će 2020. hrvatski državni proračun biti u suficitu (2019. će biti uravnotežen).
__________________
Pola sata ćete ostati na ručku i onda možete otići, Franjo Tuđman generalima, Brijuni 31. srpnja 1995.
pp5d6 is online now  
Odgovori s citatom
Old 11.11.2017., 13:31   #6767
Quote:
TauraDendarii kaže: Pogledaj post
Garancija na borbene avione? A mozda da uplatimo kasko?

Molim vas, ispravite me ako griješim, ali stvarno bih se iznenadio kada bi proizvodjaci borbenih aviona nudili "garanciju". Uključenu određenu razinu održavanja da, ali ne vjerujem da postoje garancije kao kod automobila.
Pa kad se sateliti kod lansiranja osiguravaju, mogu i avioni.
__________________
"Hrvatsku su već u nekoliko navrata iz vrlo opasne situacije spasile greške drugih, no nikako vlastita mudrost." Bogoslav ŠULEK
otok_kiril is offline  
Odgovori s citatom
Old 11.11.2017., 13:50   #6768
Quote:
AntoLogicni kaže: Pogledaj post
Jel znaš možda kakva je dnevna raspoloživost švedskih, mađarskih, čeških i tajlandskih Gripena? I što kažu za razliku Tajlanđani, koji imaju oba aviona (F-16 i Gripen)?
1. Šveđani

Osobno ne znam, jer im nisam uputio nikakav upit. A i da jesam njihov odgovor (pogotovo ako bi se drastično razlikovao od F-16) bio bi najvjerovatnije protumačen kao REKLAMA. No pogledajmo što kažu neki ''relativno neutralni'' izvori poput NATO saveza (Švedska nije član) i analitičarske korporacije RAND u svojoj analizi zračnih operacija iznad Libije.

Po njihovim zaključcima Gripen se u nekim parametrima (raspoloživost i ponovna spremnost za izvršavanje novih zadataka) pokazao iznadprosječno od ostalih zrakoplova korištenih u toj operaciji. Bio je osposobljen i spreman i za napade na ciljeve na zemlji, ali POLITIKA je to zabranila.

Jedini problemi u početku bili su sa adekvatnim gorivom.

2. Češka i Mađarska

I jedni i drugi sudjelovali su u NATO operacijama zaštite ZP država koje nemaju tu sposobnost. Česi u Icelandic AP, a Mađari u Baltic AP. Za te višetjedne operacije i jedni i drugi osigurali su 4 zrakoplova i potreban broj ljudi za prebaziranje.

Istovremeno su i jedni i drugi svoje zadaće zaštite svog ZP, obuke i trenaže obavljali kod kuće sa preostalih 10 zrakoplova bez ikakvih javno poznatih teškoća.

Kod Mađara dulji problem nije predstavljao ni standardni prekid letenja uslijed dvije havarije, sa kasnije se ustanovilo prouzrokovane ljudskom, a ne tehničkom greškom.

3. Tajland

Čovjek zadužen za tehnički program uvođena Gripena u RTAF i prvi zapovijednik 7. eskadrile


Da li netko misli da je ovaj čovjek ''mlatimudan''?

On je nešto slično kao i kod nas brigadir Selak.

Ako ON i njegovi kolege tvrde da su se sa uvođenjem JAS-39 u odnosu na njihove postojeće F-16 u verzijama ADF i MLU koje posjeduju od ranije ''preporodili'' što se tiče održavanja, raspoloživosti i korištenja, tko sam onda JA da mu se u tome protivim ili da tvrdim da oni LAŽU ili pišu REKLAME, a taj čovjek letio je ranije i na vražjem F-16!?!

Ako ONI tvrde da je njihova raspoloživost Gripena citiram: ''veća od deklariranih i NATO preporučenih 75%'' (nažalost ne navode koliko, da li je ona 76% ili 86%) tko sam onda tu ja da kažem da ONI LAŽU?!?

Tajlanđani su sami naveli dijagram sa kod njih najvećim problemima prilikom održavanja i korištenja:


Iz dijagrama je jasno vidljivo kojih 5. problema je kod Tajlanđana najizraženije (NAPOMENA: To je dijagram za SVE tipove letjelica u RTAF, ne samo za Gripen ili F-16):

1. nedostatak rezervnih dijelova na skladištu

2. nedostatna financijska sredstva u budžetu

3. dugotrajno vrijeme popune skladišta

4. kašnjenje u isporuci

5. nedostatak educiranog osoblja

Problem s održavanjem i korištenjem Gripena tajlanđani su rješili izravno sa proizvođačem i državom. Blok dijagram sustava održavanja Gripena u Tajlandu


Prema njihovim vlastitim izjavama u odnosu na F-16 sa 13 razina, došli su na 7 razina prilikomi održavanja i korištenja kod Gripena.

Time su riješili 3 od 5 najčešćih problema održavanja i korištenja zrakoplova.

Preostali su jedino:

1. osiguravanje potrebnih financijskih sredstava u budžetu

2. osiguravanje potrebnog broja educiranog tehničkog osoblja

I to je ono što ja i neki upućeniji tvrdimo od samog početka.

Želimo F-16 (novi ili rabljeni)?

U redu, nema problema!!!

Osigurajmo potrebne uvijete koje F-16 traži u odnosu na Gripen:

1. više tehničkog osoblja za održavanje i korištenje
2. veća financijska sredstva (za održavanje i korištenje)


Mislite da će kod nas to biti drugačije?

Mi smo svijet za sebe?
__________________
Sound of fighter plane - Sound of freedom!
VFA-125 is offline  
Odgovori s citatom
Old 11.11.2017., 14:02   #6769
Quote:
VFA-125 kaže: Pogledaj post
Misli se na vražje sate (''časove'') naleta, a ne na vražje novce!!!
Mea culpa, krivo sam shvatio poantu. Ispričavam se.

Quote:
VFA-125 kaže: Pogledaj post
Sadašnja satnica je oko 60-ak sati naleta na postojećem predmetnom tipu, a u budućnosti trebala bi biti barem optimalno 120, a idealno 180 sati naleta, što je tih 2 - 3 reda veličine manja.

Naravno uz raspoloživost od idealnih 75%.
Za primjer danska dnevna raspoloživost F-16 MLU starih sada 37 godina je 50%.
Takvu dugoročnu kalkulaciju bi trebali svakako vidjeti od povjerenstva kada naprave preporuku, dakle usporedba svih ponuda sa satima leta.
Očekivano je da točne cijene svega i dio oko naoružanja mogu biti tajna, jer vjerojatno postoje i nekakve NDA klauzule u ponudi (to je vrsta predugovora), ali ovo nikako ne može.

Zadnje uređivanje Chamelot : 11.11.2017. at 14:18.
Chamelot is offline  
Odgovori s citatom
Old 11.11.2017., 16:56   #6770
Quote:
Chamelot kaže: Pogledaj post
Mea culpa, krivo sam shvatio poantu. Ispričavam se.



Takvu dugoročnu kalkulaciju bi trebali svakako vidjeti od povjerenstva kada naprave preporuku, dakle usporedba svih ponuda sa satima leta.
Očekivano je da točne cijene svega i dio oko naoružanja mogu biti tajna, jer vjerojatno postoje i nekakve NDA klauzule u ponudi (to je vrsta predugovora), ali ovo nikako ne može.
Non disclosure agreement cine dobar dio realizacije posla ovog tipa.
Iluzija je ocekivati neke (doista) konkretne podatke.
Neke parametre necemo saznati nikad. I to je normalno
__________________
Knowledge is power. Information is liberating. Education is the premise of progress, in every society, in every family.
SaleRi is offline  
Odgovori s citatom
Old 11.11.2017., 19:32   #6771
Thumbs up

Dobro, naš brižni Bere nije noćas oborio Vladu, tako da sad gotovo sigurno možemo reći kako od slijedećega Uskrsa imamo suvremenu eskadrilu nadzvučnih u procesu nabavke.
Aferim.
__________________
Pola sata ćete ostati na ručku i onda možete otići, Franjo Tuđman generalima, Brijuni 31. srpnja 1995.
pp5d6 is online now  
Odgovori s citatom
Old 11.11.2017., 20:36   #6772
Quote:
pp5d6 kaže: Pogledaj post
Noćas sam imao glavobolju i kad sam zaspao u san mi dođe živa realna slika povjerenstva koje se prelama ka novom zrakoplovu.
Poštovani doajenu ovoga foruma,
neznam dali se šalite ili istinu govorite no mislim da bi to svakako bilo razumno.
Iako sam slab poznavatelj borbene i ine avijacije čini mi se da se zbog složenosti materije često previđaju prosti i očigledni fakti (od stabla ne vidimo šumu).
Evo o čemu pričam - mi u suštini kupujemo letenje tj. sate naleta.
Zanemarimo na čas tipove, pa čak i starost i održavanje, apstrahirajmo stvar do kosti.
Uzmimo da polovni avioni imaju preostalih 3000, a novi 8000 sati.
  1. Polovni: 12 x 3000 = 36000 h
  2. Novi: 12 x 8000 = 96000 h

Uzmimo sada da je za nove ponuda 1000 M, za stare 600 M (neke valute).
Koja je cijena sata leta kojeg kupujemo...
  1. Polovni: 600/36000 = 0,0166 M/h (16 K/h)
  2. Novi: 1000/96000 = 0,0104 M/h (10 K/h)

Čini se znatna razlika cijene sata u korist novoga. Ipak imamo problem - novi nije "priuštiv".
Rekli smo da je priuštivo 600 M nečega ? OK.

8 novih ?
8 X 8000 = 64000 h je još uvijek puno više od 36000 h.

Uglavnom mislim da smo propustili dobru priliku prije par godina kada je nuđeno, čini mi se, 8 Gripena za nekih 600M.
Da smo tada to prihvatili sada bi raspravljali o tome kada je optimalno ući u dokup još 8 ili 6 E/F verzije.

Zadnje uređivanje Kudija : 11.11.2017. at 20:55.
Kudija is offline  
Odgovori s citatom
Old 11.11.2017., 22:20   #6773
Quote:
Loxhr kaže: Pogledaj post
Jučer bio prilog o nekom starom kuharu iz Brodarice koji je godinama živio u US of A. Ima nekakvog starog Lincolna koji je vrlo vrijedan navodno. Sad ga želi pokloniti američloj ambasadi u Zagrebu. Pita ga novinarka, pa zašto. Veli on ta mi je zemlja sve dala. Ovo je tipična ilustracija sluganjskog mentaliteta Hrvata i fascinacije Amerikom. Imam ja takvih u obitelji.
Tko je fasciniran Švedskom, niko.
Dobro stari koja je ovo tema??? Koji qratz pizdiš? Kakve ovo što ti pišeš uopće ima veze s jebenom budućnošću HRZ-a????? I kaj zapravo želiš reći?

Ovo ti je već ko zna koji put da laganini "upucavaš u prostor" ove debilne šprehe o "sluganjskom mentalitetu" u Hrvata, ono, dobro je shvatili smo, imaš problema i dobro je, nemoj nas ostale zamarati...

Bog te mazo, tebi je dokaz o "sluganjskom mentalitetu" u Hrvata to kaj je neki stari kuhar iz Brodarice iz zahvalnosti što je dobio priliku i uspio u životu želi pokloniti vrijedan auto ambasadi zemlje u kojoj se ostvario. A dobro, neki to zovu zahvala a neki "sluganjski mentalitet".

Pa u p.m., ovdje su neki stvarno pukli ko kokice od nervoze i silnog čekanja na nove avione.


EDIT: sad sam se sjetio - uz "sluganjski mentalitet" spominjao si par str prije i "podanički mentalitet":

Quote:
Loxhr kaže: Pogledaj post
Da žalosan je taj naš podanički mentalitet. Još je žalosnije što smo pod čizmom napredovali značajno za razliku od sada.
Iz kojih ti to jebenih premisa izvlaćiš ovakve zaključke i onda ih još generaliziraš i projeciraš na cijeli faking narod.

Ono, šta te muči???
__________________
________________________________________

♥♥ [ SKINITE MARASOVCU BAN ] ♥♥

Zadnje uređivanje nixolino : 11.11.2017. at 22:36.
nixolino is offline  
Odgovori s citatom
Old 12.11.2017., 00:57   #6774
mikojani su bili na 850 sati ili 10 godina. sad je malo 3000h.

kad se već vatate matematike onda izračunajte šta triba i koliko vrimena triba da predmetni avioni iz ponuda nakon slijetanja mogu ponovo poletit. koliko je ljudi potribno za to. šta sve spada u obavezu kada avion sleti, šta se sve mora odradit,ko to radi,sa kojim ovlastima. jebate led vi bi kačili krstareće rakete a ni gumu niste prominili na avionu.
__________________
cvit čežnje
Un vero cavaliere non abbandona mai la sua Signora
Alessandro Del Piero
karabin is offline  
Odgovori s citatom
Old 12.11.2017., 01:25   #6775
Quote:
Kudija kaže: Pogledaj post
Uzmimo da polovni avioni imaju preostalih 3000, a novi 8000 sati.
  1. Polovni: 12 x 3000 = 36000 h
  2. Novi: 12 x 8000 = 96000 h

Uzmimo sada da je za nove ponuda 1000 M, za stare 600 M (neke valute).
Koja je cijena sata leta kojeg kupujemo...
  1. Polovni: 600/36000 = 0,0166 M/h (16 K/h)
  2. Novi: 1000/96000 = 0,0104 M/h (10 K/h)
.
Cijela računica je beskorisna jer neznamo koliko resursa imaju ponuđeni avioni, a neznamo ni iznose ponuda i što je sve uključeno u paket. Pustimo ljude da obave svoj posao, a ja cu biti sretan stogod se nabavilo. Sjetimo se situacije prije par godina, kada je ovo izgledalo kao nemoguca misija, a danas brigu brinemo koju cemo od dobrih ponuda odabrati.
TauraDendarii is offline  
Odgovori s citatom
Old 12.11.2017., 03:12   #6776
F-16 Operations At Łask Air Base

Naslov govori sve.
20 minuta u HD-u sa posebno detaljnim kadrovima izbliza na stajanci.

https://youtu.be/0GryJ5gjmw0

Uživajte.
Chamelot is offline  
Odgovori s citatom
Old 12.11.2017., 14:09   #6777
Quote:
Kudija kaže: Pogledaj post
Čini se znatna razlika cijene sata u korist novoga. Ipak imamo problem - novi nije "priuštiv".
Rekli smo da je priuštivo 600 M nečega ? OK.

8 novih ?
8 X 8000 = 64000 h je još uvijek puno više od 36000 h.

Uglavnom mislim da smo propustili dobru priliku prije par godina kada je nuđeno, čini mi se, 8 Gripena za nekih 600M.
Da smo tada to prihvatili sada bi raspravljali o tome kada je optimalno ući u dokup još 8 ili 6 E/F verzije.
Sa strane broja sati leta i raspoloživosti sigurno je najbolje kupiti novo, oko toga nema nikakve dvojbe.

Čak je bolje kupiti 8 komada novih od 12 rabljenih, jer uz pretpostavku raspoloživosti od 75% operativno spreman bi bio isti broj zrakoplova
kao i sa 12 rabljenih - 6 komada.

Osim toga, to bi bilo rješenje na 35+ godina, bez potrebe da se za 15-20 godina (ovisno o letnim satima godišnje) opet mijenjaju ili svi zrakoplovi,
ili čak uvodi drugi tip zrakoplova.
Upravo to sada radi npr. Austrija 15 godina nakon uvođenja Eurofightera, i to baš zbog prevelikih troškova letenja i održavanja.

Norveška će iz tog razloga poslati sve svoje F-16A (MLU) stare oko 35 godina u rezalište:
http://www.f-16.net/f-16_users_article12.html
"Norway acquired 60 F-16A's and 12 F-16B's from the Netherlands' Fokker production line between January of 1980 and June of 1984."

https://www.defensenews.com/air/2017...ap-f-16-fleet/

"BODO AIR STATION, NORWAY – As the Norwegian air force prepares to bring its first three F-35 joint strike fighters to Norwegian soil,
the government is taking a simple approach to disposing of its aging F-16 fleet.

Rather than trying to deal with the complicated politics of reselling them or paying the cost of maintaining the older fighters as a reserve,
the Ministry of Defense plans to scrap its collection fifty-plus Fighting Falcons, officials said during a visit here January 19."

Ono što može dati veliku težinu ponudi rabljenih zrakoplova je offset, ali o njemu ne znamo još nikakve detalje jer je to sve tajno, pa možemo samo nagađati o uvjetima.

Jedan od najhitnijih prioriteta nam je i nabava PZO sustava srednjeg dometa, a Izrael tu ima jakog kandidata:
http://www.military-today.com/missiles/spyder.htm

Za cijenu nabave PZO srednjeg dometa su se navodile procjene od par stotina milijuna kuna.
Međutim, to je jako konzervativna procjena, jer moderni PZO sustavi srednjeg dometa (do 50km) mogu imati cijenu vrlo sličnu nabavi nadzvučne eskadrile.

Evo neke brojke:
https://en.wikipedia.org/wiki/SPYDER
"Indian Air Force – In 2006, India planned to acquire 18 SPYDER-MR systems at a cost of $395.2 million (Rs. 1800 crore) for its air force.
The contract was reviewed by the Central Vigilance Commission, the government’s anti-corruption agency, before the agreement was signed in September 2008.
In August 2009, the multibillion-dollar contract for Israeli anti-aircraft missiles was cleared by the Defence Acquisition Council headed by defence minister AK Antony.
Although previous estimates of the contract's value was 18 billion rupees ($395.2 million), recent reports indicate a lower value of $260 million.
The Jerusalem Post contradicts these figures and mentions a price of $1 billion for the purchase of the surface-to-air missiles.
The SPYDER systems were delivered starting in 2012. Six SPYDER-MRs along with 300 Python-5 surface to air missiles (SAMs) and 300 Derby SAMs were delivered by 2013."

Dakle, ako bi nam netko "poklonio" odnosno dao sa velikim popustom i PZO srednjeg dometa i možda recimo još uključio našu industriju u proizvodnju neke vojne opreme, onda bi nam se takav aranžman isplatio, jer bi istovremeno uštedjeli potencijalno stotine milijuna eura na toj nabavi i do neke mjere bi i povratili ulaganja kroz izvoz vojne opreme.

U ovom konkretnom slučaju poptuno iste rakete (Derby/Python 5) mogu koristiti i F-16 i Spyder sustav PZO pa to omogućava jako velike dodatne uštede u naoružanju.

Međutim, to i dalje ne eliminira probleme koji ostaju sa rabljenim zrakoplovima , a to su:
- niska raspoloživost
- veća cijena sata leta
- više neplaniranih tehničkih problema i izvanrednog održavanja
- veći broj potrebnog tehničkog osoblja itd.

S druge strane, jednom kada se sustav uvede, može se "povoljno" (u odnosu na početak investicije) nadokupiti novije ili potpuno nove zrakoplove tog tipa
jer sva infrastruktura već postoji, ne trebamo školovati pilote i tehničare od nule, naoružanje postoji.

P.S. Ovo su sve samo moja nagađanja oko toga što bi po mojem mišljenju imalo smisla, nemam nikakve informacije o tome da li je navedeno stvarno ponuđeno.

Zadnje uređivanje Chamelot : 12.11.2017. at 14:34.
Chamelot is offline  
Odgovori s citatom
Old 12.11.2017., 14:33   #6778
Quote:
Chamelot kaže: Pogledaj post
Ono što može dati veliku težinu ponudi rabljenih zrakoplova je offset, ali o njemu ne znamo još nikakve detalje jer je to sve tajno, pa možemo samo nagađati o uvjetima.
Kakav mrtvi offset?
Netko je na forum stavio offset koji su dobili Poljaci za F16, a radi se uglavnom o tvrtkama koje proizvode dijelove za zmaj i motor.
Takav onda offset omogućava poljskom RZu da radi i mjesecima, ako ne i godinama, nakon kaj prestane dotok dijelova.
Kako će Izrael ili Grčka dat offset za zmaj i motor kad ne proizvode niti jedno od toga?

Quote:
Jedan od najhitnijih prioriteta nam je i nabava PZO sustava srednjeg dometa, a Izrael tu ima jakog kandidata:
Kave mrtve veze ima PZO sustav, ako je cijena, za HRZ, neuporabljiv avion??
Jel ovo natječaj za avion, ili PZO sustav?

Quote:
U ovom konkretnom slučaju poptuno iste rakete (Derby/Python 5)
Jel to onaj Python5 koji ima Pk=0.5 protiv iranskog UAVa?

Quote:
S druge strane, jednom kada se sustav uvede, može se "povoljno" (u odnosu na početak investicije) nadokupiti novije ili potpuno nove zrakoplove tog tipa jer sva infrastruktura već postoji, ne trebamo školovati pilote i tehničare od nule, naoružanje postoji.
O čem ti pričaš?
Isti tehničari koji će šarafit APG66/68, će na istim stolovima i sa istim alatima šarafit i APG83??

Mislim gle, ja kužim tvoj entuzijazam, al' brate mili, već mjesecima daviš sa stvarima o kojima nemaš pojma.
Savjet, smanji doživljaj i skrati traktate...
Cola1973 is offline  
Odgovori s citatom
Old 12.11.2017., 15:39   #6779
Quote:
Cola1973 kaže: Pogledaj post
Kakav mrtvi offset?
Kako će Izrael ili Grčka dat offset za zmaj i motor kad ne proizvode niti jedno od toga?
Mi ne možemo proizvesti ama baš ništa za F-16, ali možemo proizvesti neku drugu vojnu opremu koju bi od nas kupio Izrael.

Quote:
Cola1973 kaže: Pogledaj post
Kave mrtve veze ima PZO sustav, ako je cijena, za HRZ, neuporabljiv avion??
Jel ovo natječaj za avion, ili PZO sustav?
Nećemo sigurno dobiti "neuporabljivo", barem ne vjerujem da bi to netko platio ako bi nam to i isporučili.

A natječaj je za naoružavanje vojske, dakle ako nam treba i PZO onda ima smisla da odaberemo onaj koji koristi iste rakete srednjeg dometa kao i zrakoplov.

Kad smo već kod toga, tko će testirati te F-16 s obzirom da nemamo pilota?
Selak je mogao testirati MiG 21 nakon Ukrajine, a tko će F-16?
Isti onaj tko ga i prodaje ili..?

Quote:
Cola1973 kaže: Pogledaj post
Jel to onaj Python5 koji ima Pk=0.5 protiv iranskog UAVa?
Duhovito, ali ne bi se volio naći na strani mete.
Jer ako može pogoditi UAV, onda može i nešto veće.

Quote:
Cola1973 kaže: Pogledaj post
O čem ti pričaš?
Isti tehničari koji će šarafit APG66/68, će na istim stolovima i sa istim alatima šarafit i APG83??
Pričam o tome da nije isti trošak od nule uvoditi sustav i kasnije dokupiti zrakoplove istog tipa.

Aesa bi bilo lijepo imati, ali stvarno ne znam koliki je smisao da se to stavlja u zrakoplove koji imaju još 15 godina života. Čisto sumnjam da o tome netko uopće razmišlja.

Ono što bi imalo smisla je da se dokupe Block 50/52.
O tome pričam. To upravo radi Rumunjska, nakon što su uveli 12 zrakoplova u službu.

https://www.romania-insider.com/roma...-fighters-u-s/
"After purchasing 12 F-16 Fighting Falcons from Portugal, Romania could buy another batch of 12 F-16s from the U.S., according to defense minister Mihnea Motoc."

"Romania has bought a total of 12 F-16s from Portugal, and officially took over the first six in late September this year. Three other F-16 aircraft arrived in Romania this December, and the remaining three will most likely be delivered at the beginning of 2017.The 12 used aircraft have, on average, 4,000 hours of flight and have resources for at least another 4,000 hours, after being revamped and upgraded by American company Lockheed Martin.

Romania has spent EUR 628 million for the F-16 program. The price paid to Portugal for the aircraft was about EUR 120 million while the rest was the cost of upgrade and logistic support."
Chamelot is offline  
Odgovori s citatom
Old 12.11.2017., 15:40   #6780
Da, baš sam htio reagirati..
Ajmo jednu stvar napokon i jednom zauvijek shvatiti.
NEMA OFFSETA NA RABLJENIM AVIONIMA.
AKo treba budem u drugom postu to i poboldao za one koji slabije vide.
__________________
Trespassers will be shot, survivors will be shot again.
pinzgauer is online now  
Odgovori s citatom
Odgovor


Tematski alati
Opcije prikaza

Kreni na podforum




Sva vremena su GMT +2. Trenutno vrijeme je: 20:45.