Natrag   Forum.hr > Društvo > Prirodne znanosti > Astronomija i astrofizika

Odgovor
 
Tematski alati Opcije prikaza
Old 26.11.2011., 12:21   #1
Talking Astronomija i astrofizika 4 dummies - mala škola za velike interese

OK, recimo da postoji određen broj forumaša koji žele nešto više, u svrhu opće kulture i interesa naučiti nešto više o nedostižnim zvijezdama, planetima etc etc .

Ima li voljnih učiti nas?

Evo, prvo pitanje, koje zvijezde su vidljive u ovo doba godine, kako ih tražiti i mora li se nužno imati fancy ass oprema za njih? Ja sam amater, naoružana superpreciznim očima ali me puno toga zanima, a astronomija (i još sijaset stvari) čeka da dođe na red za jedno temeljito ulaženje u problematiku. Rotacija Zemlje, nažalost, traje mizerna 24 sata minus 16 za spavanje i posao

Slušam
__________________
It is cruel, you know, that music should be so beautiful. It has the beauty of loneliness of pain: of strength and freedom. The beauty of disappointment and never-satisfied love. The cruel beauty of nature and everlasting beauty of monotony.
Göttspöđä is offline  
Odgovori s citatom
Old 26.11.2011., 14:33   #2
Daleko od tog na znam svašta ali...

Za snalaženje na nebu dobro je odrediti južnu i sjevernu točku na horizontu za mjesto promatranja (produžetak smjera Sunca točno u podne, kompas, ...). Na polukružnici koja spaja te dvije točke bit će i sjeverni nebeski pol iznad sjevernog horizonta pod kutem jednakim geografskoj širini mjesta promatranja. Blizu tog mjesta nalazi se prilično sjajna zvijezda Polarnica (ili Sjevernjača). Tako je zvijezda Sjevernjača u zenitu ako se promatrač nalazi na sjevernom zemaljskom polu, a za promatrača na ekvatoru ona se poklapa sa sjevernom točkom na obzoru, dok je promatrači s južne hemisfere nikada ne vide.

Pri snalaženju na nebu pomaže nam to što su prividno sjajnije zvijezde stajačice raspoređene u određene prepoznatljive oblike koje zovemo zviježđa ili konstelacije.