Natrag   Forum.hr > Društvo > Alternativa > Na rubu znanosti

Na rubu znanosti Istraživanja bez granica

Odgovor

Tematski alati Opcije prikaza
Old 24.06.2008., 23:17   #41
Quote:
mukotrpak kaže: Pogledaj post
Kud si našla baš gama zračenje, fotone koji ne bendaju magnetsko polje. Probaj sa korpuskularnim zračenjem, fotonima, protonima i kojekakvim ionima koji lijepo plešu u magnetskom polju
bas su mi game zanimljive, i to one reda velicine par stotina GeV-a..ili mozda ovak nest:
http://www.eurekalert.org/pub_releas...-rgf021706.php
Old 26.06.2008., 00:03   #42
Još malo iz stranih izvora, o magnetizmu i drugim uzročnicima nestajanja pčela,
http://www.buzzle.com/articles/vanis...-sunspots.html
Where the sunspot theory does hold up is that bees appear to be very sensitive to energy fluctuations. One study exposed a colony to bursts from a high-intensity magnetic field and concluded that the bees' reactions revealed a high sensitivity to nuclear magnetic resonance, or NMR. This occurs when an electromagnetic wave alters the orientation of the nuclei of atoms.

Some scientists take the view that the next solar maximum may be one of the most intense ever.
Mausumi Dikpati, an astronomer with the National Center for Atmospheric Research predicts a solar maximum for 2012, a phenomena that last occurred in 1958. The sunspot generates intense magnetism that can be felt on the earth. Dikpati even believes that it is possible electronics will be effected, for example GPS and mobile phone technology. Since solar cycle 24 began in 2007 according to Mausumi's estimate, it's possible that the behavior of bees is already being effected to some degree.

The dramatic declines in the bee population appear to be due to a combination of factors. Insecticides, crop engineering, shrinking habitats and parasites have impacted the overall health and immune system of bees. The other factor contributing to bee decline relates most probably to side-effects of technology and solar activity.

Aidan Maconachy : 6/8/2007
Old 27.06.2008., 11:54   #43
http://science.nasa.gov/headlines/y2001/ast15feb_1.htm
http://solarscience.msfc.nasa.gov/dynamo.shtml
February 15, 2001 -- You can't tell by looking, but scientists say the Sun has just undergone an important change. Our star's magnetic field has flipped. The Sun's magnetic north pole, which was in the northern hemisphere just a few months ago, now points south
nasin članak o okretanju magnetnih polova sunca -ako sam dobro shvatila okreću se svakih 11 godina, regularno ciklički zamjenjuju mjesta.trenutno je sjeverni pol na jugu a slijedeća promjena će se dogoditi 2012.
prema ovoj analogiji može se pretpostaviti promjena polova na zemlji s time da je dinamika sunčevog magnetnog polja razumljivo jača od zemljinog pa su i ciklusi češći.
Odgovori s citatom
Old 27.06.2008., 14:33   #44

Quote:
mandragora kaže: Pogledaj post
http://science.nasa.gov/headlines/y2001/ast15feb_1.htm
http://solarscience.msfc.nasa.gov/dynamo.shtml
February 15, 2001 -- You can't tell by looking, but scientists say the Sun has just undergone an important change. Our star's magnetic field has flipped. The Sun's magnetic north pole, which was in the northern hemisphere just a few months ago, now points south
nasin članak o okretanju magnetnih polova sunca -ako sam dobro shvatila okreću se svakih 11 godina, regularno ciklički zamjenjuju mjesta.trenutno je sjeverni pol na jugu a slijedeća promjena će se dogoditi 2012.
prema ovoj analogiji može se pretpostaviti promjena polova na zemlji s time da je dinamika sunčevog magnetnog polja razumljivo jača od zemljinog pa su i ciklusi češći.
prema sunčevoj promjeni polova svakih 11 godina mi možemo pretpostaviti da će se zemljini polovi zamijeniti baš 2012???
prema sunčevoj promjeni polova mi ne možemo ama baš ništa zaključit o zemljinim, jer se oni mijenjaju po sasvim drguom ciklusu. a to još niko ne zna kad bi moglo biti--

za luiz pitanje: zašto se pretpostavlja da se zemljino mag.polje smanjuje??? to me plaši..a čula sam već prije nešto o tome., ali ne znam točno
Odgovori s citatom
Old 27.06.2008., 15:14   #45
Koliko sam čuo da se i frekvencija zemlje mjenja (ubrzava se!).

Ništa strašno ako se promjene mag.polovi, ali ako se promjene geografski, e onda jao si ga nama. Da se zbroje svi dosadašnji potresi, nebi bili ravni tom događaju.

Nebi ja tu trpao sve i svašta, a posebno ne planet X, jer previše odudara od ičega, a najviše od znanstvenog gledišta.
To je najvjerojatnije prirodni fenomen, a mi imamo sreču da ga doživimo (nisam rekao: preživimo)
Old 27.06.2008., 15:33   #46
Quote:
UBERSOLDAT kaže: Pogledaj post
Koliko sam čuo da se i frekvencija zemlje mjenja (ubrzava se!).

Ništa strašno ako se promjene mag.polovi, ..
da li bi se onda promjenio i smjer zemljine rotacije?
Old 27.06.2008., 15:59   #47
Quote:
seronjaa kaže: Pogledaj post
prema sunčevoj promjeni polova svakih 11 godina mi možemo pretpostaviti da će se zemljini polovi zamijeniti baš 2012???
NE!!!!
samo ističem da "pri ruci" imamo kakav - takav model promjene polova!!!!
Odgovori s citatom
Old 27.06.2008., 21:24   #48
Quote:
[/INDENT]nasin članak o okretanju magnetnih polova sunca -ako sam dobro shvatila okreću se svakih 11 godina, regularno ciklički zamjenjuju mjesta.trenutno je sjeverni pol na jugu a slijedeća promjena će se dogoditi 2012.

Zašto je bitna 2012? Ista je stvar onda bila i 2001 pa se nije dogodilo ništa.
Odgovori s citatom
Old 27.06.2008., 21:26   #49
Quote:
adidas_ball kaže: Pogledaj post
Zašto je bitna 2012? Ista je stvar onda bila i 2001 pa se nije dogodilo ništa.
nije bitna 2012 - al je eto slučajno (piše u članku) slijedeća promjena polova na suncu baš 2012.

očito tu godinu više ne možemo uzgred spominjati kao godinu već svima dolaze razne asocijacije.
Odgovori s citatom
Old 27.06.2008., 21:28   #50
Quote:
luiz kaže: Pogledaj post
da li bi se onda promjenio i smjer zemljine rotacije?
e to i mene zanima? to bi već bilo malo žešće! je li to uopće moguće??
za polove je više manje relativno jasno, ali promjena rotacije? što bi je moglo izazvati?
Odgovori s citatom
Old 27.06.2008., 21:53   #51
Quote:
e to i mene zanima?
za polove je više manje relativno jasno, ali promjena rotacije? što bi je moglo izazvati?
izmedju ostalog NASA o tome bruji već godinama mada su proturječni;

We all know about the current controversies associated with the ozone layer or the global warming phenomenon. Now, the NASA’s Earth Science Enterprise (ESE) is warning us that atmospheric changes or El Niño events can affect the Earth’s rotation.

NASA Details How Indian Ocean Quake Affects Earth Rotation
http://www.america.gov/st/washfile-e...p0.462536.html
In comparison, the secular change in the rotation rate of Earth currently increases the length of day by 2.3 milliseconds per century. While this amount may seem astonishingly small, its accumulated effects have important consequences. In one century, Earth looses about 40 seconds, while in one millennium, the planet is over one hour "behind schedule." Astronomers use the quantity delta-T to describe this time difference.
Unfortunately, Earth's rotation is not slowing down at a uniform rate. Non-tidal effects of climate (global warming, polar ice caps and ocean depths) and the dynamics of Earth's molten core make it impossible to predict the exact value of delta-T in the remote past or distant future.

http://eclipse.gsfc.nasa.gov/SEhelp/rotation.html

http://www.gsfc.nasa.gov/topstory/20...0rotation.html

ili
ako ćemo alternativno
reported in the June 19, 1982 edition of the New York Times:

Something out there beyond the furthest reaches of the known solar system is tugging at Uranus and Neptune. A gravitational force keeps perturbing the two giant planets, causing irregularities in their orbits. The force suggests a presence far away and unseen, a large object, the long-sought Planet X. Astronomers are so certain of this planet's existence that they have already named it "Planet X - the 10th Planet."
Old 27.06.2008., 22:04   #52
Quote:
Seventin kaže: Pogledaj post

ili
ako ćemo alternativno
reported in the June 19, 1982 edition of the New York Times:

Something out there beyond the furthest reaches of the known solar system is tugging at Uranus and Neptune. A gravitational force keeps perturbing the two giant planets, causing irregularities in their orbits. The force suggests a presence far away and unseen, a large object, the long-sought Planet X. Astronomers are so certain of this planet's existence that they have already named it "Planet X - the 10th Planet."
mah, to je eris i ostali patuljci koji su otkriveni krajem 90-tih - patuljci, transneptuni ili kak ih već zovu.
82. još nisu bili otkriveni, tak da to baš i nije nešto alternativno
Odgovori s citatom
Old 27.06.2008., 22:27   #53
Quote:
mah, to je eris i ostali patuljci koji su otkriveni krajem 90-tih - patuljci, transneptuni ili kak ih već zovu.
82. još nisu bili otkriveni, tak da to baš i nije nešto alternativno
nazivali oni "patuljke" ovako ili onako sigurno je da službena astronomija neće potvrditi tzv. alternativna istraživanje jednog Sitchina, Murray-a ili naposljetku jedne face kakav je bio Carl Sagan, znanstvenik ispred svog vremena!
Sagan and Druyan then go on to describe how such an ‘invisible’ star could have an elliptical orbit that occasionally jostles the comets in the Oort cloud and sends a deadly shower of comets our way. Their notional brown dwarf orbits ellipsoidally at about 1.4 light-years, coming to a perihelion position of 10,000 astronomical units. More interestingly, they go on to consider how the brown dwarf could be the basis of ‘primitive’ mythology, creating a myth of a Dark Sister for the Sun. Carl Sagan appears to have considered the Dark Star theory in 1985, when I was still at school! Yet, as we have seen, this subject is derided as highly speculative nonsense. Sagan’s reputation and skill as a communicator of scientific knowledge is second to none. He did enjoy speculation as well, and it only ever served to enhance his position in the eye of the public. He was willing to say what other only thought, and he is greatly missed.

He defended his inclusion of this material in this way:

“An invisible sun attacking the Earth with comets sounds like delusion or, at best, myth. But the theory is serious and respectable, if highly speculative, science, because the principal idea is testable: You find the star and examine its orbital properties.” (1)

I could not agree more. Speculation about Planet X, or a brown dwarf in the Oort cloud, and its connection with ancient myth, is a testable hypothesis and should be considered scientific. Unfortunately, in mainstream science, it is generally not thought of in this way. Dr Sagan was ahead of his time, no doubt about that.

http://www.darkstar1.co.uk/ds5.htm
Old 27.06.2008., 22:31   #54
hm...obrati pažnju na ovu rečenicu:
But the theory is serious and respectable, if highly speculative, science, because the principal idea is testable: You find the star and examine its orbital properties.” (1)

hehe - pisac teksta izgleda nije uočio ovu vrlo duhovitu finesu!! to uopće nije afirmativni tekst u prilog teorije!

Odgovori s citatom
Old 27.06.2008., 22:57   #55
Quote:
hm...obrati pažnju na ovu rečenicu:
But the theory is serious and respectable, if highly speculative, science, because the principal idea is testable: You find the star and examine its orbital properties.” (1)
hehe - pisac teksta izgleda nije uočio ovu vrlo duhovitu finesu!! to uopće nije afirmativni tekst u prilog teorije!
...ne znam što želiš izvući iz konteksta - ..... Predlažem da čitaš sve na toj stranici i pogledaš malo kako zapravo NASA jako puno zna zahvaljujući svojim Voyager-ima

The shape of the heliopause at the edge of the solar system has an unexpected distortion. This has been discovered by the Voyager 2 spacecraft, which has encountered the heliopause 76 Astronomical Units away, much closer than expected. The implication is that the heliopause itself is grossly distorted. Voyager 2 is heading out of the solar system at an inclination of 48 degrees to the ecliptic, into the Southern celestial hemisphere.
Two decades have passed since the Voyager and Pioneer spacecraft passed beyond the orbits of Neptune and Pluto. Voyager 1 visited Jupiter and Saturn, a feat repeated by Voyager 2 which then went on to pass by distant Uranus and Neptune (1). The many wonderful images these two craft sent back to the Earth gave humanity a relatively close-up view of the great gas giants for the first time. But these historic missions did not end with the planetary fly-bys.

Beyond the planetary zone lies the Edgeworth-Kuiper Belt, and then a zone of strengthened magnetic field known as the Heliosheath. This boundary encases the entire solar system like an immense, invisible egg.
Old 27.06.2008., 23:04   #56
Quote:
e to i mene zanima? to bi već bilo malo žešće! je li to uopće moguće??
Svaki asimetrični zvrk ima kaotičan režim u svojoj lepezi gibanja.
U kaotičnom režimu, i najmanji poremećaj može "prevrnuti" zvrk tako da promijeni os rotacije za 90°. To se sa Zemljom već događalo.
Mjesec je faktor stabilizacije, tako da su perturbacije manje, no generalno, Zemlja može promijeniti os rotacije i za to ne treba nikakav bitan kozmički razlog.
Možemo samo raspravljati ima li u tome periodičnosti ili nema.
Odgovori s citatom
Old 27.06.2008., 23:15   #57
Quote:
Seventin kaže: Pogledaj post
...ne znam što želiš izvući iz konteksta - ..... Predlažem da čitaš sve na toj stranici i pogledaš malo kako zapravo NASA jako puno zna zahvaljujući svojim Voyager-ima

...The shape of the heliopause at the edge of the solar system has an unexpected distortion. This boundary encases the entire solar system like an immense, invisible egg.
...da zanimljivo, imam neke ovlašne informacije o tome pa ću proučiti link; ali opet da se vratimo na Sagana; on je vrlo jasan - dok ne pronađeš objekt i ne proučiš njegove orbitalne karakteristike - možeš samo nagađati!
to što je sonda voyger zapela ne znači da je naletila na nibiru: može isto tako značiti npr. da solarni sustav ima nekakav omotač
Odgovori s citatom
Old 27.06.2008., 23:28   #58
Quote:
... da se vratimo na Sagana; on je vrlo jasan - dok ne pronađeš objekt i ne proučiš njegove orbitalne karakteristike - možeš samo nagađati!
to što je sonda voyger zapela ne znači da je naletila na nibiru: može isto tako značiti npr. da solarni sustav ima nekakav omotač
Ma jasno! Zato i postoje istraživanja i razna tumačenja. Pa tko je ikad rekao i složio se (mislim među znanstvenicima) da je sve otkriveno i sve poznato. U svemu je jako mnogo špekulacija i nagađanja, a kad nešto i iskrsne (izvan uobičajene doktrine) onda se to taji, u najboljem slučaju godinama, kako to NASA radi od samih početaka Dok se alternativni istraživači bacaju u sjenu, izbacuju s posla i javno se obezvrijeđuje njihov rad!
Old 28.06.2008., 01:26   #59
Quote:
adidas_ball kaže: Pogledaj post
Svaki asimetrični zvrk ima kaotičan režim u svojoj lepezi gibanja.
U kaotičnom režimu, i najmanji poremećaj može "prevrnuti" zvrk tako da promijeni os rotacije za 90°. To se sa Zemljom već događalo.
Mjesec je faktor stabilizacije, tako da su perturbacije manje, no generalno, Zemlja može promijeniti os rotacije i za to ne treba nikakav bitan kozmički razlog.
Možemo samo raspravljati ima li u tome periodičnosti ili nema.
da, recimo da bi se hipotetski "zvrk" mogao okrenuti i za 180 ° u odnosu na sadašnju os. (nema čvrste podloge!)
U tom slučaju bi sigurno imali utisak da se okrećemo obratno. ali to nije odgovor na pitanje može li se obrnuti smijer rotacije.

periodičnost je u svemiru prilično dobro organizirana pojava; velika većina događaja se ciklički ponavlja, pa bi necikličnost prije bila odstupanje ili nasumični incident. (udar kometa, odjek eksplozije supernove možda? )
Odgovori s citatom
Old 28.06.2008., 02:04   #60
Quote:
da, recimo da bi se hipotetski "zvrk" mogao okrenuti i za 180 ° u odnosu na sadašnju os. (nema čvrste podloge!)
Pogrešno. U kaotičnom režimu, os zvrka se iznenada pomakne, ali ne za 180° nego za 90°. Drugim riječima, neka područja današnjeg ekvatora postala bi polovi, a polovi bi se našli na novom ekvatoru. Koliko puta smo samo čitali o hiperboreji koja je ispod nekog tamo pola (sjevernog?). Osim toga, ispod ima i nafte. Znači bilo je prilično pogodno za život i bilo je vruće.

Quote:
U tom slučaju bi sigurno imali utisak da se okrećemo obratno. ali to nije odgovor na pitanje može li se obrnuti smijer rotacije.
Iz krive premise izvlačiš i krive zaključke. Tako da ti ne mogu odgovoriti. Prvo usvoji činjenice, na primjer to sa 90 a ne 180 a onda ćemo dalje.

Quote:
periodičnost je u svemiru prilično dobro organizirana pojava; velika većina događaja se ciklički ponavlja, pa bi necikličnost prije bila odstupanje ili nasumični incident. (udar kometa, odjek eksplozije supernove možda? )
Zaboravljaš da je netko dogurao Mjesec da drži Zemljine fluktuacije u ravnoteži. Voliš alternativne teorije, ali ne znaš prave stvari. Zemlja je TERAFORMIRANA: napravljena je.
Odgovori s citatom
Odgovor

Kreni na podforum

Sva vremena su GMT +2. Trenutno vrijeme je: 09:03.