Film Art, cult and all that trash |
|
|
22.03.2017., 18:54
|
#61
|
code name:spectre
Registracija: Jul 2007.
Lokacija: Sarajevo
Postova: 2,694
|
Kolega @KingCrimson je napisao većinu onog što bih i sama rekla pa samo dodajem da mi je stravično loš i neuspio njegov film o atentatu u Sarajevu (kao da je bio pod presijom da ga završi što prije, ne znam koji vrag je pošao loše u tom filmu i to pored zvjezdane gl. postave, Plummer i Florinda Bolkan su izvrsni a i sporedni glumci). Ono bi bolje sklopio student prve godine režije.
Divim se isto Bulajiću kako je nanjušio da od "Sutjeske" neće ispasti ništa dobro i izmakao se na vrijeme, uvalivši rediteljsku palicu Stipi Deliću. Ne mogu sad da se sjetim dokumentarca u kojem sam čula cijelu storiju ali baš odaje starog lisca
|
|
|
22.03.2017., 23:27
|
#62
|
🩸⬛◼️◾▪️◾◼️⬛🩸
Registracija: Oct 2014.
Lokacija: 🩸⬛◼️◾▪️◾◼️⬛🩸
Postova: 1,218
|
Nitko nije spomenuo kako su Rohmerovi lijepo snimljeni, pogotovo "Ma nuit chez Maud" (prekrasna crno-bijela fotografija maestra Néstora Almendrosa).
Od Bulajića sam na TV-u gledala njegov prvi igrani film, "Vlak bez voznog reda", ali ga nisam nikad dovršila jer je nestalo struje.
|
|
|
23.03.2017., 00:00
|
#63
|
U samoizolaciji
Registracija: Aug 2014.
Lokacija: Država snobova
Postova: 3,040
|
Akira Kurosawa, Michael Haneke sretan vam rođendan
Kakva dvojka, ha? mislim da nećemo imati jači par ove godine. Možda je prerano, i nisam ni gledao dalje od idućih 10-ak dana tako da ne znam, ali stvarno treba ovo nadmašit.
Akira Kurosawa je jedan od najboljih filmskih redatelja. Uz Ozua azijski broj 1 sa mnoštvo izvrsnih filmova. Eventualno je Hitchcock režirao toliko puno odličnih filmova kao Kurosawa.
Top 5 su mi:
1. 'Sedam samuraja' - nekako očekivano, ali stvarno zaslužuje prvo mjesto. Prvo sam gledao 'sedmorica veličanstvenih' da bi onda saznao da postoji i original i kao naivni klinac išao sam u videoteku pitati Kjurosawu kako mi je tada stari govorio. To je i bilo moje prvo upoznavanje sa feudalnim Japanom. Čast, prjateljstvo i Mifune kao glavni okidač zašto sam nastavio gledati Kurosawu da bi naravno kasnije postalo obrnuto i sad mi je Kurosawa među najboljim filmskim umjetnicima.
2. 'Dreams' - film nudi jednu od najoriginalnijih ideja jer je Kurosawa napravio ovo remek djelo tako da je svoje snove pretočio na film. Vizualno najjači Kurosawin film. Mislim da ovo mnogima nije ni u top 10 Kurosawinih filmova, ali eto meni je ovako visoko.
3. 'Rashomon' - što reći osim poslije 'sedam samuraja' najpoznatiji Kurosawa. Kratak, sjajno snimljen, scene u šumi predivne. Svjedočanstva pa malo i bizarno nadrealnih scena.
4. 'Dersu Uzala' - apsolutno najdraži i najemotivniji Kurosawa. Toliko volim ovaj film da mi je lik Dersu Uzala jedan od omiljenijih likova. I dajte mi iskreno recite, jel postoji simpatičniji lik od Dersu Uzala?
5. 'Ikiru' - Mifune je najveća azijska zvijezda, ali Shimura je ponudio najbolju ulogu u nekom Kurosawinom filmu u ovom remek djelu o životu, tugi i jadu. Prepun ikonskih scena, po mnogim kritičarima i najbolji Kurosawa.
A tu su još niz odličnih filmova kao što su: 'Yojinbo', 'Ran', 'Sanjuro', 'Kagemusha' i mnogi drugi. Kako je velik
Nekako mi se čini da je on prvi azijski redatelj koji je postao cijenjen i među "filmskom" publikom koja i ne gleda recimo klasični hollywood, francuski novi val i sve te stare klasike. Mislim da je Kurosawa doprio do njih jer u razgovorima sa par osoba za koje znam da ih ne zanimaju previše filmovi to jest jako su izbirljivi znali smo se dotaknut Kurosawe i svatko mi od njih kaže sedam samuraja, rashomon... dakle, upoznati su tako da je Kurosawa jedan od noih redatelja ala Hitch koji je poznat i široj publici dok recimo ta publika ne bi ni dotakla Bergmana ili Tarkovskog. To mi je uvijek bilo zanimljivo.
Michael Haneke je potpuno drugačija sorta redatelja od Kurosawe. Svakako jedan od najvažnijih modernih redatelja, dominira na Cannesu i njegovim filmovi se uglavnom bave običnim obiteljskim životom gdje se određeni likovi naiđu u neočekivanoj situaciji kako za njih tako i za nas gledatelje. 'Funny Games' je prvi film koji sam pogledao od njega. I to dok sam radio u videoteci kad sam znao stalno gledati po tri filma na dan 'Funny Games' je napravio u mojem okruženju nešto slično što je napravio 'Ringu' u to vrijeme. Svi smo razgovarali o tom jednom filmu, kao da se stvorila nekakva mitologija oko njega. Vrijeme kad je sve bilo jednostavnije i s užitkom si pogledao film nakon toliko čekanja da ga nabaviš. Definitivno ništa slično nisam vidio prije.
'Cashe' je još jedan njegov dragulj koji sam zavolio na drugo gledanje jer na prvo gledanje mi je sve upropastila ona brutalna scena. Mislio sam nekako da je to Hanekeov jeftin trik da nastavimo gledat dalje. Na drugo gledanje zavolio film, zavolio i tu scenu.
'The White Ribbon' prelijepo snimljen, odglumljen, važna tematika ali očekivao sam ipak bolji film. Svejedno, radi se o dobrom filmu.
'La pianiste' s odličnom Isabelle Huppert je dobar film. Nekako mislim da mi se danas ne bi toliko svidio koliko tada kad sam bio mlađi i napaljeniji.
'Amour' mi je bio ok, ali not my cup of tea.
A oni stariji filmovi kad su mu uglavnom svi dobri. Ti filmovi su mi nekako najkompletniji. Nema nekih kerefeka, već normalan prikaz obitelji iz srednjog sloja. Samo sam ih dosta pozaboravljao. Jedino se jako dobro sjećam 'The Seventh Contitent'.
|
|
|
23.03.2017., 00:06
|
#64
|
...
Registracija: May 2011.
Postova: 4,969
|
Kurosawa top10:
7 samurai
Ran
Yojinbo
The Bad Sleep Well
Rashomon
Ikiru
Madadayo
Dersu Uzala
Nora Inu
The Hidden Fortress
Ima još more fantastičnih, sve sam gledala. Neke i par puta. Toliko puta da mnogim filmovima znam originalni japanski naziv. Jedini film od njega koji mi se nije svidio je Dodeskaden, nevjerojatno me je smorio i jedva sam izdržala. Ali tada sam bila mlada pa bi valjalo ponoviti, možda pronađem nešto u njemu.
Haneke mi je toliko bezvezan da mi se skoro nijedan njegov film nije svidio.
__________________
I fuck on first date.
|
|
|
23.03.2017., 08:57
|
#65
|
Registrirani korisnik
Registracija: Mar 2009.
Postova: 1,229
|
Jedan od najvećih ikada i jedan od najvećih suvremenih. Nisam baš za sastavljanje popisa najboljih filmova Kurosawe i Hanekea, ali ovako iz glave : "Ikiru", "Yojinbo", "Sedam samuraja" i "Dersu Uzala" kad je prvi u pitanju, a od potonjeg vjerojatno "Funny Games" i "Bijela vrpca".
Isto tako, "Rashomon" nikad nisam smatrao besprijekornim filmom, a kod Hanekea mi je "Ljubav" najmanje dobar film, ali još uvijek jebački.
|
|
|
23.03.2017., 14:14
|
#66
|
∞
Registracija: Jan 2010.
Postova: 6,261
|
Akira Kurosawa: "najeuropskiji" japanski redatelj i ikona. Kvartet genija - Ozu, Kurosawa, Imamura i Mizoguchi (ne nuzno tim redom).
Kad se 1951., pojavio na Zapadu, film „Rashomon“ japanskog redatelja Akire Kurosawe, snimljen prema pripovijetki i romanu Ryunosukea Akutagawe, izazvao je pravu senzaciju i bio odskočnom daskom velike afirmacije japanske kinematografije 50-ih i 60-ih. Rasprava o istini i spoznaja njezine relativnosti i danas je intrigantna a uz provokativnu značenjsku razinu djela ističe se i fascinantan vizualni stil.
(Zbog širokog raspona tematskog interesa i bavljenja različitim ljudskim stanjima, Kurosawa je na Zapadu stekao naziv "Shakespearea suvremenog filma")
Tesko je izdvojiti neko njegovo remek-djelo ("Sedam samuraja", "Krvavo prijestolje", "Tjelesna straza", "Kaos", "Dersu Uzala", "Kagemusha") ali mi se osobno nisu svidjeli filmovi ostarjelog Kurosawe: "Snovi" (melankolična priča o ratu i neizbrisivim sjećanjima na proživljene strahote komorna je drama sjetna ugođaja u kojemu se sve događa na samo nekoliko kvadrata i bez ikakve vidljive akcije. Istine radi treba reći da je riječ o djelu koje nosi uvijek prepoznatljiv žig Kurosawina genija, njegovu duboku čovječnost, moralizam i izričajnu profinjenost) i "Kolovoska rapsodija" (zbog odveć sentimentalne obrade potresne teme o posljedicama razaranja koje je izazvala atomska bomba, umjetnički doseg filma mi je osjetno ispod Kurosawinih remek-djela).
|
|
|
23.03.2017., 16:41
|
#67
|
∞
Registracija: Jan 2010.
Postova: 6,261
|
Haneke
Haneke se afirmirao devedesetih godina filmovima u kojima je na pojedinačnim slučajevima hladno secirao fenomen bezosjećajnog, upravo sadističkog nasilja u suvremenom (austrijskom) društvu ("Bennyjev video", "71 fragment u kronologiji slučajnosti", "Funny Games"), a kako su njegovim putem, koji se zapravo temelji na glasovitom Fassbinderovom filmu “Zašto je poludio gospodin R?” iz davne 1970., krenuli daroviti autori - Ulrich Seidel ("Pasji dani") i mlađahna Jessica Hauser ("Lovely Rita"), suvremena austrijska kinematografija postala je jedna od zanimljivijih u Europi.
Skriveno/Cache:
Četiri godine nakon što je postigao najveći međunarodni uspjeh, adaptacijom "Pijanistice", najpoznatijeg romana austrijske nobelovke Elfriede Jelinek, Michael Haneke, Nijemac odrastao u Austriji, snimio je još jedno izvrsno djelo, "Skriveno", političku metaforu ispričanu kroz obiteljsku dramu koja postavlja pitanja o krivnji, poricanju i preuzimanju odgovornosti. Režirao ga je prema svojem scenariju, a bavi se krivnjom i paranojom, moćnim osjećajima ljudske psihe i puno duguje tradiciji francuskih trilera (Chabrol i Polanski). Snimljen je dugim kadrovima i gotovo bez glazbene pozadine, a glumačke izvedbe su suzdržane i hladne. Nedostatak katarze ostavlja dojam razočaranosti (a film je bolji u prikazu paranoje nego krivnje), ali osvojio je 21 nagradu uz još 22 nominacije (Michael Haneke je u Cannesu nagrađen za režiju, kao i nagradu FIPRESCI i Ekumensku nagradu žirija, te za najbolji europski film...) i jedan je od najboljih novijih europskih filmova.
"Pijanistica" je, valjda, odlican film (samo zbog Isabelle Huppert! jer bez nje (i takve) sve bi zavrsilo u "torture porn" rubrici). Gledao jednom, naravno, ali nije to "my cup of tea".
"Bijela vrpca" mi je odlican, opresivan film ali dojma sam da ga zapravo izuzetno uzdize crno-bijela fotografija koja mu dodatno "nabrijava" dramatiku. (Slicno kao sto c/b fotografija daje dokumantaristicki i time jezovitiji štih "Schindlerovoj listi").
|
|
|
23.03.2017., 17:27
|
#68
|
Registrirani korisnik
Registracija: Dec 2009.
Lokacija: Zagreb
Postova: 4,291
|
čitala sam Pijanisticu od Elfriede Jelinek i mogu reći da je ekranizacija jako dobra - čak se ni ne sjećam što sam prvo gledala/čitala, znači nije bilo nekakve disonance. odličan film, kao i Caché i Funny Games. i meni je Amour nekako slabiji od ova tri, ali i dalje dobar (iako sam očekivala više).
|
|
|
23.03.2017., 17:29
|
#69
|
sher-locked
Registracija: May 2008.
Postova: 13,106
|
funny games je odvratan film.
__________________
zlo goveđe dovijeka june
|
|
|
23.03.2017., 17:30
|
#70
|
sher-locked
Registracija: May 2008.
Postova: 13,106
|
jednom sam ga pokušala pogledati i odustala.
__________________
zlo goveđe dovijeka june
|
|
|
23.03.2017., 17:48
|
#71
|
7>6
Registracija: Jul 2011.
Postova: 4,509
|
Odvratan? Povraćalo ti se od njega?
|
|
|
23.03.2017., 17:50
|
#72
|
sher-locked
Registracija: May 2008.
Postova: 13,106
|
Quote:
log off kaže:
Odvratan? Povraćalo ti se od njega?
|
ne, budio mi je nelagodu do te mjere da ga više nisam mogla gledati.
__________________
zlo goveđe dovijeka june
|
|
|
23.03.2017., 19:34
|
#73
|
∞
Registracija: Jan 2010.
Postova: 6,261
|
Mark Rydell
Hollywoodski zanatlija Mark Rydell ipak je imao dosta srece: najpoznatiji mu je film "Ljetnikovac na Zlatno jezeru" (zapravo ekranizacija kazališnog komada) koji je osvojio tri Oscara (od 10 nominacija)!
Redatelj Mark Rydell i snimatelj Billy Williams (obojica tada nominirani za Oscara) filmu su podarili očaravajući izgled, opravdavši slikovitim kadrovima prirodnih ljepota egzotičan naziv naslovnog jezera. Rydell, podjednako iskusan u glumi i režiji, izvrsno je tempirao radnju filma, pravovremeno izmjenjujući dijaloške scene i kadrove idiličnih eksterijera te suptilno suprotstavljajući duševni nespokoj protagonista staloženom savršenstvu prirode. Sa sigurnom, ali tolerantnom redateljevom rukom, Thompsonov je Oscarom nagrađen scenarij također došao do izražaja, a njegove ideje o duševno iscrpljujućem suočavanju sa starošću te posljedicama rezerviranosti roditelja u odgoju djece, zaživjele su na ekranu u svoj svojoj oporosti, težini, ali i ljudskosti. Ono što je najodgovornije za status ovoga filma kao jedne od najboljih obiteljskih drama svih vremena, jesu glumačke izvedbe, osobito Katharine Hepburn i Henryja Fonde čiji su besprijekorni portreti Ethel i Normana zasluženo nagrađeni Oscarom. Zanimljivo je napomenuti da je to bio čak četvrti Oscar koji je K. Hepburn primila za najbolju glavnu ulogu, dok je Fondi ovo bio jedini Oscar za najboljeg glumca (to mu je ujedno bio i posljednji film u karijeri). Film je od čak 10 nominacija za Oscara potvrdio tri (najbolji adaptirani scenarij, glavni glumac i glumica). Treba ipak reci da je ovaj film mnogima jedan od najdosadnijih u kategoriji filmova koji su zaradili preko100 milijuna dolara!
Drama "Rijeka" (The River, 1984.) ambiciozno je producirano ostvarenje koje su upustilo u obradu problematike ekonomskih nevolja siromasnih farmera. Izrazito je socijalno angaziran te za hollywoodske uvjete i prilično beskompromisan u prikazu nemilosrdne neoliberalne kapitalističke prakse. Staromodna, pojednostavljena obrada teme nije zadovoljila ni publiku ni kritiku, no film se ističe vrlo dobrim glumačkim nastupima Mela Gibsona, Sissy Spacek i Scotta Glenna.
"Raskrizje" s odlicnom glumackom postavom (Lolita Davidovich, Sharon Stone, Richard Gere), grozno je djelce.
"Život je kocka/Kobna lova" (Even Money, 2006.)
Patetična, docirajuća pričica o poroku kockanja, sa zvjezdanim glumačkim castom (Kim Basinger, Ray Liotta, Danny DeVito, Tim Roth, Forest Whitaker). Prema debitantskom scenariju Roberta Tannena film je ne baš vješto režirao Mark Rydell a brojne kritičare najviše je iritirala odluka da se film ne bavi dublje samim razlozima nečije kockarske ovisnosti. Patetična gluma (kriminalno slabo napisane uloge) Kim Basinger, s Rayem Liottom u očito pogrešnoj ulozi, nezadovoljavajući finale i posve nepotreban narator u liku trećerazrednog detektiva Brunnera (parafraza Philipa Marlowea, gargantuanski, gotovo neprepoznatljivim Kelseyjem Grammerom) razlozi su zašto je film opravdano krahirao. Film mnogo bolje izgleda nego što zapravo je.
|
|
|
23.03.2017., 21:11
|
#74
|
zapravo Dugi
Registracija: Jan 2007.
Lokacija: Pula
Postova: 9,397
|
u svakom Rydellovom filmu vrhunski glumci ali mu filmovi baš i nisu nešto pamtljivi.Pa čak i Ljetnikovac mi nije nešto al eto pobrao je te glumačke Oscare i posebno interesantan kao zadnja uloga Henrya Fonde a i pomirba njega i kćerke mu Jane pa glumili zajedno u tom filmu što je zapravo film i činilo poznatim a manje sama kvaliteta filma.
Mislim da su dobri glumci zapravo i "spašavali" njegove filmove
__________________
I'm not crazy,my reality is just different from yours
|
|
|
23.03.2017., 21:45
|
#75
|
Registrirani korisnik
Registracija: Sep 2005.
Postova: 3,662
|
gledao sam mislim prošle godine 'rashomon' ponovno, i to je modernije režirano nego velika većina suvremenih filmova. i izmontirano, jer je kurosawa uglavnom sam i montirao. besprijekorna kombinacija statičnih i dinamičnih, odnosno plošnih i dubinskih kadrova. često ga se opisuje kao 'zapadnjačkog', iako je istina da se više radilo o kombinaciji istočne i zapadne tradicije. dijelovi s medijem u 'rashomonu' su čisti no teatar - i tematski i scenografski i po rasporedu likova unutar kadra. 'yojinbo' ima neke sjajne primjere kompleksnih plošnih kompozicija:
od nespomenutih, odličan je i 'high and low', naročito prvih sat vremena koji se gotovo u cjelosti odvijaju u jednoj prostoriji.
__________________
Ptica bi pružila čovjeku ruku da je ima, ptica tako hoda i tako stoji.
|
|
|
23.03.2017., 21:49
|
#76
|
U samoizolaciji
Registracija: Aug 2014.
Lokacija: Država snobova
Postova: 3,040
|
Evo nam i androloga
Pošto si ovdje najveći ljubitelj azijskog filma, gdje svrstavaš Kurosawu? Kao najboljeg azijca ili ipak preferiraš nekog drugog?
Što se tiče Rydella, nikad ga nisam previše doživljavao. Solidni filmovi, The River najbolji. Tamo Gibson i Spacek sjajni.
|
|
|
23.03.2017., 22:01
|
#77
|
Registrirani korisnik
Registracija: Sep 2005.
Postova: 3,662
|
što se tiče klasika, ozu i kurosawa, po meni. prvi je kao 'najjapanskiji' dok je drugi 'najzapadnjačkiji' japanski redatelj, iako ni jedno ni drugo nije baš precizno. kao treći se često navodi mizoguchi, koji naročito kod francuza visoko kotira. osobno, tu bi prije stavio mikio narusea zbog psihološke slojevitosti (ženskih) likova kakva se u tom razdoblju, naročito u pedesetima, teško nalazi i izvan azije.
__________________
Ptica bi pružila čovjeku ruku da je ima, ptica tako hoda i tako stoji.
|
|
|
24.03.2017., 00:00
|
#78
|
U samoizolaciji
Registracija: Aug 2014.
Lokacija: Država snobova
Postova: 3,040
|
Curtis Hanson, sretan ti rođendan
Curtis Hanson vjerujem da mnogima neće biti baš pretjerano poznat, ali je napravio nekoliko vrlo popularnih i dobrih filmova 90-ih. 'The Hand That Rocks the Cradle' i ''The River Wild' su sasvim dobri i napeti filmovi, a 'L.A. Povjerljivo' je vrhunski neo noir. Zadnja velika uloga Kim Basinger.
|
|
|
24.03.2017., 00:50
|
#79
|
Registrirani korisnik
Registracija: Dec 2009.
Lokacija: Zagreb
Postova: 4,291
|
L.A. Confidential je stvarno vrhunski film. Russell Crowe kao Bud je maestralan.
dodajem Wonder Boys, užasno zabavan pogled u akademsku zajednicu (vrlo raspoloženi Michael Douglas, Frances McDormand i Robert Downey Jr.), i In Her Shoes (meni draga Toni Collette i ne baš tako draga Cameron Diaz) koji uz osrednje dijelove ima i iznenađujuće dirljivih trenutaka.
nisam znala da je sve ovo od istog redatelja.
|
|
|
24.03.2017., 08:45
|
#80
|
zapravo Dugi
Registracija: Jan 2007.
Lokacija: Pula
Postova: 9,397
|
Što se tiče Curtisa Hansona osim LA Confidential izdvojio bih još 2 filma koji su meni bili vrlo dobri,zapravo odlični - Ruka koja njiše koljevku iz 1992 sa Rebeccom DeMornay sjajan psihološki triler i Wonder Boys iz 2000 sa Michealom Douglasom odličan film u kojem mi je sve dobro a najbolje naslovna muzička tema Boba Dylana.
Divlja rijeka mi je isto odličan film.
A ima još 3-4 njegova filma koji još čekaju da ih pogledam
U svakom slučaju rekao bih za Hansona možda nije tolko poznat ali je vrlo dobar režiser,meni osobno njegovi filmovi vrlo gledljivi.
__________________
I'm not crazy,my reality is just different from yours
|
|
|
|
|
Tematski alati |
|
Opcije prikaza |
Linearni mod
|
Sva vremena su GMT +2. Trenutno vrijeme je: 20:52.
|
|
|
|