Natrag   Forum.hr > Društvo > Roditelji i djeca > Školarci i adolescenti

Odgovor
 
Tematski alati Opcije prikaza
Old 21.03.2017., 11:06   #1
Informatika u školama, robotika, STEM revolucija....iskustva Ridovaca

Vidim da temu o informatici u skoli uopce nemamo
a stalno ju negdje spominjemo, u reformi se ona valjda najvise dozivala i nikak dozvala.

pa ajde ljudi, idu li vam djeca na satove "modernog skolovanja", jeste li zadovoljni sadrzajem gradiva, sto i kako uce, nauce li klinci stogod, da li im je tesko ili dosadno...
treba li ostati izboran predmet (ali dostupan svima, u okviru redovne satnice, a ne u drugom turnusu), ili postati obavezan?
kada krenuti?

kako dobiti i zadrzati kvalitetnog predavaca informatike u skoli?
kako balansirati individualne razlike unutar razreda (jbg, iako danas svi klicni tipkaju, tocnije diraju pametne ekrane, ne zanci da su svi pametni i ne znaci da svi razumiju kak tehnologija funkcionira i sto se sve s tehnologijom moze, ntii to svi moraju znati.....niti ce svi svrsiti ko ITovci)

zapravo,mene je na ovu temu vise potaklo sto mi stalno negdje iskacu reklame za CML, kao broj skola se povecava, svi sretni zadovoljni, obrazovanje u ovom podrucju cvate, klinci osvajaju natjecanja....nije kurikularna uspjela, ali uspjela su dva poduzetnika ubaciti u skolu nesto novo, a klincima za buducnost korisno...
tek poneki clanci, ipak propituju projekt...

Da li je to stvarno tako?
Iskustva?
Misljenja?
__________________
Ako postoji nešto što želimo promijeniti kod djeteta, trebamo vidjeti nije li to nešto što bismo prvo trebali promijeniti u nama samima
nosorog is offline  
Odgovori s citatom
Old 21.03.2017., 15:50   #2
Ne znam da li je dobra tema, al cini mi se da nema nigdje slicne, pa bih ja pitala nesto sto mene zanima. Iskustva sa STEM obrazovanjem ali van skola... znam da u Zg imate svasta nesto lijepo, mi u Ri malo kaskamo, ali svejedno ima par nekih (meni) interesantnih stvari. Pa eto, ako netko ima kakvo konkretno iskustvo s Algebrinom Digitalnom akademijom - bila bih zahvalna.
Lei is offline  
Odgovori s citatom
Old 21.03.2017., 16:06   #3
Apropo CML-a i micro bitova... Nisu oni losi, fora stvar za zainteresirati klince za neko pocetno programiranje kod kojeg ne treba toliko poznavati neku grozomorno dosadnu sintaksu, vec samo razmisljati na pravi nacin itd. Ako je osoba koja to vodi jos kreativna, raspolozena za neko "out of the box" razmisljanje, mogu se od toga sloziti jako jako interesante stvari - recimo gledam bas u grupi na fejsu da je jedna profesorica ukombinirala skolu rolanja sa micro bitovima. Fora. I sigurno klincima zaniljivije od nekog suhoparnog rjesavanja zadataka gdje su predavaci "mrtva puhala".

Ono sto se meni kod micro bitova ne dopada je to da ne postoji (jos) nikakvo sucelje za manje klince koji jos ne znaju dobro pisati/citati i sto nisu (bar ne za te male) toliko atraktivni. Malo dosadnjikavo izgledaju, onako bas pravo geek-ovski. Za tu mladju generaciju (u koju spada i moj) su puno zgodniji Dash i Dot roboti od Wonder Workshop-a, samo sto su oni puuuuuuno skuplji da bi se uopce itijedna skola upustala u nabavku tih setova. Njega se moze "programirati" vec od uzrasta 4 godine na dalje, ne mora se znat ni pisati ni citati za to, a aplikacije za tablet pomocu kojih se programira rastu zajedno s korisnikom i kako dijete raste, raste i "sucelje" i sve se vise kompliciranih stvari moze izvesti (ukljucujuci u konacnici i to da se moze u Javi programirati). Mi cemo "za po doma" sigurno uzeti Dasha, samo jos malo mozgam kako to tempirati (kad junioru bozic i rodjendan padaju istovremeno i nis ne mozes rasporedit tijekom godine kako spada...).
Lei is offline  
Odgovori s citatom
Old 21.03.2017., 21:17   #4
Mene zanima zasto je Pernaru nedopusteno uci nenajavljeno u skolu, a privatnom kapitalu dopusteno je uci u sam obrazovni sustav?

I zasto isti oni koji su zaustavili kurikularnu reformu doniraju novac projektu privatnog poduzetnika, naime drzava je donirala umjesto da predvodi reformu/revoluciju u skoli.

Jesu li skole privatne prcije svakoga tko ima nekoliko milijuna kuna I sto onda sprjecava primjerice U ime obitelji da skolama donira Biblije I organizira izvannastavnu aktivnost u vidu citanja Biblije?

Sto je skola I tko na kraju obrazuje nasu djecu te tko je mene pitao zelim li da se novac iz proracuna donira uime onoga za sto vec drzavi placam da radi, ali ona to izbjegava?

Ja sam za revolucije, ali ne za netransparentnost. Projekt micro:bit nije prosao na drzavnom natjecaju, a sad mu se donira drzavni novac, tko tu koga, da prostite?

O samom programu znam sitnice, jedna je od njih da s odrastanjem djeca, a ponajprije djevojcice, gube interes, o tome je sam Bakic pisao na svom profilu nudeci rjesenja poput dovođenja zenskih predavaca, sto je ne samo seksizam nego I pretpostavka da valjda rodno govorimo razlicite jezike.

Program u nasoj skoli volonterski radi ucitelj informatike, sa djecom od 4. razreda nadalje, a lobiranja za program dolaze s roditeljskih, s mailova, s djecjih rođendana (da). Postavilo se negdje I pitanje pedagoskih kompetencija vanjskih predavaca te pitanje kontrole s kim nasa djeca dolaze u doticaj.

Usporedba mozda nije na mjestu, ali određena muzicka privatna skola koja je prisutna u skolama razmatrala je meni blisku osobu kao predavaca, a koja s pedagogijom veze nema I uopce je nespremna odgovoriti na pitanja o planu rada iako je trebala poceti s radom gotovo odmah.

Tko jamci za te vanjske predavace, tutore, privatne osobe u izvannastavnim I izvanskolskim aktivnostima, kakvi ugovori sa skolama stoje iza njih, zasto same skole nude sve manje sadrzaja I znaci li to da se ostvaruje libertarijanski san tipova poput Luke Popova pa cemo uskoro zaista imati obrazovanje kao robu u punom smislu rijeci?
__________________
Raditi u jeziku/isto je/što i raditi/u polju/dođe nevrijeme/i dođu tuča i mraz/i od svega/u jeziku/i u polju/ostaju tek te/
patetične/smrznute latice/divlje trešnje/koje beznadno lete/svud po čitankama/za stražare/i grobare./ Ethno brojalica, D. R.
MajaMama is offline  
Odgovori s citatom
Old 21.03.2017., 22:34   #5
Quote:
MajaMama kaže: Pogledaj post

O samom programu znam sitnice, jedna je od njih da s odrastanjem djeca, a ponajprije djevojcice, gube interes, o tome je sam Bakic pisao na svom profilu nudeci rjesenja poput dovođenja zenskih predavaca, sto je ne samo seksizam nego I pretpostavka da valjda rodno govorimo razlicite jezike.

P
To s djevojčicama stoji, njih jednostavno s vremenom počnu zanimati stvari koje uključuju interakciju s ljudima, dok dječake počnu zanimati tehničke stvari. Zato su med. škole 90 % ženske, dok su tehničke 90 % muške, iako su sve škole svoj djeci dostupne pod jednakim uvjetima, ma kako traljavi bili.

Drugo, skupina profesorica na mom faksu je pokrenula pilot program, čak ga i EU financira, s ciljem popularizacije elektrotehnike kod cura, žena. Tako je jedna odlikašica, koja je 5.0, ali u životu nije digla ništa teže od žlice i olovke, a pogotovo ne lemilicu, (par tjedana nakon početka rada imala je po rukama opekline 2. stupnja) dobila posao na tom projektu, kad se natječaj sastavljao, uvjeti su bili da je osoba ženskog spola, i da ima završen elektrotehnički fakultet. Sada ide po školama, i tamo drži predavanja i prezentacije na koje su pozvane isključivo učenice. Uspješnost projekta mjerit će se po tome koliko je djevojaka upisalo ETF za 3-4 godine.

Većina ljudi tu ne vidi seksizam!
JohnDoe-25 is offline  
Odgovori s citatom
Old 21.03.2017., 23:29   #6
Poanta uvodjenja STEMa, bar po meni, ne bi trebala za cilj imati povecanje studenata fera i slicnih fakulteta ili povecanje broja buducih programerki, vec to da klinci prihvate i nauce koristiti stem znanja u svim segmentima obrazovanja i rada, bilo da su buduce medicinske sestre, kuhari ili astrofizicari. U buducnosti nece postojati niti jedno zanimanje koje nece usko uz sebe imati vezano koristenje nekog oblika tehnologije i svima bi to trebalo biti blisko.

Evo i sad vec vidimo u realnom sektoru velike probleme oko toga - rad moje doktorice se usporio jedno barem cetiri puta jer se ni ona ni sestra ne snalaze s kompom, treba joj sto godina da nakuca uputnicu ili recept. Rimac je pred par mjeseci trazio cistacicu sa znanjem Worda pa su ga ful pljuvali, ali to je realnost i to nas ceka
Lei is offline  
Odgovori s citatom
Old 21.03.2017., 23:43   #7
Quote:
Lei kaže: Pogledaj post
Poanta uvodjenja STEMa, bar po meni, ne bi trebala za cilj imati povecanje studenata fera i slicnih fakulteta ili povecanje broja buducih programerki, vec to da klinci prihvate i nauce koristiti stem znanja u svim segmentima obrazovanja i rada, bilo da su buduce medicinske sestre, kuhari ili astrofizicari. U buducnosti nece postojati niti jedno zanimanje koje nece usko uz sebe imati vezano koristenje nekog oblika tehnologije i svima bi to trebalo biti blisko.

Evo i sad vec vidimo u realnom sektoru velike probleme oko toga - rad moje doktorice se usporio jedno barem cetiri puta jer se ni ona ni sestra ne snalaze s kompom, treba joj sto godina da nakuca uputnicu ili recept. Rimac je pred par mjeseci trazio cistacicu sa znanjem Worda pa su ga ful pljuvali, ali to je realnost i to nas ceka

E hvala ti, bas ovo I ja mislim, ali bojim se da to nije slucaj sa mikrobitovima. Ne konkretno tehnologijom, nego implementacijom I ciljem edukacije. A bogme ne sto se tice roditelja.

Bilo bi mi jako zanimljivo vidjeti kako frizerka implementira tehnologiju te vrste u posao.

Daleko smo mi od toga.
__________________
Raditi u jeziku/isto je/što i raditi/u polju/dođe nevrijeme/i dođu tuča i mraz/i od svega/u jeziku/i u polju/ostaju tek te/
patetične/smrznute latice/divlje trešnje/koje beznadno lete/svud po čitankama/za stražare/i grobare./ Ethno brojalica, D. R.
MajaMama is offline  
Odgovori s citatom
Old 22.03.2017., 00:11   #8
Quote:
MajaMama kaže: Pogledaj post
Mene zanima zasto je Pernaru nedopusteno uci nenajavljeno u skolu, a privatnom kapitalu dopusteno je uci u sam obrazovni sustav?
zato jer pernar zove na neposluh i markiranje, ovi zovu na obrazovanje i ostaju u skoli

Quote:
MajaMama kaže: Pogledaj post
I zasto isti oni koji su zaustavili kurikularnu reformu doniraju novac projektu privatnog poduzetnika, naime drzava je donirala umjesto da predvodi reformu/revoluciju u skoli.
mislim da su oni samo CKR moment iskoristili da se dobro prezentiraju. jer se stalno prozivalo da informatike nema u skolama, da tam di je ima je zastarjela, ovo ono, CKR ce to promijeniti. onda se ona stopirala a ovi su, u poduzetnickom duhu, uletili. tu im nemam nikakve zamjerke.stovise, divim se kako su iskoristili nasu naivnost.


Quote:
MajaMama kaže: Pogledaj post
Jesu li skole privatne prcije svakoga tko ima nekoliko milijuna kuna I sto onda sprjecava primjerice U ime obitelji da skolama donira Biblije I organizira izvannastavnu aktivnost u vidu citanja Biblije?

Sto je skola I tko na kraju obrazuje nasu djecu te tko je mene pitao zelim li da se novac iz proracuna donira uime onoga za sto vec drzavi placam da radi, ali ona to izbjegava?

Ja sam za revolucije, ali ne za netransparentnost. Projekt micro:bit nije prosao na drzavnom natjecaju, a sad mu se donira drzavni novac, tko tu koga, da prostite?
ne budi naivna, masa udruga je vec po skolama i rade svasta.
hoces spolni, gradjanski odgoj, eko, strikanje, kuhanje, razna sranja, sto ne bi i malo robotike.
s time da se robotika ne moze predavat na vjeronauku (a niti biti integrirana u drugim predmetima) pa je onda jos lakse zicat pare od drzave i ljudi dobre volje.
i trenutno je jakoooo IN


Quote:
MajaMama kaže: Pogledaj post
O samom programu znam sitnice, jedna je od njih da s odrastanjem djeca, a ponajprije djevojcice, gube interes, o tome je sam Bakic pisao na svom profilu nudeci rjesenja poput dovođenja zenskih predavaca, sto je ne samo seksizam nego I pretpostavka da valjda rodno govorimo razlicite jezike.
aha, to objašnjava zasto OS ruzicnjak nije ukljucen

Quote:
MajaMama kaže: Pogledaj post
Program u nasoj skoli volonterski radi ucitelj informatike, sa djecom od 4. razreda nadalje, a lobiranja za program dolaze s roditeljskih, s mailova, s djecjih rođendana (da). Postavilo se negdje I pitanje pedagoskih kompetencija vanjskih predavaca te pitanje kontrole s kim nasa djeca dolaze u doticaj.
kaj to znaci volonterski? u sklopu redovne informatike (to imate vec u 4. razredu) ili onak, covjeku dosadno doma pa dodje malo slagat robota?

ono sto jesam shvatila da je sve to jako nedefinirano. ja ne vjerujem u nicije volontiranje i sigurna sam da se taj profesor naplati na ko zna koji nacin.


Quote:
MajaMama kaže: Pogledaj post
Tko jamci za te vanjske predavace, tutore, privatne osobe u izvannastavnim I izvanskolskim aktivnostima, kakvi ugovori sa skolama stoje iza njih, zasto same skole nude sve manje sadrzaja I znaci li to da se ostvaruje libertarijanski san tipova poput Luke Popova pa cemo uskoro zaista imati obrazovanje kao robu u punom smislu rijeci?
a tko jamci za razne zaposlenike skola?
uciteljica razredne nastave ili povijesti realno se moze zaposliti samo u skoli. informaticar ipak ima malo siri radijus kretanja po zaposljavanju, pa se pitam, zasto je bas u skoli, za ispodprosjecnu placu. jos ak dodas da nesto radi volonterski,
ili je los, ili je lud, ili tu nesto smrdi.
__________________
Ako postoji nešto što želimo promijeniti kod djeteta, trebamo vidjeti nije li to nešto što bismo prvo trebali promijeniti u nama samima
nosorog is offline  
Odgovori s citatom
Old 22.03.2017., 09:27   #9
U skoli postoje ugovori, administrativne sluzbe, natjecaji, pravno gledano, imas bar nesto (potvrdu o nekaznjavanju bar, diplomu, transparentnije je).
Tko su ljudi koji dolaze u skolu ovako, cija su odgovornost, gdje su natjecaji I ugovori?
__________________
Raditi u jeziku/isto je/što i raditi/u polju/dođe nevrijeme/i dođu tuča i mraz/i od svega/u jeziku/i u polju/ostaju tek te/
patetične/smrznute latice/divlje trešnje/koje beznadno lete/svud po čitankama/za stražare/i grobare./ Ethno brojalica, D. R.
MajaMama is offline  
Odgovori s citatom
Old 22.03.2017., 09:56   #10
Informatika u skolama, robotika, STEM revolucija....iskustva Ridovaca

diploma, barem u ovoj struci, je apsolutno i totalno nebitna i nevazna, mos ju macku o rep okacit

(dapace... totalno je cesta situacija da oni koji imaju diplomu nemaju znanje pa rade po skolama, oni koji nemaju diplomu rasturaju i rade za dobre pare kod privatnika)

naravno, ima ih koji imaju i oboje, al ti najcesce ne rade u skoli

zato sam i pitala za Algebru i digitalnu akademiju, taj mi se program puno vise svidja nego skolski, a vjerujem da imaju i dobre predavace
Lei is offline  
Odgovori s citatom
Old 22.03.2017., 10:14   #11
Mislila sam na diplomu kao neki oblik dokumentacije, nesto sto stoji iza covjeka pravno. Za zaposlenje moras prediciti dokumentaciju, preporuke, kojesta, uveden si u sustav.

Tko odlucuje koja je od referenci u IT-ju bolja I po kojim kriterijima, I kakve to onda veze ima s pedagoskim kompetencijama I prenosenjem znanja unutar obrazovnog sistema?

Ne dvojim da samoukih programera I strucnjaka ima mnogo, mene samo zanima pravno gledano, ako se dogodi sranje, u skolama u kojima to vode vanjski, s maloljetnom djecom, tko snosi odgovornost?

Znaju li roditelji ime I prezime te osobe, kako je odabrana, je li obrazovana za rad s djecom, tko im vodi djecu na natjecanja I tko njih postavlja na to mjesto?

Mislim za vjeroucitelje bar imamo neki pisani trag I znamo tko ih bira I kako, na koliko, tko ih placa, a tko vrsi kakav nadzor. Mozemo biti protiv, ali cinjenica je da smo na nekoj razini obavijesteni o osobama koje sudjeluju u obrazovnom procesu.

Micro:bit je izvannastavni program, nosorog, ne radi se u redovnoj nastavi.
__________________
Raditi u jeziku/isto je/što i raditi/u polju/dođe nevrijeme/i dođu tuča i mraz/i od svega/u jeziku/i u polju/ostaju tek te/
patetične/smrznute latice/divlje trešnje/koje beznadno lete/svud po čitankama/za stražare/i grobare./ Ethno brojalica, D. R.
MajaMama is offline  
Odgovori s citatom
Old 22.03.2017., 10:16   #12
Kod nas (u buducoj) OS taj program vode uciteljice informatike, nema vanjskih
Lei is offline  
Odgovori s citatom
Old 22.03.2017., 10:31   #13
Quote:
Lei kaže: Pogledaj post
...
zato sam i pitala za Algebru i digitalnu akademiju, taj mi se program puno vise svidja nego skolski, a vjerujem da imaju i dobre predavace
algebra je cisti biznis
o programima (za odrasle) i koliko vrijede na trzistu rada radije ne bi

meni ide na neku stvar sto je drzavi informatika od prvog razreda nevazna a u skole se pustaju kojekakve algebre i slicni izvlacivaci novca
zabranila bi to
imas privatne tecajeve, sve 5, al ne u prostoru skole

zivo me zanima koji je interes skola za tako nesto...
ono, donirat ce im 2 laptopa za x desataka tisuca kuna koje ce pokupiti od njenih ucenika
mom2be is offline  
Odgovori s citatom
Old 22.03.2017., 10:47   #14
Quote:
mom2be kaže: Pogledaj post
algebra je cisti biznis
o programima (za odrasle) i koliko vrijede na trzistu rada radije ne bi

meni ide na neku stvar sto je drzavi informatika od prvog razreda nevazna a u skole se pustaju kojekakve algebre i slicni izvlacivaci novca
zabranila bi to
imas privatne tecajeve, sve 5, al ne u prostoru skole

zivo me zanima koji je interes skola za tako nesto...
ono, donirat ce im 2 laptopa za x desataka tisuca kuna koje ce pokupiti od njenih ucenika
Ah, to je posebna tema koju možda i treba otvoriti, o akviziterima u školi, o propust pri pisanju zakona, članak 59., o tome tko u Ministarstvu odobrava i koga da hoda po školama i reklamira se, a onda treba govoriti i o tome da se špkola kao zgrada i institucija treba tretirati kao društveno dobro, a ne poligon za iznajmljivanja prostora koje u pitanje dovodi nečije (ravnateljske) provizije i slično.

Što dalje idemo, sve mi se čini da su škole kao institucije postale poligon za sve osim osnovnog obrazovnog programa i da same više ništa nemaju, da je žalosno u školi imati pet sportskih klubova, a jedva dvije sportske aktivnosti na samoj školskoj razini.

Isto tako, da se umjesto transparentnog državnog ulaganja u obrazovanje koje svi zazivamo sada bavimo Nenadom Bakićem i privatnim kapitalom misleći kako je eto bar nešto dobro, nešto se događa.

I ja sam popušila taj mamac i mislila ajde bar nešto dobro, a onda sam se zapitala što je škola uopće i tko je Nenad Bakić u životu moga djeteta i njegovu obrazovanju.

Neka si izvoli ili oformiti priivatni biznis ili preuzeti odgovornost i dati svoj lik i djelo na demokratsku procjenu građanima na izborima.
__________________
Raditi u jeziku/isto je/što i raditi/u polju/dođe nevrijeme/i dođu tuča i mraz/i od svega/u jeziku/i u polju/ostaju tek te/
patetične/smrznute latice/divlje trešnje/koje beznadno lete/svud po čitankama/za stražare/i grobare./ Ethno brojalica, D. R.
MajaMama is offline  
Odgovori s citatom
Old 22.03.2017., 11:12   #15
e da, akviziteri....

nahrane klince sa sranjima i onda dijete dodje doma i prica kako je bio stricek x, pokazivao im nesto sto je suuuuuper i jos ako to kupimo dobit ce neku sitnicu...

koja manipulacija djecom
fuj
mom2be is offline  
Odgovori s citatom
Old 22.03.2017., 21:03   #16
Meni je taj clanak u Novostima definitivno los i substandardni.
Da li je Bakiceva inicijativa izmislila nesto novo? Nije. Pa falabogu da nije, pun mi je kufer nasih "genijalaca" koji uvijek iznova izmisljaju toplu vodu i pri tome se ne micemo s mjesta (jer gle cuda, nisu genijalci) a preuzimanje tudjih uspjesnih projekata im je ispod casti.

Da li je drzava njemu oprostila PDV? Nije, oprostila ga je projektu - sto ne znaci da je drzava poklonila neke novce nego da za promjenu nije otela neke novce (po zakonu doduse, suludom i vec milijon puta prozvanom, ali briga drzavu zbog toga) vec su ostali nama korisnicima... Ako cekamo da ih drzava "vrati" nama kroz svoje mehanizme dobit cemo goli k.. ko i inace, a kumovi ce omastiti brk.

Sto se tice broja nastavnika - to je isto odavno vec dokumentirano, i dok se novinar pateticno poziva na "natrpan razrede" - Bakic je dao vrlo konkretne statisticke podatke o tome kako broj ucenika pada, broj nastavnika raste a prosjecni broj ucenika po nastavniku pada medju najnize u EU - bez da se neki konkretne koristi od toga vide.

Toliko o clanku.
proab is offline  
Odgovori s citatom
Old 22.03.2017., 21:16   #17
A sad dio o STEM
Prvo, nemam nikakvog osobnog iskustva sa skolskim sustavom jer se to u drugom razredu OS ne nudi. Drugo, ne ocekujem ne znam kakve rezultate ako se baziraju na volonterskom radu profesora. Ali - ako vec postoji mogucnost - pa makar i kroz CML - ne vidim zasto ne. Mene apsolutno nitko nije lobirao ni za sto niti sam dobila ikakve informacije osim onih na web stranici skole, koju pretpostavljam isto tako volonterski odrzava taj profesor.

A koji bi trebao biti cilj STEM obrazovanja i sadrzaja u skolama? E pa ja bas misim da bi trebao rezultirati vecim brojem studenata FOI, PMF, FER i sl - jer se ako nista drugo bar pokazalo da su to studiji koji omogucavaju mladom covjeku pristojnu placu i posao bili to ili u inozemstvu. Ili da se mozda napokon profiliraju srednje skole koje nude strucna znanja iz tih podrucja. Nije da to sve treba zanimati ali isto tako ako roditelji ne pruzaju poticajnu okolinu djeci za tako nesto zasto ga skola ne bi zainteresirala?

Ovi ostali ce korisnicki nivo koristenja tehnologije ionako sigurno svladati (tj. vec jesu) i vise od toga im za obavljanje svakodnevnog posla u nekom drugom zanimanju ne treba. No ako imamo lidrana, folklore, debatne klubove, likovne radionice i sl - ne vidim zasto ne bi imali i STEM sadrzaje po skolama. I naravno da se cesto mora platiti - a bogme se i u onoj bivsoj drzavi placala skola stranih jezika ako ti nije odgovarao dodijeljeni jezik u skoli ili te zapao los profesor... Ako drzava ne zeli tako nesto ili da joj nastavnici moraju raditi volonterski - onda nek drzava organizira i plati sve kako treba. Ovako - cekati da grad ili drzava stavi obrazovanje djece kao prioritet (u smislu da da pare, na da su im puna usta velikih rijeci) - dok cekamo bar imamo alternativu. Losije od lose alternative je biti bez alternative.
proab is offline  
Odgovori s citatom
Old 23.03.2017., 02:01   #18
Quote:
proab kaže: Pogledaj post
Sto se tice broja nastavnika - to je isto odavno vec dokumentirano, i dok se novinar pateticno poziva na "natrpan razrede" - Bakic je dao vrlo konkretne statisticke podatke o tome kako broj ucenika pada, broj nastavnika raste a prosjecni broj ucenika po nastavniku pada medju najnize u EU - bez da se neki konkretne koristi od toga vide.

Toliko o clanku.
bakić je vrlo konkretno manipulirao statističkim brojkama bez šireg konteksta.
pa je onda uspoređivao brojke učitelja PRIJE nego što se uveo obvezni strani jezik od prvog razreda, i brojke nakon što je već uveden, plus nakon što je pravilnikom o normi hrpa odgojnjaka (tjelesni, likovni, glazbeni, tehnički) ostala bez dijela satnice pa bila prisiljena raditi na dvije ili više škola. a isto tako se poziva na brojku statističkog zavoda koji računa ugovore o radu, a ne pune satnice. pa sam onda ja u ovom trenutku četiri osobe. dva ugovora koja imam na pola radnog vremena u dvije škole - i dvije kolegice koje me mijenjaju dok sam na porodiljnom. druga kolegica je sveto trojstvo. ona radi u tri škole, i nju TRI puta broje, a da žena ni nema punu satnicu. - ako ode na bolovanje samo će njena tri ugovora pribrojiti još tri ugovora njenih zamjena, i puf, evo šest ljudi. a nije čak ni puno radno vrijeme kad se zbroji.
i onda je tako lako doći do "rastućeg broja učitelja". raste rasparčavanje satnice na više škola, a ne broj ljudi koji tu satnicu izvode

što se same "STEM revolucije" tiče, ona je super stvar za zainteresirane klince. znači, za one koje prirodne znanosti, programiranje i takve stvari ionako zanimaju. njih će dodatno potaknuti. one koji uče matematičke zadatke i procedure napamet, kojima je fizika teška a kemija nezanimljiva, i uče te prirodne predmete bez razumijevanja i volje, samo zato što moraju - neće ni deset malih robotića promijeniti ništa.
isto kao što nekome tko nema sluha ni afiniteta prema glazbi to što je u školi glazbena revolucija i imaju instrument za svakoga ne bi značilo ništa pod milim bogom.
suma sumarum, zgodan projekt - uvijek podržavam dodatni rad sa zainteresiranom i naprednom djecom; ali od revolucije kakva se očekuje ni R vidjeti nećete.

PS
cijeli školski sustav nam pliva samo na račun entuzijazma i volonterizma učitelja. od toga da ko budale kupujemo vlastitim novcem kopirni papir (ili sami plaćamo kopiranje jer nam ni to u školi ne omoguće), krede u boji, flomastere, hamere, vučemo vlastite, privatne laptope na nastavu da ju osuvremenimo, trošimo vlastito slobodno neplaćeno vrijeme na osmišljavanje priredbi, tamo gdje u zaduženjima imamo jedan sat radimo s učenicima po tri.
ali lijepo da se ne očekuju rezultati ako se bazira na volonterskom radu učitelja
__________________
Ginger and Lemon
You say that I'm paranoid. But I'm pretty sure the world is out to get me.
Mad_Hatter is offline  
Odgovori s citatom
Old 23.03.2017., 07:47   #19
Quote:
Mad_Hatter kaže: Pogledaj post
bakić je vrlo konkretno manipulirao statističkim brojkama bez šireg konteksta.
pa je onda uspoređivao brojke učitelja PRIJE nego što se uveo obvezni strani jezik od prvog razreda, i brojke nakon što je već uveden, plus nakon što je pravilnikom o normi hrpa odgojnjaka (tjelesni, likovni, glazbeni, tehnički) ostala bez dijela satnice pa bila prisiljena raditi na dvije ili više škola. a isto tako se poziva na brojku statističkog zavoda koji računa ugovore o radu, a ne pune satnice. pa sam onda ja u ovom trenutku četiri osobe. dva ugovora koja imam na pola radnog vremena u dvije škole - i dvije kolegice koje me mijenjaju dok sam na porodiljnom. druga kolegica je sveto trojstvo. ona radi u tri škole, i nju TRI puta broje, a da žena ni nema punu satnicu. - ako ode na bolovanje samo će njena tri ugovora pribrojiti još tri ugovora njenih zamjena, i puf, evo šest ljudi. a nije čak ni puno radno vrijeme kad se zbroji.
i onda je tako lako doći do "rastućeg broja učitelja". raste rasparčavanje satnice na više škola, a ne broj ljudi koji tu satnicu izvode
... "manipuliaro brojkama" Kojim? Da je broj ucenika od 2001 do 2014 u OS- pao za skoro 100.000 (da, sto tisuća djece manje ide u skole) a broj ucenika po nastavniku je pao s 15 na 10. Ovolika ogromna razlika se ne moze nikako dobiti na konto nesto ucitelja koji rade u vise skola, niti se moze objasniti potrebom za 2h nastavna sata vise tjedno za ucenike 3 niza razreda OS koji prije toga nisu imali obavezni strani jezik (Koji dio njih je to dobio na temelju prethodno nepune satnice na koju se toliko volis pozivati? )
Uostalom, bila je i kalkulacija temeljem FTE (sad mi se neda traziti, bas zbog ovakvih "argumentacija" ) - i nije bila nista puno bolja... Samo su brojke puno teze dostupne.
Quote:

PS
cijeli školski sustav nam pliva samo na račun entuzijazma i volonterizma učitelja. od toga da ko budale kupujemo vlastitim novcem kopirni papir (ili sami plaćamo kopiranje jer nam ni to u školi ne omoguće), krede u boji, flomastere, hamere, vučemo vlastite, privatne laptope na nastavu da ju osuvremenimo, trošimo vlastito slobodno neplaćeno vrijeme na osmišljavanje priredbi, tamo gdje u zaduženjima imamo jedan sat radimo s učenicima po tri.
ali lijepo da se ne očekuju rezultati ako se bazira na volonterskom radu učitelja
PS - cijeli skolski sustav "pliva" na nastavnicima koji redovito primaju placu za svoj posao. Dosadni ste vise i bogu i vragu stalnim kukanjem kako radite volonterski. Ne radite volonterski. Radite za placu, sjeda redovito, placeni su vam mirovnisko, zdravstveno, porezi i prirezi, ide staz, dobit cete jednom neku crkavicu od mirovine ko i mi ostali.
A sto se tice dodatnih programa koji se odvijaju volonterski - da, ne ocekujem cuda od neceg sto bazira na volonterskom radu jer za kvalitetan i sustavan visegodisnji rad valjda svi ocekuju i placu. Ali ako ti bas volis raditi besplatno - samo naprijed! Sto uopce primas placu kad vec tvrdis da sve pociva na volonterskom radu, daj otkaz pa nastavi bez place
proab is offline  
Odgovori s citatom
Old 23.03.2017., 09:38   #20
Na ovoj temi nećemo se baviti polozajem ucitelja opcenito I svako daljnje prepucavanje bit ce strogo kartonirano. Argumentirajte svoje stavove o, temi, ne o polozaju ucitelja opcenito. Dobrodosli su svi argumenti I saznanja o informatici, pa I statistike o broju zaposlenih, ali molim da lisite temu osobnih frustracija ako niste sami volonteri u projektu. Nece svaka tema biti poligon za izrazavanje netrepeljivosti.
__________________
Raditi u jeziku/isto je/što i raditi/u polju/dođe nevrijeme/i dođu tuča i mraz/i od svega/u jeziku/i u polju/ostaju tek te/
patetične/smrznute latice/divlje trešnje/koje beznadno lete/svud po čitankama/za stražare/i grobare./ Ethno brojalica, D. R.
MajaMama is offline  
Odgovori s citatom
Odgovor


Tematski alati
Opcije prikaza

Kreni na podforum




Sva vremena su GMT +2. Trenutno vrijeme je: 07:50.