Natrag   Forum.hr > Društvo > Povijest i povijesne teme > Vojna povijest i tehnologija

Vojna povijest i tehnologija Od praćke do ratova zvijezda.

Pogledaj rezultate ankete: Koji nadzvučni zrakoplov očekujete u HRZu?
F-16 (Izrael) 73 39.25%
F-16 (SAD) 45 24.19%
JAS 39 Gripen 42 22.58%
FA-50 11 5.91%
Neki drugi 15 8.06%
Glasovatelji: 186. Ne možete glasovati u ovoj anketi

Odgovor
 
Tematski alati Opcije prikaza
Old 08.05.2017., 21:24   #1
Budućnost nadzvučne komponente HRZ IV (pročitati prvi post)

Prošla tema je zatvorena zbog tehničkog limita, slijedi nastavak. Prijašnje teme možete naći na linkovima:

Gripen vs F-16 za HRZ

Budućnost nadzvučne komponente HRZ

Budućnost nadzvučne komponente HRZ II

Budućnost nadzvučne komponente HRZ III

Dobro pazite na ponašanje, ne nasjedajte na trolanje i pripazite na pravila podforuma i foruma u cjelini.
__________________
Anti-denialist - Success: 7 down
Pizvo is offline  
Odgovori s citatom
Old 08.05.2017., 21:28   #2
A di je Rafale, sam ministar je reka da su na stolu četiri ponude, F-16 (izrael), Gripen, Fa/50 i Rafale.

Ne bi bilo u redu ignorirati ponudu od Francuza i isključiti je iz ankete, jer od svih ponuđača, Francuska je ekonomski i vojno najjača, i uvijek postoji mogućnost iznenađenja.
__________________
Ja sam disleksičan!
darkwood is offline  
Odgovori s citatom
Old 08.05.2017., 21:35   #3
Ne postoji.
__________________
Anti-denialist - Success: 7 down
Pizvo is offline  
Odgovori s citatom
Old 08.05.2017., 21:36   #4
Ne vjerujem u nikakve "ponude" dok Hrvatska ne pošalje službeni RFP kao što zapovijeda Bog i pravila struke.

Ove RFI ponude za window shoppere ne pušim.

Dajte budite ozbiljna država bar jednom u 15 godina, pisda mu materina više..
__________________
Trespassers will be shot, survivors will be shot again.
pinzgauer is offline  
Odgovori s citatom
Old 08.05.2017., 21:38   #5
Quote:
pinzgauer kaže: Pogledaj post
Ne vjerujem u nikakve "ponude" dok Hrvatska ne pošalje službeni RFP kao što zapovijeda Bog i pravila struke.

Ove RFI ponude za window shoppere ne pušim.

Dajte budite ozbiljna država bar jednom u 15 godina, pisda mu materina više..
x
__________________
"Hrvatsku su već u nekoliko navrata iz vrlo opasne situacije spasile greške drugih, no nikako vlastita mudrost." Bogoslav ŠULEK
otok_kiril is offline  
Odgovori s citatom
Old 08.05.2017., 21:44   #6
Prigovor moderatoru: Fali opcija "Niti jedan, nećemo uzeti ništa".
__________________
"Hrvatsku su već u nekoliko navrata iz vrlo opasne situacije spasile greške drugih, no nikako vlastita mudrost." Bogoslav ŠULEK
otok_kiril is offline  
Odgovori s citatom
Old 08.05.2017., 21:48   #7
Ja sam glasa za "Neki drugi", dok god postoji i tračak nade za Rafale u HRZ-u, ja ću se uhvatiti za taj mali tračak i vjerovati, da će Vlada Republike Hrvatske, ma tko god bio na vlasti, izabrati najbolje za RH.

A drugi izbor će biti FA/50, samo radi offseta.

Ali realno, koji god zrakoplov izaberemo, to će biti veliki skok naspram MiG-21, i dokle god se "R" u HRZ, ne ugasi, ja ću biti zadovoljan, pa makar i sa Kfir-B.60
__________________
Ja sam disleksičan!
darkwood is offline  
Odgovori s citatom
Old 08.05.2017., 21:56   #8
Quote:
otok_kiril kaže: Pogledaj post
Prigovor moderatoru: Fali opcija "Niti jedan, nećemo uzeti ništa".
Nakon što su lijeva i desna vlast, te predsjednica nedvosmisleno izjavili kako Hrvatska zadržava nadzvučnu komponentu, a Migovima rapidno ističu resursi, RH će gotovo sigurno nabaviti drugi tip zrakoplova. Pitanje je samo koji, kada i za koliko novaca, sve tri stavke doista mogu otići unedogled, ali je izgledno da će kad-tad biti realizirano.


Samo da u korijenu još jedanput suzbijemo gluposti o Rafaleu.

- 1. Rafale će u srednjeročnom roku nabave od 5-10 godina, počevši od danas, po jedinici koštati gotovo isto kao i F-35A (nakon što se istom izbalansira cijena masovnijom proizvodnjom)

- 2. Francuska još nije zaprimila niti izbliza sve naručene Rafale zrakoplove, a najstariji u floti im još imaju gotovo polovicu resursa - Rafale stoga ne postoji kao polovna roba na tržištu, nabaviti se može jedino novi, a zašto je to problem pogledati prvu natuknicu

- 3. Troškovi održavanja Rafalea su za čitav red veličine veći od troškova F-16 i Gripena.

- 4. Jedina članica NATOa koja ih posjeduje je Francuska; paralelno s tim, Rafale koristi gotovo isključivo francusko naoružanje i opremu, bez kompatibilnosti sa mnogim jeftinijim i širokodostupnim američkim (i izraelskim) sustavima, kakve koriste svi ostali ponuđeni zrakoplovi i kakvih na tržištu ima iz desetina zemalja

- 5. HRZ, u situaciji u kakvoj je, nema dovoljno pilota niti dovoljno sredstava za održavanje 12 Mig-21, a pregovara se o polovnjacima starima 30 godina kao njihovoj zamjeni, te stoga SIGURNO nećemo nabavljati jedan od najmodernijih i najskupljih lovaca današnjice izravno iz tvornice. To su najobičniji mokri snovi zanesenjaka ponukani kuluarskim pričama za naivne.
__________________
Anti-denialist - Success: 7 down
Pizvo is offline  
Odgovori s citatom
Old 08.05.2017., 22:00   #9
Quote:
Pizvo kaže: Pogledaj post
Nakon što su lijeva i desna vlast, te predsjednica nedvosmisleno izjavili kako Hrvatska zadržava nadzvučnu komponentu, a Migovima rapidno ističu resursi, RH će gotovo sigurno nabaviti drugi tip zrakoplova. Pitanje je samo koji, kada i za koliko novaca, sve tri stavke doista mogu otići unedogled, ali je izgledno da će kad-tad biti realizirano.
A kad je to lijeva vlast rekla?

No dobro, kad si već toliko siguran, onda treba biti opcija: Kupnja još 12 MiG-21 negdje...

__________________
"Hrvatsku su već u nekoliko navrata iz vrlo opasne situacije spasile greške drugih, no nikako vlastita mudrost." Bogoslav ŠULEK

Zadnje uređivanje otok_kiril : 08.05.2017. at 22:01. Reason: ..
otok_kiril is offline  
Odgovori s citatom
Old 08.05.2017., 22:32   #10
Quote:
Pizvo kaže: Pogledaj post
Nakon što su lijeva i desna vlast, te predsjednica nedvosmisleno izjavili kako Hrvatska zadržava nadzvučnu komponentu
Nigdje nisam pročitao takvu nedvosmislenu izjavu a kamoli da je to objavljeno u nekavom službenom dokumentu.
Ali ok, tvoj pogled na svari, ipak bi bilo u redu da si ubacio mogućnost odustajanja od NA pa da vidimo kako bi i to izgledalo u anketi.
Najlakše je zabiti glavu u pijesak i čekati da prođe nevera.

poz.
__________________
sinoć san opet lega jutros
Nikakodopenzije is offline  
Odgovori s citatom
Old 08.05.2017., 22:33   #11
Quote:
Nikakodopenzije kaže: Pogledaj post
Nigdje nisam pročitao takvu nedvosmislenu izjavu a kamoli da je to objavljeno u nekavom službenom dokumentu.
Ali ok, tvoj pogled na svari, ipak bi bilo u redu da si ubacio mogućnost odustajanja od NA pa da vidimo kako bi i to izgledalo u anketi.
Najlakše je zabiti glavu u pijesak i čekati da prođe nevera.

poz.
__________________
"Hrvatsku su već u nekoliko navrata iz vrlo opasne situacije spasile greške drugih, no nikako vlastita mudrost." Bogoslav ŠULEK
otok_kiril is offline  
Odgovori s citatom
Old 08.05.2017., 22:44   #12
Glasao sam za Gripena kao i u prošloj anketi.

Najradije bi vidio Rafale, kao vjerujem svi, ali i ja mislim da su to pusti snovi.

F 16 mi je zadnji izbor, čak i da se razmatra novoproizvedeni (koje ameri ni ne nude niti ima naznake), radije bi Gripena ili FA 50 nego block 52, a pogotovo kad su u igri 30-35 godina stari aparati. Sa njima bi za 10 godina (ako ne i prije) bili opet u istoj situaciji kao i danas.

Onda opet i to je bolje od gašenja nadzvučne.
__________________
Izreka "Nema ateista u rovovima" nije argument protiv ateizma, nego argument protiv rovova - James Morrow
silver22 is offline  
Odgovori s citatom
Old 08.05.2017., 22:45   #13
Mene u čitavoj priči najviše muči hodogram takvog projekta koji u našim uvjetima točnije na našoj razini
zrakoplovne tehnike mora trajati minimalno 5-6 godina.

To su najmanje dvije Vlade ako su stablilne. Uz to taj opći konsenzus politike ne postoji.

Tih 12 ili 14 zrakoplova je vrh piramide a piramida se gradi od temelja.

Dakle jesmo li udarili temelje za ljude i tehniku koja će letjeti za 5-6 godina a biti potpuno operativna za cca 8 godina?
Po mom računu to je 500 mladih ljudi u 5 godina ili 100 godišnje.... da bi ih u 6-toj godini imali cca 300 od čega bi cca
25 bilo pilota prve kategorije.

Sve pod pretpostavkom da RH to ekonomski podnese.... te da u RH postoji dovoljno mladih
18 - 1,2,3,4,5,6 godina koji su spremni ući u sustav sa cca 18 na minimalno 5-10 godina a optimalno
na 20 nakon čega bi imali uvjete za drugu civilnu karijeru....
Usput, mi takav sustav školovanja nemamo.
__________________
Serious infractions will never expire.
9aplus is offline  
Odgovori s citatom
Old 08.05.2017., 23:48   #14
Izraelci rade na sigurnosti svoje F-16 flote ugradnjom sustava za izbjegavanje udara u tlo, možda i nas dopadne:

Israel seeks automatic collision avoidance for F-16s
https://www.flightglobal.com/news/ar...-f-16s-436570/

First Loss of Control In-Flight Test on F-16

http://www.iaf.org.il/4458-49107-en/IAF.aspx

Inače taj je sustav sastavni dio američke modernizacije F-16 na standard V.
__________________
S Velebita klik se ori...
many-m is offline  
Odgovori s citatom
Old 09.05.2017., 05:23   #15
Za izralsku ponudu,jer mi se čini najpovoljnija. Trenutno.
__________________
cvit čežnje
Un vero cavaliere non abbandona mai la sua Signora
Alessandro Del Piero
karabin is offline  
Odgovori s citatom
Old 09.05.2017., 08:30   #16
Nema najizglednije opcije u anketi a to bi bila :

Očekujem da se krajem iduće godine donese odluka o možebitnom uključivanju komponente eventualno ako takorekuć bude moguće, možda, u skladu sa stanjem proračuna i atmosfere Jupitera, pod striktnim nadzorom nevladinih udruga financiranih isključivo novcem Vlade RH.

Što se tiče ljudske komponente koju pripomenu 9A, pozitivan pomak je više no očit- okončan je postupak kojim se tralo ono što zovu našom najvećom vrijednošću sedam godina, nepovoljno za državu, povoljno za pilote, sad treba vidjeti hoće li se država žaliti u pokušaju da i dalje "pripomogne" svoj najvrjedniji kadar vukući ga po sudovima još 10-15 godina.

Hrvatska već vidje dosta nemoralnih ponuda al ne dočeka robno-novčanu razmjenu letjelica za svoje ili posuđene devize. Ne dočeka ni da netko digne obrvu na činjenice da su dva blizanca još gore matere u miru nanijeli HRZ-u (i šire, ali da budem u okviru teme) ljudske i tehničke gubitke višestruko veće nego Huni, Turci, Nebeski narod i sve prirodne katastrofe zajedno unatrag 1500 godina.

Da se htjelo slati RFP već bi se odavno poslalo, kupnja ili "kupnja" će ići domaćom vjerodostojnom metodologijom pola meni pola tebi pola Bagi, a Daimlerov rekord biti će par tisuća puta nadmašen, uletila u 5 do 12 Njemačka, Francuska, Izraelska, Liliput ili Sioux ponuda, i nema naznaka da će bilo koji eventualni budući avion operativan i u zraku kao i MIG21 držati išta drugo nego li ljubav i vjera i ekstremno zalaganje Vitezova i zem. osoblja. Namjerno ne kažem domoljublje, jer je taj izraz toliko isprostituiran da izaziva vjerodostojnu mučninu.

Naravno, uvijek postoji mogućnost da je moje mišljenje pogrešno, i da vrijedni stručnjaci baš dok ja ovo tipkam finaliziraju ugovor za kupnju 16-20 EF Typhoona tranche 3, ili Međika, ili Raffaella, sa 200% offsetom, a pola će platiti EU fond za naoružavanje doma.. Problem je u vjerojatnosti..
zdaric is offline  
Odgovori s citatom
Old 09.05.2017., 08:35   #17
Quote:
9aplus kaže: Pogledaj post

Dakle jesmo li udarili temelje za ljude i tehniku koja će letjeti za 5-6 godina a biti potpuno operativna za cca 8 godina?
Po mom računu to je 500 mladih ljudi u 5 godina ili 100 godišnje.... da bi ih u 6-toj godini imali cca 300 od čega bi cca
25 bilo pilota prve kategorije.

Sve pod pretpostavkom da RH to ekonomski podnese.... te da u RH postoji dovoljno mladih
18 - 1,2,3,4,5,6 godina koji su spremni ući u sustav sa cca 18 na minimalno 5-10 godina a optimalno
na 20 nakon čega bi imali uvjete za drugu civilnu karijeru....
Usput, mi takav sustav školovanja nemamo.
Danas na FSBu Borović , Selak i Ivandić udaraju promidžbu u tom smjeru. I to je nešto...
__________________
RELIK TSUST AVAJE DNOUML JAINA KARADNO GOBIT ELJSK OGODG OJA
el commadante is offline  
Odgovori s citatom
Old 09.05.2017., 08:52   #18
Vidimo se?
__________________
Serious infractions will never expire.
9aplus is offline  
Odgovori s citatom
Old 09.05.2017., 08:53   #19
Da ponovimo gradivo:
Moj glas za EF.
Glavni argumenti za:
1. U konačnici za isti učin nebi bio skuplji od Gripena
2. Imaju ga Nijemci i Austrijanci + ostali europčani... Ne mislim da bi zbog toga bilo nekakvih popusta ili da bi nešto (nedajbože) dobili đaba , ali, sjetimo se prošlog rata...
Argument protiv:
Složeniji je od ostalih (jednomotornih) konkurenata. Znaći, veći problemi pri uvođenju, složenija logistika, operativni troškovi...

Glede&usvezi ostalih opcija; sve starije od 20(5) godina je pišanje u vjetar.
__________________
RELIK TSUST AVAJE DNOUML JAINA KARADNO GOBIT ELJSK OGODG OJA
el commadante is offline  
Odgovori s citatom
Old 09.05.2017., 08:55   #20
Quote:
9aplus kaže: Pogledaj post
Vidimo se?
Nažalost ne, preduzeće ne može bez mene.
Biće valjda još prilika.
__________________
RELIK TSUST AVAJE DNOUML JAINA KARADNO GOBIT ELJSK OGODG OJA
el commadante is offline  
Odgovori s citatom
Odgovor


Tematski alati
Opcije prikaza

Kreni na podforum




Sva vremena su GMT +2. Trenutno vrijeme je: 23:32.