Natrag   Forum.hr > Društvo > Gospodarstvo

Gospodarstvo Novac, profit, blagostanje. Kako doći do toga?
Podforumi: Dionice, Ostali oblici investiranja, Banke, osiguranja, krediti, Poduzetništvo, računovodstvo i porezi

Odgovor
 
Tematski alati Opcije prikaza
Old 27.08.2017., 22:29   #1
Lightbulb Povratk hidroaviona na obalu?

Počela je medijska kampanja za oovratak hidroviona koji bi spajali hrvatske obalne gadove i otoke.
Novinari se obraćaju nekome da vrati hidrovione, a nije jasno kome s eobraćaju, da li političarima (državi) ili poduzetnicima?

ISto tako lokalni političari jako zgovaraju hidroavione i drukaju na državne subvencije.

Da vidimo kako je to izgledalo u prvom pokušaju.



Daleko od toga da su državne službe (isključivi) krivci za propast tvrtke. Tijekom godina Martin je mijenjao ključne osobe unutar tvrtke iznimno često, osobe za marketing i odnose s javnošću također nisu bile konstanta u European Coastal Airlines. Ni poslovanje nije bilo baš njemački precizno – bilo je kašnjenja i drugih relativno sitnih »dječjih bolesti« koje bi se vjerojatno ispravile da je firma potrajala. Klaus Dieter Martin se također pokazao tvrd pregovarač, što je često usporavalo uspostavljanje novih linija – tako u Dubrovniku nikad nije sletio hidroavion, u Rijeci tek simbolično, a i u Splitu je trajala borba kako bi se dobio gat u samoj trajektnoj luci. Martin je naime inzistirao na najboljim lokacijama, što je razumljivo s njegove pozicije, no lučki kapetani i druge službe zadužene za sigurnost navigacije često nisu bile u stanju odobriti takve zahtjeve – u gradu Hvaru recimo uopće nema mjesta za pristan hidroaviona.


Opet počela lobiaranja propalog podzetnika među političarima da se dio infrastrukture za privatnu kompaniju financira iz državnog proračuna:


Poslovni neuspjeh koji je snašao ECA i Klausa Dietera Martina, kakvi god u konačnici bili razlozi, ipak je ukazao na potencijalno zanimljivo rješenje povezivanja hrvatskih otoka s obalom, pa čak i sa Zagrebom što je također bio dio Martinovog poslovnog plana. Održani su i neki sastanci u resornom ministarstvu ovog proljeća, s predstavnicima tijela lokalne uprave, kako bi se eventualno našao način za opstanak hidroavionskih veza. Osim pontonskih pristaništa, s uređenim čekaonicama i sadržajem od kojeg bi se djelomično financirao cijeli (privatni) projekt, na stolu su bile i moguće subvencije za otočane, kako bi se promet održavao i van sezone, jer 19 putnika po zrakoplovu DHC-6 preko ljeta nije problem naći.



No dogovi tvrdtke u stečaju nosu poravnati:


Zanimljive su tražbine prijavljene od strane vjerovnika tvrtke ECA. U predstečajnoj nagodbi se pojavilo čak 257 vjerovnika – koliko god su raznolike djelatnosti, toliko su i iznosi potraživanja. Putničke agencije, dobavljači goriva, serviseri, zaštitarska služba, lučke uprave, razna ministarstva, pekare, komunalne službe, ugostitelji, DVD-i i privatnici, HEP, Fond za zaštitu okoliša... Nekome su ostali dužni par stotina kuna, nekome stotine tisuća, a najviši iznosi se odnose na kreditore, konkretno gotovo 20 milijuna kuna potraživanja ima njemačka kreditna institucija OTAGO Beteiligungsgesellschaft mbH – Berlin.


Dakle, račune državi još nije podmirio, a zahtjeva od države da mu pokloni pare za idući poslovni poduhvat.

http://www.novilist.hr/Vijesti/Hrvat...-s-tvrtkom-ECA
__________________
http://www.forum.hr/showthread.php?t=387469
sunshinestar is offline  
Odgovori s citatom
Old 28.08.2017., 00:54   #2
Kad su ovi propali,bija sam se lani zainteresira za taj vid posla, jedini zrakoplov koji ima održie troškove vs cijene karata je The Viking 400S https://www.vikingair.com/twin-otter...mized-seaplane
Ali cijena je paprena 6+ miljona € a tribala bi 2 komada,
to može jedino croatia airlines s državom kod nas uspješno organizirati ili investitori sa 20 + miljona $ keša. čeka se isporuka avion dosta.
__________________
Životu nemožeš dodati ni jedan dan, ali danu više života možeš
more is offline  
Odgovori s citatom
Old 28.08.2017., 08:37   #3
Totalni neisplativ biznis za našu strukturu gostiju i za naše lokalno stanovništvo. Za to trebaš bogatu državu tj. bogato stanovništvo na razini njemačkog i bogatije goste kojih nemamo jer razvijamo jeftini sarma turizam.
Kerefek76 is offline  
Odgovori s citatom
Old 28.08.2017., 08:48   #4
Pa ne znam. Zar ne bi bilo zgodno otići za vikend iz Zagreba na Hvar ili Vis ili Korčulu, direktnim letom? Ja bih prvi išao, a siguran sam da bi bilo dosta drugih interesenata. Svakako je bolje nego čitav dan provesti na putu i trajektima da bi se stiglo na otok. Ne razumijem zašto bi to bilo samo za bogato stanovništvo? To bi otvorilo i mogućnost kraćeg boravka na moru izvan pune sezone, što se sada ne isplati, jer je predaleko doći na te otoke za ostati samo 2 -3 dana.
stil21 is online now  
Odgovori s citatom
Old 28.08.2017., 09:21   #5
Koliko si ti spreman platiti kartu?

Smatraš li da bi držav trebala plaćati ti dio karkte iz proračuna?
__________________
http://www.forum.hr/showthread.php?t=387469
sunshinestar is offline  
Odgovori s citatom
Old 28.08.2017., 10:17   #6
Quote:
stil21 kaže: Pogledaj post
Pa ne znam. Zar ne bi bilo zgodno otići za vikend iz Zagreba na Hvar ili Vis ili Korčulu, direktnim letom? Ja bih prvi išao, a siguran sam da bi bilo dosta drugih interesenata. Svakako je bolje nego čitav dan provesti na putu i trajektima da bi se stiglo na otok. Ne razumijem zašto bi to bilo samo za bogato stanovništvo? To bi otvorilo i mogućnost kraćeg boravka na moru izvan pune sezone, što se sada ne isplati, jer je predaleko doći na te otoke za ostati samo 2 -3 dana.
Govorimo o hidroavionima. Izbaci Zagreb iz priče, to je klasični avion.
Stvar hidroaviona je u tome što je to ekstra trošak u cijeloj priči.
Recimo...ideš iz Zagreba u Split normalnim avionom (prije toga trebaš uopće doći do Zagrebačkog aerodroma taksijem). Zatim sa aerodroma moraš do pristaništa hidroaviona (taksi/javni prijevoz), zatim hidroavionom do nekog otoka i zatim lokalnim prijevozom (taksi/javni prijevoz) do samog odredišta.
Vidite li tu problem? Ja vidim 5 prijevoznih sredstava. Sa gubicima vremena između njih to je totalno neisplativo tj. em je gubitak vremena (čekanje voznog reda) em je veliki trošak ako se zbroje svi troškovi (To nije privatni Todorićev helikopter koji te sa livade ispred kuće odvede u apartman).

Ja zaista ne vidim neki veći broj ljudi koji bi imao interesa letiti hidroavionom i za to platiti više, toliko da se prijevozniku isplati normalno platiti pilote i nabaviti novi avion. Ovaj što je propao imao je vrlo loše plaćene pilote i mehaničere te polovne islužene avione i čak i tako nije bio rentabilan.
Kerefek76 is offline  
Odgovori s citatom
Old 28.08.2017., 10:21   #7
Uz to je bio i subvencioniran i kao takav je stvarao gubitke.
__________________
http://www.forum.hr/showthread.php?t=387469
sunshinestar is offline  
Odgovori s citatom
Old 29.08.2017., 07:54   #8
Sta nema hidroaviona koji je s stanju preletiti 500 km?

Platio bih recimo 1000 kn povratnu kartu. Ne ocekujem da netko subvencionira moju zabavu.
stil21 is online now  
Odgovori s citatom
Old 29.08.2017., 08:27   #9
Quote:
stil21 kaže: Pogledaj post
Pa ne znam. Zar ne bi bilo zgodno otići za vikend iz Zagreba na Hvar ili Vis ili Korčulu, direktnim letom? Ja bih prvi išao, a siguran sam da bi bilo dosta drugih interesenata. Svakako je bolje nego čitav dan provesti na putu i trajektima da bi se stiglo na otok. Ne razumijem zašto bi to bilo samo za bogato stanovništvo? To bi otvorilo i mogućnost kraćeg boravka na moru izvan pune sezone, što se sada ne isplati, jer je predaleko doći na te otoke za ostati samo 2 -3 dana.
Mislim da je to bila odlična inicijativa i koristila bi svima. Ali čovjek je zapeo u domaćoj administraciji koja mu je otežavala posao. Nije on Todorić da mu poklanjaju milijarde i još rade zakone za njega, ipak je on stranac.

Takav strani projekat može se provesti samo pomoću dovoljno relevantnog političkog pritiska izvana (čitaj naredbe).

P.S. možda bi bolja inicijativa bila prijevoz helikopterom. Njemu ne možeš postavljati tolike administrativne prepreke jer sleti bilo gdje. Brzina jednaka kao hidroavion, broj putnika nešto manji ali i jeftinije sredstvo od aviona. Meni osobno i atraktivnije
rolandus is offline  
Odgovori s citatom
Old 29.08.2017., 11:24   #10
Quote:
rolandus kaže: Pogledaj post
P.S. možda bi bolja inicijativa bila prijevoz helikopterom. Njemu ne možeš postavljati tolike administrativne prepreke jer sleti bilo gdje. Brzina jednaka kao hidroavion, broj putnika nešto manji ali i jeftinije sredstvo od aviona. Meni osobno i atraktivnije
Ja još nisam čuo da se redovne linije obavljaju helikopterom i da bi to bilo jeftinije
__________________
I don't spend a nickel, if I can help it, unless it somehow profits my mileage account ... The miles are the goal.
neno1966 is offline  
Odgovori s citatom
Old 29.08.2017., 11:28   #11
Poslovni model radi u Danskoj i puno drugim zemljama bez komunista i korupcije

http://www.seaplanes.dk/

https://www.airseychelles.com/
Kaksikaj is offline  
Odgovori s citatom
Old 29.08.2017., 11:37   #12
Quote:
Kaksikaj kaže: Pogledaj post
Poslovni model radi u Danskoj i puno drugim zemljama bez komunista i korupcije

http://www.seaplanes.dk/

https://www.airseychelles.com/
Što se tiče prvog linka nije isto povezivati dva najveća grada u državi ili kod nas nekakve otoke sa dva mjeseca turizma a drugi link koliko vidim firma je u vlasništvu Etihad-a a oni su poznati po državim subvencijama.
__________________
I don't spend a nickel, if I can help it, unless it somehow profits my mileage account ... The miles are the goal.
neno1966 is offline  
Odgovori s citatom
Old 29.08.2017., 11:53   #13
Quote:
neno1966 kaže: Pogledaj post
Što se tiče prvog linka nije isto povezivati dva najveća grada u državi ili kod nas nekakve otoke sa dva mjeseca turizma a drugi link koliko vidim firma je u vlasništvu Etihad-a a oni su poznati po državim subvencijama.
Povezati Split i Dubrovnik cijelu godinu ili sezonski nije problem jer sezona u til gradovima je 6 mjeseci

Ako radi u Grčkoj, može i ovdje raditi

http://hellenic-seaplanes.com/index.php/en/

Sightseeing

http://www.flyme.mv/
Kaksikaj is offline  
Odgovori s citatom
Old 29.08.2017., 12:08   #14
Quote:
Kaksikaj kaže: Pogledaj post
Povezati Split i Dubrovnik cijelu godinu ili sezonski nije problem jer sezona u til gradovima je 6 mjeseci

Ako radi u Grčkoj, može i ovdje raditi

http://hellenic-seaplanes.com/index.php/en/

Sightseeing

http://www.flyme.mv/
To u Grčkoj je charter aviona a ne redovna linija (barem za sada). A za povezati Split i Dubrovnik ne vidim zašto bi to trebao biti hidroavion kada oba grada imaju aerodrom?
__________________
I don't spend a nickel, if I can help it, unless it somehow profits my mileage account ... The miles are the goal.
neno1966 is offline  
Odgovori s citatom
Old 29.08.2017., 12:38   #15
Quote:
neno1966 kaže: Pogledaj post
To u Grčkoj je charter aviona a ne redovna linija (barem za sada). A za povezati Split i Dubrovnik ne vidim zašto bi to trebao biti hidroavion kada oba grada imaju aerodrom?
Budući da je cijela ideja sa takim avionima da letite od luke do luke kako biste uštedjeli na vremenu i ne morali obići zračnu luku taksijem, a zatim čekajte check in i sigurnost i sve druge stvari.

Ako ne uštedite vrijeme i novac na tim letovima, onda nema ni potrebe za taki business

Za domaće koji žive na otocima, vlada bi trebala imati subvencije od 50% na kartama kao što imaju u Španjolskoj za ljude koji žive na otocima
Kaksikaj is offline  
Odgovori s citatom
Old 29.08.2017., 12:58   #16
Ne znam,ali prilično teško se može nositi sa gliserima,osim ako nema baš nove avione,te jako dugačke linije.
zacky is offline  
Odgovori s citatom
Old 29.08.2017., 12:59   #17
Quote:
Kaksikaj kaže: Pogledaj post
Budući da je cijela ideja sa takim avionima da letite od luke do luke kako biste uštedjeli na vremenu i ne morali obići zračnu luku taksijem, a zatim čekajte check in i sigurnost i sve druge stvari.

Ako ne uštedite vrijeme i novac na tim letovima, onda nema ni potrebe za taki business

Za domaće koji žive na otocima, vlada bi trebala imati subvencije od 50% na kartama kao što imaju u Španjolskoj za ljude koji žive na otocima
Meni hidroavioni izgledaju više kao nužno zlo, tamo gdje se ne isplati graditi aerodrom pa kao neka alternativa. Inače zasigurno su zahtjevni za održavanje a moraš imati i osoblje za prihvat...
__________________
I don't spend a nickel, if I can help it, unless it somehow profits my mileage account ... The miles are the goal.
neno1966 is offline  
Odgovori s citatom
Old 29.08.2017., 13:09   #18
A jel mogu ti avioni sletit u slatku vodu?

Ako mogu ne vidim gdje je problem.

Jarun-Hvar; ili još bolje Jarun-Zrče-Hvar

Iz diska na after beach party
pero21 is offline  
Odgovori s citatom
Old 29.08.2017., 13:12   #19
Jarun vjerovatno ne,ali Sava uzvodno od jadranskog mosta je poprilično prazna.
zacky is offline  
Odgovori s citatom
Old 29.08.2017., 13:20   #20
Quote:
pero21 kaže: Pogledaj post
A jel mogu ti avioni sletit u slatku vodu?

Ako mogu ne vidim gdje je problem.

Jarun-Hvar; ili još bolje Jarun-Zrče-Hvar

Iz diska na after beach party
Problem kojeg ne vidiš je što bi za to morao imati sve potrebne dozvole, uređeno pristanište, osoblje...
__________________
I don't spend a nickel, if I can help it, unless it somehow profits my mileage account ... The miles are the goal.
neno1966 is offline  
Odgovori s citatom
Odgovor


Tematski alati
Opcije prikaza

Kreni na podforum




Sva vremena su GMT +2. Trenutno vrijeme je: 08:23.