|
|
27.08.2017., 22:29
|
#1
|
U samoizolaciji
Registracija: Dec 2010.
Postova: 18,611
|
Povratk hidroaviona na obalu?
Počela je medijska kampanja za oovratak hidroviona koji bi spajali hrvatske obalne gadove i otoke.
Novinari se obraćaju nekome da vrati hidrovione, a nije jasno kome s eobraćaju, da li političarima (državi) ili poduzetnicima?
ISto tako lokalni političari jako zgovaraju hidroavione i drukaju na državne subvencije.
Da vidimo kako je to izgledalo u prvom pokušaju.
Daleko od toga da su državne službe (isključivi) krivci za propast tvrtke. Tijekom godina Martin je mijenjao ključne osobe unutar tvrtke iznimno često, osobe za marketing i odnose s javnošću također nisu bile konstanta u European Coastal Airlines. Ni poslovanje nije bilo baš njemački precizno – bilo je kašnjenja i drugih relativno sitnih »dječjih bolesti« koje bi se vjerojatno ispravile da je firma potrajala. Klaus Dieter Martin se također pokazao tvrd pregovarač, što je često usporavalo uspostavljanje novih linija – tako u Dubrovniku nikad nije sletio hidroavion, u Rijeci tek simbolično, a i u Splitu je trajala borba kako bi se dobio gat u samoj trajektnoj luci. Martin je naime inzistirao na najboljim lokacijama, što je razumljivo s njegove pozicije, no lučki kapetani i druge službe zadužene za sigurnost navigacije često nisu bile u stanju odobriti takve zahtjeve – u gradu Hvaru recimo uopće nema mjesta za pristan hidroaviona.
Opet počela lobiaranja propalog podzetnika među političarima da se dio infrastrukture za privatnu kompaniju financira iz državnog proračuna:
Poslovni neuspjeh koji je snašao ECA i Klausa Dietera Martina, kakvi god u konačnici bili razlozi, ipak je ukazao na potencijalno zanimljivo rješenje povezivanja hrvatskih otoka s obalom, pa čak i sa Zagrebom što je također bio dio Martinovog poslovnog plana. Održani su i neki sastanci u resornom ministarstvu ovog proljeća, s predstavnicima tijela lokalne uprave, kako bi se eventualno našao način za opstanak hidroavionskih veza. Osim pontonskih pristaništa, s uređenim čekaonicama i sadržajem od kojeg bi se djelomično financirao cijeli (privatni) projekt, na stolu su bile i moguće subvencije za otočane, kako bi se promet održavao i van sezone, jer 19 putnika po zrakoplovu DHC-6 preko ljeta nije problem naći.
No dogovi tvrdtke u stečaju nosu poravnati:
Zanimljive su tražbine prijavljene od strane vjerovnika tvrtke ECA. U predstečajnoj nagodbi se pojavilo čak 257 vjerovnika – koliko god su raznolike djelatnosti, toliko su i iznosi potraživanja. Putničke agencije, dobavljači goriva, serviseri, zaštitarska služba, lučke uprave, razna ministarstva, pekare, komunalne službe, ugostitelji, DVD-i i privatnici, HEP, Fond za zaštitu okoliša... Nekome su ostali dužni par stotina kuna, nekome stotine tisuća, a najviši iznosi se odnose na kreditore, konkretno gotovo 20 milijuna kuna potraživanja ima njemačka kreditna institucija OTAGO Beteiligungsgesellschaft mbH – Berlin.
Dakle, račune državi još nije podmirio, a zahtjeva od države da mu pokloni pare za idući poslovni poduhvat.
http://www.novilist.hr/Vijesti/Hrvat...-s-tvrtkom-ECA
|
|
|
28.08.2017., 00:54
|
#2
|
rad je precijenjen
Registracija: Jan 2006.
Lokacija: Split a di bi drugo
Postova: 10,707
|
Kad su ovi propali,bija sam se lani zainteresira za taj vid posla, jedini zrakoplov koji ima održie troškove vs cijene karata je The Viking 400S https://www.vikingair.com/twin-otter...mized-seaplane
Ali cijena je paprena 6+ miljona € a tribala bi 2 komada,
to može jedino croatia airlines s državom kod nas uspješno organizirati ili investitori sa 20 + miljona $ keša. čeka se isporuka avion dosta.
__________________
Životu nemožeš dodati ni jedan dan, ali danu više života možeš
|
|
|
28.08.2017., 08:37
|
#3
|
Registrirani korisnik
Registracija: May 2008.
Postova: 9,106
|
Totalni neisplativ biznis za našu strukturu gostiju i za naše lokalno stanovništvo. Za to trebaš bogatu državu tj. bogato stanovništvo na razini njemačkog i bogatije goste kojih nemamo jer razvijamo jeftini sarma turizam.
|
|
|
28.08.2017., 08:48
|
#4
|
Registrirani korisnik
Registracija: Apr 2009.
Postova: 1,285
|
Pa ne znam. Zar ne bi bilo zgodno otići za vikend iz Zagreba na Hvar ili Vis ili Korčulu, direktnim letom? Ja bih prvi išao, a siguran sam da bi bilo dosta drugih interesenata. Svakako je bolje nego čitav dan provesti na putu i trajektima da bi se stiglo na otok. Ne razumijem zašto bi to bilo samo za bogato stanovništvo? To bi otvorilo i mogućnost kraćeg boravka na moru izvan pune sezone, što se sada ne isplati, jer je predaleko doći na te otoke za ostati samo 2 -3 dana.
|
|
|
28.08.2017., 09:21
|
#5
|
U samoizolaciji
Registracija: Dec 2010.
Postova: 18,611
|
Koliko si ti spreman platiti kartu?
Smatraš li da bi držav trebala plaćati ti dio karkte iz proračuna?
|
|
|
28.08.2017., 10:17
|
#6
|
Registrirani korisnik
Registracija: May 2008.
Postova: 9,106
|
Quote:
stil21 kaže:
Pa ne znam. Zar ne bi bilo zgodno otići za vikend iz Zagreba na Hvar ili Vis ili Korčulu, direktnim letom? Ja bih prvi išao, a siguran sam da bi bilo dosta drugih interesenata. Svakako je bolje nego čitav dan provesti na putu i trajektima da bi se stiglo na otok. Ne razumijem zašto bi to bilo samo za bogato stanovništvo? To bi otvorilo i mogućnost kraćeg boravka na moru izvan pune sezone, što se sada ne isplati, jer je predaleko doći na te otoke za ostati samo 2 -3 dana.
|
Govorimo o hidroavionima. Izbaci Zagreb iz priče, to je klasični avion.
Stvar hidroaviona je u tome što je to ekstra trošak u cijeloj priči.
Recimo...ideš iz Zagreba u Split normalnim avionom (prije toga trebaš uopće doći do Zagrebačkog aerodroma taksijem). Zatim sa aerodroma moraš do pristaništa hidroaviona (taksi/javni prijevoz), zatim hidroavionom do nekog otoka i zatim lokalnim prijevozom (taksi/javni prijevoz) do samog odredišta.
Vidite li tu problem? Ja vidim 5 prijevoznih sredstava. Sa gubicima vremena između njih to je totalno neisplativo tj. em je gubitak vremena (čekanje voznog reda) em je veliki trošak ako se zbroje svi troškovi (To nije privatni Todorićev helikopter koji te sa livade ispred kuće odvede u apartman).
Ja zaista ne vidim neki veći broj ljudi koji bi imao interesa letiti hidroavionom i za to platiti više, toliko da se prijevozniku isplati normalno platiti pilote i nabaviti novi avion. Ovaj što je propao imao je vrlo loše plaćene pilote i mehaničere te polovne islužene avione i čak i tako nije bio rentabilan.
|
|
|
28.08.2017., 10:21
|
#7
|
U samoizolaciji
Registracija: Dec 2010.
Postova: 18,611
|
Uz to je bio i subvencioniran i kao takav je stvarao gubitke.
|
|
|
29.08.2017., 07:54
|
#8
|
Registrirani korisnik
Registracija: Apr 2009.
Postova: 1,285
|
Sta nema hidroaviona koji je s stanju preletiti 500 km?
Platio bih recimo 1000 kn povratnu kartu. Ne ocekujem da netko subvencionira moju zabavu.
|
|
|
29.08.2017., 08:27
|
#9
|
Registrirani korisnik
Registracija: Oct 2006.
Postova: 12,333
|
Quote:
stil21 kaže:
Pa ne znam. Zar ne bi bilo zgodno otići za vikend iz Zagreba na Hvar ili Vis ili Korčulu, direktnim letom? Ja bih prvi išao, a siguran sam da bi bilo dosta drugih interesenata. Svakako je bolje nego čitav dan provesti na putu i trajektima da bi se stiglo na otok. Ne razumijem zašto bi to bilo samo za bogato stanovništvo? To bi otvorilo i mogućnost kraćeg boravka na moru izvan pune sezone, što se sada ne isplati, jer je predaleko doći na te otoke za ostati samo 2 -3 dana.
|
Mislim da je to bila odlična inicijativa i koristila bi svima. Ali čovjek je zapeo u domaćoj administraciji koja mu je otežavala posao. Nije on Todorić da mu poklanjaju milijarde i još rade zakone za njega, ipak je on stranac.
Takav strani projekat može se provesti samo pomoću dovoljno relevantnog političkog pritiska izvana (čitaj naredbe).
P.S. možda bi bolja inicijativa bila prijevoz helikopterom. Njemu ne možeš postavljati tolike administrativne prepreke jer sleti bilo gdje. Brzina jednaka kao hidroavion, broj putnika nešto manji ali i jeftinije sredstvo od aviona. Meni osobno i atraktivnije
|
|
|
29.08.2017., 11:24
|
#10
|
Registrirani korisnik
Registracija: Nov 2005.
Postova: 21,729
|
Quote:
rolandus kaže:
P.S. možda bi bolja inicijativa bila prijevoz helikopterom. Njemu ne možeš postavljati tolike administrativne prepreke jer sleti bilo gdje. Brzina jednaka kao hidroavion, broj putnika nešto manji ali i jeftinije sredstvo od aviona. Meni osobno i atraktivnije
|
Ja još nisam čuo da se redovne linije obavljaju helikopterom i da bi to bilo jeftinije
__________________
I don't spend a nickel, if I can help it, unless it somehow profits my mileage account ... The miles are the goal.
|
|
|
29.08.2017., 11:37
|
#12
|
Registrirani korisnik
Registracija: Nov 2005.
Postova: 21,729
|
Quote:
Kaksikaj kaže:
|
Što se tiče prvog linka nije isto povezivati dva najveća grada u državi ili kod nas nekakve otoke sa dva mjeseca turizma a drugi link koliko vidim firma je u vlasništvu Etihad-a a oni su poznati po državim subvencijama.
__________________
I don't spend a nickel, if I can help it, unless it somehow profits my mileage account ... The miles are the goal.
|
|
|
29.08.2017., 11:53
|
#13
|
Registrirani korisnik
Registracija: Nov 2014.
Postova: 495
|
Quote:
neno1966 kaže:
Što se tiče prvog linka nije isto povezivati dva najveća grada u državi ili kod nas nekakve otoke sa dva mjeseca turizma a drugi link koliko vidim firma je u vlasništvu Etihad-a a oni su poznati po državim subvencijama.
|
Povezati Split i Dubrovnik cijelu godinu ili sezonski nije problem jer sezona u til gradovima je 6 mjeseci
Ako radi u Grčkoj, može i ovdje raditi
http://hellenic-seaplanes.com/index.php/en/
Sightseeing
http://www.flyme.mv/
|
|
|
29.08.2017., 12:08
|
#14
|
Registrirani korisnik
Registracija: Nov 2005.
Postova: 21,729
|
Quote:
Kaksikaj kaže:
|
To u Grčkoj je charter aviona a ne redovna linija (barem za sada). A za povezati Split i Dubrovnik ne vidim zašto bi to trebao biti hidroavion kada oba grada imaju aerodrom?
__________________
I don't spend a nickel, if I can help it, unless it somehow profits my mileage account ... The miles are the goal.
|
|
|
29.08.2017., 12:38
|
#15
|
Registrirani korisnik
Registracija: Nov 2014.
Postova: 495
|
Quote:
neno1966 kaže:
To u Grčkoj je charter aviona a ne redovna linija (barem za sada). A za povezati Split i Dubrovnik ne vidim zašto bi to trebao biti hidroavion kada oba grada imaju aerodrom?
|
Budući da je cijela ideja sa takim avionima da letite od luke do luke kako biste uštedjeli na vremenu i ne morali obići zračnu luku taksijem, a zatim čekajte check in i sigurnost i sve druge stvari.
Ako ne uštedite vrijeme i novac na tim letovima, onda nema ni potrebe za taki business
Za domaće koji žive na otocima, vlada bi trebala imati subvencije od 50% na kartama kao što imaju u Španjolskoj za ljude koji žive na otocima
|
|
|
29.08.2017., 12:58
|
#16
|
Unknown artist
Registracija: Aug 2007.
Lokacija: Empire Of The Sun
Postova: 14,593
|
Ne znam,ali prilično teško se može nositi sa gliserima,osim ako nema baš nove avione,te jako dugačke linije.
|
|
|
29.08.2017., 12:59
|
#17
|
Registrirani korisnik
Registracija: Nov 2005.
Postova: 21,729
|
Quote:
Kaksikaj kaže:
Budući da je cijela ideja sa takim avionima da letite od luke do luke kako biste uštedjeli na vremenu i ne morali obići zračnu luku taksijem, a zatim čekajte check in i sigurnost i sve druge stvari.
Ako ne uštedite vrijeme i novac na tim letovima, onda nema ni potrebe za taki business
Za domaće koji žive na otocima, vlada bi trebala imati subvencije od 50% na kartama kao što imaju u Španjolskoj za ljude koji žive na otocima
|
Meni hidroavioni izgledaju više kao nužno zlo, tamo gdje se ne isplati graditi aerodrom pa kao neka alternativa. Inače zasigurno su zahtjevni za održavanje a moraš imati i osoblje za prihvat...
__________________
I don't spend a nickel, if I can help it, unless it somehow profits my mileage account ... The miles are the goal.
|
|
|
29.08.2017., 13:09
|
#18
|
Registrirani korisnik
Registracija: Sep 2005.
Postova: 1,159
|
A jel mogu ti avioni sletit u slatku vodu?
Ako mogu ne vidim gdje je problem.
Jarun-Hvar; ili još bolje Jarun-Zrče-Hvar
Iz diska na after beach party
|
|
|
29.08.2017., 13:12
|
#19
|
Unknown artist
Registracija: Aug 2007.
Lokacija: Empire Of The Sun
Postova: 14,593
|
Jarun vjerovatno ne,ali Sava uzvodno od jadranskog mosta je poprilično prazna.
|
|
|
29.08.2017., 13:20
|
#20
|
Registrirani korisnik
Registracija: Nov 2005.
Postova: 21,729
|
Quote:
pero21 kaže:
A jel mogu ti avioni sletit u slatku vodu?
Ako mogu ne vidim gdje je problem.
Jarun-Hvar; ili još bolje Jarun-Zrče-Hvar
Iz diska na after beach party
|
Problem kojeg ne vidiš je što bi za to morao imati sve potrebne dozvole, uređeno pristanište, osoblje...
__________________
I don't spend a nickel, if I can help it, unless it somehow profits my mileage account ... The miles are the goal.
|
|
|
|
|
Sva vremena su GMT +2. Trenutno vrijeme je: 05:15.
|
|
|
|