Forum.hr

Natrag   Forum.hr > Lifestyle > Automobili
Korisničko ime
Lozinka

Automobili Život na kotačima
Podforumi: Nautika, Motori i skuteri, Autoplin

Zatvorena tema
 
Tematski alati Opcije prikaza
Old 18.05.2006., 16:47   #1
I wonder
Registrirani korisnik
 
Registracija: Sep 2005.
Lokacija: zagreb
Postova: 19,431
Ima li pitanja?

ajde ljudi pomozite.
dosadno mi je za poluditi i moram ubiti vrijeme do (barem) 20 sati.
pitajte o autima (tehnologiji) ako vas nesto zanima. samo da imam kaj za raditi.
ako mogu (znam), dobit cete vrlo opsirne odgovore. i to besplatno.
I wonder is offline  
Old 18.05.2006., 17:07   #2
sickofitall
daj šta daš!
 
sickofitall Avatar
 
Registracija: Apr 2006.
Lokacija: Izmedju Mrduse i Donje
Postova: 59
ajde reci mi šta je to GEFUFNA NA CINCILATORU????
__________________
Thank you! Thank you very much!!
sickofitall is offline  
Old 18.05.2006., 17:17   #3
I wonder
Registrirani korisnik
 
Registracija: Sep 2005.
Lokacija: zagreb
Postova: 19,431
to je nesto sto si ti upravo izmislio.
ha, kaj velis? rasturam, jelda?
I wonder is offline  
Old 18.05.2006., 17:26   #4
mariod
Registrirani korisnik
 
Registracija: Dec 2005.
Lokacija: Croatia
Postova: 114
u golfu IV kakvo je centralno;pneumatsko ili motoricno
mariod is offline  
Sponsored links
Advertisement
 
Advertisement
Old 18.05.2006., 17:26   #5
žaoka_
long tongue
 
Registracija: Aug 2005.
Postova: 897
OK, evo pitanja:

1. razlika između onih SDI, TDI i šta ti znam čega već ne. kakve su to oznake?
2. broj ventila i šta oni konkretno znače?
3. jesu li francuski automobili i dalje udobni?
4. zapremina motora i iskorišćenost motora. tačnije, zašto mi se učini da su neki autići od 1.2 jači od mog jugića koji ima 1.3? (pođi od definicije zapremine motora, zatim snage motora... )
5. zašto cena polovnih kosookih kola opada brže nego zapadnoevropskih?
__________________
Ako ti jave: umro sam,
a bio sam ti drag
,
... preporuka za sig je do tri reda uključujući i prored
žaoka_ is offline  
Old 18.05.2006., 17:37   #6
I wonder
Registrirani korisnik
 
Registracija: Sep 2005.
Lokacija: zagreb
Postova: 19,431
Quote:
mariod kaže:
u golfu IV kakvo je centralno;pneumatsko ili motoricno
sorry, vise sam mislio na opca pitanja iz mehanike.
ovo zna samo onaj tko je radio bas na takvom autu.
pretpostavljam da centralna brava zakljucava vrata na principu vakuuma jer je ista ta stvar izvedena preko motorica za svaka vrata posebno, puno skuplje rjesenje.
a i sve prijasnje verzije vw-a su imale vakuum princip.
I wonder is offline  
Old 18.05.2006., 17:55   #7
STINGer
Over and out
 
STINGer Avatar
 
Registracija: Dec 2002.
Postova: 40,399
Quote:
I wonder kaže:
to je nesto sto si ti upravo izmislio.
Nije izmislio
__________________
OFF DUTY
STINGer is offline  
Old 18.05.2006., 17:57   #8
I wonder
Registrirani korisnik
 
Registracija: Sep 2005.
Lokacija: zagreb
Postova: 19,431
Quote:
žaoka_ kaže:
OK, evo pitanja:

1. razlika između onih SDI, TDI i šta ti znam čega već ne. kakve su to oznake?
2. broj ventila i šta oni konkretno znače?
3. jesu li francuski automobili i dalje udobni?
4. zapremina motora i iskorišćenost motora. tačnije, zašto mi se učini da su neki autići od 1.2 jači od mog jugića koji ima 1.3? (pođi od definicije zapremine motora, zatim snage motora... )
5. zašto cena polovnih kosookih kola opada brže nego zapadnoevropskih?
ovo ce biti opsirno.
1. slova koja oznacavaju izvedbu motora. ista izvedba se kod raznih proizvodaca razlicito naziva. pritom sdi i tdi oznake su samo za vw grupu.
sdi oznacava dizel motor sa direktnim ubrizgavanjem (bez predkomore) i bez turba. tdi je to isto samo sa turbo punjacem.
2. kroz ventile auto "dise". minimalno je dva po cilindru jer se jedan (usisni) otvara da bi kroz njega usao zrak u cilindar a drugi (ispusni) se otvara da bi plinovi od sagorijevanja izasli van u atmosferu.
3. jesu, udobni su ali to je vise individualni osjecaj. nije problem napraviti auto koji ce biti jako udoban. problem je u tome sto se onda takav auto jace naginje u zavojima.
4. zapremina i iskoristivost nisu usko povezani.
mjerenjima je dokazano da motor sa unutarnjim sagorijevanjem ima najvecu iskoristivost kad mu je zapremnina cilindra (svakog) od 300-500 ccm. takav motor ce davati najbolje rezultate snage i momenta jer ce najmanji dio energije (benzina) pretvoriti u toplinu (to je sve u teoriji).

zapremnina- npr, uzmimo cetverocilindricni motor od 2000 ccm. znaci, taj motor ima 4 cilindra i svaki taj cilindar ima zapremninu od 500 ccm, odnosno, kad je klip u donjoj mrtvoj tocki, u taj cilindar bi mogao natociti pola litre vode.
stoje veca zapremnina, motor moze usisati vise zraka, dobiti vise goriva pa onda proizvesti vise rada (snage).
uz ovo navedeno, ostoji jos stotine parametara koji odreduju karakteristiku pojedinog motora i svi oni, zajedno sa prijenosom, odreduju kako ce se taj auto "voziti". nije problem napraviti motor koji ce sa 500 ccm ici bolje od tvog juga ali je pitanje koliko ce pritom goriva potrositi i koliko ce dugo trajati.
5.po meni, razlog padanja cijene je vise u tome sto neki preferiraju njemacke aute. s razlogom ili bez, necu u to ulaziti. ali, ako pogledas cijene japanskih auta, ne zaostaju puno za njemackim. za mene, dobar auto je dobar auto, bez obzira na porijeklo.
I wonder is offline  
Old 18.05.2006., 18:22   #9
I wonder
Registrirani korisnik
 
Registracija: Sep 2005.
Lokacija: zagreb
Postova: 19,431
evo onda i pojasnjenje za oznake.

u vw grupi dizel motori imaju oznake sdi i tdi a ustvari se radi o pdi motorima. pdi zato, jer to oznacava motor koji ima dobavu goriva izvedenu preko pumpe-duse sustava. pojednostavljeno, to bi znacilo da na vrhu motora postoji postoji jedan sklop u kojem se dizel gorivo i komprimira i istovremeno ubrizguje u cilindar za razliku od starih dizela koji su imali posebno pumpu a posebno brizgaljku, odvojene.
prednosti tih motora su mogucnost postizanja veceg tlaka ubrizgavanja (do 2300 bara) i samim time razvijanje vece snage. mana je povecana buka i cinjenica da je motor osjetljiviji na losu kvalitetu goriva od cdi motora.

cdi motori su skoro svi ostali danasnji dizeli u putnickim autima, s time da ih razlicito oznacavaju (cdi, d, ditd, cdti, cdi, hdi...).
kod tih motora, punjenje cilindara gorivom se izvodi tako da jedna pumpa nabija pritisak, i to gorivo pod pritiskom se jednim (zajednickim) vodom dovodi do cilindra gdje se ubrizgava pod kontrolom elektronike (vrijeme ubrizgavanja, duljina i kolicina se odreduju elektronski).
prednosti su bolja mogucnost kontrole kolicine ubrizganog goriva i manja buka a nedostatak je sto razvija manju snagu od jednakog pdi motora.
kontrola je pritom vazna jer se samo ubrizgavanje izvodi u vise (3-5) stadija koji doprinose kvaliteti sagorijevanja i cistoci ispuha.
I wonder is offline  
Old 18.05.2006., 18:27   #10
I wonder
Registrirani korisnik
 
Registracija: Sep 2005.
Lokacija: zagreb
Postova: 19,431
zaboravih spomenuti da vw pdi motori imaju po jedan sklop pumpa-brizgaljka za svaki od cilindara. dakle, 4 sveukupno sto poskupljuje izvedbu.
I wonder is offline  
Old 18.05.2006., 18:43   #11
zezi
Registrirani korisnik
 
zezi Avatar
 
Registracija: Nov 2003.
Lokacija: Svugdje
Postova: 726
Quote:
I wonder kaže:
evo onda i pojasnjenje za oznake.

u vw grupi dizel motori imaju oznake sdi i tdi a ustvari se radi o pdi motorima. .

Ne, ne!
SDI, TDI 90 ks, TDI 110 KS nisu PDI već imaju bosch pumpu.
Također V6 i V8 u vw i Audiju nisu PDI već common rail

Common rail je tiši i "mekše" radi, ali nešto više goriva troši i jeftiniji je.
zezi is offline  
Old 18.05.2006., 18:51   #12
WSM
Registrirani korisnik
 
Registracija: May 2006.
Postova: 8
Unhappy

Zna li itko sto se dogadja sa vidiauto.com portalom ne radi nikako?
Ajde neka netko proba otici da vidim jeli do mog PC-a ili do njih??
www.vidiauto.com Hvala unaprijed
WSM is offline  
Old 18.05.2006., 18:51   #13
I wonder
Registrirani korisnik
 
Registracija: Sep 2005.
Lokacija: zagreb
Postova: 19,431
Quote:
zezi kaže:
Ne, ne!
SDI, TDI 90 ks, TDI 110 KS nisu PDI već imaju bosch pumpu.
Također V6 i V8 u vw i Audiju nisu PDI već common rail

Common rail je tiši i "mekše" radi, ali nešto više goriva troši i jeftiniji je.
istina, nisu svi vw motori pdi. znam za ove sa 130 ks, mislim i ovi novi 2,0 sa 140 ks.
za ove v6 i v8 nisam znao da su common rail (cdi).
ali bitno je ako je covjek shvatio razliku.
I wonder is offline  
Old 18.05.2006., 22:06   #14
žaoka_
long tongue
 
Registracija: Aug 2005.
Postova: 897
Wonder...

Kad ti bude dosadno sledeći put, objasni razliku između američkog i evropsko-japasnkog koncepta autoindustrije.
__________________
Ako ti jave: umro sam,
a bio sam ti drag
,
... preporuka za sig je do tri reda uključujući i prored
žaoka_ is offline  
Old 19.05.2006., 13:20   #15
I wonder
Registrirani korisnik
 
Registracija: Sep 2005.
Lokacija: zagreb
Postova: 19,431
razlika izmedu americkih i europskih auta.

pa glavna razlika lezi u cinjenici da amerikanci nisu nikada trebali stedjeti. ni na prostoru ni na gorivu.
zato su radili aute koji su bili veci od ostalih svjetskih auta i zato su imali motore koji su davali puno snage. ta se je snaga dobivala iz zapremnine motora i okretnog momenta a ne iz okretaja.

europa i japan su isli drugim putem. buduci da su uvijek imali problem s prostorom, radili su manje aute. manji auti trebaju i manje motore. da nebi gubili na performansama, tehnoloski razvoj je isao prema razvijanju motora koji ce imati snagu a da bude mali po dimenzijama i da trosi manje goriva od onih americkih mastodonata.
rjesenje je nadeno u povecanju dopustenog broja okretaja motora cime raste snaga bez da se poveca zapremnina motora a samim time i okretni moment.

pretpostavljam da ce slijedece tvoje pitanje biti o snazi motora i o okretnom momentu. ako si zainteresiran, potvrdi to pa cu ti danas popodne probati to objasniti na jednostavan nacin.
I wonder is offline  
Old 19.05.2006., 14:16   #16
žaoka_
long tongue
 
Registracija: Aug 2005.
Postova: 897
Quote:
pretpostavljam da ce slijedece tvoje pitanje biti o snazi motora i o okretnom momentu.
Da.

I još dva: kako funkcioniše ABS (ali baš detaljno)? i kako se aktivira airbag?
Kojom silom je potrebno delovati na auto da bi se aktiviralo jastuče iz volana?

Hm, to su 3 pitanja.
__________________
Ako ti jave: umro sam,
a bio sam ti drag
,
... preporuka za sig je do tri reda uključujući i prored
žaoka_ is offline  
Old 19.05.2006., 15:06   #17
Hrvoje xyz
Registrirani korisnik
 
Hrvoje xyz Avatar
 
Registracija: Jul 2004.
Lokacija: Zagreb
Postova: 2,061
Pošalji poruku preko ICQ korisniku Hrvoje xyz
to ti nitko nemoze tocno odgovorit . zavisi od auta do auta.
mislim to kad ce se otvorit.
uglavnom to ovisi o jacini udara , ak se dobro sjecam..
znaci , teoretski ti i ak sa 80 km/h (primjer na opel forumu ) sletis s cesta i udaris u prepreku doredeng oblika, zracni se nemoraju otvorit!

a mogu se otvorit i pri neznam 40 km/h



ispravite me ak sam u krivu.


a za ABS to je kdo svih isto :
ovak , probaj si zamislit kad si vozio/vozila bicikl.
i tak vozis se malo brze , i pritisnes zadnju kocnicu .
sta se dogada?
bicikl se zaustavlja , ali jos uvijek dosta brzo ide , jer se straznji kotac "vuce" ondosno klizi .

taj efekt se onda rijesio sa ABSom kod autiju - abs taj kotac koji klizi nakon odredenog kratkog vvremena (jel je to?il ovisi o metrima?) jedostavno "otkoci" odn kao pusti ga da dalje se kotrlja.

i onda ga oopet zakoci.

i tak to u intervalima.
Hrvoje xyz is offline  
Old 19.05.2006., 16:42   #18
I wonder
Registrirani korisnik
 
Registracija: Sep 2005.
Lokacija: zagreb
Postova: 19,431
samo da dopunim hrvoja za abs.

na svakom kotacu postoji jedan prsten koji je nazubljen izvana. kod tog nazubljenja je senzor koji "cita" da li se taj prsten okrece ili ne.
kad stisnes kocnicu lagano, auto lagano usporava, senzor ocitava da se prsten okrece (preko tih zuba, odnosno, brijeg-dol) i abs ne reagira.

ako pritisnes kocnicu jako, kotac zablokira i senzor "cita" da se ne okrece. znaci, dobiva signal ili samo brijeg ili samo dol, nema promjena. i kad se to ocita, komp daje signal jednom ventilu da popusti pritisak ulja u kocnici tog kotaca dok se ne pocne opet vrtiti. dok ponovo ne blokira pa proces pocinje iznova ili ne pustis pedalu kocnice.
to ocitanje vrtnje se izvodi nekoliko puta u sekundi, kotac zadrzava vrtnju a ti zadrzavas mogucnost upravljanja.
I wonder is offline  
Old 19.05.2006., 16:56   #19
I wonder
Registrirani korisnik
 
Registracija: Sep 2005.
Lokacija: zagreb
Postova: 19,431
airbag

kako mu i ime kaze, to je zracna vreca. te vrece, ali stisnute, bez zraka u njima, se nalaze rasporedene po autu, na mjestima na kojima mogu zastititi ljude u sudaru.

u prednjoj i bocnoj konstrukciji auta (sasiji, pragovima ili krakovima sasije) smjesteni su senzori, koji su osjetljivi na udar. ako ti senzori ocitaju udar odredene jacine i na odredenom mjestu, oni ce aktivirati sistem aktiviranja zracnih jastuka.
taj sistem ce aktivirati plasticni eksploziv koji ce svojom eksplozijom napuhati vrecu/vrece u autu da se zastitte putnici.
istovremeno ce se aktivirati i eksplozivno punjenje smjesteno ispod sjedala vozaca i suvozaca koje ce svojom eksplozijom napeti sigurnosni pojas, stisnuti ga uz tijelo vozaca i putnika i stisnuti ljude uz naslon sjedala.
sve to se odvija velikom brzinom (u milisekundama).

zato je jako vazno da se uvijek sveze pojas jer samo zracni jastuk vas nece spasiti od sudara. stovise, udarac airbaga u lice moze i ozlijediti covjeka koji nije vezan (ako auto nema senzore vezanosti pojasa).
da bi bili sto sigurniji u mogucem sudaru, potrebno je koristiti sve sigurnosne sustave. a to su pojas, airbag, zabrana drzanja ikakvih premeta u krilu ili izmedu airbaga i putnika i ne sjedenje preblizu volanu. jer bi onda aktiviranje airbaga odbacilo vozaca unatrag umjesto da ga zastiti.
I wonder is offline  
Old 19.05.2006., 16:58   #20
malimrav85
Registrirani korisnik
 
malimrav85 Avatar
 
Registracija: Jan 2006.
Postova: 655
kočiona sila je najjača (tj. auto usporava) baš trenutak prije blokade pa je ustvari smisao abs-a da se taj trenutak za vrijeme kočenja što više puta dogodi jer kad zablokira auto zbog mase i premalog trenja klizi po cesti
tako nešto. a sad di sam to čitao???
možda na howstufffworks.com???
malimrav85 is offline  
Sponsored links
Advertisement
 
Advertisement
Zatvorena tema


Tematski alati
Opcije prikaza

Pravila postanja
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smajlići su On
[IMG] kôd je On
HTML kôd je Off





Sva vremena su GMT +1. Trenutno vrijeme je: 05:12.



Powered by vBulletin Version 3.8.4 (hrvatski)
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Site content ©1999-2009 Forum.hr
Ad Management by RedTyger