Forum.hr

Natrag   Forum.hr > Lifestyle > Automobili > Autoplin
Korisničko ime
Lozinka

Autoplin Kuhari, bombaši, luđaci i ubojice

Odgovor
 
Tematski alati Opcije prikaza
Old 24.10.2006., 19:28   #1
shime
Registrirani korisnik
 
Registracija: Oct 2006.
Postova: 10
Prigušenje usisa kod ugradnje plina

Nedavno sam ugradio plin i još mi neke stvari nisu jasne, uglavnom ugradio sam sistem sa flangom na usisu (iaoko je na autu multipoint ubrizgavanje) i primjetio sam da su sa nekakvom izolirkom smanjili presijek na usisu zraka neposredno ispred filtera. Kažu da se to tako radi zbog potrošnje. OK to mi ima nekakvog smisla, no zanima me da li se to tako zaista radi i ako da posloji li nekakav drugi način jer ne želim manjak zraka kod vožnje na benzin (osijeti se gubitak snage)
shime is offline  
Odgovori s citatom
Old 25.10.2006., 08:13   #2
I wonder
Registrirani korisnik
 
Registracija: Sep 2005.
Lokacija: zagreb
Postova: 19,566
a koji ti je majstor to ugradio???

kod ugradnje plinske instalacije, vrlo je važan proračun koliko veliku flanđu treba staviti na usis i koliko dizni će na njoj biti koje puštaju plin u motor.
pritom je promjer flanđe uvijek malo manji od promjera usisne grane kroz koju motor vuče zrak.
kod tebe je problem što su ti ugradili flanđu koja ne odgovara motoru. u usisnoj grani onda nema dovoljno podtlaka da izvuče plin van iz flanđe. onda se pribjegava ovakvim rješenjima sa stavljanjem zapreke na usis čime se povećava podtlak u grani i onda motor "kao" normalno radi. istovremeno, takav motor nikada nemože ostvariti maximum snage jer jednostavno ne dobiva dovoljno zraka za rad u punom režimu.
ja bi išel natrag kod majstora pitati ga da mi objasni neke stvari.
preporuka:
i dalje buš moral surađivati s njima pa nemoj dolaziti s nožem i puškom. probaj na finjaka i možda ti sve to slaže kako treba, a bez prolijevanja krvi.
I wonder is offline  
Odgovori s citatom
Old 25.10.2006., 08:16   #3
Vincent V
Registrirani korisnik
 
Vincent V Avatar
 
Registracija: Oct 2003.
Lokacija: Gdje živiš
Postova: 5,798
Quote:
I wonder kaže:
a koji ti je majstor to ugradio???

kod ugradnje plinske instalacije, vrlo je važan proračun koliko veliku flanđu treba staviti na usis i koliko dizni će na njoj biti koje puštaju plin u motor.
pritom je promjer flanđe uvijek malo manji od promjera usisne grane kroz koju motor vuče zrak.
kod tebe je problem što su ti ugradili flanđu koja ne odgovara motoru. u usisnoj grani onda nema dovoljno podtlaka da izvuče plin van iz flanđe. onda se pribjegava ovakvim rješenjima sa stavljanjem zapreke na usis čime se povećava podtlak u grani i onda motor "kao" normalno radi. istovremeno, takav motor nikada nemože ostvariti maximum snage jer jednostavno ne dobiva dovoljno zraka za rad u punom režimu.
ja bi išel natrag kod majstora pitati ga da mi objasni neke stvari.
preporuka:
i dalje buš moral surađivati s njima pa nemoj dolaziti s nožem i puškom. probaj na finjaka i možda ti sve to slaže kako treba, a bez prolijevanja krvi.

Vincent V is offline  
Odgovori s citatom
Old 25.10.2006., 09:27   #4
shime
Registrirani korisnik
 
Registracija: Oct 2006.
Postova: 10
Sad mi je žao što se nisam prije raspitivao, ugradio sam u plinzeppelin uglavnom ekipa je totalnih fušera (bar oni koji su radili na mom autu)
Sa plinom u autu nemam nikakvih iskustva, al zdrava logika nalaže da tako nešto ne može stajati na usisu.Ja sam te izolirke poskidao i sve izgleda da radi normalo. Sad još da vidim potrošnju i ak nije enormna ja zadovoljan. Ovaj mjesec sam bio barem 5 puta kod njih i za sad nemam više živaca.
shime is offline  
Odgovori s citatom
Sponsored links
Advertisement
 
Advertisement
Old 25.10.2006., 09:59   #5
I wonder
Registrirani korisnik
 
Registracija: Sep 2005.
Lokacija: zagreb
Postova: 19,566
da, prati potrošnju.
usput, probaj negdje na ravnom stisnuti gas do kraja pa vidi da li se to može postići. da i motor može postići u vožnji visoke okretaje?
i di je taj zeppelin? i čije uređaje ugrađuje?
I wonder is offline  
Odgovori s citatom
Old 25.10.2006., 13:51   #6
tomicaX
Registrirani korisnik
 
tomicaX Avatar
 
Registracija: May 2006.
Lokacija: Zgb
Postova: 316
Vezano je za ovu temu:

Auto mi trosi previse plina, od pocetka.

Zbog nedostatka vremena se nisam time ozbiljnije bavio, ali sam neki dan promjenio filter zraka (koji je btw. kod ugradnje imao nekih 15000 km na ledjima - pola od toga po Zagrebu) i auto ide puno bolje i na plin i na bengu.

Moze li biti da je prljavi filter uzrok da se plin nemoze kak treba podesiti? Bi li trebao sada sa cistim filterom otici na novo podesavanje? Potrosnaj benzina je bila 12-13, a plina trosim oko 16.5 litara po gradu.
tomicaX is offline  
Odgovori s citatom
Old 25.10.2006., 14:31   #7
I wonder
Registrirani korisnik
 
Registracija: Sep 2005.
Lokacija: zagreb
Postova: 19,566
čuj.
meni je jako teško zapamtiti tko ima kakav auto i kakav plinski sistem, a razlika u ponašanju je jako velika.
za one koji imaju plin na rasplinjaču, tu sam dudek. nikad vidio.
za multipoint, tek se učim i neznam puno. imam i ja puno pitanja i crnih točaka u znanju i defektaži.
na svom autu imam plin na flanđu, tu nešto znam ali i dalje skupljam znanje i informacije.

ako hoćeš savjet od mene, napiši kakav sistem imaš, za auto znam.

i inače auto više troši ako je filter zraka prljav ili začepljen. to se naročito vidi kod motora koji nemaju multipoint ubrizgavanje benzina. takvi motori sami vuku zrak ali s njim i gorivo. ako nemogu povući dosta zraka, podtlak u grani vuče više goriva.
koliko si prešao na plin? možda je vrijeme da se i plinski filter zamijeni. ako stari filter nije bio jako začepljen, razlike su male i mislim da ponovno podešavanje nije nužno.
baš sam neki dan gledao. ja sam napravil skoro 40 000 km sa istim filterom a samo je jednom bio propuhan. i zasad nemam problema.
zašto te čudi potrošnja od 16 litara plina u čisto gradskoj vožnji? možda za litru veća nego što bi ja rekao za 1,8 motor ali to je sve u granicama normale.
I wonder is offline  
Odgovori s citatom
Old 25.10.2006., 14:41   #8
neno1966
Registrirani korisnik
 
neno1966 Avatar
 
Registracija: Nov 2005.
Postova: 9,382
Quote:
shime kaže:Nedavno sam ugradio plin i još mi neke stvari nisu jasne, uglavnom ugradio sam sistem sa flangom na usisu (iaoko je na autu multipoint ubrizgavanje) i primjetio sam da su sa nekakvom izolirkom smanjili presijek na usisu zraka neposredno ispred filtera. Kažu da se to tako radi zbog potrošnje. OK to mi ima nekakvog smisla, no zanima me da li se to tako zaista radi i ako da posloji li nekakav drugi način jer ne želim manjak zraka kod vožnje na benzin (osijeti se gubitak snage)

To nije ništa neobično i drugi rade tako, samo ne izolirkom nego nečim trajnijem. Ja sam si sam istokario nekoliko prstenova s različitim unutarnjim promjerima i sam sam eksperimentirao dok nisam našao pravoga.

Quote:
shime kaže...kod vožnje na benzin...
benzin? pa što će ti to?
neno1966 is offline  
Odgovori s citatom
Old 25.10.2006., 15:03   #9
tomicaX
Registrirani korisnik
 
tomicaX Avatar
 
Registracija: May 2006.
Lokacija: Zgb
Postova: 316
Quote:
I wonder kaže:
čuj.
meni je jako teško zapamtiti tko ima kakav auto i kakav plinski sistem, a razlika u ponašanju je jako velika.
za one koji imaju plin na rasplinjaču, tu sam dudek. nikad vidio.
za multipoint, tek se učim i neznam puno. imam i ja puno pitanja i crnih točaka u znanju i defektaži.
na svom autu imam plin na flanđu, tu nešto znam ali i dalje skupljam znanje i informacije.

ako hoćeš savjet od mene, napiši kakav sistem imaš, za auto znam.

i inače auto više troši ako je filter zraka prljav ili začepljen. to se naročito vidi kod motora koji nemaju multipoint ubrizgavanje benzina. takvi motori sami vuku zrak ali s njim i gorivo. ako nemogu povući dosta zraka, podtlak u grani vuče više goriva.
koliko si prešao na plin? možda je vrijeme da se i plinski filter zamijeni. ako stari filter nije bio jako začepljen, razlike su male i mislim da ponovno podešavanje nije nužno.
baš sam neki dan gledao. ja sam napravil skoro 40 000 km sa istim filterom a samo je jednom bio propuhan. i zasad nemam problema.
zašto te čudi potrošnja od 16 litara plina u čisto gradskoj vožnji? možda za litru veća nego što bi ja rekao za 1,8 motor ali to je sve u granicama normale.
omegas 4 je sistem. A sto se potrosnje tice, ekipa koja ima plin na istom autu i motoru doseze potrosnju o kojoj ja mogu samo sanjati (9-10l po npr. autoputu, a meni je to 11-12l, u slicnom rezimu).

Buduci da je ustimavanje ovog sustava prilicno jednostavno i najcesce automatsko podesavanje sustava ispadne ok, razmisljam o tome da mozda ja imam neki problem na autu koji je uzrokovao krivo inicijalno podesavanje plina (Npr. filter zraka, lambda sonda ili tak nesto)
tomicaX is offline  
Odgovori s citatom
Old 25.10.2006., 19:49   #10
shime
Registrirani korisnik
 
Registracija: Oct 2006.
Postova: 10
Quote:
I wonder kaže:
da, prati potrošnju.
usput, probaj negdje na ravnom stisnuti gas do kraja pa vidi da li se to može postići. da i motor može postići u vožnji visoke okretaje?
i di je taj zeppelin? i čije uređaje ugrađuje?
a ipak ne ide tako dobro bez te izolirke , gubi snagu na visokim okretajima. morao sam sve vratiti nazad.
Uglavnom , plinzeppelin su ti poslije buzeta i ugradili su mi tomasetto isparivač s autronic lamda sonda controll. Uređaji mi se čine skroz ok , nema da nešto zajebava s njima.
endless fun!
shime is offline  
Odgovori s citatom
Old 25.10.2006., 19:57   #11
shime
Registrirani korisnik
 
Registracija: Oct 2006.
Postova: 10
Quote:
neno1966 kaže:
To nije ništa neobično i drugi rade tako, samo ne izolirkom nego nečim trajnijem. Ja sam si sam istokario nekoliko prstenova s različitim unutarnjim promjerima i sam sam eksperimentirao dok nisam našao pravoga.



benzin? pa što će ti to?
Ok istina da treba smanjiti usis, koliko ja znam omjer plina i zraka je viši nego li benzina i zraka, no flanđa je sama po sebi prigušnica pa mi ove izolirke nemaju previše smisla, otpor na usisu producira manju snagu (npr, regulacija snage otto motora se vtši prigušenjem usisa) .Nisam baš siguran da ovi šta su mi to radili zanaju točno koliko prigušiti.

Daihatsu Terios 1.3 16V
Potrošnja benzina po gradu do 13l (full time 4x4)
Tomasetto sustav
Autronic lambda control
shime is offline  
Odgovori s citatom
Old 25.10.2006., 21:36   #12
neno1966
Registrirani korisnik
 
neno1966 Avatar
 
Registracija: Nov 2005.
Postova: 9,382
Koliko treba prigušiti najlakše je odrediti pokusom, vjerovatno su to već radili i znaju ali nije to neki bauk.
Kao što rekoh napravi si neko trajnije rješenje umjesto izolirke.
neno1966 is offline  
Odgovori s citatom
Old 25.10.2006., 22:17   #13
shime
Registrirani korisnik
 
Registracija: Oct 2006.
Postova: 10
Quote:
neno1966 kaže:
Koliko treba prigušiti najlakše je odrediti pokusom, vjerovatno su to već radili i znaju ali nije to neki bauk.
Kao što rekoh napravi si neko trajnije rješenje umjesto izolirke.
Ok, nije bauk no usis je dimenzioniran za optimalan rad motora, jedan od važnijih podataka za komp za je tlak u usisnoj grani. ako se on promjeni komp dobiva krivi podatak.Komp regulira čitav rad motora od pripreme smjese do kuta paljenja na osnovu ulaznih parametara (vrlo bitan mop sezor), a ako su oni krivi ne može biti dobar ni njegov izlaz. Znam da sam sad zacjepidlačio, ništa se ekstremno nije dogodilo,motor i dalje radi ok, no recimo smanjila se max brzina (kod vožnje na benzin,to znači max snaga) nije puno ali se osjeti.
shime is offline  
Odgovori s citatom
Old 26.10.2006., 06:48   #14
neno1966
Registrirani korisnik
 
neno1966 Avatar
 
Registracija: Nov 2005.
Postova: 9,382
Quote:
shime kaže: Ok, nije bauk no usis je dimenzioniran za optimalan rad motora, jedan od važnijih podataka za komp za je tlak u usisnoj grani. ako se on promjeni komp dobiva krivi podatak
Usis je dimenzioniran za optimalan rad motora za pogon na benzin. Znam neke stare motore sa rasplinjačem koji neće niti upaliti na plin ako nije prigušen usis.

Kompjuter ne mjeri tlak u usisnoj grani nego protok zraka te ga uspoređuje sa podacima sa lambda sonde i ubrizgava potrebnu količinu goriva.

Sa prigušenim usisom ništa se ne mijenja, količina goriva koju kompjuter odredi je idealna za tu (manju) količinu zraka a u konačnici potrošnja plina je manja što nam je i cilj. Normalno da se i smanji snaga ali uz manju potrošnju.
neno1966 is offline  
Odgovori s citatom
Old 26.10.2006., 07:52   #15
I wonder
Registrirani korisnik
 
Registracija: Sep 2005.
Lokacija: zagreb
Postova: 19,566
a zašto onda svi auti nemaju tako riješen usis?
moj troši 13 litara ali ima 150 KS. i ja bih htio da mi troši 10. oćeš onda pitati majstora da i meni zatvori dovod zraka i pošto je spreman to napraviti?

gle neno.
znam otprije da ne pričaš bezveze i da se dobro kužiš u aute. jednostavna računica kaže da motor kroz manju rupu može usisati manje zraka. sa manjkom zraka ide i manjak benzina (plina) pa onda i manje snage.

jedini razlog za smanjenje promjera usisa je činjenica da tek kroz takvu rupu motor može povući dovoljno plina. dokaz tome je to što motori sa multipoint plinom takve redukcije na usisu nemaju.
to se je trebalo napraviti pravilnim izborom flanđe a ne blokiranjem usisa.

i još nešto.
moj motor nema senzor protoka zraka. mjeri podtlak u grani i uzima podatke sa lambde (kao što si rekao). da li to koristi za regulaciju rada na plin, neznam. mislim da da, ali nisam siguran.
I wonder is offline  
Odgovori s citatom
Old 26.10.2006., 07:56   #16
I wonder
Registrirani korisnik
 
Registracija: Sep 2005.
Lokacija: zagreb
Postova: 19,566
tomica.
od ovoga što kažeš za potrošnju, postoji više razloga zašto je to tako. sistem ubrizgavanja plina uzima sve podatke od senzora sa motora. sve od toga je moglo dovesti do krivo podešene smjese. MAF, sonda podtlaka, lambda, začepljeni filter zraka, možda i još nešto.
ako ti se da to sve provjeravati, samo daj.
računaj da će ti većina majstora koji ugrađuju plin reći da je sve do +30% potrošnje u redu.
I wonder is offline  
Odgovori s citatom
Old 26.10.2006., 08:53   #17
neno1966
Registrirani korisnik
 
neno1966 Avatar
 
Registracija: Nov 2005.
Postova: 9,382
Quote:
I wonder kaže: jedini razlog za smanjenje promjera usisa je činjenica da tek kroz takvu rupu motor može povući dovoljno plina.
Tu se ne slažem sa tobom. Motor dobro radi i bez i sa prigušenim usisom (dokaz- analiza ispušnih plinova) a jedini razlog prigušenja usisa je smanjenje potrošnje. To se ne radi na svim autima po defaultu, nego tek onda kada se drugačije ne može smanjiti potrošnja.

Quote:
to se je trebalo napraviti pravilnim izborom flanđe a ne blokiranjem usisa
Teoretski možda da, ali u praksi ne postoji toliki izbor flanđi

Quote:
oćeš onda pitati majstora da i meni zatvori dovod zraka i pošto je spreman to napraviti?
Obično mi ljudi pretjerujemo (ne mislim na tebe osobno nego na sve nas) i htjeli bi da nam auto ništa ne troši a da ide bolje nego prije. Postoji neka granica gdje je daljnje smanjivanje potrošnje besmisleno zbog velikog gubitka snage.

tomica- auto na kompjuter i na kontrolu ispušnih plinova i sve ćeš znati
neno1966 is offline  
Odgovori s citatom
Old 26.10.2006., 09:07   #18
I wonder
Registrirani korisnik
 
Registracija: Sep 2005.
Lokacija: zagreb
Postova: 19,566
neno.
čini mi se da krećeš od jedne krive pretpostavke.
Quote:
Sa prigušenim usisom ništa se ne mijenja, količina goriva koju kompjuter odredi je idealna za tu (manju) količinu zraka a u konačnici potrošnja plina je manja što nam je i cilj. Normalno da se i smanji snaga ali uz manju potrošnju.
ovo vrijedi kad motor radi na benzin.
ako je na tom motoru ugrađen plinski sistem, na njemu ne određuje kompjuter količinu ubrizganog goriva. količina samo ovisi o tome koliko je otvoren ventil na isparivaču i koliko motor može sam goriva usisati kroz flanđu.

nadam se da se slažeš samnom, jer u crijevu koje vodi plin do flanđe nema nikakvog pritiska koji bi ubacivao plin u granu. jedini razlog zbog kojeg plin curi u granu je podtlak ostvaren kretanjem klipova. a ako je dio usisa zatvoren, i taj podtlak je veći jer se zrak usisava kroz manji otvor.
da je sve ostavljeno kako je i bilo (šime je skinuo blokadu), motor nemože povući dovoljno plina jer ne ostvaruje dovoljan podtlak.

na mom autu, flanđa na usisu je malo manja od samog promjera usisne grane. ja bih rekao da je dobro odabrana.
da je prevelika, događalo bi mi se isto što i šimi, pa bi i ja trebao isto "tehničko" rješenje.
I wonder is offline  
Odgovori s citatom
Old 26.10.2006., 12:15   #19
ROAD RUNNER
Registrirani korisnik
 
ROAD RUNNER Avatar
 
Registracija: Mar 2003.
Lokacija: On the road
Postova: 2,024
Pošalji poruku preko ICQ korisniku ROAD RUNNER
Quote:
I wonder kaže:
neno.
čini mi se da krećeš od jedne krive pretpostavke.

ovo vrijedi kad motor radi na benzin.
ako je na tom motoru ugrađen plinski sistem, na njemu ne određuje kompjuter količinu ubrizganog goriva. količina samo ovisi o tome koliko je otvoren ventil na isparivaču i koliko motor može sam goriva usisati kroz flanđu.

nadam se da se slažeš samnom, jer u crijevu koje vodi plin do flanđe nema nikakvog pritiska koji bi ubacivao plin u granu. jedini razlog zbog kojeg plin curi u granu je podtlak ostvaren kretanjem klipova. a ako je dio usisa zatvoren, i taj podtlak je veći jer se zrak usisava kroz manji otvor.
da je sve ostavljeno kako je i bilo (šime je skinuo blokadu), motor nemože povući dovoljno plina jer ne ostvaruje dovoljan podtlak.

na mom autu, flanđa na usisu je malo manja od samog promjera usisne grane. ja bih rekao da je dobro odabrana.
da je prevelika, događalo bi mi se isto što i šimi, pa bi i ja trebao isto "tehničko" rješenje.

Kod sistema sa fergazerom imaš na crijevu usisa plina u motor jedna vijak s kojim podešavaš količinu plina koji će ti biti usisan u motor i to jednom podesiš i nema mijenjanja u vožnji.

Kod sustava sa flanđom i lambda kontrolom je promjer mješača jako bitan. Ako je promjer mješača preveliki, motor ne može uvući dosta plina i guši se a pogotovo na visokim okretajima.... ne može ih ni postići. Ako je promjer premali, motor biva prelijan s plinom, tj previše ga ulazi.

Količina je kontrolirana preko lambde i step motora, ali sve ima svoje granice... step motor ne može kompenzirati veliku pogrešku pri odabiru promjera miksera, a promjer je točno propisan za svaki motor i to od strane proizvođača plinske opreme.

Kod sistema sa diznama je sve kontrolirano kompjutorom i kako se postavi kod podešavanja pri ugradnji, tako kompjutor i dozira... promjene nema... to je isto kao i kod injection sistema za benzin, samo što je gorivo plin...

Nadam se da je jasnije.

Pozdrav I wonderu... vidim da je dečec puno toga skužil i da dijeli puno korisnih savjeta kojih se ni neki stručnjak-plinaš nebi posramio...Keep up the good work pal
ROAD RUNNER is offline  
Odgovori s citatom
Old 26.10.2006., 12:48   #20
shime
Registrirani korisnik
 
Registracija: Oct 2006.
Postova: 10
Quote:
neno1966 kaže:
Tu se ne slažem sa tobom. Motor dobro radi i bez i sa prigušenim usisom (dokaz- analiza ispušnih plinova) a jedini razlog prigušenja usisa je smanjenje potrošnje. To se ne radi na svim autima po defaultu, nego tek onda kada se drugačije ne može smanjiti potrošnja
Evo ti jedan dokaz da nisi u pravu. Kod otto motora postoji onaj leptir za snagu. Pustiš gas on se zatvori. Znači normalno je da su ispušni plinovi ok , zapravo oni se i mjere na leru (zaklopka full zatvorena) To je posao kompa da odradi (lambda vrijednost 1 +-2% kod motora sa ubrizgavanjem u usis).Tako da analiza ispušnih plinova nema veze sa ovim o čemu pričamo. Tako da razlog prigušenja usisa nije smanjenje potrošnje već snage.
Samo za informaciju baš zbog takve regulacije snage otto motor ima veću potrošnju od diesela (regulacija količinom goriva).
shime is offline  
Odgovori s citatom
Sponsored links
Advertisement
 
Advertisement
Odgovor


Tematski alati
Opcije prikaza

Pravila postanja
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smajlići su On
[IMG] kôd je Off
HTML kôd je Off





Sva vremena su GMT +1. Trenutno vrijeme je: 04:48.



Powered by vBulletin Version 3.8.4 (hrvatski)
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Site content ©1999-2009 Forum.hr
Ad Management by RedTyger