Forum.hr

Natrag   Forum.hr > Lifestyle > Stanovanje > Sam svoj majstor
Korisničko ime
Lozinka

Sam svoj majstor Radionica u kući

Odgovor
 
Tematski alati Opcije prikaza
Old 21.01.2007., 11:06   #1
zrnce soli
Rokova i Klarina mama
 
zrnce soli Avatar
 
Registracija: May 2006.
Postova: 1,309
Bojler kaplje na sigurnosni ventil

Kada smo se uselili u novi stan primijetili smo da nam bojler kaplje na sigurnosni ventil i da jako sporo grije vodu (grijač 1200 W) i da se ful brzo voda ohladi. Neki jadni talijanski bojler . Odmah smo ga zamijenili i stavili Gorenje od 2 kW . Razlika dan i noć. Također smo tada i zamjenili sigurnosni ventil. Pretpostavka da je graditelj stavio najjeftiniji ventil i bojler da uštedi. Međutim ventil i dalje kapa. Razgovarali smo sa susjedima, sa vodoinstalaterom, sa prijateljima itd. Navodno je visok tlak u vodovodu. Neki rekoše 5,5 bara. Mislim da sve što je od 2,5 do 5,5 bara bi trebalo biti normalno. Jedni susjedi su stavili sebi redukcijski ventil, ali ne pomaže. Neki su stavili sigurnosni ventil za veći pritisak, ali isto ne pomaže. Neki su spojili cijevčicu od ventila do odvoda stroja za pranje. Vodoinstalater nam je preporučio da stavimo ekspanzijsku posudu pa smo to i učinili. To je držalo jedno mjesec dana i opet je počelo kapati. To naravno kaplje kada se voda grije. Bez ekspanzijske posude bi iskapala litra vode, a s njom cca 1dl.
1. Da li staviti veću ekspanzijsku posudu? (ova je od 2l za 10 bar, testirana na14 bara)
2. Zašto se voda kada se širi u bojleru ne vraća nazad u cjevovod?
3. Zašto ne kaplje na slavinu, a ne na sigurnosni ventil?
4. Što učiniti? Sada imamo plastičnu padelicu na mašini u koju svaki dan iskapa 1 do 2 dl vode. To mi baš ide na živce.
Hvala na savjetima
zrnce soli is offline  
Odgovori s citatom
Old 21.01.2007., 11:23   #2
dataX
Registrirani Brent Spiner
 
dataX Avatar
 
Registracija: Jan 2007.
Postova: 1,883
-nepovratni ventil pušta vodu tek na cca 8 bara(8>5,5)
-voda ne curi na špinu jer je ova zatvorena, a nep. vent.(vidi prvu crticu)
-redukcijski vent. u susida mora radit, možda je neispravan
-voda se ne vrača u cj. poradi nep. vent.(to mu je glavna namjena)
Rješenje:
1.Ugradit red. vent.
2.Prominit nep. vent.
3.Maknit exp. pos.
ili najbolje stavit red. vent. za cilu kuću(zgradu)-namistit na 4bara
to ja ovako laički
__________________
 Waspova mala škola pjevanja <- je, link je
dataX is offline  
Odgovori s citatom
Old 21.01.2007., 11:23   #3
droljko
Registrirani korisnik
 
Registracija: Apr 2006.
Postova: 505
Osim što je sigurnosni on je i nepovratni ventil što je nužno kako ne bi voda iz bojelera "pobjegla" u mrežu kada u njoj nema vode

Budi sretan da kaplje što znači da radi svoj posao . Imaš visok pritisak u mreži plus si najajčio termostat do maximuma Sve je u najboljem redu

Ako misliš da je bolje kad ne kaplje onda se sjeti kako je nedavno onaj bojler bez sigurnosnog ventila eksplodirao i uništio nekoliko stanova
droljko is offline  
Odgovori s citatom
Old 21.01.2007., 17:11   #4
zrnce soli
Rokova i Klarina mama
 
zrnce soli Avatar
 
Registracija: May 2006.
Postova: 1,309
Najprije, hvala na cijenjenim odgovorima.
Kada sam prvi puta vidio da kapa pomislio sam da treba staviti redukcijski ventil. To mi je najlogičnije. Međutim kada mi je vodoinstalater rekao da su susjedi već stavili redukcijski i da im nije pomogao onda sam odustao od te ideje. Usput svaki stan ima svoje brojilo u zajedničkom šahtu i vidio sam da susjed zaista ima redukcijski ventil. Pretpostavljam da im je neispravan ili ga nisu namjestili na dobar tlak. Također vodu ne grijem na max većna malo više od min zbog toplinskih gubitaka i kamenca, a i ne treba mi toliko pregrijane vode.
zrnce soli is offline  
Odgovori s citatom
Sponsored links
Advertisement
 
Advertisement
Old 21.01.2007., 18:45   #5
Trapko
Registrirani korisnik
 
Trapko Avatar
 
Registracija: Aug 2006.
Lokacija: Zagreb
Postova: 172
Quote:
zrnce soli kaže: Pogledaj post
Najprije, hvala na cijenjenim odgovorima.
Kada sam prvi puta vidio da kapa pomislio sam da treba staviti redukcijski ventil. To mi je najlogičnije. Međutim kada mi je vodoinstalater rekao da su susjedi već stavili redukcijski i da im nije pomogao onda sam odustao od te ideje. Usput svaki stan ima svoje brojilo u zajedničkom šahtu i vidio sam da susjed zaista ima redukcijski ventil. Pretpostavljam da im je neispravan ili ga nisu namjestili na dobar tlak. Također vodu ne grijem na max većna malo više od min zbog toplinskih gubitaka i kamenca, a i ne treba mi toliko pregrijane vode.
Isti problem sam imao. Riješen ugradnjom red.ventila i reguliran na 4 bar.i od tada radi bez i jedne kapi.
Trapko is offline  
Odgovori s citatom
Old 21.01.2007., 19:41   #6
Arion
Registrirani korisnik
 
Registracija: Feb 2004.
Lokacija: Zagreb
Postova: 502
Redukcijski ventil nije baš jeftina stvar, tako da ukolio se ugradi nekakav jeftilen upitno je da li obavlja svoju zadaću. Tlak nikako ne smije prelaziti 5 bara jer za većinu slavina garancija niti ne vrijedi za takve pritiske. O bojlru da ne govorimo. Dakle ugradite reducir ventil, narihtajte ga na neka 3 bara ili čak i manje i sve će biti OK
Arion is offline  
Odgovori s citatom
Old 21.01.2007., 20:26   #7
Mali Plavi
Registrirani korisnik
 
Mali Plavi Avatar
 
Registracija: Feb 2006.
Lokacija: Split
Postova: 345
Pošalji poruku preko ICQ korisniku Mali Plavi
Quote:
Arion kaže: Pogledaj post
Redukcijski ventil nije baš jeftina stvar, tako da ukolio se ugradi nekakav jeftilen upitno je da li obavlja svoju zadaću. Tlak nikako ne smije prelaziti 5 bara jer za većinu slavina garancija niti ne vrijedi za takve pritiske. O bojlru da ne govorimo. Dakle ugradite reducir ventil, narihtajte ga na neka 3 bara ili čak i manje i sve će biti OK
ljudi znaju kupit svakakve reducire, al po vlastitom iskustvu sam primjetio da su kovini i braukmannovi reducir ventili najkvalitetniji, kovina je nešto jeftinija, a braukmann skuplji, s tim da je poosli nove godine poskupio malo, npr braukmann 3/4'' je oko 580-600 kn,al zato valja i isplati ga se uzest, dok ljudi nemojte uzimat nikakva taljanska smeća od reducira, je u mom selu su ljudi masovno kupovali te jeftinjake taljanske, već nakon cca mjesec dva su ih mjenjali.
__________________
''Računajte na nas''
Mali Plavi is offline  
Odgovori s citatom
Old 21.01.2007., 20:59   #8
in@
nikad zadovoljan
 
in@ Avatar
 
Registracija: Nov 2006.
Postova: 438
Nepovratni ventili provjereno ne drže 8bara. Jedina iznimka su Unitasovi, ali i koštaju cca 3-4 puta više od svih ostalih!
__________________
...dovedite mi poštenog političara pa ću ja vama dovesti nevinu kurvu...
in@ is offline  
Odgovori s citatom
Old 21.01.2007., 21:28   #9
woodrock
Registrirani korisnik
 
Registracija: Jan 2007.
Postova: 27
Ekspanziona posuda je jedno od riješenja, ali mora ju se staviti u funkciju pravilno... tlak zraka u posudi mora biti jednak tlaku hladne vode, kako se voda zagrijava, raste i tlak, voda se širi i višak vode ide u ekspanzionu posudu, ako nje nema onda ide van na sigurnosni, i to onda kad nadjača oprugu sigurnosnog ventila. Dimenzioniranje posude se da izračunati jednostavno, zna se koliko je širenje vode od npr. 8 °C do 70°C, to je broj litara koliko mora stati u ex.posudu + 30-40% više. Regulator pritiska je drugo rješenje... ono rješava problem u korjenu ali širenje vode se i dalje događa, ako se pritisak spusti dovoljno da ostaje u tolerancijskom području sigurnosnog ventila kad se voda zagrije, stvar radi i bez ex. Treće je povećati zračni prostor u bojleru skraćivanjem cijevi ali to nije preporučljivo..
Nadam se da je od pomoći, ako netko misli drugačije, neka me slobodno ispravi
woodrock is offline  
Odgovori s citatom
Old 21.01.2007., 22:05   #10
nedst
Registrirani korisnik
 
Registracija: Oct 2006.
Lokacija: prebivalište Split,prebilo me i na nekim drugim mjestima
Postova: 271
Pošalji poruku preko MSN korisniku nedst
nije mi jasno to s expanzionom posudom ,nece li tlak u bojleru ostati priblizno isti jer se pritisak vode stvara iz vodovodne mreze
znaci ako je tlak u dovodnoj cijevi 8 bara onda ce voda natlacit i zrak na 8 bara jer to je otvoren sistem s te strane jer nepovratni ventil djeluje tako da ce zaustavit vodu iz bojlera u slucaju pada tlaka
a koliko god se voda natlaci sa dovodne strane on ce je pustit u bojler i exp bocu,jedino sta ce otvorit vodu kad se pređe dozvoljeni tlak
i dobro da je tako jer kad bi radio kao taj unitas koji drzi preko 8 bara
po meni tu jedino reducir ventil
nedst is offline  
Odgovori s citatom
Old 22.01.2007., 07:58   #11
droljko
Registrirani korisnik
 
Registracija: Apr 2006.
Postova: 505
hmmm ekspaziona posuda ne bi bila od neke koristi jer sam bojler ima u sebi jedan zračni jastuk u gornjoj zoni
droljko is offline  
Odgovori s citatom
Old 22.01.2007., 09:48   #12
woodrock
Registrirani korisnik
 
Registracija: Jan 2007.
Postova: 27
Točno, bojler ima zračni jastuk, očito da nije dovoljno velik kada se pojavljuje kapljanje na sigurnosnom, ali ne smije se povećavati jer je opasno. Zato se dodaje ex. posuda, to je tako, centralno grijanje kao i ovo funkcionira na isti način. Objašnjenje ex. posude: To je bačva u koju s jedne strane ulazi voda ( od dolje npr.) a s druge strane je zračnica ( kao u gumi od bicikle) napumpana zrakom. Kada je ex. u trgovini, u njoj je samo zrak, kada ju spojiš na sistem uđe i voda, pravilno je napumpati taj zrak na isti tlak kao što je gradski tlak vode, to se izmjeri manometrom za vodu i manometrom za zračnice. Tada se ta dva tlaka nalaze na 'vagi', znači ta zračnica zauzima 50% volumena posude. Kako se voda zagrijava, javlja se povećanje volumena ( od 100 litara nastane 103). Tada voda ulazi u tu posudu i tlači tu zračnicu pa ona sada počinje zauzimati samo npr. 30% volumena posude a ostatak je 70% voda.. Problem je taj višak vode koji mora nekud otići, tlak se nastoji izjednačiti sa ulaznim tlakom ali mu nepovratni ventil neda da se vrati u mrežu, pa onda može jedino ili na ex. ili na sigurnosni. Pokušajte kada počne kapati pustiti malo toplu vodu (1dcl) i odma prestane kapati, rješili ste mu višak tlaka.
woodrock is offline  
Odgovori s citatom
Old 22.01.2007., 11:26   #13
droljko
Registrirani korisnik
 
Registracija: Apr 2006.
Postova: 505
Ne možeš uspoređivati bojler i centralno grijanje jer se radi o različitim količinama vode i različitim volumenima Osim toga radi se i o različitim tlakovima. Sve u svemu ne liče
droljko is offline  
Odgovori s citatom
Old 22.01.2007., 15:37   #14
woodrock
Registrirani korisnik
 
Registracija: Jan 2007.
Postova: 27
Čuj, ja se nemam namjeru ovdje svađati, prepirati i ostalo, ono što napišem to je tako, koliko ja znam o tome, a ovoj tematici znam dosta. Ako netko zna više, stručnije ili ima neku bolju literaturu nego što ja imam, neka slobodno ukaže na činjenice, čovjek uči svaki dan.
I centralno grijanje i bojler rade na isti način, što se tiče tlaka, ex. posude, sig. ventila, termostata.. Razlike su male, točno je da su razlike u tlaku i količini, ali kako se zove onda ono grijanje u hotelu i ono grijanje u dvosobnom stanu!? isto je centralno, veličina nije bitna.
Inače, susretao sam se s problemom kapanja na 10ak mjesta, sad sve radi ok.. rješeno
woodrock is offline  
Odgovori s citatom
Old 22.01.2007., 17:35   #15
droljko
Registrirani korisnik
 
Registracija: Apr 2006.
Postova: 505
Quote:
woodrock kaže: Pogledaj post
Čuj, ja se nemam namjeru ovdje svađati, prepirati i ostalo, ono što napišem to je tako, koliko ja znam o tome, a ovoj tematici znam dosta.
A tko se svađa? Naravno da ono što napišeš može biti ali i ne mora biti TAKO. Zato i jesmo ovdje da probamo razmjeniti neke stavove Ako tvoja teza prođe sva "ispitivanja" onda je OK . Valjda smijem biti sumnjičav Zašto si toliko osjetljiv?

No ajmo ovako, ako nemaš ništa protiv? Za bojler od 120 litara kolika mora biti expa posuda??
droljko is offline  
Odgovori s citatom
Old 22.01.2007., 20:58   #16
slavko1941
Registrirani korisnik
 
Registracija: Dec 2006.
Postova: 150
Razgovarajmo stručno

[QUOTE=woodrock;7178198]Čuj, ja se nemam namjeru ovdje svađati, prepirati i ostalo, ono što napišem to je tako, koliko ja znam o tome, a ovoj tematici znam dosta.

Mi smo se valjda sastali ovdje da si međusobno pomažemo i pristojno je uvažiti svačije mišljenje. Što će od toga preuzeti onaj koji je temu otvorio njegova je stvar, ali pokušajmo pomoći.
Nije mi jasna dodatna ugradnja exp. posude, da to treba bila bi već konstrukcijska cjelina bojlera.
Iz pitanja sam razumio da se radi o visokotlačnom bojleru i svrha tog ventila je da dozvoli izlazak viška vode koja se širi grijanjem i na taj način sprečava probijanje na spremniku. Na to ne bi trebalo imati utjecaj pritiska u mreži, u uputstvu piše kolika je max. dozvoljen taj pritisak.Ali taj se pritisak odnosi na mogućnost spremnika da izdrži taj pritisak u hladnom stanju, razliku kod širenja vode kod grijanja regulira ventil. I taj ventil ima mali izvod konstruiran da se na to navuče tanka plastična cijev /najbolje silikonska/ i ta se voda koja izađe kada grijač radi odvodi na neko mjesto koje je za to prikladno.
Ventil treba biti do kraja zatvoren, ako nije onda i kod najmanjeg grijanja curi voda. Ima upute, barem onaj iz Unitasa.
Dobro bi bilo kontaktirati proizvađača bojlera, ja kupujem Končareve.
slavko1941 is offline  
Odgovori s citatom
Old 22.01.2007., 21:47   #17
woodrock
Registrirani korisnik
 
Registracija: Jan 2007.
Postova: 27
Za 120 litara , 8 litara je čist dosta ( bijele boje )
woodrock is offline  
Odgovori s citatom
Old 23.01.2007., 07:40   #18
droljko
Registrirani korisnik
 
Registracija: Apr 2006.
Postova: 505
Quote:
woodrock kaže: Pogledaj post
Treće je povećati zračni prostor u bojleru skraćivanjem cijevi ali to nije preporučljivo..
Ova rečenica mi malo zasmetala zato sam bio prema tebi skeptičan Koja cijev i kako se onda poveća zračni prosotr u bojleru???
droljko is offline  
Odgovori s citatom
Old 23.01.2007., 08:19   #19
champ
Registrirani korisnik
 
champ Avatar
 
Registracija: Oct 2003.
Lokacija: Varaždin
Postova: 5,825
Quote:
droljko kaže: Pogledaj post
Ova rečenica mi malo zasmetala zato sam bio prema tebi skeptičan Koja cijev i kako se onda poveća zračni prosotr u bojleru???
Desna (ulazna) cijev je za ulaz hladne vode, ona je kratka i ima "kapicu" na kraju, koja usmjerava ulaznu vodu u stranu, kako bi se ta voda što manje miješala sa vrućom vodom pri vrhu bojlera.

Lijeva (izlazna) cijev za vruću vodu završava pri vrhu bojlera, na udaljenosti nekoliko cm od vrha. Ako bi se ona skratila za par cm, zračni jastuk koji se nalazi iznad nje bi se povečao..

Kad se bojler puni prvi puta, zrak koji se nalazi iznad otvora te cijevi digne se prema vrhu, i tako predstavlja ekspanzionu posudu koja kompenzira porast volumena vruće vode.

To je slično kao u potopljenim brodovima, gdje se u zatvorenim prostorima stvore "džepovi" u kojima ima zraka...
__________________
Ponosni Varaždinac i nositelj Imena za vječnost !
champ is offline  
Odgovori s citatom
Old 23.01.2007., 15:50   #20
droljko
Registrirani korisnik
 
Registracija: Apr 2006.
Postova: 505
Quote:
champ kaže: Pogledaj post

Lijeva (izlazna) cijev za vruću vodu završava pri vrhu bojlera, na udaljenosti nekoliko cm od vrha. Ako bi se ona skratila za par cm, zračni jastuk koji se nalazi iznad nje bi se povečao..
Hoćeš reći kada bi ta cijev za toplu vodu bila sasvim kratka onda se bojler ne bi mogao napuniti vodom?' Teza ti ne stoji jer ta cijev nema apsolutno nikakvog utjecaja na zračni jastuk

Taj zračni jastuk se može JEDINO povećati ako se u prazan bojler (prije nego li se pusti voda) nadruka zrak na 2-3 bara
droljko is offline  
Odgovori s citatom
Sponsored links
Advertisement
 
Advertisement
Odgovor


Tematski alati
Opcije prikaza

Pravila postanja
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smajlići su On
[IMG] kôd je On
HTML kôd je Off





Sva vremena su GMT +1. Trenutno vrijeme je: 22:23.



Powered by vBulletin Version 3.8.4 (hrvatski)
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Site content ©1999-2009 Forum.hr
Ad Management by RedTyger