Natrag   Forum.hr > Društvo > Povijest i povijesne teme > Vojna povijest i tehnologija

Vojna povijest i tehnologija Od praćke do ratova zvijezda.

Odgovor
 
Tematski alati Opcije prikaza
Old 11.09.2007., 12:16   #1
F-35 Lightning II

Skinuto sa f-16.net.



Sve poznato, osim Australije (to sam očekivao) i Turske (e to nisam).
__________________
Kao prvo, Kur'an odobrava blago udariti ženu u odrećenim situacijama. To je točno! Ali ne da se ženi čini nasilje! - Shady.
Tyndall is offline  
Odgovori s citatom
Old 11.09.2007., 18:41   #2
Otišao na f16net, ni tamo ne piše čije su to projekcije. Al, kako god, uzmimo ih at face value. Uz zemlje partnere gotovo sigurno možemo dodati i jos neke vanserijske kupce - poput izraela i japana, mozda i jos par dalekoistocnih zemalja.

Dinamika tuskih isporuka je svakako velika, pomalo iznenadjujuca, al s druge strane, oni su uvijek govorili da ce biti jedni od najvecih korisnika lajtninga.
Ono sto me najvise iznenadjuje ja mali broj isporuka za US. Ispada da ce USN i USMC zajedno dobivati ne vise od kojih 35 komada godisnje. 2035 mi sada izgleda svakako jako, jako daleko za posljednju isporuku f35ice amerima. USAF je rekao da ce, nakon 2010, u prosjeku svake godine ostati bez 100 f16ica. Dakle u 2020 ih vise-manje nece niti imati. Kao ni dobrog dijela f15ca. Moglo bi se dogoditi da tada ne raspolazu s vise od 1700-1800 lovaca/jurisnika, sto je svakako ogroman pad od trenutacnih brojeva.
el Duderino is offline  
Odgovori s citatom
Old 11.09.2007., 18:59   #3
Izrael spominje da je brojka od 100komada prevelika... dok bi se Japan moga odlučit za samostalni razvoj .. ne znam baš da će se zadovoljit F-35 pa kad Kinezi izbace svoj J-xx ostanu kratkih rukava.
Konev is offline  
Odgovori s citatom
Old 11.09.2007., 19:46   #4
Quote:
Konev kaže: Pogledaj post
Japan moga odlučit za samostalni razvoj .. ne znam baš da će se zadovoljit F-35 pa kad Kinezi izbace svoj J-xx ostanu kratkih rukava.
Sumnjam, predugo traje razvoj vlastitog aviona. Jedino da bace neki brzinski upgrade F-15J sa AESA radarom tako da mogu zadržati veliku kvalitativnu prednost nad Kinom pa da onda krenu u razvoj borbenog aviona sami. Premda sumnjam, opet je to jednostavno previše vremena. Treba im gotovo rješenje, a to je Raptor ili Typhoon.
__________________
Kao prvo, Kur'an odobrava blago udariti ženu u odrećenim situacijama. To je točno! Ali ne da se ženi čini nasilje! - Shady.
Tyndall is offline  
Odgovori s citatom
Old 11.09.2007., 19:50   #5
Quote:
Tyndall AFB kaže: Pogledaj post
Sumnjam, predugo traje razvoj vlastitog aviona. Jedino da bace neki brzinski upgrade F-15J sa AESA radarom tako da mogu zadržati veliku kvalitativnu prednost nad Kinom pa da onda krenu u razvoj borbenog aviona sami. Premda sumnjam, opet je to jednostavno previše vremena. Treba im gotovo rješenje, a to je Raptor ili Typhoon.
Već su odlučili da će raditi svoj avion 5. generacije,odjebali su guštera


__________________
Kad krenemo, gorit će nebo i zemlja
Pilatus is offline  
Odgovori s citatom
Old 11.09.2007., 20:06   #6
Quote:
SAMO dan nakon što je američki Kongres odbio dati suglasnost za prodaju aviona F-22A Japanu, Tokio je riješio prekinuti svaku daljnju neizvjesnost i odlučio samostalno (koliko je to moguće) krenuti u razvoj borbenog aviona nove generacije. Oslanjajući se na svoju visoko razvijenu tehnološku bazu pokrenuo je tzv. ATD-X (Advanced Technology Demostrator) program koji je dobio temeljne taktičke zahtjeve poput "stealth" odlika, pogonske skupine nove generacije s vektoriranim potiskom, mogućnost supersoničnog krstarenja, integraciju avionike nove generacije, bogat elektrooptički senzorski komplet, te fly-by-light sustav upravljanja avionom. Nositelj razvoja bit će japanski Obrambeni istraživački institut koji će surađivati s nizom japanskih tvrtki. Uz oznaku ATD-X projekt nosi i japanski naziv Shinshin.
Iako je pred ATD-X programom višegodišnji razvoj, Japan nije imao drugog izbora. S jedne strane nastoji pratiti naoru- žavanje u svojem susjedstvu, što se prije svega odnosi na Kinu i Sjevernu Koreju, s druge pak strane kasni s provođenjem određenih svojih programa. F-X program odabira i uvođenja u operativnu uporabu aviona koji bi trebao biti zamjena za flotu od 91 aviona F-4EJ mogao bi doživjeti nove odgode, jer postoje određena razmišljanja o tome da Phantomi ostanu u službi i nakon 2009. godine. Uz to, japanske obrambene zračne snage suočavaju se s proračunskim ograničenjima koja samo djelomično omogućavaju modernizaciju borbenih aviona F-15J. Temeljni zahtjev koji japanske obrambene zračne snage postavljaju za te avione je žurna nabava AESA radara. Japanu ne trebaju samo jači radari, nego i avioni sa stealth odlikama, ponajviše zbog mogućnosti proboja sjevernokorejskog zračnog prostora, odnosno prema potrebi napada na lansirne rampe projektila zemlja-zemlja.
Zbog borbe s vremenom Japan kani velikim dijelom ATD-X temeljiti na zmaju letjelice čiji je mockup napravljen tijekom 2005. i poslan u Francusku na mjerenje radarskog presjeka. Prema najavama japanskog Obrambenog istraživačkog instituta za samostalni razvoj novog paketa avionike trebat će kako predviđaju pet godina, dok će za razvoj nove pogonske skupine s vektoriranim potiskom trebati do 10 godina, što smatraju krajnjim rokom završetka razvojne faze ATD-X programa. Kao privremeno rješenje za pogonsku skupinu kane rabiti motore XF5 koji će biti derivat motora XF7 koji proizvodi Ishikawajima - Harima Heavy Industries, a bit će rabljeni za opremanje novog japanskog transportnog aviona C-X odnosno za opremanje japanskog mornaričkog - ophodnog aviona P-X.

Ovo je čini mi se iz hrvatskog vojnika uzeto ... ali prema svemu sudeći oni su počeli drljat na tom avionu možda već i u kasnim devedesetim.
Konev is offline  
Odgovori s citatom
Old 11.09.2007., 20:24   #7
Ono što su rekli je da će za pet godina poletjeti njihov tehnološki demonstrator. Ako ćemo pričati o pravom borbenom zrakoplovu, ulazak u službu vrlo teško će biti prije 2020. S obzirom na njihove stare f4ke, s obzirom na činjenicu da njihove f15ce više nisu tako nadmoćne u regiji te s obzirom na polovični fijasko f-2 programa, gdje se avion neće koristiti u dovoljnim brojevima da zamijeni f4ke, niti nudi dovoljan pomak u kvaliteti - ispada jako, jako izgledno da će japanci zaista kupiti tuđi zrakoplov u slijedećih nekoliko godina.

Zapravo, ako misle nastaviti sa svojim vlastitim lovcem pete generacije (to istina izgleda kao političko pozicioniranje na tržištu no s rastom kine mozda i nije toliko luda opcija, tim vise sto se time ostaje u tehnoloskom toku) f35 ima vise smisla od f22 za japan. Mijenjaju svoje f4ke s time, sad uskoro kad ce biti kriticno, a onda kad f15cima istekne rok trajanja bi i njihov vlastiti lovac mogao biti spreman. za kraj, evo jos jednog linka.

Ako ne bude bilo veceg kasnjenja u f35 programu, typhoon tesko da ima ikakve sanse.
el Duderino is offline  
Odgovori s citatom
Old 14.09.2007., 17:21   #8
Gleda sam malo o počecima JSF projekta pa me iznenadia (nisam ima pojma ) McDonnell Douglas-ov projekt... po meni daleko napredniji i od Boingovog i LM. neka bolesna kombinacija YF-23 i F-22...?

Na wikipediji govore da je otkazan i prvi otpa zbog tehnološke kompleksnosti .... jel se to samo meni čini ai to mi je totalno kretenski uzet nazadniji projekt (puno nazadniji) ... i za nefalit im je onda cili projektni ured (legendarni) propa .. katastrofa. ..

Ima li ko za napisat rečenicu dvi ko je malo bolje upućen u ovo?


http://www.strange-mecha.com/aircraft/x/JSF1.htm
Konev is offline  
Odgovori s citatom
Old 14.09.2007., 17:29   #9
JSF-Joint Strike Fighter

Nekoliko država se uključilo u ovaj projekt da stvore vlastiti avion(kao u slučaju Eurofighter Typhoona)i ovaj mora da će biti uspiješan.
__________________
Meine Ehre heißt Treue
Old Abe is offline  
Odgovori s citatom
Old 14.09.2007., 23:00   #10
Japanci svoje F-4ke misle mijenjati a)sa F-22 b)typhoonom.

Kako im ameri nece dati F-22, a jos manje dopustiti proizvodnju u Japanu(sto je japanski osnovni zahtjev), preostaje im samo Typhoon kao logican izbor, jer oni svoje F-4ke koriste u air superiority ulozi, a F-35 a)nije air superiority avion b)nece biti spreman na vrijeme da ispuni uslove F-X programa(mislim vec 2009).
Jedina opcija je mozda kakav "Super" F-15, sa AESA radarom, malo preradjenim dizajnom i novim motorima. Ali to smatram malo vjerojatnim, jer je taj dizajn odradio svoje i mogao bi naglo zastariti veoma uskoro kad ostali avioni 5te generacije udju u sluzbu.
Prema tome, mislim da ce F-4ke zamijeniti EF-2000(oko 90ak komada), a kad dodje vrijeme za zamijeniti F-15J(oko 2020-2025), realno bi mogao biti dostupan vlastiti lovac 5te generacije. Ipak Japanci imaju jako veliko iskustvo u konstrukciji naprednih aviona, vecinu svojih u sluzbi su sami napravili po licenci.

Dessault je vec najavio da nece sudjelovati u natjecaju za F-X, jer im Japanci nisu htjeli dati jamstvo da se Rafale nece koristiti kao sredstvo za spustanje cijene americkom proizvodu(kao u Koreji i Singapuru)i da ce biti ozbiljno ocijenjen. Tako oni kazu.
__________________
Back in BLACK
AV Fedotov is offline  
Odgovori s citatom
Old 15.09.2007., 01:07   #11
japan koliko mi je poznato odjebao je F35 zbog dometa, zele F22 raptor no ameri u pentagonu jos raspravljaju zele li tehnologijhu F22 koja je naprednija od F35 dati ikome, cak ima i rasprava o tome da se proda F22 sa nekim uklonjenim dijelovima... no za cijenu od 120m po komadu to je veselje...
iako zapravo neznam sto planiraju sa izradom svojeg naprednog fightera
__________________
Today is even worse than yesterday. Booze I found yesterday is gone, and I got nothing left to drink... Some heads are about to roll...
THE dzubre is offline  
Odgovori s citatom
Old 24.09.2007., 00:14   #12
Quote:
Konev kaže: Pogledaj post
Gleda sam malo o počecima JSF projekta pa me iznenadia (nisam ima pojma ) McDonnell Douglas-ov projekt...
...
jel se to samo meni čini ai to mi je totalno kretenski uzet nazadniji projekt (puno nazadniji)
...
Ima li ko za napisat rečenicu dvi ko je malo bolje upućen u ovo?
Nisam upucen, ali JSF natjecanje se nije moglo napravit tako, da svaki prezentira gotov avion. Ostaje neki tehnoloski rizik. Ako je taj avion bio jako kompleksan, do prezentacije bi ostalo puno otvorenih pitanja i bilo bi tesko kalkulirati, koliko bi cijena jos mogla penjati odnosno, koliko godina viska se bi cekalo na prve avione u sluzbi.
__________________
Transparent na jednoj Anti-Bush Demonstraciji:
bombing for peace is like fucking for virginity
Rick23 is offline  
Odgovori s citatom
Old 26.11.2007., 19:57   #13
clicky here

Jest da se od početka programa pričalo da ameri neće ostalim zemljama dati isti F-35 kao i svojim snagama... no to je uporno bilo negirano. Do sada, ako je vjerovati ovom članku. Ispada da se nakon silnih zahtjeva za transferom tehnologije dogodilo sljedeće: "Hoćete tehnologiju? U redu, evo vam je. Samo smo vam je malo smanjili..."

Ako se to zaista dogodi, a cijena programa nastavi rasti, na kraju bi zbilja mogli imati situaciju gdje brojne zemlje partneri jednostavno odustanu od f-35. Jos ce gripen e/f tu zaista pobrati vrhnja...

A francuzi su tako fino mogli nastaviti uspjeh prodaje mirage serije zrakoplova, samo da su se koncentrirali na malo manju, jednomotornu i malo jeftiniju verziju rafalea - modernu zamjenu za F-16. Ovako su ispušili, ni vrit ni mimo, između EFa i gripena...
el Duderino is offline  
Odgovori s citatom
Old 26.11.2007., 21:28   #14
Quote:
A francuzi su tako fino mogli nastaviti uspjeh prodaje mirage serije zrakoplova, samo da su se koncentrirali na malo manju, jednomotornu i malo jeftiniju verziju rafalea - modernu zamjenu za F-16. Ovako su ispušili, ni vrit ni mimo, između EFa i gripena...
A pogodi tko je trebao raditi taj jeftiniji jednomotorni Rafale?

Pitam se jesu li geezeri iz VTI-ja zadrzali planove i nacrte? Ipak je razvoj bio odmakao, i mock-up kabine je napravljen, izvrseni testovi u zracnom tunelu.
Sad samo treba napravit avion, uz to uzimajuci najnovije trendove u avijaciji i uceci na tudjim iskustvima.

Yu supersonik jase opet?
__________________
Back in BLACK
AV Fedotov is offline  
Odgovori s citatom
Old 26.11.2007., 21:37   #15
Nadam se da ne misliš na Novi avion. O tome se se na ovom podforumu već raspravljalo... Da su francuzi gledali malo dalje od nacionalnog ponosa i bili malo razboritiji te od pocetka rafale zamislili kao manji jeftiniji avion - sad bi vec imali desetke izvoznih uspjeha, razvoj bi zavrsio ranije, vlastite snage bi bile ranije opremljene, itd... Al dobro. dosta o tome ovdje, to sam bio spomenuo samo usput. Tema je f35, u regular i sugar free verziji.
el Duderino is offline  
Odgovori s citatom
Old 26.11.2007., 22:11   #16
Pitam se ne bi li bilo bolje pojeftiniti F-22 nego raditi nanovo opet istu stvar, samo s jednim motorom.
Uklonis 2D TVC, ne treba ti ni najbolji radar na svijetu, malo smanjis snagu motorima(ili promijenis za jeftinije motore)... Kontam da bi se cijena takvog F-22 spustila do razine konacnog F-35(mozda i ispod), a avion bi opet
imao 2 motora, veci domet i bolji stealth.
OK, ne bi bilo STOVL verzije, ali planovi za Harrier III ili YAK 141 su jos relativno svjezi.

A za jeftin(iji) stealth lovac, Svedji mislim mogu ponuditi dosta sa svojim Super Gripenom.
__________________
Back in BLACK
AV Fedotov is offline  
Odgovori s citatom
Old 04.12.2007., 22:29   #17
Kliky here

NIšta senzacionalno ili ništa nova, al ilustrira proces kroz koji su, vjerujem, i svi drugi napredni avioni (za svoje vrijeme) morali proći, te pokazuje kako neće biti ništa novo kad jsf i službeno zakasni i poskupi za još par postotaka...

Ako je istina ono za multirole sposobnost tek iza 2015, to bi moglo prilično narušiti prodaju...
el Duderino is offline  
Odgovori s citatom
Old 07.03.2008., 17:26   #18
U principu, samo lijepi fotosešn dva Lightninga (fali onaj treći, English Electricov)

__________________
Kao prvo, Kur'an odobrava blago udariti ženu u odrećenim situacijama. To je točno! Ali ne da se ženi čini nasilje! - Shady.
Tyndall is offline  
Odgovori s citatom
Old 07.03.2008., 18:24   #19
E na što smo spali. Samo fotke i chat. Ovom programu zbilja treba više vijesti i većih razvoja događaja. Možda nakon izbora u SADu, s novom administracijom.
el Duderino is offline  
Odgovori s citatom
Old 07.03.2008., 20:47   #20
Jebiga kad program ide bez većih problema pa mi nemamo po čemu pljuvati. AA-1 je obavio već 33 pokusna leta bez incidenata, osim jednog rikavanja struje u letu #19. Sad se kreće na upoznavanja s tankerima...
__________________
Kao prvo, Kur'an odobrava blago udariti ženu u odrećenim situacijama. To je točno! Ali ne da se ženi čini nasilje! - Shady.
Tyndall is offline  
Odgovori s citatom
Odgovor


Tematski alati
Opcije prikaza

Kreni na podforum




Sva vremena su GMT +2. Trenutno vrijeme je: 04:19.