Natrag   Forum.hr > Lifestyle > Moda

Moda Za one koji žele biti u trendu.

Odgovor
 
Tematski alati Opcije prikaza
Old 14.11.2007., 20:45   #1
Vraćanje i zamjena robe

Frendica u EU nista ne probava u ducanima nego uzme stvari odokativno, doma proba pa vrati sta ne valja bez problema. Ja se to ne bi usudila u cro nikad, mozda grijesim... Znam da imamo Zakon o potrosacima po kojem imamo pravo i zamjenit stvari (za veci/manji broj ili za neki drugi artikal i to sam par puta i napravila, uglavnom bez vecih problema) i pravo vratit i trazit natrag novac (to nisam nikad probala).
Jel vi vracate ili ne? Kako vam reagiraju prodavaci? I mozda da izmjenimo iskustva u kojim ducanima su korektni i ne rade probleme a di kompliciraju?

Evo ja sam dobra iskustva ima sa shoe-be-do-om u kom sam jos pred par godina kupila cipele broj 39, drugi dan ih zamjenila za 40 i onda treci dan opet za 39 ( )
__________________
run 4 ur life
Lilit is offline  
Odgovori s citatom
Old 14.11.2007., 20:48   #2
ja sam isto kao i ti kupovala ili dobivala pa onda mijenjala za druge brojeve ili neku drugu stvar.. ali za novce nisam nikad.. makar sma znala čuti da ne vraćaju novce samo se ne sjećam na kojim mjestima..
iskreno, nema mi šta prodavač reagirati ako je moje pravo da mogu zamijeniti on se nema što buniti..
girly-girl is offline  
Odgovori s citatom
Old 14.11.2007., 20:49   #3
ali sjecam se da je bila rasprava na nekom topicu i jedna cura je objasnjavala (ako vidi ovo ta forumasica neka nam se javi ) kako ti po zakonu oni moraju vratit i novac ako dodjes s racunom, etiketom i to sve... moram priznat da nisam imala zakon nikad u ruci pa neznam, bas cu ga malo uguglat kad se vratim s aerobica
__________________
run 4 ur life
Lilit is offline  
Odgovori s citatom
Old 14.11.2007., 20:56   #4
U Americi je ista spika. Kupis i ako ti se ne svidja, mozes vratiti u roku 30 dana. To ide u bolesne razmjere da ljudi vracaju donji vec nakon dva tjedna.
Fora je u tome da je trziste tako veliko i ogromna konkurencija da moraju na neki nacin privuci potrosace kod sebe i onda daju cudne povlastice kao gore navedeno. Mene je u Hrv strah nesto vratiti ako sam kupila poderano i imam sa sobom racun i jos je svjeze zapakirano...ah...
__________________
Dragunlije
banana ikebana is offline  
Odgovori s citatom
Old 14.11.2007., 21:15   #5
Quote:
Lilit kaže: Pogledaj post
ali sjecam se da je bila rasprava na nekom topicu i jedna cura je objasnjavala (ako vidi ovo ta forumasica neka nam se javi ) kako ti po zakonu oni moraju vratit i novac ako dodjes s racunom, etiketom i to sve... moram priznat da nisam imala zakon nikad u ruci pa neznam, bas cu ga malo uguglat kad se vratim s aerobica
vjerojatno ja, na forumu se vec nebrojeno puta pisalo o tome.

a i na modi je vec bilo par tema.
Katrin is offline  
Odgovori s citatom
Old 14.11.2007., 21:25   #6
potrazila sam i nasla sljedece:

tema
tema2
tema3
tema4
Katrin is offline  
Odgovori s citatom
Old 14.11.2007., 21:31   #7
ja sam završila trgovačku,i nas su učili da kupac ima pravo kod ispravne reklamacije (znači nenošeno,sa računom....) birati kakav način reklamacije želi.znači može izabrati mijenjanje stvari za neku drugu,manji-veči broj...a s time i povrat novca.mogu reći da se malo tko toga i pridržava.bezbroj puta sam se posvađala s prodavačima radi toga.več se i spremam na svađu kad ulazim u dučan kod takve reklamacije ,ali me nitko,baš nitko još nije uspio otpilit.najčešće počnem vikat ko neka luđakinja pa mi daju samo da se što prije maknem.moraš samo pokazat da znaš svoja prava kao potrošač.jedna moja poznanica,drži dućan sa obučom,nije ženi htjela vratit novce za čizme koje je kupila dan ranije kćerki kojoj se nisu sviđale ni one,ni ništa drugo u dučanu.ova joj je poslala inspektora koji ju je uvjerio da mora vratit novac.uvijek postoji rješenje za bezobraznog prodavača,a još veči bezobrazluk je najbolje.
maca_i_pol is offline  
Odgovori s citatom
Old 14.11.2007., 21:36   #8
btw, ne znam da li je receno na ovim starijim temama, ali trgovci cesto isticu da ne mijenjaju robu na snizenju i to bas nije legalno

a nije ni ono da za gotovinu dobijete popust, a za karticu ne, ali dobro sad
Katrin is offline  
Odgovori s citatom
Old 14.11.2007., 21:40   #9
do kojeg roka ti moraju vratiti novac? samo ako dodjes u roku od 24 sata ili i duze?
__________________

Now you dont need money
With a face like that, do ya honey
joujou is offline  
Odgovori s citatom
Old 14.11.2007., 21:50   #10
evo mog iskustva:
1. cipele od brusene koze su se na savu rasparale nakon dosta vremena, sigurno vise od mjesec dana. odnijela ih u ducan i uredno dobila iste takve nove. nitko me nista nije pitao. bilo je to daaavno, i ne sjecam se vise ducana...
2. prosle godine kupim jaknu u espritu. nakon cca mjesec dana cif se potrgao. zapravo, fizicki se njemu nis nije desilo, ali se valda mehanizam pokvario i nikako se nije mogao zakopcati. odem ja u ducan, s racunom i trazim neko rjesenje; bilo novce, bilo zamjenu jakne, bilo da mi oni zamijene cif - i nista, blijedo me gledaju. na kraju zamijenila cif o svom trosku
3. kupim decku ruksak u adidasu. ne svidja mu se i vratim u roku od 2 sata od kupnje, imam racun, sjecaju me se, ali ne, novce ne mogu dobiti natrag. na kraju tati kupila majicu i decku novcanik...

e sad mene zanima koliki je vremenski period u kojem mi "moraju" zamijeniti robu? i mogu li zbilja ducani provoditi svoju politiku da "ne vracaju novce" nego samo "mijenjaju za drugi komad"? takodjer, sta je s onim kad na racunu pise da uvazavaju reklamacije samo u roku od 7 dana?
e i ja bi rado vidjela taj zakon crno na bijelo i isprintala bi ga da im u ducanu pod nos stavim kad me sljedeci put budu htjeli otkantati
Just a Girl is offline  
Odgovori s citatom
Old 14.11.2007., 21:51   #11
Quote:
joujou kaže: Pogledaj post
do kojeg roka ti moraju vratiti novac? samo ako dodjes u roku od 24 sata ili i duze?
nedostatak se mora trgovcu prijaviti u roku 8 dana.
Katrin is offline  
Odgovori s citatom
Old 14.11.2007., 21:54   #12
Quote:
just_one_girl kaže: Pogledaj post
e sad mene zanima koliki je vremenski period u kojem mi "moraju" zamijeniti robu? i mogu li zbilja ducani provoditi svoju politiku da "ne vracaju novce" nego samo "mijenjaju za drugi komad"? takodjer, sta je s onim kad na racunu pise da uvazavaju reklamacije samo u roku od 7 dana?
e i ja bi rado vidjela taj zakon crno na bijelo i isprintala bi ga da im u ducanu pod nos stavim kad me sljedeci put budu htjeli otkantati
evo ga pa printaj


ZOO

Pregled stvari i vidljivi nedostaci
Članak 403.
(1) Kupac je dužan primljenu stvar na uobičajeni način pregledati ili je dati na pregled, čim je to prema redovitom tijeku stvari moguće, i o vidljivim nedostacima obavijestiti prodavatelja u roku od osam dana, a kod trgovačkog ugovora bez odgađanja, inače gubi pravo koje mu po toj osnovi pripada.
(2) Kad je pregled izvršen u nazočnosti obiju strana, kupac je dužan svoje primjedbe zbog vidljivih nedostataka priopćiti prodavatelju odmah, inače gubi pravo koje mu po toj osnovi pripada.

Skriveni nedostaci
Članak 404.
(1) Kad se nakon primitka stvari od strane kupca pokaže da stvar ima neki nedostatak koji se nije mogao otkriti uobičajenim pregledom prilikom preuzimanja stvari, kupac je dužan, pod prijetnjom gubitka prava, o tom nedostatku obavijestiti prodavatelja u roku od dva mjeseca računajući od dana kad je nedostatak otkrio, a kod trgovačkog ugovora – bez odgađanja.
(2) Prodavatelj ne odgovara za nedostatke koji se pokažu pošto proteknu dvije godine od predaje stvari, a kod trgovačkog ugovora šest mjeseci.
(3) Kod prodaje rabljenih stvari ugovorne strane mogu ugovoriti rok od jedne godine, a kod trgovačkih ugovora i kraći rok.
(4) Ugovorom se mogu produljiti rokovi iz stavka 2. i 3. ovoga članka.
Katrin is offline  
Odgovori s citatom
Old 14.11.2007., 21:57   #13
i zakon o zastiti potrosaca

Obveza trgovca

Članak 5.

(1) Trgovac je dužan potrošaču ispuniti ugovor u skladu s odredbama ovoga Zakona i propisima obveznog prava.
(2) Trgovac je dužan, na zahtjev i prema izboru potrošača, proizvod koji ima nedostatak zamijeniti novim ispravnim proizvodom ili mu vratiti iznos plaćen za taj proizvod, odnosno sniziti cijenu ili, uz suglasnost potrošača, otkloniti nedostatak na proizvodu.
(3) Trgovac je u slučaju nedostatka kod obavljene usluge dužan, na zahtjev potrošača, vratiti iznos plaćen za tu uslugu, sniziti cijenu usluge ili otkloniti nedostatak obavljene usluge.
(4) Potrošač može u slučaju iz stavka 2. i 3. ovoga članka zahtijevati povrat plaćenog iznosa samo ako je prethodno dao trgovcu primjereni rok za ispunjenje ugovora.
(5) Nedostatak na proizvodu, odnosno obavljenoj usluzi, kada je to nužno, dokazuje se vještačenjem u za to ovlaštenim ustanovama ili uz pomoć ovlaštenog sudskog vještaka, a troškove vještačenja snosi potrošač ili trgovac, ovisno o rezultatu vještačenja.
(6) Trgovac je dužan, u tijeku jamstvenog roka, popraviti u primjerenom roku neispravan proizvod potrošaču koji je predao jamstveni (garancijski) list, ili, ako to nije moguće, umjesto istoga predati mu proizvod koji je ispravan.
Pravna narav zakonskih odredbi kojima se uređuju potrošački ugovori
Katrin is offline  
Odgovori s citatom
Old 14.11.2007., 22:01   #14
Quote:
katrin kaže: Pogledaj post
nedostatak se mora trgovcu prijaviti u roku 8 dana.
a ako nema nedostatka, samo se kupac predomislio
__________________

Now you dont need money
With a face like that, do ya honey
joujou is offline  
Odgovori s citatom
Old 14.11.2007., 22:04   #15
ja sam kupila sandale u naf nafu na ljeto i nosila sam ih jednom za van i peta se doslovno raspala. otfurala sam ih postolaru misleci da sam ja kriva i on mi je rekao da je drvo trulo i da bi se to desilo i da sam samo stajala u njima. otisla sam nakon tjedan dana u ducan i snizili su ih sa oko 600 kuna na 250 i htjeli su mi dat 250 kuna. ja sam im zaprijetila atestom i odmah su mi dali punu cijenu i bok. za te cipele je "garancija" 6 mjeseci
__________________
...nevolja nevolju privlaci...
sarchi... is offline  
Odgovori s citatom
Old 14.11.2007., 22:12   #16
Quote:
joujou kaže: Pogledaj post
a ako nema nedostatka, samo se kupac predomislio
u praksi se i to podrazumijeva po ovih 8 dana. ne mora roba imati nedostatak u smislu da je nesto puklo, poderalo se i sl. moze ti biti i malo, veliko...

inace, prvo ce ti ponuditi zamjenu/popravak, sto je njihovo pravo. do novca je kod nas teze doci jer se na nasem trzistu svatko bori sa svaku kunu, pa makar time i otjerao musterije.
Katrin is offline  
Odgovori s citatom
Old 15.11.2007., 00:12   #17
Vidiš, kad god bih nešto vraćala, u 90% slučajeva ne žele vratiti novac, samo žele zamijeniti za nešto drugo.

Ja sam imala torbu iz Top Shopa, kojoj se strgala ručka, zapravo izvukla, ne od strane mene, jer da je od strane mene, vjerojatno bi puklo ili slično, a ručka se izvukla. I došla sam tamo, i žena je uzela torbu, ispunila papir, i rekla da si izaberem nešto drugo u vrijednosti do 500 kuna...i ja izabrala, jer nisam znala..

Ali sad ću se praviti pametna i idući put kad budem mijenjala nešto, tražim pare.
__________________
SuperWeshMashina
"...read my mind and waste my time..."
Mish mali. is offline  
Odgovori s citatom
Old 15.11.2007., 00:28   #18
Ja iden sutra vratit nešto u newyorker (tražila bi pare, tamo na kasi jasno piše da se to može ) al ste me obeshrabrile sad. Ja nisan od onih koji će radit dramu, ja pristojno čekan.
Bootylicious is offline  
Odgovori s citatom
Old 15.11.2007., 00:47   #19
Quote:
Lilit kaže: Pogledaj post
ali sjecam se da je bila rasprava na nekom topicu i jedna cura je objasnjavala (ako vidi ovo ta forumasica neka nam se javi ) kako ti po zakonu oni moraju vratit i novac ako dodjes s racunom, etiketom i to sve... moram priznat da nisam imala zakon nikad u ruci pa neznam, bas cu ga malo uguglat kad se vratim s aerobica
par puta mi se dogodilo da sam došla nešto vratit. Nikad mi nisu htjeli novce dat nego sam uvijek morala uzeti nešto iz trgovine.
__________________
I see offline people.
Parah. is offline  
Odgovori s citatom
Old 15.11.2007., 01:05   #20
znaci katrin stvar treba imat nedostatak pa makar to bilo da mi je preveliko/premalo sta znaci da ja i ako mi se nesto samo ne svidja mogu rec da mi je malo a nek mi oni dokazu da mi nije malo sta ne? znaci pare bi uvjek morali davat nazad?
mislim mi u cro vracamo samo kad nam nes ne pase, a ljudi vani poberu pola ducana doma, sve isprobaju i samo vrate aaaah
__________________
run 4 ur life
Lilit is offline  
Odgovori s citatom
Odgovor


Tematski alati
Opcije prikaza

Kreni na podforum




Sva vremena su GMT +2. Trenutno vrijeme je: 10:15.