Forum.hr

Natrag   Forum.hr > Lifestyle > Stanovanje > Sam svoj majstor
Korisničko ime
Lozinka

Sam svoj majstor Radionica u kući

Odgovor
 
Tematski alati Opcije prikaza
Old 28.07.2008., 19:16   #1
kipp
Banned
 
Registracija: Nov 2006.
Postova: 26
elektromotor ves masine

moze li mi neko reci kako spojiti el motor ves masine da dobije najvecu snagu i brzinu (centrifuga) motor je od stare gorenje ves masine ima kondenzator i 5 zica plavu crvenu bijelu zelenu i krem
inace zelim ga upotrijebiti za drugu namjenu a neznam kak spojit
thanx
kipp is offline  
Odgovori s citatom
Old 29.07.2008., 08:31   #2
Zvon
Registrirani korisnik
 
Registracija: Jan 2007.
Postova: 3,272
Imaš li Ohm-metar (multimetar)?
Ako imaš i znaš se njime služiti, pomogel ti bum...
Zvon is offline  
Odgovori s citatom
Old 29.07.2008., 09:26   #3
Saško
autostoper s iskustvom
 
Saško Avatar
 
Registracija: Feb 2005.
Lokacija: Zagreb
Postova: 2,482
motor za okretat ražanj je bolje napraviti od el.motora brisača od auta.
__________________
Nikad robom...
Saško is offline  
Odgovori s citatom
Old 29.07.2008., 17:47   #4
mladen
Registrirani korisnik
 
Registracija: Jul 2007.
Postova: 132
Quote:
kipp kaže: Pogledaj post
moze li mi neko reci kako spojiti el motor ves masine da dobije najvecu snagu i brzinu (centrifuga) motor je od stare gorenje ves masine ima kondenzator i 5 zica plavu crvenu bijelu zelenu i krem
inace zelim ga upotrijebiti za drugu namjenu a neznam kak spojit
thanx
Motor od perilice je u stvari 2 i 12 polni jednofazni motor.Kad je spojen kao 2-polni onda ima funkciju centrifuge a kao 12 polni ima funkciju lijevo-desno u fazi pranja.
Ako ga želiš spojiti kao centrifugu ( veći broj okretaja ) možeš ga spojiti na dva načina; da se vrti desno ili lijevo.Za desni smjer vrtnje spajaj ovako;
-bijela na NULU ( N )
-FAZU ( L ) na plavu žicu ( time si fazu spojio na glavni namot motora )
-između plave i crvene spajaš kondenzator
Ako imaš strujna kliješta ili ampermetar u tom smjeru bi struja trebala biti oko 3,1 A.

Za lijevi smjer vrtnje spajaj ovako;
-bijela na NULU ( N )
-FAZU ( L ) na crvenu ( time si fazu spojio na pomoćni namot i na taj način
dobio drugi smjer vrtnje )
-kondenzator i dalje ostaje spojen između plave i crvene
Struja koju vuče motor u tom smjeru bi trebala biti oko 1,5A.
Preporučam ti desni smjer vrtnje jer je time dobivaš veću snagu i veći okretni moment.( zelena i krem žica ostaju nespojene )

Na isti način mjenjaš smjer lijevo-desno samo na manjem broju okretaja koristeći zelenu i krem žicu umjesto plave i crvene koje ostaju nespojene.

Ako se upuštaš u ovo nadam se da imaš neko osnovno znanje iz elektrotehnike,jer ako nisi siguran bolje daj to nekome da ti spoji ko se kuži.
mladen is offline  
Odgovori s citatom
 
Old 29.07.2008., 23:05   #5
zacky
Once Upon a Time
 
Registracija: Aug 2007.
Lokacija: No Loitering Land!
Postova: 6,248
Za najveću brzinu trebaš sve polove,znači i sve žice spojene.
zacky is offline  
Odgovori s citatom
Old 30.07.2008., 14:56   #6
Zvon
Registrirani korisnik
 
Registracija: Jan 2007.
Postova: 3,272
Quote:
zacky kaže: Pogledaj post
Za najveću brzinu trebaš sve polove,znači i sve žice spojene.
KRIVO!!!
To su dva motora u jednom kućištu, te sapajš ili jedan ili drugi namot.
Zvon is offline  
Odgovori s citatom
Old 03.08.2008., 14:49   #7
mladen
Registrirani korisnik
 
Registracija: Jul 2007.
Postova: 132
Quote:
Zvon kaže: Pogledaj post
KRIVO!!!
To su dva motora u jednom kućištu, te sapajš ili jedan ili drugi namot.
Točno,za veću brzinu ili centrifugu trebaš motor spojiti kao 2-polni jednofazni motor,prema uputama koje sam napisao.Ako ti upute nisu jasne,nemoj se upuštati u navedeni experiment.
Samo da napomenem,tako spojen motor ( veća brzina-centrifuga ) godinama je bio spojen na pumpicu za bušilicu koja je vršila pretakanje lož ulja iz bačvi u veliki spremnik.
mladen is offline  
Odgovori s citatom
Old 03.08.2008., 16:20   #8
zacky
Once Upon a Time
 
Registracija: Aug 2007.
Lokacija: No Loitering Land!
Postova: 6,248
Znači postoje i dva rotora,itd...
zacky is offline  
Odgovori s citatom
Old 03.08.2008., 19:16   #9
mladen
Registrirani korisnik
 
Registracija: Jul 2007.
Postova: 132
Quote:
zacky kaže: Pogledaj post
Znači postoje i dva rotora,itd...
Neznam da li da ovo shvatim kao zajebanciju,ali evo ipak...Motor od stroja za
pranje rublja je asinhroni jednofazni motor na čijem se statoru nalaze dva glavna namota i dva pomoćna namota.Jedan glavni i jedan pomoćni namot
s kondenzatorom služe za centrifugiranje a drugi glavni i drugi pomoćni namot
s kondenzatorom služe za manje okretaje kao funkcija pranja.Prebacivanje s jednog načina rada na drugi način rada vrši programator i naravno rotor je jedan.
mladen is offline  
Odgovori s citatom
Old 03.08.2008., 21:25   #10
supher mali
Banned
 
Registracija: Mar 2007.
Lokacija: na jugu $$
Postova: 4,590
Quote:
mladen kaže: Pogledaj post
Motor od perilice je u stvari 2 i 12 polni jednofazni motor.Kad je spojen kao 2-polni onda ima funkciju centrifuge a kao 12 polni ima funkciju lijevo-desno u fazi pranja.
Ako ga želiš spojiti kao centrifugu ( veći broj okretaja ) možeš ga spojiti na dva načina; da se vrti desno ili lijevo.Za desni smjer vrtnje spajaj ovako;
-bijela na NULU ( N )
-FAZU ( L ) na plavu žicu ( time si fazu spojio na glavni namot motora )
-između plave i crvene spajaš kondenzator
Ako imaš strujna kliješta ili ampermetar u tom smjeru bi struja trebala biti oko 3,1 A.

Za lijevi smjer vrtnje spajaj ovako;
-bijela na NULU ( N )
-FAZU ( L ) na crvenu ( time si fazu spojio na pomoćni namot i na taj način
dobio drugi smjer vrtnje )
-kondenzator i dalje ostaje spojen između plave i crvene
Struja koju vuče motor u tom smjeru bi trebala biti oko 1,5A.
Preporučam ti desni smjer vrtnje jer je time dobivaš veću snagu i veći okretni moment.( zelena i krem žica ostaju nespojene )

Na isti način mjenjaš smjer lijevo-desno samo na manjem broju okretaja koristeći zelenu i krem žicu umjesto plave i crvene koje ostaju nespojene.

Ako se upuštaš u ovo nadam se da imaš neko osnovno znanje iz elektrotehnike,jer ako nisi siguran bolje daj to nekome da ti spoji ko se kuži.
daj mu shemu - puno pricas

boje sam zaboravi... imam negdje u knjizi

segment za centrifugu spajas direktno na 220, a pokretacki namot preko kondzetatora. ako ces drugi smjer okreni spajanje pomocnog namotaja/segmenta

om metrom mozes vidjeti sto je sto. centrifuga ima naj manji otpor. onda segment za pranje...
__________________
smijesan je ovaj svijet. samo treba otvorit oci
supher mali is offline  
Odgovori s citatom
Old 03.08.2008., 21:32   #11
supher mali
Banned
 
Registracija: Mar 2007.
Lokacija: na jugu $$
Postova: 4,590
Quote:
mladen kaže: Pogledaj post
Neznam da li da ovo shvatim kao zajebanciju,ali evo ipak...Motor od stroja za
pranje rublja je asinhroni jednofazni motor na čijem se statoru nalaze dva glavna namota i dva pomoćna namota.Jedan glavni i jedan pomoćni namot
s kondenzatorom služe za centrifugiranje a drugi glavni i drugi pomoćni namot
s kondenzatorom služe za manje okretaje kao funkcija pranja.Prebacivanje s jednog načina rada na drugi način rada vrši programator i naravno rotor je jedan.
ps maalo si ti previse namotaja ode spomenu..tvoj motor moze sluzit za dvije masine hahah

aj nek neko posta semu... bile su izvedbe s 5 i 6 zica... koliko ih je danas tko to zna
__________________
smijesan je ovaj svijet. samo treba otvorit oci

Zadnje uređivanje supher mali : 04.08.2008. at 01:39.
supher mali is offline  
Odgovori s citatom
Old 03.08.2008., 23:47   #12
Zvon
Registrirani korisnik
 
Registracija: Jan 2007.
Postova: 3,272
Quote:
mladen kaže: Pogledaj post
Neznam da li da ovo shvatim kao zajebanciju,ali evo ipak...Motor od stroja za
pranje rublja je asinhroni jednofazni motor na čijem se statoru nalaze dva glavna namota i dva pomoćna namota.Jedan glavni i jedan pomoćni namot
s kondenzatorom služe za centrifugiranje a drugi glavni i drugi pomoćni namot
s kondenzatorom služe za manje okretaje kao funkcija pranja.Prebacivanje s jednog načina rada na drugi način rada vrši programator i naravno rotor je jedan.
Mali ispravak, kolega:
Za centrifugu je 2-polni namot motora s glavnom i pomoćnom fazom, predviđen za 1 smjer vrtnje
Za pranje je 10 ili 12-polni trofazni namot, spojen u zvijezdu, koji se koristi kao jednofazni, za oba smjera vrtnje.
Zvon is offline  
Odgovori s citatom
Old 04.08.2008., 01:36   #13
supher mali
Banned
 
Registracija: Mar 2007.
Lokacija: na jugu $$
Postova: 4,590
Quote:
Zvon kaže: Pogledaj post
Mali ispravak, kolega:
Za centrifugu je 2-polni namot motora s glavnom i pomoćnom fazom, predviđen za 1 smjer vrtnje
Za pranje je 10 ili 12-polni trofazni namot, spojen u zvijezdu, koji se koristi kao jednofazni, za oba smjera vrtnje.
zvon, zvon. mislim da i namot za centrifugu moze ic u oba smjera
__________________
smijesan je ovaj svijet. samo treba otvorit oci
supher mali is offline  
Odgovori s citatom
Old 04.08.2008., 10:10   #14
Zvon
Registrirani korisnik
 
Registracija: Jan 2007.
Postova: 3,272
Quote:
supher mali kaže: Pogledaj post
zvon, zvon. mislim da i namot za centrifugu moze ic u oba smjera
Nemože, nije predviđen za to. Jedino ako zamijeniš glavnu i pomoćnu fazu, ali onda nema snage i motor se grije. No to nije namjena nego nužno zlo.
Zvon is offline  
Odgovori s citatom
Old 01.10.2009., 13:05   #15
bero16v
Registrirani korisnik
 
Registracija: Oct 2008.
Postova: 4
Hmmm, imam jedan upit vezan za ovu temu.
Ujak mi ima masinicu napravljenu za vrtiti razanj...
Na njoj se nalazi veliki motor koji se pogoni izmjenicnim naponom 220V.
On bi sada htio okrenuti smjer okretanja motora. Na motoru postoji kondenzator...

Ali citajuci ovaj post gore, mislio sam samo okrenuti zice na kondenzatoru, tj na pomocnom namotu. Ali vidim da to nije tako.

Ima tko shemu kako bi se to spojilo... Znaci motor nije od vec masine i vjerujem da nema vise namotaja... Izgleda kao motor od cirkulara..
bero16v is offline  
Odgovori s citatom
Old 03.10.2009., 14:25   #16
sfar
Registrirani korisnik
 
sfar Avatar
 
Registracija: Sep 2009.
Lokacija: doma pri hiži
Postova: 1,302
Zamijeni na motoru glavnu i pomoćnu fazu.
sfar is offline  
Odgovori s citatom
Old 07.10.2009., 11:07   #17
Hazz
Registrirani korisnik
 
Registracija: Mar 2009.
Postova: 370
Ako želiš spojit za najveću brzinu, moraš koristit plavu, crvenu i bijelu. crvena je pomoćna faza centrifuge, plava je glavna faza centrifuge, a bijela je zajednički izvod centrifuge i pranja. Bijelu direktno spojiš na 220 V, onda plavu spojiš na kondenzator i na 220 V. Crvenu spojiš na drugi kraj kondenzatora. Namot za centrifugu nemože ić u oba smjera, jer nije namjenjena za to. Ako želiš spojit za nižu brzinu onda koristiš zelenu, krem i bijelu. Zelena je I. Faza pranja, krem je II. Faza pranja, a bijela je zajednički izvod oba dijela. Bijelu opet direkt na 220 V, krem spojiš na kondenzator i na 220 V, a zelenu na drugi kraj kondenzatora. Ako želiš drugi smjer vrtnje, onda zamijeni zelenu i krem žicu. Što se tiče struje koju če motor povuč ovisi o snazi motora te za centrifugu iznosi od 2.7 pa do 3.5 A, a za pranje oko 1.2 do 1.7 A. Naravno struja zavisi o opterečenju na osovini motora, u praznom hodu struja će biti manja jer motor tada uzima iz mreže energiju potrebnu sam da pokrije gubitke praznog hoda, dok će kod opterečenja struja biti tih 3.5 A.
I pranje ima dvofazni namot spojen u zvijezdu, a ne trofazni.

Zadnje uređivanje Hazz : 07.10.2009. at 11:18.
Hazz is offline  
Odgovori s citatom
Old 08.09.2011., 12:10   #18
duduj89
Registrirani korisnik
 
Registracija: Aug 2010.
Postova: 55
i imam i ja motor od veš mašine ali nemam kondenzatora, koliko kapacitet kondenzatora je potreban za taj motor
duduj89 is offline  
Odgovori s citatom
Old 08.09.2011., 12:24   #19
ognjeni_zmaj
Registrirani korisnik
 
ognjeni_zmaj Avatar
 
Registracija: Apr 2011.
Lokacija: Mošorin,Novi Sad
Postova: 71
Običmo ide 16 ili 20 mikrofarada...
__________________
Popravlja sve osim karaktera-nema delova
ognjeni_zmaj is offline  
Odgovori s citatom
Old 02.10.2011., 23:04   #20
totejapitam
Registrirani korisnik
 
totejapitam Avatar
 
Registracija: Jul 2009.
Lokacija: Zagreb
Postova: 571
Quote:
Zvon kaže: Pogledaj post
...ako zamijeniš glavnu i pomoćnu fazu, ali onda nema snage i motor se grije. No to nije namjena nego nužno zlo.
Imam jedan problemčić vezan uz grijanje motora, naime ponaša mi se totalno suprotno nego kak bi trebal. Kad spojim glavnu fazu na plavu žicu ( između plave i crvene kondenzator) ima punu snagu i u sekundi dobije max. broj okretaja - znači sve kak treba, no za manje od pol minute se počne jako grijati.
U obratnom slučaju, kad faza ide na pomoćni namotaj treba mu malo duže da se zalaufa (naravno okreće se u drugom smjeru), ima cca 30% manju snagu, ali - ne grije se uopće
Pa ako itko ima kakvu sugestiju, preporučam se
totejapitam is offline  
Odgovori s citatom
 
Odgovor


Tematski alati
Opcije prikaza

Pravila postanja
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smajlići su On
[IMG] kôd je On
HTML kôd je Off

Kreni na podforum




Sva vremena su GMT +1. Trenutno vrijeme je: 15:27.



Powered by vBulletin Version 3.8.4 (hrvatski)
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Site content ©1999-2014 Forum.hr
Ad Management by RedTyger