Natrag   Forum.hr > Lifestyle > Automobili > Autoplin

Autoplin Kuhari, bombaši, luđaci i ubojice

Odgovor
 
Tematski alati Opcije prikaza
Old 03.06.2009., 05:00   #1
Plin u dizelasa

Da li je netko ugradio plin u dizela, probao i kakvi su razultati?
xzera is offline  
Odgovori s citatom
Old 03.06.2009., 12:51   #2
Quote:
xzera kaže: Pogledaj post
Da li je netko ugradio plin u dizela, probao i kakvi su razultati?
Mazda 6 TDI i rezultati su izvrsni (ako nekoga interesira imam i ispis snage zakretnog momenta rađenog na dinamometru).
Dobili smo bolje performanse nego sa čipiranjem.U centru za vozila napravljen je eco test na kojem su kod provjere mislili da im je aparat pokvaren ali kada smo prebacili na čisti diesel shvatili su da je sa plinom toliko čist ispuh da aparat ne može to očitati.
Nema nus pojava kod rada motora bilo na čisti diesel ili na kombinaciju sa plinom.Pošto ovaj model mazde ima filter čađe koji se automatski sam u toku vožnje čisti kada se nakupi previše čađe u filteru od kad je ugrađen plin čišćenje filtera se niti jednom nije uključilo. Ugradnjom plina omogučili smo dugotrajan vijek filtera koji je dosta skup kod zamjene (otprilike kao i katalizator kod benzinskog motora).
Ušteda nafte je 15 % ali to i nije osnovni cilj ugradnje UNP-a u diesel vozila.Kod kamiona i kod brodova je to velika ušteda ali kod osobnih automobila koji i inače troše malo nafte nije.Sa plinom motor je puno življi pa u više okretaje motor ide kao i benzinski.Največi zakretni moment postignut je već kod 2200 okretaja dok je na čistoj nafti na 2600 okretaja.To znači da je sa plinom na 2200 okretaja najveći zakretni moment respektabilnih 420 NM dok je na čistoj nafti kod 2600 okretaja najviši zakretni moment 365 NM.Vidljivo je da se maksimalni zakretni moment sa plinom spustio već na niskih 2200 okretaja i da je dosta veći od pogona sa čistom naftom.
Što se pak snage tiče kod rada na plin snaga se linearno povećava sve do 3500 okretaja kada se postiglo 124 PS dok bi na čistoj nafti kod 2250 okretaja dobili maksimalnih 112 PS.Proizvođač tvrdi da se može dobiti i do 20 % veča snaga ali mi smo se kod programiranja odlučili za umjereniji rast snage barem u eksperimentalnoj fazi tog plinskog sustava.
Kod rada na plin motor paralelno troši 70% nafte a 30% UNP-a.Iskoristivost čiste nafte kao energenta je od 75-80% a sa plinom je ta iskoristivost i 95%.Tako da sa 70% nafte i 30 %plina imamo čak i bolji efekat od pogona sa čistom naftom.Odrađen je i jedan kamion na plinski pogon gdje je sličan efekat kao i kod mazde sa razlikom da je efekat uštede nafte puno bolji kod kamiona koji inače troši 35-40 L nafte na sto km.Oba vozila se testiraju dugoročno pa već imaju oko 30000 KM bez ikakvih problema.
Na kraju ono što većinu i interesira je cijena ugradnje a ona je za osobne automobile (cijena još nije formirana pa je okvirna i na bazi testnih primjeraka) cca 11000-12000 KN a za kamione koji imaju više od 200 PS iznosila bi oko 20000 KN.Plinski sustav je iz Australije a koriste se elektronika, kabliranje i senzori australskog proizvođača a ostali plinski elementi (isparivač, filteri,plinski mješači, ventili i ostalo od već poznatih talijanskih proizvođača plinskih sustava).Tankovi i multiventili su standardni kao i kod benzinske ugradnje.
miroslav k is offline  
Odgovori s citatom
Old 03.06.2009., 15:03   #3
Znači, ako sam dobro shvatio:
30% UNP
70% eurodizel

Potrošnja smanjena 15% (da li 15% na potrošnju dizela bez plina, ili sa plinom?)
Max snaga smanjena? Mazda 6 ima sa 120 i 136(140KS).
Okretni moment povećan.
Pouzdanost - upitna. Sustav zvuči dosta komplicirano, s kombiniranjem istovremenog korištenja dizela i plina. Svaka čast testnim vozilima, koji su imali ugradnju dijelova uz posebnu pažnju pri izvođenju istih radnji.

U realnom životu, kada počne ugradnja u dizele, bit će "ajmo-brže" norma 8 sati. Posljedice toga bit će greške u radu zbog brzoplete i nestručne ugradnje, kao i povećana sklonost kvarovima uslijed kompliciranosti sustava.

Q: Da li dizel treba FL za podmazivanje dosjeda?
__________________
Nikad robom...
Saško is offline  
Odgovori s citatom
Old 03.06.2009., 20:19   #4
Neznam odnos cjena u HR,ali ako je plin jeftiniji od dizela definitivno se isplati. Bolja iskoristivost goriva, cist auspuh,duzi vjek motora,turba,EGR ventila itd,itd.
Ja naime zivim u USA gdje je plin upola cjene od dizela, a trosim i do 20.000 lit mjesecno na par kamiona. Ako netko zna za evropskog proizvodjaca opreme molim da mi posalje link.
xzera is offline  
Odgovori s citatom
Old 04.06.2009., 12:24   #5
Plinski sustav za diesel vozila nije ništa kompliciraniji za ugradnju i eksploataciju od običnog LCS plinskog sustava za benzinski motor.
Pošto diesel motor nema svječice za paljenje smjese onda onih 70 % nafte služi za paljenje a plin je samo nadomjestak za bolje izgaranje i iskoristivost tako smanjene nafte.To znači da je 15 % uštede na količini potrošene nafte kada motor radi u kombinaciji sa plinom jer i plin moramo kupiti.Cijena utrošene nafte i plina stvara uštedu od 15% u odnosu na potrošenu naftu kod rada motora samo na naftu.
Plinski sutav je provjeren jer se u Engleskoj, Australiji i Americi mnogi šleperi i kamioni kao i brodovi voze na tu kombinaciju.Pošto su kod nas to tek početci logično je da smo se htjeli mi sami uvjeriti prvo u valjanost tog sustava kako ne bi doživjeli loša iznenađenja.Ponavljam ovaj plinski sustav nema nikakvih nus pojava u radu motora i ne treba nikakav aditiv za njegov normalan rad. Da ne protumačite to krivo nije to zasluga plinskog sustava već same konstrukcije diesel motora.Možda nisam bio dovoljno jasan ali ako se pročita prijašnji moj tekst u kojem iznosim podatke mjerenja snage i zakretnog momenta onda bi trebalo biti vidljivo da se sa ugradnjom plina na dieselu dobiva i na snazi i na zakretnom momentu.O čistoči EGR ventila i filtera čađe da i ne govorim.
Očito moram ponoviti i konstataciju da smo mi na testnim vozilima dali samo 30 % plina što proizvođač ovog plinskog sustava tvrdi da se može dati i više plina što ovisi o jačini motora i namjeni ( stacionarni motori kao što su agregati za struju ili neke pumpe za pretakanje ili transport tekučina) kao i kamioni ili osobni automobili.No mi smo se ograničili barem kod testiranja na 30 % plina što ne znači da u suradnji sa proizvođačem tog plinskog sustava taj udio i povečamo ako če oni dati garancije da se ništa ne može loše dogoditi kod rada na duže staze.
miroslav k is offline  
Odgovori s citatom
Old 04.06.2009., 14:48   #6
Quote:
miroslav k kaže: Pogledaj post
Plinski sustav za diesel vozila nije ništa kompliciraniji za ugradnju i eksploataciju od običnog LCS plinskog sustava za benzinski motor.
Pošto diesel motor nema svječice za paljenje smjese onda onih 70 % nafte služi za paljenje a plin je samo nadomjestak za bolje izgaranje i iskoristivost tako smanjene nafte.To znači da je 15 % uštede na količini potrošene nafte kada motor radi u kombinaciji sa plinom jer i plin moramo kupiti.Cijena utrošene nafte i plina stvara uštedu od 15% u odnosu na potrošenu naftu kod rada motora samo na naftu.
Plinski sutav je provjeren jer se u Engleskoj, Australiji i Americi mnogi šleperi i kamioni kao i brodovi voze na tu kombinaciju.Pošto su kod nas to tek početci logično je da smo se htjeli mi sami uvjeriti prvo u valjanost tog sustava kako ne bi doživjeli loša iznenađenja.Ponavljam ovaj plinski sustav nema nikakvih nus pojava u radu motora i ne treba nikakav aditiv za njegov normalan rad. Da ne protumačite to krivo nije to zasluga plinskog sustava već same konstrukcije diesel motora.Možda nisam bio dovoljno jasan ali ako se pročita prijašnji moj tekst u kojem iznosim podatke mjerenja snage i zakretnog momenta onda bi trebalo biti vidljivo da se sa ugradnjom plina na dieselu dobiva i na snazi i na zakretnom momentu.O čistoči EGR ventila i filtera čađe da i ne govorim.
Očito moram ponoviti i konstataciju da smo mi na testnim vozilima dali samo 30 % plina što proizvođač ovog plinskog sustava tvrdi da se može dati i više plina što ovisi o jačini motora i namjeni ( stacionarni motori kao što su agregati za struju ili neke pumpe za pretakanje ili transport tekučina) kao i kamioni ili osobni automobili.No mi smo se ograničili barem kod testiranja na 30 % plina što ne znači da u suradnji sa proizvođačem tog plinskog sustava taj udio i povečamo ako če oni dati garancije da se ništa ne može loše dogoditi kod rada na duže staze.
a di vi to testiratu po gradu u zg ili na otvorenoj cesti
toninho001 is offline  
Odgovori s citatom
Old 04.06.2009., 21:55   #7
Mazda 6 tdi testira se i na autoputu i u gradu a vlasnik auta inače poslovno često putuje u Sloveniju.Što se kamiona tiče kamion je namjenjen prevoženju balvana iz šume pa više radi na utovaru i istovaru nego što prelazi puno km ali ušteda je znatna a sam vozač kaže da kamion pod punim teretom tamo gdje je na uzbrdici sa čistom naftom išao u trečoj brzini sada sa plinom ide u 4 bez problema.Trenutno smo u pregovorima za ugradnju plina na jedan autobus i kamion šleper.Kada to odradimo napraviti čemo foto dokumentaciju pa ću slike staviti na forum.
miroslav k is offline  
Odgovori s citatom
Old 04.06.2009., 22:18   #8
Quote:
miroslav k kaže: Pogledaj post
Mazda 6 tdi testira se i na autoputu i u gradu a vlasnik auta inače poslovno često putuje u Sloveniju.Što se kamiona tiče kamion je namjenjen prevoženju balvana iz šume pa više radi na utovaru i istovaru nego što prelazi puno km ali ušteda je znatna a sam vozač kaže da kamion pod punim teretom tamo gdje je na uzbrdici sa čistom naftom išao u trečoj brzini sada sa plinom ide u 4 bez problema.Trenutno smo u pregovorima za ugradnju plina na jedan autobus i kamion šleper.Kada to odradimo napraviti čemo foto dokumentaciju pa ću slike staviti na forum.
mirek,ebate chuko, ti kak si pochel , buš mi i na bicikl ugradil plinsku instalaciju...

svaka čast na obavljenom poslu..

mislim da razlika u snazi Mazde proizlazi iz načina mjerenja, koje je kod mireka obavljeno na kotačima, a ko zna na čemu su mjerili japaneri...
__________________
kochnice nas samo usporavaju...
KarloDelPontiac is offline  
Odgovori s citatom
Old 04.06.2009., 22:46   #9
Možda moj dinamometar pokazuje manju snagu nego što je tvornica deklarira ali to i nije toliko važno u ovom slučaju. Važnije je usporediti mjerenja na čistoj nafti i na plinu pa se kroz očitanje razlike jako dobro vidi što se dobilo sa plinom.Skenirati ću ispis oba laufa i postaviti na forum da sami vidite razliku.Nije to ništa posebna ugradnja kako vam se čini već je interesantna zbog toga što se kod diesela snaga sa plinom povećava dok je na benzincu to obratno.Kod benzinskog motora smo na dinamometru u CVH izmjerili gubitak snage od zanemarivih 3,5 %.Iako je to mali pad snage ali je ipak pad.Bio je to VW polo 1,4 sa direkcijom.Dok je na ovoj mazdi sa plinom dobiveno deset posto na snazi a isto toliko i na zakretnom momentu s time da je maksimalni zakretni moment dobiven puno ranije(već kod 2250 okretaja) nego na čistoj nafti.
miroslav k is offline  
Odgovori s citatom
Old 05.06.2009., 00:35   #10
i kakva je sada situacija sa time, ako se ugradi plin u vozilo sa diesel motorom, jel se to može sada normalno atestirati u CVH-u?
testdriver is offline  
Odgovori s citatom
Old 05.06.2009., 10:29   #11
Quote:
testdriver kaže: Pogledaj post
i kakva je sada situacija sa time, ako se ugradi plin u vozilo sa diesel motorom, jel se to može sada normalno atestirati u CVH-u?
Isto kao i vozila sa benzinskim motorima i ugrađenim plinom.Ovaj plinski sustav isto ima sve potrebne homologacije koje su dostavljene CVH-u koji je i odobrio njihovu primjenu i ugradnju.Radi se o tome da su svi elementi tog sustava,osim elektronike i senzora već poznati na našem tržištu i već odavno se ugrađuju na benzinske motore.
miroslav k is offline  
Odgovori s citatom
Old 05.06.2009., 12:52   #12
da li takvo vozilo takoder podlijeze onim famoznim 500 kuna dodatku/kazni za ekologiju?
da li je to vozilo podlozno eko-testu??
ZgSash is offline  
Odgovori s citatom
Old 06.06.2009., 10:29   #13
Neznam za HR, ali u USA daju povrat poreza cak i do 50% od vrijednosti vozila.Nisam siguran za kamione, zavisno od drzave. Odnosno ako je auto 20.000 drzava vraca 10.000 jer su zagadjenja od tako sagorjelog dizela upola manja. Iskoristivost kod cistog dizela je oko75-80%, a kod kombinacije sa plinom i do 95%.Gotovo da nema dima.
xzera is offline  
Odgovori s citatom
Old 06.06.2009., 13:36   #14
Quote:
xzera kaže: Pogledaj post
Neznam za HR, ali u USA daju povrat poreza cak i do 50% od vrijednosti vozila.Nisam siguran za kamione, zavisno od drzave. Odnosno ako je auto 20.000 drzava vraca 10.000 jer su zagadjenja od tako sagorjelog dizela upola manja. Iskoristivost kod cistog dizela je oko75-80%, a kod kombinacije sa plinom i do 95%.Gotovo da nema dima.
Iskoristivost dizela nije tolika, ona je oko 50% a benzinca 30-40%, elektromotor ima iskoristivost od oko 90%.

Mislim da je netko napisao da i kod nekih TB na plin se dobije na snazi u odnosu na benzin

Zadnje uređivanje pinkskin : 06.06.2009. at 13:47.
pinkskin is offline  
Odgovori s citatom
Old 06.06.2009., 22:24   #15
Po svemu ovome napisnome ja ne vidim uštedu (u kunama) za gorivo disel motora + plin u odnosu na klasičnog dizelaša... I tu priča staje barem za osobne aute... Za kamione i autobuse je druga priča... Ja ipak ostajem na benz plinašu, sad vozim 1.4 16 v, a sljedeći auto bi mogao biti neki turbo benz na plin....
__________________
SVE JE TO RELATIVNO
54321012345 is offline  
Odgovori s citatom
Old 23.06.2009., 22:06   #16
Quote:
xzera kaže: Pogledaj post
Da li je netko ugradio plin u dizela, probao i kakvi su razultati?
Ugradili smo plin u kamion IVECO Stralis 500 KS, ušteda financijska je 20%. Isplativost uređaja je nakon sedam mjeseci. Za sve potrebne informacije obratite se nasem poduzecu Automehanika-Kutina d.o.o
kontakt: [email protected]
IVICA V. is offline  
Odgovori s citatom
Old 25.06.2009., 12:03   #17
Mene osobno zanima jel ovo moguće ugradit u sljedeča vozila te koja bi bila cijena radi se o : VW Transporter T5 1.9 TDI 105ks i Peugeot Expert 2.2 HDI 120 ks ,ako je moguće može kontakt na PM
The Best F1 Driver is offline  
Odgovori s citatom
Old 25.06.2009., 12:38   #18
Quote:
The Best F1 Driver kaže: Pogledaj post
Mene osobno zanima jel ovo moguće ugradit u sljedeča vozila te koja bi bila cijena radi se o : VW Transporter T5 1.9 TDI 105ks i Peugeot Expert 2.2 HDI 120 ks ,ako je moguće može kontakt na PM
Moguče je, cjena bi bila oko 17000 kn plus pdv
IVICA V. is offline  
Odgovori s citatom
Old 27.06.2009., 00:40   #19
Kod mene je do 150 PS tdi cca 10000kn a preko 150 PS cijena ovisi o broju cilindara ali to bi bilo tu negdje kao i kod Ivice v. oko 18000 kn.Plin se može ugraditi u svaki diesel motor bilo da je atmosferski ili turbo.Svaki od njih ima poseban pribor i senzore koji su odgovarajući za dotični model.
miroslav k is offline  
Odgovori s citatom
Old 27.06.2009., 12:17   #20
Zanima me je li se tu radi o LPG plinu kao i za benzince??
MaliZeleni10 is offline  
Odgovori s citatom
Odgovor


Tematski alati
Opcije prikaza

Kreni na podforum




Sva vremena su GMT +2. Trenutno vrijeme je: 13:49.