Natrag   Forum.hr > Lifestyle > Automobili

Automobili Život na kotačima
Podforumi: Nautika, Motori i skuteri, Autoplin

Odgovor
 
Tematski alati Opcije prikaza
Old 10.01.2009., 18:37   #1
Paljenje preko kablova

Zima je več debelo tu pa se desi da auto ne može upaliti.

Da li ima nešto na što treba pripaziti prilikom paljenja preko kablova?
debeliz is offline  
Odgovori s citatom
Old 10.01.2009., 18:46   #2
ima
samo da ne zamijeniš + i -
Jackie is offline  
Odgovori s citatom
Old 10.01.2009., 19:07   #3
Quote:
debeliz kaže: Pogledaj post
Da li ima nešto na što treba pripaziti prilikom paljenja preko kablova?
ne preporuča se paljenje novih auta preko kablova... ljudima se događalo da im nakon toga krepa neki dio elektronike na autu (ECU, klima i sl...) i to naročito donorima...
getriba_ is offline  
Odgovori s citatom
Old 10.01.2009., 19:16   #4
Quote:
Jackie kaže: Pogledaj post
ima
samo da ne zamijeniš + i -
Ako si nečeš sjebat auto pravilno se spaja ovak

+ pol na + pol

- pol sa donora negdje na masu drugog auta, najbolje na kuku od motora
crazy_mustang is offline  
Odgovori s citatom
Old 10.01.2009., 21:09   #5
Kablove jedino u krajnjoj nuždi. Novi su auti (s puno elektronike) osjetljivi na to. I onaj koji daje i onaj koji prima struju može imati ozbiljan kvar.
amater_total is offline  
Odgovori s citatom
Old 10.01.2009., 21:38   #6
Quote:
crazy_mustang kaže: Pogledaj post
Ako si nečeš sjebat auto pravilno se spaja ovak

+ pol na + pol

- pol sa donora negdje na masu drugog auta, najbolje na kuku od motora
Istina bilo na TV-u, gledo danas, nisam znao ali sad znam.
pinkskin is offline  
Odgovori s citatom
Old 10.01.2009., 21:57   #7
Ma nema frke,pazi na oznake,bitno je da vozilo koje "dariva"bude ugaseno,tj,.najbolje da kljuce i nebude u bravi,zato?
Ako radi i pri "darivanju"drugi potrosac ce jako povuci struju i to ce elektornika pokusati izbalansirati,problem je kada se odpoji,pojavi se visak koji spali elektronku.
Svicar is offline  
Odgovori s citatom
Old 15.01.2009., 14:15   #8
za kuku motora?

Quote:
pinkskin kaže: Pogledaj post
Istina bilo na TV-u, gledo danas, nisam znao ali sad znam.
Ma, stvarno?! Ili je to neka šala?
pukac is offline  
Odgovori s citatom
Old 15.01.2009., 14:28   #9
Kod Mercedesa moraš pri zamjeni imat izvađen ključ jer je velika šansa da ode centralni upravljački sklop....isto tako kod davanja onaj koji daje bolje da ima izvađen ključ! Kod spajanja na drugi akumulator prvo plus klemu spojit pa tek onda minus....kod odpajanja prvo minus pa onda plus odspojit!
__________________
Hrvatski-truckstop od vozača za vozača! i zbog nekih "pametnjakovića" moram dodat: kopiranje dijelova ili u cijelosti teksta i slika podložno je odobrenju foruma.hr ili mene osobno!
Actros1841 is offline  
Odgovori s citatom
Old 15.01.2009., 14:52   #10
Quote:
Actros1841 kaže: Pogledaj post
Kod Mercedesa moraš pri zamjeni imat izvađen ključ jer je velika šansa da ode centralni upravljački sklop....isto tako kod davanja onaj koji daje bolje da ima izvađen ključ! Kod spajanja na drugi akumulator prvo plus klemu spojit pa tek onda minus....kod odpajanja prvo minus pa onda plus odspojit!
Čekaj, to onda znači da onomu koji daje auto nije upaljen?!
A ovo da se minus spaja za kuku od motora to je neka šala?
pukac is offline  
Odgovori s citatom
Old 15.01.2009., 14:56   #11
Quote:
pukac kaže: Pogledaj post
Ma, stvarno?! Ili je to neka šala?
Gle ja sam mislio da se uvjek spaja + na + a - na - pol baterije, ali nisam znao da kod novijih auti se spoji + na + pol baterije dok minus pol (donora) baterije se spoji na dio mase koji je najudaljeniji od akumulatora onog auta kojem treba struja.
pinkskin is offline  
Odgovori s citatom
Old 15.01.2009., 14:59   #12
cijeli auto je minus (-) pol tak da možeš spojit bilo gdje, samo kaj mora biti dobar spoj kabel-auto, a to je obično kuka na motoru ili klema na akumulatoru
charly2 is offline  
Odgovori s citatom
Old 15.01.2009., 15:37   #13
Quote:
charly2 kaže: Pogledaj post
cijeli auto je minus (-) pol tak da možeš spojit bilo gdje, samo kaj mora biti dobar spoj kabel-auto, a to je obično kuka na motoru ili klema na akumulatoru
Istina, ali ovaj na TV-u je reko da bi se zrebalo spojit što dalje od akumulatora.
pinkskin is offline  
Odgovori s citatom
Old 15.01.2009., 15:44   #14
Quote:
pukac kaže: Pogledaj post
Čekaj, to onda znači da onomu koji daje auto nije upaljen?!
A ovo da se minus spaja za kuku od motora to je neka šala?
Piše kuku od motora, ne od auta

Ovo što je Actros napisa to je ko neko pravilo, prvo plus na plus pa minus donora na minus (masu) primatelja. Skida se obrnutim redoslijedom.

EDIT:
Čita sam negdi da je i bitna debljina kablova, posebno za dizelaše (jači akumulatori) jer se mogu spržit ako su loši, tanki..to će bolje znati električari.
__________________
Nema pravde ni nasuprot

Zadnje uređivanje spyker22 : 15.01.2009. at 15:52.
spyker22 is offline  
Odgovori s citatom
Old 15.01.2009., 15:50   #15
Iz napisanog, najbolje je skinuti akumulator s donora (maknuti kleme), upaliti auto spojiti natrag i nadati se da je ostalo dovoljno struje da ga upali.

Nekad kad smo palili preko kablova auto koji daje struju radio da da više struje.
debeliz is offline  
Odgovori s citatom
Old 15.01.2009., 17:21   #16
Quote:
pinkskin kaže: Pogledaj post
Gle ja sam mislio da se uvjek spaja + na + a - na - pol baterije, ali nisam znao da kod novijih auti se spoji + na + pol baterije dok minus pol (donora) baterije se spoji na dio mase koji je najudaljeniji od akumulatora onog auta kojem treba struja.
Najudaljeniji dio može biti - pol na akumulatoru donora, ako kabl dalje ne ide. To znači da se može prikačiti za bilo koji metalni dio unutar haube.
pukac is offline  
Odgovori s citatom
Old 15.01.2009., 17:24   #17
EDIT:
Čita sam negdi da je i bitna debljina kablova, posebno za dizelaše (jači akumulatori) jer se mogu spržit ako su loši, tanki..to će bolje znati električari.[/QUOTE]

Svjedočio neki dan kako su se čovjeku spržili kablovi. Po zvuku bih rekao da je dizelaš bio u pitanju.
pukac is offline  
Odgovori s citatom
Old 15.01.2009., 17:36   #18
Quote:
spyker22 kaže: Pogledaj post
Čita sam negdi da je i bitna debljina kablova, posebno za dizelaše (jači akumulatori) jer se mogu spržit ako su loši, tanki..to će bolje znati električari.
Istina je. Svaka kvadratura ima određenu max struju koju može provesti, a da se ne spali.
Čisto orijentacije radi, 1 žilni kabeli (oni sa licnama, finožični, da ti budu efleksibilni ) ti trpe otprilike sljedeće okvirne vrijednosti struje (maksimalne, naravno):

1x6 mm2 ..... 50 A
1x10 mm2 ..... 70 A
1x16 mm2 ..... 100 A
1x25 mm2 ..... 125 A

Ono "trpe" se odnosi na to da temperatura kabela neće porasti na opasnu razinu kod kontinuiranog opterećenja. Dakle, za ova kratka opterećenja tijekom starta, kabel može izdržati i koji postotak više od navedene vrijednosti struje.
Ako ti je kabel sa dvije žile, ta struja postaje bitno manja, skoro do 30-tak %.
Recimo, dvije "žile" od po 16mm2 bi ti bile i više nego dosta za pripomoć kod paljenja, a da nemaš nikakvih problema pri tome.

__________________
... Living in Chaos

Zadnje uređivanje ban_cici : 15.01.2009. at 17:42.
ban_cici is offline  
Odgovori s citatom
Old 15.01.2009., 19:44   #19
Malo mi nije jasan redoslijed spajanja i odpajanja iz prijašnjih postova.
Ja sam prije čuo da ide najprije + davaoca na + primaoca,
pa - primaoca na - davaoca, a kod odpajanja obrnuti redosljed znači najprije se skida - sa primaoca. Jel to točan redoslijed?
don giovanni is offline  
Odgovori s citatom
Old 15.01.2009., 20:17   #20
'+' s praznog na '+' punog, a onda '-' s punog na '-' praznog. Skidaš obrnutim redoslijedom: '-' s praznog...

ban_cici ..to sam mislio
__________________
Nema pravde ni nasuprot
spyker22 is offline  
Odgovori s citatom
Odgovor


Tematski alati
Opcije prikaza

Kreni na podforum




Sva vremena su GMT +1. Trenutno vrijeme je: 03:06.