Forum.hr

Natrag   Forum.hr > Društvo > Povijest i povijesne teme > Vojna povijest i tehnologija
Korisničko ime
Lozinka

Vojna povijest i tehnologija Od praćke do ratova zvijezda.

Zatvorena tema
 
Tematski alati Opcije prikaza
Old 13.09.2011., 08:56   #1
asmodeus
napu nigama
 
asmodeus Avatar
 
Registracija: Sep 2009.
Postova: 1,149
Budućnost nadzvučne komponente HRZ

Dobro...možda je rano pričati o ovome ali da vidim mišljenja. Ovdje se nećemo moći otresti lako od politike. Sve izvjesnije je da političke elite ne žele imati hrvatsku vojsku koja bi mogla biti jamac suverenosti ove države. Ni ostali rodovi vojske uz HRZ nisu u boljem stanju. Ako i ne gase nadzvučnu komponentu "namjerno" rade to nedjelovanjem, što je isto. Dakle, ostajemo li samo na transportnoj i vatrogasnoj komponenti uz eventualno Krila Oluje za parade ili mislite da će biti nešto više? Ili manje?
__________________
mučko jedno džubre
asmodeus is offline  
Old 13.09.2011., 09:06   #2
Gurevich
Registrirani korisnik
 
Gurevich Avatar
 
Registracija: Jun 2008.
Postova: 1,280
Iskreno, ne vjerujem da će do toga doći.
No ako dođe ja situaciju vidim ovako:
-Otpis (i prodaja?) An-32 i nabava drugih, zapadnih transportnih zrakoplova tipa C-130
-Smanjenje (prodaja) određenog broja Pilatusa na broj dovoljan za Krila Oluje
-Otpis starijih Mi-8

I to je to.Ne vjerujem da će se više išta značajnog kupovati.
__________________
503 Service Unavailable
No server is available to handle this request.
Gurevich is offline  
Old 13.09.2011., 09:29   #3
điđimiđi
Registrirani korisnik
 
điđimiđi Avatar
 
Registracija: Sep 2009.
Lokacija: Vojni Ordinarijat
Postova: 517
?

Mada je naslov i uvod posta jos uvijek hipotetski, ta opcija je odavno "predlozena". No , zadnje izjave politicara i poneke akcije, nagovijestaju da do toga nece doci i da ce HRZ ostati s mlaznom borbenom komponentom. Glede odluke - da parafraziram jednom G.Imru Agotica - avioni nisu cokoladica pa da odes u samoposlugu kada se sjetis. Odluka je kako ekonomska tako i politicka. Tako je u svakoj zemlji.
Problema su dva bitna po meni: 1. ekonomska situacija koja stalno istice druge prioritete ( od vojnih ); naravno da u "mirnodopska" vremena politicari profitiraju na populizmu, tj. ono sto im "donosi glasove" je ,recimo, novi trak autoceste, nova bolnica ili vrtic ili takvo sto. Kupovina 10 aviona za veliku vecinu gradana ( osim manjine vojnih zrakoplovaca ili entuzijasta po forumu ) ne znaci nista. To je tako.To ne donosi glasove , vec predstavlja "luksuz" , trosak. A to si nijedna vlada u ovoj situaciji nece lako priustiti. U ratu se situacija sasvim mijenja, dokaz su i neki postovi na ovome podforumu koji otkrivaju sto se sve nabavljalo ili planiralo nabaviti u ratna vremena.
2. nedostatak jasne obrambene strategije - glede HRZ , ono optimalno treba 2 eskadrile visenamjenskih borbenih zrakoplova, mora biti sposobno kako za sprjecavanje prijetnji u zraku, tako i za djelovanje na kopnu/moru.Ti zrakoplovi ne moraju biti zadnji krik tehnike ali moraju moci ispuniti zadatak.
Geostrateska situacija Hrvatske je 80:20 recimo ,sa nekog sigurnosnog gledista u korist veceg postotka, tj. s jedne strane clanica je NATOa, uskoro punopravna EU, sto ipak donosi nesto bitno glede toga, s druge - istocno okruzenje je podosta nestabilno i jos nedefinirano. Zato HRZ mora imati / odrzati odredjene sposobnosti.
Trenutno operiramo jednom eskadrilom borbenih zrakoplova ( doduse zastarjelih po svim stavkama ), vrlo dobrim skolskim eskadrilama ( sto je ok, ako se gleda dugorocnije ),pristojnim protupozarnim snagama koji su takodjer za nasu zemlju od strateske bitnosti, i zadovoljavajucim transportnim eskadrilama.
U ocima prosjecnog hrvatskog politicara / gradjana to je vise no dovoljno. U ocima zaljubljenika u zrakoplove: ako nema F-16 block 52 ili Grippena sa sahovnicom na repu - apokalipsa danas hehe...
No , vjerujem da ce se stavovi politicara i zaljubljenika naci negdje na pola puta barem u skoro vrijeme.
điđimiđi is offline  
Old 13.09.2011., 11:06   #4
električni_zec
Registrirani korisnik
 
električni_zec Avatar
 
Registracija: Jun 2008.
Postova: 3,968
Jedno razumno rješenje, gledano s geopozicije, bio bi nekakav partnership Slovenije, Hrvatske, Crne Gore i BiH za nabavku recimo dvije skadrile višenamjenskih zrakoplova. Sve ovo nema smisla ako se ne uključi BiH, radi svoje pozicije, odnosno oblika Hrvatske.
Politički, to je trenutno mission impossible, jer svaka zemlja koristi okruženje za unutar-političko prekusuravanje, nerješena marginalna pitanja međusobnih odnosa izgleda namjerno ostaju nerješena, kako bi pojedine političke opcije imale dovoljno sreljiiva za naredne izbore i sl. BiH opet igra značajnu ulogu, jer će jednog dana i EU ukinuti svoj protektorat nad državicom usred Unije, Europe...Trošiti resurse na plemenska pitanja jednom će dopizditi i njima.
Ekonomski, i tu bi trebali biti kompatibilni. Sam model je manje više nebitan, da li svaka zemlja participira razmjerno, ili plaća air-policing nositelju. Ekonomski smo povezaniji nego što mislimo i želimo: Slovenija je ekonomski najnaprednija (uvjetno), ali joj treba Balkan kao tržište, Hrvatska već godinama migrira svoje najznačajnije poslove prema Istoku, BiH i Crna Gora bi tu mogle participirati u jednom većem gospodarstvu, jer ono što imaju nit je samodostatno, nit je konkuretno Zapadu. Ekonomski svi nosimo uteg dogovorne Jugo privrede i upućeni smo jedni na druge. Da smo svi pametni, to bismo iskoristili za nastup prema vani, jer, s jedne strane, na to ćemo biti prisiljeni jednog dana kao dio Unije (ili bilo kakve druge zajednice u Europi), drugo, jedino tako možemo ostvariti kakav-takav respektabilan rezultat, jer su nam pojedinačno resursi beznačajni.

Nikakva jugonostalgija, čista realnost, i izgledna budućnost.

U protivnom, preimenovati HRZ u HTZ:
- Hrvatsko transportno zrakoplovstvo
- Hrvatsko turističko zrakoplovstvo
- Hrvatska traži zvijezdu...
(može i anketa)
električni_zec is offline  
Sponsored links
Advertisement
 
Advertisement
Old 13.09.2011., 11:13   #5
asmodeus
napu nigama
 
asmodeus Avatar
 
Registracija: Sep 2009.
Postova: 1,149
U redu, jedna od teorija. Ako već MORAMO u regionalnu suradnju zašto ne možda sa mađarima oko Gripena ili sa Austrijom oko EF-a? Sa talijanima oko F-16? Jesmo li zauvjek osuđeni na suradnju sa bivšim Osmanlijskim vazalima?
__________________
mučko jedno džubre
asmodeus is offline  
Old 13.09.2011., 11:20   #6
električni_zec
Registrirani korisnik
 
električni_zec Avatar
 
Registracija: Jun 2008.
Postova: 3,968
Prvo, kako ćemo participirati s nekim tko već ima ono što mu treba, i ne trebamo mu još i mi na trošak. Svatko će želi otresti siromašnog rođaka žicara s grbače.
Drugo, time i dalje ne rješavamo problem BiH u vlastitom trbuhu. I dalje trošimo resurse za bespotrebnu kontrolu preduge granice, bez obzira surađujemo li s Italijom ili Mađarskom. Zar nije lakše onda taj meki trbuh staviti pod svoj kišobran (naravno, uvjetno, jer uvijek podsvjesno računam da bi u tom partnershipu Hrvatska imala malo neravnopravniju, čitaj izraženiju ulogu)?

A protiv suradnje s Italijom i Mađarskom nisam uopće, samo ne vidim njihova interesa...
električni_zec is offline  
Old 13.09.2011., 12:24   #7
Sinji strijač
Registrirani korisnik
 
Registracija: May 2009.
Lokacija: St.-dalm. županija
Postova: 832
Quote:
Gurevich kaže: Pogledaj post
Iskreno, ne vjerujem da će do toga doći.
No ako dođe ja situaciju vidim ovako:
-Otpis (i prodaja?) An-32 i nabava drugih, zapadnih transportnih zrakoplova tipa C-130
-Smanjenje (prodaja) određenog broja Pilatusa na broj dovoljan za Krila Oluje
-Otpis starijih Mi-8

I to je to.Ne vjerujem da će se više išta značajnog kupovati.
Ni ja ne mislim da će do tog doći jer čak i ako se naša politika za to odluči, Nijemci će nas uvjerit da moramo uzeti njihove F-4 koje ćemo onda rastezati u svom sastavu najmanje 15 godina.

No, ako do tog dođe, treba ići na racionalizaciju do kraja pa ostaviti 10 transportnih helikoptera (radi medicinskog transporta i potrebe gorske službe za spašavanje), ovih 12 protupožarnih letjelica i možda 6 Pilatusa radi obuke pilota helikoptera i kanadera). Sve ostalo otpisati.

Nadam se da će se netko sjetiti i da, osim dijela vojske koji ne sudjeluje u mirovnim operacijama, ukinemo i veći dio policije jer racionalnije je koristiti usluge srpske policije koja je puno jeftinija i koja bije za 4 eura dnevnice + pašteta. Na svakoj nogometnoj utakmici ili gay paradi, država bi uštedila ogroman iznos.
Sinji strijač is offline  
Old 13.09.2011., 12:59   #8
asmodeus
napu nigama
 
asmodeus Avatar
 
Registracija: Sep 2009.
Postova: 1,149
Quote:
električni_zec kaže: Pogledaj post
Prvo, kako ćemo participirati s nekim tko već ima ono što mu treba, i ne trebamo mu još i mi na trošak. Svatko će želi otresti siromašnog rođaka žicara s grbače.
Drugo, time i dalje ne rješavamo problem BiH u vlastitom trbuhu. I dalje trošimo resurse za bespotrebnu kontrolu preduge granice, bez obzira surađujemo li s Italijom ili Mađarskom. Zar nije lakše onda taj meki trbuh staviti pod svoj kišobran (naravno, uvjetno, jer uvijek podsvjesno računam da bi u tom partnershipu Hrvatska imala malo neravnopravniju, čitaj izraženiju ulogu)?

A protiv suradnje s Italijom i Mađarskom nisam uopće, samo ne vidim njihova interesa...
Vjerovao bi u suradnju sa Bosnom kad bi to bila država ali ovako...
Talijani koriste F-16 i vremenom će se imati potrebe rješavati aviona pri kraju resursa što nam je očito horoskop a Mađari imaju Gripen i po sličnom ključu je moguće nešto ali i ne vjerujem da su im to zadnji što će nabavljati...
__________________
mučko jedno džubre
asmodeus is offline  
Old 13.09.2011., 13:15   #9
RT20
Registrirani korisnik
 
Registracija: Oct 2009.
Postova: 949
vrlo je jednostavno ono što slijedi. već sad je sve podređeno regionalizaciji pa tako i hrz treba gledati u tim novim okvirima koji isključuju hrvatski suverenitet u ime "općeg regionalnog dobra". napravit će se nekakva "balkanska eskadrila" i samo je pitanje gdje će joj biti središte. pogledajmo što je za hrvatsku regija i možemo pretpostaviti gdje bi to središte moglo biti. tako da je moguće da će neki hrvatski piloti i letjeti na mlaznjacima, ali je pitanje gdje će biti bazirani i servisirani... još ćemo biti sretni ako dobijemo kakvu sporednu, rezervnu zračnu lučicu, hvalit ćemo se kako smo barem malo sjeli na sisu zajedničke kase.
nešto slično, primjerice, jadransko more je već nato pokriveno tako da za hrm već sad nema mjesta, a istočno-jadranske luke će, očekivano, dobiti ulogu jeftinih servisnih podružnica. nije ni to loše, ali to svakako nije smisao i temeljna zadaća tih luka...
dakle, tako će biti u svim vojnim planiranjima (treba li reći da hrvatska u tim planiranjima sudjeluje jedino kao izvršitelj naloga s viših instanci?). zajedničko ovo i ono, to je crna budućnost hrvatskih, tj. budućih regionalnih oružanih snaga.
__________________
aristicid - ili kako od države napraviti nesposobnu banana koloniju
RT20 is offline  
Old 13.09.2011., 14:28   #10
succorosso
Registrirani korisnik
 
succorosso Avatar
 
Registracija: Mar 2007.
Postova: 2,053
Quote:
Sinji strijač kaže: Pogledaj post
Ni ja ne mislim da će do tog doći jer čak i ako se naša politika za to odluči, Nijemci će nas uvjerit da moramo uzeti njihove F-4 koje ćemo onda rastezati u svom sastavu najmanje 15 godina.
Nadam se da do toga nece doci, jer zbiljam ne vidim nikakav smisao u skupim avionima (taman da ih poklone treba ih odrzavati) koji su inferiorni svemu u susjedstvu, osim mozda eksponatima kakvog muzeja zrakoplovstva.

Idealno bi bilo nabaviti Gripene, nove ili second hand u dobrom offsetu, no i tu je upitno cemu oni sluze? Air policija je nonsens, a ako dodje do kakvih borbi ti su avioni preskupi da ih se riskira za potporu, ergo bacen novac. Sretnije bi bilo postaviti za obranu koju bateriju S300, koja bi vjerojatno bolje radila nego ikoji presretaci.

Quote:
Sinji strijač kaže: Pogledaj post
... ukinemo i veći dio policije jer racionalnije je koristiti usluge srpske policije koja je puno jeftinija i koja bije za 4 eura dnevnice + pašteta. Na svakoj nogometnoj utakmici ili gay paradi, država bi uštedila ogroman iznos.
Racionalnije je, ali je strateska ludost, jer kad se srpska policija odluci preuzeti vlast u RH onda dolazi pravi trosak.
succorosso is offline  
Old 13.09.2011., 17:20   #11
električni_zec
Registrirani korisnik
 
električni_zec Avatar
 
Registracija: Jun 2008.
Postova: 3,968
Quote:
asmodeus kaže: Pogledaj post
Vjerovao bi u suradnju sa Bosnom kad bi to bila država ali ovako...
Talijani koriste F-16 i vremenom će se imati potrebe rješavati aviona pri kraju resursa što nam je očito horoskop a Mađari imaju Gripen i po sličnom ključu je moguće nešto ali i ne vjerujem da su im to zadnji što će nabavljati...
Imamo MiG-ove pri kraju resursa, motamo se oko F-4 pri kraju resursa, nabavili bi F-16 pri kraju resursa...nema velike sreće u tome. Ajde da smo se bar strateški deklarirali kao avio-otpad NATO-a, mogao bi početi lijep biznis sa rezervnim dijelovima, sekundarnim sirovinama i obojenim metalima...ali i toga smo se odrekli, to je za nas preprljavo i prenaporno.

Koliko razumijem stanje stvari, Italija je u NATO-u nekako predodređena za kontrolu južnog krila NATO-a, i više je okrenuta prema Mediteranu, nego kontinentalnom dijelu. Tako bi trebalo biti i s njenom mornaricom, kada joj je sjeveroistočno okruženje, tj. mi, nekako osigurano članstvom.
Baš stoga NATO insistira da i mi i slovenci, kao već crnogorci prema Otrantu, preuzmemo svoj dio kolača i počnemo kontrolirati ovo malo bare što imamo, uz pripadajuće kopno, a ne da talijani bauljaju svojim nosačima po Jadranu. Za to je dovoljno imati dovoljno jaku Obalnu stražu, uz pokoji brod koji je u stanju isploviti kad se digne jugo. Tako je i sa zrakoplovstvom.

Što se mađara tiče, situacija je slična, rubni dio NATO saveza, zemlja u vanjskom pojasu se ne bi baš trebala prtljati sa nekim svojim nesposobnim zaleđem. Ekonomski, mislim da bi mađari vrlo rado uletjeli u deal, štoviše, da bi taj air-policing i sve te obveze vrlo rado k'o vruć krupir uvalili bilo kome. Jednostavno zato što su ljudi malo ozbiljnije uronili u ovaj divlji tranzicijski kapitalizam, pa im je standard preći posao oko pukog trošenja love na ratno zrakoplovstvo.
Mi ovdje mlatimo praznu slamu više iz entuzijazma nego s podlogom, jer ono što oni polako zaboravljaju mi tek trebamo naučiti, a skloni smo u svemu pretjerivati, od politike do vojske...

Anyway, za novo nemamo, nit' ćemo skoro imati i polog, a kamo li cijelu financijancijsku konstrukciju, ono pri kraju se ne isplati, treba gađati sredinu (kao i uvijek u životu, jel' )
električni_zec is offline  
Old 13.09.2011., 17:23   #12
električni_zec
Registrirani korisnik
 
električni_zec Avatar
 
Registracija: Jun 2008.
Postova: 3,968
Quote:
succorosso kaže: Pogledaj post
Idealno bi bilo nabaviti Gripene, nove ili second hand u dobrom offsetu, no i tu je upitno cemu oni sluze? Air policija je nonsens, a ako dodje do kakvih borbi ti su avioni preskupi da ih se riskira za potporu, ergo bacen novac. Sretnije bi bilo postaviti za obranu koju bateriju S300, koja bi vjerojatno bolje radila nego ikoji presretaci.
Svakako da bi bilo dobro imati dobru PZO, ali samo PZO je ništa...očemo ispaliti po jednu raketu na svaki sumnjivi ili nenajavljeni zrakoplov, a imamo obvezu kontrolirati svoje nebo, u protivnom nismo suvereni...
električni_zec is offline  
Old 13.09.2011., 21:07   #13
9aplus
Rotary Wing Fanatic
 
Registracija: Sep 2011.
Postova: 1,981
Thumbs down

Siutacija je crnja njego što izgleda....
Ali jedna stvar me pomalo smeta, vojska bi ipak trebala letjeti
vojne zadaće....

Političari su svašta potpisali u NATO priči... a u naravi su od
HRZa napravili hibrid između DVDa i Salvation army sve na crnjaka
razumije se....

Tko će letjeti 6 helikoptera na 6 mjeseci u misiji
ili 4 kom u rotacijama na duže razdoblje, koja logistika
će ih održavati tamo negdje - sve je to deklarirano.

Za DVD nema pilota, stoga je jedini razlog da Pilatusi "prežive" upravo
PP eskadrila.
Međutim učionice su prazne, kadeta nema, resursi se rasipaju u dim,
perspektive nema....

Kako okrenuti taj trend?!
9aplus is offline  
Old 13.09.2011., 23:15   #14
fulcrum
Banned
 
fulcrum Avatar
 
Registracija: Jun 2006.
Lokacija: Na kraju vremena
Postova: 6,399
Pošalji poruku preko MSN korisniku fulcrum Pošalji poruku preko Skype korisniku fulcrum
Quote:
9aplus kaže: Pogledaj post
Siutacija je crnja njego što izgleda....
Ali jedna stvar me pomalo smeta, vojska bi ipak trebala letjeti
vojne zadaće....

Političari su svašta potpisali u NATO priči... a u naravi su od
HRZa napravili hibrid između DVDa i Salvation army sve na crnjaka
razumije se....

Tko će letjeti 6 helikoptera na 6 mjeseci u misiji
ili 4 kom u rotacijama na duže razdoblje, koja logistika
će ih održavati tamo negdje - sve je to deklarirano.

Za DVD nema pilota, stoga je jedini razlog da Pilatusi "prežive" upravo
PP eskadrila.
Međutim učionice su prazne, kadeta nema, resursi se rasipaju u dim,
perspektive nema....

Kako okrenuti taj trend?!
Koliko je bilo na tv-u Božinović je objasnio da do 2018. ćemo imati 8 helikoptera van zemlje u misijama.
__________________
"Aim for the impossible, achive the amazing."
fulcrum is offline  
Old 14.09.2011., 07:52   #15
9aplus
Rotary Wing Fanatic
 
Registracija: Sep 2011.
Postova: 1,981
na TeVeju svašta pričaju ovih dana....
Moguće:
- ako dio u međuvremenu ode na remont, jer je ovdje
nemoguć iz više razloga
- ako prime pilote na ugovor ala neke NATO članice
- ako uspostave mobilnu logistiku i popune je opet ljudima na
ugovor

PS ovi ugovorni mogu/moraju biti i "hrvati" ala Dudu
9aplus is offline  
Old 14.09.2011., 10:09   #16
điđimiđi
Registrirani korisnik
 
điđimiđi Avatar
 
Registracija: Sep 2009.
Lokacija: Vojni Ordinarijat
Postova: 517
...

Quote:
električni_zec kaže: Pogledaj post
Prvo, kako ćemo participirati s nekim tko već ima ono što mu treba, i ne trebamo mu još i mi na trošak. Svatko će želi otresti siromašnog rođaka žicara s grbače.
Drugo, time i dalje ne rješavamo problem BiH u vlastitom trbuhu. I dalje trošimo resurse za bespotrebnu kontrolu preduge granice, bez obzira surađujemo li s Italijom ili Mađarskom. Zar nije lakše onda taj meki trbuh staviti pod svoj kišobran (naravno, uvjetno, jer uvijek podsvjesno računam da bi u tom partnershipu Hrvatska imala malo neravnopravniju, čitaj izraženiju ulogu)?

A protiv suradnje s Italijom i Mađarskom nisam uopće, samo ne vidim njihova interesa...
Geostrateski interes Hrvatske je imati dvije vlastite eskadrile. Za godinu i pol Shengen dolazi na Savu i Dunav.BiH je daleko od suvisle drzave miljama,NATO ce tamo jos dugo drzati kisobran ukoliko ne zeli nove sukobe. Crnoj Gori je "geopoliticki" jednostavnije imati zracni nadzor zajedno sa Srbijom ili Albanijom i Makedonijom nego Hrvatskom.
Slovenija i Hrvatska , mozda u nekoj mjeri, obuka, isti tip letjelica i sl. No, zahtjevi , potencijalne prijetnje i sl, velicina zemlje i oblik nisu pogodni za zajednicku hrvatsko slovensku eskadrilu. Sem toga , ima zemalja koje su i nepovoljnijeg oblika od Hrvatske pa imaju nekoliko vlastitih eskadrila.
Opet of topic, ali donekle u svezi ako govorimo o trgovinskim interesima - i druge zemlje EU prodaju na Balkanu svoje proizvode zasto to ne bi i mi cinili?
Ali da je to jedino trziste na koje je osudjena nasa privreda i da se ne moze na drugim trzistima je glupost. Slovensko Gorenje recimo, uredno prodaje po zapadnoj Eu kao i na istoku. Nasa prehrambena industrija ima velike sanse na zapadu jer su mnogi proizvodi boljeg okusa i kvalitete i trazeni ( provjereno iz prve ruke ), isto tako i druge grane. Iz moje branse mnogi projektni uredi rade iskljucivo sa zapadnom i srednjom Europom itd. itd....no trziste je trziste, sve treba iskoristiti.
điđimiđi is offline  
Old 14.09.2011., 10:51   #17
električni_zec
Registrirani korisnik
 
električni_zec Avatar
 
Registracija: Jun 2008.
Postova: 3,968
Quote:
điđimiđi kaže: Pogledaj post
Geostrateski interes Hrvatske je imati dvije vlastite eskadrile. Za godinu i pol Shengen dolazi na Savu i Dunav.BiH je daleko od suvisle drzave miljama,NATO ce tamo jos dugo drzati kisobran ukoliko ne zeli nove sukobe. Crnoj Gori je "geopoliticki" jednostavnije imati zracni nadzor zajedno sa Srbijom ili Albanijom i Makedonijom nego Hrvatskom.
Slovenija i Hrvatska , mozda u nekoj mjeri, obuka, isti tip letjelica i sl. No, zahtjevi , potencijalne prijetnje i sl, velicina zemlje i oblik nisu pogodni za zajednicku hrvatsko slovensku eskadrilu. Sem toga , ima zemalja koje su i nepovoljnijeg oblika od Hrvatske pa imaju nekoliko vlastitih eskadrila.
Opet of topic, ali donekle u svezi ako govorimo o trgovinskim interesima - i druge zemlje EU prodaju na Balkanu svoje proizvode zasto to ne bi i mi cinili?
Ali da je to jedino trziste na koje je osudjena nasa privreda i da se ne moze na drugim trzistima je glupost. Slovensko Gorenje recimo, uredno prodaje po zapadnoj Eu kao i na istoku. Nasa prehrambena industrija ima velike sanse na zapadu jer su mnogi proizvodi boljeg okusa i kvalitete i trazeni ( provjereno iz prve ruke ), isto tako i druge grane. Iz moje branse mnogi projektni uredi rade iskljucivo sa zapadnom i srednjom Europom itd. itd....no trziste je trziste, sve treba iskoristiti.
BiH su pod NATO kišobranom, a mi smo onda Varšavski pakt (a toliko se dičimo tim svojim članstvom)?
Sklopiti nekakav ugovor o air-policingu ne znači miješati se u unutarnje uređenje države. Na "zemlji" će BiH imati tutore još dugo vremena, a to ne treba biti naš problem.
U biti treba, ako se već deklariramo da štitimo interese jedne sastavnice, entiteta. S druge strane, politički je oportuno sudjelovati u političkim zbivanjima unutar BiH, jer je zemlja iz okruženja, time naša vanjska politika (ako takvo nešto uopće postoji) može samo dobiti neki poen kod EU. Drugi par opanaka što se naša vanjska politika provodi na razini seoskog derneka, nemamo tu instalirane osobe koje bi na elegantan, profinjen i svim zainteresiranim stranama prihvatljiv način progurala naše interese (ali to je tema za pf Politika).

Što se tiče Crne Gore istina je da je geopolitički logičnije da je povezana sa istočnim susjedima, tu je i animozitet od DR, ali sam mislio da se iskoristi njihova euforija oko dobivanja nacionalne države, distinkcija od Beograda koju rade, pa da potpadnu pod našu interesnu sferu, prvenstveno gospodarsku, ako već nismo uprskali sve šanse.

Slovensko gospodarstvo je u malo većem kurcu od našeg, prvo jer se u nekim akvinostima kasnilo debelo (primjer-prvatizacija) pa je nepovratno izgubljena značajna vrijednost, drugo najznačajniji slovenski brandovi su propali, jer su bili još uvijek državno vlasništvo. Primjerice Renault u Sloveniji ostaje isključivo zato jer mu to plaća država radi socijalnog mira.

Mi sami smo svoje šanse davno upropastili orijentacijom na uvoz i čistu trgovinu. Ima svijetlih primjera kada smo konkurentni, za njih se zna jer redovno ispunjavaju novinske stupce ma kako značajne ili beznačajne cifre bile, čisto radi samohvale. To je više uspijeh samih gospodarstvenika-pojedinaca, nego strategije države (znam da je kapitalizam i te spike...), i nemam podataka koliko sudjeluju u BDP-u, ali ne vjerujem da je značajno.
Naravno da svako tržište treba cijeniti, samo smatram da smo pono vremena izgubili prilagođavajući se EU, a ne dizanju vlastitog gospodarstva.
električni_zec is offline  
Old 14.09.2011., 13:08   #18
F/A-18
Registrirani korisnik
 
Registracija: Sep 2011.
Postova: 16
Osobno odbijam i samu pomisao o ukidanju nadzučne komponente HRZ-a.
S novcima koje nemamo (ali bi ih na jedvite jade možda i uspjeli skupiti putem kredita, leasinga i zaloga ostatka obiteljskog srebra), mogli bi probati nabaviti 12 do 14 komada aviona kao što su Thailandski F-5T Tigris. Resursi im se navodno mogu rasegnuti do 2020 (wikipedia) a sa time bi bili barem formalno pokriveni što se obaveza prema NATO-u.
Ideja je na tragu F4F-ICE. Nema džabe ni u stare babe
F/A-18 is offline  
Old 14.09.2011., 16:50   #19
BD-zg
Registrirani korisnik
 
BD-zg Avatar
 
Registracija: Mar 2008.
Lokacija: Bolje tu nego tam
Postova: 3,017
Kako sada stvari stoje za cijelu RH bi bilo najbolje da objavimo rat recimo njemačkoj oni nas napadnu mi se predamo i onda se rješimo cijelog političkog vrha
Možete vi pričati ˝mi nebi ukinuli HRZ mlaznu komponentu˝ ništa od toga kad nema novca ni za osnovne stvari
Što RH proizvodi osim pokvarenih političara? NIŠTA i sad od kud bi mi skupili lovu za 10-15 aviona o kojima se priča?možda na kredit? to je samo nama hrvatima slično da kupujemo trenutno nepotrebne stvari a ono bitno zapostavljamo i uništavamo naravno večini tako paše pa dok duramo duramo meni je super boli me kita za ostalo
A takav pristup je u kompletnom društvu i na sva sranja sad nam bi najviše trebali 10 novih aviona i kompletni rezervni djelovi a možda da i mehaničare i pilote naručimo sa njima pa kad propadamo neka propadnemo sa stilom

To bi se objasnilo ovak kako večina hrvata radi npr: proda se gradilište kupi se auto ali nema veze što bi trebalo na kući prozore promjeniti i promjeniti crijep na krovu jer ko gleda u čemu taj lik živi glavno da ima novi auto to što nema gotovo nikakvu korist od njega nema veze
Kad bi mi kupili avione i naplačivali čuvanje zračnog prostora recimo BiH i SLO i da se ta lova okrene onda kupite ih čim prije, ali ako če to biti da naši piloti polete 2 puta na godinu za oluju i još jednom tek toliko jer su im srezali broj sati letenja ili smanjili troškove goriva onda treba ukinuti sve osim vatrogasnih aviona i transportnih helikoptera jer če to biti bačeni novac
BD-zg is offline  
Old 14.09.2011., 18:49   #20
succorosso
Registrirani korisnik
 
succorosso Avatar
 
Registracija: Mar 2007.
Postova: 2,053
Quote:
električni_zec kaže: Pogledaj post
Svakako da bi bilo dobro imati dobru PZO, ali samo PZO je ništa...očemo ispaliti po jednu raketu na svaki sumnjivi ili nenajavljeni zrakoplov, a imamo obvezu kontrolirati svoje nebo, u protivnom nismo suvereni...
Zasto svi briju o nekim nenajvaljenim zrakoplovima? Kad se zadnji put desilo da se takav pojavio i ako se i pojavio da li se koji Mig21 digao i postigao ista?

Uostalom sto bi moglo biti nenajvljeno?
- otet zrakoplov - ako racunas da se ide zaletit u nesko mozes ga srusiti pomocu S300 brze nego avionom
- neki crni let neceg tipa SR71 - Mig21 ga nema sanse presresti, S300 bez problema, ali tako i tako neces ga se usuditi pipnuti
- neki kao fol krijumcar droge koji je toliko lud da leti Cesnom - sacekas ga na zemlji, ali to je policijski a ne vojni posao - za presretanje Cesne je dovoljno staviti mitraljez na Pilatus ili poslati ikakav avion
- iznenadni napad nekog susjeda - PZO ce opet djelovati barem tako dobro kao mali broj lovaca

S druge strane, pretpostavimo da se desi deep shit scenarij i dodje do rata s nekim susjedom (nije vjerojatno, ali sigurno veca opasnost za zemlju od sverca cigareta). Ako imas mali broj aviona na poznatoj lokaciji njih se moze neutralizirati iznenadnim napadom. Npr. Srbija ima dosta letjelica, kad bi ih obnovili, nabavili jos i opremili modernim naoruzanjem u jednom naletu mogli bi zatvoriti hrvatske piste na 2 aerodroma na kojima bi bili nasi lovci. Ergo: investicija je ili unistena na pisti ili sjedi u bunkerima i gleda rupe na pisti. Avioni trebaju poletne staze. Grippeni kao mogu raditi s autoceste, ali koje su sanse da ce biti disperizirani?
Nasuprot avijaciji PZO moze ispaljivati rakete odasvud i njih je teze eliminirati iznenadnim napadom, lakse ih je disperzirati, oni su puno zilaviji, a i jeftiniji.
succorosso is offline  
Sponsored links
Advertisement
 
Advertisement
Zatvorena tema


Tematski alati
Opcije prikaza

Pravila postanja
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smajlići su On
[IMG] kôd je On
HTML kôd je Off

Kreni na podforum




Sva vremena su GMT +1. Trenutno vrijeme je: 10:10.



Powered by vBulletin Version 3.8.4 (hrvatski)
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Site content ©1999-2014 Forum.hr
Ad Management by RedTyger