Natrag   Forum.hr > Lifestyle > Automobili

Automobili Život na kotačima
Podforumi: Nautika, Motori i skuteri, Autoplin

Zatvorena tema
 
Tematski alati Opcije prikaza
Old 29.04.2012., 16:41   #1
Hibridni automobili - iskustva

zanimaju me iskustva ljudi s hibridnim autima - potrošnja u gradu i vani, jesu li pogodni za duža putovanja, kakvi su po zimi, iskustva s popravcima, koliko kilometara prelaze s punim tankom, razlika između običnih auta i hibrida...

molio bih da pišu ljudi koji posjeduju te aute ili imaju iskustva s njima.
glavovic is offline  
Old 29.04.2012., 20:15   #2
Skupe su baterije kad riknu za par godina , taman koliko si ustedio
Loui is offline  
Old 29.04.2012., 21:50   #3
Mene konkretno zanima Honda Civic-ov 1.4 s elektromotorom, ima pristupačnih i zanimljivih rabljenih ...
LateBraking is offline  
Old 30.04.2012., 03:37   #4
Quote:
glavovic kaže: Pogledaj post
zanimaju me iskustva ljudi s hibridnim autima - potrošnja u gradu i vani, jesu li pogodni za duža putovanja, kakvi su po zimi, iskustva s popravcima, koliko kilometara prelaze s punim tankom, razlika između običnih auta i hibrida...

molio bih da pišu ljudi koji posjeduju te aute ili imaju iskustva s njima.
Prius ti je super pouzdan, po vecini surveya jedan od najkvalitetnijih automobila na svijetu. Honde su imale problema sa baterijama. U nas radi cijena ih nema puno ali odlican auto. Ustede su na gorivu (gradska i prigradska voznja), odrzavanju (manje se koristi motor, kocnice pogotovo traju koliko hoces, nema nikakvog remenja da se mjenja). Baterije traju izmedju 250,000 i 500,000 milja, a nakon toga ljudi nabavljaju polovne sa otpada jer puno vise ih zavrsi karambolirano nego sto im ode baterija. Potrosnja baterija je optimizirana i zato dugo traju - u Nimh se nikad ne pune preko 80% a nikad ne trose ispod 40%, i zato to toliko traje.

Znaci imas elektro i "obicni" motor. Poanta je da se elektro motori koriste sto vise kod ubrzavanja te kod kocenja gdje spremaju energiju u baterije kako bi se poslije koristila prilikom ubrzavanja. Kako su elektromotori veliki, onda se i obicni motor dosta gasi (cim pustis nogu sa gasa), pri bilo kojoj brzini (ne samo kad si zaustavljen) a pali se automatski kad stisnes gas, stim da ti to ne osjetis u voznji jer ti elektromotori daju to pocetno ubrzanje. Oko 80%-90% kocenja se radi elektromotorima a ne kocnicama, pa tako da diskovi traju zauvijek a plocice ljudima i preko 100,000 milja. Tako rade puni hibridi, a imas onda varijacija na tu temo koliko hoces jer je Toyota patentirala svoj sistem i onda drugi to zaobilaze - recimo VW grupa koristi DSG mjenjace, Infiniti automatike, Honda CVT, etc, etc.

Sad ce brzo Yaris Hybrid na trziste sa 100ks, cijena u Europi bi trebala biti ista kao Yarid 1.4D4D pa cemo vidjeti sta ce biti u nas. To bi moglo biti prvo auto kod nas gdje mozes cjenovno izracunat ustedu (Auris Hybrid je bezobrazno skup, a Prius je izmedju Avensisa i Corolle pa nemozes tocno ocjeniti).

U Americi i Japanu se puno vise prodaju nego u nas, i tamo ima vise izbora. Ima dosta razlicitih hibridnih sistema, samo ime Hibrid znaci da ima dva pogonska motora, a sve drugo moze biti dosta drukcije.

Ove godine su VW, Audi, BMW, Porsche izbacili hibride u prodaju, Ford izbacuje nove modele ali samo u Americi za sad, Peugeot ima dizel hibrid 3008, Citroen u DS5. Hyundai/KIA zasad samo u Americi/Koreji. Opel je izbacio Amperu koja je plugin-hybrid, znaci ima 50-90 kilometara na struju koju punis kod kuce (mnogo manji troskovi po km) a nakon toga ide na benzin. Imas i samo EV vozila kao Nissan Leaf koji ide 150km na struju i to je to, njihovi su problemi sporije punjenje velikih baterija i nema javne infrastrukture kod nas gdje bi se mogao dopunjavati.

Uglavnom svi analiticari predvidjaju da ce do 2020 vecina novih automobila biti hybridi neke vrste, ali vjerovatno je to za Zapadna trzista cisto sumnjam da ce od toga biti nesto u zabitima kao sto je nasa.

Toyota daleko najvise proizvodi hibrida, zahvaljujuci velikim cijenamam goriva, te novim modelima i subvencijama za eco auta u Japanu, ove godine ce proizvesti preko 1,100,000 hibrida. Znaci za one zadrte koji misle da je to sci-fi tehnologija, Toyota ce sama proizvesti ove godine vise hibrida nego Mazda auta, a sljedece vise nego BMW/Audi/Mercedes pojedinacno automobila. Do 2015 ce sve imati hibrid verziju a dizele ce kupovati za EU od BMWa koji ce od njih uzimat baterije za svoje hibride i EV vozila.
sper is offline  
Old 30.04.2012., 06:37   #5
Dosta korektno napisan članak.

Bitno je naglasiti da treba izbjegavati rabljene zbog vjerojatno izraubane baterije koje treba promjeniti i koja može koštati (LiFePO) i 30-40 kkn.
imandaric is offline  
Old 30.04.2012., 07:50   #6
Još niti jednom Priusu kod nas nije otišla pogonska baterija (ima i običan akumulator uz nju), a Prius je hibrid koji je najduže na tržištu (kod nas od 2005). Tako da mislim da se ne treba bojati rabljenih.
Honda Civic ima jako slab elektromotor i baterije u usporedbi sa Priusom, gotovo stalno se vozi sa pogonom oba motora, a vrlo rijetko samo na struju.
Ušteda goriva je najviše izražena kod kreni - stani vožnji po gradu, na otvorenoj cesti i autocesti troši malo manje od običnog benzinca.
Ako se želi štedljivo voziti po gradu, onda se ne smije preći 45 km/h, kad se uključuje benzinski motor bez obzira na napunjenost baterije.
Charlie_zg is offline  
Old 30.04.2012., 08:29   #7
jel ima koji forumaš da vozi nekog hibrida? Kolka mu je stvarna potrošnja u nekakvim normalnim uvjetima korištenja? Auto nebi smio trošit više od 3l da se kolko tolko isplati veliko početno ulaganje u njega.
__________________
Besplatno hranim trollove
Loborek is offline  
Old 30.04.2012., 13:03   #8
gledo sam na top gearu, vozili su prius i M3 dizel, znači istom brzinom... i pogodite tko je manje trošio M3... tako da je pitanje isplativosti... rađe uzmi nekog VW dizela imaš zagarantirano malu potrošnju i potencijalni kvarovi nisu skupi
bkršmlj is offline  
Old 30.04.2012., 13:17   #9
Istom brzinom da, al prius su forsirali maksimalno a bmw ga je samo trebao pratit tak da to baš i nije relevantno.
deskjet is offline  
Old 30.04.2012., 13:26   #10
Quote:
deskjet kaže: Pogledaj post
Istom brzinom da, al prius su forsirali maksimalno a bmw ga je samo trebao pratit tak da to baš i nije relevantno.
Naravno da nije relevantno no mogli su za test uzet i neki 1,2 tdi kojem bi teže bilo pratit priusa no rezultat bi opet bio isti ...
johny5 is offline  
Old 30.04.2012., 13:27   #11
Bio je na fifth gearu izbor rabljenih i našla se Honda Insight iz 2001. godine.
Kažu, super auto, troši 6 litara benzina, ali baterije nakon 10 godina treba mijenjati, što košta 1500 funti.
Zek0slav is offline  
Old 30.04.2012., 17:21   #12
Quote:
Loborek kaže: Pogledaj post
jel ima koji forumaš da vozi nekog hibrida? Kolka mu je stvarna potrošnja u nekakvim normalnim uvjetima korištenja? Auto nebi smio trošit više od 3l da se kolko tolko isplati veliko početno ulaganje u njega.
3l? nema tog koji u realnim uvjetima trosi 3l. Meni je prius g2 po gradu trosio izmedju 4l i 5l a Auris benzinac duplo.

Sve zavisi sa kojim autom usporedjujes... Prius sa Avensisom, slicna cijena, manja potrosnja puno po gradu. Auris u nas se ne isplati jer cijena nije subvencionirana kao u Europi a Yaris HSD ako bude ista cijena kao dizel, isplatit ce se, barem je tako u njemackoj a mi ipak nismo njemacka pa tko zna.

U Americi je to drukcije, Camry Hibrid je na pola izmedju 4cly i V6 opcija u cijeni, a i po brzini a duplo manje trosi od V6. Znaci nije samo usteda u gorivu nego je brze i tehnoloski naprednije auto.

Ustvari te prednosti su jako slicne kao i kod dizela, znaci platis vise, bude brze od benzinca a i manje trosi, samo sto je vise korisno pri gradskim i prigradskim voznjama nego na autocesti na 180kmh jer je to ipak manji benzinac koji pri visokim brzinama bude na 5000 rpm i normalno da trosi vise.. iako recimo u Toyoti koriste atkison ciklus u benzincima a ne otto, sto smanjuje potrosnju i do 30% (uz manji okretni moment koji se nadokadjuje elektromotorima).

Drukcije je kod vecih motora hibrida, oni i na autocesti manje trose ali se takvi u nas ne prodaju (recimo Camry Hibrid ima 2.5l, Sonata 2.4l)... Mozda bude u novom Rav4 taj isti sistem.

Naravno u nas radi trosarina i stanja trzista tko zna hoce li se to tako razvijati kao u ostatku zapadne Europe i svijeta.

Ali pricekajte jos koju godinicu i imat ce i VW i BMW i Ford brdo hibrida u Europi pa ce porast i prodaja ovdje... Toyota je prodala 80,000 hibrida prosle godine u Europi, 10% prodaje. Sa Yarisom bi se to moglo uduplati sljedece godine.
sper is offline  
Old 30.04.2012., 18:11   #13
Revolucija na polju auta na električni pogon bit će kad standardiziraju oblik baterije pa lijepo dođeš na bilo koju benzinsku pumpu gdje uz benzin i dizel imaš i napunjene baterije. Izvadiš svoju potrošenu i ubaciš napunjenu, platiš i voziš. Isti princip kao i za plinske boce. To bi izbacilo hibride iz upotrebe i mogli bi se orijentirati na potpuno električne automobile. Tek tad ću ja razmišljati o električnom automobilu. Realno, možda tek za 20-30 godina zbog potrebne standardizacije, izgradnje infrastrukture i promijene u svijesti vozača jer svatko čeka da onaj drugi bude prvi kupac takvog auta.
i onda tamo neke 2035-te na forumu će se kačiti likovi tko je koliko pakunga baterija potrošio do mora, ono...potrošija ja 2 pakunga do Splita sa 150 na sat a moj komšija na jednom jedinom pakungu al 100 na sat....
Kerefek76 is offline  
Old 30.04.2012., 20:42   #14
Ajd reci - kupis novi el. auto, s novom baterijom. I nakon tjedan dana dolazis na "pumpu", hoces li mijenjati bateriju, kada ne znas hoces li dobiti od nekog drugog ganc novog auta, ili od nekog starog 5-6 godina, starija generacija baterije, kojoj je vec dosta opao kapacitet?
__________________
But she took me back to her courtyard, where magnolia perfume screams
Behind the gates and the granite, of the planet of New Orleans
Matesonik is offline  
Old 30.04.2012., 22:33   #15
Quote:
Matesonik kaže: Pogledaj post
Ajd reci - kupis novi el. auto, s novom baterijom. I nakon tjedan dana dolazis na "pumpu", hoces li mijenjati bateriju, kada ne znas hoces li dobiti od nekog drugog ganc novog auta, ili od nekog starog 5-6 godina, starija generacija baterije, kojoj je vec dosta opao kapacitet?
Teško da bi se propusti takve vrste mogli događati, posve sigurno je da će se takve baterije testirati prije preuzimanja te da će i u sama vozila biti ugrađena neka vrsta dijagnostike baterije.
__________________
VIVA LA REVOLUCION
strelnikov is offline  
Old 30.04.2012., 23:02   #16
Čitao sam negdje o tome, to je zamišljeno tako da kupiš novi auto bez baterije, a bateriju iznajmiš od firme koja se bavi iznajmljivanjem baterija.
Može biti novija ili starija, svejedno dok god ta firma garantira određeni napon na punoj bateriji i određeni kapacitet.

Ali ovdje su tema hibridi, a ne elektro auti.

Tko misli hibrid kupovati isključivo zbog uštede goriva, bolje da kupi dizel.
Današnji hibridi troše manje od benzinca, ali više od dizelaša, koji je kod nas i jeftiniji od hibrida.

Ako kupujete rabljeni hibrid kod nas, onda definitivno Prius, zbog pouzdanosti.
Pogotovo noviji model, jer troši manje goriva, iako ima veći obujam motora od starijeg.
Ili eventualno Lexus RX 450h ako imate viška love.
Charlie_zg is offline  
Old 01.05.2012., 02:31   #17
Quote:
Kerefek76 kaže: Pogledaj post
Revolucija na polju auta na električni pogon bit će kad standardiziraju oblik baterije pa lijepo dođeš na bilo koju benzinsku pumpu gdje uz benzin i dizel imaš i napunjene baterije. Izvadiš svoju potrošenu i ubaciš napunjenu, platiš i voziš. Isti princip kao i za plinske boce. To bi izbacilo hibride iz upotrebe i mogli bi se orijentirati na potpuno električne automobile. Tek tad ću ja razmišljati o električnom automobilu. Realno, možda tek za 20-30 godina zbog potrebne standardizacije, izgradnje infrastrukture i promijene u svijesti vozača jer svatko čeka da onaj drugi bude prvi kupac takvog auta.
i onda tamo neke 2035-te na forumu će se kačiti likovi tko je koliko pakunga baterija potrošio do mora, ono...potrošija ja 2 pakunga do Splita sa 150 na sat a moj komšija na jednom jedinom pakungu al 100 na sat....
to se nikad nece desiti... i to nece izbaciti hibride iz upotrebe jer sva tehnologija iz hibrida je prenosiva na cisti EV. ili na Hidrogen Hybrid. Imas baterije, imas elektro motore, imas rekuperaciju energije preko elektromotora u baterija te pogon preko elektromotora i beterije na tockove.
sper is offline  
Old 01.05.2012., 02:40   #18
Quote:
Charlie_zg kaže: Pogledaj post
Tko misli hibrid kupovati isključivo zbog uštede goriva, bolje da kupi dizel.
Današnji hibridi troše manje od benzinca, ali više od dizelaša, koji je kod nas i jeftiniji od hibrida.
vidjeti cemo sa Yarisom... ako bude ista cijena Hibrida i Dizela, kao u Njemackoj, onda je Hibrid za vecinu uvjeta puno bolji izbor.

Ili recimo Rav4 Hibrid sa 200ks ce biti slicna potrosnja kao 180ks dizel (manja u gradu, visa preko 160kmh na autocesti) a brzi i bolji.

Ali to tek dolazi... sad mozemo usporedjivat direktno samo Aurisa i to nema apsolutno nikakvog smisla u nas radi cijene.

Stvari se dosta brzo mjenjaju u zadnjih godina jer su postigli veliku serijsku proizvodju baterija tako da je cijena pala drasticno dolje, onda su dosli i novi modeli u koje su uspjeli sakriti baterije da vise ne smetaju (u Yarisa je sve ispod sica, prtljaznik isti kao u benzinca), a plus su ga jos dodatno sredili pa jos bolje izgleda, za istu cijenu... samo kao da gledam, u nas ce biti skup ko vrag.





Sad se to optimalno pakira.
sper is offline  
Old 01.05.2012., 02:50   #19
To se vec desilo ili ce se desiti u Izraelu!
Inace,jel Prius dolazi na nase trziste sa spremnikom za ulje,onom "termosicom"?!
zacky is offline  
Old 01.05.2012., 06:54   #20
Quote:
Charlie_zg kaže: Pogledaj post
Tko misli hibrid kupovati isključivo zbog uštede goriva, bolje da kupi dizel.
Današnji hibridi troše manje od benzinca, ali više od dizelaša, koji je kod nas i jeftiniji od hibrida.
A zbog čega bi neko kupovao hibrid ako ne zbog uštede na gorivu? Kupuješ sporiji, slabiji auto koji ima više djelova koji se mogu pokvariti i još k tome košta više?

I samo nemoj reć zato jer je EKO jelte...
yedwy is offline  
Zatvorena tema



Kreni na podforum




Sva vremena su GMT +2. Trenutno vrijeme je: 07:08.