Natrag   Forum.hr > Društvo > Politika

Politika Najstariji zanat na svijetu
Podforumi: Politička scena, Europska unija, Svijet, Blisko politici

Odgovor
 
Tematski alati Opcije prikaza
Old 19.09.2012., 17:12   #1
Most Pelješac - kapitalan projekt - Vol. 2

Pozdrav svima,

Budući da je ranija tema Most Pelješac - kapitalan projekt narasla na preko 10.000 postova u svrhu zaštite tehničke funkcionalnosti foruma istu smo zatvorili, a raspravu nastavljamo na ovoj temi.

Zahvaljujemo što koristite Forum.hr!

PL
PowerLock is offline  
Odgovori s citatom
Old 19.09.2012., 17:34   #2
HOĆEMO MOST I TOČKA.
__________________
No Pasarán!

Drastične situacije, zahtijevaju drastične mjere!
freelancer is offline  
Odgovori s citatom
Old 19.09.2012., 17:36   #3
Ja mislim da to treba isprintat, uvezat i uzet paru
Nikad dosta studija
KatarinaRi is offline  
Odgovori s citatom
Old 19.09.2012., 17:57   #4
Mi u HR se dijelimo na one koji bi gradili i na one koji bi gradnju razmatrali dakle problem je sljedeći- vrijeme ne stoji
__________________
----
Novi233 is offline  
Odgovori s citatom
Old 19.09.2012., 17:59   #5
Most mora imati dvije trake. Zar se ne uči na vlastitim greškama? Prvo su do Rijeke napravili poluautocestu na temelju pokazatelja broja vozila pa su brzo naknadno morao graditi puni profil autoceste. Onda su napravili samo jednu rupu u tunelima u svakom smjeru tvrdeći da ih više ne treba pa su brzo naknadno morali raditi nove. Sad žele raditi po jednu traku na pelješkom mostu, a onda će brzo ići u proširivanje. Pelješki most mora imati po dvije trake u svakom smjeru. Sve ostalo je topla voda.
William Morgan is offline  
Odgovori s citatom
Old 19.09.2012., 18:11   #6
Quote:
Ministri vanjskih poslova Hrvatske i Bosne i Hercegovine počeli su u Bruxellesu trilateralni sastanak s Europskom komisijom. Današnji susret usmjeren je ponajprije na granični režim između dviju zemalja nakon što Hrvatska sljedeće godine uđe u Europsku uniju.

Na pitanje je li donijela projekt koji je pripremljen za potrebe financiranja Pelješkog mosta, ministrica vanjskih i europskih poslova Vesna Pusić rekla je da takav projekt nije pripremljen, ali da postoje ideje i neki predračuni te da sada postoji mogućnost izrade studije koja će uzeti u obzir i koridor i most te sva moguća rješenja.

Bosanskohercegovački ministar vanjskih poslova Zlatko Lagumdžija nije odgovorio na pitanje protivi li se Sarajevo izgradnji Pelješkog mosta koji bi bio nešto niži nego što se najavljivalo, ali je rekao da će bilo koje rješenje biti plod zajedničkog dogovora dviju zemalja. Sada je najvažnije riješiti ona pitanja koja trebaju biti riješena do 1. srpnja sljedeće godine i taj datum ne smijemo dočekati nespremni, a hoće li biti most, tunel, nadvožnjak, podvožnjak, avioni, kamioni, to je za neka kasnija vremena, rekao je Lagumdžija.

Europsku komisiju će na trilateralnom sastanku predstavljati tri povjerenika - povjerenik za proširenje Štefan Fuele, povjerenica za unutarnje poslove Cecilia Malmstroem i povjerenik za zdravstvo i zaštitu potrošača John Dalli.

Pelješki most trebao bi prema novom projektu umjesto četiri vozna traka imati samo dva te biti upola niži i za milijardu kuna jeftiniji. Snižavanje projekta s 55 na 35 metara član Pomorskog društva BiH akademik Ibrahim Bušatlija naziva agresijom Hrvatske na pomorske vode BiH jer kruzeri i ratni brodovi ne bi mogli doploviti do Neuma. Doduše, ni jedan kruzer ni ratni brod dosad to nije ni pokušao učiniti.
http://www.hrt.hr/index.php?id=48&tx...ash=c6fb3ab016

tu više ne znaš ko pije, ko plaća!

em malo postoji projekt za most, malo ne postoji
manchild is offline  
Odgovori s citatom
Old 19.09.2012., 18:32   #7
Quote:
manchild kaže: Pogledaj post
em malo postoji projekt za most, malo ne postoji
Sve se danas naziva uđuture projektom. Ovo što su Pusićku pitali odnosi se na onu predstudiju za koju je EU dala 200 tisuća eura.
the edge is offline  
Odgovori s citatom
Old 19.09.2012., 19:34   #8
Mi smo bogata drzava i trebamo kao i dosad lupat novce u beton. Po mogucnosti na kredit i naravno na tudji racun. Tko je jos vidio ulagat u zdravstvo, skolstvo, vojsku, radna mjesta, mirovinske fondove.... Jos ako usput mozemo zaostrit odnose s najblizim susjedom, veselju nikad kraja.
Manaslu11 is offline  
Odgovori s citatom
Old 19.09.2012., 20:09   #9
Quote:
William Morgan kaže: Pogledaj post
Most mora imati dvije trake. Zar se ne uči na vlastitim greškama? Prvo su do Rijeke napravili poluautocestu na temelju pokazatelja broja vozila pa su brzo naknadno morao graditi puni profil autoceste. Onda su napravili samo jednu rupu u tunelima u svakom smjeru tvrdeći da ih više ne treba pa su brzo naknadno morali raditi nove. Sad žele raditi po jednu traku na pelješkom mostu, a onda će brzo ići u proširivanje. Pelješki most mora imati po dvije trake u svakom smjeru. Sve ostalo je topla voda.
Rijeka + Istra = malo manje pod pola milijuna stanovnika.

Novi projekt mosta je dobar!
__________________
U ratu s demagozima.
Inox 18/10 is offline  
Odgovori s citatom
Old 19.09.2012., 21:18   #10
Quote:
Inox 18/10 kaže: Pogledaj post
Rijeka + Istra = malo manje pod pola milijuna stanovnika.

Novi projekt mosta je dobar!
samo što ne osigurava BIH ono što joj po međunarodnom pravu mormao osigurat.
ova vlada je u nekim stvarima neozbiljna i stalno otkriva toplu vodu.

most će na kraju biti po istom projektu, po istoj cijeni, samo što će EU dat dio para.
__________________
Progressivism is more similar to fascism than it is communism. Progressives unlike communists don't support abolishing social classes, private property, or the state. Progressives like fascists just support more state control over the economy in a way that preserves private property and class society except that unlike fascists progressives also support liberalism.
divizija is offline  
Odgovori s citatom
Old 19.09.2012., 21:51   #11
Quote:
divizija kaže: Pogledaj post
samo što ne osigurava BIH ono što joj po međunarodnom pravu mormao osigurat.
ova vlada je u nekim stvarima neozbiljna i stalno otkriva toplu vodu.

most će na kraju biti po istom projektu, po istoj cijeni, samo što će EU dat dio para.
Nisam siguran. Iz medijskih izvješća o današnjim razgovorima čini mi se da je Hrvatska (V. Pusić) odlučila biti maksimalno popustljiva u odnosu na Luku Ploče, a da će zauzvrat BiH odustati od dijela zahtjeva za koje oni tvrde da bi im trebali pripasti glede izlaza na otvoreno more (a što uopće ne mora biti istina obzirom na zatvoreni karakter Neumskog zaljeva).

Lagumdžija je izgledao kao da su ga nekoliko sati dobro šamarali na tom sastanku, Stefan Fulle je zahtjevao da odmah danas kaže koja su mu od potencijalnih rješenja koje Hrvatska razmatra potpuno neprihvatljiva i zašto - on nije dao primjedbu ni na jedno jedino.

S druge strane to vjerovatno nikada nisu ni bili ozbiljni zahtjevi, već oblik cjenkanja za Luku Ploče. Što se toga tiče, bio bi sretniji da se Luka Ploče razmatra isključivo i jedino kroz tržišno-komercijalni princip; nadam se da Hrvatska neće uletjeti u neku budalaštinu tipa primjenu eksteritorijalnosti ili tako nečega. Dugoročni najam po prihvatljivoj cjeni (koja ne stvara gubitke za HR, bez neke silne zarade) bi bio maksimum što bi im ja ponudio.
PowerLock is offline  
Odgovori s citatom
Old 20.09.2012., 00:13   #12
Quote:
Manaslu11 kaže: Pogledaj post
Mi smo bogata drzava i trebamo kao i dosad lupat novce u beton. Po mogucnosti na kredit i naravno na tudji racun. Tko je jos vidio ulagat u zdravstvo, skolstvo, vojsku, radna mjesta, mirovinske fondove.... Jos ako usput mozemo zaostrit odnose s najblizim susjedom, veselju nikad kraja.
Mi smo zemlja jednom nogom u EU i članica NATO-a, BiH je de facto međunarodni protektorat, što se mi imamo bojati zaoštravanja s njima.

A ove fore da ne možemo spustiti most da svi ti cruiseri koji se guraju u Neum eto dođu...

I kao vojni brodovi ne bi mogli uplovljavat, čiji, BiH IH NEMA, SIGURNO NE ŽELE NAŠE, DAKLE ŠTO?
__________________
Everybody Makes Fun Of The Redneck-Until the Zombie Apocalipse!
Kyle Reese is offline  
Odgovori s citatom
Old 20.09.2012., 01:11   #13
Quote:
Kyle Reese kaže: Pogledaj post
Mi smo zemlja jednom nogom u EU i članica NATO-a, BiH je de facto međunarodni protektorat, što se mi imamo bojati zaoštravanja s njima.

A ove fore da ne možemo spustiti most da svi ti cruiseri koji se guraju u Neum eto dođu...

I kao vojni brodovi ne bi mogli uplovljavat, čiji, BiH IH NEMA, SIGURNO NE ŽELE NAŠE, DAKLE ŠTO?
ja putujem na relaciji ST-DU svaki Petak kroz godinu,osim kad sam na godišnjem i sve je dobro dok ne uvedu šengensku granicu.Rade nove granične prjelaze po propisima EU.Most definitivno triba,već je dosta radova odrađeno.
Evo neki dan sam prvi put proša kroz tunel Sv. Ilija kroz Biokovo,stavljen je prvi sloj asfalta,taj tunel će oživiti moj rodni zavičaj,jedva čekam da ga otvore!Tako Pelješac i Korčula čekaju taj most.Neumsko more je plitko za kruzere,oni tamo nemaju šta tražiti!
__________________
Rat je prošlost,okrenimo se budućnosti!!!gen. Ante Gotovina
franeb is offline  
Odgovori s citatom
Old 20.09.2012., 01:29   #14
Quote:
franeb kaže: Pogledaj post
ja putujem na relaciji ST-DU svaki Petak kroz godinu,osim kad sam na godišnjem i sve je dobro dok ne uvedu šengensku granicu.Rade nove granične prjelaze po propisima EU.Most definitivno triba,već je dosta radova odrađeno.
Evo neki dan sam prvi put proša kroz tunel Sv. Ilija kroz Biokovo,stavljen je prvi sloj asfalta,taj tunel će oživiti moj rodni zavičaj,jedva čekam da ga otvore!Tako Pelješac i Korčula čekaju taj most.Neumsko more je plitko za kruzere,oni tamo nemaju šta tražiti!
Kako Jure Radić trolla na veliko. Ona prezentacija prvog projekta prikazuje prolazak kruzera "Jadrolinije"ispod središnjeg visećeg dijela mosta. koji lopovi u pm.
__________________
U ratu s demagozima.

Zadnje uređivanje Inox 18/10 : 20.09.2012. at 01:47.
Inox 18/10 is offline  
Odgovori s citatom
Old 20.09.2012., 01:38   #15
Quote:
Kyle Reese kaže: Pogledaj post
Mi smo zemlja jednom nogom u EU i članica NATO-a, BiH je de facto međunarodni protektorat, što se mi imamo bojati zaoštravanja s njima.

A ove fore da ne možemo spustiti most da svi ti cruiseri koji se guraju u Neum eto dođu...

I kao vojni brodovi ne bi mogli uplovljavat, čiji, BiH IH NEMA, SIGURNO NE ŽELE NAŠE, DAKLE ŠTO?
Isto tako bahato se odnose Talijani prema nama. Tvoji dragi Englezi prema Ircima (i ne samo njima). Razmisli o tome.

Bez obzira bili bosnjacki zahtjevi racionalni ili ne, oni su takvi kakvi jesu. A mi imamo puno pametnijih stvari u koje trebamo ulozit novce.

No posto te novce ionako nemamo, ova cijela prica sluzi zabavljanju naroda. Osim ako ste vi koji taj most toliko podrzavate spremni u njega uloziti svoj novac. Osnujte dionicko drustvo, radite sto hocete, samo prestanite zaduzivati ovaj narod megalomanskim neisplativim projektima za koje svi placamo kredite.
Manaslu11 is offline  
Odgovori s citatom
Old 20.09.2012., 09:18   #16
Quote:
PowerLock kaže: Pogledaj post

S druge strane to vjerovatno nikada nisu ni bili ozbiljni zahtjevi, već oblik cjenkanja za Luku Ploče. Što se toga tiče, bio bi sretniji da se Luka Ploče razmatra isključivo i jedino kroz tržišno-komercijalni princip; nadam se da Hrvatska neće uletjeti u neku budalaštinu tipa primjenu eksteritorijalnosti ili tako nečega. Dugoročni najam po prihvatljivoj cjeni (koja ne stvara gubitke za HR, bez neke silne zarade) bi bio maksimum što bi im ja ponudio.
To sigurno nisu bili ozbiljni zahtjevi jer BiH nije ozbiljna država, tj. nema ozbiljnu političku elitu. Kao uostalom ni mi.
Da je BiH ozbiljna država sa odgovornim političarima nikada ne bi pristala na niži most. To što trenutno u Neumu nema luke ima nikakav značaj. Neum je prirodno savršena luka, duga 2 milje, široka pola milje, dubine dovoljne i za VLCC tankere a kamoli ne megacruisere. Uz jedan jedini lukobran zaštićena sa svih strana.
Zadnjih dvadeset godina su se na stotine terminala po svijetu izgradili upravo na mjestima gdje do jučer nije bilo luke, pa zašto onda Neumu negirati potencijal da to postane. I nikada nikakvi turizam ne bi toliko donio Neumu koliko teretni terminali.

Da, da je BiH ozboljna država tražila bi od nas samo ono što smo joj obvezni osigurat, a u budućnosti izbila nama iz ruke potencijalni ucjenjivački adut zvan Ploče.
Da sam ja na vlasti u BiH, počeo bih gradnju oil/product/gas/bulk/container terminala u Neumu već danas.
__________________
I HATE THE PEOPLE WHO LOVE ME AND THEY HATE ME!
Halo Effect is offline  
Odgovori s citatom
Old 20.09.2012., 09:39   #17
Ja sam jučer jasno čuo njihovog ministra Lagumdžiju - nešto u ovome stilu:
'' prometno povezivanje RH (dakle čitaj EU) će svakako biti dogovor RH i BiH koje će odobriti (odgovarati, potvrditi .... ili slično) EU. ''

Dakle ja se više uopće ne bojim ... dobio je jučer po ušima, a a dobiti će i jopet... dakle kako EU kaže, dakle Mi.
Most ide, 2 trake, 4 trake, 35 metera, 55 matera i slično su detalji, kao i hoćemo li iz fondova dobiti 50, 60, 70 ili 80%.

Kara*Marko, Šuica, Kalemta... eat this!
__________________
No Pasarán!

Drastične situacije, zahtijevaju drastične mjere!
freelancer is offline  
Odgovori s citatom
Old 20.09.2012., 10:30   #18
Sve u svemu nešto je mnogo nejasno u cijeloj priči. Jučer čuh u medijima da se govori o nekom plombiranju kamiona u Metkoviću za prijelazno razdoblje do eventualne izgradnje mosta. Znači da se tehnički ipak može osigurati siguran carinski provoz roba kroz tričavih 6 kilometara BiH teritorija. Upravo zato sam se cijelo vrijeme zalagao za ograđeni i nadzirani cestovni koridor kao najjeftinije i najbrže rješenje.
Često se ovdje pisalo o nekoj korelaciji s Kalinjingradskom oblasti pa molim onoga tko je dobro upućen da nabaci neki pouzdan link o tome ili barem suvislo objašnjenje.
Kalinjingradska oblast je fizički (debelo) odvojena od matične države i eventualna spojnica bi bila potpuno obrnuti slučaj od neumskog koridora. Vjerujem da je suštinska razlika u provozu iz EU ( DNŽ) u EU ( ostatak RH) kroz "komadić" BiH teritorija, od provoza iz Rusije kroz EU Litvu i Latviju.
panorama is offline  
Odgovori s citatom
Old 20.09.2012., 10:40   #19
Imaš i uvjetovani zahtjev BiH za Luku Ploče kao neku vrstu ekstrateritorijalnog prolaza. Tako da se priča onda dosta komplicira. Očito da Pelješki most otpetljava sve te zavrzlame i na najelegantniji način izvlači EU iz rješavanja tog gordijskog čvora. Ne treba sad cmizdriti za koridorom. Ako je EU spremna financirati većim dijelom most, neka bude most. To će nas u konačnici manje direktno koštati nego koridor i sve operativne peripetije koje dolaze u paketu s njim.

Zato i govorim da nema smisla sad raspravljati o alternativama. Sad je ključno dogovoriti što veće EU financiranje, kratku dinamiku izvedbe i čim manju cijenu za neke buduće političke ustupke.
Plazibat is offline  
Odgovori s citatom
Old 20.09.2012., 10:43   #20
Quote:
Plazibat kaže: Pogledaj post
Imaš i uvjetovani zahtjev BiH za Luku Ploče kao neku vrstu ekstrateritorijalnog prolaza. Tako da se priča onda dosta komplicira. Očito da Pelješki most otpetljava sve te zavrzlame i na najelegantniji način izvlači EU iz rješavanja tog gordijskog čvora. Ne treba sad cmizdriti za koridorom. Ako je EU spremna financirati većim dijelom most, neka bude most. To će nas u konačnici manje direktno koštati nego koridor i sve operativne peripetije koje dolaze u paketu s njim.

Zato i govorim da nema smisla sad raspravljati o alternativama. Sad je ključno dogovoriti što veće EU financiranje, kratku dinamiku izvedbe i čim manju cijenu za neke buduće političke ustupke.
Koliko je meni poznato BiH strana nije tražila eksteritorijalnost provoza željeznicom od Ploča već pojednostavljenje administrativnih poslova kod uvoza roba.
panorama is offline  
Odgovori s citatom
Odgovor


Tematski alati
Opcije prikaza

Kreni na podforum




Sva vremena su GMT +2. Trenutno vrijeme je: 06:04.