Natrag   Forum.hr > Društvo > Povijest i povijesne teme > Vojna povijest i tehnologija

Vojna povijest i tehnologija Od praćke do ratova zvijezda.

Odgovor
 
Tematski alati Opcije prikaza
Old 27.09.2012., 13:10   #1
Transportni helikopteri u HRZ

Quote:
Na marginama godišnje skupštine UN-a, nakon sastanka s ruskim ministrom vanjskih poslova Sergejem Lavrovim, naša ministrica Vesna Pusić najavila je mogućnost da Hrvatska zamijeni 14 svojih rabljenih helikoptera za 10 novih. RH, naime, posjeduje 24 transportna helikoptera ruske proizvodnje i objektivno te eskadrile predstavljaju suvremeniji dio naših Oružanih snaga. Problem je što od sredine 2013., pa iduće tri godine, jer im istječu resursi, valja obaviti remont na helikopterima. Prvo na onim starijim, “osmicama” (Mi-8MTV i Mi-8T) kojih HRZ i PZO posjeduje 14. Zadnji njihov remont obavljen je 2005. u Ukrajini.

Deset preostalih, a riječ je o modernim letjelicama Mi 171 sh opremljenim po standardu NATO-a, RH je nabavila 2008. na račun klirinškog duga Rusije. I njima će biti potreban remont. U MORH-u računaju da će remont po letjelici stajati oko 10 milijuna kuna. Rusi navodno nude i varijantu bez remonta, a stare bi helikoptere otkupili za milijun dolara po komadu. Premda u državi vlada besparica, jasno je da će RH obaviti potreban remont svih 24 helikoptera, jer je u NATO-ovoj i našoj strategiji RH tzv. helikopterska zemlja koja sudjeluje u zajedničkoj te u “pametnoj” obrani sa svojim letjelicama. Zajedničku obuku u Zadru provode RH i češka vojska, a pridružit će im se i latvijska, mađarska i zrakoplovci vojski još nekih država. Ideja o kojoj su raspravljali političari Pusić i Lavrov tek treba biti razrađena jer se vrijednost naših rabljenih osmica može (nakon remonta i ovisno o broju sati rada) procijeniti na najviše 5 milijuna dolara po komadu. A to je tek polovica vrijednosti novog. Hrvatska bi trebala doplatiti razliku u cijeni jer novi 171 sh stoji 60 mil. kuna.

Razlika iznosi nekoliko stotina milijuna kuna. Kako bi to RH doplatila, još nije razrađeno. S obzirom na to da se govorilo i o hrvatskoj ponudi o gradnji novih tramvaja za Moskvu (treba 300 tramvaja), možda je i to dio kalkulacije. Ne dođe li do dogovora, RH će samo remontirati svoje helikoptere, a to će stajati oko 180 milijuna kuna.
http://www.vecernji.hr/vijesti/hrvat...-clanak-457557

Nova tema kako bi o transportnim helikopterima i njihovoj sadašnjosti i budućnosti raspravljali na jednom mjestu.

14 starih za 10 novih mi se ne čini kao loše rješenje u trenutnoj besparici. Jedino se bojim da ta 4 helikoptera koja ćemo izgubiti nećemo nadoknaditi u nekoj bližoj budućnosti.

Vaši komentari i razmišljanja?
Hollow Point is offline  
Odgovori s citatom
Old 27.09.2012., 13:31   #2
30 tak zrakomlata u HRZ u nema tko voziti.... tako da 4 manje nisu gubitak....
JRVa nema, civilni dio price je i vojska svojom kratkovidnoscu unistavala,
ili bolje receno postupci HRZ & CCAA nisu omogucili razvoj. Tako da HRZ
danas nema personalnu ni tehnicku rezervu u civilstvu.... sto je jedinstven
primjer u EU

Jedan od drasticnih primjera je bilo i ovo:
http://helifor.eu/heliblog/?p=333

Sada je Pravilnik OK ali prosla baka s kolacima :-/
__________________
Serious infractions will never expire.
9aplus is offline  
Odgovori s citatom
Old 27.09.2012., 13:33   #3
Quote:
Hollow Point kaže: Pogledaj post
http://www.vecernji.hr/vijesti/hrvat...-clanak-457557

Nova tema kako bi o transportnim helikopterima i njihovoj sadašnjosti i budućnosti raspravljali na jednom mjestu.

14 starih za 10 novih mi se ne čini kao loše rješenje u trenutnoj besparici. Jedino se bojim da ta 4 helikoptera koja ćemo izgubiti nećemo nadoknaditi u nekoj bližoj budućnosti.

Vaši komentari i razmišljanja?
Previše je tu novinarskog špekuliranja i baratanja nepouzdanim i neprovjerenim informacijama.

10 helikoptera je nabavljeno prebijanjem dijela klirinškog duga, a takva mogućnost za kupovinu najavljenih 10 helikoptera više ne postoji:

http://www.profitiraj.hr/novosti/rus...ema-hrvatskoj/

U ovom slučaju moguće je da se radi o još jednom nes(p)retnom pokušaju PPV i predsjednika HNS-a da se pokrene industrijska proizvodnja. naime, kod kupovine vojne opreme, uvijek je moguće ugovaranje offset poslova za domaće gospodarstvo (tramvaji?, Gredelj? Đuro Đaković? Končar?).

U svakom slučaju, inicijativa je vrijedna pozornosti, unifikacija zračne flote je uvijek dobrodošla opcija za logistiku i operativnu uporabu. Glavni problem helikoptera Mi-8 MTV1 koje smo nabavili početkom 90tih nisu neriješeni vlasnički odnosi, nego činjenica da se radi o civilnim inačicama, koje nisu pogodne za uporabu u vojnim operacijama:

http://hr.wikipedia.org/wiki/Mil_Mi-17

Samo je pitanje otkud će MORH dobiti sredstva za ovu akviziciju. To će možda PPV srediti?
komutator is offline  
Odgovori s citatom
Old 27.09.2012., 20:13   #4
Quote:
komutator kaže: Pogledaj post
To će možda PPV srediti?
Pa možda i ima tu dima... Znamo da je pokušao deal s offsetom u slučaju kupovine MiG-29, možda mu je ovo neka B opcija.
Kyrales is online now  
Odgovori s citatom
Old 27.09.2012., 21:54   #5
Quote:
Ministrica vanjskih poslova Vesna Pusić susrela se na marginama Opće skupštine UN-a u New Yorku s ruskim kolegom Sergejem Lavrovom, s kojim je, među ostalim, razgovarala o mogućnosti nabave ruskih helikoptera za Hrvatsko ratno zrakoplovstvo (HRZ) po sistemu “staro za novo”, pri čemu bi 14 starih HRZ-ovih letjelica ruske proizvodnje bilo vraćeno u zamjenu za 10 novih helikoptera uz doplatu.

Rezultat je to ideje ministra obrane Ante Kotromanovića koji želi ozbiljnije obnoviti helikoptersko-transportnu komponentu HRZ-a koja bi tako svoje potrebe zaokružila u idućih 20 godina.

Kako doznajemo, radi se o ponudi Rusiji o zamjeni 14 korištenih helikoptera Mi-8MTV i Mi-8T iz sastava HRZ-a za 10 novih Mi-171. Zastarjeli hrvatski helikopteri uglavnom su nabavljeni u doba Domovinskog rata i međunarodnog embarga na uvoz naoružanja, pa stoga nemaju valjane vlasničke papire. Upravo zbog toga u hrvatskom vojnom i političkom vrhu strahuju da ruski proizvođač možda nije voljan obaviti trampu ilegalno nabavljenih helikoptera i remont.

Međutim, iz ruskih izvora doznajemo kako definitivno postoji volja za zamjenu helikoptera. No, prije toga je nužno izvršiti procjenu tehničkog stanja hrvatskih helikoptera, te vidjeti koje bi zemlje, a nakon remonta, mogle biti zainteresirane za kupnju tih letjelica. Govoriti o konačnoj cijeni cijelog aranžmana još je preuranjeno. Informacije radi, cijena osnovne verzija novog Mi-171 ruskog proizvođača UUAZ iz sibirskoga grada Ulan-Ude iznosi oko 4 milijuna dolara. Kao što je poznato, potpisivanjem ugovora o reguliranju duga bivšeg SSSR-a, Hrvatska je 2007. godine dobila 10 novih helikoptera Mi-171 sh, vrijednih 65 milijuna dolara.

Zbog prakse nenamjenskog korištenja hrvatskih vojnih helikoptera, već duže vrijeme postoji nezadovoljstvo NATO saveza. Naime, osam helikoptera MORH je deklarirao Savezu za potrebe vojnih misija i potreba Saveza. Povlačenje helikoptera iz deklarirane NATO-ove kvote, a za potrebe buduće civilne helikopterske službe, Hrvatska može izazvati ozbiljnije kritike Sjevernoatlantske alijanse. Uostalom, u svom nedavnom oproštajnom govoru James Foley, bivši veleposlanik SAD-a u Hrvatskoj, diplomatskim je rječnikom upozorio hrvatski vojni vrh da nije prikladno resurse vojnih letjelica koristiti u civilne svrhe.

Da je nabava novih helikoptera neophodan korak potvrđuje i činjenica da je upravo zbog korištenja u civilne svrhe, svim hrvatskim helikopterima Mi-171 već potrošeno pola resursa, te će za tri godine biti potreban remont. Nadalje, i svim helikopterima Mi-8 na proljeće iduće godine nužno je obaviti generalni remont “težak” čak 30 milijuna dolara.
Odrekli se eskadrile

- Premda je spomenuta zamjena “na dugom štapu“, bio bi to dobar potez - komentar je Igora Tabaka, uglednog vojnog analitičara. - Postojeći Mi-8 su u lošem tehničkom stanju, tako da bi nabava novih helikoptera Mi-171 bila i više nego dobrodošla. Time bismo na dulji rok povećali broj operativno sposobnih helikoptera. Koliko su Mi-171 dobre letjelice potvrđuje i kupnja od strane SAD-a za operacije u Afganistanu - kaže Tabak.

Zanimljivo, Hrvatska je jedina zemlja u NATO-u koja se odrekla borbene helikopterske komponente. Naime, 2004. tiho je ugašena eskadrila borbenih helikoptera koja je raspolagala sa 9 jurišnih helikoptera Mi-24 hind D. Sudjelovali su u nizu akcija od “Bljeska” do “Oluje”, a njezin zadnji zapovjednik bio je bojnik Vlaho Marić, vrhunski časnik i pilot. Nikada formalno nije donesena odluka, o “gašenju” postrojbe, već su helikopteri jednostavno propali u šumarku Zračne baze Pleso kod Zagreba.
---------------------------------------------------------------------
Prije 12 godina, za milijun dolara po primjerku, mogao se u Rusiji napraviti remont Mi-24, a za 3 milijuna dolara i modernizacija letjelice. Da je to učinjeno navrijeme, letjeli bi vjerojatno i danas kao što lete Mi-24 hind u flotama Poljske, Češke, Mađarske ili Makedonije.
---------------------------------------------------------------------
-30 milijuna dolara vrijedan je remont svih hrvatskih helikoptera Mi-8 koji bi trebao uslijediti dogodine
-65 milijuna dolara iznosi vrijednost 10 helikoptera Mi-171 sh koje je Hrvatska dobila od Rusije 2007. godine
http://www.slobodnadalmacija.hr/Hrva...0/Default.aspx
Hollow Point is offline  
Odgovori s citatom
Old 27.09.2012., 21:56   #6
Quote:
cijena osnovne verzija novog Mi-171 ruskog proizvođača UUAZ iz sibirskoga grada Ulan-Ude iznosi oko 4 milijuna dolara.
cijena je $14 M, maca papala 1 :-)))))))))))))))
__________________
Serious infractions will never expire.
9aplus is offline  
Odgovori s citatom
Old 27.09.2012., 22:18   #7
Dogodi se

Šteta što nije spomenuo koliko su Amerikanci platili tih 20 helikoptera za Afganistance
Hollow Point is offline  
Odgovori s citatom
Old 28.09.2012., 09:15   #8
Slazem se....

Usput danas ne postoji bas niti jedan razlog zasto bi nama ruje popustali sa
cijenom ili rokovima isporuke novih Mi 171. Posebno kada je i njima jasno da
ce isti zavrsiti na mjestima za koje oni prodaju po $18 M komad

Moja racunica je da za tu trampu treba doplatiti najmanje $100 M
S time da sam ja racunao Mi8MTV core za remont po $3 M (to je normalna cijena)
a Mi8T po $1M to je mozda malo vise od realnog.
__________________
Serious infractions will never expire.
9aplus is offline  
Odgovori s citatom
Old 01.10.2012., 12:01   #9
Kad je Pusićka izjavila da je razgovarala sa Lavrovom o zamjeni i nadoplati za nabavu 10 novih Mi-171, prvo mi je bilo drago čuti da ova vlada pokušava obnoviti helikoptersku transportnu flotu. Daleko je to od realizacije ali dobro je da se pokušava naći rješenje (očiti potaknuto mišljenjem SAD-a koji to od nas traže neuvijeno, sjetimo se izjave US veleposlanika).

Nije ovdje tema ali pada mi na pamet da bi malo trebali razmisliti i o nabavci transportnih aviona dugog dometa. Eto, ovih dana će se razvlačiti tijelo pok.predsjednika Sabora po redovnim linijama. Valjda Houston - New York, pa New York - neki europski grad jer ne postoji izravna linija SAD - HR, pa taj grad - Zagreb... Kad su ovog ljeta Česima stradali turisti, po njih je došao medicinski opremljen C-130 i transportirao ih u Češku na liječenje. Ne bi bilo loše imat dva takva zrakoplova za transport vojnika u međunarodnim misijama a i za slučajeve el. nepogoda ili nekih izvanrednih situacija kao što su ove dvije spomenute.
Sinji strijač is offline  
Odgovori s citatom
Old 01.10.2012., 13:24   #10
Evo jedna snimka od prošlog tjedna iz Splita i kako to rade Amerikanci s svojim C-130 USAF-a iz baze u Njemačkoj RS.

Jackal Stone 2012

http://youtu.be/lKaqtmrYF7g
an_02 is offline  
Odgovori s citatom
Old 01.10.2012., 14:43   #11
Quote:
Staro za novo: Želimo ruske helikoptere, ali još ne znamo koje

Vojska bi htjela Mi-171Sh helikoptere, no dio Vlade bi letjelice specijalizirane za misije medicinskog transporta, a opcija bi tada bila Kamov Ka-32...

Staro za novo - Zelimo ruske helikoptere ali jos ne znamo koje
Kaže autor članka "kako se neslužbeno saznaje", vjerojatno čitanjem Forum.hr. Ali ajde bolje i to nego ništa, jer mediji i javnost su sramotno nezainteresirani za teme i probleme OSRH.
__________________
S Velebita klik se ori...
many-m is offline  
Odgovori s citatom
Old 01.10.2012., 15:54   #12
Da,glavno da ne pišu samo kad se dogodi nesreća.

Možda uzeti 6 komada Ka-32 za civilni SAR i HEMS i još 4 komada Mi-171 za vojsku.
albundyy is offline  
Odgovori s citatom
Old 01.10.2012., 17:19   #13
Za Mi 171 Sh suglasan odmah, napokon ako ih nabave i obuce konacno
dovoljno pilota (kapetana) i mehanicara (letaca & na zemlji) mozda budemo
u stanju ispuniti ono sto smo obecali-potpisali za NATO ( 8 kom na 6 mj ili 4 kontinuirano)

Sto se tice Ka 32A 11BC
Nece moci bas sve sto je mali (HRZ) perica zamislio.....
Ovo je razlog:
http://easa.europa.eu/certification/...2-08062011.pdf

Quote:
2. Airworthiness Category Large Rotorcraft – Restricted
11. Operating Limitations Category B, VFR Day and Night
16. Minimum Flight Crew 2 Pilots for VFR, Category B operations
17. Maximum Passenger Seating 9 – Persons essential to the aerial work
Capacity being performed only
No passengers allowed
Dakle moze raditi DVD, dio SARa kad nije IFR (napr. ne zimi Velebit), terete, ali ne moze slijetati u grad jer je CAT B
Zaboravite HEMS dakle
Sat mu kosta duplo vise nego malom normalnom dvomotorcu zapadne proizvodnje koji je CAT A a uz to je i IFR
__________________
Serious infractions will never expire.
9aplus is offline  
Odgovori s citatom
Old 01.10.2012., 17:53   #14
Znači ipak 10 eševa što je ipak predvidivo ,normalno i racionalno.
pp5d6 is online now  
Odgovori s citatom
Old 02.10.2012., 10:07   #15
Ka-60 nebi bio loš.
__________________
503 Service Unavailable
No server is available to handle this request.
Gurevich is offline  
Odgovori s citatom
Old 02.10.2012., 13:27   #16
Jos samo da ga proizvedu serijski :-)
i certificiraju - sitnica ;-)
__________________
Serious infractions will never expire.
9aplus is offline  
Odgovori s citatom
Old 04.10.2012., 23:01   #17
Imam pitanje pomalo vezano uz temu iznad Zg-a je letio helikopter o kojem su kasnije pričali u nekom prilogu na tv-u mislim da se radi o prezentaciji za nabavu helikoptera za mup?
Ima netko bolje informacije?
BD-zg is offline  
Odgovori s citatom
Old 05.10.2012., 00:06   #18
Quote:
9aplus kaže: Pogledaj post
Jos samo da ga proizvedu serijski :-)
i certificiraju - sitnica ;-)
Onda one male Kramove,više bi imali koristi od njih.
__________________
Za SVOJE,a nju nedam ne prodajem ona mi je jedina!http://youtu.be/8IB86caf3wA http://youtu.be/vMjDE3jDLk4 http://youtu.be/70kV_Wp5WpE ICH WILL!! http://youtu.be/fudTbylhVC8 http://youtu.be/xawEPd1gt0o

"Danas kažu protiv tebe riječi pune zavisti,za života šutjeli su glasa nisu podigli..."
zdrug2000 is offline  
Odgovori s citatom
Old 05.10.2012., 00:38   #19
Quote:
BD-zg kaže: Pogledaj post
Imam pitanje pomalo vezano uz temu iznad Zg-a je letio helikopter o kojem su kasnije pričali u nekom prilogu na tv-u mislim da se radi o prezentaciji za nabavu helikoptera za mup?
Ima netko bolje informacije?
Imaš nešto ovdje.
http://www.mup.hr/136406/5.aspx
Hollow Point is offline  
Odgovori s citatom
Old 05.10.2012., 07:42   #20
S time da se sluzbeni tekst na stranicama MUP-a drasticno razlikuje
od verzije kuju je publicirao Zabec u "Jutarnjem".
__________________
Serious infractions will never expire.
9aplus is offline  
Odgovori s citatom
Odgovor


Tematski alati
Opcije prikaza

Kreni na podforum




Sva vremena su GMT +2. Trenutno vrijeme je: 19:25.