Natrag   Forum.hr > Društvo > Roditelji i djeca > Školarci i adolescenti

Odgovor
 
Tematski alati Opcije prikaza
Old 12.04.2014., 20:10   #1
Djeca koja trebaju promjenu školskog programa (individualizirani, prilagođeni, poseban...)

Izdvojeno sa teme u koju školu upisati dijete.
Pomoc roditeljima cija djeca pokazuju poteskoce tijekom skolovanja i kojima je potrebno skolski program prilagoditi.
Pisite iskustva, savjete, pitajte!


Dobar dan,
ne znam jesam na dobroj temi, trebam savjet vezano uz školski program i biranje škole.

Imam djevojčicu u petom razredu i razrednica mi je rekla da ju pedagogica želi poslati na timsku obradu za promjenu školskog programa, da dobije neki članak (rekla mi je broj al sam zaboravila). Što kada djete dobije taj program?kako to izgleda?Hoće joj se djeca rugati? hoće se moći upisati u redovnu srednju školu?Ima poteškoće kod čitanja i sporije uči matematiku (idemo u zadnje vrijeme na instrukcije, ima puno rupa u znanju). Rekla mi je da će joj biti lakše na svim predmetima, a mene brine da ne bude učila ko ostali i da bude zakinuta za poslije. Vdim kak joj je teško kad smo se preselili u Zagreb i kad je promjenila školu, ova je zahtjevnija i teža. Ako nam daju taj program jer možemo ipak ići u neku drugu školu koja to ne traži? Naša škola nema ni logopeda ni psihologa samo pedagoga, a njoj treba da joj pomognu u učenju. Vidim da je roditeljima važno da ih škole imaju i da si po tome biraju škole.Nisam znala da se u Zagrebu može birati osnovnu školu.Tam di smo živjeli je bila jedna jedina pa sam i sada mislila da moramo u školu u našoj ulici.


I jos jedno pitanje. Gdje sve mogu ići na tu timsku obradu? Razrednica mi je rekla da se javim logopedu i psihologu u dom zdravlja Črnomerac, a veli mi susjeda da je to odjel sa dječje psihijatrije. I da se oni bave sa djecom koja imaju velikih problema u školi, a i sa zakonom. Jer imate iskustva sa njima ili mogu ići negdje drugdje?

Puno hvala

Zadnje uređivanje nosorog : 16.04.2014. at 22:00. Reason: uvodi post
rozamama is offline  
Odgovori s citatom
Old 12.04.2014., 21:24   #2
najvjerojatnije namjeravaju napraviti timsku obradu i staviti je na individualizirani program. individualizirani program trebao bi obuhvatom gradiva biti jednak redovnom no uz primjenu drukčijih metoda i prilagodbe ispitivanja. obično se radi o skraćivanju testova, izbacivanju detalja, više usmenog ispitivanja ako dijete tako pokazuje bolje rezultate nego na pismenima i slično. takve ocjene su jednakovrijedne za upis kao i kod redovitog programa. ako ni sada ne uspijeva naučiti sve što se očekuje, svakako bi joj bilo bolje da joj malo olakšaju. uz to, nakon obrade trebali bi dobiti upute kako raditi s djetetom doma i kod kojih stručnjaka odlaziti na terapije, a to vrijedi više od olakšavanja programa ili boljih ocjena. to što neke škole imaju stručnu službu ne znači da će dijete od njih dobiti direktnu pomoć. nigdje nema dovoljno stručnjaka za kontinuirani rad sa svakim djetetom koje ima poteškoće. oni su tamo više kao savjetodavna pomoć nastavnicima kako pristupiti pojedinom učeniku.

postoji i prilagođeni program koji je poprilično skraćen i nakon njega dijete ne može upisati sve škole. no ni on nije za odbaciti jer se na tu soluciju ide kod djece koja stvarno ne mogu savladati redoviti program na nivou s kojim mogu dalje pratiti redovito gradivo i imati ocjene za "jače" škole.
pikuli is offline  
Odgovori s citatom
Old 12.04.2014., 21:36   #3
Quote:
rozamama kaže: Pogledaj post
Dobar dan,
ne znam jesam na dobroj temi, trebam savjet vezano uz školski program i biranje škole.

Imam djevojčicu u petom razredu i razrednica mi je rekla da ju pedagogica želi poslati na timsku obradu za promjenu školskog programa, da dobije neki članak (rekla mi je broj al sam zaboravila). Što kada djete dobije taj program?kako to izgleda?Hoće joj se djeca rugati? hoće se moći upisati u redovnu srednju školu?Ima poteškoće kod čitanja i sporije uči matematiku (idemo u zadnje vrijeme na instrukcije, ima puno rupa u znanju). Rekla mi je da će joj biti lakše na svim predmetima, a mene brine da ne bude učila ko ostali i da bude zakinuta za poslije. Vdim kak joj je teško kad smo se preselili u Zagreb i kad je promjenila školu, ova je zahtjevnija i teža. Ako nam daju taj program jer možemo ipak ići u neku drugu školu koja to ne traži? Naša škola nema ni logopeda ni psihologa samo pedagoga, a njoj treba da joj pomognu u učenju. Vidim da je roditeljima važno da ih škole imaju i da si po tome biraju škole.Nisam znala da se u Zagrebu može birati osnovnu školu.Tam di smo živjeli je bila jedna jedina pa sam i sada mislila da moramo u školu u našoj ulici.


I jos jedno pitanje. Gdje sve mogu ići na tu timsku obradu? Razrednica mi je rekla da se javim logopedu i psihologu u dom zdravlja Črnomerac, a veli mi susjeda da je to odjel sa dječje psihijatrije. I da se oni bave sa djecom koja imaju velikih problema u školi, a i sa zakonom. Jer imate iskustva sa njima ili mogu ići negdje drugdje?

Puno hvala
Postupak je sljedeći. Prvo vas škola, odnosno školski liječnik upute na jednostavne pretrage. Ovisno o problemu koji su zapazili, obave se testiranja i razgovor, često i EEG. Kad školski tim za procjenu sposobnosti, u kojemu je i školska liječnica, dobije nalaze, (ako pokazuju da je potreban primjeran oblik školovanja) predlaže Gradskom uredu za odgoj i obrazovanje individualizirani pristup ili prilagođeni program. Gradski ured donosi rješenje. Roditelj ga dobiva na uvid i ima na to pravo žalbe (ne mora pristati). Zato se obično prije predlaganja oblika školovanja roditelj poziva na razgovor u školu gdje mu se sve objasni i gdje i on sudjeluje u odluci (da uopće ne bi došlo ni do kakvih žalbi jer to usporava postupak i onemogućuje djetetu da što prije dobije što mu je potrebno za uspješnije školovanje).

Djeca koja se školuju s individualiziranim pristupom savladavaju sve gradivo, ali s posebnim postupcima koji mu olakšavaju učenje i ispitivanje: svaki učitelj u svom predmetu izrađuje posebne zadatke ili tijekom sata pomaže djetetu na drugi način, izdvaja primjere koje će dijete rješavati, izrađuje posebne pisane ispite s manjim brojem zadataka ili/i većim fontom, odgovarajućim tipom slova, može mu za vrijeme ispita čitati zadatke ako je u tome problem, usto učitelji se s djetetom i roditeljem dogovaraju o terminima usmenih provjera itd. Kod neke se djece daje prednost usmenom ispitivanju, kod neke pisanomu, ovisno o teškoći.
Svjedodžba je ista kao i kod ostalih učenika, jedino se u e-maticu upisuje da je pristup bio individualiziran.
Kod upisa u SŠ učenik koji se tako školovao, po sadašnjim propisima, ima izravan upis u odgovarajuću školu, o čemu preporuku, prema testiranju i ocjenama, donosi Zavod za zapošljavanje, Služba za profesionalnu orijentaciju. (Dva moja lanjska učenika izravno su se upisala u gimnazije, jedan u obrtničku školu.)

Drugačije je s prilagođenim programom. Učenici dobivaju naizgled jednaku svjedodžbu kao ostali, ali na svjedodžbi je šifra po kojoj se zna da je imao prilagođeni program. Takav program znači da dijete usvaja samo dio sadržaja. Ponekad, dijete ima prilagođeni program samo za neke predmete, a u nekim predmetima može usvajati i sve sadržaje.
Takav oblik školovanja znači da se ne može upisati u sve SŠ (npr. gimnazije), no u određenim strukovnim školama ima prednost.

Svako takvo rješenje, kad dijete dosegne razvoj i sposobnosti svojih vršnjaka, može se ukinuti, no u praksi je rijetko, jer najčešće roditelj to ne želi.

Škola nema nikakav interes predložiti komu takva rješenja, naprotiv to učitelje obavezuje na više rada. Za individualizirani pristup učitelj nema nikakvu naknadu, za prilagođeni program dobiva 28 kn mjesečno po učeniku.

Još nešto, ako dijete ima poteškoću, obično mu se predlažu vježbe kod logopeda ili tretmani kod psihologa te pohađanje dopunske nastave iz predmeta koji mu teže idu. To bi trebalo i činiti.
Čak i ako škola nema odgovarajućeg stručnog suradnika, u Zagrebu ima za to raznih besplatnih mogućnosti (preko zdravstvenoga osiguranja).

I zadnje, nemoj to doživljavati kao sramotu i nemoj to djetetu tako predstaviti. Ja sam imam u razredu genijalca koji ne može čitati. Jednostavno ne može, no u mnogim je područjima mnogo bolji od ostalih.
Objasni djetetu da će mu biti lakše učiti, da će dobivati testove koje će uspješnije rješavati, da će dobiti pomoć da prevlada poteškoće.
Možda je izvrsno u sportu, pjevanju, crtanju, možda je kreativno, možda dobro pamti, možda ima sposobnost stupati u kvalitetne prijateljske odnose, sigurno je u nečemu sjajno u čemu ostali nisu tako dobri. Netko ima naočale, netko je nemoguće nespretan... Svi mi imamo svoje dobre i slabe strane.
Ne smije se sramiti niti skrivati svoje poteškoće. To bi bio prevelik teret.

Ako te još što zanima, javi se. Javi se u svakom slučaju kad predlože neko rješenje. O prilagođenom programu bih razmislila jer ipak ima posljedice za dalje školovanje, no o individualiziranom, ako predlože, ne bih mislila ni trenutak.

I ne brini se. Imaš kontrolu nad onim što se događa. Bez tvoga pristanka ništa se ne može dogoditi.
buditedobro is offline  
Odgovori s citatom
Old 14.04.2014., 13:32   #4
Hvala Vam na odgovoru!

Naša učiteljica iz bivše škole radila je ovako kako opisujete individualizirani program. Nju je pitala skoro sve usmeno. Pismeno je radila samo matematiku, dala joj je više vremena za zadatke i nije ju izvodila pred ploču da ju ne sramoti. Nekad ju je pitala nakon nastave. Nekad je išla i na dopunsku. Baš vidim kolko joj fali takav način rada. Imam dobra iskustva sa takvim pristupom. Ovog prilagođenog me malo strah. Sad kad me iz škole šalju na obradu bojim se da će joj dati prilagođeni kad je ovaj već imala. Jako bih htjela da netko stručan radi sa njom. Pomoć joj treba, a ja to ne znam. Imamjednu studenticuza pomoć sa matematikom i ona je rekla da njoj treba i defektolog-logoped za učenje. I ona me poslala tu na forum da se raspitam. Ali ne zna gdje da idemo na obradu. Tamo na temi sa zdravlja ljudi ne pišu ljepo o toj Kukuljevićevoj. Pa ako mi možete još to reći, tamo mi nisu odgovorili. Hvala.
rozamama is offline  
Odgovori s citatom
Old 14.04.2014., 20:27   #5
Quote:
rozamama kaže: Pogledaj post
Hvala Vam na odgovoru!

Naša učiteljica iz bivše škole radila je ovako kako opisujete individualizirani program. Nju je pitala skoro sve usmeno. Pismeno je radila samo matematiku, dala joj je više vremena za zadatke i nije ju izvodila pred ploču da ju ne sramoti. Nekad ju je pitala nakon nastave. Nekad je išla i na dopunsku. Baš vidim kolko joj fali takav način rada. Imam dobra iskustva sa takvim pristupom. Ovog prilagođenog me malo strah. Sad kad me iz škole šalju na obradu bojim se da će joj dati prilagođeni kad je ovaj već imala. Jako bih htjela da netko stručan radi sa njom. Pomoć joj treba, a ja to ne znam. Imamjednu studenticuza pomoć sa matematikom i ona je rekla da njoj treba i defektolog-logoped za učenje. I ona me poslala tu na forum da se raspitam. Ali ne zna gdje da idemo na obradu. Tamo na temi sa zdravlja ljudi ne pišu ljepo o toj Kukuljevićevoj. Pa ako mi možete još to reći, tamo mi nisu odgovorili. Hvala.
Nemoj se bojati ničega. Prilagođeni je za djecu koja to trebaju. Ako sumnjaš, traži dva-tri mišljenja. No možda joj samo treba individualzirani. Je li to dosad imala službeno, crno na bijelom? Ako još nije imala individualzirani, a provodli su ga neformalno, vjerojatno će predložiti individualizaciju.

Kukuljevićeva je OK za dijagnostiku, osobito kod psihičkih i socijalnih poteškoća. Ne pretjeruju. Obično bude kako su napisali ili napišu blaže nego što stvarno jest jer na njihovo mišljenje ima utjecaj i roditelj s kojim razgovaraju o djetetu. Istakni u razgovoru sve što smatraš bitnim da se vidi kakvo je dijete u slobodnoj igri, s vršnjacima, u zadatcima koji ju zanimaju...

Ako je problem u čitanju i pisanju ili računanju, ja bih radije išla u SUVAG, i na vježbe i na dijagnostiku. Oni daju konkretnije upute školi i imaju kvalitetne vježbe.

Uz vježbe trebat će i dalje pomoć u učenju. Možda i ti možeš pomoći uz upute logopeda kojem ćete ići. I svakako neka koristi ono što se pruža u školi: dopunska.
buditedobro is offline  
Odgovori s citatom
Old 16.04.2014., 12:28   #6
Imala je službeno, iz Socijalnog. Njezin otac i ja smo se razvodili pa je i ona tamo razgovarala sa psihologicom. I onda joj je psihologica napisala da ju poštede u školi jer je bila podstresom. I čula se je sa učiteljicom. To je bilo još u drugom razredu.

Hvala Vam još jednom.
rozamama is offline  
Odgovori s citatom
Old 16.04.2014., 21:13   #7
Quote:
rozamama kaže: Pogledaj post
Imala je službeno, iz Socijalnog. Njezin otac i ja smo se razvodili pa je i ona tamo razgovarala sa psihologicom. I onda joj je psihologica napisala da ju poštede u školi jer je bila podstresom. I čula se je sa učiteljicom. To je bilo još u drugom razredu.

Hvala Vam još jednom.
Hej, stani. Nije TO službeno. To je bila preporuka CSS, no to što sam te pitala odnosi se na Rješenje o primjerenom obliku školovanja od ureda za odgoj i obrazovanje (u Zagrebu Gradskoga, u ostalim županijama pretpostavljam od županijskih).
Ako trebaš dalju pomoć, može na pp jer smo ovdje off topic.
buditedobro is offline  
Odgovori s citatom
Old 16.04.2014., 23:45   #8
@rozamama,ajde prvo napravi obradu u nekoj zdravstvenoj ustanovi (dijagnostika je manje vise svugdje ista: testovi i razgovor.Pazi samo da je naspavana i pripremi ju na to da ne dodje uplasena. Obavezno uzmi vise termina, da vam se ne desi da ju u jedom danu istestiraju sve.)
Kukuljeviceva, Klaiceva, Suvag, Poliklinika za djecu, Rebro, ERF....
iskreno, mislim da ces najbrze dobiti termin u KUkuljevicevoj (iliti DZ baruna filipovica)

kad dobijes rezultat, onda ces vidit da li vam je uciteljica napravila medvjedju uslugu (pa ju je pustala kroz skolovanje bez muke), ili se zaista radi o djetetu sa poteskocama (koje nazalost nisu bile prepoznate na vrijeme od strane skole).

ako je ovo prvo, uzmi hrpu instrukcija i nadoknadite gradivo od 3, 4 i 5. razreda i bori se da ostane na redovnom programu.
ako se radi o nekim poteskocama, onda slijedi upute strucnjaka, ukljuci ju u rad neke udruge da dobijes besplatnu pomoc u ucenju, kao i prepoznavanje djetetovih potencijala, sigurno je u necemu dobra sto onda treba razvijati.
(sigurno ces na dijagnostici dobiti preporuku za tretman, pogotovo ako kod njih ne mozes dobit. recimo IDEM je ok udruga)
__________________
Ako postoji nešto što želimo promijeniti kod djeteta, trebamo vidjeti nije li to nešto što bismo prvo trebali promijeniti u nama samima
nosorog is offline  
Odgovori s citatom
Old 17.04.2014., 16:24   #9
Quote:
nosorog kaže: Pogledaj post
@rozamama,ajde prvo napravi obradu u nekoj zdravstvenoj ustanovi (dijagnostika je manje vise svugdje ista: testovi i razgovor.Pazi samo da je naspavana i pripremi ju na to da ne dodje uplasena. Obavezno uzmi vise termina, da vam se ne desi da ju u jedom danu istestiraju sve.)
Kukuljeviceva, Klaiceva, Suvag, Poliklinika za djecu, Rebro, ERF....
iskreno, mislim da ces najbrze dobiti termin u KUkuljevicevoj (iliti DZ baruna filipovica)

kad dobijes rezultat, onda ces vidit da li vam je uciteljica napravila medvjedju uslugu (pa ju je pustala kroz skolovanje bez muke), ili se zaista radi o djetetu sa poteskocama (koje nazalost nisu bile prepoznate na vrijeme od strane skole).

ako je ovo prvo, uzmi hrpu instrukcija i nadoknadite gradivo od 3, 4 i 5. razreda i bori se da ostane na redovnom programu.
ako se radi o nekim poteskocama, onda slijedi upute strucnjaka, ukljuci ju u rad neke udruge da dobijes besplatnu pomoc u ucenju, kao i prepoznavanje djetetovih potencijala, sigurno je u necemu dobra sto onda treba razvijati.
(sigurno ces na dijagnostici dobiti preporuku za tretman, pogotovo ako kod njih ne mozes dobit. recimo IDEM je ok udruga)
Slažem se sa svime, samo smatram da bi i djetetu koje je propustilo usvojiti znanja i vještine u nekim razredima bio potreban individualizirani pristup dok to ne nadoknadi, a ne (samo) dopunska pomoć. Takav pristup može trajati pola godine, godinu, dvije, a zatim roditelj traži da se rješenje ukine te da se nastavi školovati bez toga pristupa. (Imali smo slučajeve kad je dijete bilo bolesno više od pola godine i nije bilo u takvu stanju da ima nastavu kod kuće pa je, kad je ozdravilo i vratilo se u školu, dobilo individualizirani pristup na pola godine, umjesto polaganja razrednih ispita i nepotrebnoga stresa).

Da se razumijemo, i ja bih svakako nastojala, ako je moguće, izbjeći prilagođeni program, čak i kod djece koja su naizgled sniženih sposobnosti jer se često pokaže da se radi samo o drugačijem tempu sazrijevanja, a taj im program onemogućuje potpuno slobodan odabir škole i struke.
buditedobro is offline  
Odgovori s citatom
Old 17.04.2014., 16:32   #10
Promjena naziva teme

Predlažem promjenu naziva teme jer ovaj naziv upućuje na promjenu nastavnoga programa za sve učenike koji ima mnogo manjkavosti. I to bi bila zanimljiva tema, moglo bi se štošta reći u vezi sa svakim predmetom jer ima višaka, ima i manjkova, ima problema s metodama učenja i poučavanja... no čini se da je autorica teme mislila na nešto drugo, stoga predlažem da se preimenuje u Prilagođeni program i individualizirani pristup ili Djeca koja trebaju poseban pristup ili program u redovnoj OŠ. (Tim drugim obuhvatili bi se i drugi koji ne trebaju službeno rješenje, pa i daroviti).
buditedobro is offline  
Odgovori s citatom
Old 18.04.2014., 14:56   #11
Koko u Parizu

Primila bih se povelika posla i prilagodila Koko u Parizu za djecu s poteškoćama u čitanju. Trebala bih roman u digitalnom obliku i to word verziju ili pdf s uputom kako ga preoblikovati u word.
Dosad sam slično radila u školi za svoje učenike kada sam prilagođavala tekstove iz čitanki i pokazalo se da ipak žele čitati i da se tomu vesele.
Svaka sugestija i primjedba su dobrodošle.
Brine me pitanje autorskih prava, a ne bih htjela da neki izdavač stavi šapu na projekt jer bih htjela da sve bude ili jako jeftino ili besplatno.
Nije isto čitaju li kratak sadržaj na dvije-tri stranice (kakvih ima po internetu) ili verziju koja bi im omogućila i doživljaj.
buditedobro is offline  
Odgovori s citatom
Old 19.04.2014., 00:41   #12
draga, pokusaj ovo pitanje postaviti na pdf Knjizevnost.
s time da moram upozoriti da je postavljanje piratskih linkova na knjige na forumu zabranjeno... opcenito je zabranjeno, ne samo za knjige..
__________________
I'm sorry to interrupt it's just I'm constantly
On the cusp of trying to kiss you
La_LuNa is offline  
Odgovori s citatom
Old 19.04.2014., 15:29   #13
Quote:
La_LuNa kaže: Pogledaj post
draga, pokusaj ovo pitanje postaviti na pdf Knjizevnost.
s time da moram upozoriti da je postavljanje piratskih linkova na knjige na forumu zabranjeno... opcenito je zabranjeno, ne samo za knjige..
Hvala, znam to. Mislila sam da postoji, kao na carnetu, lektira za slobodan download.
Ako bih to uspjela napraviti što sam rekla, uz pomoć logopeda i djece ilustratora, svakako bih se tražila dopuštenje vlasnika autorskih prava, a preko neke udruge bih to objavila, bez udjela izdavačkih kuća da bude dostupno svima, besplatno ako bih našla kakvu donaciju, ili uz simboličnu naknadu da se pokriju troškovi grafičke obrade.
buditedobro is offline  
Odgovori s citatom
Old 23.04.2014., 20:00   #14
negdje sam cula da neka ekipa na edukacijsko rehabilitacijskom fakultetu priprema prilagodbu lektira za osnovnu skolu.

ovo je rekla-kazala informacija, ali mozda da posaljes upit i prijedlog za suradnju.

dajem se na raspolaganje za eventualnu pomoc - vremena imam, talenta imam. znanja o djeci s teskocama imam, organizacijskih sposobnosti nemam.
Malena Mu is offline  
Odgovori s citatom
Old 25.04.2014., 09:29   #15
Nisam mogla nači temu.Hvala Vam na odgovorima.
Imali smo službeno od socijalnog, psihologica ju je testirala. Ona je normalne inteligencije i popustila je u učenju zbog svega što se doma događalo. Puno je i izostala. Mi smo trebali ići i u Polikliniku, ali se njezin otac nije pojavljivao pa je to propalo. A i bilo nam je daleko putovati jer tada nismo živjele u Zagrebu.
Prekjučer sam razgovarala sa pedagogicom i ona isto misli ko neki ovdje da ju je učiteljica puštala kroz nastavu. Iči ćemo sada na obradu pa čemo vidjeti. Brine me što mora iči i kod psihijatra. To ne znam zašto,a oni kažu da je to timska obrada i da mora kod svih stručnjaka.Zvala sam nekoliko ustanova i istina je da se u domu zdravlja dobije najranije termin.Ali program će dobiti tek od iduče godine.
rozamama is offline  
Odgovori s citatom
Old 25.04.2014., 16:37   #16
Quote:
Malena Mu kaže: Pogledaj post
negdje sam cula da neka ekipa na edukacijsko rehabilitacijskom fakultetu priprema prilagodbu lektira za osnovnu skolu.

ovo je rekla-kazala informacija, ali mozda da posaljes upit i prijedlog za suradnju.

dajem se na raspolaganje za eventualnu pomoc - vremena imam, talenta imam. znanja o djeci s teskocama imam, organizacijskih sposobnosti nemam.
OK. Sjajno ako su već pokrenuli, pogledat ću tko je to pokrenuo, no ne ulazim u to s izdavačima koji žele strpati u džep toliko da knjige budu nedostupne. (Mogu dobiti za troškove, a dobit im treba biti sama činjenica da se tako reklamiraju kao kuća.) Vidjet ću kako ću i s kim ću. Imam te na umu, Malena Mu, i čim nešto konkretno smislim, javit ću ti se na pp. Koje tebe knjige zanimaju za prilagodbu? Ja bih krenula s tri ključna naslova za peti, za za šesti itd. da pokrijemo obavezne lektire.
buditedobro is offline  
Odgovori s citatom
Old 25.04.2014., 16:40   #17
Quote:
rozamama kaže: Pogledaj post
Nisam mogla nači temu.Hvala Vam na odgovorima.
Imali smo službeno od socijalnog, psihologica ju je testirala. Ona je normalne inteligencije i popustila je u učenju zbog svega što se doma događalo. Puno je i izostala. Mi smo trebali ići i u Polikliniku, ali se njezin otac nije pojavljivao pa je to propalo. A i bilo nam je daleko putovati jer tada nismo živjele u Zagrebu.
Prekjučer sam razgovarala sa pedagogicom i ona isto misli ko neki ovdje da ju je učiteljica puštala kroz nastavu. Iči ćemo sada na obradu pa čemo vidjeti. Brine me što mora iči i kod psihijatra. To ne znam zašto,a oni kažu da je to timska obrada i da mora kod svih stručnjaka.Zvala sam nekoliko ustanova i istina je da se u domu zdravlja dobije najranije termin.Ali program će dobiti tek od iduče godine.
Ne boj se psihijatra. To je redovan postupak. Samo djetetu objasni da je to sve normalno i da će joj pomoći da joj bude lakše u školi. Ako trebaš, javi se.
buditedobro is offline  
Odgovori s citatom
Old 25.04.2014., 17:14   #18
Quote:
rozamama kaže: Pogledaj post
Nisam mogla nači temu.Hvala Vam na odgovorima.
Imali smo službeno od socijalnog, psihologica ju je testirala. Ona je normalne inteligencije i popustila je u učenju zbog svega što se doma događalo. Puno je i izostala. Mi smo trebali ići i u Polikliniku, ali se njezin otac nije pojavljivao pa je to propalo. A i bilo nam je daleko putovati jer tada nismo živjele u Zagrebu.
Prekjučer sam razgovarala sa pedagogicom i ona isto misli ko neki ovdje da ju je učiteljica puštala kroz nastavu. Iči ćemo sada na obradu pa čemo vidjeti. Brine me što mora iči i kod psihijatra. To ne znam zašto,a oni kažu da je to timska obrada i da mora kod svih stručnjaka.Zvala sam nekoliko ustanova i istina je da se u domu zdravlja dobije najranije termin.Ali program će dobiti tek od iduče godine.
ako je prosječne inteligencije, onda joj nije potreban prilagođeni program, nego individualizirani pristup.
to što je učiteljica provodila individualizirani pristup, ne znači da ju je učiteljica "puštala".
je l curica ima problema s čitanjem?
simple mind is offline  
Odgovori s citatom
Old 28.04.2014., 16:24   #19
Psiholog je dio timske obrade. Pitat će ju uobičajena pitanja. Ovisno kod kojeg psihologa dođe, moram ih pohvaliti - neki su zaista odlični, on će napraviti evaluaciju njezinog emotivnog stanja i prema tome napraviti preporuku koja će biti više orijentirana na njezin život van škole - obratit će vam pozornost na što je osjetljivija, kako da reagirate na njezine emotivne reakcije (a kojih će sigurno biti, i zbog situacije sa ocem kojeu ste naveli i zbog seljenja u drugi grad i školu). U "najgorem" slučaju (stavila sam pod navodnike jer to nije tako loš slučaj kao što mamama obično zvuči jest da će nakon timske obrade biti upućena na individuani pristup u nastavi. Najveći problem koji se javlja u školama (ja se s tim problemima susrećem svakodnevno) jest što se individualizirani program ne provodi u svim školama jednako. Znači, ne postoji neki uniformirani program kako prilagoditi svaki predmet određenom poremećaju (ADD, ADHD; disleksija...) nego se to svodi na "dobru volju" i suradnju između svakog profesora i školskog pedagoga/psihologa. Ako će imati individualizirani pristup, moj savjet vam je da odete kod svakog profesora (ili barem iz ključnih predmeta kao što su matematika, hrvatski i strani jezici) na njegove informacije i svakome od njih ponovite njenu priču te u dogovoru sa svakim profesorom probajte dogovoriti način ispitivanja i obrade gradiva. Ako ima puno propuštenog gradiva (kao što kažete), dogovorite se sa npr. prof iz povijesti da taj tjedan odgovara samo jednu lekciju (10 - 15 str knjige), pa slijedeći tjedan opet i opet... Profesoti će vam sigurno ići na ruku kad vide kako se trudite i kako želite pronaći rješenje. Inače je 5.r. stresan za klince jer se iz sigurnosti jedne učiteljice moraju najednom snaći sa puno različitih profesora, tako da sam uvjerena da će vam u 6. r već biti puno lakše, bit ćete uhdaniji. Ali uvijek odite na te informacije i u 6. r kako bi olakšali i njoj i njima. Nisu ni profesori baš krivi do kraja, ministarstvo nije napravilo dobar plan kako raditi sa klincima na individualnom. I ne brinite se da će ju netko zadirkivati. Iz mojeg iskustva, prije će to (nažalost) čuti od nekog lošeg profesora nego od druge djece.
Sretno!
Pomoc u ucenju is offline  
Odgovori s citatom
Old 29.04.2014., 10:02   #20
Quote:
Pomoc u ucenju kaže: Pogledaj post
Psiholog je dio timske obrade. Pitat će ju uobičajena pitanja. Ovisno kod kojeg psihologa dođe, moram ih pohvaliti - neki su zaista odlični, on će napraviti evaluaciju njezinog emotivnog stanja i prema tome napraviti preporuku koja će biti više orijentirana na njezin život van škole - obratit će vam pozornost na što je osjetljivija, kako da reagirate na njezine emotivne reakcije (a kojih će sigurno biti, i zbog situacije sa ocem kojeu ste naveli i zbog seljenja u drugi grad i školu). U "najgorem" slučaju (stavila sam pod navodnike jer to nije tako loš slučaj kao što mamama obično zvuči jest da će nakon timske obrade biti upućena na individuani pristup u nastavi. Najveći problem koji se javlja u školama (ja se s tim problemima susrećem svakodnevno) jest što se individualizirani program ne provodi u svim školama jednako. Znači, ne postoji neki uniformirani program kako prilagoditi svaki predmet određenom poremećaju (ADD, ADHD; disleksija...) nego se to svodi na "dobru volju" i suradnju između svakog profesora i školskog pedagoga/psihologa. Ako će imati individualizirani pristup, moj savjet vam je da odete kod svakog profesora (ili barem iz ključnih predmeta kao što su matematika, hrvatski i strani jezici) na njegove informacije i svakome od njih ponovite njenu priču te u dogovoru sa svakim profesorom probajte dogovoriti način ispitivanja i obrade gradiva. Ako ima puno propuštenog gradiva (kao što kažete), dogovorite se sa npr. prof iz povijesti da taj tjedan odgovara samo jednu lekciju (10 - 15 str knjige), pa slijedeći tjedan opet i opet... Profesoti će vam sigurno ići na ruku kad vide kako se trudite i kako želite pronaći rješenje. Inače je 5.r. stresan za klince jer se iz sigurnosti jedne učiteljice moraju najednom snaći sa puno različitih profesora, tako da sam uvjerena da će vam u 6. r već biti puno lakše, bit ćete uhdaniji. Ali uvijek odite na te informacije i u 6. r kako bi olakšali i njoj i njima. Nisu ni profesori baš krivi do kraja, ministarstvo nije napravilo dobar plan kako raditi sa klincima na individualnom. I ne brinite se da će ju netko zadirkivati. Iz mojeg iskustva, prije će to (nažalost) čuti od nekog lošeg profesora nego od druge djece.
Sretno!
koliko sam ja informirana, ove dvije vrste evaluacije koje ti spominješ ne ovise o tome kod kojeg psihologa dođe, nego ovise o razlogu radi kojeg dijete dolazi na obradu. ako dolazi radi emocionalnih problema onda se radi jedna vrsta obrade, ako dolazi radi problema u učenju onda se radi druga vrsta obrade.

upute za individualizirani pristup od strane mzoš-a postoje, razvrstane po određenim teškoćama ("uvodne napomene katalogu znanja za posebnosti u radu s učenicima koji imaju teškoće u razvoju"), samo je pitanje koliko ih se učitelji mogu pridržavati u pretrpanim razredima u kojima je po nekoliko takve djece s teškoćama....
simple mind is offline  
Odgovori s citatom
Odgovor


Tematski alati
Opcije prikaza

Kreni na podforum




Sva vremena su GMT +2. Trenutno vrijeme je: 18:05.