Natrag   Forum.hr > Društvo > Povijest i povijesne teme > Vojna povijest i tehnologija

Vojna povijest i tehnologija Od praćke do ratova zvijezda.

Odgovor
 
Tematski alati Opcije prikaza
Old 12.09.2015., 21:27   #1
Obalni ophodni brod OB 39/42

Dakle, za 5 dana polaže se kobilica prvog serijskog broda za potrebe HRM/ Obs.
To je prvi i jedini takav projekt od uspostave nove samostalne hrvataske države a da je kreiran, projektiran, osmišljen i započet u ovih 25 godina.

Mislim kako zaslužuje posebnu temu i držim da je ovo veliki i značajan događaj za cijelu državu i brodogradnju u širem smislu.
Ne sumnjam kako će svi govornici za nadolazeći Dan HRM-a to posebno i s ponosom apostrofirati u svojim javnim obraćanjima.
Ovo smo dugo i predugo čekali i sad napokon možemo biti sretni.
Prvi brod očekujemo u moru za Dan Hkov, nekadašnji dana državnosti 30. svibnja 2016.
Priliči da ima posebnu temu.
__________________
Pola sata ćete ostati na ručku i onda možete otići, Franjo Tuđman generalima, Brijuni 31. srpnja 1995.
pp5d6 is offline  
Odgovori s citatom
Old 12.09.2015., 21:49   #2
Čestitam. I veselim se istom događaju.
__________________
Copyright © an_02. All rights reserved.

Slike, tekstovi i ostali podaci sa ovog sajta se ne mogu kopirati i koristiti u bilo kom smislu bez dozvole vlasnika.
an_02 is offline  
Odgovori s citatom
Old 12.09.2015., 23:26   #3
nadan se da će bit 5+5, i da će mirne moć u zaslužanu mirovinu. nadan se da će još koja kobilica osim ovih "civilnih patrolaca" na navoz. nadan se i odvajanju ObS-a o HRM-a. ali to su samo moje želje.

sritno.
karabin is online now  
Odgovori s citatom
Old 12.09.2015., 23:36   #4
nekako sam se naucio vjerovati tek kad vidim
tako i sada, drzim fige, ali kad to zaplovi onda cemo vidjeti kaj je na stvari
ZgSash is offline  
Odgovori s citatom
Old 13.09.2015., 13:20   #5
I jesu li na kraju smislili koliko će brod biti dug?
__________________
"Hrvatsku su već u nekoliko navrata iz vrlo opasne situacije spasile greške drugih, no nikako vlastita mudrost." Bogoslav ŠULEK
otok_kiril is offline  
Odgovori s citatom
Old 13.09.2015., 13:30   #6
Ima neka slika tog kajića?
ColdSteel is offline  
Odgovori s citatom
Old 13.09.2015., 17:43   #7
http://i.imgur.com/p7KqztN.jpg?1

http://i.imgur.com/DHgo4qM.jpg?1

http://i.imgur.com/TorGjhM.jpg?1



Maketa prikazana na ASDA 2013.

3D model OOB-a




Zadnje uređivanje Hollow Point : 13.09.2015. at 18:20.
vozilo2 is offline  
Odgovori s citatom
Old 13.09.2015., 18:22   #8
Hvala na skenovima i fotografijama Vozilo, ali zamolio bih te da pripaziš malo na njihovu veličinu. Maksimalno do 800x600, ako su veće stavi samo link jer jako rastežu stranicu.
__________________
Ljudi su žrtva, a žene su poludile.
Hollow Point is offline  
Odgovori s citatom
Old 13.09.2015., 18:51   #9
Quote:
Hollow Point kaže: Pogledaj post
Hvala na skenovima i fotografijama Vozilo, ali zamolio bih te da pripaziš malo na njihovu veličinu. Maksimalno do 800x600, ako su veće stavi samo link jer jako rastežu stranicu.
Jedan savjet friškim imgurovcima, nakon uploada slike za veličinu odaberite "Large Thumbnail" i tek onda kopirajte link slike za forum. Na taj se način dimenzije automatski skaliraju na dozvoljene vrijednosti.
Tomcatter is offline  
Odgovori s citatom
Old 13.09.2015., 23:24   #10
^^

Daleko sam ja od friskog imgurovca. Znam za to, dolje sam objasnio razlog zasto samo slike postavio onako.

Quote:
Hollow Point kaže: Pogledaj post
Hvala na skenovima i fotografijama Vozilo, ali zamolio bih te da pripaziš malo na njihovu veličinu. Maksimalno do 800x600, ako su veće stavi samo link jer jako rastežu stranicu.
Ok nema problema, stavljat cu linkove jer nemam volje ponovno uplodat slike posto su vec objavljene na drugom forumu koji je malo fleksibilniji pa onda samo kopiram post da ne trazim slike na imguru kojih imam previse.

Poz
vozilo2 is offline  
Odgovori s citatom
Old 15.09.2015., 15:48   #11
Upravo u Dnevniku Hrvatskog radija 1 programa službeno najavljeno polaganje kobilice za prvi prototipni OB za 17.9.2015 (četvrtak).
Najavio zapovjednik ObS Stipanović.
Službeni izvori uvijek kasne

Stipanović očekuje polaganje kobilica u budućnosti i za zamjene brodova ev. br. 72 i 73 jer su kako reče na kraju ekspolatacijskog razdoblja.
__________________
Pola sata ćete ostati na ručku i onda možete otići, Franjo Tuđman generalima, Brijuni 31. srpnja 1995.
pp5d6 is offline  
Odgovori s citatom
Old 16.09.2015., 16:13   #12
rade li se neki planovi u tom pogledu? ili je to samo lipa želja? i čisto jedno laičko pitanje, može li se očekivat da to bude jedan brod koji će bit nositelj obaju funkcija, spasilačkih i školskih?
mikhailmil is offline  
Odgovori s citatom
Old 16.09.2015., 17:26   #13
Quote:
mikhailmil kaže: Pogledaj post
rade li se neki planovi u tom pogledu? ili je to samo lipa želja? i čisto jedno laičko pitanje, može li se očekivat da to bude jedan brod koji će bit nositelj obaju funkcija, spasilačkih i školskih?
Malim sam skeptičan u tu "dva u jedan" izvedbu na naš način: niti je Mohorovičić školski, niti je Vrančić spasilački brod. Odnosno prvi je izvorno školski kod nas uveden kao hidrografski (samo ime govori mnogo), pa "vraćen" u školski brod. Drugi je pak od izvorno spasilačkog pretvoren u... nešto-nešto... pa recimo ophodni brod, ili svašta nešto (opet ime sve govori, renesansni sve-u-jedan inovator). Ako ništa drugo, moraš skinut kapu HRM-u u odabiru imena.

Sad, izgradit nekakav školsko-spasilački brod
1) taj bi trebao biti po dužini znatno veći od oba, iz jednostavnog razloga što nama u tom svaštarenju nasušno treba nekakav 80+ brod:
2) školski brod bi trebao omogućiti plovidbu na otvorenom moru, i to s popriličnom "rezervom sigurnosti": čim je školski, obučavaš kadete za sve uvjete, a ne za voditelje kaića, a samim time što je školski mora imati dobre maritimne sposobnosti da "trpi" njihovo školovanje, da plovi s minimalnom posadom sigurno (nešto kao nužan i dovoljan uvjet u matematici)
3) spasilački? Kakav tip "spasilačkog"?
Ako se ide na zamjenu prvotne Faustove namjene, fali mu "smisao": mi podmornica nemamo, a i teško da ćemo ih imati skoro. Ako bi mu svrha bio nekakav "generalni" spasilački djelokrug, odnosno potpora bilo kakvom boravku u podmorju, poželjan je velik otvoreni radni prostor na palubi, barokomora, potrebni agregati i oprema.
Spojiti ono prvo "školsko" s ovakvim "spasilačkim" zahtjeva još duljine da se sve kvalitetno pokrije, a onda otvaraš pitanje primarne namjene: prekida li se školski program radi spasilačkih misija, šta ako je brod predaleko,...
4) ako si mislio da to bude neki školski brod koji može obavljati dio zadaća iz djelokruga Obalne Straže, to bi mogao, uz uvjet duljine i dosta prostora za prihvat brodolomaca, imigranata... Onda otvaraš pitanje ukrcavanja dodatnih članova posade iz carinskih, policijskih i spasilačkih službi, da bi sve bilo pokriveno...

Uglavnom, brod ne treba gledati samo kao dovoljno veliko korito koje može ploviti po svim uvjetima, primiti par desetaka brodolomaca/imigranata/kadeta/čega_god ... i eto eutentičnog VHS broda...
Iskreno, ja bih se u toj kombinaciji najviše bojao "pozitivnih EU propisa", jer da sam "uljuđeni europljanin" (TM) negdje iz zapadne Europe, čim bih se iskrcao sa školskog broda HRM koji me je spasio, odmah bih plasirao višemilijunsku tužbu da je to napravljeno s neosposobljenom posadom, školarcima, da fali xyz certifikata, atesta, i ostalih pičaka materinih... spasi sirotu na svoju sramotu...

A jel' se šta radi na tome?
Kako ne, potrošili su tonu punta za tehničke olovke i četiri licence AutoCada do sada na tome....
Osim što svima mjerodavnima negdje u primozgu gore lampice da su to stare, neadekvatne ramine, tek friško opiturane, eto ih na redu odmah nakon OOB-a, prihvata Kulmbacha, IOB-a, brodovlja OS tipa A, B i C, mlazne HRZ komponente, PZO-a, IFV-a, novog SSM-a... ma učas će to...

Ili će sve to, u skaldu s temom, obavljati OOB 39/42
električni_zec is offline  
Odgovori s citatom
Old 16.09.2015., 17:53   #14
Thumbs up

Pa sad, kolega baci pitanje koje bi trebalo ići pod temu od HRM-u kako naprijed i dobije opširan odgovor od uvaženog kolege a drugi uvaženi kolega donju poveznicu onda stavi na temu o HRM- kako naprijed a ne ovdje.

Ovdi pričajmo o ovom projektu a planove ,ronjenje ,njurkanje na temi o HRM-u.

Sutra je taj dan.Sutra je četvrtak, dan kada zasjeda obično Vlada (ali ne Đurović) nego RH i ako je bude Ante mora iza podne juriti u škver i oko 15, 00 biti na polaganju kobilice. Sve je to dosta kasno za janjetinu (bar 1 -2 sata kasnije od optimuma) ili će spojiti ručak i večeru -jer ipak je prekosutra Dan HRM-a.
Ako dobro računma -tribalo bi dvaput ići na janjetinu-sutra i prekosutra ili je možda bolje sutra na ribu a prekosutra na janjetinu- zbog gihta. S tim da riba mora biti oborita bijela, jer plava opet radi problem s gihtom.
U svakom slučaju sutra je veliki dan za mornaricu,ali i za Antu jer zamalo je i njega mimoišlo.

http://www.morh.hr/hr/vijesti-najave...odni-brod.html
__________________
Pola sata ćete ostati na ručku i onda možete otići, Franjo Tuđman generalima, Brijuni 31. srpnja 1995.
pp5d6 is offline  
Odgovori s citatom
Old 16.09.2015., 18:26   #15
Quote:
pp5d6 kaže: Pogledaj post
Pa sad, kolega baci pitanje koje bi trebalo ići pod temu od HRM-u kako naprijed i dobije opširan odgovor od uvaženog kolege a drugi uvaženi kolega donju poveznicu onda stavi na temu o HRM- kako naprijed a ne ovdje.

Ovdi pričajmo o ovom projektu a planove ,ronjenje ,njurkanje na temi o HRM-u.

Sutra je taj dan.Sutra je četvrtak, dan kada zasjeda obično Vlada (ali ne Đurović) nego RH i ako je bude Ante mora iza podne juriti u škver i oko 15, 00 biti na polaganju kobilice. Sve je to dosta kasno za janjetinu (bar 1 -2 sata kasnije od optimuma) ili će spojiti ručak i večeru -jer ipak je prekosutra Dan HRM-a.
Ako dobro računma -tribalo bi dvaput ići na janjetinu-sutra i prekosutra ili je možda bolje sutra na ribu a prekosutra na janjetinu- zbog gihta. S tim da riba mora biti oborita bijela, jer plava opet radi problem s gihtom.
U svakom slučaju sutra je veliki dan za mornaricu,ali i za Antu jer zamalo je i njega mimoišlo.

http://www.morh.hr/hr/vijesti-najave...odni-brod.html
Jebemumiša, malo me ponijelo...ali, konačno, ionako će sve to past na leđa OOB-a... već vidim da će to bit veliki uspjeh hrvatske brodogradnje koji je nadmašio sva očekivanja...

A što se ja(g)njetine tiče: Fata je Fata, al' dvaput je dvaput... Ante je to uspio nekako ishendlat unutar jednog ciklusa, jednog mandata, neka čovjeku dvije prilike za osvojit paprčak...
Nadam se da se neće taj trend nastaviti od prototipa do prvog iz serije...
električni_zec is offline  
Odgovori s citatom
Old 17.09.2015., 00:31   #16
neću više zagađivat ovu temu eventualnim zamjenama za Fausta i Andriju. o tome ćemo za xy godina, kad te zamjene dođu na navoz. ali prije njih IOB i Drakon. a sutra ipak jedan lipi dan za HRM, nadam se jedan u nizu
mikhailmil is offline  
Odgovori s citatom
Old 17.09.2015., 15:48   #17
u 15,20 polaganje.Zoki je po planu predviđen
malo imigranti ometaju ovaj čin , ali..
__________________
Pola sata ćete ostati na ručku i onda možete otići, Franjo Tuđman generalima, Brijuni 31. srpnja 1995.
pp5d6 is offline  
Odgovori s citatom
Old 17.09.2015., 15:58   #18
Quote:
pp5d6 kaže: Pogledaj post
u 15,20 polaganje.Zoki je po planu predviđen
malo imigranti ometaju ovaj čin , ali..
Zoki??
A da predizborna kampanja sad će biti priče.
__________________
Tko vrijedi leti
Tko leti vrijedi
Tko ne leti ne vrijedi
kopriva-vk is offline  
Odgovori s citatom
Old 17.09.2015., 16:12   #19
Na HTV4 objavili kako je polozena kobilica, prema natpisu na panou iza reportera konacna duzina je 43,50m
AndrejX is offline  
Odgovori s citatom
Old 17.09.2015., 16:51   #20
Quote:
AndrejX kaže: Pogledaj post
Na HTV4 objavili kako je polozena kobilica, prema natpisu na panou iza reportera konacna duzina je 43,50m
Pa ja sam promašio za 0 cm, od kad je trebao brod biti 48 m.
Istisnina 216 tona, širina 8,0 m, motori CTP.
__________________
Pola sata ćete ostati na ručku i onda možete otići, Franjo Tuđman generalima, Brijuni 31. srpnja 1995.
pp5d6 is offline  
Odgovori s citatom
Odgovor


Tematski alati
Opcije prikaza

Kreni na podforum




Sva vremena su GMT +2. Trenutno vrijeme je: 00:04.