Natrag   Forum.hr > Društvo > Gospodarstvo > Poduzetništvo, računovodstvo i porezi

Poduzetništvo, računovodstvo i porezi Pokrećemo poduzetništvo u Hrvatskoj - za računovođe i one koji ih trebaju

Odgovor
 
Tematski alati Opcije prikaza
Old 01.10.2015., 01:07   #1
Minimalni tehnički uvjeti za webshop

Planiram otvoriti tvrtku (d.o.o.) koja bi se bavila prodajom raznih dekoracija putem interneta. Proizvode bi uvozila i prodavala na webshopu, pa mislim da to spada u kategoriju Trgovina na malo preko pošte ili interneta. Sada me zanima što mi je potrebno da bi moja tvrtka udovoljila minimalne tehničke uvjete.

Pročitala sam sve moguće i puno toga mi je nejasno. Naime, u pravilniku o minimalnim tehničkim uvjetima pod člankom 39 piše da „trgovac mora osigurati odgovarajuće skladištenje robe koju prodaje odnosno nudi izvan prodavaonice i robom rukovati na način kojim se osigurava očuvanje njezine kakvoće“. Nigdje se ne spominje koje je odgovarajuće skladištenje, o kojoj se površini radi, gdje se mora nalaziti itd.

Moji proizvodi su mali, to sve stane u dvi kartonske kutije i imala sam u planu držati ih na polici u radnoj sobi. Sjedište tvrtke će mi biti u stanu u kojem živim (u vlasništvu moje bake). Jeli meni zbilja potrebno unajmiti skladište za te dvi kutije? Ili mogu skladištit robu u podrumskoj prostoriji ili špajzi?

Zbilja mi je ovo glupo, jer se ne radi o prodaji u prodajnom objektu u koje ulaze kupci. Meni je samo potrebna prostorija (ili zapravo polica duljine jedan metar) gdje bi roba bila dok se ne proda i dostavi kupcima. Ne radi se o prodajnom skladištu, jer prodaja je preko Interneta.

Ima li netko iskustva s otvaranjem webshopa i kako ste riješili MTU? Kakvo mora biti skladište da bi udovoljilo uvjete? Jer kada se ima webshop važno je imati proizvode na dohvat ruke, a ne da svaki put kada dobijem narudžbu moram sjesti u auto i voziti se do skladišta na drugi kraj grada.

Svi savjeti su dobro došli.
spaladina is offline  
Odgovori s citatom
Old 01.10.2015., 09:53   #2
Quote:
spaladina kaže: Pogledaj post
Planiram otvoriti tvrtku (d.o.o.) koja bi se bavila prodajom raznih dekoracija putem interneta. Proizvode bi uvozila i prodavala na webshopu, pa mislim da to spada u kategoriju Trgovina na malo preko pošte ili interneta. Sada me zanima što mi je potrebno da bi moja tvrtka udovoljila minimalne tehničke uvjete.

Pročitala sam sve moguće i puno toga mi je nejasno. Naime, u pravilniku o minimalnim tehničkim uvjetima pod člankom 39 piše da „trgovac mora osigurati odgovarajuće skladištenje robe koju prodaje odnosno nudi izvan prodavaonice i robom rukovati na način kojim se osigurava očuvanje njezine kakvoće“. Nigdje se ne spominje koje je odgovarajuće skladištenje, o kojoj se površini radi, gdje se mora nalaziti itd.

Moji proizvodi su mali, to sve stane u dvi kartonske kutije i imala sam u planu držati ih na polici u radnoj sobi. Sjedište tvrtke će mi biti u stanu u kojem živim (u vlasništvu moje bake). Jeli meni zbilja potrebno unajmiti skladište za te dvi kutije? Ili mogu skladištit robu u podrumskoj prostoriji ili špajzi?

Zbilja mi je ovo glupo, jer se ne radi o prodaji u prodajnom objektu u koje ulaze kupci. Meni je samo potrebna prostorija (ili zapravo polica duljine jedan metar) gdje bi roba bila dok se ne proda i dostavi kupcima. Ne radi se o prodajnom skladištu, jer prodaja je preko Interneta.

Ima li netko iskustva s otvaranjem webshopa i kako ste riješili MTU? Kakvo mora biti skladište da bi udovoljilo uvjete? Jer kada se ima webshop važno je imati proizvode na dohvat ruke, a ne da svaki put kada dobijem narudžbu moram sjesti u auto i voziti se do skladišta na drugi kraj grada.

Svi savjeti su dobro došli.
Za djelatnost trgovine, pa tako i prodaje putem interneta, propisani su određeni uvjeti. Uz Zakon o trgovini i Zakon o zaštiti potrošača, potrebno je zadovoljiti i određene minimalne tehničke uvjete.

Pravilnikom se, između ostaloga, propisuje:

Skladište za svaki prodajni objekt nije nužno imati ukoliko se radi o specijaliziranim prodavaonicama neprehrambenim proizvodima, već više prodajnih objekata istog trgovca na različitim lokacijama može koristiti zajedničko skladište iz kojeg se opskrbljuju prodajni objekti na različitim lokacijama. Osim za specijalizirane trgovine neprehrambenim proizvodima pri čemu udaljenost ne smije biti veća od 100 metara.
Površina skladišta za trgovanje robom na veliko može biti i manja od 50 m², ali ne manja od 25 m² uz uvjet da je osigurano nesmetano kretanje i manipuliranje robom.
kod prodaje nepretpakirane hrane, potreban je odgovarajući dovod tople i hladne vode i praonik za ruke. Oprema za pranje ruku osoblja koje rukuje nepretpakiranom hranom mora imati slavine koje sprječavaju širenje kontaminacije.
Trgovina na veliko može se obavljati i kao trgovina na veliko bez skladištenja kada se kupnja i prodaja robe obavlja bez zadržavanja robe u skladištu trgovca na veliko.
Tržnica mora imati i poseban prostor za odlaganje otpada te odvojeno odlaganje nusproizvoda životinjskog podrijetla koji mora biti osiguran pred vremenskim utjecajima. Troškove zbrinjavanja otpada snosi proizvođač, odnosno posjednik otpada, sukladno posebnim propisima. Tržnica na veliko mora imati prostor na kojem će se izlagati roba, prostor za prodavanje i skladištenje poljoprivrednih proizvoda, čija veličina mora odgovarati vrsti, količini i strukturi robe, a mora imati i uredske prostore, sanitarne prostorije i mosnu vagu nosivosti najmanje 20 tona.
Putem prodajnih automata može se prodavati pretpakirana hrana i hrana za životinje i ostali proizvodi kao i nepretpakirana hrana i hrana za životinje (npr. kada obiteljska poljoprivredna gospodarstva svoje proizvode prodaju putem mljekomata, uljemata, jajomata i sl, a isti proizvod nije u originalnom pakiranju), ukoliko je udovoljeno svim uvjetima stavljanja hrane i hrane za životinje na tržište sukladno posebnim propisima.
Pomoću pokretnog vozila za prodaju može se prodavati hrana i hrana za životinje i ostali proizvodi koji nisu namijenjeni prehrani ako su ispunjeni uvjeti iz članka 7. ovoga Pravilnika (o sigurnosti vozila, higijeni hrane i hrane za životinje, zaštiti okoliša, uređenju naselja, života i zdravlja ljudi i životinja te zaštite na radu sukladno posebnim propisima).
Prodajom na daljinu u smislu odredbi Pravilnika, kao posebnog oblika trgovine izvan prodavaonice, podrazumijeva se prodaja putem sredstva komunikacije na daljinu za obavljanje djelatnosti trgovine, prodaje robe i usluga što podrazumijeva nuđenje usluga kao i ostali oblici individualizirane prodaje robe i usluga kupcu (prodaja putem kataloga, TV prodaja, prodaja putem pošte, prodaja putem interneta i sl.). za pokretanje obavljanja djelatnosti prodaje putem Interneta, potrebno je registrirati/doregistrirati djelatnost koje se u registru djelatnosti upisuje pod nazivom - usluge informacijskog društva.
Prodaja robe na daljinu obavlja se kao prodaja robe na daljinu na veliko i prodaja robe na daljinu na malo.
- Prodaja robe na daljinu na veliko je kupnja robe radi daljnje prodaje profesionalnim korisnicima, odnosno drugim pravnim ili fizičkim osobama koje obavljaju neku registriranu ili zakonom određenu djelatnost.
- Prodaja robe na daljinu na malo je kupnja robe radi daljnje prodaje potrošačima za osobnu uporabu ili uporabu u kućanstvu, kao i profesionalnim korisnicima ako za tu prodaju nije potrebno ispunjavanje dodatnih minimalnih tehničkih i drugih uvjeta propisanih posebnim propisima. Ukoliko se radi o obavljanju djelatnosti trgovine na daljinu na način da gospodarski subjekt trguje robom na malo, dužan je osigurati za tu robu skladište iz kojih razloga mora podnijeti zahtjev za ishođenje rješenja o ispunjavanju minimalno tehničkih i drugih uvjeta nadležnom uredu državne uprave u županiji, odnosno nadležnom upravnom tijelu Grada Zagreba te udovoljiti svim propisanim uvjetima iz Zakona o trgovini.
Ukoliko gospodarski subjekt namjerava obavljati djelatnosti trgovine na daljinu na način da nudi samo usluge, a ne i robu, tada nije dužan podnijeti zahtjev za ishođenje rješenja o ispunjavanju minimalno tehničkih i drugih uvjeta nadležnom tijelu.
Ukoliko se radi o obavljanju djelatnosti trgovine na daljinu na način da se naručeni proizvod bez skladištenja izravno od dobavljača dostavlja kupcu, gospodarski subjekt nije dužan podnijeti zahtjev za ishođenje rješenja o ispunjavanju minimalno tehničkih i drugih uvjeta nadležnom tijelu iz stavka 10. ovoga članka Pravilnika.
__________________
I'm an accountant... What's your super power? :D
mala-vidra is offline  
Odgovori s citatom
Old 01.10.2015., 13:58   #3
Da se baviš drop shippingom, po novome ti ne bi trebalo nikakvo skladište. Ali baviš se uvozom robe, skladištenjem robe, i prodajom robe.

S obzirom da je prodaja na daljinu ne moraš zadovoljavati MTU za prodajni prostor, nego samo za skladište.

Koliko se meni čini, u zadnje vrijeme su olabavili te uvjete pa sad stvarno možeš skladištiti robu i u špajzi ako je to adekvatno za tu robu.
http://narodne-novine.nn.hr/clanci/s..._108_2095.html
Cafa is offline  
Odgovori s citatom
Old 25.11.2015., 23:24   #4
Poštovani, a što ako sami izrađujemo svoje predmete koje prodajemo samo putem interneta, kakva je onda zakonska odredba o skladištenju?
kamiondzija is offline  
Odgovori s citatom
Old 27.11.2015., 01:58   #5
Cafa, po cemu si to zakljucio?


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
"Lakoća kojom određena mišljenja postaju opća, proizlazi iz nesposobnosti većine ljudi da stvore vlastito mišljenje osnovano na vlastitom razmišljanju".
bitchy-as-usual is offline  
Odgovori s citatom
Old 27.11.2015., 11:14   #6
Quote:
bitchy-as-usual kaže: Pogledaj post
Cafa, po cemu si to zakljucio?


Sent from my iPhone using Tapatalk
čl.5

4) Trgovina na veliko može se obavljati i kao trgovina na veliko bez skladištenja kada se kupnja i prodaja robe obavlja bez zadržavanja robe u skladištu trgovca na veliko.«.
devilgirl is offline  
Odgovori s citatom
Old 27.11.2015., 13:29   #7
Quote:
kamiondzija kaže: Pogledaj post
Poštovani, a što ako sami izrađujemo svoje predmete koje prodajemo samo putem interneta, kakva je onda zakonska odredba o skladištenju?
Isti. Čim imate trgovinu putem interneta morate zadovoljavati MTU za web trgovinu bez obzira što prodajete vlastite proizvode
SunSine is offline  
Odgovori s citatom
Old 28.11.2015., 17:27   #8
Da, ali po cemu je webshop trgovina na veliko?
Po njihovoj definiciji trgovina na veliko je prodaja robe drugim pravnim osobama, a trgovina na malo privatnim osobama


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
"Lakoća kojom određena mišljenja postaju opća, proizlazi iz nesposobnosti većine ljudi da stvore vlastito mišljenje osnovano na vlastitom razmišljanju".
bitchy-as-usual is offline  
Odgovori s citatom
Old 28.11.2015., 19:11   #9
Quote:
bitchy-as-usual kaže: Pogledaj post
Da, ali po cemu je webshop trgovina na veliko?
Po njihovoj definiciji trgovina na veliko je prodaja robe drugim pravnim osobama, a trgovina na malo privatnim osobama


Sent from my iPhone using Tapatalk
Webshop može biti na veliko i na malo..ako je na veliko onda je onaj čl.5 što sam ranije postala, ako je na malo onda je čl.13 :

(12) Ukoliko se radi o obavljanju djelatnosti trgovine na daljinu na način da se naručeni proizvod bez skladištenja izravno od dobavljača dostavlja kupcu, gospodarski subjekt nije dužan podnijeti zahtjev za ishođenje rješenja o ispunjavanju minimalno tehničkih i drugih uvjeta nadležnom tijelu iz stavka 10. ovoga članka Pravilnika.
devilgirl is offline  
Odgovori s citatom
Old 29.11.2015., 00:09   #10
Ovo drugo je zapravo drop shipping
Samo sto velik broj web shopova je na malo i tu se nis nije promijenilo


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
"Lakoća kojom određena mišljenja postaju opća, proizlazi iz nesposobnosti većine ljudi da stvore vlastito mišljenje osnovano na vlastitom razmišljanju".
bitchy-as-usual is offline  
Odgovori s citatom
Old 29.11.2015., 04:54   #11
Od brata cura radi svoj nakit i prodaje preko web shopa. Ima jednu sobu u stanu u kojoj radi, drži sve materijale i, ajmo to tako reći, "skladišti".

Prodaje preko web shopa.

Sad je pitanje, je li to rješenje ili ne. Ako je, imate ga.

Samo ne znam kako je ona to sve registrirala, znam da nema nikakvih davanja, jer se taj dio djelatnosti potiče ili šta ja znam, ne znam detalje, uglavnom, ako je nekom pomoglo...
rocker1987 is offline  
Odgovori s citatom
Old 03.12.2015., 14:22   #12
meni je rečeno da za webshop moram imati skladište koje ispunjava MTU za tu djelatnost... npr mora biti minimalno 6m2 i to ne smije biti soba u stanu nego poslovni prostor, odnosno prostor u građevini poslovne ili poslovno-stambene namjene (no ne stan). ne mora imati vlastiti ulaz, ali baš mora biti poslovni prostor.
dreamer~dreams is offline  
Odgovori s citatom
Old 27.12.2015., 23:36   #13
Ja sam odustala od otvaranja tvrtke u Hrvatskoj, ovaj glupi zakon o mtu je jedan od razloga. Svoju ću tvrtku otvoriti u inozemstvu gdje je to puno jednostavnije i toj ću državi plaćati poreze i ostale doprinose. Znam da sam ja samo jedna mala osoba i da Hrvatska neće propasti zbog mog odustajanja, zato ću izabrati put koji mi bolje odgovara. Hrvatsku volim ali u ovoj državi se nažalost nezna tko pije a tko plaća. Ima miljun zakona i pravila koji nemaju veze s mozgom, a najgore je što svaki službenik zakon tumaći na svoj naćin.

Svima vama koji se upuštate u poduzetništvo, neka vam je sa srećom.
spaladina is offline  
Odgovori s citatom
Old 27.12.2015., 23:44   #14
Mi smo isto napravili pred koju godinu. Tamo samo plaćamo poreze i knjigovođu, nikakve dodatne nepotrebne gluposti. Nema potrebe i nema pod uvjetima ništa osim računa u banci, poreza (dva komada) i knjigovođe. Kraj priče.

Šta će mi slivne vode, raznorazni nameti, kad ni ured ne moramo imati, ni adresu, niti živjeti tamo? I onda se svi čudimo kako nitko ne otvara firmu u Hrvatskoj.

Tko je otvori, a ima drugih opcija ili je lud ili blesav.
rocker1987 is offline  
Odgovori s citatom
Old 27.12.2015., 23:45   #15
Quote:
spaladina kaže: Pogledaj post
Ja sam odustala od otvaranja tvrtke u Hrvatskoj, ovaj glupi zakon o mtu je jedan od razloga. Svoju ću tvrtku otvoriti u inozemstvu gdje je to puno jednostavnije i toj ću državi plaćati poreze i ostale doprinose. Znam da sam ja samo jedna mala osoba i da Hrvatska neće propasti zbog mog odustajanja, zato ću izabrati put koji mi bolje odgovara. Hrvatsku volim ali u ovoj državi se nažalost nezna tko pije a tko plaća. Ima miljun zakona i pravila koji nemaju veze s mozgom, a najgore je što svaki službenik zakon tumaći na svoj naćin.

Svima vama koji se upuštate u poduzetništvo, neka vam je sa srećom.
ja sam isto razmisljala o otvaranju firme u uk, a poslovanju ovdje, ali ne znam kako se riješava zdravstveno, mirovinsko itd... što s porezom... ništa mi to nije jasno, a ne znam gdje saznati
dreamer~dreams is offline  
Odgovori s citatom
Old 27.12.2015., 23:51   #16
Mi ti imamo firmu u UK, no da ti ja to počnem objašnjavati, zagubio bi se... najbolje ti je uzeti agenciju, platiti, mislim da je cca 3000 funti za sve, ako ćeš da ti oni sve obaviti, ali možeš probati naći jeftinije.

Oni ti nađu i knjigovođu ako hoćeš, možeš platiti i za adresu, poštanski broj, broj telefona spojen s tobom na koji god način hoćeš, itd...

Ako ćeš običnu firmu raditi, d.o.o., to ti je Ltd.

Mi ti radimo jednostavno. Prijaviš koju hoćeš plaću, ne možeš ispod minimalne, naravno, na to ti idu zdravstveno i mirovinsko, a ako stvaraš višak, to povlačiš kao dobit, plaćaš porez na dobit, 20%. Mi to odradimo jednom godišnje, sredinom siječnja, pa je lakše računati i knjigovođi i nama vidjeti zaradu.

PDV nam plaćaju klijenti, tako da nije naša briga, samo ga uračunamo u cijenu usluge.
rocker1987 is offline  
Odgovori s citatom
Old 28.12.2015., 00:29   #17
Super, i kako trošiš novce ovdje?
frANZi50 is online now  
Odgovori s citatom
Old 28.12.2015., 00:50   #18
Pošto radimo preko paypala, povezan je paypal i sa UK računom i sa našom bankom.

Tamo poslovanje preko paypala nije nešto na što će te netko gledati kao da si Marsovac, imaš izlistavanje transakcija, izdamo račun i onda to sve knjigovođi, on dalje odradi.

Lovu za njihove poreze šibneš tamo, čista lova nama za plaću mjesečno, ostalo na godišnjem povlačenju kao dobit.

Dignem keš, promjenim u mjenjačnici i trošim.

Zanimljivo je da nam je na zadnje transakcije od $2500, na račun došlo $2508-$2519.
rocker1987 is offline  
Odgovori s citatom
Old 28.12.2015., 01:06   #19
Ja živim u Švedskoj od svoje 4. godine. Imala sam želju vratiti se u Hrvatsku, iako su svi oko mene govorili da sam luda. Probala sam i evo nakon 6 mjeseci vratila se u Švedsku. Nije bilo lako priznati poraz, ali oni oko mene su bili u pravu, preteško je.

U Švedskoj sam tvrtku otvorila iz svog doma, ispunjavanjem formulara putem interneta. Sve je bilo gotovo u roku 3 dana, i zbilja mislim sve. Nije bilo potrebno ići do Fine, pa do javnog bilježnika, suda, porezne uprave, gradske uprave itd. Od svega toga me pomalo zabolila glava. A najbolje od svega, nikoga nije briga gdje vam je skladište. Važno je da se pridržavate zakona o potrošačima i slično, a skladište možete imati u sobi u stanu, u podrumu, garaži, ispod kreveta, gdje hoćete.

Mislim, bila bi luda da sam se ovdje zezala s mtu i drugim glupostima, kada postoji svijet gdje su zakoni prilagođeni godini u kojoj živimo.

Zadnje uređivanje spaladina : 28.12.2015. at 01:27.
spaladina is offline  
Odgovori s citatom
Old 28.12.2015., 01:13   #20
Quote:
rocker1987 kaže: Pogledaj post
Pošto radimo preko paypala, povezan je paypal i sa UK računom i sa našom bankom.

Tamo poslovanje preko paypala nije nešto na što će te netko gledati kao da si Marsovac, imaš izlistavanje transakcija, izdamo račun i onda to sve knjigovođi, on dalje odradi.

Lovu za njihove poreze šibneš tamo, čista lova nama za plaću mjesečno, ostalo na godišnjem povlačenju kao dobit.

Dignem keš, promjenim u mjenjačnici i trošim.

Zanimljivo je da nam je na zadnje transakcije od $2500, na račun došlo $2508-$2519.
Nisam siguran da je tako jednostavno. Ja sam na kraju zbog dodatnih poreznih zavrzlama ipak otvorio firmu ovdje, iako imam dobre kontakte u UK. A na kraju bi još jednostavnije bilo otvoriti u Estoniji gdje je to pojednostavljeno do kraja.

Naime, sva lova koja ti uđe u HR je određeni dohodak i prema hrvatskoj poreznoj upravi moraš imati neko opravdanje. Na sav dohodak moraš platiti porez na dohodak. Možda si ti na čistom s obzirom da primaš službenu plaću u UK (jel primaš?), ali opet, kako primaš plaću gore ako nemaš adresu (ili imaš?), zdravstveno osiguranje u UK a ne stanuješ tamo? To ne bi išlo, a ne bi prošlo ni kod hrvatskih vlasti.

Sve te makinacije s otvaranjem firmi u inozemstvu su na tankom ledu ako želiš normalno živjeti, zarađivati i trošiti novce u Hrvatskoj.
frANZi50 is online now  
Odgovori s citatom
Odgovor


Tematski alati
Opcije prikaza

Kreni na podforum




Sva vremena su GMT +2. Trenutno vrijeme je: 13:11.