Quote:
Drago_Gervais kaže:
Znači, nitko tko preko Ubera mjesečno napravi preko 600 eura prometa više neće moći voziti za Uber? Pa te se platforme onda komotno mogu potpuno ugasiti.
|
Zašto? Pa mogu raditi i legalno.
Ali u tom grmu se i skriva brontosaur.
Da bi sjebali konkurenciju cijenom, Uber i Bolt računaju na rad na crno jer jedino tako i mogu opstati.
Članak 221.n (NN 93/14, 151/22 – na snazi od 01.01.2024.)
(1) Iznimno od članka 221.m ovoga Zakona, pretpostavka postojanja radnog odnosa ne odnosi se na fizičku osobu koja radom putem digitalnih radnih platformi u pojedinom kvartalu kalendarske godine nije ostvarila primitak veći od 60 % bruto iznosa tri mjesečne minimalne plaće utvrđenog posebnim propisom.
https://www.zakon.hr/z/307/Zakon-o-radu
Quote:
Jarvis kaže:
Kaj? Kako tebi netko može propisati koliko možeš imati prihoda?
|
A zašto misliš da ne može?
Nije čak ni propisano nego je stavljen limit. Ispod toga - sve 5.
Više od toga, smatra se da si sa Uberom uspostavio radni odnos.
Naravno, kad je najveći Uber agregator u Dubrovniku zamjenik ministra onda se drugačiji aršin koristi.
Članak 221.m (NN 93/14, 151/22 – na snazi od 01.01.2024.)
(1) Ako digitalna radna platforma ili agregator iz članka 221.c ovoga Zakona s fizičkom osobom sklopi ugovor za obavljanje posla korištenjem digitalne radne platforme koji, s obzirom na narav i vrstu rada te ovlasti digitalne radne platforme ili agregatora, ima obilježja posla za koji se zasniva radni odnos, smatra se da je ta digitalna radna platforma ili taj agregator, kao poslodavac s radnikom sklopio ugovor o radu, osim ako se ne dokaže suprotno.
Quote:
Drago_Gervais kaže:
Nešto meni tu ne štima. Ono što je, po meni, tu puno veći problem jest to što će Uber, ako bude morao ZAPOSLITI sve svoje vozače, kao plaće lako moguće isplaćivati minimalac.
|
Minimalac nije problem.
Problem je što već i sada postoji zakonska regulativa koje se nitko ne drži (vidi gore sve stavke članka 221 Zakona o radu.
Od 2026. će se i to morati promijeniti ali je opet pitanje tko će to provesti.
Jer je očita namjera stranke na vlasti da se Uberu omogući rad pod bilo kojim uvjetima.
Quote:
K tome onda može samostalno određivati radne smjene, određivati radne i neradne dane, što znači da radno vrijeme vrlo lako više neće biti fleksibilno i da vozači više neće smjeti raditi ni iznad ni ispod 40 sati tjedno. Vozači će odjednom dobiti klasične nadređene uz fiksnu, lošu plaću i katastrofalne radne uvjete. A Europska unija kao želi zaštiti radnike [emoji1751]
|
To je obilježje bilo kojeg radnog odnosa.
I sad Uber uvjetuje sve osim radnog vremena pa se na to vade da ustvari nisu poslodavac.
E jesu, po čl 221m, po svim točkama navedenim.
Opet, pala kuja s mosta, nitko se ne obazire jer kapenzi ide i dalje.