Hrvatska je u stanju proizvesti tenkove i brodove koji prate korak svoga vremena pa ne vidim zašto ne bi mogli proizvoditi automobile. Problem je u tome što je industrija preselila u istočne zemlje zbog jeftinije radne snage. Pa da bi mogao sklopiti posao u brodogradnji moraš svjesno raditi sa gubitkom inače propadaš. Zato se i dešavaju situacije da nam brodogradilišta rade sa punim kapacitetima a opet su u minusu. Slična stvar je i sa zastavom jer konkurencija ima puno šira tržišta. Recimo uzmi primjer Dacie koju je preuzeo renault, smanjili troškove proizvodnje jer samo natovare hrpu lima na zastarjelim osnovama renaulta (čitaj troškovi razvoja su im minimalni) a usput im renault financira i veliki dio reklamnih kampanja i tako malo po malo širi tržište. Sjeti se škode prije 15ak godina i njihovih modela a pogledaj ih danas nakon što ih je preuzeo VW. Vjerojatno će i zastava ako uspije zadovoljiti norme jednog dana biti dio nekog velikog koncerna jer je Srbija premalo tržište da bi se ostvarila profitabilnost. I sigurno je da će i dalje vlada Srbije ulagati u Zastavu jer previše ljudi ovisi o radu tvornice isto kao i brodogradilišta u hrvatskoj.
|