Natrag   Forum.hr > Društvo > Religija

Religija Religija u društvu
Podforum: Teologija i religijska praksa

Odgovor
 
Tematski alati Opcije prikaza
Old 25.02.2024., 08:37   #1
Pismenost religijskih ličnosti

Muhamed

Kuran definira nepismenost kao ljude koji nemaju svoju svetu knjigu. Oni su religiozno nepismeni jer nisu u znanju zidovskih i krscanskih pisama (42. Aš-Šura 42: 52, itd.). Muhamedova nepismenost nije znacila da nije mogao citati i pisati. To je znacilo da nije znao zidovsko i krscansko Sveto pismo.

Svi islamski izvori kazu i slazu se sa cinjenicom da je Muhamedov ujak Abu Talib pruzio Muhamedu zastitu nekoliko desetljeca u svojoj kuci. Volio ga je vise od svoje djece. To znaci da je Muhamed dobio isto obrazovanje koje je imao i njegov rodak Ali, sin Abu Talib. Ali je napisao knjigu pod nazivom “The Path of Eloquence.”. Hadis nam govori da je, pred Alijinim odbijanjem u Hudaybiyji, sam Muhamed napisao tekst sporazuma. Al-Tabari i Abu Bakr su izvijestili da je Muhammad, prije smrti, zatrazio tintu i pergament da pise

Bukhari :: Book 4 :: Volume 52 :: Hadith 288

Narrated Said bin Jubair:

Ibn 'Abbas said, "Thursday! What (great thing) took place on Thursday!" Then he started weeping till his tears wetted the gravels of the ground . Then he said, "On Thursday the illness of Allah's Apostle was aggravated and he said, "Fetch me writing materials so that I may have something written to you after which you will never go astray."

Bukhari :: Book 5 :: Volume 59 :: Hadith 716

Narrated Ibn Abbas:

Thursday! And how great that Thursday was! The ailment of Allah's Apostle became worse (on Thursday) and he said, fetch me something so that I may write to you something after which you will never go astray."


Waraqa ibn Nofal, svecenik mekanske hereticke ebionitske crkve i Hatidzin rodak, preveo je hebrejsko evandelje, neortodoksnu nepotpunu verziju evandelja Mateja, sa hebrejskog na arapski. Ovo hereticko evandelje konacno je postalo ugradeno u Kuran u Meki, prenoseci i hereticke i ortodoksne doktrine u muslimanska uvjerenja i prakse. Ovo je jedino evandelje koje su koristili Eboniti. Osim toga, cuvali su razne zidovske tradicije i vjerovali da spasenje covjeka ne ovisi samo o vjeri u Krista, nego i u izvrsavanju Mojsijevog zakona. Oni su zanijekali Kristovo bozanstvo i raspece, koja slucajnost :-D Muhammed je bio ucenik Waraqe godinama. Osim toga, Muhamed je godinama uspjesno upravljao Hatidzinim komercijalnim poslovima. On to jedostavno nije mogao uciniti bez citanja i pisanja


The Qur'an identifies the Prophet Muḥammad as al-nabī al-ummī (Q.7:157–158). Muslim consensus has come to perceive this epithet for the Prophet of Islam as indicating conclusively that he was Muḥammad, ‘the illiterate prophet.’ Medieval and modern scholars, however, have drawn attention to further possible meanings of the Qur'anic term ummī.

Based on an inquiry into the concepts of literacy and illiteracy in the Qur'an, this study hopes to provide some new insights into a complex issue that is of great significance for Muslims and for the study of Islam. Our findings suggest that a more comprehensive appreciation of the Qur'anic term al-nabī al-ummī can contribute essentially to the understanding of Muḥammad's prophethood and the history of Islam.

https://www.euppublishing.com/doi/ci...4.1.1?role=tab

A term used to refer to the Prophet Muhammad and variably translated as “the unlettered prophet,” “the prophet sent to a people without a scripture,” or “the prophet of the community of Muslims” (Quran 7:157). The term ummi derives from the noun umm, which means “mother,” “source,” or “foundation,” as in the Quranic umm al-kitab (sourcebook, primordial book). Ummi may also mean “motherly,” “uneducated,” or “illiterate.” The most common meaning of al-nabi al-ummi is “the unlettered prophet,” which refers to the Prophet Muhammad's inability to create a major literary work such as the Quran. Some commentators have traced the term to the noun ummah, which refers to a primary community sharing a common religious orientation. In this sense, al-nabi al-ummi means “the prophet sent to an unscripted community,” or a community that has not yet received a scripture.

https://www.oxfordreference.com/disp...10803100220899
3Tufahija is offline  
Odgovori s citatom
Old 25.02.2024., 10:08   #2
Eboniti nisu postojali u Muhamedovo vreme , već mu je taj rođak po tuačenjima bio nestorijanac , što i ima neke logike jer sam kuran pominje Indžil arabiziranu verziju grčke reči "evangelion"(jevandđelje).
I ako je bio nepismen doslovno , svakako je neko u njegovoj ekipi bio pismen da zabeleži njegova proricanja tokom 20 godina , ali nije niko , nego je posle Muhamedove smrti počelo skupljenje onoga što je usmeno zapamćeno od strane nevažnih Muhamedovih sledbenika.
Kuran je izmišljen i napisan kao i hadisi kasnije zarad promicije i pravdanja politike Utmana i kasnijih kalifa.

Ako je islamska tradicija da je Bog se obratio kroz knjige jerverjima na hevrejskom a hrišćanima na grčkom , onda je eto morao to i na arapskom , ali postoji začkoljica , a to je da je kuran pun arabiziranih iskrivljenih aramejskih reči i naravno grčkih što je malo čudno za svemoćnog allaha koji koji se naoštrio da knjige ponudi baš na 3 jezika.

Muhamed je previše puta bio odbijen od strane jevreja i hrišćana da ga priznaju za proroka jer svaki jevrejin i hrišćanin bi odmah rekao da im pokaže u tori i novom zavetu gde se najavljuje njegovo proroštvo , i od tada kreće antihrišćanski i antijevrejski sentiment u islamu jer on to nije mogao pokazati.
E sad ako je bio pismen onda je to zasigurno moralo biti na aramejskom ili grčkom , dok na tzv.predislamskom arapskom teško da je bio jer taj jezik i psimo nije bilo u funckiji literature a kamoli verskih knjiga već u funckiji natpisa nešto slično kao vikinški natpisi sa runama.

Dakle ta famozna osoba pod imenom Muhamed kojeg ja smatram za neku vrstu hrišćanina je bio nepismen , jer nam upravo govori slučaj da tek vojnim osvajanjem tzv.kulturih središta van Arabije dolazi do kompilacije kurana.

Da je bio nepismen bar po meni govori i sam kuran:

9-61:Ima ih koji vrijeđaju Vjerovjesnika govoreći: ”On vjeruje što god
čuje!” Reci: ”On čuje ono što je dobro, vjeruje u Allaha i ima vjere
u vjernike, i milost je onima između vas koji vjeruju.” A one koji
Allahova Poslanika vrijeđaju čeka patnja nesnosna


Ovo je dokaz da je bio nepismen i plagijator jer mu se Mekanci i ostali rugaju zbog toga , što je i istina kad čovek čita kuran jer je to suluda kompilacija iskrivljenih verzija raznih narodnih hrišćanskih i jevrejskih priča iz tog doba na bliskom istoku.
neokmitza is offline  
Odgovori s citatom
Old 25.02.2024., 12:17   #3
Quote:
neokmitza kaže: Pogledaj post
Ovo je dokaz da je bio nepismen i plagijator jer mu se Mekanci i ostali rugaju zbog toga , što je i istina kad čovek čita kuran jer je to suluda kompilacija iskrivljenih verzija raznih narodnih hrišćanskih i jevrejskih priča iz tog doba na bliskom istoku.
Quote:
Niko nije prorok u svom selu je čuvena rečenica koju je Isus iz Nazareta uputio meštanima svoga rodnog mesta, koji ga, zajedno sa njegovom rodbinom, nisu prihvatali kao proroka. Zabeležena je u svim kanonskim jevanđeljima (po Mateju, Marku, Luki i Jovanu), kao i u nekanonskom evanđelju po Tomi.
Hmmm. Znači, Muhamed je na kraju uspio što Isus, bog, nije.
sarmantan_sarlatan is offline  
Odgovori s citatom
Old 25.02.2024., 12:20   #4
Quote:
3Tufahija kaže: Pogledaj post
Muhamed

Kuran definira nepismenost kao ljude koji nemaju svoju svetu knjigu. Oni su religiozno nepismeni jer nisu u znanju zidovskih i krscanskih pisama (42. Aš-Šura 42: 52, itd.). Muhamedova nepismenost nije znacila da nije mogao citati i pisati. To je znacilo da nije znao zidovsko i krscansko Sveto pismo.
Hmmm..."Parabola mene i zajednice koja me slijedi je ona čovjeka koji je zapalio vatru, pa kad je ona osvijetlila svoju okolinu, moljci i drugi insekti su počeli upadati u tu vatru. Čovjek se trudio da ih u tome spriječi, ali oni su ga nadvladali i pojurili u vatru.
I ja tako vas držim za pojaseve, da vas priječim pada u vatru, ali vi sami insistirate da u nju padnete."
sarmantan_sarlatan is offline  
Odgovori s citatom
Old 25.02.2024., 12:53   #5
Quote:
neokmitza kaže: Pogledaj post
Eboniti nisu postojali u Muhamedovo vreme , već mu je taj rođak po tuačenjima bio nestorijanac , što i ima neke logike jer sam kuran pominje Indžil arabiziranu verziju grčke reči "evangelion"(jevandđelje).
I ako je bio nepismen doslovno , svakako je neko u njegovoj ekipi bio pismen da zabeleži njegova proricanja tokom 20 godina , ali nije niko , nego je posle Muhamedove smrti počelo skupljenje onoga što je usmeno zapamćeno od strane nevažnih Muhamedovih sledbenika.
Kuran je izmišljen i napisan kao i hadisi kasnije zarad promicije i pravdanja politike Utmana i kasnijih kalifa.

Ako je islamska tradicija da je Bog se obratio kroz knjige jerverjima na hevrejskom a hrišćanima na grčkom , onda je eto morao to i na arapskom , ali postoji začkoljica , a to je da je kuran pun arabiziranih iskrivljenih aramejskih reči i naravno grčkih što je malo čudno za svemoćnog allaha koji koji se naoštrio da knjige ponudi baš na 3 jezika.

Muhamed je previše puta bio odbijen od strane jevreja i hrišćana da ga priznaju za proroka jer svaki jevrejin i hrišćanin bi odmah rekao da im pokaže u tori i novom zavetu gde se najavljuje njegovo proroštvo , i od tada kreće antihrišćanski i antijevrejski sentiment u islamu jer on to nije mogao pokazati.
E sad ako je bio pismen onda je to zasigurno moralo biti na aramejskom ili grčkom , dok na tzv.predislamskom arapskom teško da je bio jer taj jezik i psimo nije bilo u funckiji literature a kamoli verskih knjiga već u funckiji natpisa nešto slično kao vikinški natpisi sa runama.

Dakle ta famozna osoba pod imenom Muhamed kojeg ja smatram za neku vrstu hrišćanina je bio nepismen , jer nam upravo govori slučaj da tek vojnim osvajanjem tzv.kulturih središta van Arabije dolazi do kompilacije kurana.

Da je bio nepismen bar po meni govori i sam kuran:

9-61:Ima ih koji vrijeđaju Vjerovjesnika govoreći: ”On vjeruje što god
čuje!” Reci: ”On čuje ono što je dobro, vjeruje u Allaha i ima vjere
u vjernike, i milost je onima između vas koji vjeruju.” A one koji
Allahova Poslanika vrijeđaju čeka patnja nesnosna


Ovo je dokaz da je bio nepismen i plagijator jer mu se Mekanci i ostali rugaju zbog toga , što je i istina kad čovek čita kuran jer je to suluda kompilacija iskrivljenih verzija raznih narodnih hrišćanskih i jevrejskih priča iz tog doba na bliskom istoku.
Koje izvore imaš za prvi dio posta?



Ummi or 'unlettered' meant not educated in scriptures or a 'gentile' or 'pagan'. The Arabs at that time had no revealed scriptures like the Jews and Christians had.

Consider the following verses. The original word has been left in these translations.

“…and tell those who have received the scriptures and the Ummien have you submitted?…” (3/20)

“And from the people of the scriptures are those whom if you entrust him with an ounce he will return it to you, and those whom if you entrust him with a Dinar he will not return it to you unless you are persistent, that is because they said: We have no obligation to the Ummien, and they say upon God falsehood while they are fully aware“(3/75)

“The ones who follow the Ummy messenger prophet whom they find written in their Torah and Gospel…” (7/157)

“And from them are Ummien who do not know the scriptures except wishes and they only follow conjecture” (2/78)

“He is the One Who sent to the Ummien a messenger from amongst them…” (62/2)

“…believe in God and His messenger the Ummy prophet who believes in God…” (7/158)
3Tufahija is offline  
Odgovori s citatom
Old 25.02.2024., 13:48   #6
Nemam direktan islamski i neki drugi izvor nego se služim istorijskom logikom.
Ako se allah koji je Bog u kuranu referiše na hrišćansku veru i hrišćane svakako ne misli na neke obskurne sekte za koje logika nalaže da su isčezli još u 5.veku , tako da mogu biti samo nestorijanci ili neki zaostaci arijanaca , ali ne verujem jer zašto bi allah u kuran nazvao jevanđelja Indžil ako ne misli na veliku većinu hrišćana koja je u 7.veku definitvno bila većinom trinitarna i verovala u božanskog Isusa.

Nego , ako je po tebi Muhamed bio pismen onda je morao koristiti neko pismo , i ono bi svakako bilo u kuranu , ali arapsko pismo iz kurana ne postoji pre Muhamedove smrti već je njegov oblik nastao tek sa prvom kompilacijom sura i ajeta , dakle 30 godina posle smrti Muhameda.

Postojali su ranije spisi na arapskom jeziku , ali oni su bili nabatejski(Petra) preko 1000km severno od Meke i na totalno drugom dijalektu mnogo različitom od arapskog kurejši dijalekta koji je koristio Muhamed , a pismo Nabatejaca je svakako bilo pod uticajem aramejskog.

Nepismena masa ljudi iz Arabije je krenula u socijalnu vojnu revoluciju , i kako su im se vojni uspesi nizali osvajanjem Sirije i Persije posle Muhamedove smrti , onda svakako su se pojavili neki pesrijski,aramejski i nabatejski Ćirilo i Metodije koji su im sastavili i pismo i jezik jer ako to nije bio slučaj i još Muhamed bio pismen , onda je kuran morao biti na jeziku i pismu koje je Muhamed znao , a to ne odgovra islamskim teolozima jer bi to famozno pismo koje je Muhamed znao od ranije za njih ne može biti božji jezik jer su ga koristili i pagani,hrišćani,..i ostlai nevernici.
neokmitza is offline  
Odgovori s citatom
Old 25.02.2024., 16:07   #7
Quote:
neokmitza kaže: Pogledaj post
Nemam direktan islamski i neki drugi izvor nego se služim istorijskom logikom.
Ako se allah koji je Bog u kuranu referiše na hrišćansku veru i hrišćane svakako ne misli na neke obskurne sekte za koje logika nalaže da su isčezli još u 5.veku , tako da mogu biti samo nestorijanci ili neki zaostaci arijanaca , ali ne verujem jer zašto bi allah u kuran nazvao jevanđelja Indžil ako ne misli na veliku većinu hrišćana koja je u 7.veku definitvno bila većinom trinitarna i verovala u božanskog Isusa.

Nego , ako je po tebi Muhamed bio pismen onda je morao koristiti neko pismo , i ono bi svakako bilo u kuranu , ali arapsko pismo iz kurana ne postoji pre Muhamedove smrti već je njegov oblik nastao tek sa prvom kompilacijom sura i ajeta , dakle 30 godina posle smrti Muhameda.

Postojali su ranije spisi na arapskom jeziku , ali oni su bili nabatejski(Petra) preko 1000km severno od Meke i na totalno drugom dijalektu mnogo različitom od arapskog kurejši dijalekta koji je koristio Muhamed , a pismo Nabatejaca je svakako bilo pod uticajem aramejskog.

Nepismena masa ljudi iz Arabije je krenula u socijalnu vojnu revoluciju , i kako su im se vojni uspesi nizali osvajanjem Sirije i Persije posle Muhamedove smrti , onda svakako su se pojavili neki pesrijski,aramejski i nabatejski Ćirilo i Metodije koji su im sastavili i pismo i jezik jer ako to nije bio slučaj i još Muhamed bio pismen , onda je kuran morao biti na jeziku i pismu koje je Muhamed znao , a to ne odgovra islamskim teolozima jer bi to famozno pismo koje je Muhamed znao od ranije za njih ne može biti božji jezik jer su ga koristili i pagani,hrišćani,..i ostlai nevernici.
Da li znaš da je prva Muhamedova žena, koja je zaprosila njega u brak, bila upravo pismena osoba? Muhamedovi rođaci su bili pismeni. On je inace najcesce putavao kao trgovac u Damaskus i Gazu. Opće poznato je da je taj predislamski dio arabije imao razvijenu poeziju/recitacije koje su upravo prisutne u Kuranu. Primjerci staroarapskog jezika i pisma su lončarija/keramika. Evo ti jedan link u vezi sakupljanja djelomicno sacuvanih pisanih dijelova Kurana, vjerovatno je doprinjelo i oralno prenosenje istog. Kuran je naravno u 8.st. u hidžazi ( arapski dio Meke i Medine) stilu pisanja. Pisani dio je definitvno teško čitljiv. Kufi stil Kurana (Irak) je baza današnjim kopijama Kurana na arapskom.

The Qur’an and the development of Arabic scripts between the 7th and 12th centuries
by DR. MARIKA SARDAR

https://smarthistory.org/quran-arabic-scripts/

https://smarthistory.org/quran-arabic-scripts/
3Tufahija is offline  
Odgovori s citatom
Old 25.02.2024., 17:08   #8
Quote:
3Tufahija kaže: Pogledaj post
Da li znaš da je prva Muhamedova žena, koja je zaprosila njega u brak, bila upravo pismena osoba? Muhamedovi rođaci su bili pismeni. On je inace najcesce putavao kao trgovac u Damaskus i Gazu. Opće poznato je da je taj predislamski dio arabije imao razvijenu poeziju/recitacije koje su upravo prisutne u Kuranu. Primjerci staroarapskog jezika i pisma su lončarija/keramika. Evo ti jedan link u vezi sakupljanja djelomicno sacuvanih pisanih dijelova Kurana, vjerovatno je doprinjelo i oralno prenosenje istog. Kuran je naravno u 8.st. u hidžazi ( arapski dio Meke i Medine) stilu pisanja. Pisani dio je definitvno teško čitljiv. Kufi stil Kurana (Irak) je baza današnjim kopijama Kurana na arapskom.

The Qur’an and the development of Arabic scripts between the 7th and 12th centuries
by DR. MARIKA SARDAR

https://smarthistory.org/quran-arabic-scripts/

https://smarthistory.org/quran-arabic-scripts/
Sve što navodiš o Muhamedovom životu je krajnje diskutabilno jer su Sira i Hadisi pisani mnogo kasnije iz raznoraznih razloga , a glavni su ti da su oni(kalifi i ostali islamski vladari) kroz zapisana dela Muhameda i njegovu biografiju mogli opravdati svoje postupke.
Mislim da je čak dobar deo kurana napisan i sabran iz istih razloga od strane prvih kalifa.
Lično ne volim citiranje hadisa i sire jer je nezahvalno ako ih posmatramo kroz istorijsku prizmu , ali kad neki zadrti musliman krene citirati ono što mu odgovara iz hadisa u polemici onda mu ponekad citiram ono što mu ne odgovara čisto da vidim kako će da smisli priču i opravda ih.

Prvih 100 godina posle smrti Muhameda je bilo dosta drugačije po pitanju poimanja islama nego što je to danas uvreženo mišljenje o njemu jer se desila velika promena krajem 7-og i početkom 8-og veka.
E tu dolazimo do pitanja jezika i pisma gde ja dolazim do zaključka da je u tom dobu došlo do stvaranja pisma i samog jezika osvajanjem tzv.kulturnih delova bliskog istoka jer militantni islamski osvajači u vreme Muhameda a i kasnije nisu bili pismeni pa su im u tome definitivno pomogli razni hrišćani,persijanci i jevreji.
neokmitza is offline  
Odgovori s citatom
Old 25.02.2024., 18:00   #9
Priča da je Muhamed bio nepismen je samo još jedan dosta smiješan pokušaj muslimanske mitologije da "dokaže" da je Kuran stvarno riječ božja. Jer kao: ako nije znao pisat, nije mogo smislit cijeli Kuran sam, to je moralo doć od boga

To je, naravno, potpuno smiješno jer postoje nebrojeni primjeri, i na našem području, da su ljudi smišljali i pamtili tekstove puno duže od Kurana bez da su znali pisat. A Muhamed ga nije moro ni pamtit, moro ga je samo diktirat.

Brdo je tekstova koji su smišljeni bez zapisivanja i prenošeno onda tisućljećima usmenim putem - od Veda preko Avesta i Homera pa do balkanskih guslarskih spjevova još i danas...
karambol is offline  
Odgovori s citatom
Old 25.02.2024., 18:07   #10
Quote:
neokmitza kaže: Pogledaj post
Sve što navodiš o Muhamedovom životu je krajnje diskutabilno jer su Sira i Hadisi pisani mnogo kasnije iz raznoraznih razloga , a glavni su ti da su oni(kalifi i ostali islamski vladari) kroz zapisana dela Muhameda i njegovu biografiju mogli opravdati svoje postupke.
Mislim da je čak dobar deo kurana napisan i sabran iz istih razloga od strane prvih kalifa.
Lično ne volim citiranje hadisa i sire jer je nezahvalno ako ih posmatramo kroz istorijsku prizmu , ali kad neki zadrti musliman krene citirati ono što mu odgovara iz hadisa u polemici onda mu ponekad citiram ono što mu ne odgovara čisto da vidim kako će da smisli priču i opravda ih.

Prvih 100 godina posle smrti Muhameda je bilo dosta drugačije po pitanju poimanja islama nego što je to danas uvreženo mišljenje o njemu jer se desila velika promena krajem 7-og i početkom 8-og veka.
E tu dolazimo do pitanja jezika i pisma gde ja dolazim do zaključka da je u tom dobu došlo do stvaranja pisma i samog jezika osvajanjem tzv.kulturnih delova bliskog istoka jer militantni islamski osvajači u vreme Muhameda a i kasnije nisu bili pismeni pa su im u tome definitivno pomogli razni hrišćani,persijanci i jevreji.
Boldani dio: Krivo pretpostavljaš, zato sam ti stavila link, a koji uopce nema veze sa hadisima, vec lingvistikom. Hidžaz je zapadni dio Arabije, Kuf je sjeverni dio, dakle potpuno razliciti arapski dijalekti.

Politika je definitvno utjecala na kasnije pisanje hadisa, zato potoji niz kontrirajucih hadisa.
Naravno de je u predislamskom periodu arapski jezik pisan drugim pismima, jer su bili administratvno raširenije upotrebe.

Ali, razvoj pisma je poceo u predislamskom periodu:

Uvod

This paper examines the main orthographic innovations of the early Islamic orthography in comparison to the Nabataean orthography and traces through new epigraphic evidence when and where these innovations came to be used. It is shown that a number of them clearly develop already in the pre-Islamic period. Besides this, the paper looks at the complexities of Arabic orthography and morphophonological spelling as it is reflected in the Quranic orthography as well as pre-Islamic inscriptions and argues that the early Islamic orthography represents the continuation of a developed Hijazi scribal tradition.

Zakljucak

https://www.degruyter.com/document/d...2023-0007/html

Not only has the Arabic script had a long and storied history, it is clear that there was a formalized system of scribal practice with significant sophistication and idiosyncrasy that must have been present and developed already in the pre-Islamic period. This challenges the notion that the pre-Islamic Hijaz was a “non-literate” society as for example Stephen Shoemaker would have it.[70] Neither the Quran, nor the pre-Islamic inscriptions of the centuries leading up to the rise of Islam, show the kind of ad hoc non-literate literacy as one sees among the Tuareg or may hypothesize for the nomadic pre-Islamic Arabic writers that employed the Safaitic script. Instead, there was a formalized scribal practice that required formal education to properly execute according to the existing norms.[71]

A u vezi razvoja jezika, e to je upravo diskutabilno prije i tokom kanonizacije Kurana, jer svako pleme Kurejše i druge porodice, pa beduini, svi su imali svoje dijalekte. Danas arapski ima hrpu dijalekata.
3Tufahija is offline  
Odgovori s citatom
Old 25.02.2024., 18:22   #11
Quote:
karambol kaže: Pogledaj post
Priča da je Muhamed bio nepismen je samo još jedan dosta smiješan pokušaj muslimanske mitologije da "dokaže" da je Kuran stvarno riječ božja. Jer kao: ako nije znao pisat, nije mogo smislit cijeli Kuran sam, to je moralo doć od boga

To je, naravno, potpuno smiješno jer postoje nebrojeni primjeri, i na našem području, da su ljudi smišljali i pamtili tekstove puno duže od Kurana bez da su znali pisat. A Muhamed ga nije moro ni pamtit, moro ga je samo diktirat.

Brdo je tekstova koji su smišljeni bez zapisivanja i prenošeno onda tisućljećima usmenim putem - od Veda preko Avesta i Homera pa do balkanskih guslarskih spjevova još i danas...
Oralna tradicija prenosenja nije upitna, ali treba uzeti u obzir, uvijek postoji prostor za nenamjerne greške uslovljene dugim vremenskim periodima, a tokom isti jezik prenositelja se mijenjao.
3Tufahija is offline  
Odgovori s citatom
Old 25.02.2024., 19:23   #12
Quote:
3Tufahija kaže: Pogledaj post
Boldani dio: Krivo pretpostavljaš, zato sam ti stavila link, a koji uopce nema veze sa hadisima, vec lingvistikom. Hidžaz je zapadni dio Arabije, Kuf je sjeverni dio, dakle potpuno razliciti arapski dijalekti.

Politika je definitvno utjecala na kasnije pisanje hadisa, zato potoji niz kontrirajucih hadisa.
Naravno de je u predislamskom periodu arapski jezik pisan drugim pismima, jer su bili administratvno raširenije upotrebe.

Ali, razvoj pisma je poceo u predislamskom periodu:

Uvod

This paper examines the main orthographic innovations of the early Islamic orthography in comparison to the Nabataean orthography and traces through new epigraphic evidence when and where these innovations came to be used. It is shown that a number of them clearly develop already in the pre-Islamic period. Besides this, the paper looks at the complexities of Arabic orthography and morphophonological spelling as it is reflected in the Quranic orthography as well as pre-Islamic inscriptions and argues that the early Islamic orthography represents the continuation of a developed Hijazi scribal tradition.

Zakljucak

https://www.degruyter.com/document/d...2023-0007/html

Not only has the Arabic script had a long and storied history, it is clear that there was a formalized system of scribal practice with significant sophistication and idiosyncrasy that must have been present and developed already in the pre-Islamic period. This challenges the notion that the pre-Islamic Hijaz was a “non-literate” society as for example Stephen Shoemaker would have it.[70] Neither the Quran, nor the pre-Islamic inscriptions of the centuries leading up to the rise of Islam, show the kind of ad hoc non-literate literacy as one sees among the Tuareg or may hypothesize for the nomadic pre-Islamic Arabic writers that employed the Safaitic script. Instead, there was a formalized scribal practice that required formal education to properly execute according to the existing norms.[71]

A u vezi razvoja jezika, e to je upravo diskutabilno prije i tokom kanonizacije Kurana, jer svako pleme Kurejše i druge porodice, pa beduini, svi su imali svoje dijalekte. Danas arapski ima hrpu dijalekata.
Pa ja sam i pomenuo u gornjem postu Nabatejce kao jedini relevantni arapski jezik sa svojim posebnim pismom , ali arapsko pismo koje vidimo u kuranima je nastalo u vrlo krattkom vremenu i kako rekoh i to u baš u vreme kad ni sami pojamovi islam i muslimani nisu još postojali zarad nove politike i promene paradigme ideološko-religijske paradigme.
Zato ja mislim da je kuranski jezik i pismo dolsovno naručeno da se napravi a ne da je imalo svoj spontani razvoj.
Svakako da je posle kraha drevne Petre u 4.veku gde su živeli Nabatejci posle bilo hrišćana , i neki istoričari tvrde da je i rano okretanje kible prema severu a ne prema Meki bilo ne prema Jerusalimu nego prema drevnoj Petri gde je verovattno boravio Muhamed i drugi politeisti upoznajući se sa hrišćanstvom i nabatejsko-aramejskim pismom.

Gotvo ceo kuran je obeležen sa time da se gnevno svađa sa hrišćanstvom i judaizmom a to je dokaz da su crkve odbacile Muhameda kad je njima tvrdio da je prorok govoreći mu da mora SZ ili NZ prorokovati njega kao budućeg proroka.
A pošto toga nije bilo muhamedovi sledbenici su odlučili da odbace dva tzv.sveta jezika stvarajući novi iz razloga da ako kuran bude zapisan na aramejskom(sirijski) i grčkom niko neće verovati i njegovu istinitost jer onda u tom slučaju je samo aramejska i grčka biblija jedini arbitar za istinitost kurana.

Zanimljivo jje da islamski svet nema nikakve volje za arheologijom i istorijskom naukom po pitanju početka islama jer se plaše da će saznati da je period Muhamedovo prorokovanje zapravo bilo delo neke vrste hrišćana iz predal Meke i Medine i naravno Jemena.

Druga stvar zaboravljamo Persiju koja je imala u to doba Pahlavi Pismo koje je takođe derivat aramejskog pisma.
neokmitza is offline  
Odgovori s citatom
Old 25.02.2024., 21:26   #13
Korkut: Ti prije nje nijednu knjigu nisi čitao, a nisi je ni desnom rukom svojom pisao; inače, posumnjali bi oni što laži govore.
Mlivo: I nisi prije nje recitirao nikakvu knjigu, niti si je pisao desnicom svojom. Tad bi posumnjali lažovi.29:48
Iz ovog se da zakljciti da je Muhammed bio nepismen.
__________________
https://bostan11.blogspot.com/
https://soundcloud.com/bostan123/sets/kompozicije
http://kuran.co.ba
Bostan is offline  
Odgovori s citatom
Old 25.02.2024., 22:04   #14
Quote:
3Tufahija kaže: Pogledaj post
Muhamed

Kuran definira nepismenost kao ljude koji nemaju svoju svetu knjigu. Oni su religiozno nepismeni jer nisu u znanju zidovskih i krscanskih pisama (42. Aš-Šura 42: 52, itd.). Muhamedova nepismenost nije znacila da nije mogao citati i pisati. To je znacilo da nije znao zidovsko i krscansko Sveto pismo.

Svi islamski izvori kazu i slazu se sa cinjenicom da je Muhamedov ujak Abu Talib pruzio Muhamedu zastitu nekoliko desetljeca u svojoj kuci. Volio ga je vise od svoje djece. To znaci da je Muhamed dobio isto obrazovanje koje je imao i njegov rodak Ali, sin Abu Talib. Ali je napisao knjigu pod nazivom “The Path of Eloquence.”. Hadis nam govori da je, pred Alijinim odbijanjem u Hudaybiyji, sam Muhamed napisao tekst sporazuma. Al-Tabari i Abu Bakr su izvijestili da je Muhammad, prije smrti, zatrazio tintu i pergament da pise

Bukhari :: Book 4 :: Volume 52 :: Hadith 288

Narrated Said bin Jubair:

Ibn 'Abbas said, "Thursday! What (great thing) took place on Thursday!" Then he started weeping till his tears wetted the gravels of the ground . Then he said, "On Thursday the illness of Allah's Apostle was aggravated and he said, "Fetch me writing materials so that I may have something written to you after which you will never go astray."

Bukhari :: Book 5 :: Volume 59 :: Hadith 716

Narrated Ibn Abbas:

Thursday! And how great that Thursday was! The ailment of Allah's Apostle became worse (on Thursday) and he said, fetch me something so that I may write to you something after which you will never go astray."


Waraqa ibn Nofal, svecenik mekanske hereticke ebionitske crkve i Hatidzin rodak, preveo je hebrejsko evandelje, neortodoksnu nepotpunu verziju evandelja Mateja, sa hebrejskog na arapski. Ovo hereticko evandelje konacno je postalo ugradeno u Kuran u Meki, prenoseci i hereticke i ortodoksne doktrine u muslimanska uvjerenja i prakse. Ovo je jedino evandelje koje su koristili Eboniti. Osim toga, cuvali su razne zidovske tradicije i vjerovali da spasenje covjeka ne ovisi samo o vjeri u Krista, nego i u izvrsavanju Mojsijevog zakona. Oni su zanijekali Kristovo bozanstvo i raspece, koja slucajnost :-D Muhammed je bio ucenik Waraqe godinama. Osim toga, Muhamed je godinama uspjesno upravljao Hatidzinim komercijalnim poslovima. On to jedostavno nije mogao uciniti bez citanja i pisanja


The Qur'an identifies the Prophet Muḥammad as al-nabī al-ummī (Q.7:157–158). Muslim consensus has come to perceive this epithet for the Prophet of Islam as indicating conclusively that he was Muḥammad, ‘the illiterate prophet.’ Medieval and modern scholars, however, have drawn attention to further possible meanings of the Qur'anic term ummī.

Based on an inquiry into the concepts of literacy and illiteracy in the Qur'an, this study hopes to provide some new insights into a complex issue that is of great significance for Muslims and for the study of Islam. Our findings suggest that a more comprehensive appreciation of the Qur'anic term al-nabī al-ummī can contribute essentially to the understanding of Muḥammad's prophethood and the history of Islam.

https://www.euppublishing.com/doi/ci...4.1.1?role=tab

A term used to refer to the Prophet Muhammad and variably translated as “the unlettered prophet,” “the prophet sent to a people without a scripture,” or “the prophet of the community of Muslims” (Quran 7:157). The term ummi derives from the noun umm, which means “mother,” “source,” or “foundation,” as in the Quranic umm al-kitab (sourcebook, primordial book). Ummi may also mean “motherly,” “uneducated,” or “illiterate.” The most common meaning of al-nabi al-ummi is “the unlettered prophet,” which refers to the Prophet Muhammad's inability to create a major literary work such as the Quran. Some commentators have traced the term to the noun ummah, which refers to a primary community sharing a common religious orientation. In this sense, al-nabi al-ummi means “the prophet sent to an unscripted community,” or a community that has not yet received a scripture.

https://www.oxfordreference.com/disp...10803100220899

stvarno pises gluposti

a dovoljno je samo ovo procitati ovaj ajet


7:157 onima koji će slijediti Poslanika, Vjerovjesnika, koji neće znati čitati ni pisati, kojeg oni kod sebe, u Tevratu i Indžilu, zapisana nalaze, koji će od njih tražiti da čine dobra djela, a od odvratnih odvraćati ih, koji će im lijepa jela dozvoliti, a ružna im zabraniti, koji će ih tereta i teškoća koje su oni imali osloboditi. Zato će oni koji budu u njega vjerovali, koji ga budu podržavali i pomagali i svjetlo po njemu poslano slijedili – postići ono što budu željeli.

sva ti prica pada u vodu.
Firdevs20 is offline  
Odgovori s citatom
Old 26.02.2024., 06:39   #15
Quote:
Firdevs20 kaže: Pogledaj post
stvarno pises gluposti

a dovoljno je samo ovo procitati ovaj ajet


7:157 onima koji će slijediti Poslanika, Vjerovjesnika, koji neće znati čitati ni pisati, kojeg oni kod sebe, u Tevratu i Indžilu, zapisana nalaze, koji će od njih tražiti da čine dobra djela, a od odvratnih odvraćati ih, koji će im lijepa jela dozvoliti, a ružna im zabraniti, koji će ih tereta i teškoća koje su oni imali osloboditi. Zato će oni koji budu u njega vjerovali, koji ga budu podržavali i pomagali i svjetlo po njemu poslano slijedili – postići ono što budu željeli.

sva ti prica pada u vodu.
Kršćani i Židovi bi ti rekli da ti sva priča pada u vodu :

Prema informacijama u stvarnom vremenu, postoje različite perspektive o tome da li se Muhamed spominje u Bibliji ili Tori. Evo nekih ključnih točaka:

Apokrifno Evanđelje po Barnabi, koje izričito spominje Muhameda, znanstvenici su naširoko priznali kao izmišljotinu iz ranog novog vijeka.
Neki muslimanski znanstvenici vjeruju da se Muhamed spominje u Bibliji, citirajući važno proročanstvo u Pjesmi nad pjesmama (5:9-16).
Međutim, važno je napomenuti da se Muhamed ne spominje eksplicitno ili implicitno u Bibliji, koju kršćani smatraju najstarijim Božjim pisanim otkrivenjem.
Slično tome, u Tori se Muhammed ne spominje po imenu. Postoje tumačenja i tvrdnje nekih muslimanskih učenjaka, ali nema eksplicitnog spominjanja Muhameda u Tori.
Židovski pisci u srednjem vijeku obično su opisivali Muhameda kao "luđaka", koristeći izraz koji se često koristi u Bibliji za one koji su mentalno nestabilni.
Ukratko, iako postoje različita mišljenja i tumačenja, Muhamed se ne spominje eksplicitno u Bibliji ili Tori.
panorama is offline  
Odgovori s citatom
Old 26.02.2024., 08:42   #16
Quote:
Firdevs20 kaže: Pogledaj post
stvarno pises gluposti

a dovoljno je samo ovo procitati ovaj ajet


7:157 onima koji će slijediti Poslanika, Vjerovjesnika, koji neće znati čitati ni pisati, kojeg oni kod sebe, u Tevratu i Indžilu, zapisana nalaze, koji će od njih tražiti da čine dobra djela, a od odvratnih odvraćati ih, koji će im lijepa jela dozvoliti, a ružna im zabraniti, koji će ih tereta i teškoća koje su oni imali osloboditi. Zato će oni koji budu u njega vjerovali, koji ga budu podržavali i pomagali i svjetlo po njemu poslano slijedili – postići ono što budu željeli.

sva ti prica pada u vodu.
A term used to refer to the Prophet Muhammad and variably translated as “the unlettered prophet,” “the prophet sent to a people without a scripture,” or “the prophet of the community of Muslims” (Quran 7:157). The term ummi derives from the noun umm, which means “mother,” “source,” or “foundation,” as in the Quranic umm al-kitab (sourcebook, primordial book). Ummi may also mean “motherly,” “uneducated,” or “illiterate.” The most common meaning of al-nabi al-ummi is “the unlettered prophet,” which refers to the Prophet Muhammad's inability to create a major literary work such as the Quran. Some commentators have traced the term to the noun ummah, which refers to a primary community sharing a common religious orientation. In this sense, al-nabi al-ummi means “the prophet sent to an unscripted community,” or a community that has not yet received a scripture.

Objasnila osoba koja zna arapski jezik ( ti definitivno nisi ekspert arapskog jezika)!
3Tufahija is offline  
Odgovori s citatom
Old 26.02.2024., 08:57   #17
Quote:
3Tufahija kaže: Pogledaj post
A term used to refer to the Prophet Muhammad and variably translated as “the unlettered prophet,” “the prophet sent to a people without a scripture,” or “the prophet of the community of Muslims” (Quran 7:157). The term ummi derives from the noun umm, which means “mother,” “source,” or “foundation,” as in the Quranic umm al-kitab (sourcebook, primordial book). Ummi may also mean “motherly,” “uneducated,” or “illiterate.” The most common meaning of al-nabi al-ummi is “the unlettered prophet,” which refers to the Prophet Muhammad's inability to create a major literary work such as the Quran. Some commentators have traced the term to the noun ummah, which refers to a primary community sharing a common religious orientation. In this sense, al-nabi al-ummi means “the prophet sent to an unscripted community,” or a community that has not yet received a scripture.

Objasnila osoba koja zna arapski jezik ( ti definitivno nisi ekspert arapskog jezika)!
ne pametuj, cijeli islamski svijet zna da je muhammed bio nepismen, to i Kuran naglasava ali eto ti pametnjakovicka kazes da je znao, i to na osnovu NISTA...ajde molim te netraveljaj gluposti ovdje, brukas se bezveze.
Firdevs20 is offline  
Odgovori s citatom
Old 26.02.2024., 08:58   #18
Quote:
panorama kaže: Pogledaj post
Kršćani i Židovi bi ti rekli da ti sva priča pada u vodu :

Prema informacijama u stvarnom vremenu, postoje različite perspektive o tome da li se Muhamed spominje u Bibliji ili Tori. Evo nekih ključnih točaka:

Apokrifno Evanđelje po Barnabi, koje izričito spominje Muhameda, znanstvenici su naširoko priznali kao izmišljotinu iz ranog novog vijeka.
Neki muslimanski znanstvenici vjeruju da se Muhamed spominje u Bibliji, citirajući važno proročanstvo u Pjesmi nad pjesmama (5:9-16).
Međutim, važno je napomenuti da se Muhamed ne spominje eksplicitno ili implicitno u Bibliji, koju kršćani smatraju najstarijim Božjim pisanim otkrivenjem.
Slično tome, u Tori se Muhammed ne spominje po imenu. Postoje tumačenja i tvrdnje nekih muslimanskih učenjaka, ali nema eksplicitnog spominjanja Muhameda u Tori.
Židovski pisci u srednjem vijeku obično su opisivali Muhameda kao "luđaka", koristeći izraz koji se često koristi u Bibliji za one koji su mentalno nestabilni.
Ukratko, iako postoje različita mišljenja i tumačenja, Muhamed se ne spominje eksplicitno u Bibliji ili Tori.

Quote:
Muhamed se ne spominje eksplicitno u Bibliji ili Tori.
pominje pomnje, itekako da pominje
Firdevs20 is offline  
Odgovori s citatom
Old 26.02.2024., 09:12   #19
Quote:
Bostan kaže: Pogledaj post
Korkut: Ti prije nje nijednu knjigu nisi čitao, a nisi je ni desnom rukom svojom pisao; inače, posumnjali bi oni što laži govore.
Mlivo: I nisi prije nje recitirao nikakvu knjigu, niti si je pisao desnicom svojom. Tad bi posumnjali lažovi.29:48
Iz ovog se da zakljciti da je Muhammed bio nepismen.
Bostan, u prijevodima, rijec knjiga je napisana velikim slovom Knjiga, jer se referira na prethodne Svete Knjige. Arapi tad nisu imali svoju Knjigu.
3Tufahija is offline  
Odgovori s citatom
Old 26.02.2024., 09:16   #20
Quote:
3Tufahija kaže: Pogledaj post
Bostan, u prijevodima, rijec knjiga je napisana velikim slovom Knjiga, jer se referira na prethodne Svete Knjige. Arapi tad nisu imali svoju Knjigu.
Da, ali Muhammed s.a.v.s nije citao/znao sta u prethodnim objavama pise..tj nije znao citati...niti je pisao knjigu ...sto znaci bio je nepismen.
Pojam ummij znaci nepismen, ali i neuk po pitanju prijasnjih objava.Oba ta znacenja vrijede za Muhammeda.
__________________
https://bostan11.blogspot.com/
https://soundcloud.com/bostan123/sets/kompozicije
http://kuran.co.ba
Bostan is offline  
Odgovori s citatom
Odgovor



Kreni na podforum




Sva vremena su GMT +2. Trenutno vrijeme je: 18:21.