Natrag   Forum.hr > Lifestyle > Automobili

Automobili Život na kotačima
Podforumi: Nautika, Motori i skuteri, Autoplin

Odgovor
 
Tematski alati Opcije prikaza
Old 22.09.2010., 18:58   #1
Pucanje bloka motora?

Pozzz..E ovako danas sam bio na ispit na ispitu iz Motora SUS, i nazalost na trecem pitanju sam pao, profesor mi je postavio pitanje sta ukoliko ostane voda u bloku motora i u rashaldnom sistemu i smrzne, pod pretpostavkom da smo zaboravili nasuti antifriz, pitanje je bilo da li ce doci do pucanja bloka motora i ako hoce zasto, i ako nece koje su posljedice i zasto nedolazi do pucanja bloka motora..ja nemam iskustva sa ovim pa bih zamolio sve koje nesto znaju o ovome da napisu, svaka inforamcija je dobro dosla..Unaprijed hvala
ado_13579 is offline  
Odgovori s citatom
Old 22.09.2010., 19:29   #2
ako ostane voda u motoru, smrznut će se. isto se dogodi i sa antifrizom ako je slab.

moguće pucanje crijeva rashladnog sistema i hladnjaka, a i brtva glave uvijek strada.
blok neće dugo puknuti jer ima na sebi čepove koji su tu baš zato da se izbiju van u slučaju smrzavanja rashladne tekućine.


ako ipak blok bude izložen dugotrajnoj i jakoj hladnoći, može i puknuti, a tada nema popravka nego se kupuje novi blok. može se i popravljati, ali ja rađe nebi.
I wonder is offline  
Odgovori s citatom
Old 22.09.2010., 20:03   #3
Napuni flašu (staklenu) vodom do vrha, začepi je i stavi u zamrzivač. Sutra nas izvjesti o događajima.
Ako si sjedio na ušima na satovim kemije i fizike - voda ima najmanji volumen na cca 4°C. Iznad ili ispod te temperature volumen raste. Ako je voda u tekućem stanju - nije problem. Prelit će se prema ekspanzionoj posudi (koja tome i služi kako joj ime govori). No ako je voda u krutom stanju - ništa od preljevanja i slijedi pucanje omotača koji ju okružuje. Gumena crijeva neće puknut nego se rastegnut ali bogme gusnati blok pukne ko repa.
CDRW is offline  
Odgovori s citatom
Old 22.09.2010., 20:13   #4
Dan prvi:
Dok sam živio na selu obavezno sam se išao na smrznute bare voziti traktorom! Sjećam se 1997 kada je kod mene bilo - 20°C, u jutro nakon doručka uzeo sam traktor i otišao na vožnju! Budući da je hladnjak negdje po malo curio nismo stavljali antifriz, nego vodu, pa sam nakon palenja nalio vode, i otišao se voziti! Kada sam se pošteno smrznuo, vratio sam se kući, spremio traktor u garažu i fino otišao u kuću grijati se!

Dan drugi:
Uobičajena rutina, sjedam na traktor, sunce sja - 25°C, upalim motor, smrdi guma! Kad ja Zaboravio ispustiti vodu! Ugasim motor, gladam pumpa za vodu blokirana, cijevi tvrde, u hladnjaku ne vidim led, ali znam da ima oko 2/3 vode (nije jako curilo)! Nakon nekoliko minuta probam pumpu, ventilator se vrti! Rekoh: wooohhhooo sve je ok! Uzmem vruće vode nalijem u hladnjak, upalim na par minuta, i opet ugasim! Nakon 10 minuta sam opet upalio i otišao se smrzavati!
Taj dan sam se sjetio ispustiti vodu!

Dan neki:
Nije bila tolika zima, ali sam opet zaboravio ispustiti vodu! Nakon što sam odmrznuo traktor, i nalio vodu gledam u hladnjak nekako mi je čudna voda! Nazovem majstora, i kaže mi fda je led vjerovatno oštetio brtvu i izbio čep! Odvučem traktor drugim traktorom u servis, i tako je i bilo!
Sreća nije bilo puno štete! Nova brtva, i blokiranje čepa!
Od tada nisam više nikada zaboravio ispustiti vodu!
__________________
Atili, najboljem psu na svijetu! RIP (jesen/zima 1997 - 29. 7. 2009)
"Život je kretanje, a kretanje je umjetnost"
hasnfefer is offline  
Odgovori s citatom
Old 22.09.2010., 20:13   #5
i na te čepove se netreba baš previše oslonit da će spasit blok, eventualno ak ima sreće. bespotrebna rasprava, eventualno samo radi edukacije, nema što voda tražit u sistemu, antrifiz cijelo vrijeme u sistemu i mirna bosna
nenocutlas is offline  
Odgovori s citatom
Old 22.09.2010., 20:24   #6
kolko su provjerene one spravice iz bauhausa i sl, koje pokažu do kolko drži antifriz? jel precizno to ?
TheSokol is offline  
Odgovori s citatom
Old 22.09.2010., 20:26   #7
Quote:
nenocutlas kaže: Pogledaj post
i na te čepove se netreba baš previše oslonit da će spasit blok, eventualno ak ima sreće. bespotrebna rasprava, eventualno samo radi edukacije, nema što voda tražit u sistemu, antrifiz cijelo vrijeme u sistemu i mirna bosna
ja bih rekao mješavina antifriza. jer sam pretprošle zime zbog ovakvih pametnjakovića s vremenom u mješavinu nalio litru koncentrata, poslije su mi objasnili i na forumu, i uživo da se to ne radi, jer mogu sjebat brtvu glave, koja je doduše i otišla nakon toga, ali nije sigurno iz kojeg razloga(jer je serijska greška na mom motoru, a kod popravka je ustanovljeno da je krepao termostat).

dakle mješavina koja će izdržati minus 25 je dovoljna.
__________________
Razmišljam o tome da razmišljam manje...
rocket86 is offline  
Odgovori s citatom
Old 22.09.2010., 20:28   #8
Quote:
rocket86 kaže: Pogledaj post
ja bih rekao mješavina antifriza. jer sam pretprošle zime zbog ovakvih pametnjakovića s vremenom u mješavinu nalio litru koncentrata, poslije su mi objasnili i na forumu, i uživo da se to ne radi, jer mogu sjebat brtvu glave, koja je doduše i otišla nakon toga, ali nije sigurno iz kojeg razloga(jer je serijska greška na mom motoru, a kod popravka je ustanovljeno da je krepao termostat).

dakle mješavina koja će izdržati minus 25 je dovoljna.
Normalno, nisam htio neki dan da to naglasim, a upalo mi u je oči. Majstori uvijek pomiješaju antifriz i vodu pa onda sipaju u motor...
__________________
666+999=zlo i naopako
Lesli Eldridž is offline  
Odgovori s citatom
Old 22.09.2010., 20:32   #9
pa podrazumijeva se, pa nečeš valjda ulit sami koncentrat btw ima za kupit i pripremljeni već
nenocutlas is offline  
Odgovori s citatom
Old 22.09.2010., 20:36   #10
Quote:
rocket86 kaže: Pogledaj post
ja bih rekao mješavina antifriza. jer sam pretprošle zime zbog ovakvih pametnjakovića s vremenom u mješavinu nalio litru koncentrata, poslije su mi objasnili i na forumu, i uživo da se to ne radi, jer mogu sjebat brtvu glave, koja je doduše i otišla nakon toga, ali nije sigurno iz kojeg razloga(jer je serijska greška na mom motoru, a kod popravka je ustanovljeno da je krepao termostat).

dakle mješavina koja će izdržati minus 25 je dovoljna.
A ako ti se motor pregrijavao onda je normalno da izgori dihtung glave...
__________________
666+999=zlo i naopako
Lesli Eldridž is offline  
Odgovori s citatom
Old 22.09.2010., 20:39   #11
Quote:
nenocutlas kaže: Pogledaj post
pa podrazumijeva se, pa nečeš valjda ulit sami koncentrat btw ima za kupit i pripremljeni već
kako kome... nikad prije nisam čuo da se MORA miješati s vodom. znam da sam vidio da miješaju s vodom ljudi koji i stakloper miješaju s vodom radi uštede. a meni tih 20 kn nije izgledalo kao veliki trošak. i nisam znao da nešto što je u principu alkohol može nagristi metalnu brtvu.

slažem se da ne treba sipati destiliranu vodu(iako se u nuždi sipa i obična), ali treba i ovo naglasiti. ne škodi, a pomoći može
__________________
Razmišljam o tome da razmišljam manje...
rocket86 is offline  
Odgovori s citatom
Old 22.09.2010., 20:44   #12
Quote:
CDRW kaže: Pogledaj post
Napuni flašu (staklenu) vodom do vrha, začepi je i stavi u zamrzivač. Sutra nas izvjesti o događajima.
Ako si sjedio na ušima na satovim kemije i fizike - voda ima najmanji volumen na cca 4°C. Iznad ili ispod te temperature volumen raste. Ako je voda u tekućem stanju - nije problem. Prelit će se prema ekspanzionoj posudi (koja tome i služi kako joj ime govori). No ako je voda u krutom stanju - ništa od preljevanja i slijedi pucanje omotača koji ju okružuje. Gumena crijeva neće puknut nego se rastegnut ali bogme gusnati blok pukne ko repa.
Ja sam zaboravio u frizeru (-18) flasu vina, smrznulo se sve, ali flasa nije pukla. Pretpostavljam da voda cista voda bi.
__________________
Oscar Wilde: Patriotism is the virtue of the vicious.
F10EXX is offline  
Odgovori s citatom
Old 22.09.2010., 20:51   #13
imas dvije varijante koje se mogu dogoditi:

1. (vjerojatnija) blok motora puca ukoliko prije toga na rashladnom sustavu ne pukne neko crijevo/posuda za pritisak/ode ventil za regulaciju i slicno..
blok onda puca po pukotinama koje krecu obicno od stijenki kanala kroz koje prolazi rashladna tekucina. prvo se stvori mirkopukotina koja se kasnije siri. na pojedinim djelovima bloka motora moguce je lamelarno odvajanje materijala zbog unutrasnjih napetosti nastalih nakon lijevanja (ako je lijevanji blok) ili zavarivanja (ako je blok izveden iz vise djelova)

2. blok motora ne puca jer nema dovoljno rashladne tekucine u motoru te se ona siri i zauzima potrebni volumen bez toga da vrsi pritisak na stijenke bloka motora (ili je pritisak na stijenke bloka motora dovoljno mali da blok ne pukne)
BB87 is offline  
Odgovori s citatom
Old 22.09.2010., 20:56   #14
Quote:
rocket86 kaže: Pogledaj post
kako kome... nikad prije nisam čuo da se MORA miješati s vodom.
jbg čitaš na pakovanju što piše jel nešto koncentrat/sirup ili je već pripremljeno za upotrebu
nenocutlas is offline  
Odgovori s citatom
Old 22.09.2010., 21:06   #15
Quote:
Bad Boy 87 kaže: Pogledaj post
imas dvije varijante koje se mogu dogoditi:
ima još varijanti, biserima u kvartu se normalno zmrzla jer su imali vodu, al pošto se vodena pumpa isto smrzla i normalno motor nije bilo moguće pokrenut anlaserom oni ga išli palit na guranje, šlepanje - ukratko uspjeli su ogolit zube sa zupčastog remena, uslijed toga pomotat ventile itd
nenocutlas is offline  
Odgovori s citatom
Old 22.09.2010., 21:10   #16
Quote:
nenocutlas kaže: Pogledaj post
ima još varijanti, biserima u kvartu se normalno zmrzla jer su imali vodu, al pošto se vodena pumpa isto smrzla i normalno motor nije bilo moguće pokrenut anlaserom oni ga išli palit na guranje, šlepanje - ukratko uspjeli su ogolit zube sa zupčastog remena, uslijed toga pomotat ventile itd
ima vjerojatno jos xy varijanti al nekako ostale su mnogo ''ekstremnije'' hehe
glede ovih likova, pa bolje da su isli palit auto fenom

glede boldanog

jedan si od rijetkih koji ispravno kazu!
BB87 is offline  
Odgovori s citatom
Old 22.09.2010., 23:03   #17
Quote:
nenocutlas kaže: Pogledaj post
i na te čepove se netreba baš previše oslonit da će spasit blok, eventualno ak ima sreće. bespotrebna rasprava, eventualno samo radi edukacije, nema što voda tražit u sistemu, antrifiz cijelo vrijeme u sistemu i mirna bosna
obično ako smrzne i čep izbije van, već i sige vise između bloka i glave

ali za po ljeti, voda hladi bolje od antifriza
I wonder is offline  
Odgovori s citatom
Old 23.09.2010., 10:05   #18
Ja imam -35 smjesu u motoru cjelu godinu i sasvim dobro hladi i po ljeti, treba prat kiler povremeno...
yedwy is offline  
Odgovori s citatom
Old 23.09.2010., 10:09   #19
Quote:
F10EXX kaže: Pogledaj post
Ja sam zaboravio u frizeru (-18) flasu vina, smrznulo se sve, ali flasa nije pukla. Pretpostavljam da voda cista voda bi.
To si kupio francusko vino sa serijskim antifrizom unutra (valjda si pre mlad da se sjetiš tog skandala o antifrizu u vinu).

Nego u vinu ima alkohola - a on djeluje ko antifriz ...

Netko je pitao o onim spravicama za mjerenje - to su sistemi koji se baziraju na specifičnoj težini mješavine voda-antifriz. Nisu točne milijun% ali su pouzdane. Jedino ak je voda puna mulja onda pokazuju lažno NIŽU temperaturu smrzavanja.

A za ljevanje ČISTOG koncentrata .... to ne. Zato jer je mješavina 60% antifriza i ostatak vode najotpornija na smrzavanje - ako se doda VIŠE antifriza, paradoksalno, temperatura smrzavanja raste - dakle zaštita se smanjuje.
CDRW is offline  
Odgovori s citatom
Old 23.09.2010., 10:23   #20
Ljudi hvala vam puno..sutra opet idem na ispit..pribavio sam jos informacija, nadam se da ce biti dovoljno, a to sa flasom vode u frizideru vec probao, takoder gledao kako stijena puca kad se u nju naspe voda i smrzne, al sam pretopstavljao da valjda ima neki sigurnosni sistem u motoru da sprjeci pucanje,ipak momci hvala puno, javit cu vam sutra kako sam prosao ..Hvala
ado_13579 is offline  
Odgovori s citatom
Odgovor



Kreni na podforum




Sva vremena su GMT +2. Trenutno vrijeme je: 18:22.