Natrag   Forum.hr > Lifestyle > Automobili > Autoplin

Autoplin Kuhari, bombaši, luđaci i ubojice

Odgovor
 
Tematski alati Opcije prikaza
Old 31.01.2013., 21:58   #1
Dilema - ugradnja novo ili staro

Bok ljudi,
imam dilemu da li se u vw polo 97-98 isplati ugraditi plin?
Auto je u solidnom stanju, uzeo sam ga od prvog vlasnika i dobro me služi za sada. Potrošnja mu je vanjska s normal vožnjom oko 5l/100km i godišnje radim do 10 000km, naravno, s plinom mislim možda navučem i do 15 000 max.
Jačina motora je 1.4
Ne znam koju plinsku instalaciju da gledam? Da li polovnu ili novu i da li se uopće isplati u tako "staro" auto stavljati plin?
Koliko jedna i druga varijanta koštaju?
Ako sam što zaboravio slobodno me nadopunite
črni is offline  
Odgovori s citatom
Old 31.01.2013., 22:10   #2
Quote:
črni kaže: Pogledaj post
Bok ljudi,
imam dilemu da li se u vw polo 97-98 isplati ugraditi plin?
Auto je u solidnom stanju, uzeo sam ga od prvog vlasnika i dobro me služi za sada. Potrošnja mu je vanjska s normal vožnjom oko 5l/100km i godišnje radim do 10 000km, naravno, s plinom mislim možda navučem i do 15 000 max.
Jačina motora je 1.4
Ne znam koju plinsku instalaciju da gledam? Da li polovnu ili novu i da li se uopće isplati u tako "staro" auto stavljati plin?
Koliko jedna i druga varijanta koštaju?
Ako sam što zaboravio slobodno me nadopunite
Isplati se ako je automobil u dobrom stanju i ako ćeš ga koristiti daljnjih 5-6 godina.
Motor je kao takav dosta otporan i može dosta izvrtiti.Gusnati blok..Mislim i aluminijska usisna grana...Ta potrošnja mi se čini dosta mala za taj automobil ako je 1.4 44kw.Ja sam ga imao i po otvorenoj cesti je trošio 6-7 l,grada zagreba 8-9l..
Ugraditi u taj automobil plin je trošak 5-6 tis kn...Polovna roba je neisplativa zbog potencijalnih troškova popravljanje iste...
A i pitanje postojanja papira takve instalacije je tu također..
Legalizirati još za 1200kn...
I eto ti računice..
Odi nekom majstoru pitati.
Nisi napisao iz kojeg si kraja pa da dobiješ neko konkretno ime za preporuku..
Vwovac is offline  
Odgovori s citatom
Old 31.01.2013., 22:57   #3
Za tu potrošnju i kilometražu se ne isplati...
__________________
Nullius addictus iurare in verba magistri... In a name of science, question everything
sonata-LPG is offline  
Odgovori s citatom
Old 01.02.2013., 09:22   #4
Dva oprečna odgovora, no dobro. Mislim da bih plin svakako stavio u auto.
Po nekoj ludoj računici plin će se isplatiti kad tad.
Auto ne mislim baciti u škovace za dve tri godine...
Je 44kw je jačina, meni cuca na staroj cesti za Rijeku 4,8l. Gradsku vožnju nisam nikada mjerio, nekako mislim da ne bi izbacio realan broj na kraju svaki put.

Pa može preporuka za Zg ili okolicu, za ugradnju i neki info zašto su bolji od konkurencije.
črni is offline  
Odgovori s citatom
Old 01.02.2013., 09:45   #5
Quote:
črni kaže: Pogledaj post
Bok ljudi,
imam dilemu da li se u vw polo 97-98 isplati ugraditi plin?
Auto je u solidnom stanju, uzeo sam ga od prvog vlasnika i dobro me služi za sada. Potrošnja mu je vanjska s normal vožnjom oko 5l/100km i godišnje radim do 10 000km, naravno, s plinom mislim možda navučem i do 15 000 max.
Jačina motora je 1.4
Ne znam koju plinsku instalaciju da gledam? Da li polovnu ili novu i da li se uopće isplati u tako "staro" auto stavljati plin?
Koliko jedna i druga varijanta koštaju?
Ako sam što zaboravio slobodno me nadopunite
Ma s tom potrosnjom i kilometrazom ti se nikad to nece isplatit. Mi imamo duplu potrosnju, 80% vecu kilometrazu i trebat ce nam 3 godine. Da imamo tvoju kilometrazu, trebalo bi 6 godina, a tebi ce trebat jos duplo duze samo da budes na nuli i to samo ako neces imat dodatnih troskova. A tad ce ti auto biti vec na cetvrt stoljeca.

Zadnje uređivanje lukarak : 01.02.2013. at 09:53.
lukarak is offline  
Odgovori s citatom
Old 01.02.2013., 11:09   #6
Quote:
črni kaže: Pogledaj post
Dva oprečna odgovora, no dobro. Mislim da bih plin svakako stavio u auto.
Po nekoj ludoj računici plin će se isplatiti kad tad.
Auto ne mislim baciti u škovace za dve tri godine...
Je 44kw je jačina, meni cuca na staroj cesti za Rijeku 4,8l. Gradsku vožnju nisam nikada mjerio, nekako mislim da ne bi izbacio realan broj na kraju svaki put.

Pa može preporuka za Zg ili okolicu, za ugradnju i neki info zašto su bolji od konkurencije.
Ako uzmeš potrošnju od 6 litara benzina koju pretvoriš u 7 litara plina + 0.5 lit. benzina pa onda nadodaš na to 550 kuna harača + 250 kuna za servis i FL (prosjek) na 10.000 km godišnje, ušteda ti je 1178 kuna godišnje. Ako to povećaš na 15tkm, a trošak servisa i FL na 350 kuna (što je realno), onda ti je ušteda zbog plina 2067 kuna godišnje.

Ne kažem da su to zanemarivi novci, ali za tvoje prvotno pitanje je glasilo 5 litara i 10tkm godišnje (aktualno stanje) pa se to pretvori u 6 litara plina + 0.4 litre benzina pri čemu ti ušteda ispadne 827 kuna godišnje što je manje od 70 kuna mjesečno. Uz dužno poštovanje svima, ali za 70 kuna mjesečne uštede se ne isplati razmišljati o ventilima, injektorima, izvanrednim servisima itd...

Dakle, uz potrošnju benzina od 5 litara i kilometražu od 10.000 km/god. te cijenu ugradnje sa atestom od 7000 kuna, samu instalaciju ćeš isplatiti za 8.5 godina. Tada ti ostaje još dvije ipo godine do zamjene boce a u međuvremenu ćeš servisirati isparivač i injektore (ili ćeš biti blizu toga) tako da će ti se isplativost svesti na kutiju cigareta MJESEČNO! Drugim riječima, NE ISPLATI SE! Formalno matematički gledano se isplati, ali veću uštedu ćeš postići ako dvije-tri kraće vožnje mjesečno obaviš biciklom umjesto autom.

Da se nitko ne uvrijedi, ali ako nekom znači nešto ušteda od 70 kuna mjesečno uz sve potencijalne rizike i strahove, taj neka proda auto i kupi rolšuhe...

Dakle, odgovor na dilemu "Novo ili staro" (naslov teme) svakako glasi - "staro" ako je ultrajeftino (boca traje 10 godina, btw). A ni to se neće isplatiti, ali neka - to nije tema
__________________
Nullius addictus iurare in verba magistri... In a name of science, question everything
sonata-LPG is offline  
Odgovori s citatom
Old 01.02.2013., 17:26   #7
Ne znam kako si došao do isplativosti ugradnje nakon 8,5 g.
Ja imam neki kalkulator skinuti na komp kojeg bih rado uplodao ovdje ali ne mogu jer forum ne prima .odt fajlove a word ne koristim pa ga eventualno mogu staviti u pdf ali tada nije puno od koristi jer se nebi mogli mjenjati parametri
...i uglavnom koji na moje parametre izbacuje da je isplativost nakon 2,31 godina ili 2,18 godine ako plin bude padao ispod 5,55 (to sam uzeo kao neku prosječnu cijenu) i to nakon 10 000km, uz benz od 12kn i potrošnju 6l.
Ugradnja i atest sam stavio 7 000kn.

Sad ne znam ako je to neka patka od kalkulatora...vjerojatno je ako svi brijete drugačije
...i što je to FL prosjek?
črni is offline  
Odgovori s citatom
Old 01.02.2013., 18:54   #8
Quote:
črni kaže: Pogledaj post
Ne znam kako si došao do isplativosti ugradnje nakon 8,5 g.
Ja imam neki kalkulator skinuti na komp kojeg bih rado uplodao ovdje ali ne mogu jer forum ne prima .odt fajlove a word ne koristim pa ga eventualno mogu staviti u pdf ali tada nije puno od koristi jer se nebi mogli mjenjati parametri
...i uglavnom koji na moje parametre izbacuje da je isplativost nakon 2,31 godina ili 2,18 godine ako plin bude padao ispod 5,55 (to sam uzeo kao neku prosječnu cijenu) i to nakon 10 000km, uz benz od 12kn i potrošnju 6l.
Ugradnja i atest sam stavio 7 000kn.

Sad ne znam ako je to neka patka od kalkulatora...vjerojatno je ako svi brijete drugačije
...i što je to FL prosjek?
FL označava flash lube ilitiga ulje koje služi kao zauljivač sjedišta ventila..To ti za ovaj motor nije potrebno..Sa tvojim prosjekom potrošnje sumnjam da ti se auto vrti preko 4tis okretaja na duge staze..Tako da to zaboravi...
Ja sam odvrtio 85tis km na 1.4 motoru bez FL i sve je ok.Ne ganjam ga preko 4tis...
Što se tiče REALNE RAČUNICE(ne nekakav trle-mrle kalkulator):
Imaš bar jednom godišnje redovan servis(ukoliko želiš poštovati garanciju koju dobiješ pri ugradnji novog sustava)- cca 300kn.
Imaš dodatnu naplatu cestarine od 550kn pri registraciji.
Ne zaboravi da ti treba cca 0.5 l benzina na 100 km(u prosjeku) jer toliko ti ispadne godišnje zbog paljenja motora na benzin..
Na 10tis je to 50l goriva ilitiga cca 500kn godišnje.(ovisno o cijeni goriva)
Dakle svake godine imaš 1350kn ovih troškova i onda još 3650kn plina po trenutnoj cijeni(ako trošiš 7l i prelaziš 10tis km)= 5000kn ukupnih troškova.
Trenutačno trošiš 500l benzina godišnje(po tvom izračunu 5l na 100km)-cca 5000kn.
Ugradnja i atest to dođu nekih 7tis ukupno.
Dakle kolega ti je dobro izračunao-čak i poboljšao uštedu u odnosu na moju računicu..
Moja računica kaže 0 kn razlike - I to da dobiješ atest i sistem besplatno..
Naravno okvirna računica..Mislim da bi ti to trebalo pomoć pri odabiru...

Ušteda(koju ti nemaš) se još umanjuje svakim kvarom na plinskom sustavu, a poznavajući kvalitetu tzv. plina u nas(osobno plinski injektori su mi se začepili na 40tis pređenih km) brzo dođu dodatni troškovi.Možeš se i raspitati prilikom prikupljanja ponuda koje bi plinski injektori bili jefitniji za kasniju reparaciju.
Moraš biti svjestan da nakon ugradnje imaš jedan više dodatni sustav u automobilu koji može biti podložan kvarovima.
Pri ugradnji trebaš dobro odvagnuti gdje to obaviti jer ako počnu problemi nakon ugradnje mora ti biti relativno jednostavno doći do istog servisera i reći riješi mi to..
Ja sam pred 5 godina išao u Slavoniju ugraditi jeftinije-razlika je bila 3500kn u odnosu na iste komponente u Zagrebu.Sad su svugdje cijene dosta pale svuda pa možeš birati.
Frend mi je ugradio u Auto Sliviju u Sv. Nedjelji prije ljeta u Zafiru Stag i Fl za nekih 8tis...Za tvoj auto bi trebalo biti povoljnije.Nazovi pa pitaj..
Mi ti tu možemo samo savjetovati a krajnja odluka je na tebi..

Zadnje uređivanje Vwovac : 01.02.2013. at 19:16.
Vwovac is offline  
Odgovori s citatom
Old 01.02.2013., 19:04   #9
S tom kilometrazom i tom potrosnjom (malo si si ju uljepsal al dobro, to ti je jos bolje u konacnoj racunici) to bu ti se isplatilo nakon 10 godina.Onda bu ti auto doslovno stara kanta, rang vrijednosti 1000€ registriran, sa plinom ili bez plina.

Auto na plin trosi vise plina nego se benzina toci, dok je hladan potrosi se benzina a ti ocito radis kratke relacije tak da budes cesto na benzinu.
sistem treba servisirat, treba uracunati kvarove moguce..
MMachéte is offline  
Odgovori s citatom
Old 01.02.2013., 19:26   #10
Quote:
črni kaže: Pogledaj post
Ne znam kako si došao do isplativosti ugradnje nakon 8,5 g.
Ja imam neki kalkulator skinuti na komp kojeg bih rado uplodao ovdje ali ne mogu jer forum ne prima .odt fajlove a word ne koristim pa ga eventualno mogu staviti u pdf ali tada nije puno od koristi jer se nebi mogli mjenjati parametri
...i uglavnom koji na moje parametre izbacuje da je isplativost nakon 2,31 godina ili 2,18 godine ako plin bude padao ispod 5,55 (to sam uzeo kao neku prosječnu cijenu) i to nakon 10 000km, uz benz od 12kn i potrošnju 6l.
Ugradnja i atest sam stavio 7 000kn.

Sad ne znam ako je to neka patka od kalkulatora...vjerojatno je ako svi brijete drugačije
...i što je to FL prosjek?
Ako malo prelaziš, valjda su ti kratke relacije, a kratke relacije štetno djeluju na isplativost zbog veće potrošnje benzina. Auto na hladno pije k'o smuk, a pije upravo benzin. I ako trošiš 6 litara benzina sada, može ti se dogoditi čak da budeš trošio 6 litara plina i 1.5 litre benzina na 100km. Npr. ako radiš dvije vožnje dnevno, svaku po 5-6 km i to od hladnog starta. Prebacivanje na plin ide tek kad se motor (antifriz) zagrije na 35-45°C. Zimi to može biti i 1.5-2 km vožnje.

A problem je i sa potrošnjom plina naspram benzina taman da sa svakim startom motora potrošiš cijeli tank (npr. ako svaki dan voziš ZG-Osjek). Računaj zimi barem 15% više, a ljeti i 25% više, gledano u litrama. Svi koji kažu da je potrošnja 10% veća pričaju bajke ili zaboravljaju da se troši i benzin. Tehnička podloga onome što tvrdim nalazi se ovdje

Računica se za par minuta složi u excell-u, ali treba ukalkulirati i troškove servisa i registracije, ako stavljaš zauljivače ventila, onda i ulja (FlashLube). Ako ne ukalkuliraš sve te troškove, kao i troškove benzina (računaj 0.5-1 litru na 100km) lažeš samog sebe.
__________________
Nullius addictus iurare in verba magistri... In a name of science, question everything

Zadnje uređivanje sonata-LPG : 01.02.2013. at 19:32.
sonata-LPG is offline  
Odgovori s citatom
Old 02.02.2013., 15:20   #11
Hvala ekipi na opširnim odogvorima.
Moj je režim otprilike 2/3 gradske vožnje i 1/3 otvorene.
Kad je gradska vožnja onda često bude u komadu 50ak km, a kad je vanjska onda najčešće 300km.
Ja ga ne vrtim više od 3000 okretaja nikad, a kamoli 4000. Jbg, stil vožnje je laganini.

Ali iz svih tih vaših odgovora da se zaključiti kako današnji autoplin sustavi troše dosta više (ako gledamo ukupne troškove) od nekadašnjih na karburator kojeg sam imao na starom autu. Palio sam ga na plin osim zimi, znači nije bilo troškova goriva, bar ne velikog. Zatim servis je bio jednom u par godina, znači onih 300kn opet manje godišnje.

Doduše ova moja kilometraža godišnja je okvirna, ali kako mi auto ne treba baš svaki dan izgleda da će se instalacija isplatiti nikad.
Pretpostavljao sam to, ali zato sam u dilemi da li je onda isplativost bolja ako stavim polovnu instalaciju s novijom bocom...da li da to uopće registriram ili da bude ćuti i vozi.
črni is offline  
Odgovori s citatom
Old 02.02.2013., 18:39   #12
Kakve su ovo računice majke ti? Po tome ispada da s plinom koji je duplo jeftiniji od benzina nema uštede. Pa hebote led kad natankaš pun tank plina ili skoro nikad pun tank benzina osjećaš se k'o car. Neprocjenjivo! Za sve ostalo, tu je Mastercard.
EUfan is offline  
Odgovori s citatom
Old 02.02.2013., 21:19   #13
Quote:
EUfan kaže: Pogledaj post
Kakve su ovo računice majke ti? Po tome ispada da s plinom koji je duplo jeftiniji od benzina nema uštede. Pa hebote led kad natankaš pun tank plina ili skoro nikad pun tank benzina osjećaš se k'o car. Neprocjenjivo! Za sve ostalo, tu je Mastercard.
Egzaktne...
__________________
Nullius addictus iurare in verba magistri... In a name of science, question everything
sonata-LPG is offline  
Odgovori s citatom
Old 03.02.2013., 16:42   #14
ne zaboravi da od 11.-2. mjeseca če ti trošit znatno više goriva, ZNATNO!!!!, nikako 7 plina+ 0,5 benzina tako da nemoš uzimat ni računicu za cjelu godinu.... da tako malo goriva troši , još ako paljkaš na male relacije... milina
__________________
Ako nemože drugačije onda čemo pošteno.
Opaki is offline  
Odgovori s citatom
Old 08.02.2013., 18:42   #15
Postoji li onda neka kombinacija za ugradnju polovne a opet malo korištene instalacije već kad je ova nova očito neisplativa?
Kakve su kazne ako se instalacija ne prijavi? Mogu li zbog toga imati problema ili postoji neka rupa u zakonu na koju se mogu pozvati. Nešto u stilu ugradio sam je prije par dana...
črni is offline  
Odgovori s citatom
Old 11.02.2013., 06:40   #16
Možeš je "ugraditi prije par dana", ali onda imaš račun i sve papire za to.
Kako ćeš proći na tehničkom, plin u autu baš nije lako sakriti?
__________________
Nisam ginekolog ali mogu pogledati
bajadojaja is offline  
Odgovori s citatom
Odgovor



Kreni na podforum




Sva vremena su GMT +2. Trenutno vrijeme je: 02:55.