Natrag   Forum.hr > Lifestyle > Automobili

Automobili Život na kotačima
Podforumi: Nautika, Motori i skuteri, Autoplin

Odgovor
 
Tematski alati Opcije prikaza
Old 26.05.2025., 18:05   #21
Ajde @mrćina ne moraš svaku temu zagaditi glupostima
bojanko is offline  
Odgovori s citatom
Old 26.05.2025., 18:51   #22
I bome je fulo sa DC
DC se zapravo teže gasi,prekida od AC istog efektivnog iznosa.
zacky is online now  
Odgovori s citatom
Old 26.05.2025., 20:50   #23
Quote:
zacky kaže: Pogledaj post
I bome je fulo sa DC
DC se zapravo teže gasi,prekida od AC istog efektivnog iznosa.
mi ne govorimo o 220V AC i 220V DC, več govorimo o 220V AC koja se upotrebljava u kučama i 12V DC koja se upotrebljava u osobnim vozilima. i ne nisam ja počeo sračkat več sam izneo svoje mišljenje o skidanju minusa sa akumulatora i izjavi da elektroni tj. struja ide sa minusa na plus, pitam se onda zašto minus nema osigurač več samo plus. ima stvari koje je netko ovdje izrekao i to teške riječi a nemože ih poduprijeti dokazima i to fizičkim. zbog čega se samo plus štiti i zatvara izolacijom da ne dođe do ulaska vlage u te žice a minus se ne štiti. sve ima svoje zašto i zato ali trenutne tvrdnje da elektroni idu sa minusa na plus to ne podržava u praksi. zašto se večinom skida minus nije zbog protoka elektrona več zbog same konstrukcije konektora na plus polu, jeste vidjeli što je spojeno na plus polu a ššto na minusu, što je lakše i sigurnije skinuti plus ili minus pol. dakle to je trivijalan razlog a ne razlog u elektrotehnici.
__________________
Ljubavnik od formata
mrcina 22222 is online now  
Odgovori s citatom
Old 26.05.2025., 21:14   #24
Quote:
zacky kaže: Pogledaj post
Valjda je lakše sa minusom napravit kuršlus.
Skineš, pa ništa nema napon,ovak negdje slučajno nešto premostiš.Isto nikad nisam negdje nešto pročito o tome,ali pretpostavljam da je tak nekaj
ne, baš kontra, ako ključem dotakneš šasiju dok odšarafljuješ minus pol, nećeš napraviti kurcšlus.
sinisaplatz is offline  
Odgovori s citatom
Old 26.05.2025., 21:16   #25
Quote:
Biciklic kaže: Pogledaj post
To ti je pad iz osnova elektrotehnike.

Naboj putuje od nizeg ka visem potencijalu. To je to. Nema drugacije.

Skida se anoda, dakle negativno pol.

Sve drugo je otvoreni strujni krug koji je je moguce zatvoriti.

Ako maknes anodu, onda strujni krug vise ne mozes zatvoriti, jer nema mogucnosti gibanja naboja.
Jel možeš dati konkretn način na koji možeš ili bi mogao bar teoretski napraviti sranje skidajući plus pol u odnosu na skidanje minus pola?
sinisaplatz is offline  
Odgovori s citatom
Old 26.05.2025., 21:48   #26
Quote:
sinisaplatz kaže: Pogledaj post
Jel možeš dati konkretn način na koji možeš ili bi mogao bar teoretski napraviti sranje skidajući plus pol u odnosu na skidanje minus pola?
dok je auto ugašen nema boga da se može desiti kurcšlus ako skidaš plus pol, samo budala skida pol sa baterije kad motor radi. drugo je kad motor radi a ti skidaš jumper box ili drugi akumulator uvijek se skida minus jer dok skidaš plus možeš slučajno dodirnuti šasiju i skuriš elektroniku, to če ti svi električari reči. ali to ne znači das skidaš prvo minus na vozilu zbog mogučeg kurcšlusa, večinom evo kod mene na p308 moraš prvo skinuti plus da bi onda skinuo minus skinuo zaštitu akumulatora pa izvadio akumulator, neide drugačije do tako.

Quote:
sinisaplatz kaže: Pogledaj post
ne, baš kontra, ako ključem dotakneš šasiju dok odšarafljuješ minus pol, nećeš napraviti kurcšlus.
moraš biti totalni mutavac kao moj pokojni oztac i raditi oko akumulatora sa vurom na ruci koja ima metalni remen, i što se desi streso ga akumujlator kroz taj remen, ma bravo.
__________________
Ljubavnik od formata
mrcina 22222 is online now  
Odgovori s citatom
Old 26.05.2025., 23:09   #27
Streslo ga 12 V ?
Možda ipak neki statički elektricitet.
To ti npr. može nabit neispravni visokonaponski kabel sa bobine.
zacky is online now  
Odgovori s citatom
Old 27.05.2025., 12:43   #28
Quote:
sinisaplatz kaže: Pogledaj post
Jel možeš dati konkretn način na koji možeš ili bi mogao bar teoretski napraviti sranje skidajući plus pol u odnosu na skidanje minus pola?
Ako skines anodu (-), i slucajno anodom (-) dotaknes golu sasiju, masinu, bilo sta na masi, nece se desiti nista, jer nisi zatvorio strujni krug.

Ako skines katodu (+), i slucajno katodom (+), dotaknes golu sasiju, masinu, bilo sta na masi, zatvorit ces strujni krug. A sta ce se u tom slucaju desiti?

Ovisi. Vecina elektronike ce pretrpjeti i nece se desiti nista. No u iznimnim slucajevica ce se ECU-i pokrenuti, napraviti check, i zbog neocekivanih okolnosti mogu izazvati gresku u ocitavanjima senzora, te tu gresku upisati u ECU.

Najgore ako radis blizu senzora za udes, moze se desiti da aktiviras zracni jastuk. Nece se nikom nista desiti, jedino ces imati trosak zamjene jednog ili vise zracnih jastuka. Zelis li to?

Ja ne zelim.

Elektroni se gibaju, htjeli mi to ili ne. I uvjek zele pobjeci sa strane nizeg potencijala na stranu sa visim potencijalom.
I zato se kod instrosmjernog strujnog kruga uvjek odvaja anoda (-), jer tad vise nema sta kud gibati. Ostaje katoda (+) sa vrsnim potencijalom, i stvar je rijesena i sigurna za tvoje vozilo.

https://youtu.be/MUh_dOcqgVw?si=t4j8uP6En_lN1amx

https://youtu.be/OJUAMxfAdwA?si=VOj15KzNSRdVvEAL
Biciklic is offline  
Odgovori s citatom
Old 28.05.2025., 12:07   #29
Ganjao sam fantomsko gašenje klime na Peugeotu 207 tri godine dok nisam promijenio senzor vanjske temperature u desnom ogledalu. Ako noviji imaju isti sistem možda je do toga.

Ni u električnim shemama ni kod servisera ni na francuskom forumu nitko nije znao zašto bi jedno bilo povezano s drugim. Posebno jer se radi o ručnoj klimi. Ali izgleda da uređaj ima neku zaštitu od previsoke/preniske temperature pa ako se poremeti senzor jednostavno se ugasi. Meni nema smisla, ali francuski drlog što reći.
FuzzBall is offline  
Odgovori s citatom
Old 28.05.2025., 12:30   #30
Zanimljivo, obicno je senzor unutar vozila, ispod vjetrobranskog stakla na sredini plastike, izgleda kao kupola, cca 2cm promjer.

Ne vidim zasto bi automatska klima imala senzor vani, tj samo vani, jer nema s cim usporediti temperaturu van i unutar vozila.

Kod rucne klime to ni nema smisla, jer podesavas rucno, racunalo nebi trebalo nista racunati.

Al ako je stvarno tako, onda je to blesavo rjesenje. Svakako moze biti uzrok kod automatske klime, ali isto tako nebi trebalo imati utjecaja kod rada klime kad se podesi rucno, dakle iskljuci se auto-mod i podesi zeljena temperatura klime.

Bas zato mi se smrdi na "eco" nacin rada vozila, jer tad, bar kod Toyote, klima radi minimalno, ventilator klime takodjer puse usporeno.
Tek kad se iskljuci eco-mod, dakle "normal", tad klima "prodise", ventilatori vrte brze, hladi i grije jace. U "sport" nacinu rada nisam probao, no moguce da i tad klima radi jednako ili slabije, jer resursi vozila se preusmjeravaju na performanse vozila, pa isto tako moguc rad klime ogranicava, kao i na "eco" nacinu rada.

Po meni, stavit vozilo na "default" postavke, dakle "normal" ili "none", kod Toyote je eco, "none" i sport, pa vidjeti kako se ponasa.
Ako to rijesi problem - super. A ako ne, senzori su pizdarija kod modernih vozila. Sve je super dok rade ispravno. A kad pocnu prcat, trazi gremline, zasto, kao, gdje, zasto danas da a sutra ne... Ma fuj.
Biciklic is offline  
Odgovori s citatom
Old 28.05.2025., 13:47   #31
Francuski drlog...

Zanimljivo, imam DVA "francuska drloga" (rade bez greške, osim onog sa klipom), jedan sa automatskom drugi sa ručnom klimom, na ni jednom klima ne radi ispod 5 °C. Kak da auto to zna? Bez vanjskog senzora, jelte.... Jedino kaj moj od 0 °Cna više kaže dobro, no u minus laže po 5 °C jer retrovizor nije original. Iako je uzet najskuplji dostupan.

A imal sam i švapski drlog sa prstenovima, ni tom klima nije radila ispod 5 °C, jedini kaj taj ima senzor negdje u prednjem braniku.

Poslano sa mog 2312DRA50G koristeći Tapatalk
__________________
Pare pokreću svijet, ljude i nogomet..... Parama mo´š kupit sve al nemo´š kupit raju.....
Nalc is offline  
Odgovori s citatom
Old 28.05.2025., 15:04   #32
Quote:
mariner1990 kaže: Pogledaj post
Pozdrav


dakle radi se o autu, 308 Pezo 1.5 dizel 2022. Godina sa 40k na satu. Problem je u klimi, generalno klima po subjektivnom osjecaju slabije hladi nego bi trebala, jos uvik se auto moze vozit iako nije to to, medutim veci problem po meni je sto se na leru, mozda i u voznji.al je teze skuzit, kompresor gasi svakih minutu, pa se upali na minutu i tako u krug sto se bas osjeti na ispuhu ventilacije, ide hladan zrak pa topli i tako. Kada i izlazi hladan zrak nije kao na ostalim autima pa i na takvom istom, provjereno. Plina ne fali provjereno je.

E sad, ovlasteni servis je promijenio kompresor i kondezator, medutim problem isti. Auto po njihovoj dijagnostici nema nikakvih gresaka, kazu svi parametri uredni, pokasno programiranje BSI, ali i dalje isto.

Tlakovi su sljedeci, visoki je na oko 10 bara dok je niski na oko 3,5 bara.
Po ovome, visokotlačni dio je malo preniski ali nije ni čudno ako kompresor ne radi kak treba. Koliko kaže tvornički maunal?

Prvo i osnovno, provjeriti dijagnostikom da li ventilator pali obje brzine (ili 3 ako ih ima). Često ne radi jedna brzina i onda kompresor trpi a ni dijagnostika ga ne pokazuje, ne nužno.
I wonder is offline  
Odgovori s citatom
Odgovor



Kreni na podforum




Sva vremena su GMT +2. Trenutno vrijeme je: 21:57.